KNVB gaat ABBA-experiment uitvoeren in Johan Cruijff Schaal, Feyenoord verbaasd

    KNVB gaat ABBA-experiment uitvoeren in Johan Cruijff Schaal, Feyenoord verbaasd

    dinsdag 17 juli 2018 om 16:10

    De KNVB grijpt de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tussen Feyenoord en PSV aan om te experimenteren met nieuwe spelregels. De voetbalbond wil strafschoppenseries laten verlopen via het zogeheten ABBA-systeem. Ook wil men gele en rode kaarten voor teamofficials (trainers, verzorgers en teammanagers, red.) invoeren.

    De voetbalbond wil 'een aanjagende rol wil blijven spelen in de innovatie van het voetbal', laat men weten via de eigen website. De ABBA-reeks (team A begint aan de strafschoppenserie, team B neemt vervolgens twee penalty's, team A neemt daarna twee penalty's, enzovoorts, red.) is bedoeld om de druk over beide betrokken teams gelijk te verdelen, waardoor de twee teams evenveel kans hebben om te winnen.

    De gele en rode kaarten voor teamofficials moeten zorgen voor een duidelijkere communicatie tussen scheidsrechters, spelers, officials en het publiek. Wanneer een staflid twee gele kaarten ontvangt van de scheidsrechter, volgt er een rode kaart.

    Feyenoord ontstemd
    Feyenoord heeft met verbazing gereageerd op de plannen vanuit Zeist. Directeur Martin van Geel noemt de Johan Cruijff Schaal 'een serieuze prijs' en vindt het onbegrijpelijk dat deze wedstrijd wordt uitgekozen voor de experimenten. "Net als met kunstgras gaan we nu in Nederland weer iets nieuws verzinnen waar de rest van de wereld niet aan meedoet", laat Van Geel weten aan Voetbal International. "Als Oranje op Euro 2020 een penaltyserie verliest, kan ik je al voorspellen wat de discussie wordt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Ga experimenteren bij een vriendschappelijk toernooi. Als je dat überhaupt al moet doen."

    De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal vindt plaats op 4 augustus in het Eindhovense Philips Stadion.

    Plaats een reactie

    Ajaxia +138
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:16
    In engeland gebruiken ze deze vorm ook op het hoogste niveau. Meneertjes bij Feyenoord moeten dus stilletjes doen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:27
    deze vorm word gebruikt bij de EFL cup in engeland en dat is verre van het hoogste niveau
    meneerjes bij Ajax die niet op de hoogte zijn van het engelse voetbal kunnen dus beter stilletjes doen .....
    Vind ik leuk
    Deck010 +7038
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:41
    Wellicht hebben de "meneertjes" bij Feyenoord meer te vertellen dan jij Ajaxia? Zij spelen in ieder geval nog om een prijs. Oh nee, die telt volgens zovele supporters hier niet mee hé deze "troostprijsjes".
    Tot dat ze hem zelf mogen winnen, dan is ie ineens interessant zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:16
    KNVB maakt zichzelf weer belachelijk. Niveau in de competitie is laag dus verzinnen ze weer iets belachelijks om in de schijnwerpers te komen. Pffffff ga je concentreren op het niveau in Nederland.
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:17
    jij zegt zeker ook tegen de politie "ga echte boeven vangen" als je een bekeuring krijgt voor door rood rijden?


    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:18
    Voor het door het rood rijden verdien je een bekeuring.
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:21
    haha, je begrijpt mijn punt mag ik hopen
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:09
    En voor het verkrachten en vermoorden van 2 jonge meisjes hoor je minstens levenslang te krijgen, maar dát soort idioten stoppen ze ook maar een paar jaartjes in een Pieter Baan Centrum, om ze vervoglens met verlof te laten, en dezelfde horror-scenario's voltrekken zich weer.

    Als je dát ook meerekent in je beredenatie, verhoudingsgewijs, dan is die flip voor door rood rijden, met een paar losse euro's of dubbeltjes wel betaald of niet?
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:23
    Feyenoord maakt zichzelf weer belachelijk. Niveau in de competitie is laag dus verzinnen ze weer iets belachelijks om in de schijnwerpers te komen. Pffffff ga je concentreren op de wedstrijd en niet op de volgorde van een eventuele strafschoppenserie
    Vind ik leuk
    Deck010 +7038
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:43
    Lekker gelezen pannenkoek. Volgens mij komt de KNVB met die regels. Maar je rode waas kwam zeker weer voor je ogen toen je de naam Feyenoord zag staan, droeftoeter.
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:23
    Die regel vind ik prima, dat gezeik van Feyenoord over die regel niet.
    Als JIJ goed gelezen had, had je gezien waar ik op reageerde. Driekwarter.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7038
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:41
    Misschien eens iets duidelijker zijn dan in je bewoordingen. Maar die rode waas is er sus wel degelijk. Ik probeer al 3 keer jou reactie te begrijpen maar ik snap er geen reet van. Zoals jij schrijft leg je de schuld van deze regel bij Feyenoord neer. Maar als jij het zo graag met de KNVB eens bent hoop ik dat jullie komend seizoen veel mooie nieuwe regeltjes mogen uitproberen.
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:00
    Goed lezen blijft lastig merk ik.
    De regel vind ik prima, dat is iets heel anders dan het eens zijn met de KNVB of Feyenoord. En ik reageerde op iemand, als je dat oorspronkelijke bericht niet erbij pakt zal de context nooit duidelijk worden.
    Ik denk dat driekwarter nog te veel eer is..
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:16
    "Net als met kunstgras gaan we nu in Nederland weer iets nieuws verzinnen waar de rest van de wereld niet aan meedoet",

    moet ik deze man uitleggen wat: "De voetbalbond wil 'een aanjagende rol wil blijven spelen in de innovatie van het voetbal" betekend...?

    en dit is copy paste uit het artikel, ik ben met bewust van de sterke grammatica
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:21
    Jouw eerste alinea, wat van Feyenoord afkomt. Ik vind het ook onzin!

    De eredivisie raakt steeds verder achterop door onkunde.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:22
    uurhm que wat?! zoals ik aangeef komt "mijn eerste alinea" letterlijk uit het artikel..dus mis je punt even
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:23
    Ik had het erbij moeten zetten, heb het erbij gezet.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7038
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:46
    Heel jouw logica, zins opbouw en grammatica staat haaks op jouw gekozen naam. Laten we het er maar op houden dat de naam ironisch is bedoeld?
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    donderdag 19 juli 2018 om 09:20
    begrijpen lezen is niet je sterkste punt... hoe kan je mijn logica, zinsopbouw en grammatica beoordelen als ik aangeef dat het niet mijn zinnen betreffen? .... laten we het er op houden dat je reactie ironisch is bedoeld?
    Vind ik leuk
    Deck010 +7038
    donderdag 19 juli 2018 om 09:47
    Idd. ironisch bedoeld, maar neemt niet weg dat ik het absoluut niet met je eens ben. Als de KNVB iets nieuws wil proberen moet je dat naar mijn idee niet op zo'n moment doen, en al helemaal niet zonder de BVO's er van te voren van op de hoogte te brengen.
    Volgens mij is de KNVB een overkoepelend orgaan van deze BVO's en moet elke aanpassing van de regels van te voren bespreken met zijn leden. Als je dat niet doet en een week voordat de wedstrijd gespeeld wordt ineens met dit soort aanpassingen op de proppen komt kun je weerstand verwachten.
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    donderdag 19 juli 2018 om 11:01
    Van mening verschillen mag altijd. Betreft je punt dat de KNVB het beter had kunnen doen dmv communicatie naar de clubs ben ik het met je eens, daarentegen vind ik ook weer dat de KNVB juist soms daadkrachtig moet zijn en niet altijd de keuze moet laten aan de clubs. Het probleem (in nederland) is namelijk dat de clubs het zelden eens worden dus dan kom je in mijn ogen nergens. Soms moet je zeggen; dit is hoe we het gaan doen en daarmee klaar. Dit toernooi vind ik er ook uitstekend voor geschikt; wel hoog niveau en belangen zijn ook hoog.

    Ik ben van mening dat je dit soort dingen namelijk wel op een zodanig niveau moet testen voordat je ze in de competitie of wk/ek toepast. Iedereen kan nu roepen jaaaa dit is schandalig! De beker is ook een echte prijs etc maar op het moment dat de knvb dit enkel test bij balophetdak16, zijn het veelal die mensen die roepen " ja hallo maar we hebben het alleen op een kloteniveau getest!"
    Vind ik leuk
    windforce11 +1850
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:17
    Kunnen ook als experiment zonder scheidsrechter en grensrechters gaan spelen....
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:32
    Of zonder veldspelers!

    Gewoon met 81.000 man ofzo, 90 minuten lang, fluiten en klappen naar een bal op de middenstip!

    Altijd nog een betere wedstrijd dan Denemarken-Frankrijk! :P
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:35
    Mooie tifo erbij met veel fakkels en vuurwerk.
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:39
    langdurige en héftige zang/spreek-koren, zoals die gekke turken van Fenerbache bv :P

    'Heksenketel!'..

    Maar niet té veel fakkels natuurlijk, anders moet de scheids de wedstrijd ook nog stil leggen ;P
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:40
    Als hij er maar tijd bijtelt, want het feest gaat door. :p
    Vind ik leuk
    pos +8759
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:17
    Zet dan in ieder geval Dancing Queen heel hard aan tijdens de strafschoppenserie.
    Vind ik leuk
    imho +758
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:18
    The winner takes is all is misschien toepasselijker
    Vind ik leuk
    pos +8759
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:20
    Hehe ja die is uiteraard nog beter.

    En daarna Money Money Money voor de winnaar.
    Vind ik leuk
    imho +758
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:21
    en waterloo voor de verliezer?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:28
    Dat is inderdaad de beste name for the game
    Vind ik leuk
    imho +758
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:29
    The keeper zal tijdens de penalty-serie trouwens luidkeels "take a chance on me" meezingen
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:40
    Nah, dat housenummer waar ze op Lowlands bijna een aardbeving mee veroorzaakten;
    "Schiet ie em naar LINKS LINKS LINKS LINKS LINKS LINKS LINKS!
    schiet ie em naar RECHTS RECHTS RECHTS RECHTS RECHTS RECHTS RECHTS!"
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:17
    De johan cruyff schaal een serieuze prijs?
    Het is gewoon een oefenwedstrijdje met.een.schaal als.prijs.
    Vind ik leuk
    poklane +4842
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:32
    Eens. Leuk als je hem wint, maar als je hem verliest zal je er niemand over horen. Van mij mag Gio met het oog op Europees voetbal zelfs een half B-elftal opstellen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    woensdag 18 juli 2018 om 03:12
    Ipv de Landskampioen tegen de Bekerwinnaar; 2 teams die toch al een prijs en europese kwalificatie op zak hebben, zou de Supercup, aka, Johan Cruijff-Schaal, beter tussen de 'zogenaamde'No2, en de Beker-verliezer gaan, en hiermee bepalen wíe de voor de EL gaat, en wíe de v-CL ronde ingaat?
    Op die manier heeft de term 'Super-Cup' bv, ook nog een betekenis, ipv puur een formele term voor een verplichte wedstrijd waar niemand op zit te wachten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 03:13]
    Vind ik leuk
    Sharkie +656
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:18
    Prima gelegenheid om te experimenteren een echte prijs met wat druk als het op strafschoppen aankomt....en wat de gele en rode kaarten de rest dat buiten het veld staat ook prima niks mis mee....
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:19
    Beter veel eerlijker systeem
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:20
    Wat een onzin zeg!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20765
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:20
    Flikker op met die onzaligmakende frutsels!!! Ga korfballen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:21
    Wimbledon is een belangrijk evenement en het geeft geen pas om in 2019 met de halve finales te experimenteren met tiebreakers in de vijfde set.

    Progressie dient te allen tijde de voet dwars gezet te worden. Daarvoor zijn penaltyreeksen te essentieel.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4039
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:25
    De Knvb heeft niks geleerd, ze gaan gewoon op de oude voet verder. Met belachelijke zelf verzonnen regels.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13367
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:30
    "zelf verzonnen regels"? In tegenstelling tot alle andere voetbalregels die duizenden jaren geleden op stenen tabletten naar aarde zijn gevlogen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31453
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:25
    De knvb moet eens normaal gaan doen.

    Leijpe fuckers.

    Zo bereiken we hier nooit meer een eindtoernooi.

    Koeman zeg er eens wat van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:27
    Nog effe en die KNVB wil supporters die voor de grootste sfeer zorgen tijdens een wedstrijd beboeten.
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:42
    "Door het overstemmende geluid, waren de reclameboodschappen van de sponsors, niet meer te horen. De gedeclareerde kosten hiervoor, wil men op de luidruchtige supporters verhalen".
    Zie je het al voor je?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:35
    Zetten we toch even het geluid uit van de tv?
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    woensdag 18 juli 2018 om 03:08
    Doen we sowieso! Daar is de zgn [mute]knop voor uitgevonden, maar.. het gaat dit soort regelneukers om het récht van uitzenden, en de betaalde garantie dat hun reclame, op dát 'dure' zendmoment, in beeld, en in geluid te indoctrineren is!!
    :p

    Het gaat om GELD!

    Echt f*ck die wedstrijd etc, als die bobo's hun shit er maar aan verdienen joh!!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:44
    Ik zal het je nog sterker vertellen. Straks worden wedstrijden stil gelegd voor reclame blokken.
    Vind ik leuk
    poklane +4842
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:28
    Als ik het zo lees zal de JC Schaal niet de enige wedstrijd zijn, slechts de eerste.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5357
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:31
    Staat Van Basten met zijn achterlijke proefballonnetjes nog op de loonlijst bij de KNVB?
    Ga er liever over nadenken hoe Nederland zich Europees weer eens positief onderscheid.
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    woensdag 18 juli 2018 om 03:21
    Nope...

    Als 'Sjefke Technies Ontwikkelings-Officier-Lolsmurf' staat Marco van B. officieel op de loonlijst als FIFA-bobo.
    (echt,je zou hem uit respect, met zn bakkes, kennis laten maken met een trottoirband bv...)

    Respect voor de Voetballer-van Basten!

    Fúck deze zakkenvuller van Basten, met z'n gecreërde erebaantje....

    (En google maar even wat een zgn STOOL-sample is :P)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 03:23]
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    woensdag 18 juli 2018 om 03:25
    Maar je zou zijn huidige baan ook kunnen omschrijven als een zgn "Sjefke, Technische Ontwikkelend Medewerkend Officier' van de FIFA... of kort gezegd; de STOMA...

    Nou, je weet waar Stoma's voor zijn toch?
    Vind ik leuk
    orion73 +1418
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:32
    Laat penalties gewoon nemen voordat de wedstrijd begint.
    Vind ik leuk
    Gozert +2470
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:33
    Ho ho ho, laten we niet op de zaken vooruit lopen. Ik moet eerst nog maar eens zien of Oranje zich voor Euro 2020 weet te plaatsen.
    Vind ik leuk
    Perrtje +9
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:34
    Weer iets waaraann je ziet dat de knvb één grote amateuristische pleuris bende is..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 16:35]
    Vind ik leuk
    Brunt +207
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:40
    Was Feyenoord ook zo uitgesproken tegen de plotselinge verandering van vorig jaar toen het ineens een thuiswedstrijd JC schaal in de schoot geworpen kreeg? Of is dit een gevalletje selectieve verontwaardiging?
    Vind ik leuk
    tremere +670
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:44
    Kan mij hier niet druk over maken, ABBA is in potentie een eerlijker systeem dan het huidige penaltysysteem, dan oefen je met de training toch even mee en dan ben je er ook.

    Overigens klopt het niet wat Noortwijk zegt, in Engeland gaan ze dit jaar het ook gebruiken voor o.a. de EFL Cup.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 16:47]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:45
    Daar begint het dus al. Het is géén serieuze prijs.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:48
    Hoe kan je nou pingels laten nemen als de eindstand 3-0 in het voordeel van psv is?
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6095
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:56
    Je bent in de war met 15-4-2018 ;).
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:28
    10-0 dan....????
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6095
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:32
    Die heb ik verdronken... :')
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:33
    De enige remedi en uiteraard door mij geaccepteerd .......
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:49
    Ze hadden het bij de bekerwedstrijd van Hoek toch al uitgeprobeerd ?
    Vind ik leuk
    Patje41 +615
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:49
    Buiten deze discussie vind ik dat de strijd om de JC schaal ALTIJD in de JC Arena moet worden gespeeld, anders ook de bekerfinale altijd in een ander stadion laten spelen, dat kan je jaren vooraf plannen en geeft Feijenoord niet het thuisvoordeel als ze de finale halen. Gelijke monniken/gelijke kappen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 16:50]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:55
    inderdaad , in de Arena weet je ook zeker dat geen van de deelnemers aan de JC schaal thuisvoordeel heeft aangezien ze bij Ajax een paar jaar geleden gestopt zijn met prijzen te pakken ;-)
    Vind ik leuk
    Patje41 +615
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Als er een prijs naar een persoon wordt vernoemd lijkt het me logisch dat die wedstrijd ook in zijn stadion gespeeld wordt. Het verbaaste me heel erg dat, onder aanvoering van psv, het besluit werd genoemen de jc schaal in het stadion van de landskampioen te spelen maar dat de kuip altijd de thuishaven voor de knvb beker blijft. Laat dat dan ook rouleren. En zijn verschillende stadions met 25000+ mogelijkheden dus laat die bij toerbeurt de knvb finale krijgen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:46
    dat is gewoon gelul van jou dat onder aanvoering van PSV dat besluit is genomen
    ten eerste word heel Nederland een beetje moe van dat gezeur van de gemeentes Amsterdam en Rotterdam dat er geen Feyenoord en Ajax supporters mogen komen
    4 Augustus krijgt Feyenoord gewoon 5000 kaarten voor de JC schaal wedstrijd in Eindhoven , daar kan de gemeente Amsterdam nog wat van leren ,
    verder hopen de topclubs en de KNVB dat op deze manier het stadion tijdens de JC schaal wat voller zit ipv elke keer een wedstrijd in een Arena die voor een kwart gevuld is met schoolkinderen en verder niks
    laten we gewoon eerlijk zijn en constateren dat Amsterdam niet echt een voetbalstad is , en zolang ze in Amsterdam geen Hagenezen en Rotterdammers toelaten hoeft daar van mij ook geen finale gespeeld te worden
    de KNVB beker finale hoort gewoon bij de kuip , zoals de FA cup finale bij Wembley hoort
    Vind ik leuk
    Patje41 +615
    woensdag 18 juli 2018 om 10:15
    Die redenatie kan je precies omdraaien: als ajax in de finale staat tegen feijenoord voor de knvb beker mogen er ook gen ajacieden naar de kuip en wordt de finale in 2 wedstrijden gespeeld. Hagenezen mogen wel naar amsterdam hoor, maar ajacieden mogen niet naar den haag! Dus mijn punt blijft staan: jc schaal in de jc arena of anders ook de knvb finale verdelen
    Vind ik leuk
    Cookee +10557
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:52
    Ik las ABBA dus ik dacht de KNVB gaat een hologram van Johan Cruiyf laten zien.
    Beetje overdreven reactie van Feijenoord, je gaat er toch niet vanuit dat je penalties nodig hebt?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2862
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:53
    Als dit nu de innovatie is waar we op moeten hopen, dan mag Bas wel even inbinden. Dit is toch niet zo wereldschokkend?

    En VP: is het nu Noortwijk? of Noorwijk?
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1128
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:54
    Let maar op bas van noortwijk krijgt de eerate gele kaart als teamleider
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1369
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:55
    MAMMA Mia
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:56
    Typisch KNVB
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8890
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:01
    Nog ff en ze gaan ook met K3 experimenteren.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:03
    Als ze nog een experiment leider zoeken....
    Vind ik leuk
    Blindsy +11057
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:14
    Die is er al en heet Gertje V. Heeft 2 K-tjes in.z'n hondenmandje gehad. Z'n heeft er inmiddels ook 1 thuis aan de riem..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:13
    De KNVB innovatief? Aanjager? Schaf eerst maar eens kunstgrasvelden af en dan hebben ze recht van spreken..
    Vind ik leuk
    Blindsy +11057
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:14
    Het ABBA-experiment? Mama mia!
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:16
    Ik zie het probleem niet zo ingrijpend zijn deze regels toch niet.

    Penalty's wordt al langere tijd over gesproken en dat de staf kaarten kan krijgen lijkt me ook niet meer dan logisch want die moeten zich gedragen net als de trainer en spelers.

    Het is toch niet dat er eerst latje schieten of penalty's genomen worden zodat de wedstrijd niet op 0-0 begint of dat elke helft apart telt en zo 2 uitslagen krijgt, kom op zeg.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:30
    Money money money
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:33
    Zal van basten wel achter zitten met zijn stomme ideëen. Ga toch golfen vent
    Vind ik leuk
    fr1963 +2978
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:39
    Bu la gu luk
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    Pvm9 +812
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:01
    Van Geel moet niet zeuren. Hoe kun je hier kritiek op hebben. Ik zie echt geen enkele reden waarom dit ABBA systeem niet geween meteen overal ingevoerd kan worden.
    Vind ik leuk
    harrie v. +688
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:12
    Helemaal eens met Martin vGeel. Waarom meent de knvb altijd het wiel opnieuw te moeten uitvinden? Beste voorbeeld is idd het kunstgras. We hebben notabene het beste klimaat voor echt gras en hier gaat men het kunstgras invoeren.
    Dank je wel knvb om onze competitie te hebben verneukt!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 18:33]
    Vind ik leuk
    Wouter018 +226
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:31
    Van Geel lijdt aan selectieve verontwaardiging. Vorig jaar toen de Johan Cruijff schaal voor het eerst in de Kuip werd gespeeld, wat een maand daarvoor bekend werd gemaakt, hoorden we die flapdrol niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 18:32]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:42
    Ik weet wel Hoelaat het is!


    Ze hebben weer niks te doen na een misgelopen WK. Zucht
    Vind ik leuk
    HanV +4246
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:57
    Na het citaat van van Geel denk je al. Wat een gezeur van die man.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 18:58]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:23
    Helemaal eens met Van Geel, wat al een zeldzaamheid is. Behalve het publiek neemt de KNVB deze prijs ook niet serieus.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13001
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:38
    Nuttig zo'n experiment bij een eenmalige wedstrijd.
    Als het gewoon klaar is na 90 minuten...?
    Vind ik leuk
    plein19 +2017
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:00
    Alleen voor Feyenoord is dit een serieuze prijs. Het is een flut wedstrijd. Je kan het pas een beetje serieus nemen als je het 2 maanden later speelt. Met goed ingedeelde teams
    Vind ik leuk
    Pur Sang +372
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:11
    Wat vindt PSV er van? Die heb ik (nog) niet gehoord...
    Vind ik leuk
    deltiaan +1226
    woensdag 18 juli 2018 om 04:16
    het voetbal gaat langzaam naar de knoppen
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    woensdag 18 juli 2018 om 11:16
    . . alleen maar mooi, zo'n experiment !? en je kunt het ook zo zien, . . "ze kiezen daarvoor clubs die met vernieuwing om kunnen gaan" !?
    Vind ik leuk
    Franciscus +139
    woensdag 18 juli 2018 om 13:21