'Tegenvaller voor Feyenoord: Rotterdammers halen Ajax niet in met nieuwe stadion'

    'Tegenvaller voor Feyenoord: Rotterdammers halen Ajax niet in met nieuwe stadion'

    dinsdag 17 juli 2018 om 21:30

    Feyenoord zal Ajax bij de opening van het nieuwe stadion in 2023 niet inhalen wat betreft het spelersbudget. Dat blijkt uit informatie uit een vertrouwelijke presentatie, gepubliceerd door het platform Stadion op Zuid, dat kritisch is over 'de nieuwe Kuip'.

    Een woordvoerder van Feyenoord City bevestigt aan het Algemeen Dagblad dat de stukken authentiek zijn. De forse verhoging van het spelersbudget is een van de belangrijkste redenen voor de Rotterdamse club om het nieuwe stadion te bouwen.

    Feyenoord City wijst op het feit dat het spelersbudget omhoog gaat van achttien miljoen naar 25 miljoen. "Met mogelijke extra inkomsten is in de huidige plannen nog geen rekening gehouden. Zoals premies uit deelname aan Europees voetbal en hogere opbrengsten van merchandising en sponsoring", luidt de uitleg aan het AD. "Hierdoor wordt het voor de club mogelijk om structureel mee te blijven doen in de top van Nederland."

    Eerder stelde een groep eigenaren van De Kuip, verenigd in de VASF, als eis dat het 'begrotingsgat' met Ajax en PSV moet worden gedicht, als het nieuwe stadion opengaat. Voorzitter Conré Oostrom blijft bij die voorwaarde. " We willen als serieus gesprekspartner worden gezien, en stellen ons constructief op. Maar wél met de criteria die we hebben aangegeven."

    Oostrom wil met zijn definitieve oordeel wachten tot Feyenoord de businesscase voor het nieuwe stadion presenteert. "Wat waren onze uitgangspunten, en wat waren de uitgangspunten van Feyenoord? Waar staan we nu?"

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:48
    En het wordt steeds iets minder rooskleurig voorgesteld...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:51
    Derde beste club van Holland. Lekker man, niets mis mee.
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:53
    Niet wat mij betreft...maar bij aanvang van het project waren de gouden bergen hoger. Als het maar geen diep dal gaat worden, dat gun ik feyenoord niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:06
    Van een kuip vol goud naar een bodemloze (bouw)put.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:12
    Nou, ouwe Duitser. Jij en ik hebben me toch een triest WK achter de rug. Ik denk dat wij weinig mogen zeggen, maar blijft wel lekker he, feyenoord af en toe bashen. Soms ook even Ajax pakken en daarna PSV.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Uitdelen en incasseren. Niks mis mee ;)
    Vind ik leuk
    Butsbal +13299
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:07
    Jullie waren er tenminste nog, wij hadden een scheids en een varretje
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    woensdag 18 juli 2018 om 00:10
    Ik denk het niet, tenzij er (weer) wanbeleid gevoerd wordt. Een nieuw en groter stadion levert meer inkomsten op en geeft meer uitstraling, waar je commercieel je voordeel mee kunt doen.

    In het bedrijfsleven (en een club is ook een bedrijf) kun je alleen meer verdienen door "scaling", schaalvergroting. Natuurlijke groei is veel moeilijker. Scaling is ook hier het geval. Naast hogere stadion inkomten en commercialisering is het te verwachten dat Feyenoord vaker Europees voetbal gaat spelen dan tegenwoordig omdat het meer te besteden heeft en dus betere voetballers kan kopen en opleiden. Dat betekent dat er meer geld gegenereerd gaat worden; we zien al dat Europees voetbal steeds meer gaat verdienen.

    De crux ligt daarom bij het managen van de schaalvergroting. Gaat dat goed dan kan de club verder groeien. Zoniet, dan is er een probleem. Maar dat is natuurlijk nu ook het geval, dus dat veranderd niet.

    Laat ik het simpel stellen: small money makes small money, big money makes big money. Dat weet elke ondernemer. Ja, inderdaad is dat wellicht simpel gesteld, maar in essentie is dat wat er aan de hand is met het nieuwe stadion. Kortom, het gaat veel meer over het grote plaatje dan alleen het stadion...

    Zolang dat grote plaatje dus maar goed gemanaged wordt...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 00:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:28
    Gelukkig. Het komt goed. Het is natuurlijk belachelijk dat echte economen nog nooit van 'scaling' hebben gehoord. Ik ben gerustgesteld door een simpele supporter die een ander oordeel heeft dan gespecialiseerde adviesbureaus.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1141
    woensdag 18 juli 2018 om 09:15
    Of een internationaal team dat zegt hoe de plannen daadwerkelijk zijn tegenover een groepje sentimentele knarren onder leiding van een architect die gefaalt heeft om plannen te ontwikkelen (nieuw- en herbouw) waar meer dan 95% uberhaubt zicht op het veld had.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:02
    Ik zit dit te lezen en kan me niet aan de indruk onttrekken dat je zo wat loze kreten van internet gehaald hebt om hier wat interessant te doen. Vooropgesteld: ik heb te weinig inside info om er een goed oordeel over te kunnen vellen, maar alles wat jij aanhaalt zijn aannames. “ gaat er meer europees voetbal gespeeld worden” op basis van wat? Is een aanname. Een aanname die ajax al eens bijna de kop heeft gekost door die incidentele baten mee te nemen in de jaarlijkse begrotingen. Het is heel simpel: je gaat als club ( bedrijf) met een omzet van rondnde 70 miljoen een verschrikkelijk duur plan ( kosten varieren nogal maar laten we zeggen 400+ mil) aan die er of voor zorgt dat je in het meest gunstigste geval je kunt meten aan de andere 2 topclubs in dit land of je houd op te bestaan. Wil je die risicos lopen? Ajax is toch ook van niks naar hier gekomen in relatief weinig tijd? Dat is zonder een dergelijk immens project.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    woensdag 18 juli 2018 om 21:05

    Eh, nee. Geen loze kreten. Dit is gebaseerd op mijn ervaring als bedrijfsleider van een beursgenoteerd bedrijf en als ondernemer.

    Overal zitten aannames aan, logisch. Je kunt geen bedrijfsplan opstellen zonder aannames.

    Jij haalt een gedeelte van mijn zin over Europees voetbal aan, terwijl je het belangrijkste gedeelte ervan weglaat, nl.: "het is te verwachten". En waarom is dat zo? Omdat je met meer geld betere spelers kunt kopen en dus meer kans op success maakt. En dus, in het geval van Feyenoord, de concurrentie van pakweg AZ op afstand kunt houden. Je speelt normaal gesproken dus meer Europees voetbal, en dat is waar heel veel verdiend kan worden (waardoor je nog betere spelers kunt kopen etc.).

    Als je niet begrijpt dat meer geld meer succes oplevert, moet je eens kijken naar de meest succesvolle clubs in Europa. Daar zitten geen clubjes met stadions van 25,000 man tussen. Ander voorbeeld: clubs as Chelsea en Man City waren modale clubs, totdat er groot geld in gepompt werd. Nu zijn het Europese topclubs. En die buiten die status ook commercieel uit, waardoor er nog meer geld binnenkomt. Kortom, een groot stadion alleen is niet genoeg, je moet het ook commercieel en bedrijfsmatig goed aanpakken.

    En wellicht ben jij vergeten dat Ajax ooit van De Meer naar de Johan Cruyff Arena is verhuisd, en beursgenoteerd werd.

    En ja, investeren is risico nemen. Datzelfde geldt voor een bedrijf. Maar zonder investeringen kun je niet groeien, en ook dat kan leiden tot het ophouden van je bestaan. Zo werkt het nu eenmaal. Stilstand is achteruitgang.

    Natuurlijk moet je verantwoord investeren. Daarom moet je, zoals ik zei, een goed plan hebben inzake commercialisering en het goed managen. Jij bent duidelijk geen ondernemer, en dat geeft ook niets. Maar als je, zoals Feyenoord, wil groeien, dan zul je moeten investeren. Anders zul je Ajax en PSV nooit meer inhalen want dan moet je bijvoorbeeld je aankopen in een andere prijscategorie blijven zoeken (zoals Van Geel op de VI site goed uitlegt) en word je wellicht eens in de 18 jaar kampioen. Als jij dat prima vind dan heb je gelijk en moet je het risico niet nemen...

    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 08:40
    Gelukkig hoef je mij niks over bedrijfsvoering/investeringen/begrotingsplannen uit te leggen. Ik ben accountant, dat is mijn werk. Je haalt voorbeelden aan van clubs die niet als voorbeeld kunnen dienen. Een chelsea en city waar vanaf het begin 100en miljoenen ingepompt worden en die geen winst hoeven te maken omdat alle gaten gedicht worden. Die situatie is heel anders dan een feyenoord die voor meer dan 8x hun begroting een complex uit de grond willen stampen en dit financieren met een groot gedeelte aan vreemd vermogen. Met andere woorden: je zit tot over je nek in de schulden. Overigens praat je alsof feyenoord mijlenver achter ligt op ajax en psv. Dat valt wel mee. Feyenoord had vorig seuzoen maar 6 miljoen minder dan psv en 14 dan ajax. Je bent hier een beetje hautain aan het doen tegenover wat andere gasten. Maar er zijn al heel wat economen die dit plan afgeschoten hebben. Dat meneer de bedrijfsleider dan weet hoe je succesvol moet ondernemen, zegt mij nit zoveel. Ajax is inmers ook van 0 naar rijk gegaan in relatief korte tijd. Hoe? Door niet 500 miljoen in een praktisch onhaalbaar plan te stoppen, maar door veel extra geld te steken in een herstructurerin van de jeugd.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    donderdag 19 juli 2018 om 09:33
    Zo simpel ligt het ook niet. Ook Feyenoord investeert in de jeugd. Maar Ajax kan meer vragen voor spelers die het verkoopt dan Feyenoord vanwege de status die die club heeft. Van Geel legde dat aardig uit in een artikel op VI van een dag of wat gelegen.

    Investeren betekent dat je jezelf in de schulden steekt. Op zich is dat niet erg, als je de aflossing en de rente maar kunt betalen. Ik heb geen inzicht in hoe dat probleem opgelost gaat worden, dus daarover kan ik weinig commentaar geven.

    Mijn punt is dat als je in het moderne voetbal met de top mee wil doen, je moet investeren, zeker als je zoals Feyenoord een verouderd stadion hebt waar commercieel weinig groei meer inzit. Een hogere begroting vergroot de kans dat je vaker Europees voetbal kunt spelen, waar veel geld te halen valt. Met andere woorden, je moet minder afhankelijk worden van incidenten. In NL kan dat door afstand te nemen van de subtop (waar Feyenoord feitelijk ook toe behoort).

    Maar natuurlijk is de bouw van een stadion niet voldoende. Er moet ook commercieel een goed plan zijn en het hele zaakje moet goed gemanaged worden.

    Je hebt gelijk dat er instanties zijn die het plan hebben afgeschoten. Daartegenover zeggen anderen dat het wel levensvatbaar is. Jij en ik hebben (althans dat neem ik aan) geen inzicht in details en ook niet het totaalplaatje. Dus is het moeilijk concreet te zijn.

    Vandaar dat ik in meer algemene zin spreek. Ik woon al vele jaren in het Verre Oosten (Singapore, Indonesia en Malaysia) en zie al die jaren hoe grote investeringen en modernisering leiden to grote(re) winsten. Singapore Airlines is een goed voorbeeld. Ik begrijp dat een vergelijking moeilijk is, maar het idee is bewezen.

    Overigens bedoelde ik niet dat ik bedrijfsleider was op middle management nivo. Ik bedoelde leading companies. Ik heb bedrijven geleid als CEO, ook beursgenoteerde. Als je de hele dag Engels spreekt dan gebruik je soms wel eens de verkeerde Nederlandse termen. ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:08
    Vooropgesteld: dat er moet worden geinvesteerd om iets te bereiken moge duidelijk zijn. Ik denk alleen niet dat het huidige plan daar zo positief in gaat meehelpen als door de voorstanders geschetst word. Idd heb ik niet genoeg inside info om financieel een goed punt te maken, maar met dergelijke bedragen en de daarbijhorende rente en aflossing, moeten die extra inkomsten hee snel op gang komen. Immers heeft feyenoord vrijwel geen eigen vermogen staan om dat op te vangen. Er zit natuurlijk wel wat verschil tussen hoe je zoiets in gaat. Ga je financieren als gezond bedrijf om groei door te maken, dat is wat anders dan feyenoord die net weer zwarte cijfers schrijven. Het verkrijgen van minder transfergeld in vergelijking met ajax en psv heeft oa te maken idd met naam en status van de club. Maar het heeft ook met management te maken. Kijk naar jorgensen. Er word gegokt en verloren. Verkoop je hem voor 20 miljoen deze zomer was de uitkomst hetzelfde geweest: geen kampioen. Maar je hebt wel serieuze knaken om serieuze aankopen te doen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    donderdag 19 juli 2018 om 11:31
    We zijn het dus uiteindelijk in grote lijnen met elkaar eens. :-)

    Uiteindelijk staat of valt inderdaad alles met het management van de onderneming (zowel letterlijk als figuurlijk). Het probleem is dat dat in voetbal net iets anders ligt dan in het bedrijfsleven, omdat het veel meer (te veel) gaat om sentimenten...
    Vind ik leuk
    Voebtal +3535
    woensdag 18 juli 2018 om 16:42
    Zeker nooit van Lean gehoord? Eerst eens kijken of je efficiënter kunt werken. Misschien eens bij psv een kijkje nemen? Kleiner stadion en hogere inkomsten. The bigger they are the harder they fall.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    woensdag 18 juli 2018 om 20:34
    Zeker wel. Lean is gericht op de kostenkant. Maar groeien doe je niet op basis van kostenbesparingen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3535
    woensdag 18 juli 2018 om 21:34
    Wat wil je laten groeien? De winst neem ik aan? Zoals ik al schreef. Kijk eerst naar psv, hoe halen die een veel hogere winst met een veel kleiner stadion?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    woensdag 18 juli 2018 om 23:48
    Juist! Lean management leidt to kostenbesparingen door het optimaliseren van processen en het vergroten van waarde door het elimineren van processen die geen waarde toevoegen. Lean gaat over processen en productiviteit. Uiteindelijk dragen die natuurlijk bij to winstverhoging (lagere kosten leidt tot grotere winst).

    Maar mijn punt is dat dat niet genoeg is om een club als Feyenoord te laten groeien tot het niveau van Ajax.

    Daarvoor moet je meer doen, zoals het genereren van meer inkomsten. Dat doe je onder meer door schaalvergroting en commercialisering. Of je kunt naar de beurs, zoals Ajax heeft gedaan.

    Anyway, het lijkt erop dat je klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3535
    donderdag 19 juli 2018 om 23:24
    Je moet als bedrijf ook wel een beetje realistisch blijven. Het niveau van Ajax halen gaat niet lukken omdat de achterban daar te klein voor is. Echter PSV moet voorbij gestreefd kunnen worden door efficiënter en vooral slimmer met de kuip om te gaan. Je reageert ook niet echt op mijn vraag waarom psv met een kleiner stadion en een kleinere achterban meer winst maakt en veel vaker kampioen wordt dan Feyenoord. Vergeet ajax even.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:37
    Je moet als bedrijf ook wel een beetje realistisch blijven.
    Wat is realistisch? Alle grote bedrijven ter wereld zijn klein begonnen. Je opmerking is nergens op gebaseerd, behalve jouw gedachte, en bewijst dus niets.

    Het niveau van Ajax halen gaat niet lukken omdat de achterban daar te klein voor is.
    De achterban is groot genoeg. Bovendien kun je je achterban vergroten, niet alleen in NL maar ook daarbuiten. Er zijn clubs die een grotere achterban hebben dan, pakweg, Real Madrid of PSG, en toch halen die clubs meer prijzen. Ook hiermee bewijs je niets.

    Je reageert ook niet echt op mijn vraag waarom psv met een kleiner stadion en een kleinere achterban meer winst maakt en veel vaker kampioen wordt dan Feyenoord.
    Dat komt omdat je niet goed leest, of niet begrijp wat ik schrijf. PSV is wellicht efficienter op dit moment (zoals jij schrijft), maar dat is een momentopname. Prijzen worden overigens niet gehaald vanwege slechts 1 factor. Het gaat om het totaalplaatje. En dat ziet er de laatste jaren bij PSV goed uit. Wellicht strikken ze meer sponsors. Wellicht zijn de gemiddelde prijzen voor kaartjes hoger. En zo zijn er tal van factoren die een rol spelen.

    Het punt is echter dat als je wilt groeien je moet investeren. Dat is economie 1.0. En daar gaat dit over.

    Of het allemaal gaat lukken zal de toekomst leren. Jouw reactie is echter veel te simplistisch...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:36
    Pas wel op dat je niet al te belerend over komt. Prima dat je wat verstand van zaken hebt, je hoeft mensen die dat in jouw ogen niet hebben niet te kleineren.

    Waarom PSV het beter doet dan Feyenoord? Dat is toch vooral een beleidsmatig verhaal? Feyenoord heeft een verschrikkelijk slecht beleid gevoerd een aantal jaren lang. Daar zitten ze natuurlijk al een tijdje voor op de blaren en komen ze net een beetje uit.

    PSV heeft financieel maar een klein voordeel op feyenoord ( Op het gebied van begroting) dus denk ik niet dat je het daar in moet zoeken. Ajax kwam van 0 naar waar ze nu staan en dan haalden ze vaak niet eens de CL.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:01
    Mee eens. Wil overigens niet belerend overkomen. Apologies als het zo overkomt...
    Vind ik leuk
    Voebtal +3535
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:48
    Toen je schreef dat het resultaat van psv een moment opname is haakte ik af.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:54
    Goed zo!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:54
    Dan mogen ze wel oppassen voor AZ
    Vind ik leuk
    PRICE +25474
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:55
    AZ zit Feyenoord kort op de hielen. Blijft een lang proces feyenoord city
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:03
    Met een waardeloze naam.
    Met een beetje visie hadden ze dat stadion alvast naar Van Hanegem vernoemd.
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:05
    Nee man. Gewoon de nieuwe kuip
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:09
    Hoezo? Het oude stadion heet niet eens de kuip
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5966
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:12
    Stadion Feyenoord, in de volksmond De Kuip. Stadion Feyenoord 2.0, in de volksmond De Nieuwe Kuip ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:13
    Goed, daar kan ik mee leven.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5966
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Van Hanegem heeft zijn tribune, Moulijn zijn j standbeeld. Ik hoop dat deze iconen in het nieuwe stadion (als ie komt) ook weer geëerd worden
    Vind ik leuk
    PRICE +25474
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:27
    Roy Makaay ingang.
    Sjaak Troost promenade
    Ruud Heus souvenirs shop
    😁
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5966
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:44
    Blinker boulevard
    Kindvall kino

    Iconen genoeg om creatief te doen :')
    Vind ik leuk
    Patje41 +487
    woensdag 18 juli 2018 om 00:53
    De v persie en kuyt uitgang...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:00
    Rinus Israel
    Wim Jansen
    Eddy Pieters Graafland
    Robin van Persie & Dirk Kuijt
    Vind ik leuk
    buddha +7983
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:28
    klinkt allemaal beter dan die pleuris naam die wij hebben gekregen van donge en de roo stadion:( welke malloot dat verzonnen heeft mogen ze van mij afschieten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:54
    het helpt wel om in de eredivisie te blijven.
    Vind ik leuk
    JustH +13059
    woensdag 18 juli 2018 om 00:31
    Serieus heet het echt zo?
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1758
    woensdag 18 juli 2018 om 09:34
    Verschrikkelijk inderdaad. Het zal voor mij dan ook altijd Woudestein blijven!
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:12
    Maar dan is het nog wel een goede naam.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    En Willem van Hanegemstadion dan?
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:16
    Die geven ze maar een plein ofzo...ben niet zo een fan van stadions naar spelers vernoemen. Idem met de arena...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:18
    Nou, dat plein was een succes bij Cruijff :p
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:19
    In Rotterdam zijn ze anders ;)
    Vind ik leuk
    Wilex +532
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:24
    Dat stadion krijgt een naam van een sponsor. De Opel Dome of zo, dat vind jij dus mooier dan het Willem van Hanegem stadion?
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:27
    Opel dome....das aansprekend...doe de nieuwe kuip maar. Met medewerking van Opel er klein onder.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2787
    woensdag 18 juli 2018 om 21:11
    Het levert wel meer geld op...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2820
    woensdag 18 juli 2018 om 15:04
    En zeker niet naar zo'n zeiksnor
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:06
    Ja van Hanegem had gekund, maar Lex Immers verdient het meer. Lekker naar de Lex Immers Kuip, lekker man.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:08
    Ik zou je hier bijna voor rapporteren
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:10
    Kan je natuurlijk gewoon lekker doen. Ik snap dat die Rapporteer button er erg aantrekkelijk uitziet. Gewoon doen! Je kan het!
    Stiekem verdien ik het ook wel een beetje.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Nou, dit soort masochistische dingen werk ik niet aan mee. Druk maar lekker op je eigen Rapporteerknop :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:07
    De naam is alleen de naam van het project. Niet de naam van het toekomstige stadion. ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:10
    Nee, maar dat is ook niet het Van Hanegemstadion. Ik weet het, je hebt gelijk, maar mijn punt staat. Bovendien vindt Van Hanegem Feyenoord City vast een hele overdreven naam.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11139
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:13
    Van Hanegem is ook tegenstander van een nieuw stadion dus lijkt me sowieso niet handig haha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Haha, ja oke, dat is gewoon gemeen dan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:55
    Maar ook de Kromme is bereid om met zijn tijd mee te gaan.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8226
    woensdag 18 juli 2018 om 03:35
    Project?
    Ik heb nergens gelezen dat hornbach betrokken is.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6038
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:13
    dan moet hij eerst heen gaan. net zoals Johan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:15
    Waarom moet dat altijd?
    Is het niet leuker om geëerd te worden als je er nog bent?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11980
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:25
    Krijgen ze een nieuw stadion? Wanneer?
    Vind ik leuk
    Koeroe +11139
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:15
    Liever iets minder rooskleurig dan gouden bergen beloven die er niet komen. Alles wat wij als supporters willen is een stadion waar we beter van worden, niet weer de shit in
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:17
    Bereid je vast voor dan. Dit is echt niet het laatste negatievere bericht.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1189
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:23
    En duurder... niet te vergeten... van 422 naar nu 444 miljoen en dat wetende dat nog nooit 1 bouwwerk binnen de vooraf gestelde begroting is gebouwd... er komen nog wel wat lijken en meerkosten uit de kast... mark my words
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:28
    Dat bedoel ik. De uitgaven stijgen altijd, de berekende inkomsten dalen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:02
    er is er 1! LEGO...bouwen voor een laag budget ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:24
    chicken maak je niet druk wij zijn een club die van ons is en niet van de Beursbengels wel trusten
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:35
    Maak me er niet druk om hoor. Weet nu al dat het niet gaat worden wat voorgehouden wordt.
    Slaap lekker knul.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:49
    Was ook wel te verwachten, mr obvious
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:49
    Je moet het een beetje uitdagend houden. Een goede opleiding tegenover veel geld.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26680
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:49
    Dus?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15538
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:51
    Jammer voor ze. Dan maar lekker in de badkuip blijven. Houden ze tenminste iets van historie over, want nieuwe historie gaat er niet komen.
    Vind ik leuk
    VLUUPIK +147
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:32
    Jullie leven anders ook nog steeds op historie. Anders ook al lang geleden dat jullie een prijs hebben gewonnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:08
    Heerlijk die Ajacieden die zelf vergeten hoe lang het geleden is dat ze iets hebben gewonnen.
    Vind ik leuk
    Sharkie +648
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:52
    PSV heeft het kleinste stadion van de 3 maar presteert deze eeuw het beste.....ligt niet alleen aan je stadion dan denk ik, zal vast helpen maar niet alles op je stadion gooien heb ook gelezen dat het nieuwe stadion je ondergang kan zijn.....tja ik weet het niet....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:55
    Misschien haalt PSV op andere vlakken wel meer uit het stadion?
    Ik heb geen idee hoor, maar dat zou kunnen. Er is vast wel iemand die me aanvult.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:57
    Ik denk dat ik iets kan toevoegen. Het gaat toch om de sponsoren en de buissnes class boxen waar mensen flink wat geld voor betalen.
    En die ruimtes heeft Feyenoord amper.
    Dus het gaat niet alleen over bezoekers die komen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:58
    Is dat in Eindhoven wel beter geregeld?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    Dat weet ik niet, dus kan onzin zijn wat ik zeg, weet wel dat Feyenoord mede daarom een ander stadion wilt om aan te haken bij PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1189
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:27
    Vergelijk de jaarrekeningen dan zie je precies waarop iedere club scoort...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:04
    Worden veel vlaaien verkocht voor, tijdens en na de wedstrijden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:07
    Volgens mij denk je aan Limburg.
    Of is de betekenis van de V in PSV onlangs veranderd?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:08
    Ja, de V staat voor Venlo.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:12
    Ik dacht aan vlaaien. Maar Philips Sport Venlo is nog verwarrender. En een klap in het gezicht van Venlosche Voetbal Vereniging Venlo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Pino's Stichting Venlo
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:16
    Ja, en dan zit de Pino Stichting Venlo dus ineens met een probleem, want die hebben dan een nieuwe naam nodig. Lekker dan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:57
    Volgens van Ginkel was het toch:
    Penalties Scorende Vereniging.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:58
    VVVV ?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:58
    Positivisme Staat Voorop

    Feyenoord Rotterdam Als Aardig Imago.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 01:08]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:08
    Het stadion is van PSV zelf dacht ik.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24709
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:11
    Ja, maar ik weet niet in hoeverre dat uitmaakt voor sponsors en skyboxen. Ik bedoel, die komen toch voor de club.
    Gek trouwens dat er geen PSV supporters aan willen vullen.
    ER ZAL WEL EEN AJAX TOPIC OPEN ZIJN! :p
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:50
    Ik denk niet dat dat de reden is #Keizerout, maar omdat vele supporters niet weten hoe de kruideniersmentaliteit van hun club is. PSV zou, begrijp ik, ook graag een groter stadion willen, maar zijn net als Feyenoord verknocht aan de huidige sfeer en locatie van hun stadion. De gewone supporters zitten op topic van eigen club en gewone voetballiefhebbers kijken op meerdere topics. PSV-supporters en Feyenoord-supporters zie ik meer over voetbalinhoudelijke zaken van hun clubs schrijven, ajax supporters halen er veelal bij dat ze de grootste en de rijkste zijn. Hopelijk is het zo dat andere supporters zich daar niet druk over maken. Om te voorkomen dat eea fout overkomt is mij ook duidelijk dat er voldoende ajax supporters zijn die niet hoog van de toren blazen hoe rijk ze zijn en gewoon voetbalinhoudelijk reageren. Financiering is in Rotterdam en Eindhoven moeilijk.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    woensdag 18 juli 2018 om 01:44
    Is De Kuip niet van Feyenoord dan? (serieuze vraag)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    woensdag 18 juli 2018 om 02:07
    De eigenaar van het stadion is 'Stadion Feijenoord N.V' en als het goed is heeft de gemeente ook inspraak.

    Feyenoord huurt het stadion.
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2535
    woensdag 18 juli 2018 om 05:08
    Heeft Feyenoord dan niet een aantal procenten in bezit. Ajax heeft 18%.

    Het is is dat je eigenaar bent van de Stadion.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    woensdag 18 juli 2018 om 10:57
    Ah die info had ik nog niet, thnx.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12438
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Gaat hier niet om het presteren, maar meer om de begroting.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:24
    Ajax had ook een klein stadion voordat ze naar de Arena gingen. In de tijd van De Meer deden ze het niet onaardig. PSV doet het al 30 jaar goed in een redelijk bescheiden stadion. Er is een hele tijd geweest dat Feyenoord met de Kuip het grootste stadion had. Echter, in al die tijd is Feyenoord nooit de succesvolste geweest van de drie. Misschien is er wel geen relatie tussen de grote van het stadion en het succes van een club.
    Vind ik leuk
    poklane +4511
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:54
    Einde verhaal voor het nieuwe stadion dus.
    Vind ik leuk
    ficusje +1845
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:59
    Vind dat ajax feyenoord moet steunen,zou een mooi gebaar zijn.en dan weer uit en thuiswedstrijden met publiek.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5966
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:57
    Was reeds bekend dat bij de opening van het nieuwe stadion het gat naar Ajax nog niet gedicht zou worden...

    Ook VP doet mee aan ReddeKuip:

    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/721558/-feyenoord-streeft-ondanks-komst-nieuw-stadion-concurrentie-niet-voorbij-.html
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Yuri +3731
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    Dat had ik je van te voren al kunnen zeggen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:00
    Hoop dat feyenoord ken gaan aan haken, net zoals az gun ik ook wel. Utrecht is ook goed bezig. Hopelijk gaat het nog wat worden met de eredivisie aankomende jaren😊
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:03
    Daar gaan we weer.....het lijkt steeds meer een luchtkasteel te blijven. Ben bang dat er teveel zakkenvullers denken rijk te gaan worden dmv dit project maar dat de club er uiteindelijk niets of bijna niets wijzer van wordt. Alleen met die 15.000 extra stoeltjes x €30,- x 17 wedstrijden = €7,5 miljoen extra ga je het echt niet redden tov de extra kosten!
    Extra inkomsten moeten komen van skyboxen / business-seats. Hoeveel zal dat meer zijn dan in de huidige Kuip?
    De rest is absoluut niet vooraf in te schatten, extra inkomsten vanuit sponsoring en merchandising en Europese wedstrijden. Wat als die gelijk blijven?
    Aannemers en geldschieters wrijven al in hun handjes, het wordt immers een megaproject van 1,5 miljard!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:09
    Tja de o zo objectieve kenners heh. Totale tegenstanders die we moeten geloven? Met meer geld kan je betere spelers kopen en dus weer meer verdienen. Een soort visieuze cirkel.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8226
    woensdag 18 juli 2018 om 03:43
    1,5 miljard?

    Dat krijg je nou met dat geneuzel. Rotterdam eiste van de ontwikkelaar een volledig plan voor het stadsdeel, inclusief ov.

    Het is bizar dat Feyenoord dit heeft moeten regelen want stadsontwikkeling is iets voor de gemeente zelf.

    Het enige dat Feyenoord deels moet financieren is het stadion en dat is bij lange na geen 1,5 miljard.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    woensdag 18 juli 2018 om 23:59
    Stadion 350 miljoen.
    Maar het hele Feyenoord City project gaat om 1,5 miljard.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8226
    donderdag 19 juli 2018 om 03:24
    Feyenoord heeft financieel alleen te maken met het stadion. De rest is voor de gemeente.

    Normaal ook want het is stadsontwikkeling : wegen, metro, huizen, winkels, horeca. Ook is het een 10 jarenplan. Dat kan Rotterdam financieel makkelijk aan en is een must. Zuid is al jaren aan het verpauperen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:04
    Aan dit mooie leuke nieuwe stadion kun je zien, hoe het systeem van de mens werkt.

    Iedereen die tegen is ... noemt alleen de nadelen op.
    Iedereen die voor is ... noemt alleen de voordelen op.

    Lekkere discussie dan.

    De mens liegt, is schijnheilig en niet te vertrouwen. Klootzakken zijn het.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Tfoe +1065
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:10
    In vele gevallen en zeker in deze heb je toch wel gelijk.
    Dat is de hedendaagse maatschappij.
    Geld geld geld.Hoe vullen we onze zakken ?
    Feyenoord gaat hier zelf het minst beter van worden.Zal een soort wurgconstructie worden.
    En dat gun ik de volksclub die Feyenoord is niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:06
    Precies. Objectief zijn ze al lang niet meer. Ook red de Kuip niet. De officiële cijfers zijn nog niet gepresenteerd, maar de zogenaamde kenners weten al dat het gaat falen...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:04
    En denkt de supporter niet teveel aan zichzelf ... ipv aan Feyenoord.

    Ik wil de oude vertrouwde Kuip, gewoon ... omdat ik het zo leuk vind voor mijzelf.

    Wat beter is, weet ik niet echt. Maar ik ben bang, dat ik het steeds minder ga weten ... hoe meer ik weet.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:22
    En ik weet niet meer wat je bedoelt ;P
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:26
    Dat de supporters de Kuip willen, voor zichzelf. Niet voor Feyenoord.

    En dat er zoveel gelogen wordt omtrent allerlei gegevens, dat je niet meer weet wat waar is.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:49
    Ja klopt helemaal. Daarom wacht ik het ook gewoon af en heb vertrouwen. Maar de stemmingmakerij hier zo vind ik niet echt helpen.
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2535
    woensdag 18 juli 2018 om 05:17
    Heeft Feyenoord ook een aantal % in bezit bij nieuw stadion? Zoals Ajax 18% in bezit heeft.

    Het is altijd beter wanneer je eigen baas bent van je stadion. Het geeft ook meer mogelijkheden om Feyenoord te laten groeien.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 06:17
    De financiering is nog niet echt rond volgens mij. Maar de Kuip is niet in eigen bezit.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:24
    Het stadion zal in het bezit zijn van Feyenoord. Maar de kosten worden niet naar de club zelf gestuurd.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1486
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:10
    Dat was toch al die tijd al duidelijk? De mensen doen er goed aan alle plannen nog eens na te pluizen, want er worden veel verkeerde aannames gedaan. Als ze niet oppassen gaan ze FCTwente achterna....
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8317
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:11
    Zo komt t er nooit, plannen van tafel vegen,stuk grond buiten de stad pakken,stadion neerzetten met plek voor 60.000 man zonder dak en die een beetje op de Kuip lijkt.En zonder al die ongein met bioscopen en toebehoren.Dit moet toch wel financieel verantwoord zijn? Volgens mij zit niemand van f'noord te wachten op een heel ingewikkeld bouwwerk die een berg geld kost.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:04
    Dit is dus het probleem van VP. Er is al een hele site van de projectontwikkelaar, gevuld met informatie over het project. Feyenoord staat niet garant voor kosten. De andere partijen wel. Ook hoeft Feyenoord zich niet druk te maken over kosten van alles buiten het stadion. Dat gaat allemaal via investeerders en banken. Het station kost 365 miljoen, waarvoor alleen een lening nodig is van 200 miljoen. Die gaat naar de Stichting Stadion Feyenoord N.V.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8317
    woensdag 18 juli 2018 om 00:17
    Ik weet t, maar wat duurt t lang zeg.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +313
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Decennia te laat. Arrogantie van het beste veld.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +194
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:15
    Beter een paar miljoen achter op Ajax dan bijna de helft...
    Vind ik leuk
    Patje41 +487
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:19
    En dan gaan ze er vanuit dat de verkoop van snacks en drank ongeveer 160% van de omzet van de arena moet worden anders hebben ze een groot probleem...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:20
    Kunnen ze lekker doorgaan met hun Calimero-gedrag...
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:21
    Waarom zou het doel moeten zijn om een hoger salarisbudget dan Ajax te hebben? Is het doel niet gewoon dat Feyenoord zelf een stap vooruit kan maken, ze betere faciliteiten hebben en betere sponsormogelijkheden waardoor Feyenoord meer kan investeren?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4232
    woensdag 18 juli 2018 om 01:45
    Alle clubs willen op onze club lijken, Foebele ;-)
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1189
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:22
    Dat wordt weer draaien, ontkennen, te gebrekkige informatie, onjuistheden, liegen voor alle aanhangers van Feyenoord City...... de weerstand echter groeit en we wachten maar weer af waar de tegenpartij nu weer mee komt.. want rechtsom of links om... Feyenoord City MOET er komen vind het merendeel van de Feyenoord aanhang en beleidsmakers. Wat dat betreft is het niet heel veel anders dan de situatie in Enschede, waar de uitkomst uiteindelijk linksom of rechtsom al vast staat (stond)...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:23
    Het stadion is 50 meter te kort. Tja.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:26
    Lekker he VP om negatief over Feyenoord te schrijven? Maar pas op VP, want Feyenoord slaat keihard terug.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1189
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:42
    Waarom mag VP geen feitelijke publicatie als item inbrengen hier? Kom dan eens met feiten ipv dat Calimero gedrag.... Of is het hele Feyenoord Cityplan onfeilbaar en mag je er geen kritiek op hebben? Vorig week alleen al werd bekend dat de kosten van 422 inmiddels zijn opgehoogd naar 444 miljoen....
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:46
    Hoe meer kritiek ik krijg op mijn schrijven des te mooier vind ik het, maar ondertussen zijn de kosten al opgelopen tot bijna 500 miljoen.....
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1189
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:57
    Maar even serieus... ben jij nu voor of tegen Feyenoord City? En indien voor.... ben jij niet bang dat dit ook wel een de ondergang kan worden en het geheel averechts gaat werken als een blok aan het been voor jouw cluppie? Ik ben oprecht benieuwd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:02
    Dit is dus het probleem van VP. Er zijn al beschrijvingen door de projectontwikkelaar waarin staat dat Feyenoord zelf niet garant staat voor het stadion. Dat is voor alle andere partijen. Maar VP plaats dat uiteraard niet. Denk je echt na alles wat er is gebeurd dat ze weer zo dom gaan doen met geld.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1189
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:12
    Ik ken niet alle feiten, eerlijk is eerlijk, maar ik lees veel over Feyenoord City en de meningen van de supporters op FR12
    1 ding valt me wel op... het gehele project is blijkbaar wel heel erg rooskleurig opgesteld en kent vele valkuilen. En daarbij: Denken de Feyenoord supporters dat Ajax de komende 5 jaar stil blijft zitten als het gaat om verhoging salarisschaal en spelersbudget? tegen de tijd dat Feyenoord City klaar is en Feyenoord eindelijk misschien die 25 miljoen spelersbudget heeft bereikt, is bij Ajax dat waarschijnlijk al weer 35 miljoen... jullie denken er iets te gemakkelijk over om even met het bouwen van een nieuw stadion in 1 klap alle gaten te hebben gedicht.
    Jullie vergeten dat jullie op gebied van scouting, accommodatie, jeugdopleiding, commercie, sponsoring, achterban nog enorme achterstand hebben. om die gaten eventueel te dichten ben je al snel 10 jaar verder. Als het uberhaubt al ooit wordt gedicht... Mij bekruipt het gevoel dat Feyenoord supporters denken dat Feyenoord City DE OPLOSSING is voor het gat wat de afgelopen 10 jaar is ontstaan te dichten...
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8226
    woensdag 18 juli 2018 om 03:50
    Misschien kun je het gat niet in 1 keer dichten. Heb jij een beter plan om dat gat te verkleinen?

    Dat er een nieuw stadion moet komen is overduidelijk. Hoe langer we wachten hoe erger. Daarom dank ik ook alle doemdenksupporters die een aversie hebben tegen verandering.

    Niet evolueren is het einde accepteren.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1189
    woensdag 18 juli 2018 om 10:44
    Feyenoord heeft de grootste fout gemaakt door de jeugdopleiding te verwaarlozen in mijn ogen... ze hadden jarenlang de beste jeugdopleiding van Nederland. Ajax pompt daar meer dan het dubbele in dan Feyenoord. Grote taleneten van 16 vertrekken keer op keer naar het buitenland. Dat moet jullie ader zijn.... op inkomende transfers verdien je een stuk minder. Eigen kweek des te meer.
    daar is de achterstand mee begonnen. PSV en AZ hebben een veel kleiner stadion, waarom slagen zij er wel in jullie in te halen en zelfs voorbij te streven? omdat zij wel hebben geinvesteerd in de jeugdopleiding. Denk er maar eens over na. Met jongens als Chong hadden jullie ook financiele klappers kunnen maken net als wij met De Ligt, Kluivert, enz
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    donderdag 19 juli 2018 om 20:44
    Als je blijft stilstaan, dan weet je 1 ding: het gat met de andere 2 wordt groter, zelfs onoverbrugbaar. Kortom, je moet naar voren om een keer te scoren!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:32
    Sentimenteel gezien ben ik tegen Feyenoord City, heb teveel mooie herinneringen aan de Kuip. Maar aan de andere kant als Feyenoord wil aanhaken dan moet Feyenoord City er komen. Nee, bang voor de ondergang ben ik niet daarvoor is Feyenoord te belangrijk voor Rotterdam en hebben ze daarbij ook nog een te grote achterban.
    Vind ik leuk
    Bert +243
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:53
    Wanneer is dat ooit gelukt dan ,jullie waren toch oooooooh zo groot,maar hadden investeerders nodig om je clubje van de ondergang te redden
    Vind ik leuk
    ficusje +1845
    woensdag 18 juli 2018 om 00:05
    Ken het sloegen toch al alle ramen bij de kuip eruit.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:17
    Poeh, poeh. VP staat te trillen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:35
    Tegen wie heb je het nou?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:11
    22.26
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:29
    Als je maar lang genoeg wacht, komt de volgende wereldwijde crisis vanzelf waardoor het hele project helemaal niet doorgaat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:33
    Dat had ik ze ook kunnen vertellen...

    Misschien een idee om veel op het veld te presteren zoals de andere dat ook hebben gedaan de afgelopen decennia. Een stadion kost geld de eerste 5 jaar zeker.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:38
    Waarom naar Ajax kijken, je moet toch als club stappen maken zonder naar andere clubs te kijken, begin bij jezelf! maak zelf stappen en ga vanuit daar verder!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:38]
    Vind ik leuk
    Bert +243
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:51
    Jaloezie
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:49
    Naïef om te denken dat het anders zou zijn
    Vind ik leuk
    Bert +243
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:50
    Is nooit gelukt en zal ook nooit lukken,vroeger ook wanbeleid gepleegd,ze waren toch zo groot.en waar bleven al die centjes.ja ze hebben hun club slecht geregeld.hadden investeerders nodig die ze van de onderhand gered hebben.
    Blijf hopen Rotterdam
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:55
    Haha meer spelersbudget dan Ajax, wist niet dat er ook een comedy club zou komen bij de nieuwe Kuip 😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:59
    Dus iets dat kritisch is op het nieuwe stadion gaan we geloven? Voordat de daadwerkelijke cijfer gepresenteerd worden? Lariekoek. Deze mensen, net als red de Kuip, kunnen niet objectief naar dit plan kijken.

    En dan alsnog, gaat het alleen om de inhaalslag? Gaat het niet vooral om de toekomst, het aanzien en de financiën om de dingen te doen die de club wil.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:01
    Dichten het financiële gat niet, maar wel het sportieve. Was in 2016-2017 al zo.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +243
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:41
    Homo’s lopen hand in hand
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:54
    Oh ja en Ajax blijft lekker stilstaan en wachten op Feyenoord tot 2023. Ik kan je vertellen dat Ajax dan ook alweer mijlen verder is dan nu.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8226
    woensdag 18 juli 2018 om 03:51
    Dat denk ik ook.

    8 jaar zonder prijs tegen die tijd.
    Vind ik leuk
    Bert +243
    woensdag 18 juli 2018 om 06:15
    Enne grote mond ,na 18 jaar hebben ze weer een prijs .en geloof me het weer veel langer duren voor ze weer kampioen worden.ja de bekertje mogen ze omhoog houden na al jaaaaaaaaaren elke keer thuis mogen spelen
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8226
    woensdag 18 juli 2018 om 07:42
    Piep piep hallo?
    Vind ik leuk
    El Cazador +5357
    woensdag 18 juli 2018 om 00:01
    Als iedereen er in Rotterdam en omgeving er achter gaat staan en Feijenoord boekt een paar leuke uitgaande transfers dan is het gat met Psv Eindhoven zo gedicht. Er is een veel bredere achterban. Niemand in NL haalt Ajax neer in tenzij er voor 100 mio wanbeleid komt.
    Vind ik leuk
    ficusje +1845
    woensdag 18 juli 2018 om 00:10
    De tijden veranderen,feyenoord gaat het echt niet redden tegenover ajax en psv,die met alles voorlopen,en zie az gaat echt zwaar worden met rotjeknor.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:44
    PSV ook niet, kijk alleen maar naar Ziggo vs. EnergieDirect en kledingsponsor scheel per jaar zo'n 12/14 miljoen wat Ajax meer opstrijkt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:43
    Dit zeg ik al jaren, Feyenoord en PSV halen Ajax nooit meer in qua salarissen en transfersommen inkomende en uitgaande en dit zie je tevens terug in de sponsorcontracten met Adidas en Ziggo. Ajax is uit zicht en daarom moeten clubs zich richten op de tweede plek met af en toe een uitzondering op Europees niveau.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3480
    woensdag 18 juli 2018 om 00:54
    Moet de ambitie niet ook langszaam zijn: AZ en Vitesse voor blijven! Lijkt me wat realistischer!

    Maar ga vooral niks bouwen! Blijf maar spelen in dat krot, dat door het verleden een nostalgisch erfstuk is verworden...kan Feyenoord nog in lengte van jaren schipperen tussen de provincieclubs die wel gestaag doorgroeien!

    En nee: De Kuip verbouwen heeft geen zin! Uitstel van executie, meer is het in dat geval niet..
    Vind ik leuk
    Het Brein +3480
    woensdag 18 juli 2018 om 00:59
    En zo blijft 1996 de laatste jaargang dat er nog eens een topstadion werd afgeleverd in Nederland! Het is vandaag de dag juli 2018! In het 'rijke' Nederland, waar altijd topsport prestaties verwacht worden, maar waar het alleen niks mag kosten...

    We gaan België achterna..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 01:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:21
    Tegenvaller ,omdat het word vergeleken met ajax?.
    Waarom moet die vergelijking met ajax gemaakt worden?.

    Is het nu de bedoeling om twee kampen tegen elkaar op te zetten? ............echt he ....
    Vind ik leuk
    Wazzupp +589
    woensdag 18 juli 2018 om 05:51
    Ajax, het Bayern van Nederland
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8226
    woensdag 18 juli 2018 om 07:44
    Ik dacht meer aan het Waterloo van Nederland.
    Vind ik leuk
    orion73 +1274
    woensdag 18 juli 2018 om 07:34
    Het zit niet in het stadion maar in bestuurlijk falen de laatste 40 jaar.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +924
    woensdag 18 juli 2018 om 07:41
    Vind dat hoekige vormen en die stalen balken in het stadion maar niks. Het kost een hoop en ik vind het geen hypermoderne uitstraling hebben. Het belachelijke is nog wel de prijs. Duurder dan de Alianz Arena in Munchen. Kijkend naar andere moderne stadions loopt dit ontwerp behoorlijk achter. Ik zie geen kuip 2.0 in terug maar een oud hoekig design. Zonde. Maar wat wil je.. het wordt ontworpen door stel oude grijze muizen van een architectenbureau. Ik hoop echt dat er nu eindelijk een stap voorwaarts wordt gezet. Anders gebeurd dit nooit meer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 07:41]
    Vind ik leuk
    coci +310
    woensdag 18 juli 2018 om 08:39
    Tsja, de bron is duidelijk.zullen nooit positieve berichten laten zien
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8248
    woensdag 18 juli 2018 om 08:58
    Feyenoord ligt te ver achter en haalt Ajax niet meer in, hopeloze ouwe meuk daar in Rotterdam en de aanstelling van NOS ambtenaar de Jong als AD is wellicht de domste beslissing.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    xaja32 +147
    woensdag 18 juli 2018 om 13:17
    het is en blijft een subtopper
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8248
    donderdag 19 juli 2018 om 20:46
    Dat is geen compliment voor een club die eens de houder van de Wereldcup was......
    Vind ik leuk
    Bert +243
    woensdag 18 juli 2018 om 23:04
    Zeg toch ze praten altijd over top drie,maar daar knikkert Feijenoord echt toch flink uit,want Az raast ze voorbij.
    Nee niemand durft te zeggen dat het gewoon jaren wanbeleid is geweest. Ze zijn toch zo groot zeggen ze nou waar zijn al die centen dan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Tegenvaller voor Feyenoord: Rotterdammers halen Ajax niet in met nieuwe stadion'