'Real Madrid zet vol in op Belgische dubbelslag en maakt fors transferbedrag vrij'

'Real Madrid zet vol in op Belgische dubbelslag en maakt fors transferbedrag vrij'

Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 23:57di 17-07-2018 om 23:57

Real Madrid is druk bezig met de komst van de Belgische interntationals Thibaut Courtois en Eden Hazard van Chelsea. Over de doelman zouden beide clubs het al eens zijn, maar de Koninklijke aast nu op een dubbeldeal.

Volgens journalist Gianluca Di Marzio van Sky Italia heeft Real Madrid een forse transfersom in gedachten om zowel Courtois als Hazard los te weken op Stamford Bridge. Chelsea krijgt 160 miljoen euro als het beide Rode Duivels laat gaan. Of dit genoeg zal zijn, is nog de vraag. Hazard maakte een ijzersterke indruk tijdens het WK in Rusland. Eerder werd gemeld dat The Blues inzetten op een bedrag van 225 miljoen voor de aanvaller.

De transfersom voor Courtois valt een stuk lager uit, namelijk 35 miljoen. De doelman heeft nog maar een eenjarig contract en maakt er geen geheim van dat hij wil terugkeren naar Madrid. Real en Chelsea lijken inmiddels akkoord over een transfer.

Plaats een reactie

woensdag 18 juli 2018 om 00:08
Zal lekker zijn als die naar real gaat speeld hij bij een mooie club
Vind ik leuk
Adriaan +442
woensdag 18 juli 2018 om 05:40
Nou wat mooi
Vind ik leuk
ItsKezier +157
woensdag 18 juli 2018 om 09:24
Speelt. Ben geen taalnatie, maar...
Vind ik leuk
Gudoeman +405
woensdag 18 juli 2018 om 00:09
Paniek aankoop
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 18 juli 2018 om 00:14
Hoe dat zo? Vrijwel iedereen weet dat Hazard momenteel tot de beste spelers van de wereld behoort, al was jou dat wellicht nog niet opgevallen. Hij is een waardig opvolger van CR7...
Vind ik leuk
Gudoeman +405
woensdag 18 juli 2018 om 00:21
Je ben net een kleinkind die je naar een snoepwinkel brengt en alles wat die ziet wil die dan hebben....als morgen Bale een omhaal maakt is hij dan ook een top speler?? het zeg helemaal niks als je 5/6 wedstrijden goed speelt dat je dan een top speler ben... Messi en cr7 maken het bijna altijd waar hazard niet...
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 18 juli 2018 om 00:27
Volgens mij ben jij een beetje traag van begrip. Ten eerste zeg ik niet dat hij beter is dan Messi of CR7; wat ik zeg is dat hij een waardig opvolger is. Dat is heel wat anders. En bij Real kan hij natuurijk ook nog beter worden, het zoals het geval was bij CR7.

Ten tweede maakt Modric het ook niet altijd hoor, dus wat dat betreft...

Ten derde, hoe kom je erbij dat ik Hazard goed vind vanwege een bepaalde actie (want dat is wat je bedoelt met je vergelijking met Bale)? Lees het artikel eerst eens, dan zul je begrijpen dat het om het totaalplaatje gaat, en niet om de een of andere specifieke actie.

Bovendien maak je ook nog eens niet duidelijk waarom de aankoop van Hazard een paniekaankop is...
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 00:28]
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 00:50
Anders vergelijk je de statistieken van Hazard eens met die van Messi en Ronaldo... Dat is een wereld van verschil!
Bovendien valt Hazard tot nu toe iedere editie van de Champions League erg tegen.
Dus om hem een waardig opvolger te noemen gaat mij veels te ver.

Ik denk dat de Spaanse clubs langzaam maar zeker de dominantie, die ze jaren hebben gehad, zullen verliezen in de wereld. De absolute toppers gaan weg en worden vervangen door mindere goden.
Vind ik leuk
Jlaoio +3
woensdag 18 juli 2018 om 02:42
Aan hazard heb je niet veel. Ziet er allemaal heel leuk uit maar wanneer het moet is hij nergens te bekennen.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 18 juli 2018 om 02:49
Ook jij begrijpt het weer niet.

Nogmaals, wat ik zeg is dat ie een waardig opvolger is. Natuurlijk kun je hem niet helemaal vergelijken met CR7 (en dat doe ik ook niet; je kunt zelfs redeneren dat je geen enkele speler objectief met een andere kunt vergelijken), maar behalve Messi, wie wel? Dus kom je in de categorie daar net onder met Neymar, Mbappe, Hazard en, ja en wie eigenlijk? Begrijp je?

Daarom zeg ik dat ie een waardig opvolger is, en hij is tevens een realistische optie - zoals Messi dat bijvoorbeeld niet is.

Ach, je kunt zeggen dat Hazard in de CL tegenvalt. Maar ten eerste is dat een mening, en ten tweede is dat moeilijk aan te geven omdat hij natuurlijk ook deels afhankelijk is van zijn medespelers - en die zijn bij Chelsea nu eenmaal een paar klassen minder dan die bij Real Madrid.

Messi speelt ook niet geweldig in de nationale ploeg, en toch vinden veel mensen (misschien zelfs wel de meeste mensen) hem de beste voetballer ter wereld - sommigen zeggen zelfs de beste die er ooit geweest is. Begrijp je?

Ook herinner ik mij nog een periode vorig jaar dat CR7 minder presteerde. Toen schreven velen, ook hier op VP dat het gedaan was met hem. Bleek ook niet zo te zijn. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Wat wel duidelijk is, is dat CR7 in voetbaltermen nu wel erg oud begint te worden en de kans dus toeneemt dat het minder gaat worden. Daartegenover is Hazard 27 en breken dus (normaal gesproken) zijn beste jaren aan. Als ie dan ook nog eens omringd wordt door veel betere spelers, dan zeg ik dus dat ie een waardig opvolger is. Daar hoef jij het natuurlijk niet mee eens te zijn, maar ik denk dat ik die mening wel aardig gefundeerd heb. Bovendien denkt een kenner als Van Marwijk er net zo over, en die man heeft er toch ook wel een beetje verstand van, zou ik denken...

Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 03:59
Geeft eindelijk iemand een goed onderbouwd statement (jij), zijn er toch weer heel veel mensen die op hun achterste poten gaan staan op kleine stukjes uit jouw tekst! Het lijkt verdomme wel op van die verstandslozen die wéér over Johan Derksen lopen te zeiken na een aflevering VI. Ik ben het in ieder geval wél met je eens én begrijp ook wat je probeert te zeggen. Dank je wel en ga zo door :-)
Vind ik leuk
COYG +8525
woensdag 18 juli 2018 om 09:08
De mensen hier kijken nooit verder dan hij neus lang is. Zij maken hun eigen zinnen uit jouw teksten.
Vind ik leuk
Farmer +15017
woensdag 18 juli 2018 om 05:10
Goede redenatie!

CR7 is bij RM uitgegroeid tot dé ster, omdat hij daar óok als dé ster van het elftal staat.

Hazard zóu eenzelfde rol kunnen vervullen, mits men het team in zijn belang laat voetballen: Trek die ruimtes, laat hem die rushes maken, en laat hem die man bedienen!

Cr7 is op eenzelfde manier een elftal omheen gezet: Het is maar net hóe je een speler gebruikt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 05:11]
Vind ik leuk
Ale +6159
woensdag 18 juli 2018 om 06:49
Hazard de flop vd eeuw. Leuke dribbel thats it.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 09:06
Om over de medespelers van Hazard te beginnen bij Chelsea vind ik een beetje flauw. Alsof er bij Chelsea allemaal koekebakkers spelen ofzo... Integendeel.

Het verschil tussen heel goed en absolute top is vooral een mentaal dingetje. En mentaal is Hazard gewoon verre van top. Hij is niet eager genoeg om de beste te willen zijn. Misschien is hij wel te aardig. Ik weet het niet. Maar hij heeft in ieder geval niet de mentaliteit om de beste speler van de wereld te worden. En wil je in mijn ogen een waardig vervanger van Cristiano Ronaldo zijn bij Real Madrid, dan moet je de beste van de wereld zijn of daar heeeeel dicht tegenaan zitten.

Hazard zal nooit de beste van de wereld worden. Hij is ook al 27 jaar en mentaliteit is nu eenmaal bijna niet te veranderen.

Mensen, ook als is het Bert van Marwijk, die een stijf plassertje krijgen van Hazard na dit WK vergeten blijkbaar de tegenstand mee te nemen in de beoordeling. Belgiè heeft vooraal ruk tegenstanders gehad en tegen de echte toplanden viel Hazard gewoon tegen. Net als op vorige EK en WK. En net zoals in de Champions League.

Vind ik leuk
Ryan82 +1088
woensdag 18 juli 2018 om 07:45
Ik sluit me erbij aan. Ik kan niet geloven dat Hazard een beslissende speler gaat worden. Goed aan de bal, voor het goal zie ik hem bijna niet. Gaat vrijwel altijd buitenlangs met een voorzet. Te klein voor een kopbal, te slap in zijn schoten. Real gaat flink spijt krijgen door CR7 zo makkelijk van de hand te doen.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 09:08
Vooral mentaal is het een beetje een slappe zak. En hij mist voor een aanvaller scorend vermogen.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 20:33
ik snap niet hoe mensen CR7 hem zien als een god hoe goed hij is en blablabla ja CR7 is goed in mopper op zijn medespelers als hij de bal niet krijgt of als een medespeler zelf eventueel kan score en de bal niet naar CR7 speeld want zo zit die hele CR7 in elkaar ik heb het gezien in de competitie wedstrijden en in de CL wedstrijd zo dra hij niet de bal krijgt is die aan het mopperen

en ten tweede ik vind hem ook nu niet echt als een mentale winner want als zijn club of land verlies of met paar punten op achter stand staat dan gaat die rare dingen doen voorbeeld laat zich dan vallen net of dat zijn tegen speler hem neer heeft gelegd of hij komt zelf erg grof in bij de tegenstande ren dan als die de bal niet af kan pakken dan doet die net of dat hij neergelegd word of vast word gehouden

en als de scheidsrechter er niet voor hem fluit omdat hij denk dat hij een vrijtrap of penalty moet krijgen dan gaat die vaak als een klein kind tegen de scheidsrechter in sorry maar dan ben jij in mijn ogen geen winner maar meer een speler die niet tegen zijn verlies kan maar goed dat is mijn mening er over
zo heeft ieder zijn eigen mening er over

dan vind ik Hazard daar in tegen toch een veel beter speler
dan CR7 Hazard zie ik bijna nooit klagen of mopperen op zijn medespelers of al die andere dingen wat CR7 wel doet wat dat betref is die hele CR7 een Egoïstische en een ijdeltuit 1ste klasse

Vind ik leuk
Ryan82 +1088
donderdag 19 juli 2018 om 07:27
Dat je Cristiano niet mag is duidelijk, maar je moet wel kijken naar statistieken. Spelers als Ronaldo heb je nodig. Iemand die durft de verantwoordelijkheid te nemen. Kopsterk, maakt elke kans af. Dat Hazard een lieverdje is zal best. Hij zal geen veel goals maken, en in de laatste minuten zie je hem niet voor de goal hangen om de ploeg te redden (zie België)
Vind ik leuk
Verratti +2444
woensdag 18 juli 2018 om 00:24
Hazard behoort tot the top of the bill. Hij is één van de weinige spelers die echt top zijn. Hij kan in een paar seconden meerdere spelers omzeilen en een goede pass geven. Real zou hem kunnen kopen. Maar Barcelona ook. Hazard is exceptioneel en wereldklasse. Als Hazard naar Real gaat direct Isco verkopen. Isco is (nog) minder slim en verprutst teveel.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 00:45
Vergeef me dat ik het zeg maar ik heb nooit echt bij de wereldtop ingeschat. Hij heeft nu een heel goed wk gehad maar tot het wk was hij in mijn ogen niet een speler die Ronaldo op kan volgen (ook omdat hij al 27 is). Dit wk top maar goed genoeg? Ik kan het fout hebben hoor!
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:36]
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 00:51
Op de momenten dat het er echt toe doet valt Hazard door de mand. Ook afgelopen WK.
Vind ik leuk
Jlaoio +3
woensdag 18 juli 2018 om 02:54
Ja hij wordt wat overschat. Mensen hemelen hem teveel op. Tegen Brazilie was zijn rendement ook 0,00. Leuke dribbels maar het waren toch echt Lukaku en Debruyne die de westrijd beslissen. Hazard was lekker aan het rollen en het moment dat hij echt beslissend kan zijn, loopt hij te ver door met de bal. Hij is niet doelgericht.

Het viel allemaal wel mee dit wk. Tegen Tunesie en Panama speelde hij gewoon. Tegen Engeland deed hij niet mee. Tegen Japan ook amper gezien en niet betrokken bij de doelpunten van Belgie. Brazilie leek het meer dan het was. En Frankrijk was hij goed maar scoort hij niet dus het ziet er allemaal beter uit dan dat het is.
Vind ik leuk
Verratti +2444
woensdag 18 juli 2018 om 02:00
Maar hij is zo balvast (techniek) en heeft zoveel inzicht dat ik hem bij de wereldtop zie. Hij mist het scorend vermogen van Ronaldo, maar dat probleem zul je anders moeten oplossen.
Vind ik leuk
Verratti +2444
woensdag 18 juli 2018 om 23:37
Ik weet het ook niet. Ligt er zeker aan bij welke club hij speelt. Hazard hoort bij een aanvallende club te spelen. Door zijn gouden techniek en passeerbewegingen kan hij een ondertal in een overtalsituatie zetten. Er zijn niet zoveel spelers die dat kunnen met bussen voor hun geparkeerd (natuurlijk Messe kan dat en Neymar). Het gaat bij hem om techniek, snelheid en inzicht. En liever niet teveel mee verdedigen.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 01:02
Eens! Hij werd in het verleden met Robben vergeleken, maar vind persoonlijk (misschien gekleurde bril) Robben wel van 1 of 2 niveaus hoger.
Vind ik leuk
Verratti +2444
donderdag 19 juli 2018 om 01:13
Ik schat Hazard technisch veel hoger in.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 01:21
Meningen verschillen! Ben benieuwd wat hij nog gaat brengen.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12587
woensdag 18 juli 2018 om 00:30
Ik hoop dat zelf daarna nog doorpakken met Nog een top speler Neymar mischien er moet sowieso nog iemand benzema vervangen wat te die gaat mogelijk ook nog weg
En ik hoop dat gareth bale blijft
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 00:31]
Vind ik leuk
Pagan1964 +3826
woensdag 18 juli 2018 om 10:40
Twee linkerflankspelers ?
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12587
woensdag 18 juli 2018 om 11:10
Volgens mij konden beide spelers op ook wel links en rechts spelen hoor maar favoriete postie dacht ik links als ik me niet vergis😊
Vind ik leuk
Pagan1964 +3826
woensdag 18 juli 2018 om 11:23
Volgens mij spelen ze bij hun clubs allebei op links en ik denk dat dat niet voor niks is. Ik vind dat spelers op hun favoriete positie moeten spelen en dan heb je ook nog te maken met het feit dat het beide spelers zijn die naar binnen trekken, dus ze brengen eigenlijk hetzelfde. En dan zit je ook met het feit dat je een spits moet hebben die goed kaatst en niet een echte targetman. Het heeft volgens mij dus wel wat voeten in de aarde. Als je nou Hazard of Neymar op links en Mbappe op rechts hebt dan ben je volgens mij een stuk sterker en uitgebalanceerder
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:25]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12587
woensdag 18 juli 2018 om 11:35
Je hebt gelijk pagan😉 jammer genoeg kunnen niet alle 3 tegelijktijd komen komen naar Madrid maar goed.
Je hebt het goed gezien😉
Vind ik leuk
isnake +2835
woensdag 18 juli 2018 om 08:44
Ik heb zaterdag de 2e helft gezien van België tegen Engeland. Ik vond hem daar slecht spelen. Veel te veel balveliefd. Daar waar hij eenvoudig met een pass een speler kon bereiken ging hij telkens voor de acties die in schoonheid stierven.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 10:05
Niet overdrijven.
Met Hazard lever je t.o.v. CR7 behoorlijk aan kwaliteit in.
Waar CR doodleuk 1 op 1 loopt maakt Hazard gemiddeld nog geen eens 1 op 2.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3826
woensdag 18 juli 2018 om 10:39
Nee hoor, Vergelijk alleen het aantal doelpunten maar eens
Vind ik leuk
Demi +337
woensdag 18 juli 2018 om 00:17
Juist...Hazard heeft een goed seizoen/WK gespeeld maar hij kan het "verlies" van Ronaldo niet opvangen!!!
Vind ik leuk
Johnny Cash +10948
woensdag 18 juli 2018 om 00:18
Wie wel dan in jouw ogen ?
Vind ik leuk
Streaker +3900
woensdag 18 juli 2018 om 00:19
Mbappé
Vind ik leuk
Gudoeman +405
woensdag 18 juli 2018 om 00:22
Helemaal mee eens.... je ziet dat elke x als hij aan de bal komt kan er wat gebeuren... net als Messi en cr7 en hazard niet😌
Vind ik leuk
Streaker +3900
woensdag 18 juli 2018 om 07:33
Er gebeurt wel wat als Hazard aan de bal is, alleen hij haalt bij lange het rendement niet van de andere genoemde namen.
Vind ik leuk
Demi +337
woensdag 18 juli 2018 om 00:20
Alles draaid om aanzien bij Real Madrid.. in dat opzicht verwacht je dat ze voor (die duikeend) Neymar zouden gaan..
Vind ik leuk
Johnny Cash +10948
woensdag 18 juli 2018 om 00:24
Ja ik had ook verwacht dat ze eerder voor neymar zouden gaan dan voor hazard. Nou weet je toch niet wat achter de schermen zich allemaal afspeelt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30192
woensdag 18 juli 2018 om 00:13
Kassa voor Chelsea! Genoeg geld om leuke vervangers te halen
Vind ik leuk
Mallerd +1915
woensdag 18 juli 2018 om 00:26
Hazard is ook al op leeftijd met zijn 27 jaar. Met alle respect voor Hazard, maar vind hem normaal altijd maar tegenvallen in belangrijke wedstrijden(met uitzondering van het fantastische WK natuurlijk). Real Madrid kan beter vertrouwen hebben in Bale en een wat goedkopere vleugelaanvaller halen als concurrent voor Asensio.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 00:41
Precies dit. Heb eigelijk liever een Firminho of Morata terug met vetrouwen. Real Madrid heb al een 20 Jarige talent uit Brazilië gekocht. Vetrouwen geven en lekker laten spelen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15319
woensdag 18 juli 2018 om 00:43
Op je 27e zit je juist op je top.
Ik denk dat het Spaanse voetbal wel bij hem past, hij is zelf een lichtgewicht met een geweldige techniek en dat past perfect bij de Spaanse competitie.
Ik denk dat Hazard de ideale vervanger is voor Ronaldo.
En ik denk dat het spel van Hazard veel beter past bij de Spaanse competitie dan bij de Engelse, Engeland is toch allemaal wat fysieker en met een vechtersmentaliteit.
Vind ik leuk
RWMD +164
woensdag 18 juli 2018 om 02:25
Het heeft ook wel een beetje te maken met het voetbal wat Chelsea speelt. Zo jammer dat Hazard daar nog steeds speelt.
Vind ik leuk
Tictac +148
woensdag 18 juli 2018 om 00:27
Ze lijken wel gek...Hazard is toch geen Ronaldo.
Vind ik leuk
Het Brein +4912
woensdag 18 juli 2018 om 01:04
Daar denken de Belgen heel anders over haha (iets met chauvenisme)
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 00:34
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten doet Real wel vaker, denk niet dat een van beiden komt. Hazard 150/180 miljoen Courtois iets van 40/50 miljoen.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 00:34
Aub geen hazard..
Vind ik leuk
Het Brein +4912
woensdag 18 juli 2018 om 01:03
Aan Hazard heb je alleen niks qua goals..
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 01:09
Wie Real Madrid of Barcelona ook kopen maak niet uit, maar Messi en Ronaldo zijn niet te vervangen.
Vind ik leuk
hassel +777
woensdag 18 juli 2018 om 02:17
Hazard heeft geen rendement.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 02:37
Van welk geld? Groeten uit Twente
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 02:40
Hhahhahahahahahahahahhaahhahhhhhahahahahahahaha
Vind ik leuk
Jlaoio +3
woensdag 18 juli 2018 om 02:44
Moet Real nooit doen. Heeft een leuke actie maar maakt zelden een goal en levert ook zelden een assist af.
Vind ik leuk
Smithsonian +45247
woensdag 18 juli 2018 om 07:21
35 miljoen voor courtois. Koopje.
Vind ik leuk
El torro +295
woensdag 18 juli 2018 om 11:05
Ik weet niet of dit zo slim is modric en isco en hazzard bijna de zelfde spelers. Ene gaat zo wie met de kloten op de bank zitten
Vind ik leuk
Gary Oak +216