'Ajax moet bij toptransfer van De Jong miljoenen aan Brabantse clubs afstaan'

    'Ajax moet bij toptransfer van De Jong miljoenen aan Brabantse clubs afstaan'

    dinsdag 17 juli 2018 om 23:15

    Willem II en RKC Waalwijk zullen de transfergeruchten rond Frenkie de Jong met veel belangstelling volgen. Als de 21-jarige middenvelder van Ajax een toptransfer maakt naar FC Barcelona, betekent dat een miljoeneninjectie voor de Brabantse clubs.

    Dat meldt het Brabants Dagblad. De Jong wordt bijna dagelijks in verband gebracht met de Spaanse grootmacht. Bedragen tussen de veertig en vijftig miljoen euro worden genoemd. Willem II zou in het meest gunstige geval iets meer dan vier miljoen van de transfersom krijgen, terwijl RKC 2,2 miljoen tegemoet kan zien.

    De Tilburgers bedongen in 2015 een doorverkooppercentage van tien procent, toen De Jong de overstap maakte naar Ajax. De middenvelder maakte vijf jaar deel uit van de gezamenlijke jeugdopleiding met RKC. Daarom spraken beide clubs een verdeelsleutel af: Willem II krijgt zestig procent, veertig procent gaat naar de Waalwijkers.

    Daarnaast hebben Willem II en RKC recht op een solidariteitsbijdrage. Die bedraagt in totaal vijf procent van de transfersom, dus 2,5 miljoen. Daarvan gaat 750.000 euro naar Ajax, de rest verdelen Willem II en RKC. De Amsterdammers zouden bij een transfersom van vijftig miljoen zo'n 43,5 miljoen overhouden.

    Plaats een reactie

    Skkky50 +3753
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:36
    Hij heeft toch hoogstpersoonlijk gezegd dat hij niet naar Barcelona gaat? Waarom zijn deze geruchten nog gaande?
    Vind ik leuk
    buddha +8734
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:37
    tis vp he ;)
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:38
    Ja, maar 't is niet alleen VoetbalPrimeur, hè? Nog steeds vertelt bijna elk medium dezelfde nonsens als wat ze eerder al deden.
    Vind ik leuk
    buddha +8734
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:43
    ik geloof het altijd pas als het op teletekst staat.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:47
    Net zoals dat er op Teletekst stond dat er tijdens Ajax - VVV 53.000 mensen in het stadion aanwezig waren, terwijl je nondedju de letters ''AJAX'' kon lezen op het scherm ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 23:51]
    Vind ik leuk
    Bullet +3085
    woensdag 18 juli 2018 om 00:05
    Heb je moeite mee he
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    woensdag 18 juli 2018 om 00:18
    Zeer problematisch, inderdaad
    Vind ik leuk
    Bullet +3085
    woensdag 18 juli 2018 om 00:20
    Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    woensdag 18 juli 2018 om 08:33
    Teletekst is niet te vertrouwen
    Vind ik leuk
    Bullet +3085
    woensdag 18 juli 2018 om 09:02
    Ben jij toevallig voor PSV? Dat is een dingetje voor PSV supporters
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    woensdag 18 juli 2018 om 09:06
    Goh, ik maak een Ajax grap, dat mag tegenwoordig blijkbaar niet meer. Zullen we voortaan hier maar als een stel saaie oma's reageren?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:06]
    Vind ik leuk
    Bullet +3085
    woensdag 18 juli 2018 om 09:20
    De waarheid is denk ik dat het veel dieper zit. Er is namelijk altijd commentaar op de 'uitverkochte' Arena. En dat commentaar komt alleen van PSV supporters. Ik vraag me dan alleen maar af waar je je druk om kunt maken. PSV supporters kunnen ook geen echte grappen over Ajax maken, want daar zit altijd teveel lading in.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    woensdag 18 juli 2018 om 12:04
    De "waarheid zit veel dieper". Oké... nee, waar heb jij het over? Ik maak een Ajax-grapje, jij doet alsof ik die grap maak omdat ik een innerlijke haat heb voor Ajax. Als men bij Ajax 500 grappen maakt over Gemeente Eindhoven, heb ik daar zelf niet een groot probleem mee. Het is gewoon lol tussen twee supportersgroepen, niets meer, niets minder. Ik maak mezelf nergens druk om hier. Ik maak een grapje, en jij bent degene die zich hier druk maakt over dit grapje.
    Vind ik leuk
    Bullet +3085
    woensdag 18 juli 2018 om 12:05
    Vooruit dan!
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7643
    woensdag 18 juli 2018 om 10:25
    Inderdaad. uitkijken Skkky50. Voor je het weet ben je een calimero.... ;-)
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    woensdag 18 juli 2018 om 00:44
    waren 53,000 kaarten verkocht
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1602
    woensdag 18 juli 2018 om 09:48
    Heb ook een seizoenskaart maar denk ook dat ik er 3 heb laten schieten vorig seizoen. Tja, je ken niet altijd.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    woensdag 18 juli 2018 om 12:05
    Te begrijpen. Heb zelf ook zo'n twee, drie wedstrijden gemist vorig seizoen. Genoeg man om me te vervangen. Alleen kon het bijna geen toeval zijn dat er bij Ajax - VVV zo ontzettend weinig fans waren. Dat was best wel triest naar mijn mening.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:10]
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1602
    woensdag 18 juli 2018 om 14:15
    Ja dat klopt. Zelf was ik er wel. Mijn zoontje van 4 was de eerste keer mee. Alleen had F-Side weer eens een zwijg actie. Bloedirritant
    Vind ik leuk
    ruite083 +135
    maandag 23 juli 2018 om 22:22
    Logisch dat je niet altijd gaat, je bent ook maar een mens
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    woensdag 18 juli 2018 om 10:22
    Gaap..

    Wat een leven houden sommige er op na..
    Vind ik leuk
    Elledoet +380
    woensdag 18 juli 2018 om 06:22
    De Jong heeft helemaal nog niets bewezen hij heeft nog geen 3 maanden in Ajax 1 gespeeld. Dus wilt Barca hem hebben strik eromheen. Hij is veel geblesseerd en is erg blessure gevoelig. Nogmaals hij is een leuke talent dat eerst 1 jaar moet spelen op het hoogste niveau om te kunnen zeggen zonder blessure hijnis onmisbaar. Dus nogmaals strik eromheen en breng hem weg Mark.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:05
    Veel geblesseerd geweest?blesuren gevoelig?hij is een keer geblesseerd geweest aan die enkel waar hij een half jaartje mee gesukkeld heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 02:15
    @Skkky50 tis media weten volgens mij niets meer te schrijven lolzzz
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 02:16]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4707
    woensdag 18 juli 2018 om 00:05
    Nee die nemen over van wat er in de media geschreven staat.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4168
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:38
    Hij gaat wel
    Vind ik leuk
    2cents +54830
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:38
    Om Willem II en RKC lekker te maken blijkbaar.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3201
    woensdag 18 juli 2018 om 00:18
    Welnee, domoor! Alsof WII en RKC daar zelf nog niet achter waren gekomen, en dit van VP moeten vernemen. Als je dat denkt dan ben je wel erg naief...
    Vind ik leuk
    2cents +54830
    woensdag 18 juli 2018 om 07:18
    Ummm domoor, het gaat er niet over dat zij het niet wisten.

    Het gaat erover dat iedere keer dat de media melden dat De Jong voor 50 miljoen weggaat, zij denken: kassa!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:43
    Hij zei voor zoals het er nu uitziet blijf ik bij Ajax maar je weet maar nooit kan niks beloven dus ! Met die laatste woorden heb ik zoiets van die gaat !
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:45
    "Er is wel concrete interesse van een paar clubs, maar in principe blijf ik nog gewoon een jaar bij Ajax"

    "Maar in principe wil ik nog een jaartje bij Ajax blijven. Dus als ze komen, denk ik dat gewoon nog een jaartje hier blijf."

    Stond letterlijk op VoetbalPrimeur drie dagen geleden. Lijkt mij dus sterk dat hij een jaar blijft.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:08
    Na ja, dat is niet echt een harde toezegging. Welke niet eens bestaan in de voetballerij tegenwoordig.

    Daarnaast vind ik vooral interessant in dit bericht dat RKC echt een lap met geld krijgt, daarmee kunnen ze weer even vooruit, of het nou nu of volgend of volgendvolgend jaar gebeurd.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    woensdag 18 juli 2018 om 10:25
    Als het letterlijk op Voetbalprimeur staat moet het wel kloppen!

    Hahaha
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    woensdag 18 juli 2018 om 12:06
    :P Dit is wel een interview met AT5 hè? Niet weer zo'n bullshit gerucht.
    Vind ik leuk
    Op afstand +499
    woensdag 18 juli 2018 om 00:15
    Juist als ze ontkennen, gaan ze
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3201
    woensdag 18 juli 2018 om 00:16
    Hoe lang zit je hier? Je zou toch moeten weten dat voetballers zoveel zeggen, maar dat het daarna weer heel anders kan zijn...
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2670
    woensdag 18 juli 2018 om 00:40
    Ajax en Sneijder hebben ooit een persconferentie gehouden waarin ze zeiden dat hij zou blijven. Sneijder zei daar letterlijk: zelfs als Real Madrid komt ga ik niet.

    Week later kwam real madrid en weg was Sneijder
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 02:06
    HAHA 50 miljoen voor een 21-jarige bankzitter van Ajax. Oh man VP. Jullie worden met de dag grappiger met die berichten over de Jong.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:10
    Hou je het wel bij waarom dat ie niet speelde?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 06:28
    Is dit de eerste keer dan dat je een speler hoogstpersoonlijk een uitspraak als deze hoort doen die later totaal niet blijkt te kloppen dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:31
    Nou hij kan er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat RKC in 1 klap 14 keer hun jaarbegroting binnenharkt
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    woensdag 18 juli 2018 om 08:37
    Nee...hij heeft de intentie om nog een jaartje te blijven maar kan dat niet garanderen, begrijpelijk en realistisch standpunt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:39
    Is dit gewoon een artikel om de dag en nacht soap in leven te houden?
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13551
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:39
    Ja dit zijn nog eens prijzen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:41
    Dat gunnen we jullie. Voor sommige Brabantse clubs hebben we sympathie.
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:41
    Alleen eentje niet en dat komt vooral door de supporters :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:56
    Nou, dat komt vooral omdat die ene club een kutclub is.

    Een steentje in mijn schoen dat mij irriteert.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:01
    Frenkie heeft toch een chronische blessure? We noemen hem hier al "enkeltje Barcelona".
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:41
    Das mooi meegenomen voor Willem II en RKC
    Vind ik leuk
    Rodajc +14180
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:47
    RKC kan dan opeens de begroting zowat verdubbelen haha, en Willem II kan daar misschien ook wel de definitieve stap naar de middenmoot mee zetten. Zou voor alle partijen mooi nieuws zijn, alleen voor Ajax dan iets minder natuurlijk.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20771
    woensdag 18 juli 2018 om 05:48
    Merk je verder niks van.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 05:49]
    Vind ik leuk
    River ice +1273
    woensdag 18 juli 2018 om 00:38
    Absoluut, het is ook meer dan terecht. En ajax(vooral de supporters) maar verkondigen het is eigen jeugd 😂😂
    Vind ik leuk
    Foebele +54870
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:43
    En zo werkt het dus mensen, het geld druppelt door naar beneden en daar moeten we als Nederland meer mee bezig zijn.

    Grote clubs kopen spelers van kleinere clubs, soms zelfs de talenten, maar dat is niet erg, want zoals je ziet kan het zich enorm uitbetalen.

    Tevens laten grotere clubs talenten die het eerste niet halen meestal zeer makkelijk gaan, waardoor kleinere clubs de kans krijgen om de speler wel door te ontwikkelen en met winst te verkopen.

    Laten we dus eens ophouden met klagen als een grote club een speler weg haalt en we moeten ook niet doorslaan in de verdeling van TV gelden e.d. want het is gewoon logisch dat grotere clubs meer geld krijgen, met je prestaties dwing je vanzelf een groter stuk van de taart af.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 23:44]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:44
    Het hoofdstedelijke venduehuis Ajax bevindt zich volgens Spaanse riooljournaille kennelijk in de luxe suikeroompositie om andere noodlijdende provincieclubs te laten profiteren van het percolatoreffect.
    Vind ik leuk
    Foebele +54870
    woensdag 18 juli 2018 om 00:02
    Je bent kennelijk zo slecht geinformeerd dat je denkt dat Ajax dit vrijwillig doet. Zo zijn de regels pik, dus het heeft niets te maken met een luxe positie waar Ajax zich in zou bevinden.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:23
    Ik betwist het percolatoreffect geenszins en ben er uiteraard van op de hoogte dat het geïnstitutionaliseerd is als ‘getrapte vergoeding’.

    Dat was dan ook niet de strekking van mijn bijdrage.

    Het Kinderwetje op VP dicteert echter dat leden van de oppervlakkige en kleffe Ajaxsekte ogenblikkelijk aangebrand en persoonlijk beledigd reageren als zelfs maar de dunste schijn van ‘kritiek’ wordt gepercipieerd.

    Fijne dag nog!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:24]
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    woensdag 18 juli 2018 om 09:36
    Ga het bij Ajax maar geen kleffe sekte noemen.
    Ze zijn bij andere clubs allemaal exact hetzelfde.
    Zelf bij jouw clubje.
    Ik had je iets hoger ingeschat.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:54
    Het beursgenoteerde venduehuis Ajax is een onbetwist en ongenaakbaar voetbalinstituut; daar is geen enkel misverstand over wat mij betreft. Het gros van haar primeursympathisanten is echter klef/hegemoniserend/sectarisch en vormt op haar morele hoogvlakte in pedant coiffeursmeervoud een roedel tegen andersdenkenden.

    Fijne dag nog!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    woensdag 18 juli 2018 om 10:15
    Zoiets als alle supporters van andere clubs.
    Zie alle reacties, ze zijn 100% van hetzelfde laken een pak!
    Ook zo'n dag!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 08:46
    Ik sympathiseer als geboren en getogen liefhebber met 'mijn'
    bescheiden stadsclub met regio-ambities. Haar aanhang hier vertoont geen enkel spoor van het door mij geconstateerde aanmatigende en hooghartige gedrag.
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    donderdag 19 juli 2018 om 09:31
    Geweldig, dat jij bij je stadsclub alleen maar supporters bent tegengekomen met een voorbeeldfunctie. Petje af. Waar is dat? In Madurodam misschien?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:18
    Ik refereerde aan andere miniaturen,namelijk de samenklittende en gekloonde primeurkabouters uit met name de Ajaxhoek met hun eenzijdige kopierepertoire.

    Ik ga zwemmen.Fijne dag nog!
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    donderdag 19 juli 2018 om 11:56
    Hou je hoofd boven water.
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    donderdag 19 juli 2018 om 11:57
    Je bedoelt die steeds, al 4 jaar niks, schrijven?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:48
    Zou het niet erg vinden als die ging tegen Anderlecht eens op hem gelet zie geen 50 miljoen in die gast hoor
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    woensdag 18 juli 2018 om 00:48
    Wel 220 in Neymar?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    woensdag 18 juli 2018 om 09:13
    Ook niet
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6018
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:49
    Zou voor beide verenigingen een prettige extra inkomsten zijn. RKC dicht zijn begroting hiermee voor minimaal twee jaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:49
    Dat zou wel echt heerlijk zijn, maar ik zie Frenkie niet snel vertrekken.. Zou voor hem natuurlijk ook wel beter zijn om langer bij Ajax te blijven. Ben benieuwd, dat Willem II (en RKC) er geld voor vangt is in ieder geval zeker, of het nou dit seizoen of later is.
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:50
    Als ik overmars was zou ik met barcelona een deal sluiten:
    Je verkoopt Frenkie dit jaar voor laten we zeggen (40 miljoen, dus korting van 10 miljoen, als we ervan uit gaan dat ze 50 milj konden vragen).
    Maar hiervoor in de plaats speelt Frenkie 2 jaar als huurspeler voor Ajax.

    Het komende jaar is hij sowieso nog niet goed genoeg voor barcelona en heeft barcelona en frenkie er profijt aan om nog te minuten te maken voor Ajax.
    En daarnaast kan je nog een jaar eisen aangezien je kan zeggen dat hij waarschijnlijk na dit jaar nog meer waard is en er meer clubs zullen zijn die gaan verjongen. Dit zou de prijs naar 80 miljoen kunnen brengen. Dus Barcelona verleen je een dienst en dus kan je een extra jaar huren eisen en in meest gunstige geval betaalt barca het salaris dan ook nog.

    De cijfers zijn natuurlijk natte vingerwerk, maar het zou me niet verbazen. En die 80 miljoen is wel overdreven, maar stel ze gaan, dit seizoen, weer ver in de EL of misschien zelfs CL. Noch maar te zwijgen over clubs die volgend jaar ook willen verjongen en waarin frenkie met zijn jaartje ouder aantrekkelijker is voor de meeste clubs.
    Dan zie ik de prijs wel naar boven gedreven worden tot 60-80 miljoen range.

    Maarja niet heel boeiend de getallen, wat ik gewoon wil zeggen is dat als Overmars brilliant is dan zorgt hij en voor 30-50 miljoen in het laatje en frenkie voor 2 seizoenen als huurspeler. Want als je dit niet doet, ben je hem sowieso volgend seizoen kwijt.
    Vind ik leuk
    Jorchie +317
    woensdag 18 juli 2018 om 00:43
    Stel hij blijft bij Ajax en speelt volgend seizoen als n natte krant. Ik kan me nog de berichten herinneren van n jaar geleden over Dolberg, 50 miljoen. Wat is er nu nog van over?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 01:35
    Dat is ook zo, maar mocht Dolberg topscorer worden en in Europa het ook nog goed doen zit ie zomaar weer op zo'n bedrag.
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    woensdag 18 juli 2018 om 01:38
    Vandaar ook dat ik voorstel hem nu te verkopen en hem twee jaar aan ajax te verhuren als voorwaarde

    Dus ik weet niet waar jou bericht op slaat? Wellicht ga je nog een argument om aan te geven dat je het met me eens bent, maar geeft dat voortaan aan. Bijv met ja of eens of met een opsommend woord zoals 'ook'

    In iedergeval met wat ik voorstelde krijg je gegarandeerd je 30-50 mil, en maakt het niet meer uit hoe hij speelt
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26090
    woensdag 18 juli 2018 om 00:03
    Barca blijft volhouden.. Barca is het niet gewend om afgewezen te worden.Ik denk dat de Jong uiteindelijk gaat. Het is ook een goed moment aangezien Barca een nieuw topelftal aan het opbouwen is. Barca weiger je doorgaans niet. Alleen het juiste bedrag moeten ze op tafel leggen en geen vage constructies met reservespelers enzo.

    En ja, dat is natuurlijk goed nieuws voor RKC en Willem II als de Jong gaat.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 01:41
    Gedeeltelijk waar, maar bijvoorbeeld Griezmann kwam ook niet naar Barca.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:04
    Ga er maar vanuit dat hij gaat. Zit in Spanje hij is de hele dag in het sport nieuws hier. Ze raken niet uitgesproken over meneer de jong. WZAWZDB
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 01:12
    Vind het bizar dat hij nog maar zo weinig wedstrijden heeft gespeeld voor Ajax. En dan ook nog als verdediger. Echt by far het grootste talent sinds, sinds, sinds tijden.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:11
    Fucks barca laat ze hun eigen jeugd opleiding eens goed op poten te zetten. Het o zo machtige barca rot op met hun. En hun gare spelers die ze in de deal willen betrekken.. is nog een ergere koopclub geworden net zoals City. Laat de fifa eens in grijpen en de regel 7spelers uit eigen land en met 4 aan gevuld zoals vroeger het geval was. Gaat het voetbal ook van vooruit.
    Vind ik leuk
    utreg1971 +1728
    woensdag 18 juli 2018 om 02:29
    Ajax en elke club doet niet anders. Ben het eens met je maar anno 2018 is dat helaas niet anders. Om niet te beginnen over het geld. De jong 50 milj. Geloof me J Cruijff was dan een miljard waard.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 06:12
    Als.je barca vervangt door ajax klopt je verhaal nog steeds.
    Vind ik leuk
    broedkip +1610
    woensdag 18 juli 2018 om 00:11
    Logisch he.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    woensdag 18 juli 2018 om 00:14
    En dan te bedenken dat hij toch wel Ajax 1 hele euro gekost heeft.... hoezo rendement?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:16
    Tuurlijk moet hij gaan! Mocht hij een minder seizoen draaien kom je in dezelfde situatie als Dolberg en jorgensen. Bij di t soort ad hoc excessieve bedragen moet je altijd toehappen. En zeker als het Barcelona is. Voor je het weet is het West Ham United voor 17 mln.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 00:21]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:16
    lol dat is voor beide clubs letterlijk hun jaarlijkse begroting
    Vind ik leuk
    Pimman +3713
    woensdag 18 juli 2018 om 00:24
    Zó aardig zijn ze bij Ajax voor die Brabantse clubs..nu niet meer negatief lullen he?! ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:25
    10% van 50 mln + 5 mln per jaa.bij Barcelona. Wat is de toegevoegde waarde van 1 jaartje extra NL competitie zonder CL? Werkelijk nog nooit zo’n onzin gehoord.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    woensdag 18 juli 2018 om 00:30
    Willem II gunnen we t wel met die prachtige bijnaam Ajax van t zuiden.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1834
    woensdag 18 juli 2018 om 00:37
    FAKE NEWS!

    Gaat nergens heen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:46
    Ajax moet helemaal niks, Frenkie staat nog 5 jaar onder contract dus naar Barcelona vertrekken zal niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:44
    Alles is te koop. Lekker naïef je opmerking
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4707
    woensdag 18 juli 2018 om 00:59
    Dankzij Ajax worden weer clubs rijker en dus gezonder gemaakt. Klinkt toch positiever dan dat je als club bij de gemeente moet aankloppen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 01:00]
    Vind ik leuk
    hassel +839
    woensdag 18 juli 2018 om 01:01
    Totale onzin voor deze overschatte neus.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3969
    woensdag 18 juli 2018 om 01:05
    Dat is voor RKC een fiks bedrag! Die werken in de Keuken Liga met een begroting die amper hoger ligt..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 02:10
    Van die 43,5mio gaat een deel naar de Jong
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    woensdag 18 juli 2018 om 04:12
    Dat is wel een geweldige bijkomstigheid mocht er iets gebeuren.
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    woensdag 18 juli 2018 om 05:29
    VP is eigenlijk ajax nieuws
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20771
    woensdag 18 juli 2018 om 05:45
    Ajax let wel op de kleintjes.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 05:52]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 06:09
    Ik vind het vreemd dat als je alles eigen jeugd noemt dan opleidings vergoedingen aan twee clubs moet betalen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:07
    K A S S A..... zou voor mijn club natuurlijk fantastisch zijn. Stomste zet ooit is de opleiding te delen met die amateurs uit waalwijk. Godzijdank staan we weer op eigen benen. Hopen dat Overmars hem voor de hoofdprijs laat gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:24
    HEB JE NOG NIET GEHOORD OVER DAT ENGELSE FOEFJE? ajax krijg op papier maar 10.000.000 !!! dus krijg willem 2 en rkc maar enkelen tonnen
    Vind ik leuk
    013TLB +140
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:16
    Heb je niet gehoord dat Willem II goed opgelet heeft bij de transfer van Vorm en zich daar dus tegen ingedekt heeft???!!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31432
    woensdag 18 juli 2018 om 07:27
    Gun het de brabanders van harte.
    Vind ik leuk
    Gerro +6446
    woensdag 18 juli 2018 om 07:37
    Kunnen ze geen berekening maken over een transfersom van 128 miljoen euro dat is veel leuker voor RKC en Willem 11 om je daar aan te verlekkeren.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:03
    Dus Ajax gaat toefje toepassen mochten ze Frenkiw niet kunnen behouden.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8888
    woensdag 18 juli 2018 om 08:05
    Weer één die niet zelf opgeleid is.
    De Toekomst kan beter worden omgedoopt tot Opleidingscentrum het Verleden.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:25
    Ook komt die transfer tot stand, maar die clubs hebben zoveel schulden, dat zij het geld niet eens zien...
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1118
    woensdag 18 juli 2018 om 08:34
    Ik stel voor dat we die afspraken niet nakomen en het geld lekker zelf houden. De Nederlandse overheid komt z'n afspraken geregeld ook niet na, wordt niets aan gedaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:14
    Wat een armoedige reactie...Jij bent er vast eentje uit een arbeidersgezin. Moedertje die het huishouden doet vadertje aan de arbeid. Aan je reactie te zien heb jij niet de hersencapaciteit om die kansloze cirkel te doorbreken. Wat is het geworden? Een simpel bouevakkertje of uitkeringstrekker? En maar zeiken op de overheid en instanties. Bwaha armoedig heur.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1118
    woensdag 18 juli 2018 om 20:27
    Die universitaire opleiding heeft jou ook weinig opgeleverd als ik je reactie zo lees. Het snelle geld zeker ook weer snel kwijt geraakt paupertje?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:44
    Helaas raak ik geld kwijt aan het betalen van belastingen, waar dat geld vervolgens weer wordt omgezet in toeslagen en/of uitkeringen voor grijpgrage handjes zoals die van jou en jouw armoedige familieleden. Ik proef ook wat jaloezie met betrekking tot mijn opleiding(en). Waarom vind je het zo moeilijk om boeken te lezen en jezelf te ontwikkelen? Het lijkt mij helemaal niet leuk om een schlemiel te zijn maar kennelijk denk jij daar anders over! Ontwikkel jezelf zodat het niveau van je reacties wat omhoog gaat. Alvast bedankt!
    Vind ik leuk
    Mari +8423
    woensdag 18 juli 2018 om 08:42
    Heel goed.
    Geen gezeik iedereen rijk
    Vind ik leuk
    B3v3r +591
    woensdag 18 juli 2018 om 08:46
    Zou voor beide clubs fantastisch zijn, zo zou Willem II er meer aan verdienen dan wat eerst verteld werd dat ze De Jong voor te weinig geld hebben laten gaan.
    Vind ik leuk
    013TLB +140
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:18
    We hebben de Jong nogsteeds voor te weinig laten gaan want omdat we hem voor 1 euro hebben verkocht heeft rkc er een zaak van gemaakt en 40% van ons doorverkooppercentage afgepakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 09:18
    dus niet verkopen AJAX onder de 70/000/000 euro
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    woensdag 18 juli 2018 om 12:31
    Leuke rekensommetjes. Eerst maar eens een seizoen echt presteren. Barcelona kan dit transferwindow lekker opbokken naar die mislukte vrijstaat
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +86
    woensdag 18 juli 2018 om 18:46
    Ik vind die doorverkooppercentages een goed principe. Hoop dat ze hoger worden in de toekomst, dan kunnen de kleinere clubs tenminste mee blijven doen.
    Vind ik leuk
    ruite083 +135
    maandag 23 juli 2018 om 22:28
    In principe, en denk ik, wat is dat voor gelul zeg gewoon ja of nee.
    Hij praat zoals die speelt tikkie terug , tikkie breed,
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax moet bij toptransfer van De Jong miljoenen aan Brabantse clubs afstaan'