'Tegenvaller voor Feyenoord: Rotterdammers halen Ajax niet in met nieuwe stadion'

    'Tegenvaller voor Feyenoord: Rotterdammers halen Ajax niet in met nieuwe stadion'

    dinsdag 17 juli 2018 om 21:30

    Feyenoord zal Ajax bij de opening van het nieuwe stadion in 2023 niet inhalen wat betreft het spelersbudget. Dat blijkt uit informatie uit een vertrouwelijke presentatie, gepubliceerd door het platform Stadion op Zuid, dat kritisch is over 'de nieuwe Kuip'.

    Een woordvoerder van Feyenoord City bevestigt aan het Algemeen Dagblad dat de stukken authentiek zijn. De forse verhoging van het spelersbudget is een van de belangrijkste redenen voor de Rotterdamse club om het nieuwe stadion te bouwen.

    Feyenoord City wijst op het feit dat het spelersbudget omhoog gaat van achttien miljoen naar 25 miljoen. "Met mogelijke extra inkomsten is in de huidige plannen nog geen rekening gehouden. Zoals premies uit deelname aan Europees voetbal en hogere opbrengsten van merchandising en sponsoring", luidt de uitleg aan het AD. "Hierdoor wordt het voor de club mogelijk om structureel mee te blijven doen in de top van Nederland."

    Eerder stelde een groep eigenaren van De Kuip, verenigd in de VASF, als eis dat het 'begrotingsgat' met Ajax en PSV moet worden gedicht, als het nieuwe stadion opengaat. Voorzitter Conré Oostrom blijft bij die voorwaarde. " We willen als serieus gesprekspartner worden gezien, en stellen ons constructief op. Maar wél met de criteria die we hebben aangegeven."

    Oostrom wil met zijn definitieve oordeel wachten tot Feyenoord de businesscase voor het nieuwe stadion presenteert. "Wat waren onze uitgangspunten, en wat waren de uitgangspunten van Feyenoord? Waar staan we nu?"

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    chicken +10919
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:48
    En het wordt steeds iets minder rooskleurig voorgesteld...
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:15
    Liever iets minder rooskleurig dan gouden bergen beloven die er niet komen. Alles wat wij als supporters willen is een stadion waar we beter van worden, niet weer de shit in
    Vind ik leuk
    chicken +10919
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:17
    Bereid je vast voor dan. Dit is echt niet het laatste negatievere bericht.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1879
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:23
    En duurder... niet te vergeten... van 422 naar nu 444 miljoen en dat wetende dat nog nooit 1 bouwwerk binnen de vooraf gestelde begroting is gebouwd... er komen nog wel wat lijken en meerkosten uit de kast... mark my words
    Vind ik leuk
    chicken +10919
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:28
    Dat bedoel ik. De uitgaven stijgen altijd, de berekende inkomsten dalen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:02
    er is er 1! LEGO...bouwen voor een laag budget ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:24
    chicken maak je niet druk wij zijn een club die van ons is en niet van de Beursbengels wel trusten
    Vind ik leuk
    chicken +10919
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:35
    Maak me er niet druk om hoor. Weet nu al dat het niet gaat worden wat voorgehouden wordt.
    Slaap lekker knul.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:49
    Je moet het een beetje uitdagend houden. Een goede opleiding tegenover veel geld.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31443
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:49
    Dus?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:51
    Jammer voor ze. Dan maar lekker in de badkuip blijven. Houden ze tenminste iets van historie over, want nieuwe historie gaat er niet komen.
    Vind ik leuk
    VLUUPIK +180
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:32
    Jullie leven anders ook nog steeds op historie. Anders ook al lang geleden dat jullie een prijs hebben gewonnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:08
    Heerlijk die Ajacieden die zelf vergeten hoe lang het geleden is dat ze iets hebben gewonnen.
    Vind ik leuk
    Sharkie +656
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:52
    PSV heeft het kleinste stadion van de 3 maar presteert deze eeuw het beste.....ligt niet alleen aan je stadion dan denk ik, zal vast helpen maar niet alles op je stadion gooien heb ook gelezen dat het nieuwe stadion je ondergang kan zijn.....tja ik weet het niet....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:55
    Misschien haalt PSV op andere vlakken wel meer uit het stadion?
    Ik heb geen idee hoor, maar dat zou kunnen. Er is vast wel iemand die me aanvult.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:57
    Ik denk dat ik iets kan toevoegen. Het gaat toch om de sponsoren en de buissnes class boxen waar mensen flink wat geld voor betalen.
    En die ruimtes heeft Feyenoord amper.
    Dus het gaat niet alleen over bezoekers die komen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:58
    Is dat in Eindhoven wel beter geregeld?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    Dat weet ik niet, dus kan onzin zijn wat ik zeg, weet wel dat Feyenoord mede daarom een ander stadion wilt om aan te haken bij PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1879
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:27
    Vergelijk de jaarrekeningen dan zie je precies waarop iedere club scoort...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91195
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:08
    Het stadion is van PSV zelf dacht ik.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:11
    Ja, maar ik weet niet in hoeverre dat uitmaakt voor sponsors en skyboxen. Ik bedoel, die komen toch voor de club.
    Gek trouwens dat er geen PSV supporters aan willen vullen.
    ER ZAL WEL EEN AJAX TOPIC OPEN ZIJN! :p
    Vind ik leuk
    Counterattack +11153
    woensdag 18 juli 2018 om 00:50
    Ik denk niet dat dat de reden is #Keizerout, maar omdat vele supporters niet weten hoe de kruideniersmentaliteit van hun club is. PSV zou, begrijp ik, ook graag een groter stadion willen, maar zijn net als Feyenoord verknocht aan de huidige sfeer en locatie van hun stadion. De gewone supporters zitten op topic van eigen club en gewone voetballiefhebbers kijken op meerdere topics. PSV-supporters en Feyenoord-supporters zie ik meer over voetbalinhoudelijke zaken van hun clubs schrijven, ajax supporters halen er veelal bij dat ze de grootste en de rijkste zijn. Hopelijk is het zo dat andere supporters zich daar niet druk over maken. Om te voorkomen dat eea fout overkomt is mij ook duidelijk dat er voldoende ajax supporters zijn die niet hoog van de toren blazen hoe rijk ze zijn en gewoon voetbalinhoudelijk reageren. Financiering is in Rotterdam en Eindhoven moeilijk.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 01:44
    Is De Kuip niet van Feyenoord dan? (serieuze vraag)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91195
    woensdag 18 juli 2018 om 02:07
    De eigenaar van het stadion is 'Stadion Feijenoord N.V' en als het goed is heeft de gemeente ook inspraak.

    Feyenoord huurt het stadion.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:08
    Heeft Feyenoord dan niet een aantal procenten in bezit. Ajax heeft 18%.

    Het is is dat je eigenaar bent van de Stadion.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 10:57
    Ah die info had ik nog niet, thnx.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12795
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Gaat hier niet om het presteren, maar meer om de begroting.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:24
    Ajax had ook een klein stadion voordat ze naar de Arena gingen. In de tijd van De Meer deden ze het niet onaardig. PSV doet het al 30 jaar goed in een redelijk bescheiden stadion. Er is een hele tijd geweest dat Feyenoord met de Kuip het grootste stadion had. Echter, in al die tijd is Feyenoord nooit de succesvolste geweest van de drie. Misschien is er wel geen relatie tussen de grote van het stadion en het succes van een club.
    Vind ik leuk
    poklane +4842
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:54
    Einde verhaal voor het nieuwe stadion dus.
    Vind ik leuk
    ficusje +2074
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:59
    Vind dat ajax feyenoord moet steunen,zou een mooi gebaar zijn.en dan weer uit en thuiswedstrijden met publiek.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6095
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:57
    Was reeds bekend dat bij de opening van het nieuwe stadion het gat naar Ajax nog niet gedicht zou worden...

    Ook VP doet mee aan ReddeKuip:

    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/721558/-feyenoord-streeft-ondanks-komst-nieuw-stadion-concurrentie-niet-voorbij-.html
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    Dat had ik je van te voren al kunnen zeggen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    Hoop dat feyenoord ken gaan aan haken, net zoals az gun ik ook wel. Utrecht is ook goed bezig. Hopelijk gaat het nog wat worden met de eredivisie aankomende jaren😊
    Vind ik leuk
    fr1963 +2977
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:03
    Daar gaan we weer.....het lijkt steeds meer een luchtkasteel te blijven. Ben bang dat er teveel zakkenvullers denken rijk te gaan worden dmv dit project maar dat de club er uiteindelijk niets of bijna niets wijzer van wordt. Alleen met die 15.000 extra stoeltjes x €30,- x 17 wedstrijden = €7,5 miljoen extra ga je het echt niet redden tov de extra kosten!
    Extra inkomsten moeten komen van skyboxen / business-seats. Hoeveel zal dat meer zijn dan in de huidige Kuip?
    De rest is absoluut niet vooraf in te schatten, extra inkomsten vanuit sponsoring en merchandising en Europese wedstrijden. Wat als die gelijk blijven?
    Aannemers en geldschieters wrijven al in hun handjes, het wordt immers een megaproject van 1,5 miljard!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:09
    Tja de o zo objectieve kenners heh. Totale tegenstanders die we moeten geloven? Met meer geld kan je betere spelers kopen en dus weer meer verdienen. Een soort visieuze cirkel.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8525
    woensdag 18 juli 2018 om 03:43
    1,5 miljard?

    Dat krijg je nou met dat geneuzel. Rotterdam eiste van de ontwikkelaar een volledig plan voor het stadsdeel, inclusief ov.

    Het is bizar dat Feyenoord dit heeft moeten regelen want stadsontwikkeling is iets voor de gemeente zelf.

    Het enige dat Feyenoord deels moet financieren is het stadion en dat is bij lange na geen 1,5 miljard.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2977
    woensdag 18 juli 2018 om 23:59
    Stadion 350 miljoen.
    Maar het hele Feyenoord City project gaat om 1,5 miljard.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8525
    donderdag 19 juli 2018 om 03:24
    Feyenoord heeft financieel alleen te maken met het stadion. De rest is voor de gemeente.

    Normaal ook want het is stadsontwikkeling : wegen, metro, huizen, winkels, horeca. Ook is het een 10 jarenplan. Dat kan Rotterdam financieel makkelijk aan en is een must. Zuid is al jaren aan het verpauperen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:04
    Aan dit mooie leuke nieuwe stadion kun je zien, hoe het systeem van de mens werkt.

    Iedereen die tegen is ... noemt alleen de nadelen op.
    Iedereen die voor is ... noemt alleen de voordelen op.

    Lekkere discussie dan.

    De mens liegt, is schijnheilig en niet te vertrouwen. Klootzakken zijn het.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Tfoe +3641
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:10
    In vele gevallen en zeker in deze heb je toch wel gelijk.
    Dat is de hedendaagse maatschappij.
    Geld geld geld.Hoe vullen we onze zakken ?
    Feyenoord gaat hier zelf het minst beter van worden.Zal een soort wurgconstructie worden.
    En dat gun ik de volksclub die Feyenoord is niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:06
    Precies. Objectief zijn ze al lang niet meer. Ook red de Kuip niet. De officiële cijfers zijn nog niet gepresenteerd, maar de zogenaamde kenners weten al dat het gaat falen...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:04
    En denkt de supporter niet teveel aan zichzelf ... ipv aan Feyenoord.

    Ik wil de oude vertrouwde Kuip, gewoon ... omdat ik het zo leuk vind voor mijzelf.

    Wat beter is, weet ik niet echt. Maar ik ben bang, dat ik het steeds minder ga weten ... hoe meer ik weet.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:22
    En ik weet niet meer wat je bedoelt ;P
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:26
    Dat de supporters de Kuip willen, voor zichzelf. Niet voor Feyenoord.

    En dat er zoveel gelogen wordt omtrent allerlei gegevens, dat je niet meer weet wat waar is.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:49
    Ja klopt helemaal. Daarom wacht ik het ook gewoon af en heb vertrouwen. Maar de stemmingmakerij hier zo vind ik niet echt helpen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:17
    Heeft Feyenoord ook een aantal % in bezit bij nieuw stadion? Zoals Ajax 18% in bezit heeft.

    Het is altijd beter wanneer je eigen baas bent van je stadion. Het geeft ook meer mogelijkheden om Feyenoord te laten groeien.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 06:17
    De financiering is nog niet echt rond volgens mij. Maar de Kuip is niet in eigen bezit.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:24
    Het stadion zal in het bezit zijn van Feyenoord. Maar de kosten worden niet naar de club zelf gestuurd.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:10
    Dat was toch al die tijd al duidelijk? De mensen doen er goed aan alle plannen nog eens na te pluizen, want er worden veel verkeerde aannames gedaan. Als ze niet oppassen gaan ze FCTwente achterna....
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:11
    Zo komt t er nooit, plannen van tafel vegen,stuk grond buiten de stad pakken,stadion neerzetten met plek voor 60.000 man zonder dak en die een beetje op de Kuip lijkt.En zonder al die ongein met bioscopen en toebehoren.Dit moet toch wel financieel verantwoord zijn? Volgens mij zit niemand van f'noord te wachten op een heel ingewikkeld bouwwerk die een berg geld kost.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:04
    Dit is dus het probleem van VP. Er is al een hele site van de projectontwikkelaar, gevuld met informatie over het project. Feyenoord staat niet garant voor kosten. De andere partijen wel. Ook hoeft Feyenoord zich niet druk te maken over kosten van alles buiten het stadion. Dat gaat allemaal via investeerders en banken. Het station kost 365 miljoen, waarvoor alleen een lening nodig is van 200 miljoen. Die gaat naar de Stichting Stadion Feyenoord N.V.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    woensdag 18 juli 2018 om 00:17
    Ik weet t, maar wat duurt t lang zeg.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +745
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Decennia te laat. Arrogantie van het beste veld.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +221
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:15
    Beter een paar miljoen achter op Ajax dan bijna de helft...
    Vind ik leuk
    Patje41 +615
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:19
    En dan gaan ze er vanuit dat de verkoop van snacks en drank ongeveer 160% van de omzet van de arena moet worden anders hebben ze een groot probleem...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:20
    Kunnen ze lekker doorgaan met hun Calimero-gedrag...
    Vind ik leuk
    Foebele +54897
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:21
    Waarom zou het doel moeten zijn om een hoger salarisbudget dan Ajax te hebben? Is het doel niet gewoon dat Feyenoord zelf een stap vooruit kan maken, ze betere faciliteiten hebben en betere sponsormogelijkheden waardoor Feyenoord meer kan investeren?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 01:45
    Alle clubs willen op onze club lijken, Foebele ;-)
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1879
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:22
    Dat wordt weer draaien, ontkennen, te gebrekkige informatie, onjuistheden, liegen voor alle aanhangers van Feyenoord City...... de weerstand echter groeit en we wachten maar weer af waar de tegenpartij nu weer mee komt.. want rechtsom of links om... Feyenoord City MOET er komen vind het merendeel van de Feyenoord aanhang en beleidsmakers. Wat dat betreft is het niet heel veel anders dan de situatie in Enschede, waar de uitkomst uiteindelijk linksom of rechtsom al vast staat (stond)...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:23
    Het stadion is 50 meter te kort. Tja.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:26
    Lekker he VP om negatief over Feyenoord te schrijven? Maar pas op VP, want Feyenoord slaat keihard terug.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1879
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:42
    Waarom mag VP geen feitelijke publicatie als item inbrengen hier? Kom dan eens met feiten ipv dat Calimero gedrag.... Of is het hele Feyenoord Cityplan onfeilbaar en mag je er geen kritiek op hebben? Vorig week alleen al werd bekend dat de kosten van 422 inmiddels zijn opgehoogd naar 444 miljoen....
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:46
    Hoe meer kritiek ik krijg op mijn schrijven des te mooier vind ik het, maar ondertussen zijn de kosten al opgelopen tot bijna 500 miljoen.....
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1879
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:57
    Maar even serieus... ben jij nu voor of tegen Feyenoord City? En indien voor.... ben jij niet bang dat dit ook wel een de ondergang kan worden en het geheel averechts gaat werken als een blok aan het been voor jouw cluppie? Ik ben oprecht benieuwd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:02
    Dit is dus het probleem van VP. Er zijn al beschrijvingen door de projectontwikkelaar waarin staat dat Feyenoord zelf niet garant staat voor het stadion. Dat is voor alle andere partijen. Maar VP plaats dat uiteraard niet. Denk je echt na alles wat er is gebeurd dat ze weer zo dom gaan doen met geld.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1879
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:12
    Ik ken niet alle feiten, eerlijk is eerlijk, maar ik lees veel over Feyenoord City en de meningen van de supporters op FR12
    1 ding valt me wel op... het gehele project is blijkbaar wel heel erg rooskleurig opgesteld en kent vele valkuilen. En daarbij: Denken de Feyenoord supporters dat Ajax de komende 5 jaar stil blijft zitten als het gaat om verhoging salarisschaal en spelersbudget? tegen de tijd dat Feyenoord City klaar is en Feyenoord eindelijk misschien die 25 miljoen spelersbudget heeft bereikt, is bij Ajax dat waarschijnlijk al weer 35 miljoen... jullie denken er iets te gemakkelijk over om even met het bouwen van een nieuw stadion in 1 klap alle gaten te hebben gedicht.
    Jullie vergeten dat jullie op gebied van scouting, accommodatie, jeugdopleiding, commercie, sponsoring, achterban nog enorme achterstand hebben. om die gaten eventueel te dichten ben je al snel 10 jaar verder. Als het uberhaubt al ooit wordt gedicht... Mij bekruipt het gevoel dat Feyenoord supporters denken dat Feyenoord City DE OPLOSSING is voor het gat wat de afgelopen 10 jaar is ontstaan te dichten...
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8525
    woensdag 18 juli 2018 om 03:50
    Misschien kun je het gat niet in 1 keer dichten. Heb jij een beter plan om dat gat te verkleinen?

    Dat er een nieuw stadion moet komen is overduidelijk. Hoe langer we wachten hoe erger. Daarom dank ik ook alle doemdenksupporters die een aversie hebben tegen verandering.

    Niet evolueren is het einde accepteren.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1879
    woensdag 18 juli 2018 om 10:44
    Feyenoord heeft de grootste fout gemaakt door de jeugdopleiding te verwaarlozen in mijn ogen... ze hadden jarenlang de beste jeugdopleiding van Nederland. Ajax pompt daar meer dan het dubbele in dan Feyenoord. Grote taleneten van 16 vertrekken keer op keer naar het buitenland. Dat moet jullie ader zijn.... op inkomende transfers verdien je een stuk minder. Eigen kweek des te meer.
    daar is de achterstand mee begonnen. PSV en AZ hebben een veel kleiner stadion, waarom slagen zij er wel in jullie in te halen en zelfs voorbij te streven? omdat zij wel hebben geinvesteerd in de jeugdopleiding. Denk er maar eens over na. Met jongens als Chong hadden jullie ook financiele klappers kunnen maken net als wij met De Ligt, Kluivert, enz
    Vind ik leuk
    fr1963 +2977
    donderdag 19 juli 2018 om 20:44
    Als je blijft stilstaan, dan weet je 1 ding: het gat met de andere 2 wordt groter, zelfs onoverbrugbaar. Kortom, je moet naar voren om een keer te scoren!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:32
    Sentimenteel gezien ben ik tegen Feyenoord City, heb teveel mooie herinneringen aan de Kuip. Maar aan de andere kant als Feyenoord wil aanhaken dan moet Feyenoord City er komen. Nee, bang voor de ondergang ben ik niet daarvoor is Feyenoord te belangrijk voor Rotterdam en hebben ze daarbij ook nog een te grote achterban.
    Vind ik leuk
    ficusje +2074
    woensdag 18 juli 2018 om 00:05
    Ken het sloegen toch al alle ramen bij de kuip eruit.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:17
    Poeh, poeh. VP staat te trillen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:35
    Tegen wie heb je het nou?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:11
    22.26
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:33
    Dat had ik ze ook kunnen vertellen...

    Misschien een idee om veel op het veld te presteren zoals de andere dat ook hebben gedaan de afgelopen decennia. Een stadion kost geld de eerste 5 jaar zeker.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5096
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:38
    Waarom naar Ajax kijken, je moet toch als club stappen maken zonder naar andere clubs te kijken, begin bij jezelf! maak zelf stappen en ga vanuit daar verder!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:38]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:49
    Naïef om te denken dat het anders zou zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:55
    Haha meer spelersbudget dan Ajax, wist niet dat er ook een comedy club zou komen bij de nieuwe Kuip 😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:59
    Dus iets dat kritisch is op het nieuwe stadion gaan we geloven? Voordat de daadwerkelijke cijfer gepresenteerd worden? Lariekoek. Deze mensen, net als red de Kuip, kunnen niet objectief naar dit plan kijken.

    En dan alsnog, gaat het alleen om de inhaalslag? Gaat het niet vooral om de toekomst, het aanzien en de financiën om de dingen te doen die de club wil.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11153
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:01
    Dichten het financiële gat niet, maar wel het sportieve. Was in 2016-2017 al zo.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +437
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:41
    Homo’s lopen hand in hand
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:54
    Oh ja en Ajax blijft lekker stilstaan en wachten op Feyenoord tot 2023. Ik kan je vertellen dat Ajax dan ook alweer mijlen verder is dan nu.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8525
    woensdag 18 juli 2018 om 03:51
    Dat denk ik ook.

    8 jaar zonder prijs tegen die tijd.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    woensdag 18 juli 2018 om 00:01
    Als iedereen er in Rotterdam en omgeving er achter gaat staan en Feijenoord boekt een paar leuke uitgaande transfers dan is het gat met Psv Eindhoven zo gedicht. Er is een veel bredere achterban. Niemand in NL haalt Ajax neer in tenzij er voor 100 mio wanbeleid komt.
    Vind ik leuk
    ficusje +2074
    woensdag 18 juli 2018 om 00:10
    De tijden veranderen,feyenoord gaat het echt niet redden tegenover ajax en psv,die met alles voorlopen,en zie az gaat echt zwaar worden met rotjeknor.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:44
    PSV ook niet, kijk alleen maar naar Ziggo vs. EnergieDirect en kledingsponsor scheel per jaar zo'n 12/14 miljoen wat Ajax meer opstrijkt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:43
    Dit zeg ik al jaren, Feyenoord en PSV halen Ajax nooit meer in qua salarissen en transfersommen inkomende en uitgaande en dit zie je tevens terug in de sponsorcontracten met Adidas en Ziggo. Ajax is uit zicht en daarom moeten clubs zich richten op de tweede plek met af en toe een uitzondering op Europees niveau.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3991
    woensdag 18 juli 2018 om 00:54
    Moet de ambitie niet ook langszaam zijn: AZ en Vitesse voor blijven! Lijkt me wat realistischer!

    Maar ga vooral niks bouwen! Blijf maar spelen in dat krot, dat door het verleden een nostalgisch erfstuk is verworden...kan Feyenoord nog in lengte van jaren schipperen tussen de provincieclubs die wel gestaag doorgroeien!

    En nee: De Kuip verbouwen heeft geen zin! Uitstel van executie, meer is het in dat geval niet..
    Vind ik leuk
    Het Brein +3991
    woensdag 18 juli 2018 om 00:59
    En zo blijft 1996 de laatste jaargang dat er nog eens een topstadion werd afgeleverd in Nederland! Het is vandaag de dag juli 2018! In het 'rijke' Nederland, waar altijd topsport prestaties verwacht worden, maar waar het alleen niks mag kosten...

    We gaan België achterna..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 01:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:21
    Tegenvaller ,omdat het word vergeleken met ajax?.
    Waarom moet die vergelijking met ajax gemaakt worden?.

    Is het nu de bedoeling om twee kampen tegen elkaar op te zetten? ............echt he ....
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    woensdag 18 juli 2018 om 05:51
    Ajax, het Bayern van Nederland
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8525
    woensdag 18 juli 2018 om 07:44
    Ik dacht meer aan het Waterloo van Nederland.
    Vind ik leuk
    orion73 +1418
    woensdag 18 juli 2018 om 07:34
    Het zit niet in het stadion maar in bestuurlijk falen de laatste 40 jaar.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +985
    woensdag 18 juli 2018 om 07:41
    Vind dat hoekige vormen en die stalen balken in het stadion maar niks. Het kost een hoop en ik vind het geen hypermoderne uitstraling hebben. Het belachelijke is nog wel de prijs. Duurder dan de Alianz Arena in Munchen. Kijkend naar andere moderne stadions loopt dit ontwerp behoorlijk achter. Ik zie geen kuip 2.0 in terug maar een oud hoekig design. Zonde. Maar wat wil je.. het wordt ontworpen door stel oude grijze muizen van een architectenbureau. Ik hoop echt dat er nu eindelijk een stap voorwaarts wordt gezet. Anders gebeurd dit nooit meer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 07:41]
    Vind ik leuk
    coci +332
    woensdag 18 juli 2018 om 08:39
    Tsja, de bron is duidelijk.zullen nooit positieve berichten laten zien
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    woensdag 18 juli 2018 om 08:58
    Feyenoord ligt te ver achter en haalt Ajax niet meer in, hopeloze ouwe meuk daar in Rotterdam en de aanstelling van NOS ambtenaar de Jong als AD is wellicht de domste beslissing.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    xaja32 +187