VP-voetbalkantine: 'Ajax kan het Bayern München van Nederland worden'

    VP-voetbalkantine: 'Ajax kan het Bayern München van Nederland worden'

    Gepubliceerd: woensdag 18 juli 2018 om 17:00wo 18-07-2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Het is goed voor het Nederlands voetbal dat FC Twente is gered'

    Stelling 2: ‘Met Alisson is Liverpool eindelijk weer titelkandidaat’

    Stelling 3: 'Ajax kan het Bayern München van Nederland worden'

    Plaats een reactie

    pos +8855
    woensdag 18 juli 2018 om 11:04
    Nog ff en de Gemeente Twente heeft financiele steun nodig.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 11:59
    De gemeente Twente.....
    Vind ik leuk
    pos +8855
    woensdag 18 juli 2018 om 12:05
    gemeente Enschede bedoel je.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:08
    En wat bedoelde jij er eigenlijk mee?
    Vind ik leuk
    pos +8855
    woensdag 18 juli 2018 om 12:30
    Hehe eigenlijk niks. Gewoon te snel en ondoordacht getikt gok ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:27
    Is dr nog wel een verschil dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:27
    Dat hebben ze al nodig ze moeten bezuinigen... Twente heeft ook geen geld gehad maar uitstel van executie
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29707
    woensdag 18 juli 2018 om 11:04
    Stelling 1: mwa... ik vind het opzich niet verkeerd.. maar tegelijkertijd zijn mooier traditionele clubs gesneuveld die niet zo'n belachelijke hoeveelheid hulp hebben mogen ontvangen. Terwijl die clubs er minder een potje van hebben gemaakt dan Twente
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:05
    Zoek even op hoeveel gemeenschapsgeld er in Twente zit en in andere voetbalclubs voordat je onzin loopt uit te kramen. Oh kut, te laat. Volgende keer beter.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46783
    woensdag 18 juli 2018 om 11:11
    We kunnen ook fraude en belastingontduiking er aan toevoegen.
    Het is bizar dat de overheid de gaten wilt dichten veroorzaakt door frauduleus wanbeleid.

    Laten we hopen dat er goed toezicht op het bestuur is, zodat het geld niet voor verkeerde doeleinden wordt gebruikt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:22
    Ik heb even gezocht. Kan het niet vinden.
    Jij weet het blijkbaar wel. Heb je een overzichtje?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:22]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:57
    https://www.businessinsider.nl/hoeveel-gemeenschapsgeld-zit-er-in-voetbalclubs-en-stadions/

    Weet niet hoe ze in Friesland Google gebruiken maar bij deze de eerste hit op zoekopdracht "gemeenschapsgeld voetbalclubs".
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:04
    Idd ik vind het alleen maar mooi dat Twente blijft bestaan. Geloof na de top 3 de meeste supporters zou zonden zijn als die club niet meer zou bestaan.

    Dus gefeliciteerd!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:11
    Bedankt! Heb gelezen dat er al 19.000 seizoenskaarten zijn verkocht. Volgens mij vrij ongekend voor Eerste Divisie begrippen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:39
    Hahaha komt ie aanzetten met een artikel uit 2010. Het wanbeleid in de afgelopen 8 jaar doen er niet toe? Kom met een artikel uit 2018 en je mag weer verder discussieren. In de achterhoek maken ze zeker gebruik van een verouderde versie van google?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:07
    Nou, het derde artikel komt uit 2016. Je hebt wel moeite gedaan zie ik
    https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2090223-gemeenten-reserveerden-240-miljoen-voor-betaald-voetbal.html

    Hierin valt te zien dat Twente inderdaad 20 miljoen heeft geleend, maar dit 5 jaar later ook terug betaald heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:07
    Is zelf aanvullen of een recenter artikel zoeken met de zoekcriteria te moeilijk voor je? Volgens mij wel, als je Twente weet te verwarren met de achterhoek.. simpele ziel haha jammer weer
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:49
    Ah joh ruhrgebied dan. Kan mij het schelen waar je die gehuchten onder rekent. Ik weet in ieder geval 1 ding zeker. Ze kunnen er niet met geld omgaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:49
    Hier een handige tip, je zal het misschien niet geloven, maar FC Twente ligt in Enschede, en Enschede ligt in de regio, jawel, Twente! Dus vandaar FC Twente. Kijk, zo kunnen zelfs ontzettende debielen zoals jezelf dit onthouden dankzij deze handige life hack! Geen dank.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:55
    haha verlaag je niet naar teksten als ontzettende debielen Unicum. Ik loop maar te kloten. Ik weet heus wel dat Twente in Gelderland ligt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:06
    gehuchten ???
    nee jij komt uit de wereldstad Amersfoort waar de politie nog steeds op varkens rondrijd ...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:15
    Ik had het over de gehuchten in die omgeving. Naast Enschede zou ik m'n hond nog niet begraven in die middle of nowhere.

    Daarnaast, ik kom uit Amsterdam. Ten tweede, Amersfoort is leuk stadje man, overigens hebben Enschede en Amersfoort nagenoeg evenveel inwoners....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:22
    zal best wel dat Amersfoort een leuk stadje is
    alleen diep triest dat jij denkt dat het buiten Amsterdam allemaal ophoud
    al vraag ik mezelf wel af of al die zogenaamde Amsterdammertjes hier ook echt uit Amsterdam komt
    meer dan de helft van wat hier rondloopt zijn wannabee Amsterdammertjes
    ik kom regelmatig in een cafe in Amsterdam , en echte Amsterdammers zijn gewoon relaxed , en je kunt er gewoon mee lachen
    heel wat anders dan die trieste wannabee Amsterdammertjes hier uit Kuttekoppeveen die denken dat ze iets meer zijn als een ander
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:34
    ik voel me niet verantwoordelijk voor die jongens millwall. Als jongens uit amstelveen, zaandam of almere niet trots durven zeggen dat ze daar vandaan komen, zou ik ook zeggen dat ik uit De mooiste stad van het land kom. Volgende keer als je in zon kroeg komt, moet je de gemeente even bellen met de vraag waarom je parkeervergunning zoveel kost. Dan is de gemiddelde amsterdammer iets minder ‘relaxed’
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 20:30
    Dat zijn wel heel erg oude gegevens....
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29707
    woensdag 18 juli 2018 om 14:04
    Heb ik het over gemeenschapsgeld? Ik heb het in z'n algemeenheid over de hulp die Twente aan alle kanten krijgt, terwijl menig club in het verleden (Veendam, Haarlem) gewoon aan zijn lot overgelaten werd, terwijl die clubs er nog niet half zo'n puinhoop van hebben gemaakt als Twente.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 20:25
    iets meer dan 25 miljoen nu met de nieuwe regeling...peanuts natuurlijk :(
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:00
    U roept, wij draaien?
    Vind ik leuk
    twentegoal +496
    woensdag 18 juli 2018 om 13:53
    Aldus de gronddeal psv supporter... manman schaam je kapot met het stelen van 48! Miljoen gemeenschapsgeld
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29707
    woensdag 18 juli 2018 om 14:04
    Grote jongen. Volwassen reactie. Chapeau. Jij gaat er wel komen later... ownee wacht..

    Op basis van het artikel waar hierboven naar gerefereerd wordt, blijkt toch dat PSV er een stuk beter uit komt dan hoe jij nu schetst:

    "De gemeente Eindhoven is samen met de gemeente Alkmaar de enige gemeente met een Eredivisieclub die geen geld in de club of het stadion in zijn stad heeft zitten.

    De provincie Noord-Brabant heeft ook geen geld in PSV of het Phiiips stadion zitten. Het enige waar d eprovincie op dit vlka wel aan meebetaald heeft is het Pieter van den Hoogenabnd zwemstadion. Daar zit 10 miljoen euro provinciegeld in.

    Omdat Eindhoven een van de speelsteden van Euro 2000 was, heeft het Rijk wel een subsidie van 2 miljoen gulden (0,9 miljoen euro) voor de modernisering van het stadion. Komt er een WK naar Nederland, dan kan het Philips-stadion misschien nog wat Rijksgeld tegemoet zien"

    Dus als jij het hebt over 'stelen van 48 miljoen gemeenschapsgeld', dan is er maar één iemand die zich kapot moet schamen en dat ben je zelf Twentegoal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:05
    Stelling 1 weet niet dat er bij FC Twente misschien nog wel meer financiele problemen zijn die nu nog in de beerput zitten maar straks wel boven tafel komen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:01
    Ach.... met dat soort zaken hebben wij toch ook te maken gehad.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:21
    Ja dat is waar, maar wel in veel mindere mate als FC Twente.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 15:05
    Nou.... wij hadden anders meer dan 40 miljoen nodig om uit de brand te geraken....
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10814
    woensdag 18 juli 2018 om 11:05
    Voor de Twente supporters gun ik t, zei kunnen er ook niks aan doen!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:07
    Respect
    Vind ik leuk
    lemon9 +884
    woensdag 18 juli 2018 om 11:08
    Mooie club die laten ze niet kapot gaan , oeps
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:09
    Wel goed voor mij en velen met mij.
    Maar of Nederland daar blij mee is?
    Nu moet Twente laten zien om het gevoel weer om te draaien.
    Ik hoop zo dat ze nu de goede kant op gaan
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2245
    woensdag 18 juli 2018 om 11:12
    Belachelijk, het ene gat dichten met het andere. Wat een club firma list en bedrog.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:02
    Het gat in je hoofd hebben ze maar overgeslagen; er viel niks meer aan te redden.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:14
    Misdaad loont
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:02
    En dat is nieuw voor je?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:12
    Nee,alleen maar weer een bevestiging
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:14
    Misdaad..... Michael P. vind ik een misdadiger.... Muntenman en Van der Laan zijn oplichters.... FC Twente en haar supporters vind ik niks crimineels aan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:15
    Ach, iedereen maakt wel eens een foutje. Naar de toekomst kijken is beter dan haten op het verleden, anders wordt het leven zo zwaar.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2245
    woensdag 18 juli 2018 om 12:05
    Een foutje?????
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:43
    Ja, een foutje. Ze zijn gestraft en daarmee klaar.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2245
    woensdag 18 juli 2018 om 16:01
    Nog lang niet klaar, ze hebben een berg schulden en maar weer kopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:28
    Ik verwacht wel dat ze dat netjes gaan aflossen. Ze liggen namelijk onder een vergrootglas.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2245
    woensdag 18 juli 2018 om 18:05
    Hahahahahaha
    Vind ik leuk
    reggie +1822
    woensdag 18 juli 2018 om 11:18
    Zeker voor het voetbal, al zullen er zijn die Twente liever hadden zien opdoeken.
    Maar in het verleden zijn wel meer clubs gered, ja ook ajax is gered door de gemeente, wat PSV betreft dan weer niet, die hebben niks van de gemeente gekregen maar wel grond verkocht en dan weer terug pachten, wat dan weer winst voor de gemeente is.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10814
    woensdag 18 juli 2018 om 12:28
    Vertel over Ajax!
    Vind ik leuk
    reggie +1822
    woensdag 18 juli 2018 om 13:46
    Zoek maar. Zo subsidieer jij Ajax, Feyenoord en PSV
    Vind ik leuk
    grptje +107
    woensdag 18 juli 2018 om 11:18
    Geen geld voor armoede gezondheid wegen tuin en groen onderhoud en al meer als 15 miljoen in het rood de belasting betaler weer de dupe deze heren zijn er voor zich zelf om in een goed blaatje te komen en fc fraude had nooit geld moeten krijgen dit is staatssteun dus hadden ze gewoon weer vanaf onderaan moeten beginnen ik hoop dat brussel in grijp
    Vind ik leuk
    Slayerized +1292
    woensdag 18 juli 2018 om 11:43
    FOUT:
    Armoede: kennen we niet in Heracles Enschede Twente. Het stikt hier van de bedrijfjes waar je kunt paarden spiegelen en biodansen. Drommen westerlingen komen hier des weekends onthaasten en brengen harde valuta mee. Onze Twentse euro is nl geen klap waard.
    Groen: wij hebben bij de UT zelfonderhoudende bossen ontworpen.
    Wegen: gerrit zalm heeft met Hanja
    May weggen als laatste huzarenstukje heel Spaans Twente laten asfalteren. Gaat 100 jaar mee.
    Gezondheid: aangezien we vlak aan de Adriatische zee liggen en elke Heracles Enschede baby bij de geboorte een olijfboom krijgt, zijn wij kerngezond. Olijfolie halveert de kalender- en biologische leeftijd. Ik ben bijvoorbeeld 104, maar pas sinds vanmorgen in de puberteit.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:03
    Wat een hoop letters om je onzin te verkopen.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1292
    woensdag 18 juli 2018 om 12:06
    Je bent gewoon jaloers, malle
    linksgekkie
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:07
    En belasting betalen als een rechtse zak.....

    Even terzijde.... reageerde ik op jou?!
    Vind ik leuk
    Slayerized +1292
    woensdag 18 juli 2018 om 12:14
    Vergissing.

    Een goed voetbalseizoen trouwens.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:18
    Beloning voor jaren wanbeleid en dan ook nog stapels nieuwe spelers aantrekken, kan echt niet.
    Vind ik leuk
    ryca +10
    woensdag 18 juli 2018 om 11:19
    Echt onzin dit
    Clubs moeten het zelf doen en niet van gemeente geld
    Benieuwd of de gemeente dit geld ooit terug krijgt
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:04
    De gemeente Noabers?!
    Vind ik leuk
    Hulsink +504
    woensdag 18 juli 2018 om 11:25
    Stelling 1
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19384
    woensdag 18 juli 2018 om 11:26
    Stelling 1: HELL NO!!!
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3453
    woensdag 18 juli 2018 om 12:23
    Want je wilt clubjes als Emmen en Fortuna? :)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19384
    woensdag 18 juli 2018 om 12:38
    Jazeker. Op een eerlijke manier promotie afgedwongen. VVV ook, goed voorbeeld.
    PEC nog beter.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2801
    woensdag 18 juli 2018 om 13:22
    Allemaal clubs die onze competitie een nog lelijker eendje maken dan het al is.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19384
    woensdag 18 juli 2018 om 13:25
    Als we frauduleuze clubs als Twente gaan behouden gaan we de kant van Griekenland op. Dat moeten we helemaal niet willen.
    Als je eerlijk je plek gehaald heb, dan hoor je er gewoon. Dus Emmen en Fortuna zijn welkom in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2801
    woensdag 18 juli 2018 om 13:44
    Frauduleuze clubs?

    Twente is toch gestraft voor hun daden? Momenteel is er niks frauduleus aan.

    Daarbij: Door telkens maar weer het braafste jongetje van de klas te spelen zijn we als Nederlandse competitie ver afgezakt... heel ver afgezakt. Een beetje risico's nemen kan ik alleen maar waarderen.

    Met Emmen en Fortuna erbij wordt onze competitie alleen maar lelijker en lelijker.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19384
    woensdag 18 juli 2018 om 13:48
    Risico's nemen is prima. Maar dan niet met gemeenschapsgeld. Risico nemen is aanvaarden dat het fout kan gaan, en dat ging het bij Twente. Dan is het over, maar door hard genoeg te janken en roepen dat je zielig bent is je niet als een vent gedragen.
    En dan Emmen en Fortuna als 'mindere' club benoemen is weer een nieuw dieptepunt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 15:09
    Gast.... schei toch eens uit joh..... de lol moet er toch een keer van af gaan.....
    Vind ik leuk
    popiejopie +2801
    woensdag 18 juli 2018 om 17:41
    Overdrijf toch niet zo. Twente heeft na Ajax, Feyenoord en PSV misschien wel het grootste potentieel. Deze club in de Jupiler league is gewoon zonde.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19384
    woensdag 18 juli 2018 om 17:44
    Dat is niet overdrijven, dat is aangeven hoe de situatie is. Maar dat willen ze in Twente niet realiseren. Potentieel de eerste die failliet gaat komend seizoen.
    En zonde in de KeukenKampoen divisie (volg jij het wel?) dan hadden ze maar niet moeten degraderen.
    Vind ik leuk
    grptje +107
    woensdag 18 juli 2018 om 11:26
    Andere clubs wie zich houden aan regels zijn de dupe want ze gaan weer dure spelers halen en leven weer boven hun stand deze gemeente moet door de staat onder toezicht komen over twee jaar staan ze er weer schande gemeente enschede
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:02
    de 1e club die zich aan de regels houdt en niet aangewezen is op sponsorgeld ( is ook indirecte staatssteun daar sponsoren dit geld weer aftrekken van de belasting) of geld van de gemeente moet nog opgericht worden. Het begint al bij de amateurs.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:05
    Alsof dat in de hele voetballerij OOIT anders is geweest.....
    Vind ik leuk
    Rene80 +2143
    woensdag 18 juli 2018 om 11:33
    Voor de Twente supporters vind ik het uiteraard geweldig en ik gun het ze van harte.

    Voor het Nederlands voetbal vind ik het niet perse goed aangezien veel voetbal clubs hun uiterste best doen om hun boekhouding op orde te hebben en roeien met de riemen die ze hebben. Veel clubs zijn financieel net aan gezond maar kunnen met strak beleid een team bij elkaar kopen/huren trainen. Dan komt er een club die keer op keer in de fout gaat ( bewust dingen weg proberen te werken)en komt er relatief makkelijk mee weg. Dit is gewoon niet fair naar andere clubs.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    Deck010 +8248
    woensdag 18 juli 2018 om 11:42
    Goed voor het Nederlands voetbal is bullshit. Waar er een afvalt komt er een ander voor in de plaats. Het is wel goed voor de Twente supporters die al deze ellende over zich heen hebben gekregen en hun club trouw zijn gebleven.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2868
    woensdag 18 juli 2018 om 11:53
    Stelling 1: uiteindelijk wonen er in nederland 17 miljoen mensen waarvan een X aantal geinteresseerd zijn in voetbal, op de korte termijn vallen de twente fans dus weg en is het een verlies voor het nederlands voetbal, op de lange termijn zoeken die fans wel een andere club en blijft het nederlands voetbal dus net zo groot maar verdwijnt er wel een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van het nederlands voetbal wat alleen maar beter is, op korte termijn is een failiet dus een verlies maar op lange termijn is het maar beter als ze failiet gaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:06
    Ik vind het op de korte termijn beter dat je deze onzin ergens anders gaat verkondigen. Het zal je club maar zijn.....
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2868
    woensdag 18 juli 2018 om 12:21
    En zowel op korte als lange termijn is dit een totaal inhoudsloze en overbodige reactie van je :)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:08
    een wijs stukje maar waar baseer je dat op. Twente gaat niet failliet dus dat klopt al niet en met het benoemen van een zwarte bladzijde vergeet je alle andere zwarte bladzijden die in de loop der jaren geschreven zijn. Waarom dan wel een toekomst voor die clubs met de andere zwarte bladzijdes.
    Dan het puntje: die worden op termijn wel supporter van een andere club. Voor mij gaat dat niet op en ik vermoed dat dat voor meerderen geldt.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2868
    woensdag 18 juli 2018 om 12:17
    Dus zodra twente failiet is stop je definitief met voetbal volgen, misschien zal er nooit een club zijn waar je zoveel mee hebt als twente maar er zal vanzelf een andere club komen (een nieuwe club in enschede misschien) hoop ik voor je.

    En al die andere zwarte bladzijdes maken een zwarte bladzijde niet goed zou wel makkelijk zijn op die manier.

    En ik had het over de hypothetische situatie dat ze failiet zouden gaan, niet over een al gebeurde situatie.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    woensdag 18 juli 2018 om 11:58
    Dat Twente is gered is alleen maar goed voor Twente
    In alles een voorbeeld hoe het NIET moet
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 11:59
    1 Ja. Punt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:09
    Dat Twente is gered is natuurlijk belachelijk omdat het voornamelijk met gemeensschapgeld gebeurd. Kijk naar het verleden, er is gelogen en bedrogen. Een ieder denkt dat er op termijn geen negatieve financiele verrassing uit de bus komt is, is naief. Let op mijn woorden: de deksel wordt op de beerput gehouden. Voor nu even gered, maar totaal geen vertrouwen in. Het Twentse land: Geen zaken doen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    woensdag 18 juli 2018 om 12:13
    Gemeenschapsgeld van wie?

    En je maakt je druk over liegen en bedriegen terwijl je fijn op Mark Rutte bent gaan stemmen?
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3453
    woensdag 18 juli 2018 om 12:26
    Als er geld ik gestoken gaat worden is er vertrouwen... doe niet zo negatief joh. Dat de gemeente en sponsoren uit de regio geld in de club steken geeft alleen maar aan dat de club leeft in de regio.
    Vind ik leuk
    hassel +806
    woensdag 18 juli 2018 om 12:31
    Natuurlijk niet, fraude wordt opnieuw beloond.
    Vind ik leuk
    Caniggia +950
    woensdag 18 juli 2018 om 12:33
    Nee dat is het niet,die fans waren echt wel naar een andere club gegaan.En als je het puur financieel ziet.Dan heeft Twente de maatschappij een vermogen gekost.En dan nog niets eens de bedrijven meegerekend die allemaal hun vorderingen moesten weg saneren om Twente te laten leven.
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    woensdag 18 juli 2018 om 12:40
    Stelling 1
    Belachelijle schande dat die club nog bestaat
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:20
    Ik gun elke club het beste, maar denk toch even terug aan de clubs die voorheen wel failliet zijn verklaard om een in verhouding paar rotcenten..... Haarlem, FC Wageningen, Veendam, Vlissingen, SVV en wat ik nog vergeet. Twente en in het verleden ook Vitesse worden al verschillende malen het hand boven he hoofd gehouden. Kennelijk vindt de KNVB deze clubs toch iets te groot voor een faillissement. Hoe oneerlijk ook.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2801
    woensdag 18 juli 2018 om 13:22
    Stelling 1: Zeer Zeker!

    FC Twente heeft al laten zien dat het een club met veel potentie is waar we Europees meer mee uitstralen dan enkele clubs die nu af en toe Europa in gaan. Een club als Twente heeft de eredivisie juist meer nodig i.p.v. clubs als bijvoorbeeld (met alle respect) Excelsior
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:36
    Welke Europeese uitstraling ? Ook Twente blameerde zich eens tegen een club uit Estland net zoals Utrecht tegen een club uit Luxemburg
    Vind ik leuk
    popiejopie +2801
    woensdag 18 juli 2018 om 13:46
    Europese uitstraling van 30.000 man op de tribune en een beetje sfeer.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    woensdag 18 juli 2018 om 13:35
    Stelling 1: vooralsnog is het alleen goed voor de regio Twente, voor iedereen die de club een warm hart toedraagt en voor de uitstraling van de Keuken Kampioen Divisie.

    We weten namelijk niet of Twente weer een rol van betekenis gaat spelen in het Nederlands voetballandschap. Mocht dit wel weer gaan gebeuren dan is de redding ook goed geweest voor het Nederlandse voetbal. Maar dat het goed is voor de KKD wil niet zeggen dat het gehele NL voetbal er direct baat bij heeft. Hoogstens de Jong-teams die nu tegen een extra noemenswaardige tegenstander spelen en hierdoor een heel klein bijna-niet-meetbaar beetje meer weerstand/ervaring opdoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:37
    Dit is gewoon competitie vervalsing tegen over Sparta, Go Ahead , Roda etc
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:43
    Competitievervalsing is dat kutplastic waar Sparta op tracht te voetballen...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:41
    Je kunt het de club FC Twente niet geheel aanrekenen dat ze een zelfverrijkende, megalomane klootzak als Munsterman aan het roer hadden.
    Deze klootzak is een passant en hopelijk nemen nu de mensen met verstand van voetbal het roer over
    Vind ik leuk
    Lesseh +155
    woensdag 18 juli 2018 om 13:57
    Vind dit NIET goed voor het Nederlandse voetbal, als FC Twente eerst de schulden gaat afbetalen is het prima, maar ze beginnen gelijk weer spelers van het geld kopen.
    Dit is gewoon competitie vervalsing van het eerste soort. Ploegen als Sparta Rotterdam, Roda JC Kerkrade en ook Go Ahead Eagles hebben nu geen schijn van kans om kampioen te worden. Begrijp de KNVB ook niet dat ze niet ingrijpen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34600
    woensdag 18 juli 2018 om 14:07
    Stelling 1:nee. Dit is een slecht voorbeeld voor andere clubs, want nu gaan ze denken dat ze ook overal mee weg kunnen komen. Twente had failliet verklaard moeten worden.

    Stelling 2:nee. Want daar moet nog een centrale verdediger bij.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:41
    Stelling 1:Grote achterban, groot achterland, goeie zaak, reorganiseren en volgend jaar weer terug, Stelling 2: Als de voorhoede de zelfde vorm haalt is Liverpool zeker titelkandidaat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 14:42]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8719
    woensdag 18 juli 2018 om 14:43
    1. Of goed is voor nederlandse voetbal weet ik niet. Zou jammer zijn als er weer een club verdwijnt ongeacht welke dat is

    2. Nee,ook zonder kunnen ze meedoen voor de titel
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6761
    woensdag 18 juli 2018 om 17:02
    Goed bezig zo Ajax
    Vind ik leuk
    meloen87 +804
    woensdag 18 juli 2018 om 17:37
    1. Straks gaat de gemeente Twente nog failliet...ik vind het echt verassend en ongelofelijk dat ze weer gered zijn. Het moet toch echt een keer afgelopen zijn. En waarom is het goed voor het Nederlands voetbal? Ze spelen verdorie in de KK-Divisie, die zullen voorlopig niet meer in de spotlights staan.
    2. Dat waren ze vorig seizoen al, en dit seizoen zullen ze dat wederom zijn. Met Alisson halen ze echt een hele goed speler binnen, waardoor hun kansen alleen maar groeien.
    3. Qua financiën zeker, alleen niet zoveel geld natuurlijk. Qua prijzen? Dat denk ik toch echt niet.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    woensdag 18 juli 2018 om 17:43
    1) Ja.
    2) Gaat er goed uitzien voor Liverpool al hebben vooral Man C en een Man U in de breedte wat meer kwaliteit.
    3) Het is mogelijk in de zin dat ze de selectie dus danig beter kunnen maken met het hoger salaris huis en zo dus de betere spelers langer kunnen houden en halen. Maar het weg kopen van spelers bij een PSV en Feyenoord zie ik niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Pimman +6314
    woensdag 18 juli 2018 om 17:47
    Ben het met alle drie de stellingen eens
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:51
    Ja.
    Nee.
    Absoluut.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:04
    1: Ja
    2: Nee
    3: Nee, dat wordt Vitesse natuurlijk

    ;)
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    woensdag 18 juli 2018 om 18:15
    Ajax zal op financieel gebied onnavolgbaar zijn/worden in de eredivisie.
    Qua prijzen waren ze dat al, maar nu zal dat financieel ook gaan gebeuren.
    Wil niet zeggen dat ze elk jaar kampioen zullen worden, mag voor mij wel trouwens.
    Dus stelling 3: Een dikke Ja.............
    Het Bayer München van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Mass +5448
    woensdag 18 juli 2018 om 20:17
    Het Bayern van...bla bla....Las ik dat al niet veel eerder?
    Vind ik leuk
    Mass +5448
    woensdag 18 juli 2018 om 20:23
    Het Bayern van?? Nooit....Bayern presteert altijd internationaal.
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    woensdag 18 juli 2018 om 20:38
    Ajax kan de flop van het seizoen worden...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:34
    Spuit elf op stelling 3. Bayern Munchen heeft vroegah zoveel bij Ajax afgekeken dat het eerst het Ajax van Duitsland werd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws