'Ajax moet kampioen worden, kan niet anders. Anders hebben ze écht een probleem'

    'Ajax moet kampioen worden, kan niet anders. Anders hebben ze écht een probleem'

    dinsdag 17 juli 2018 om 15:05

    Ajax móet dit seizoen kampioen van Nederland worden. Dat stelt Arno Vermeulen. Na het aantrekken van onder meer Dusan Tadic en Daley Blind zijn er geen excuses meer om opnieuw naast de titel te grijpen. 

    "Ze moeten kampioen worden, dat kan niet anders. Anders hebben ze écht een probleem", stelt Vermeulen, chef sport van de NOS, op de website van zijn werkgever. "Ajax is sterker geworden, terwijl Feyenoord en PSV juist wat problemen hebben."

    Met de komst van Blind en Tadic heeft Ajax de selectie voorzien van een karrenvracht aan ervaring. "Het is nu, ook omdat Klaas-Jan Huntelaar al werd gehaald, niet meer een speeltuinelftal qua leeftijd."

    "Ik ga ervan uit dat Hirving Lozano nog vertrekt bij PSV, waar ook Marco van Ginkel is weggevallen. Dat moeten ze maar in evenwicht zien te kopen. En bij Feyenoord zoeken ze toch in een heel andere prijscategorie. Het hoofd van trainer Erik ten Hag ligt met deze aankopen echt op een hakblok", aldus Vermeulen. 

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Poll

    Ben je het eens met Vermeulen?

    (5383 stemmen)

    Plaats een reactie

    JackieChan +138
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:11
    Bedankt hiervoor Arno.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39748
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:20
    Voer de druk maar op richting Amsterdam. :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:20
    Net of Ajax niet weet dat ze nu kampioen moet worden. Zoals de doelstelling altijd is
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3494
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:41
    Ik begrijp even niet waarom Ajax kampioen MOET worden. Poen zat iig.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1180
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:33
    Hoe bedoel je, een open deur intrappen, dit had ik kunnen verzinnen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2788
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:33
    Ja, dat kan zelfs de grootste infantino nog bedenken...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:11
    In principe moeten ze ieder jaar kampioen worden, maar met deze, voor Eredivisie-begrippen, zeer luxe selectie zijn er geen excuses meer denkbaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:13
    Ik denk dat als Ajax wéér slecht presteert, dat ten Hag het einde van het seizoen niet eens haalt..
    Vind ik leuk
    poklane +4515
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:16
    Mocht het in Europa fout gaan net zoals het onder Keizer fout ging dan flikkert hij er per direct uit.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10425
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:19
    Europa zou geen graadmeter moeten zijn daarvoor. Als het bestuur enigszins vooruit kijkt dan ontslaan ze ten Hag vandaag nog. Doe je dat midden in het seizoen dan ga je daarna ook geen prijzen meer pakken.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:27
    Maar dat gaat Ajax nu natuurlijk nooit doen, Sar en Overmars zitten nu met trillende beentjes te hopen dat die miljoenen aan investeringen uiteindelijk Europees voetbal en het kampioenschap gaan opleveren..
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10425
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:32
    Ik vrees van niet, maar regeren is vooruitzien, terugkijken kunnen we allemaal.
    Mijn inschatting is dat ten Hag en Ajax niet gaat werken, er is geen klik. Dat blijkt dan tegen de kerst en weer een seizoen verkloot. Ten Hag weet bij god niet hoe hij zich moet gedragen bij een topclub lijkt wel, was gewoon jezelf gebleven dat werkte bij Utrecht ook, dat omkeren is haast niet te doen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:40
    De directie van Ajax regeert ondermaats, is mijn bescheiden mening.
    En ik ben het met jou eens dat ten Hag en Ajax geen gelukkig huwelijk is, vandaar dat ik denk dat die tientalen miljoenen aan investeringen een laatste wanhoopspoging zijn, het is nu alles of niets voor Sar en Overmars..

    Ik hoop natuurlijk alles..
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10425
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:43
    Ik help je hopen hoor maar het lijkt er zo dik op te liggen, dat het bijna een paarse olifant is die niemand benoemd.

    De tijd zal het ons leren.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:45
    Paarse olifant nog wel? hahahaa
    Vind ik leuk
    Wilex +561
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:47
    Ja dat is een goed idee, de 4e trainer in goed een jaar tijd, dan creëer je tenminste rust.
    Ik snap dat gezeik van iedereen op Ten Hag helemaal niet.
    Geef die man toch gewoon de tijd.
    Uit niets blijkt deze voorbereidingen dat de spelers hem niet serieus nemen, alle draagende krachten, zelfs Ziyech zijn bereid nog een jaar te blijven onder hem.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10425
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:06
    Dan moet jij in het bestuur zitten en medeplichtig zijn ;)

    Die andere 3 wijzigingen hebben al plaatsgevonden, dat zou nooit een reden moeten zijn om hem te laten aanploeteren. Maar Ik vind het prima allemaal. Ik spreek hier alleen maar mijn mening uit.
    Vind ik leuk
    Wilex +561
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:00
    Wat ploetert hij aan dan?
    Alleen omdat hij PSV afgelopen seizoen niet meer heeft kunnen achterhalen?
    Gaat er maar aan staan, je word midden in het seizoen trainer van Ajax wat een achterstand heeft in de titelrace, de club die boven je staat speelt week in week uit een dag eerder en kruipt bijna elke wedstrijd door het oog van de naald maar winnen wel.
    Een aardig moedeloze positie waar Ten Hag niet zoveel aan kon doen.
    Uiteindelijk is hij gewoon gehaald om zen uitstekende werk bij Utrecht waar hij regelmatig tactisch uitblonk.
    Nu is het aan hem met een eigen voorbereidingen en een nieuw seizoen om dit ook bij Ajax te laten zien. Ik zie totaal geen reden om hem nu te ontslaan.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10425
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:18
    En zo verschillen meningen nu eenmaal.
    Vind ik leuk
    Wilex +561
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:06
    Dat is waar.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:20
    Precies dat, maar wat dan met de directie?
    Overmars harkt veel geld binnen maar de gekochte spelers hebben de laatste 4 jaar 0 rendement behaald behalve een mooi banksaldo.
    Vind ik leuk
    poklane +4515
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:26
    Ook weg.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:28
    Duidelijk! hahaha
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:31
    ik vind het geval keizer wel een heel ander verhaal...
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:35
    Vind ik ook, en eigenlijk begon het onder Keizer steeds beter te lopen. Vind ik dan..
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:39
    die mening deel ik geheel! men vergeet dat de selectie met iets onmenselijks te maken heeft gehad, je mag het niet als excuus gebruiken maar het heeft zeker wel mee gespeeld!
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:43
    Dat speelde zeker mee, maar het voetbal werd daarna steeds beter ondanks de vroege uitschakeling in Europa!
    Vind ik leuk
    Degraaf +15497
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:43
    De wissels van Keizer waren ook dramatisch, die maakte het elftal naarmate de wedstrijden vorderden, zwakker en zwakker.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:44
    Ik vond het totale voetbal juist beter worden, maar ieder zijn mening..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:58
    Nee ten Hag wisselt optijd? 88 min terwijl je in eerste helft al achter staat. Vers bloed breng je 60a70 min. Als het niet loopt
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:05
    Younes pas in de 91e minuut en die weigert dan ook nog.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:15
    Oh meende 89e minuut.
    Heeft dan zin. Te wisselen met voorsprong van 1-4
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:58
    Daarom keur ik de actie van younes niet goed, maar begrijp hem wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:01
    Totaal mee eens
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:03
    Kenner!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:10
    Zelf trainer....vind die ten Hag niks,
    Deed goed bij Utrecht.
    Heb meer respect voor Keizer en hoe hij begon en de draad oppaktte.
    Winnen van PSV en AZ op laatste nog en dan gelijk tegen Twente en ontslag vind ik niet kunnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:55
    Wie moet ten Hag opvolgen dan?
    Bosz? Die relatie Bosz sar Overmars is niet meer te helen.
    Dan de Boer? En weer saai Voetbal?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:17
    De Boer zeker niet als het aan mij ligt, Bosz wel, maar dan moet Overmars ook zijn ego opzij zetten voor de club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:42
    Bosz is zeker welkom
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:50
    wie is groter, Marc of zijn ego?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    woensdag 18 juli 2018 om 09:23
    Zijn ego, maar dat in het geval van Overmars ook niet zo moeilijk... ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:16
    Goh, meen je??
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:23
    Als je alleen 'lollig' wil reageren, please don't!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:18
    Alleen ten Hag?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:23
    Nee niet, dat zou belachelijk zijn toch?
    Dan zit er structureel iets fout en moeten Overmars en Sar ook hun conclusies trekken.
    Alleen doet Overmars het qua verkopen meer dan goed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:24
    Ja idd Overmars doet dat zeker goed.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:34
    Dan misschien Overmars alleen aanhouden als manager verkoop, 'zijn' aankopen hebben dan tenslotte ook niks gebracht..
    Vind ik leuk
    Degraaf +15497
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:46
    Aankopen als Wöber, Tagliafico, Schuurs, Sanchez,Blind en Tadic zijn toch niet echt slecht toch?
    Vind ik leuk
    Eendracht +13909
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:04
    Schuurs: nog niks bewezen in de eredivisie.
    Wober valt me zwaar tegen.
    Tagli is te wisselvallig vooralsnog.
    Blind durf ik mijn hand nog niet voor in het vuur te steken, maar vooruit: voordeel van de twijfel nu.
    Tadic is zeker een stunt.
    Sanchez was een regelrechte hit.

    Tel daarbij Kristensen, Orejuela, Cassiera en Jonsson en ook in zekere mate Huntelaar....

    Nee ik ben zeker niet overtuigd.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:19
    Alleen Sanchez heeft zich bewezen en Tagliafico een beetje de rest toch (nog) niet?
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:32
    aankopen ook hoor :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:24
    Kan me voorstellen dat overmars die beslissing zo lang mogelijk uitstelt. Dan kan hij zelf ook opstappen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:30
    Natuurlijk doet hij dat, die tientallen miljoenen aan investeringen zijn een laatste wanhoopspoging denk ik..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:01
    Dan kan hij zijn koffers al pakken gezien voorbereiding
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:12
    Dat dacht ik ook, maar gezien de meningen van velen geef ik hem nog even het voordeel van de twijfel..
    Misschien gaat het opeens lopen, je wet het nooit, maar ik heb mijn twijfels.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:23
    Maar zoals voor elke ploeg in de ED geldt : hoe maak je van afzonderlijke ego’s een hecht team ..
    Vind ik leuk
    Pec010 +1840
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:12
    Klopt helemaal, als Ajax geen kampioen wordt dit jaar gaat er daar echt iets mis. Ben benieuwd hoe ze met die druk omgaan...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:53]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:20
    Jaa idd al 4 jaar niks en nu deze selectie, de druk zal immens zijn!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:01
    Zijn clubs die langer Echt niks winnen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:26
    Daar gaat het toch niet om?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:34
    Fijn dat er nog mensen zoals jij zijn die wel snappen dat niet alles in een negatief daglicht hoeft te staan als er iets over een club gezegd wordt!
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12600
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:26
    Vooral op ten Hag, Overmars en Sar.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1362
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:12
    Moeten ze kampioen worden ? Wie ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:13
    Ook zonder landstitels blijft Ajax problemen houden. Nergens is de vijfde colonne vileiner en farizeeischer en dat werd lichtjaren geleden nog gemaskeerd door landstitels waar Ajax inmiddels bijna traditioneel naast grijpt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Olfie +4147
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:17
    Kun je er even bij vermelden hoeveel mensenjaar een lichtjaar is?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:29
    Als hij dan ook gelijk de betekenis van traditioneel opzoekt.
    Vind ik leuk
    Quareck +6737
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:30
    Heel veel
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:31
    Ajax-sympathisanten en andere livescore-clubsupporters mogen zich graag laven aan de liksteen van het prehistorisch verleden om wedstrijdjes verplassen met trofeetjes te kunnen winnen met hun Eindhovendse kameraadjes.

    Fijne dag nog!
    Vind ik leuk
    Olfie +4147
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:11
    Veel 'moeilijke' woorden in een tekstje zetten zonder antwoord te geven op de vraag. Zit je soms in de politiek?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:58
    Kun je er even bij vermelden hoeveel mensenjaar een lichtjaar is?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:00
    Beetje lachwekkend om over verplassen te beginnen als je het taalgebruik van jou bekijkt. Voor een keer is het wel grappig maar qua inhoud valt het vies tegen.
    Daarbij reageer je weinig inhoudelijk en lijkt het er op dat onze lieve heer even een mededeling komt doen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 06:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:03
    Uuuh vanaf 2001 is PSV maar 3 x vaker kampioen geworden.... Ondersteun je mening
    Vind ik leuk
    Eendracht +13909
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:07
    Maar 3 keer vaker.. over een periode van 17 jaar..
    Da's al snel 18%...
    Vind ik leuk
    4everfcu +1600
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:13
    hahaha niet serieus te nemen die man met zijn gekleurde bril psv word kampioen en anders az dat denk ik echt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:07
    Zonnesteek?
    AZ?
    Mocht Lozano weg gaan dan mag PSV zich wel heel erg goed gaan versterken.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1600
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:12
    ja az ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
    en mocht lozano vertrekken nou die is er nog hoor en bij andere clubs kunnen er ook nog genoeg spelers vertrekken dus wat is je punt psv is wel wat meer dan alleen lozano hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:13
    Had ik nu meer of juist minder verwacht van Arno.
    Vind ik leuk
    imho +315
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:26
    minder! minder!
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6229
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:14
    Ten Shag gaat het niet redden, veel te verdedigend ingesteld. De de rare boer vond het tegen Utrecht niet nodig om te wisselen :D Stond 0-0 en die mafkees vind het niet nodig om te wisselen? Ik hoop dat hij heel snel afgaat en dat Ajax weer met BoszGod in zee gaat!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:23
    Nee joh, dan lopen we weer een titel mis, beter dit;
    Ajax word Kampioen en halen kwart finale Cl. Interesse voor den Hag en verkopen en daar nog wat geld aan verdienen. En dan tijd voor Bosz ;-)
    Vind ik leuk
    4everfcu +1600
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:14
    maar dat was toch ook een kuttrainer en een feyenoorder die hoort niet bij ajax oh wacht hij heeft met wat geluk de finale gehaald en nu is hij ineens de toptrainer lachwekkend
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 16:14]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6229
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:17
    Nee, Ten Shag is een kuttrainer en Bosz is een aanvallend ingestelde coach die weet van wanten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:20
    Nee hoor. Heeft met een club als Heracles Almelo ook uitstekend gedaan met goed voetbal

    Ik heb zijn komst wel toegejuicht.
    Baalde wel van de voorbereiding en start van seizoen. Toen kwam Ajax achterop
    Maar heeft zich prima herpakt behalve die laatste wedstrijd
    Vind ik leuk
    4everfcu +1600
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:21
    nou ik zou zeggen lees de reacties ff terug toen hij werd binnen gehaald
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:28
    Ik geef mijn mening.
    Niet hoe een ander reageert.
    Zijn ook mensen die Ziyech uitfloten.
    Of een pop van Vermeer ophangen of een spandoek over Nouri ophangen.

    Vraag me af of dat wel voetballiefhebbers zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:14
    Is een goede selectie, had alleen liever bosz dan ten hag aan het roer gezien. Want bij ten hag zie ik al een half geen vooruit gang, tegen Anderlecht was het ook niets. Ondanks dat er bepaalde spelers nog niet bij waren, mag je ten alle tijden niet zo simpel je goals weg geven
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:14
    Net als ieder jaar. Al is de druk met al die aankopen net iets groter, maar de kwaliteit natuurlijk idem dito.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:41
    Precies.. maar sinds Arno het handje van Ten Have vasthield bij de aanstelling van Van Gaal en dat plannetje daarna helemaal in de soep liep... heeft hij nog nooit weer een positief woord over Ajax gezegd of geschreven. Die is de dus als de kippen bij om nu al een beetje onrust te stoken in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15497
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:50
    Ach, niemand neemt Arno toch serieus?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15536
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:14
    Eerst plaatsten voor Europa. Haalt hij dat al niet is het veel eerder einde verhaal.
    Vind ik leuk
    poklane +4515
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:15
    Als Ajax met deze selectie geen kampioen word dan worden meerdere posities wel onhoudbaar.
    Vind ik leuk
    isnake +2034
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:01
    Ligt er ook een beetje aan hoe ze het Europees gaan doen. Als ze Europees een topseizoen draaien dan is het eventueel missen van het kampioenschap nog te verklaren. Want dat heeft ook we impact.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:15
    Op de lange termijn gaat dit Ajax nog opbreken. In 2 jaar moeten ze 60 miljoen afschrijven voor Tadic en Blind. Die leveren niets meer op en hebben meer dan 40 miljoen gekost. Te daar de salarissen bij op en je zit op zo'n 60 tot 70 miljoen voor 2 spelers. Ze moeten dus 4 jaar achter elkaar kampioen worden op quitte te spelen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Pimman +2551
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:17
    Tja én wat denk je als ze een De Ligt en Frenkie de Jong verkopen voor gezamenlijk €80.000.000?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:21
    Denk dat de ligt en frenkie wel meer op gaan leveren dan het bedrag wat je vermeld. Ajax heeft geld zat. Alleen de aankopen op rechtsback zijn beide om te janken die ze hebben aan gekocht. Letterlijk 10miljoen weg gegooid voor die 2.. ken niet wachten tot volgende week sturm graz😍
    Vind ik leuk
    Pimman +2551
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:37
    Mee eens zie óók nog niet de meerwaarde van die 2. Maar 10 miljoen ben je natuurlijk niet kwijt, hebben ook nog een huidige waarde en wie weet gaan ze alsnog presteren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:57
    Heb er weinig vertrouwen in die colombiaan en die deen. Maar laten we het hopen, ze gaan zoiezo niet het bedrag opleveren waar ze voor gekocht zijn
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:39
    Moeten ze ook weer nieuwe voor halen toch?
    Vind ik leuk
    Pimman +2551
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:41
    Mazraoui is er al vanuit de jeugd
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:18
    Dronken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:29
    Lekker inhoudelijk.. maar speciaal voor jou gebruik geen alcohol en drugs.. prettig gestoord vanuit mezelf
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:51
    Laat dat prettig maar weg :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:52
    Ahh gossie... wil je nu een sticker?
    Vind ik leuk
    dijkie87 +647
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:18
    waar je je maar druk om maakt anders bellen ze de gemeente wel voor hulp
    Vind ik leuk
    j-roen11 +860
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:20
    En op welke manier breekt dit je concreet op? Nog centjes genoeg op de abn amro spaarrekening. Los daarvan bij een goede verkoop van Ziyech heb je een deel terug. Heb je het nog niet over De Jong of Ligt. En het scenario dat je je zo mogelijk kwalificeert voor de CL. Zie het probleem van afschrijven totaal niet. Zelfs niet als je vijf keer tiende wordt de komende seizoenen!
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:39
    Omdat het geld verdampt. Normaal koop je als Nederlandse club om met winst door te verkopen. Hier krijg je nix meer voor.
    Vind ik leuk
    Eendracht +13909
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:11
    Mocht Ajax zich Europees niet kwalificeren en geen kampioen worden:
    Hoeveel denk je dat clubs uit het buitenland dan nog over hebben voor Frenkie en Matthijs?
    Vind ik leuk
    j-roen11 +860
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:54
    Blijkbaar heel veel geld hè. Zijn nu namelijk ook geen kampioen en helemaal geen europees voetbal hè 😉
    Vind ik leuk
    Eendracht +13909
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:03
    We zullen zien..;(
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:16
    Je berekening klopt voor geen kant.
    Blind is duurder verkocht dan gehaald. Dat is de eerste winst.
    Beide kosten inclusief bonussen nog geen 40 mlj.
    En ze verdienen bij elkaar aan loon samen nog geen 10 miljoen.
    En daarnaast hebben ze beiden een contract voor 4 seizoenen getekend en mogen na 2 seizoenen vertrekken dus deze 2 kosten niks, leveren alleen wat op.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:21
    Denk jij nou echt dat ze voor minder dan 2.5 miljoen per jaar komen voetballen? Slaap lekker verder...
    Blind alleen kost al meer dan 20 net als Tadic, en denk je nou echt dat iemand Blind en Tadic wil hebben over 2 jaar? Ik hoop voor ze dat ze dan nog kunnen lopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:40
    Volgens mij heb je een paar topics gemist?
    Tadic is gekocht voor 11,4 miljoen.
    Verdient 2 miljoen per jaar.met bonussen kan dit oplopen.
    Daarnaast heeft hij 2 miljoen tekengeld gekregen en bij verkoop krijgt hij een percentage mee.

    Ken je feiten.

    Maar elke speler kost 💰
    Maar je berekening klopt totaal niet met je 60mlj
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:47
    Dat komt omgerekend neer op ruim 20,4 miljoen euro en zou dus meer zijn dan tot nu toe werd gemeld. Tot nu toe werd steeds gemeld dat Ajax een bedrag van 17,1 miljoen euro neertelt voor Tadic. Dat zou al goed zijn voor een clubrecord, maar volgens Sky Sports ligt het bedrag nog iets hoger.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:49
    Dat meldt RTV Noord. Ajax maakte woensdag bekend 11,4 miljoen euro te hebben betaald voor Tadic, die overkomt van Southampton en een vierjarig contract heeft ondertekend. Daardoor rinkelt de kassa bij Groningen. Omdat de Servische WK-ganger voor zijn 23ste twee seizoenen in Groningen voetbalde, heeft de club recht op een solidariteitsbijdrage van één procent van de transfersom. Dat is omgerekend 114.000 euro.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:55
    Ik geloof het plaatselijke suffertje niet.
    De Amsterdammers houden er rekening mee dat Ziyech deze zomer vertrekt. Volgens De Telegraaf is Ajax met Tadic akkoord over een contract voor vier seizoenen. Financieel directeur Jeroen Slop en directeur spelersbeleid Marc Overmars zijn naar verluidt naar Engeland gevlogen om de transfer zo snel mogelijk af te ronden met Southampton.

    Volgens het dagblad betaalt Ajax iets meer dan zeventien miljoen euro als het echt van een transfer komt. Tadic zou daarmee de duurste aanwinst uit de clubhistorie worden. Nu is die (twijfelachtige) eer nog voor Miralem Sulejmani, die in 2008 voor 16,25 miljoen euro werd overgenomen van sc Heerenveen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:03
    Dat is een ouder bericht. Die had ik ook gelezen
    Vind ik leuk
    Pimman +2551
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:15
    Naast het hoofd van Vermeulen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:17
    Ach dat moeten ze al 4 jaar............
    Vind ik leuk
    Professoro +235
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:17
    Als je blijft investeren wordt er ook resultaat van je verwacht neem ik aan
    Vind ik leuk
    Muscles +608
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:18
    Open deur want bij Ajax moet altijd een prijs worden gewonnen en Europees worden gespeeld. Hakblok klinkt alsof het iets negatiefs is terwijl het gewoon zijn opdracht is succes te creeeren. Rustagh blijven dus
    Vind ik leuk
    Rodajc +12663
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:18
    Wel goed dat de spelers er nu al zijn ipv na uitschakeling in Europa. Natuurlijk zal de druk eropstaan maar hier moét je de CL eigenlijk gewoon mee halen als je kijkt naar kwaliteit in de selectie.
    Vind ik leuk
    Purist01 +486
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:22
    Om er vervolgens na de eerste ronde direct weer uit te liggen. Net als de vorige vier keer dat ze meededen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2551
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:39
    Net als alle Nederlandse clubs laatste jaren in de CL. Behalve Ajax in de EL.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:23
    Volgens mij is psv nog niet zo heel lang geleden behoorlijk ver gekomen anders ........in de cl nog wel.
    Vind ik leuk
    Purist01 +486
    woensdag 18 juli 2018 om 15:03
    Volgens mij ook. En de EL is de keukenkampioendivisie van Europa, voor de left-overs en wannabe clubjes die het hoogste podium niet aankunnen.
    Vind ik leuk
    Hyena +27462
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:21
    Eerst maar eens plaatsen voor Europees voetbal. Faalt Ten Hag daarin mag hij al eerder wegwezen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:21
    Ook de prestige van Ajax-spelers ligt op het hakblok, maar de top-3 lopen in golfbeweging. Dan die club en dan die weer, we moeten die schaal ook niet overdrijven, met 3 ploegen heb je al 33.3% kans.

    De spelers moeten nu eens laten zien dat ze wel iets kunnen, een trainer schopt de ballen er niet in, dachten wij.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:34
    Je hebt nooit een beetje op niveau gevoetbald anders zou je wel weten hoeveel invloed een goede trainer heeft.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:58
    Ik liet me niks zeggen, ze wisten wat ze aan me hadden.
    En een Blind en Tadic hebben al wat meegemaakt, die zullen in het veld meer bepalen dan een trainer.
    Ajax heeft een hele simpele selectie, geen multifunctionele spelers, bij Utrecht heb je veel meer mogelijkheden, maar Ajax kan alleen Tadic op links zetten of centraal, de rest staat al vast.
    Je kunt met die groep moeilijk een geniaal plan bedenken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:21
    "terwijl Feyenoord en PSV juist wat problemen hebben".... Welke dan Arno? En Ajax moet toch elk jaar kampioen worden. Dat die gast nog zendtijd krijgt.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1189
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:21
    Tja, heb je Arno ook weer... nu nog wachten op PSV Aadje, Van Hanegem en alle andere zeikers over Ajax
    Vind ik leuk
    4everfcu +1600
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:24
    vergeet sjaakie niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:22
    Nou,dan hebben ze dus een probleem
    Vind ik leuk
    danny1974 +1448
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:23
    Na Peter Bosz die in het begin van het seizoen al moest oprotten, toen Keizer die moest oprotten ligt nu ten Hag zijn hoofd al weer op een hakblok #Fijneclub #trainerskerkhof.

    Het begint bijna, seizoen 2018-2019, kan niet wachten..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    Donnygo +2542
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:37
    Hoezo trainers kerkhof?
    F de Boer 4 jaar trainer geweest
    P. Bosz ging zelf weg na 1 jaar
    Keizer is ontslagen

    3 trainers in de laatste 6 jaar waarvan 2 zelf opstapte.

    Wie legt wie op het hak blok dan is het Ajax die hem daar neer legt of is het meneertje Vermeulen?


    Vind ik leuk
    danny1974 +1448
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:47
    Ajax heeft vanaf het jaar 2000, 15 hoofdtrainers gehad weliswaar zaten er 2 interim trainers tussen #kerkhofvoorTrainers
    Vind ik leuk
    Donnygo +2542
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:54
    O 15 in 18 jaar waar PSV en Feyenoord er in die periode zoveel minder trainers gehad namelijk 13.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1448
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:55
    ....ja vooral als je weet dat Frons de Boer 4 jaar daar heeft gezeten...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:39
    Het is Arno Vermeulen die het zegt. Het is elk jaar hetzelfde voor het seizoen begint. Iedere trainer van Ajax moet presteren en ligt op een blok als het 2 wedstrijden niet lukt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:23
    Duh... en dat heb je elk jaar bij Ajax het is geen PSV waar een derde plek geaccepteerd wordt
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    Senna +6296
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:23
    Ga er maar vanuit dat ze geen kampioen worden.
    Wat ze gekocht hebben is allemaal maar matig.
    Net niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:32
    Ben nieuwsgierig.. licht je mening toe als je wilt? Waarom is het allemaal net niet?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1644
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:59
    Zoiets noemen ze jaloezie
    Vind ik leuk
    Senna +6296
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:09
    Omdat het al 5 jaar net niet is !
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:16
    4 jaar.. leren tellen😁. Dit jaar zullen we beleven.
    Vind ik leuk
    Senna +6296
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:06
    Ik weet niet hoe lang jij fan ben van Ajax .
    Maar ik wou met 5 jaar voorzichtig zijn onder de boer was het ook prut geweest.
    Daar is het begonnen de aftakeling.
    Ajax is Ajax niet meer.
    Met bosch dacht ik nu gebeurt er wat .
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:50
    Zat voor het eerst in de kuip in '95, toen kwam de liefde voor ajax. 1e jaar onder de boer was goed. Daarna werd elk jaar minder.. de aankopen zijn goed nu. Nu alleen nog een trainer die dit naar mooi aanvallend voetbal gaat leiden. Maar terug te komen op jou vraag syl. Ben al ruim 25 jaar voor Ajax 🙏
    Vind ik leuk
    Senna +6296
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:48
    Ik vindt de aankopen van Ajax wat opgeblazen een echte topper zit er niet bij.
    Blind die kon nergens heen.
    Gewoon jammer voor Ajax hoe het nu gaat.
    Vind ik leuk
    Ale +3921
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:25
    Gewoon alvast ten Hag ontslaan. Je kan beter voorkomen dan genezen.
    Vind ik leuk
    Mr-Dutch +54
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:25
    Dit is toch een onzinnige reactie?
    Arno, dit is logisch en dat weet elke voetbal liefhebber.
    Hoef je zelfs niet eens voor Ajax te zijn.

    Zelfde als je zegt:
    FC Twente moet alles op alles zetten, want anders kan het nog lang gaan duren voordat ze terug zijn in de Eredivisie.

    Zo van: Joh...
    Vind ik leuk
    Foebele +51169
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:25
    Zijn hoofd ligt niet op een hakblok nu er deze aankopen zijn, dat zou het pas liggen als hij niet presteert de komende maanden.

    Het jammere is dat we nog teveel spelers missen en er teveel terug komen van een blessure, tegen Anderlecht deden Blind en Tadic logischerwijs niet mee, maar ook Tagliafico nog niet en was de Ligt geblesseerd.

    Tevens waren het de eerste minuten voor Donny en Frenkie die terugkomen van blessures en was ook Dolberg alles behalve wedstrijdfit.

    Klote dat teveel spelers zo kort voor de belangrijke wedtrijden tegen Graz nog over een gebrek aan ritme beschikken.

    Het is te hopen dat Ten Hag nu met de groep (bijna) compleet er de komende week wat vastigheid en stabiliteit in kan brengen en dat alle spelers zo fit mogelijk zijn en zoveel mogelijk ritme gaan opdoen.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:31
    En ja, daar hebben we de eerste excuses al.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:36
    Excuses? Het zijn gewoon feiten wat Foebele opnoemt.
    Vind ik leuk
    Foebele +51169
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:44
    Hahaha zo mooi om te zien hoe iedereen alles in zijn voordeel probeert uit te leggen.

    Er zijn totaal geen excuses, Ajax moet dit jaar kampioen worden, maar we hebben nog niet echt een stabiele voorbereiding kunnen draaien tot nu toe, mede door blessures en afwezigen, helaas heeft de groep slechts een week om als geheel aan de slag te gaan voor we tegen Graz moeten.

    Dat is geen excuus, dat is een feit.
    Vind ik leuk
    isnake +2034
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:09
    Met de huidige selectie zal Ajax het Europees wel heel goed moeten doen om het niet behalen van de titel te rechtvaardigen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:26
    "Na het aantrekken van onder meer Dusan Tadic en Daley Blind zijn er geen excuses meer om opnieuw naast de titel te grijpen."

    Oh jawel hoor! Het publiek juicht te hard tegen Ajax, de tegenstanders doet te veel hun best, het gras was niet goed, de scheidsrechter partijdig, iedereen is tegen Ajax, en Ajax speelt 3 wedstrijden in een week. Ben ik nog enkele excuses uit het Groote Ajax-excuses-boek van de afgelopen jaren vergeten?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk
    RedNas +3356
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:37
    Ja.

    Maar dat verrast niet.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9410
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:10
    Nee, dit lijstje dekt 99% wel af..
    Vind ik leuk
    myrthewit +1487
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:27
    Laat die professor zijn mond eens houden over Ajax. Ajax moet gewoon weer internationaal voetbal gaan spelen, het liefst in de Champions League. Als ten Hag dat haalt is hij een heel eind...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +916
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:28
    Mooi man, wat een voetbalkenner. Echt nieuwe dingen die we hier lezen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:28
    Ze hebben 1 probleem,ten hag.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:29
    PSV heeft v Bommel, Ajax tenhagje.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1797
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:30
    Van opleidingclub naar koopclub!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1644
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:58
    Noem eens een club die niet koopt wordt echt moe van gasten zoals jij !
    Vind ik leuk
    Bizzy +18531
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:31
    Vermeulen slaat de spijker op zijn kop.
    Vind ik leuk
    isnake +2034
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:10
    Het is meer het intrappen van een open deur.
    Vind ik leuk
    roynba +508
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:32
    Ajax heeft inderdaad wat goede aankopen gedaan. Over PSV werd ook geroepen toen ze Mertens,Strootman,van Bommel en Lens in de selectie hadden. Meer dan 100 goals gemaakt en toen geen kampioen. We gaan het wel zien. Transferwindow is nog wel even open.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:37
    Ajax is ook nooit kampioen geweest met Huntelaar én Suarez in de spits ;) Toch apart hoe dat kan.
    Vind ik leuk
    roynba +508
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:39
    Ja daarom, het is maar de vraag of deze aankopen Ajax de titel kunnen bezorgen. Goede spelers maakt nog geen goed team ;)
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:34
    Iets met open deur..... Ajax moet ELK JAAR kampioen worden. Dat is heel lang de doelstelling. Net als dat het elk jaar de doelstelling van PSV en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:38
    van feyenoord is het echt niet elk jaar de doelstelling hoor ;)
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:38
    Dan moet je toch eens beter opletten als je de info avond van Feyenoord bezoekt.
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:48
    A; ik bezoek geen avonden van feyenoord en 3 tot 7 jaar geleden was de doelstelling europees voetbal halen en geen kampioenschap
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:52
    Niet? Dan weet je dus niet waar je het over hebt.
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    woensdag 18 juli 2018 om 07:33
    Jawel hoor, in de mindere tijden is de doelstelling nooit kampioenschap geweest, pas de laatste jaar van koeman is het woord weer eens gevallen
    Vind ik leuk
    rene jong +135
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:36
    Doe het dan morgen maar, woensdag hakdag 😂
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:38
    Ik vind het nog te vroeg om nu al te zeggen dat Ajax kampioen moet worden.
    31ste weten we hoe Ajax, PSV en Feyenoord eruit zien en dan kan je de balans tijdelijk opmaken. Stel PSV haalt nog die Érick Gutiérrez en een goede nummer 6 erbij en de rollen kunnen zomaar omgedraaid zijn, zeker als Lozano en zoet ook nog eens blijven.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4938
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:00
    Klopt. Wij weten dat Ajax het tegen de zogenaamde kleintjes moeilijk kan opladen dus het zal niet uitmaken hoe sterk ze zijn. PSV daarentegen heeft het moeilijk tegen clubs die achterover leunen, maar wisten afgelopen seizoen genoeg wedstrijden in winst om te zetten.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +286
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:39
    Ik vind PSV niet bepaald zwakker geworden... dus waar heeft Vermeulen het over?
    Vind ik leuk
    isnake +2034
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:15
    Verdedigend lijkt het beter maar het middenveld is nog wat beperkt.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:54
    Niet? Van Ginkel weg is een aderlating die ze niet gaan opvangen. Of trekt van Bommel zelf zn schoenen weer aan?
    Vind ik leuk
    Pur Sang +286
    woensdag 18 juli 2018 om 08:41
    Die gaan heus een (goeie) vervanger vinden voor Van Ginkel, maak je daar geen zorgen over. Middenveld is misschien iets minder, maar niet heel veel minder dan vorig jaar. Ramselaar en Hendrikx moeten hun kans pakken als constante en stabiele middenvelders, anders heeft PSV een probleem.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    woensdag 18 juli 2018 om 09:59
    Ramselaar of Hendrikx als vervanger van van Ginkel..... succes.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +286
    woensdag 18 juli 2018 om 10:44
    Die vervangen Van Ginkel niet. Hebben allebei een andere rol.
    Vind ik leuk
    Vak-T +279
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:42
    Mooi de druk staat er nu al op.....spelers, trainers en de leiding hebben al bewezen hier niet mee te kunnen omgaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +314
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:47
    De enige druk bij Ajax, is de druk op de darmen. Ze schijten peulen.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +521
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:52
    Geen garantie voor succes hoor, die topaankopen.

    Toe jullie in 2005 Olaf Lindenberg overnamen werden ze het ook niet, ik bedoel maar.....
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1733
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:56
    Met blind en tasic ga je het zeker redden Hahaha Ow Ow ze doen net of ze een mbappee hebben gekocht en een pogba
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:54
    Wie Tasic?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:56
    Ajax gaat met gemak kampioen worden. Kan niet missen.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1644
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:56
    Ajax had ook wel een Linksbuiten moeten halen de aanval van Ajax is minder waard dan het middenveld en achterin
    Vind ik leuk
    Mass +4427
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:57
    Kopen..kopen..Een dikke 40 miljoen uitgegeven, en weer gaan kampioen kunnen worden zou echt triest zijn. Ben benieuwt wat er dan zou gebeuren...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19385
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:17
    Niets anders dan dat er 3 personen vertrekken
    Vind ik leuk
    Mari +6568
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:59
    Klopt wat Vermeulen zegt, maar je er zijn zoveel factoren waar je rekening moet houden die onvoorspelbaar zijn:
    blessures, plaatsing CL/EL., in de poulefase 5 keer een afgedonderd pak slaag waardoor de koppen niet allen zijn gaan hangen, maar niet eens meer omhoog komen, belangrijke spelers die op het laatste moment toch vertrekken (Neres, Onana bijv).
    Daarom is het doen van voorspellingen nutteloos. Je kan wel zeggen: we gaan voor het kampioenschap. meer niet.

    Lozano
    Gerbrandts die regelt dat wel. Of een duizelingwekkend bedrag of hij speelt gewoon nog hier
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19385
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:01
    Vermeulen zegt niets raars dit keer. Je hebt alleen een Van Gaal nodig met deze selectie.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9410
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:06
    Aad de Mos had het niet beter kunnen verwoorden...
    Vind ik leuk
    Nar +253
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:42
    Natuurlijk is dit Ajax de favoriet... Als het dit jaar niet lukt, is het echt een schande. Wel even wachten nog hoe Psv zich versterkt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:44
    Ja ja ze gaan weer effe kampioen worden net als de laatste 4 jaar ,de arrogantie druipt er weer af maar met deze geweldige voetbal briljantjes die ze gekocht hebben haa, gaan ze weer voor hun favoriete plek 2.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 16:47]
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +314
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:27
    Ik heb het Ajax nog niet horen roepen. De wens is er wel, de eis is er nu ook. En het kan ook. Dus waar haal je arrogantie vandaan?
    Vind ik leuk
    Nar +253
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:48
    Je kan toch niet ontkennen dat Ajax goed heeft ingekocht? Dus als je gewoon reëel kijkt is Ajax topfavoriet. Heeft niets met arrogantie te maken.
    Is gewoon een redelijke redenering.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:50
    Allemaal jaloers op Ajax
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6358
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:51
    Al met al heeft Ajax dus een probleem.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23887
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:03
    Hier bij de Ajaxsupporters op VP is er totaal geen twijfel. Zonder te spelen en zonder een kampioenschap te vieren de afgelopen 4 jaar is Ajax al kampioen!

    Totaal overbodig artikel dit ;-) ;-)

    Vind ik leuk
    Nar +253
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:50
    Het feit dat de 4 jaar zonder kampioenschap als iets onbegrijpelijks wordt gezien, het wordt immers elke keer aangehaald, geeft aan dat Ajax als topfavoriet zien gewoon een redelijke visie is. Bedankt voor de bevestiging. ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23887
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:42
    Nee, wanbeleid komt dichterbij de waarheid. Niet de zaken omdraaien!
    Vind ik leuk
    Nar +253
    maandag 23 juli 2018 om 10:19
    Nou nee, je hebt het nu over 2 verschillende dingen. Namelijk de verwachtingen en het beleid. Ook al was er geen wanbeleid, wat er wel was(daar ben ik het met je eens), dan nog zijn die verwachtingen er. En als het dus als iets onbegrijpelijks wordt gezien, bevestig je dus mijn punt.

    Anders had je net zo goed niet kunnen reageren. Want 4 jaar zonder hoofdprijs is niet veel voor een “normale” club. Voor een topfavoriet wel.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5202
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:08
    Je kan je wel voor miljoenen versterken maar zolang je die cliniclown als coach op de bank hebt zitten is succes bij lange na niet gegarandeerd
    Vind ik leuk
    Nar +253
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:52
    Dat moet de tijd maar leren. Ik ben ook skeptisch, maar Keizer had ook langer de tijd moeten krijgen. Ik hoop dat ten Hag mijn ongelijk bewijst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:15
    Pure aannames ik verwacht dat die dit doet en die dit voetbalprimeur kom dan eens met feiten. Waarom zou ajax kampioen worden omdat ze blind en tadic hebben gehaald. Waarom zou frenkie de jong niet alsnog naar barca gaan. en onana naar een club met een open keepers positie. En de ligt naar munchen om boateng op te volgen dan zal het een stuk minder worden.
    Maar ook dit is een pure aanname
    Vind ik leuk
    Nar +253
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:55
    Als een club de transferrecords verbreekt, mag je toch wel een kampioenschap verwachten? Het is een verwachting, niet een zekerheid.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:17
    Vermeulen die kmeus snapt echt niets van voetbal wat een irritante dweil is dat
    Vind ik leuk
    alaaf +467
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:43
    Ja, als Ajax geen kampioen wordt doeken ze de club op
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1313
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:20
    Whahahahaaaa
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +61
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:42
    We zijn geen twente..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:00
    Bij elk topic is de discussie hetzelfde ondanks de titel..... begin inmiddels echt te denken dat dit de afspiegeling is van de maatschappij. Beetje normaal doen gaat blijkbaar niet meer.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +434
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:08
    Zoals gewoonlijk....gewoon presteren en als het jullie lukt is het verdient en feliciteren we jullie....zoniet .... een vorm van bescheidenheid zou jullie sieren...Probeer het eens...is niet zo eng als het lijkt...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:07
    Ik begrijp geen donder dat men zich laat trollen door de knurften uit die kut provincie al worden we nooit meer kampioen wij waren blijven en zijn de besten wij hebben de besten gehad en kijk naar dat kut stadion dat ze hebben ze worden kampioen door interne machtstrijd een een tragedie, die dodegraver van de NOS die misantropen bij Voetbal Inside het kan mij geen zak deren. Ajax heeft NL op 🔛 de kaart 🃏 gezet
    Echter Ten Hag moet weg, de uitstraling van een amoebe, Sar moet weg van hetzelfde, ik wil een voorzitter met kloten een een Ajax hart ❤ want dat verkoop beleid had nooit mogen gebeuren het achterlijke beleid in Zeist is daar debet aan.
    De vertrokken spelers hadden ons alle prijzen en dus geld opgeleverd, fuck salaris plafond , fuck Zeist en voer je eigen beleid dit heeft de competitie kapot gemaakt, nu zit daar die paardenkop een deurwaarder notabene die als hobby mensen dakloos maakte , dus oprotten en zet daar mensen met passie voor het spel.
    Dus voor de 040 trollen het gaat worden zoals in Duitsland en jullie rest de marge , voor het tuig uit 010 die zonodig die arme jongen en Ajax moesten pijn doen, een speciale plek in de hel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:20
    De beste moeten elk seizoen winnen en championsleauge. Daarom zijn jullie ook een wanhoops aankoops belijd begonnen.ik lach me krom als jullie in de winterstop 3 of 4 staan en de coach naar huis gestuurd heb en op de laatste speeldag van het seizoen verliezen tegen cambuur met een sterren team
    Vind ik leuk
    Franciscus +125
    woensdag 18 juli 2018 om 13:49
    Dan moet je vooral Van Gaal willen hebben als voorzitter, hoorde ik van een de vakantiegangers (een Ajaxied, ikzelf ben Feyenoorder.) waarmee ik naar Macedonië ben geweest. Johan Cruijff zou zich in zijn graf omdraaien. Dat gaat nooit goed. Zal er een zooitje van maken. Heeft de ervaring helemaal niet om voorzitter te worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    FACT +2178
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:32
    'Ajax moet kampioen worden'

    Alwéééér?!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:21
    Wat een ziener is die Arno Vermeulen...daar had natuurlijk nog niemand aan gedacht. Het is maar goed dat we in Nederland van die scherpe journalisten hebben....die ook nog eens stelling nemen.....Wooh
    Vind ik leuk
    Franciscus +125
    woensdag 18 juli 2018 om 13:44
    Fijnere situatie bij Feyenoord dan bij onze grootste rivaal. Alle ogen zijn op Ajax gericht. Als Feyenoord daar tussendoor komt, zou dat erg verrassend zijn. Heerlijk zo'n situatie!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:34
    Telegraaf, maandag 15 April 2019 " Ten Hag ontslagen, houdt Overmars de eer aan zichzelf?"
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax moet kampioen worden, kan niet anders. Anders hebben ze écht een probleem'