FC Twente kan éindelijk doorpakken en rondt omstreden deal af: Heel veel zin

    FC Twente kan éindelijk doorpakken en rondt omstreden deal af: "Heel veel zin"

    dinsdag 17 juli 2018 om 10:30

    FC Twente heeft zich definitief versterkt met Xandro Schenk. De Tukkers melden de komst van de transfervrije verdediger dinsdag via de officiële kanalen. Schenk (25) signeerde in Enschede een contract voor twee jaar. 

    "Ik heb heel veel zin in deze nieuwe uitdaging. Ik heb lange tijd bij Go Ahead Eagles gespeeld en het was tijd voor iets nieuws. FC Twente is een grote club met een prachtig stadion. Ik kijk uit naar deze nieuwe stap en om vandaag voor het eerst met het team op het veld te staan. Een begin van hopelijk een heel mooi seizoen", zegt Schenk op de site van zijn nieuwe club

    Technisch directeur Ted van Leeuwen noemt Schenk een 'no-nonsense verdediger'. "We zijn heel blij dat Xandro voor FC Twente gekozen heeft. Dat een aanzienlijk aantal clubs hem op het oog hadden, is een indicatie van zijn potentie."

    Eerder leek Schenk de overstap te maken naar Sparta. Hij signeerde zelfs een contract in Rotterdam. Toen FC Twente zich kort daarop meldde, veranderde Schenk echter van gedachten

    Voor Twente is Schenk de vierde aanwinst voor het nieuwe seizoen. Eerder werden Wout Brama, Matt Smith en Ulrich Bapoh (beiden gehuurd) gehaald. Vanwege financiële onzekerheid waren de Tukkers op transfergebied wekenlang niet in staat om in actie te komen. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 juli 2018 om 10:34
    Jajaja fc fraudeur slaat weer spijkerhard toe.
    Vind ik leuk
    qwertt +20
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:42
    tsss doe je ook iets anders dan op twente topics negatief reageren?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13162
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:23
    Er is weinig positiefs te melden als het over Twente gaat. Of je moet fraude en faillissementen iets positiefs vinden?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    Eanske +3893
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:25
    Vind het uiteindelijk binnenhalen van Schenk wel positief. Kan je een linkje sturen dat Twente failliet is? Is mij ontgaan. Kloten man. Wel lief dat je zo bezorgd bent.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:11
    Je moet wel een droevige druif zijn om zo te blijven hangen in die hatelijke houding t.o.v. FC Twente......
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:19
    Pardon? Hatelijke houding jegens FC Twente zeg je?
    Ken je dit spandoek van Vak-P?

    https://www.rtvoost.nl/sport/295611/spelers-nog-altijd-in-wachtkamer-fc-twente-sponsors-nog-dieper-in-de-buidel#

    Zolang men in Enschede in de slachtofferrol blijft zitten, zal de rest van voetbalminnend Nederland erop inhakken.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:20
    Reageerde ik op jou? Met je slachtofferrol.....

    Steek je spandoek maar lekker waar "the sun don't shine"....
    Vind ik leuk
    Objectief +3035
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:29
    Je doet je achternaam geen eer aan met "don't shine"
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:30
    Oke
    Vind ik leuk
    jaccofct +892
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:52
    Het was overigens een citaat vanuit een Engels liedje, er is dan ook geen fout begaan hier.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:25
    Hij is vast beter in Engels dan deze geboren Engelsman.... ;-))
    Vind ik leuk
    jaccofct +892
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:07
    Als je dan een taalnazi wil zijn.... nou ja zoals ze in Engeland zeggen: get your facts straight.
    Vind ik leuk
    Objectief +3035
    woensdag 18 juli 2018 om 12:02
    Precies. Het is 'sun don't shine'
    Daarnaast snap je er weinig van aangezien het gehele citaat totaal niet in de context past zoals deze is bedoeld.
    En ja, als je 5 jaar in Engeland hebt gewoond, mag je best als taalnazi Engels optreden.
    Vind ik leuk
    Objectief +3035
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:46
    Als het bedoeld is als citaat uit dat liedje, is het al helemaal misplaatst. Het is dan namelijk niet het gehele citaat. Tevens is bewust voor don't in het liedje gekozen omdat het dan lekkerder bekt met de rest van het liedje. Doesn't klinkt veel minder goed dan dont in een lied.
    In deze context slaat don't dus nergens op. Simpelweg Louis van Gaal engels oftewel Barry Engels dus.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    jaccofct +892
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:06
    Het is een letterlijk citaat, hij maakt dus geen fout. Je typt veel terwijl je weinig zegt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:28
    Jij neemt jezelf echt veel te serieus.

    Als je vragen hebt dan moet je die stellen en niet hoog van de toren blazen.
    Vind ik leuk
    Objectief +3035
    woensdag 18 juli 2018 om 12:03
    Ik neem het inderdaad serieus aangezien Jaccofct's opmerking totaal nergens opslaat.
    Sun don't shine heeft een geheel andere context en bedoeling dan the sun don't shine in jouw zin.
    Wie het hardst schreeuwt, wordt gelooft.. Dan is het nog triester dat je ook nog voorgenoemde conclusie trekt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    woensdag 18 juli 2018 om 12:11
    Gast.... get a life....
    Vind ik leuk
    Objectief +3035
    woensdag 18 juli 2018 om 12:39
    Precies. Neem je verlies en doe er wat mee. Je kunt je kop ook in 't zand blijven steken en overal nutteloos op blijven reageren.
    Vind ik leuk
    Objectief +3035
    woensdag 18 juli 2018 om 11:56
    Dan ben ik heel erg benieuwd welk liedje dat is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:05
    Rustig maar jongen...
    Zoals altijd voeg ik gerelateerde informatie toe aan de discussie. Jij reageert nu als door een adder gebeten.
    Het was puur een inhoudelijke toevoeging aan datgene waarover hier gediscussieerd werd. Dat spandoek moet zeker ergens waar de zon niet schijnt, maar het zegt iets over de dieptrieste houding van Vak-P tegenover de rest van van voetballiefhebbend Nederland en niet over mij.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:07]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:57
    Ajax20182019 FC Lucky lag weer te maffen
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13162
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:22
    Je kunt erop wachten dat andere clubs dit nu ook gaan doen. Op deze manier help je het Nederlands voetbal helemaal naar de klote. Verbaas me dat spelers nog willen spelen in het fraude-rood van Twente.
    Vind ik leuk
    Eanske +3893
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:29
    Veel EHBO kits zijn ook rood-wit, leuk dat spelers daar nog in willen spelen voor een club als Ajax. Ook toepasselijk. Of mag dit dan weer niet?
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:42
    Gokje: wacht jij op 34 likes?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4847
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:29
    Of in het fraude rood wit van dopingclub Ajax.
    Vind ik leuk
    Eanske +3893
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:31
    Ook een goeie, Staatsen. Doe er meteen een linkje bij voordat ze eerst gaan reageren dat je onzin verkoopt en nadertijd zo stil zijn.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4847
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:35
    Nee stap voor stap. Het is net schaken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:53
    Nu al aan de drank Staatsen, doe je rustig aan, er begint een hoop onzin uit te komen nu.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4847
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:56
    Zoals de waard is....
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:57
    Ik neem er nog 1.proost!
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:09
    Uit de sling, aan de drank, Jarin - Moet - 'Ie - Daar - In?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:40
    Moet jij niet je huis poetsen? Of ben je weer een kopje thee met de tutjes aan t drinken!
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:15
    Nee, net wezen fitnessen en mn vriendin geneukt..
    Vergeet je je afspraak morgen niet? Sterretje bleken, om 10:00.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:26
    Ging dat wel dan met je voorbinddildo?
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:56
    Ach jochie, je zit zó in die kinky sm-spelletjes verwikkeld, dat je gewoon vergeten bent dat er ook nog stoere hetero-kerels als Blindsy zijn die vrouwen laten genieten...mét hun eigen paal.
    Zijn jouw hechtingen er al weer uit? Je moet er ook niet alles in laten stoppen, knulletje. Zeker die wijnflessen met die dunne lange halzen zijn gevaarlijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:00
    Nee joh, je vrouw komt eerst bij mij langs, daarom is ze nat als jij er aan begint,niet omdat je zo aantrekkelijk bent als vrouw.Ze wil een staaf van vlees niet van plastic.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:24
    Ga lachen als de sponsers en gemeente niet bij willen springen.. triest voor woorden wel aan kloppen voor geld.. maar wel spelers kunnen aantrekken. Heb zoiets verkoop alles wat waarde heeft, en alles vanuit de jeugd door schuiven. Zo heeft feyenoord het aantal jaren geleden ook moeten doen. En kijk waar ze weer staan. Zal geen traan laten als twente failiet word verklaard
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:13
    Jij begrijpt zeker niet dat je 11 spelers de wei in moet sturen als de competitie weer begint?!

    Een hatelijke houding t.o.v. Twente is overigens niet nodig hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:19
    Is geen hatelijke reactie.. dus je ver gelijkt een hyphoteek schuld met wan beleid van een club.. in mijn ogen is dat appels met peren ver gelijken.. daarom zit twente te smeken bij de gemeente en sponsers voor meer geld? Bij je hyphotheek ga je toch akkoord als je een huis koopt? Zijn 2 verschillende situaties wat in mijn ogen niet te ver gelijken is.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:27
    Twente is al bestraft voor de praktijken van 1 of 2 fraudeurs. Nu proberen anderen het schip vlot te trekken. Verder is het gewoon een prachtige club. Waarom zouden we moeten willen dat ze failliet gaan?

    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:17
    Verkoop jij ook je inboedel om je hypotheek meteen af te kunnen betalen??
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:20
    Lees me reactie hier boven..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:27
    Heb ik gedaan. Voegt niks toe. De leningen worden via een betalingsregeling betaald. Als er dan nog geld is om spelers te halen moeten ze dat vooral doen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
    Gemeente hoeft niet bij te springen hebben de investeerders al gedaan twente definitief gered
    Vind ik leuk
    Connycoll +77
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:30
    waar staat het dat twente gered is laat maar zien of sta je zoals de rest van jullie onnozelaars weer uit hun anus te kletsen nou laat zien
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:06
    Soms moet je lachen om zoveel onkunde.Twente heeft 12 selectiespelers en mogen dus geen aankopen doen?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    woensdag 18 juli 2018 om 00:53
    Met gemeentelijke subsidies word de schulden afgelost en ze kunnen nog spelers kopen ook. In welke loonschaal worden de spelers geplaatst door het stadhuis?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10100
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:34
    Kan men zich dit veroorloven? Het zou me niets verbazen als later blijkt dat deze transfer weer met geld is mogelijk gemaakt dat er helemaal niet is..
    Vind ik leuk
    Strijp +10203
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:39
    Ook FC Twente heeft een begroting, dat ze er dramatisch voor staan betekend het niet dat er geen salaris huis is, echter zal dit wel beperkt zijn waardoor ze idd dit soort spelers vast gaan leggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:44
    Jij en sommigen zien dit.
    De meesten denken dat Twente geen voetbal club is en dus daarom geen spelers nodig heeft en alleen negatieve balans.
    Vind ik leuk
    Strijp +10203
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:47
    Er word vaak maar wat geroepen ja, wij hebben al jaren een lening bij de gemeente open staan, iedere Euro die naar een transfer gaat word zogenaamd gedaan door de gemeente, je went er wel aan :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:52
    Mij went het nooit.
    Meer als malifide club, List en bedrog, Fraudeurs en al die shit kunnen ze niet onderbouwen.
    Maar VP doet er ook geen moeite voor om Twente iets positiever in het daglicht te zetten.
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:27
    Dat is gelul, Luckykes... Schenk ging naar Sparta en zou daar 4.500,00 per maand gaan verdienen. Het ging niet door, omdat Twente hem 9.000,00 per maand bood. Dat is gek, want Twente is een noodlijdende club. Waar allerlei mensen zijn ontslagen, om te bezuinigen en dan bieden ze een speler wel 2x zoveel, als de concurrent.

    Ik zou persoonlijk dubbel pissed zijn, als ontslagen medewerker en mocht er deze maand een ontslagbrief van Twente op de mat vallen bij een Twente medewerker. Dan hoop ik dat die zijn poot stijf houdt en het keihard uitspeelt... uit alles blijkt dat Twente namelijk vooral bezuinigd op loyale medewerkers en verder de hand ophoudt bij iedereen. Terwijl ze op managersgebied en spelersgebied schandalige salarissen betalen. Voor Keuken Kampioen Divisie begrippen is een salaris van 116.000 (inclusief vakantiegeld, exclusief premies) een topsalaris en dat voor een club die moet bezuinigen. Dat is onverkoopbaar...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:15
    Beetje een eenzijdig verhaal, zeker daar waar het gaat om het bezuinigen op medewerkers en het vermeende handje ophouden. De waarheid is vast veel meer genuanceerd dan je hier doet voorkomen.
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:06
    Ah, daar hebben we Barry weer... makkelijk scorend, niets uitleggend, gewoon zeggen dat er meer aan de hand is. Maar kom maar eens een keer met feiten, Barry i.p.v. niets zeggende reacties...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:07
    Krijg een vet hart.
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
    Zie hier Barry Engels, vraag hem om een fatsoenlijke uitleg i.p.v. zijn vaste oneliners en simpele dooddoeners en hij gaat schelden en verwensingen doen. En waarom? Omdat hij inhoudelijk helemaal niets te melden heeft...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:17
    Twente is en blijft ten eerste een voetbalclub en zonder spelers heeft het geen bestaansrecht.
    Dus die andere ontslagen personen die geen spelers waren werden uitbezuinigd.
    Heel kloten en verdrietig voor desbetreffende mensen maar zo gebeurd het ook in het dagelijkse bedrijfsleven.

    Twente is (nog steeds) geen eerste divisie club, net zo min dat het niet gezien werd als topclub toen het vier maal op rij in de top drie eindigde.

    Wat is een salaris van 116.000?
    Een speler van oa Jong Ajax verdiend al minstens het dubbele terwijl het hier om een basisspeler van Twente gaat.

    Ik kan je alleen gelijk geven in het geval Twente eigenlijk een noodleidende club is en niet zoveel salaris kan betalen mits er veranderingen zijn.

    Aangezien Schenk geen contract werd aangeboden in afwachting van, denk ik dat er nu dus wel geld beschikbaar is om hem te contracteren anders was hij al minstens twee weken Twente speler toch?
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:10
    De gemiddelde salarissen in de Jupiler League liggen ongeveer tussen de €2000,- en €5000,- bruto per maand. Dit is afhankelijk van hoe oud je bent, waar je hebt gevoetbald in het verleden en hoe groot het budget van de club is. Daarnaast zijn er uiteraard ook spelers die boven het gemiddelde verdienen. Dit zijn vaak routiniers, grote talenten of aanvoerders.

    De wedstrijdpremies liggen ongeveer tussen de €350,- á €750,- per winst. Dit is tevens afhankelijk van je ervaring, het aantal basisplaatsen en je aandeel in een overwinning. Veel clubs werken met doelpuntenpremies en premies per assist. Dit kan voor een goalgetter al gauw oplopen tot ruim €1500,- per maand.

    Los van Ajax en PSV, kan je zeggen dat Twente dus ruimschoots bovengemiddeld betaalt voor Schenk. Dat is op zijn zachts gezegd vreemd, gezien hun huidige situatie. Voor die 9.000,00 per maand heeft Sparta dus 2 spelers en ik geloof dat Twente spelers nodig heeft, dus is de helft betalen aan Schenk voldoende om nog een speler te halen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:19
    Als het past binnen je spelersbudget etc wat is dan je probleem... je hebt het over gemiddelden als twente dat hanteert dan eindigen ze in de middenmoot ze zijn toch de topfavoriet? Dan is het toch logisch? En het past binnen alle begrotingen/budgetten etc spijtig voor jou enne niet schrikken straks hè welke spelers er nog komen... als je nu al wakker ligt van schenk dan staat je nog wat te wachten maar verdiep je er eerst even in hoe twente nu aan die centen komt en kom dan niet aan met dat ze eerst de schulden moeten afbetalen want voordat velderman ook maar 1 handtekening zette voor een speler zijn eerst alle schulden en claims geregeld
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:23
    1. Ik lig er niet wakker van, maar het klopt gewoon niet binnen het huidige verhaal. Die budgetten zijn fictief, er is immers geld te kort, dus er kan geen sprake zijn van een kloppende begroting.

    Twente houdt de hand op bij investeerders, sponsoren en de gemeente. Daar hoeven we niet moeilijk om te doen. Steeds zeiden ze dat ze rekening hadden gehouden met claims die nog kwamen en dat daar geld voor was gereserveerd. Dat blijkt niet het geval...

    Natuurlijk heeft men voldoende spelers nodig, maar als je 2x zoveel kunt betalen als de concurrentie en je loopt vervolgens naar de gemeente voor extra geld vanwege een oude claim. Dan klopt het spelersbudget gewoon niet. Ik lig er niet wakker van, ik stel vast dat het verhaal Twente gewoon onzuiver is. Ik lig er ook niet wakker van dat ze gedegradeerd zijn, of dat ze wellicht failliet gaan. Alles is het gevolg van wanbeleid...
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:40
    Tot snel
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:41
    Welnee, gaat jaren duren voor jullie terug zijn...
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:34
    We gaan het zien
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13162
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:26
    Op de balans reserveert Twente zich suf, maar er komt een dag dat de salarissen weer betaald moeten worden en ook de rente op alle openstaande schulden en dan kun je nog zoveel reserveren op de balans,het gaat dan om de cashflow en juist doordat ze tekorten krijgen op de cashflow roepen ze nu om geld. Dus Twente is wel degelijk geld aan het uitgeven wat er (nog) niet is. Maar dat is juist de bedoeling om straks nog meer financiering te kunnen vragen bij de gemeente die er steeds dieper in komt te zitten. Twente heeft de gemeente al bij de strot, die laten nooit meer los.

    Conclusie: Fraude loont in Enschede.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4847
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:33
    Ook in amsterdam. Ajax heeft al haar cups te danken aan doping.

    UEFA ontneemt Ajax Europacups uit de jaren zeventig
    Ajax moet zijn Europacups uit de jaren zeventig inleveren. Dat heeft de UEFA vandaag bekend gemaakt, nadat vastgesteld is dat de spelers van Ajax destijds stelselmatig doping gebruikten. In Amsterdam heerst verslagenheid. Juventus claimt inmiddels de Europacup van 1973.

    Ajax moet zijn drie Europacups uit de jaren zeventig inleveren. Dat heeft UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin bekendgemaakt, nadat vast is komen te staan dat de spelers van Ajax eind jaren zestig en begin jaren zeventig stelselmatig doping gebruikten. Ceferin: “Het is een pijnlijke, maar de enige juiste beslissing die wij als UEFA konden nemen. Wat lang door velen beschouwd werd als het beste voetbal dat de wereld ooit gezien heeft, bleek in feite de Firma List & Bedrog aan het werk. En voor valsspelen is geen plaats binnen het Europese voetbal!”

    De uitspraak volgt na diepgravend onderzoek van de ethische commissie van de Europese voetbalbond, die sprak met een groot aantal betrokkenen van destijds. Volgens de commissie is klip en klaar vast komen te staan, dat de selectie van Ajax in de jaren zeventig strak stond van de prestatieverhogende middelen.

    Het balletje ging rollen, nadat Salo Muller, indertijd de verzorger van Ajax, in zijn onlangs verschenen boek ‘Mijn Ajaxjaren’ verschillende belastende onthullingen deed. Clubarts John Rolink zou de spelers volgens Muller onafgebroken schimmige medicijnen hebben toegediend. Muller wist toen al dat het niet in de haak was, maar heeft altijd gezwegen. Tot nu.

    De verslagenheid heerst in de Johan Cruijff Arena. Het gezicht van algemeen directeur Edwin van der Sar is asgrauw, als hij ons over de kwestie te woord staat. Volgens hem heeft het blazoen van Ajax een onherstelbare deuk opgelopen.

    “Volgende week komen ze van de UEFA met een bestelbusje voorrijden, en dan worden die bekers met de grote oren alledrie ingeladen. Ik had vanmorgen Sjaak Swart aan de lijn. Die is er kapot van, zoals we er allemaal verschrikkelijk kapot van zijn”, aldus Van der Sar.

    Wat er met de bekers c.q. titels gebeurt, is nog niet bekend. Juventus heeft inmiddels een claim bij de UEFA neergelegd, om als verliezend finalist alsnog de Europacup van 1973 toegekend te krijgen. De verwachting is dat Panathinaikos (1971) en Internazionale (1972) snel met een vergelijkbaar verzoek zullen komen.

    Salo Muller zelf, die met zijn boek aan de basis van dit alles stond, is “nogal overrompeld door de gevolgen”.

    “Ik had niet gedacht dat de UEFA de zaak zo hoog op zou nemen en de ethische commissie een onderzoek zou laten instellen, laat staan dat dit de uitkomst zou zijn. Dit was nooit wat ik voor ogen had. Ik wilde gewoon op mijn oude dag nog even makkelijk veel geld verdienen.”

    Of het onderzoek en de uitspraak ook gevolgen zullen hebben voor de nationale titels die Ajax in die periode vergaarde, wordt binnenkort duidelijk, als de KNVB zich over de zaak buigt. Het is niet ondenkbaar dat Feyenoord een verzoek indient om alsnog tot kampioen van 1970, 1972 en 1973 te worden uitgeroepen. Maar vanuit Rotterdam blijft het vooralsnog angstvallig stil.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:25
    Wij in Rotterdam hebben geen behoefte om nog eens zout in de wonde te wrijven.
    Vind ik leuk
    Strijp +10203
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:49
    Volledig mee eens. Echter heb ik geen kijk op de boekhouding en de openstaande rekeningen en inkomende bedragen, laten we hopen dat er na heel het debacel financieel goed en zeker beleid gevoerd word.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28934
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:27
    Je moet wel een hele grote klont boter op je hoofd hebben om jouw relaas serieus te nemen...... of bedenken. Je gebruikt een hoop interessante woorden, maar weet inhoudelijk gezien helemaal niks en laat alleen je buikgevoel spreken.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:21
    Ik heb je met geen woord gehoord over de 18 miljoen van de investeerders
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:56
    Hou je hart maar vast dan... komende weken komt er nog een half elftal bij... had je kunnen weten als je je er een beetje in zou hebben verdiept... 18 miljoen euro
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13162
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:28
    18 miljoen gereserveerd op de balans.

    Die begrotingen van Twente kennen we nog van 2 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:36
    Beter in verdiepen... geïnvesteerd door investeerders
    Vind ik leuk
    FSCeara +8040
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:57
    Waarschijnlijk is het bericht dat ze meer nodig hebben het tegoed dat ze Sparta hebben moeten betalen.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2339
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:35
    En nu de winnende in speelronde 1 tegen Sparta Rotterdam en ze worden daar helemaal gek! Heerlijk
    Vind ik leuk
    Baosje +71
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:52
    die eerste wedstrijd halt fc Fraude geeneens
    Vind ik leuk
    Hans Worst +728
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:55
    6-0 voor sparta.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:57
    0-6 dus hansworst
    Vind ik leuk
    Hans Worst +728
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:59
    zeg ik toch, VOOR SPARTA. of zit er iets dwars in je gestel?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:01
    Dan is het dus 0-6 dat weet elke man en voetballiefhebber alleen vrouwen zeggen dat telkens verkeerd
    Vind ik leuk
    Hans Worst +728
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:15
    Volgens mij ben je ongesteld.
    Vind ik leuk
    buenosje +519
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:13
    Volgens mij ben jij diegene die hapt of niet?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:38
    Sterkte,je eerste wedstrijd tegen Sparta,hoop dat die Sparta supporters hem de hele wedstrijd geen minuut met rust laat
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:44
    Zou je ze horen in een volle Grolsch Veste?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:57
    Dat gaat lastig worden voor die 35 inderdaad
    Vind ik leuk
    Wally g +462
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:59
    Volle ? Geven ze geld toe als je komt kijken 😉 raar clubje daar
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:02
    Nooit geweest daar?
    Weet je wel dat zelfs vorig seizoen bij degradatie alleen gemiddeld meer toeschouwers bij de traditionele top drie zat?
    Dus daarna Twente?
    Twente kan best een raar clubje zijn maar trekt (nog steeds) meer toeschouwers dan die andere 14 eredivisie clubs (nu 15).
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:22
    18.000 seizoenkaarthouders weer... dat is meer dan hele rechte rijtje eredivisie bij elkaar
    Vind ik leuk
    Wally g +462
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:47
    Haha wat leuk als dan elke seizoenkaarthouder 100 euro meer geeft kunnen ze toch zo heel wat spelers aantrekken daar .. offfff ???
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:52
    Als je dat serieus denkt wordt het een zeer lastige conversatie tussen ons dus ik pass als je het niet erg vind
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:39
    Geldwolf. Sparta was al rond met hem en vervolgens toch naar Twente overstappen, omdat meneer daar meer kan verdienen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:47
    Oei, dan zijn elke spelers, ook die van jouw club, geldwolven.

    Of ken jij spelers die ergens anders gaan tekenen omdat ze minder willen gaan verdienen?

    En dan doel ik niet op de uitgerangeerde topspelers die nog wel van waarde in Nederland zijn bv RvP.

    Want die hoeven het voor het geld niet meer te doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:53
    Natuurlijk is het zo dat spelers graag meer willen verdienen wanneer ze een transfer maken. Ik doel meer op het feit dat hij al mondeling akkoord was met Sparta.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:58
    Is wel vaker gebeurd.
    Wat dacht je van Guidetti?
    Had al een contract getekent bij Twente.
    Wilde niet meer en kocht (Man City) het af voor 1 miljoen.
    Een paar weken later verhuurd aan Feyenoord waar hij de held van Rotterdam werd.
    Zo gaat dat gewoon.
    Wat dacht je van al die spelers die oa Barcelona, Real Madrid, Manchester etc op eenzelfde manier gehaald hebben?
    Maar omdat dit Twente betreft, die er al heel slecht op staan voor de rest van Nederland, wordt dit gewoon dubbel en dik opgeblazen en een vinger naar dat gemene Twente gewezen.
    Maar ik ben met je eens dat het niet fair is en vooral niet door de heer Schenk zelf!
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8226
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:30
    Je hebt gelijk.

    FC Twente staat er heel slecht op in Nederland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:28
    Ryan babel aantal jaar geleden?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:23
    Uitzonderingen heb je altijd, zelfs Assaidi bij Twente.
    Maar dat doen ze om in hun zelf te investeren om zich zelf weer in de kijker te spelen zoals dat wel bij Babel gelukt is.
    Maar dan praat je over nog geen 1% van alle transfers in de wereld.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2890
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:39
    Tsja, de manier waarop hij kwam verdient niet de schoonheidsprijs. Maar prima aanwinst voor Twente.
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:39
    Twente wil doorpakken....ze liggen bijna volledig op hun gat toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:24
    Nope. Helaas voor je.
    Vind ik leuk
    Feeltje +59
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:39
    GE-NIE-TEN!!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11286
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:40
    Ach, met een beetje geluk zijn ze volgende week failliet.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10100
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:41
    Die kans is groter dan dat ze met dit team direct of indirect promoveren..
    Vind ik leuk
    janFCTfan +24
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:42
    Welkom Xandro bij FC Twente. Eindelijk goed nieuws. 👍🏻👍🏻⚽️⚽️
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1326
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:46
    Wat een verschrikkelijk mannetje is dit. Hij stond dezelfde onzin te verkondigen toen hij bij Sparta tekende. Hopelijk gaat hij een hele zware eerste wedstrijd krijgen en ook zeker op Het Kasteel zullen wij hem vriendelijk ontvangen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:43
    Wees blij dat hij naar Twente gaat, zo bijzonder is die schenk niet.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2613
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:46
    Onbetrouwbare hond.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:46
    Wedstrijd tegen Sparta en dan failliet gaan, Schenk maakte nog de winnende goal en deed zijn vingertje voor zijn mond, sssssssssssshhhhhhhhhh. Week later een spandoek 'Beter een nederlaag dan winnen, in plaats van een week later zonder salaris en niet meer kunnen pinnen'
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:27
    Die laatste zin: ?!?wááát?!?
    Don't quit your day job.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:52
    Failliet, wel lief van je dat je deed alsof je hem niet begreep
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:57
    Ik begreep 'm wel. Maar wat is ie godsgruwelijk slecht.
    Vandaar : don't quit your job.
    Ik leg het graag even uit voor je. No prob.
    Vind ik leuk
    Jafio +1560
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:47
    Echt een ... die vent. Iedere wedstrijd uitfluiten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26680
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:50
    Fc failliet 😎
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3221
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:23
    Over wie heb je het nou ? Want wij zijn niet failliet hoor. :)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26680
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:22
    Nog niet.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:53
    Je vergeet een woord, maar zal je corrigeren:
    Over wie heb je het nou ? Want wij zijn nog niet failliet hoor. :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:28
    Whoooohooooo!! 🎉🎉
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:51
    Man man man. Kansloos dit.
    Vind ik leuk
    Feeltje +59
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:52
    alle ajaxieden met hun FC Failliet in 3...2...1...
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:52
    Fc fraudeur does it again, een speler aantrekken en voor de neus van de concurrent wegkapen, van welk geld? De schuld eisers gaan volgens mij voor, tenzij je Twente heet. Die dreigen vanzelf met faillissement aan de investeerders of gemeente
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:30
    Zijn er schuldeisers die hun geld niet krijgen? Waar betalingsafspraken niet mee worden nagekomen? Ik heb ze nog niet gehoord.
    Of zijn de regeltjes in jouw hoofd veranderd? Ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:54
    Bijvoorbeeld het management van Corona, waarvan Twente hoopt en verwacht het niet meer te hoeven betalen. De rest kan ook naar zijn centen fluiten aangezien Twente zelf meer geld nodig heeft en het nog niet gekregen heeft
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:58
    Daar wordt een lening voor afgesloten. Met behulp van een garantstelling van óf de gemeente óf sponsoren. En dan dus betaald.

    Dat geld hoeft dus niet uit de salarisbegroting te komen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:04
    Je zal toch moeten schuiven om gaten op te vullen die er wel degelijk zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:29
    Dat is ook gedaan. Daarom is de salarisbegroting een stuk lager dan afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    lemon9 +763
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:58
    Dank allemaal voor de positieve reacties , anders was ik geschrokken
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:10
    Gelukkig kunnen wij jou dag nog goed maken, het is ook wat dat jij inziet dat dit positieve reacties zijn. Wij kunnen ook negatief reageren en zeggen dat het maar goed is dat Twente het geld ervoor heeft anders gingen ze failliet
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 11:11]
    Vind ik leuk
    Strijp +10203
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:59
    Is het niet wat om Adam Maher te verkopen?
    Vind ik leuk
    Jafio +1560
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:09
    Die speelt niet bij Twente die was gehuurd
    Vind ik leuk
    Strijp +10203
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:52
    Jawel hoor, transfervrij overkomen van PSV
    Vind ik leuk
    TheRock11 +886
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    Had zijn contract afgekocht bij PSV en voor de rest van vorig seizoen getekend bij Twente. Nu transfervrij. Ken de feiten. Maar ja. Dat is moeilijk als het over Twente gaat voor alle bashers.
    Vind ik leuk
    Jafio +1560
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:02
    Hij is dus niet van Twente Calimero
    Vind ik leuk
    TheRock11 +886
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:05
    Maar stond wel onder contract de tweede helft van het seizoen. Geen huur dus.

    Maar als je terecht wordt gecorrigeerd ga je schelden?
    Vind ik leuk
    Jafio +1560
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:45
    Nou schelden is het amper maar dit was niet het punt. Of hij nou gekocht of gehuurd was. Het punt was dat iemand aangeeft Maher verkopen waarop ik aangeef dat dit niet mogelijk is omdat hij geen bezit is van Twente.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +886
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:56
    Daar zijn we het over eens. Hij staat nu niet op de loonlijst van Twente.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:56
    Dan moet eerst de koffiejuffrouw ontslagen worden, schijnt ook over gekomen te zijn van Sparta met een vorstelijk salaris
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:02
    Fake news!
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:05
    Joh, nee dit meen je?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:30
    Jij wel??
    Vind ik leuk
    El Lobo +1739
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:59
    Twente - Sparta 0-4

    Gerechtigheid!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:19
    Knallen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:33
    Ik denk dat Twente nu even een paar miljoen bijleent en gaat Unibetten op deze uitslag. Toptip. Thanks!
    Vind ik leuk
    Terg +60
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:05
    En in de laatste minuut een rode kaart voor Koning Toto die namens de selectie en technische staf van Sparta Schenk een enorm koekie van eigen deeg geeft. Spelers zonder normen en waarden spelen graag bij een club zonder normen en waarden. FC Mafia Tubantia.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 21:10]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:02
    Hoop dat hij er 2 in zijn eigen doel kopt tegen sparta.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +253
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:06
    Ik vraag me wel altijd af waarom je als speler bij een club die randje faillissement balanceert wil spelen. Risico is dat je kan fluiten naar je centen indien de bom barst.
    Vind ik leuk
    Lesseh +66
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:08
    Hoe is dat mogelijk met zo,n enorme schuld, snap er niks meer van blijven maar kopen????
    Vind ik leuk
    Knexx +36
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:13
    Misschien ligt je bril nog op het nachtkastje. Hij is transfervrij. En zoals iedere club heeft ook twente een spelersbudget waaruit salaris betaald kan worden. Dit is gewoon onderdeel van de begroting.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2539
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:14
    Ik begrijp er niks van ik kan nog steeds boodschappen halen terwijl ik een schuld heb (hypotheek)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:34
    Te dom om te poepen. Uitleggen heeft geen zin jongens.
    Vind ik leuk
    grptje +95
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:18
    Wie gaat dit betalen gem enschede
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:35
    Zou dat het zijn?? Briljant!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:29
    Transfervrij? Hou je gore leugens eens voor je!! Hijs benaderd terwijl ie net een contract had ondertekend. Tis dat Sparta niet werkt met ongemotiveerde snotapen, anders had ie dikke pech gehad...
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1197
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:47
    Heeft Sparta nog een transfersom er aan overgehouden? Daar was eerst sprake van. Geen flauw idee waar dat geld bij Twente vandaan moet komen dan, maar dat zou wel het minste zijn wat ze kunnen doen. Het is zonde van de kostenpost, maar eigenlijk zou je als Sparta moeten zeggen: bekijk het maar. Je blijft de komende twee/drie jaar (ik weet niet hoelang hij getekend had) hier op de tribune zitten.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +886
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:00
    Geen transfersom, maar een afkoopsom, betaald door het kamp Schenk.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1197
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:05
    Is ook bekend hoeveel ongeveer? Daar ben ik wel benieuwd naar..
    Vind ik leuk
    TheRock11 +886
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:06
    Hebben Schenk en Sparta niet bekend gemaakt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2539
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:27
    Advies voor jou is dat je dus even feiten moet checken is misschien beter voordat je zegt dat iemand liegt.

    Hij is namelijk wel transfer vrij voor Twente.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10616
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:38
    Veel plezier tijdens de uitwedstrijd op Spangen.
    Als Twente nog bestaat tegen die tijd, natuurlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:36
    Oh ja.... Huiveringwekkende Spartafans. Ik hou m'n hart vast.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10616
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:02
    Heb jij ook getekend voor Sparta om ze vervolgens de middelvinger te geven, dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:07
    Zou me wel geinig lijken inderdaad. Maar nee... ik ga niet voor 4500 euro bij Sparta voetballen.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1197
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:45
    En de supporters maar miepen 'wij tegen de rest'. Club boos omdat ze als het zwarte schaap behandeld worden, maar wel zulke praktijken toepassen. Schandelijk. Ook van die Schenk overigens. Voor een paar knaken meer een eerder getekend contract links laten liggen. Dan had je er misschien iéts langer over moeten nadenken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:48
    Wel lekker voor Twente dat hij geen salaris krijgt omdat ze totaal geen geld hebben...huh,wat, hij krijgt betaald? En ze hebben geen geld!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:38
    Hoeveel Twente spelers heb jij al horen klagen dat ze niet betaald kregen? Ik ben wederom benieuwd.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:43
    Betaal eerst maar eens andere dingen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:45
    Waarom?? Is nergens voor nodig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:45
    En wat eigenlijk? Noem eens iets?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:49
    Kom uit je grot, google ff ' FC Twente schulden' en je bent volledig op de hoogte van jullie penibele situatie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:52
    Die worden gewoon betaald via betalingsregelingen. Net als jouw en mijn hypotheek. Er is geen enkele reden versneld af te gaan lossen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:53
    Dus: noem eens iets wat eerst betaald moet worden??
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:04
    Ah, daarom staat Twente op omvallen.Je lijkt die woordvoerder van Saddam wel, roepen dat er niks aan de hand is, terwijl de bommen achter hem inslaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:10
    Dat hoor je mij niet zeggen. Dat maak jij er van.
    Ik stel jou alleen de vraag wat er eerst betaald zou moeten worden dan. Tot zover kom je met niets steekhoudends.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:17
    Nou misschien een miljoen of 60 die er open staat sinds 1 mei.Misschien dat er nu wat minder openstaat,laten we t ruim nemen 50 dan.Je hebt toch een jeugdopleiding? Is altijd nog goedkoper, dan een speler van buiten af.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:22
    Zei ik nou net niet dat die schulden gewoon via betalingsregelingen worden afgelost?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:24
    Het schijnt niet goedkoper te hoeven. En daarom kunnen ze dus gaan voor hogere kwaliteit dan de jeugd.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:28
    Sparta die z'n zaakjes beter op orde heeft dan Twente, wordt afgetroefd door laatstgenoemde club met immense schulden.T blijft raar toch.En dan raar vinden dat de rest van NL dit beleid verafschuwt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:31
    Dat mijn hypotheek hoger is dan de jouwe, wil niet zeggen dat ik niet vaker op vakantie kan dan jij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:31
    Of andersom natuurlijk. Ik heb geen inzicht in jouw inkomen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:32
    Verschil is dat je volgens de KNVB geen schulden mag hebben zoals jullie die hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:34
    Schijnbaar wel, gezien de categorie 2 indeling door de KNVB.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:38
    Wel raar dan dat t deze week erop of eronder is voor Twente en gered moet worden door sponsors.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:41
    Investeerders.
    Dat is voor geld om de selectie te versterken en de belasting en de Corona-groep te betalen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:45
    Daarom is t raar dat je dan in categorie 2 komt.Blijkbaar rekent de KNVB dat niet mee.Jullie huidige financiële situatie komt niet overeen met de categorie 2 status die jullie hebben.Anders sta je niet op omvallen.Laten we hopen dat Twente er weer boven op komt, ik zou t een verlies vinden voor t NL voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:49
    Die twee te betalen rekeningen zijn recente incidenten. Daar wordt nu een oplossing voor gecreëerd. En betaald dus.
    Dat schijnt dus te mogen.
    Ik heb verder geen idee waar onze situatie niet overeen zou komen met de eisen voor KNVB categorie 2.
    Jij wel blijkbaar. Leg eens uit?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:55
    Als wij spreken van categorie 2,is de financiële situatie voldoende.Als ik dan gisteren hoor dat t erop of eronder is dan klopt dat dus niet met de voorwaarde die bij categorie 2 horen.Of de KNVB doet z'n huiswerk niet goed, of jullie hebben de lijken goed verstopt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:02
    Er is een situatie ontstaan. De belasting en Corona. Daar wordt nu een oplossing voor gecreëerd. Er staan nu nog geen schuldeisers op de stoep te schreeuwen en het lijkt oplosbaar. Het is 'erop' dus. We gaan aan die verplichtingen voldoen.

    Verder zitten we nu tussen 2 KNVB meetmomenten in. Als op het volgende meetmoment de situatie geregeld is, is er volgens mij betreffende de categorie indeling geen enkel probleem.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:04]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:13
    Dus er komen steeds nieuwe lijken uit de kast.wat volgt nog meer? Als de KNVB dit van tevoren wist, kwam je ook niet in cat.2.Het is gewoon de boel besodemieteren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:41
    Corona en de belasting zijn geen nieuwe lijken, maar van het verleden die ook al bekend was en toen destijds als lijken uit de kast kwamen.
    De meesten hier lezen alleen wat voor schulden Twente heeft, of dat ze weer garantstelling (dus geen lening wat ook nog velen beweren) aan de gemeente vragen.
    Echter de positieve "inkomsten stroom" hoor of lees je hier vrijwel nergens.
    Nu is bekend dat Twente nog maar 16 selectiespelers heeft.
    Zal wel overtrokken zijn maar voorheen waren er dat ruim 70 waar heel Nederland over viel.
    Dus aan salarispost is er al het één en ander gebeurd.
    Ook zijn er spelers verkocht.
    Denk aan Ter Avest die volgens heel Nederland dom was om niet naar ADO te gaan, maar een week later door een Italiaanse club is gekocht.
    Deal Tadic is door constructie Ajax verloren gegaan waar ook nog het merendeel lol aan had.
    Van transfer Promes hoor ik niets meer maar zou ook 1,35 milj voor Twente kunnen opleveren bij doorgang naar Italië.
    Investeerders die ong 18 milj willen investeren.
    Vele (18.000) seizoenskaarten verkocht.
    Ik zeg dit niet om Twente nu schuldenvrij te pleiten, alleen dat er wel degelijk ook aan de goede kant van de balans is gewerkt.
    Alleen, zoals ik dat al zei, lees of hoor je dat hier niet en degenen die er over beginnen worden afgeschilderd als blinden etc.
    Zoveelste keer dat ik nu weer probeer om toch Twente iets positiever in het daglicht te zetten.
    Maar ik ben bang dat dit voor de zoveelste keer niets helpt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:25
    Nee, dat zijn geen nieuwe lijken. Zie de uitleg van luckykes. En ja, dit was ook al bekend bij de KNVB. Plus het wordt netjes afgehandeld door Twente.
    Je doet aardig je best. Ik hoop dat je de situaties een beetje begrijpt inmiddels.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:28
    Sparta mag ook gewoon geld lenen hoor. Zolang ze de aflossing en rente maar betalen. Daar zijn ze vrij in.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:40
    Tuurlijk, ik weet t ook wel dat iedereen stinkend z'n best doet om t roer weer om te draaien daar.Ik hoop ook oprecht dat FC Twente weer terugkomt waar t hoort.Zo'n stadion en achterban is te mooi om verloren te gaan.Succes met Twente!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:56
    Sportief! Thanks!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:58
    Ik hoor net goed nieuws uit Enschede.👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Ja, super hè? Kan niet meer echt als een verrassing komen voor jou toch?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8318
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:19
    T verhaal van jullie was wel kloppend! Top voor jullie!
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1024
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:54
    Ik dacht dat ze enkele miljoenen nodig hadden om uberhaupt nog voortbestaan te garanderen...

    Hoe kennen ze dan spelers halen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:39
    Doe maar niet denken. Blijkt niet je sterkste kant
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:56
    Twente komt zelf dagelijks met negatief nieuws geld nodig anders dit anders dat geld nodig van sponsors en van gemeente wat verwacht je voor reaktie s dat ze goed bezig zijn en er sportief alles aan doen de naam van Twente in een positief aspect te plaatsen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:40
    Nope, Twente komt niet dagelijks met nieuws. VP herhaalt berichtgeving in andere bewoordingen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:48
    Ik durf stellig te zeggen dat VP hier een hetze tegen Twente brengt.
    Waarom altijd negatief nieuws tien keer brengen en nooit positief?
    Heb je ooit hier gelezen dat Twente geld kon overhouden van een eventuele transfer van Promis?
    Van een speler van Fortuna en/of NEC wel.
    Heb je hier al gelezen dat het salrishuis van Twente meer dan gehalveerd is ten opzichte van vorig seizoen?
    Nee je leest alleen dat ze Schenk het dubbele boden.
    Niet eens hoeveel, of liever, hoe weinig.
    etc etc
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:22
    Ben ik helemaal met je eens. Deze manier van berichtgeving scoort goed bij de leeghoofdigen.
    Vind ik leuk
    jvh93 +152
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    Zei meneer Schenk niet exact hetzelfde bij Sparta? Je zou met zo'n achternaam toch niet zeggen dat het zo'n enorme geldwolf is. Of zou hij nu meer geld kunnen gaan schenken? Man man man
    Vind ik leuk
    Brunt +193
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:09
    Deze speler past prima bij Twente. Beiden zijn niet te vertrouwen.
    Vind ik leuk
    HansG +26
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:16
    Boevenstreek van fc twente; door Schenk,die al bij Sparta getekend had,weg te kapen. Hoe lang mogen die Tukkers nog zo doorgaan van die maffia-bende de KNVB!!!!!!
    Vind ik leuk
    grptje +95
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:16
    Heb je zin om bij die smerige club te spelen amateur
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:24
    ze hebben 3 miljoen ontvangen voor frederik jensen ,ze denken nu laten we dat geld er maar gauw doorheen jassen ,dan kloppen we daarna wel weer bij de sponsoren aan want van de gemeente krijgen ze de garantstelling niet meer voor de zomerreces
    Vind ik leuk
    Arvin +2424
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:29
    WAT?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:46
    geen geld de gemeente vragen om een garant stelling en dan toch WEER met een nieuwe speler aan komen, NIET MEER TE VOLGEN
    STEKKER ER UIT
    Vind ik leuk
    Lesseh +66
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:02
    Overigens is Schenk niet bepaald een topper. Zou bij Heracles niet in de basis staan. Dus in hoeverre Twente hier gelukkig mee kan zijn is mij een raadsel.

    Schenk mocht weg bij Go Ahead, dat zegt wel iets.
    Vind ik leuk
    Lesseh +66
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:31
    Dat is Nederland, een schuld hebben die hoger is dan de jaarlijkse begroting en toch bovengemiddelde (lees: op eredivisie niveau) betalen.
    In Duitsland bijvoorbeeld was de stekker er al lang uitgehaald. De schuld staat niet in verhouding met de begroting, niet te geloven.
    Vind ik leuk
    Lesseh +66
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:36
    Moeten ze vooral doen. Kennelijk hebben ze weer ergens geld gevonden, op papier dan wel boekhoud technisch, want zodra het om betalen gaat is het geld er niet. Volgend jaar februari of maart begint het gebedel om geld opnieuw. Of misschien al voor de kerst. Let maar op.
    Komen de huil verhalen dat de sponsoropbrengsten toch minder waren, televisiegelden idenm.
    Vind ik leuk
    dzego_ +0
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:05
    En de praktijken gaan maar door!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:18
    Kon hij dan zomaar onder dat contract met Sparta uit? Twente lijkt me niet in de positie om dat contract af te kunnen kopen...
    Vind ik leuk
    TheRock11 +886
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:12
    Dat heeft Schenk zelf gedaan. Ieder logisch denkend mens snapt dat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:23
    Als je met je volle verstand een handtekening onder een contract zet, dan snapt volgens mij ieder logisch denkend mens dat je daar dan aan vast zit. Net zo goed als ieder logisch denkend mens zal begrijpen dat een speler van Go Ahead niet genoeg verdiend heeft om een zojuist getekend contract zelf af te kunnen kopen...
    Vind ik leuk
    Professoro +235
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:22
    Dik en dik in de schulden en dan is dit natuurlijk volledig normaal
    Oplichterij
    Vind ik leuk
    Sota +68
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:28
    Hoezo transfervrij? Hij had toch al bij Sparta getekend?
    Vind ik leuk
    Siemjo +241
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:41
    De financiën rijken kennelijk weer tot aan de hemel bij Twente. Als je al meer gaat betalen als een club die wel zijn financiën op orde heeft is er iets goed mis. Allemaal gebakken lucht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:08
    Zelfs in de keukenkampioen competitie heeft Twente veel aandacht, het is blijkbaar een grote club.Bedankt voor uw aandacht.
    Vind ik leuk
    jelmerrr +29
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:04
    Eindelijk wat positiefs
    Over 2 a 3 jaar zou wel blijken dat er weer wat mis was
    Vind ik leuk
    TheRock11 +886