FC Groningen rondt grote transfer af na 'voorteken': 'Ik zat al op Mallorca'

    FC Groningen rondt grote transfer af na 'voorteken': 'Ik zat al op Mallorca'

    dinsdag 17 juli 2018 om 12:46

    FC Groningen is in totaal een maand bezig geweest met de komst van Jeffrey Chabot naar de club. Het was een pittige onderneming, vertelt technisch manager Ron Jans op de website van de club. Op zijn vakantieadres verrichtte hij het nodige voorwerk. 

    Maandag rondde De Trots van het Noorden de komst van Sparta-verdediger Chabot af. "We zijn uiteindelijk een maand bezig geweest met de komst van Chabot. Ik geloof ergens wel in voortekens, een 'omen'. Toen wij aan Sparta hadden aangegeven graag mee te willen gaan in het aantrekken van Chabot en wij hiervoor toestemming hadden, kregen we een bericht van Chabots zaakwaarnemer dat hij op dat moment op Mallorca zat", steekt Jans van wal.

    "Ik zei dat dit geen probleem was. Het was voor mij erg gemakkelijk om te roepen dat ik wel naar Mallorca wilde komen, want ik was op dat moment daar al met mijn gezin op vakantie. Dus ben ik met een huurauto naar Chabot gereden voor de eerste gesprekken."

    Uiteindelijk leek de deal te klappen. Sparta ging niet akkoord met een bod vanuit Groningen en ook vanuit Duitsland was er concrete interesse. "FC Ingolstadt leek in die fase rond te komen, maar uiteindelijk kwam die deal ook niet tot stand en toen hebben wij ons opnieuw gemeld."

    Naar verluidt heeft FC Groningen circa één miljoen euro betaald voor Chabot, die afgelopen seizoen met Sparta degradeerde uit de Eredivisie.

    Lees ook: FC Groningen slaat belangrijke transferslag: 'Waren bereid het bedrag te betalen'

    Plaats een reactie

    Il Gordo +2878
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:59
    'Voorteken'? Welke dan?

    Is het raar dan een TD in deze fase van het seizoen op vakantie gaat? Of is dat iets met spijkers en laag water?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:02
    Het pure toeval dat ze beiden op Mallorca waren.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:55
    Zal mevrouw Nijland ook leuk hebben gevonden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:58
    Dat denk ik ook wel ja, na een paar dagen is het wel even lekker als je hem dan een middagje niet hoeft te zien en te horen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:59]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:58
    Hehe, inderdaad.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6907
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:40
    Was mevrouw Nijland met Ron Jans op vakantie??? Had je dat wel mogen verklappen?
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:17
    Shit sorry.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1553
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:25
    Mevrouw Nijland?? Jans en Nijland zijn zeer goed bevriend maar het is niet zo klef dat Jans met mevrouw Nijland op vakantie gaat ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
    Die vakantie zal niet vorige week geweest zijn, als het al een maand speelt. Bovendien is Jans klaarblijkelijk ook tijdens zijn vakantie aan het werk.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:44
    Waarom zou het raar zijn dat een TD in deze fase van het seizoen op vakantie gaat? De rest van het seizoen komt het er ook niet van en iedereen heeft vakantie nodig. Ik denk dat Groningen iets meer tijd heeft dan andere clubs en bovendien niet al teveel nieuwe spelers hoeft aan te trekken?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:51
    't Is maar een vraag? Volgens mij is er immers tijd genoeg na de transfer deadline? Maar ik geef toe: hij valt wel in de categorie mierenneuken ;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:57
    Il Gordo, ook na de deadline is nog wel iets te kopen, maar meestal worden dat dan weer net die ‘net niet genoeg kwaliteit’ spelers.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:01
    Na de deadline is het alleen nog de categorie 'zonder contract'. Daar wordt je over het algemeen niet vrolijk van, nee.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5357
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:59
    De groene veste had ook wel een goede impuls nodig!!
    Vind ik leuk
    henkvlis +3559
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:01
    Zou Ron Jans een 'bommetje' gedaan hebben op Mallorca en daarmee de mini-tsunami veroorzaakt hebben?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:02
    oK
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 13:04]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28903
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:04
    Grote transfer.... verdediger van Sparta.....

    Waar gaat dit over zeg.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3905
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:07
    Ach... van Dijk was ook nooit wat.... volgens de kenners hier althans. En nee, hij is niet ineens veel beter geworden. Hij was toentertijd al een klasse beter dan welke Nederlandse CV dan ook.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28903
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:08
    Is dit de nieuwe Von Deich dan?!
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3905
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:15
    Geen idee
    Maar ik schrijf niet iemand af omdat hij toevallig van Sparta komt...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28903
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:00
    Ich auch nicht.... aber warum handelt es sich hier eigentlich!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 21:00]
    Vind ik leuk
    Romario9 +10665
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:16
    Bestond VP überhaupt al toen Van Dijk nog bij Groningen speelde?

    Denk je serieus dat hij sinds die tijd niet veel beter is geworden ?
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3905
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:17
    Hij is beter geworden want de competitie is natuurlijk veel beter. Echter stak van Dijk toen al letterlijk en figuurlijk zo boven de concurrentie uit dat hij toen al zeker voor oranje geselecteerd had moeten worden. Daar had hij toen al de latere ontwikkeling niet voor nodig want dan had Oranje geen enkele cv kunnen opstellen.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1197
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:46
    Wat een onzin. Er waren er genoeg die van Dijk in zijn Groningen tijd al een grote toekomst voorspelden. Er werden ellenlange discussies over gevoerd, waaronder één die erover ging dat Ajax van der Hoorn boven van Dijk had verkozen.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3905
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:21
    Van Dijk was beter dan wie dan ook en ja, heel even was er discussie over van dijk of Vd Hoorn ( die ook een prima seizoen had overigens). Echter werd van Dijk nooit in verband gebracht met Oranje want ja... daar stonden BMI, de Vrij en Veltman en due speelden bij topclubs.... en Vd Hoorn mocht wel debuteren. Een gigantische blunder dat van Dijk zo genegeerd is toentertijd.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1197
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:33
    Ja, bij Oranje is hij pas écht in beeld sinds Advocaat. Dan hebben we het dus over een jaar, anderhalf jaar. Dat heb ik ook nooit begrepen.
    Vind ik leuk
    LargoWynch +632
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:46
    Precies! Totaal lachwekkend weer! Een kneus van Sparta die voor iedere subtopper te zwak is een toptransfer durven noemen? Het word steeds erger. Dit zegt genoeg over de ambities van Groningen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +28903
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:50
    Niet de rol onderschatten van de sensatiezucht van de redactie!

    Maar verder schrijf je ware woorden....
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3905
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:21
    Je klinkt als een kenner....
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:08
    Ron jans gelooft in voortekens en OMEN ??
    Gelijk ontslaan en in een gesticht stoppen die man .... als ik vroeger zoiets tegen mijn ouders had gezegd hadden ze me echt weggebracht !!!
    Vind ik leuk
    Romario9 +10665
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:17
    Miljarden mensen op deze planeet die in gekkere dingen geloven hoor...
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:50
    Ajaxroermond, zo gek is Jans echt niet. Veel mensen kennen hem min of meer en niemand zegt de dingen over hem die jij in je mond neemt. Bovendien is het een mens met gevoel en dat toon jij nu net weer niet in je reactie. Ik zal het maar als een mislukte grap beschouwen, het was de poging voor jou wel waard geloof ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:12
    190.000 nederlanders gaan per jaar naar mallorca wat een toeval ... en die man is leraar geweeest .... als mijn kinderen op een school zitten waar een leraar z on uitspraak doet kunnen ze gelijk een andere school zoeken
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:13
    Toen hij na de beker winst dat achterlijke dansje deed , dacht ik al die man klopt niet
    Vind ik leuk
    Koeroe +11132
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:41
    Lekker kansloos over de boulevard struinen en door je eigen kots rollen. Love it
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:10
    Ron Jans op vakantie naar Mallorca. Het blijft toch die connectie met Duitsland houden hè? :-)
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:57
    Malle ist nur einmal im jahr natuurlijk.
    Vind ik leuk
    slaski +2181
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:35
    Wat een moeite voor een marginaal verdedigertje. Prima speler als je weer 10e of 12e wil eindigen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:01
    Ach, da's een koopje. Ajax heeft net de zoon van een Sparta-verdediger gekocht voor 16+ miljoen... ; )
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:17
    Moet wel lachen om de title; "De Trots van het Noorden".
    Zal in H'veen niet enthousiast ontvangen worden.
    En cambuur kent haar plek, die mokken niet.
    Blijft gek dat Ron Jans dat moet doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Groningen rondt grote transfer af na 'voorteken': 'Ik zat al op Mallorca'