Zorgen Groenendijk na verrassende oefennederlaag ADO: 'Moet echt iets gebeuren'

    Zorgen Groenendijk na verrassende oefennederlaag ADO: 'Moet echt iets gebeuren'

    dinsdag 17 juli 2018 om 22:55

    Fons Groenendijk heeft zijn zorgen uitgesproken tegenover de spelers van ADO Den Haag. De eredivisionist verloor dinsdag een oefenwedstrijd tegen FC Dordrecht met 2-0.

    "Ik ken mijn groep goed en ik weet dat het een wedstrijd in de voorbereiding is, maar er komen wel wat problemen aan het licht", zegt Groenendijk, die ADO eerder al zag verliezen tegen de amateurs van VV Goes, tegen FOX Sports. "We scoren heel moeizaam, dat is bekend. Een aantal posities is nog niet naar behoren ingevuld. Het lijkt een beetje op vorig seizoen."

    "Ik heb net mijn zorgen uitgesproken in de kleedkamer", vervolgt de trainer. "Dat leek me nu het goede moment. Je kan als trainer altijd denken dat het wel goedkomt, maar zo werkt het niet in de sport. Bij ADO moet je elke wedstrijd, maar ook elke training de onderste steen bovenhalen. Er moet echt iets gebeuren. Ik hoop dat iedereen beseft dat het niet vanzelf gaat."

    Groenendijk deed tegen Dordrecht geen beroep op Björn Johnsen, die in de belangstelling staat van onder meer AZ. "Iedereen weet dat er veel speelt rondom hem, maar hij heeft ook nog last van een enkelblessure. Zolang hij bij ons is, is hij onze eerste spits. Maar ik ben niet achterlijk, ik weet dat hij weg kan gaan."

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Plaats een reactie

    Hoofdscout00 +2758
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:01
    Maak je goede beurten mee, Fons. Erg hoopvol.

    Ajax doet het gelukkig niet veel beter. Kansarm gedoe in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    Rodajc +14221
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:44
    Teleurstellende oefenwedstrijden zijn er toch elk jaar, uiteindelijk is de eredivisie voor het grootste gedeelte toch vaak redelijk voorspelbaar qua ranglijst. Zou niet weten waarom dat dit jaar anders zou zijn, ADO zie ik gewoon weer in de middenmoot eindigen. Ik eindig daarom met het cliché "oefenwedstrijden zeggen niet zoveel."
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:28
    Dit Geldt gelukkig ook voor Rdjc, oefenwedstrijden zijn om te oefenen, het gaat om het eggie! Succes in de competitie!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14221
    woensdag 18 juli 2018 om 07:44
    Bedankt! Wij moeten trouwens wel echt een stapje terug doen, verwacht ons tussen plaats 5-10.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:35
    Met geforceerde aankopen gaat het ook niet lukken, kost bakken geld en geeft geen garantie voor promotie, rustig op gaan bouwen, jullie hebben een prima trainer, en rust in de tent is belangrijk, Roda speelt binnen een paar jaar gewoon weer ere-divisie, succes met je club!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:45
    Omdat enkele clubs tegenvallen in de voorbereiding?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:14
    Over Ajax hoeft niemand zich zorgen te maken, dat tweede en derde keus verliest boeit niet echt en ook Jong Ajax niet met alle veranderingen van dien qua spelers.
    Vind ik leuk
    PeterAdo +301
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:01
    Kan gebeuren
    Vind ik leuk
    Mjblinker +784
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:02
    Andere trainer?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:49
    Ben je niet goed!
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    woensdag 18 juli 2018 om 02:26
    Zeg dan niets!! Dus omdat hij eerlijk is en zijn zorgen uitspreekt moet er een andere trainer komen. Apart
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:02
    Het moet nog augustus worden, maar Fons Groenendijk ziet alweer een leger beren op de weg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:18
    Nou ja, als je van Dordrecht EN van Goes verliest zou ik ook met een statement komen. Dat slaat natuurlijk nergens op, eentje kan gebeuren, maar beide... Dan heb je dr echt met de pet naar gegooid als ploeg zijnde.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:23
    Als die beren er vorig jaar zaten en je zit nu op dezelfde weg is dat toch niet vreemd?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:06
    Alweer geen Haags pleziertje voor Fons.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:09
    Je bent niet achterlijk maar eerlijk is eerlijk.... echt slim je ook niet. Prima coach verder
    Vind ik leuk
    Old Star +7313
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:14
    Echt slim je ook niet??
    Lol. Als je m probeert zwart te maken, doe t dan goed...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:51
    Je praat als hiawatha...
    Ugh!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 23:51]
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    woensdag 18 juli 2018 om 00:03
    omdat?
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    woensdag 18 juli 2018 om 02:27
    Iemand anders niet slim noemen maar zelf geen volwaardige zin kunnen typen haha.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:53
    Kunstsprieten weg en een leuke onbekende spits halen die als een gek gaat scoren
    Vind ik leuk
    Hupfean +4037
    woensdag 18 juli 2018 om 00:04
    Waar is de rooiehagenees nu met zn grote bek?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:19
    Er zal vast wel hulp vanuit China, onderweg zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:45
    Als die serieus heb gespeeld. Dan is het vast een serieus probleem.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3990
    woensdag 18 juli 2018 om 01:09
    Heeft ADO nog een eigenaar? Want die doet wel erg weinig! Zo kun je ADO moeiteloos tussen Emmen en Excelsior plaatsen..
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    woensdag 18 juli 2018 om 02:31
    Nou ik weet het niet maar als je niet eens weet of aap nog een eigenaar heeft dan weet je blijkbaar zo weinig van hoe het gaat bij Ado dat je dit statement niet serieus kunt doen. Ado is een club waar er al jaren weinig leggende gelden is. Vorig jaar idem dito. Desndanks eindigen ze zeer netjes in het linker rijtje.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5549
    woensdag 18 juli 2018 om 01:38
    Gaat goedkomen met ADO!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:33
    Gaat goedkomen met Roda! is het niet aankomend seizoen dan het jaar erop!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 05:59
    Goed zo Fons laat ze maar ff zweten. Tegen Emmen moeten ze er staan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31443
    woensdag 18 juli 2018 om 07:22
    Gaat lekker daar.

    Ach het is de voorbereiding maar.
    Vind ik leuk
    Andreh +1161
    woensdag 18 juli 2018 om 20:00
    Beter om soms te verliezen, ff terug op aarde, en beseffen dat ze heel hard moeten werken. Johnsen , gewoon vergeten, strikje eromheen en weg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zorgen Groenendijk na verrassende oefennederlaag ADO: 'Moet echt iets gebeuren'