Oorlogstaal van Overmars: We zaten op het niveau van Feyenoord en PSV

    Oorlogstaal van Overmars: "We zaten op het niveau van Feyenoord en PSV"

    woensdag 18 juli 2018 om 15:08

    De komst van de peperdure Dusan Tadic (ruim elf miljoen euro) en Daley Blind (zestien miljoen) naar Ajax 'is pas het begin'. Dat zegt directeur spelersbeleid Marc Overmars woensdag in gesprek met het Algemeen Dagblad. 

    Overmars gaf nooit eerder zó veel geld uit aan geroutineerde spelers. Tadic en Blind lijken óók nog eens een gigantisch salaris te ontvangen in Amsterdam. "Ik weet niet of het een trendbreuk is, maar dat we op het gebied van salaris omhoog willen is heel belangrijk, denk ik", stelt Overmars.

    "Wat dat betreft zaten we eerst nog op het niveau van Feyenoord en PSV. Nu gaan we daar overheen. Wat mij betreft is dit pas het begin."

    Deze zomer wilde Overmars doelbewust snel klaar zijn met het samenstellen van de selectie. "Als we nog zes weken hadden gewacht met Daley, was het aankoopbedrag veel lager geweest. Maar dat wilden wij dus niet. We wilden het snel in orde maken. Mensen zeggen over ons dat het kapitaal op het veld moet staan. Dat is zo, maar men vergeet weleens dat we dat al hadden staan met spelers als David Neres en Hakim Ziyech."

    Poll

    Wordt Ajax kampioen?

    (25350 stemmen)

    Plaats een reactie

    Semmy2014 +231
    woensdag 18 juli 2018 om 15:09
    Goed bezig!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    Ja tokkk, enige fout die je hem kan aanrekene is het halen van ten Hag. Maar voor de rest doet hij het prima hoor en onderhandelt hij goed. Af en toe paar miskoopjes, maar dat is normaal. Overkomt iedereen.
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +231
    woensdag 18 juli 2018 om 15:15
    Ten hag wil ik tot de winterstop nog het voordeel van de twijfel geven. Evalueren met kerst.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:16
    Dan is het alweer te laat en moeten ze weer een jaar wachten in Amsterdam.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +231
    woensdag 18 juli 2018 om 15:18
    Ja maar noem eens iemand anders. Een Nederlandse trainer die het goed in de subtop heeft gedaan verdiend ook een kans om het op hoger niveau te laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:22
    vd Brom.
    En Zidane zit geloof ik ook zonder werk.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5363
    woensdag 18 juli 2018 om 15:32
    Vd Brom kan dat mentaal niet aan. Zo veel was wel duidelijk bij Anderlecht.
    En ook in het begin bij AZ.
    Denk dat volgend jaar ook zwaar voor ze wordt zonder 90% van hun doelpunten al blijft het een talentvol team. En Stengs komt ook weer terug
    Vind ik leuk
    RebelVox +5783
    woensdag 18 juli 2018 om 15:42
    Als Overmars gelijk krijgt en ze zetten dit bij Ajax door, dan is er straks nog maar een top 1.

    Feijenoord en Psv zullen dan eens in de zoveel jaar per toeval een keer kampioen kunnen worden.

    Toevaltreffers van een AZ en Twente of andere clubs is dan definitief voorbij.
    De eredivisie zal daardoor nog onaantrekkelijker worden.

    Ik snap Ajax en Overmars wel, maar de andere clubs mogen zich zorgen gaan maken. Ajax moet door....
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 15:50
    Ik denk dat ajax stappen maakt dat de concurrent wel een gedeelte mee gaat. Eer dat je de Bayern bent van nederland ben je weer jaren verder. Dat Ajax het licht heeft gezien is goed, nu hopen dat ze doorpakken en de andere club(s) aanhaken zodat we als land weer aanzien krijgen..
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3074
    woensdag 18 juli 2018 om 16:18
    Ben het helemaal met jou eens, talenten met de kwaliteiten die kishna en el Ghazi hadden zullen dan misschien wel afvallen maar zullen uiteindelijk opgepikt worden door de concurentie of evt een sub top clubs waardoor het niveau vd eredivisie zal gaan stijgen💪🏽
    Vind ik leuk
    yuuup +8982
    woensdag 18 juli 2018 om 16:35
    Inderdaad. Op zich een goede ontwikkeling. Mits niemand doordraaft.
    Vind ik leuk
    pure_afca +56
    woensdag 18 juli 2018 om 20:17
    Als je het bayern van nl wil worden dan moet je nu arias en lozano weghalen bij psv, dit gebeurt natuurlijk nooit. Dat doet bayern wel, halen constant de beste spelers bij de concurenten( voorsl dortmundt) weg. Gotze, hummels, lewa ect
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1358
    woensdag 18 juli 2018 om 15:50
    Als dat zo is, dan is het sowieso niet aantrekkelijk om in de ED te spelen. Je kan iedere idioot die tegen een bal kan trappen miljoenen euros betalen, maar wil je de echte toppers binnen halen zal de complete competitie aantrekkelijk moeten zijn. Dat ze willen groeien is logisch, maar serieus...Delay Blind? Die gaat je geen kampioen maken. Tadic? Die doet echt wel een stapje terug. Ajax heeft miljoenen, maar die gaan nu wel hard en zoals iedereen altijd over PSV zit te mauwen...haal je een speler van buiten, dan is er geen plek voor eigen jeugd. En laat Ajax nu altijd heel sterk daarin zijn geweest en die jongetjes voor woekerprijzen door kunnen verkopen. Dit is zelfdestructie mijns inziens.
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 16:03
    Ik vind je verschrijving??? het leukste.
    Daley is inderdaad Delay.
    Hopelijk kan die hardloper die in dienst is van Ajax hier wonderen verrichten.
    Vind ik leuk
    035 +4446
    woensdag 18 juli 2018 om 20:08
    Dat is nu precies de makke op VP. Verbasteren van namen om leuk te willen zijn en duimpies te scoren. Sneu dus.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:22
    Als je CL speelt en goed betaald maakt het voor de meesten niets uit. Zie Frankrijk, ook een competitie van niets.
    Vind ik leuk
    Youri99 +8190
    woensdag 18 juli 2018 om 17:21
    In tegenstelling tot wat jij beweert denk ik dat ervaren spelers in een team jonge talenten juist beter maken aangezien daardoor de weerstand op de trainingen omhoog gaat. Dus je theorie die wankelt een beetje naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12278
    woensdag 18 juli 2018 om 15:54
    Als als als.

    Eerst zien dan geloven.
    Met afgelopen seizoen geen Europees voetbal, voor kerst uit de beker tegen een degradant en bijna het hele seizoen meer dan 5 punten achter de koploper was Ajax ook naar een treurig dieptepunt afgegleden.

    Ja de aankopen zijn er nu, maar de transfermarkt is nog weken open en er is nog geen officiele wedstrijd gewonnen.

    Dus ja, Overmars is geslaagd voor het onderdeel "Hoe sloop ik een elftal / club", en begint nu aan module II "een winnend elftal neerzetten".

    Of ie daarvoor slaagt duurt tot mei voor we het weten, tenminste dan. Laten we niet hopen dat hij rond kerstmis al gezakt is voor dit onderdeel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    RebelVox +5783
    woensdag 18 juli 2018 om 16:03
    hahaha ik snap dat je voorzichtig bent, maar je moet toegeven ondanks het waardeloos afgelopen jaar dat er nu eindelijk een trendlijn doorbroken wordt.

    Kwaliteit 1e elftal gaat omhoog, het zal voor de jeugd ook een extra stap moeten zijn.
    Iedere jeugdspeler liep ook zonder moeite met het eerste mee, dat was ook niet goed.

    Jeugd moet weer langdurig in het 1e willen spelen, wat met Kluivert is gebeurd mag nooit weer.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12278
    woensdag 18 juli 2018 om 16:28
    Blijf voorzichtig.
    Als Als Als Ziyech nog vertrekt dan wordt je er met Tadic toch wat sterker op maar qua eindpass is Ziyech zeer sterk. Blijft Ziyech dan is Tadic erbij echt een versterking.
    Blind? Daar wordt zoveel van verwacht dat het volgens mij alleen maar tegen kan gaan vallen.

    En belangrijkste wordt wat mij betreft: Is Onana te behouden want daar is geen Plan B voor.

    Dus als en Onana en Ziyech op 1 september nog rondlopen dan is er sprake van een trendlijn die doorbroken wordt. En als bonus zal Dolberg dit seizoen het licht moeten zien want daar wordt het echt erop of eronder voor. En tot nu toe is ie vrijwel onzichtbaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    Tfoe +1191
    woensdag 18 juli 2018 om 19:19
    geen plan B voor Onana?
    Vast wel!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2026
    woensdag 18 juli 2018 om 16:33
    Overmars had Kluivert ook gewoon een paar ton meer kunnen geven vind ik
    Vind ik leuk
    yuuup +8982
    woensdag 18 juli 2018 om 16:39
    Nee niet op die manier. De Ligt, Vd Beek prima, maar niet 1,5 miljoen eisen terwijl je net komt kijken. Als Ajax voor die druk was gezwicht had er volgende week weer één bij Overmars om salarisverhoging staan te mekkeren. Dan is het hek van de dam.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2026
    woensdag 18 juli 2018 om 16:43
    Hij is wel van de zelfde lichting dus waarom hem niet ? Waarom niet die talentvolle lichting allemaal anderhalf geven ? Dan geef je ook een signaal van vertrouwen af . Nu opeens kan het wel
    Vind ik leuk
    yuuup +8982
    woensdag 18 juli 2018 om 16:53
    Allemaal een salarisverhoging van 200%??? Waarom? Omdat één blaag Ajax klem probeerde te zetten? Als je dit doet ligt het minimum salaris meteen op 1,5 miljoen. Ben je binnen twee jaar failliet.
    Vind ik leuk
    Stranger +4395
    woensdag 18 juli 2018 om 16:56
    Denk je dat nu niet gebeurt?
    Ik denk als Ziyech niet verkocht wordt hij ook meer wil hebben net zoals de Ligt en Onana.
    Zoals Overmars zelf al zei het is een trendbreuk en daar komen spelers op af om meer te vragen / eisen.
    Vind ik leuk
    yuuup +8982
    woensdag 18 juli 2018 om 17:08
    Nee. Het is duidelijk dat spelers als Huntelaar, Tadic en Blind meer kunnen verdienen. Als Ziyech zijn contract zou verlengen zou hij ook in aanmerking kunnen komen, maar spelers als De Ligt, De Jong, Kluivert gaan nooit meer dan 1 miljoen krijgen en anders wieberen.
    Vind ik leuk
    isnake +2034
    woensdag 18 juli 2018 om 20:41
    Volgens mij heeft Ziyech nog een contract voor een aantal jaren dus die kan best wat willen hebben... maar...
    Vind ik leuk
    RebelVox +5783
    woensdag 18 juli 2018 om 17:40
    Denk dat die paar ton niet hadden geholpen. Nee, hij denkt dat hij al klaar is bij Ajax.
    Wat zal hij er spijt van krijgen....
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 16:00
    Klopt! Feyenoord en PSV hadden óók al eerder een groot modern nieuw stadion moeten bouwen. De Kuip is sfeervol maar gedateerd en van PSV is sowieso veel te klein én ook niet meer van deze tijd als je in de toekomst mee wil blijven doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:17
    Dan moet ajax maar meedoen in een buitenlandse competitie, iedereen blij.
    Vind ik leuk
    Martinnat +589
    woensdag 18 juli 2018 om 16:22
    Opzouten naar Schotland daar zoeken ze nog een topclub
    Vind ik leuk
    PinPelado +1115
    woensdag 18 juli 2018 om 18:09
    Kampioenschap kan je niet kopen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5305
    woensdag 18 juli 2018 om 18:36
    Ik moet het nog maar eens zien allemaal.. eerst dit seizoen de titel maar pakken anders zit je alweer 5 jaar zonder
    Vind ik leuk
    volharding +372
    woensdag 18 juli 2018 om 18:54
    Dit roepen jullie al jaren , blaaskaak!! over een jaar zit je weer onder je steen...
    Vind ik leuk
    Suomi71 +885
    woensdag 18 juli 2018 om 19:43
    Ik zal de huid nog maar niet verkopen voordat de beer geschoten is. Eerst maar weer eens overtuigend kampioen worden. We hebben de afgelopen seizoenen vaker gehoord dat Ajax met dit spelers materiaal makkelijk kampioen zou worden. Er gaat misschien ook nog wat weg en met alleen het aantrekken van Tadic en Blind is het verschil nog niet enorm te noemen. Ben wel van mening dat op dit moment Ajax op papier het er het beste voorstaat maar nogmaals dat is niet voor het eerst.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 20:57
    Het hangt niet alleen van geld en goede spelers af. Je kan wel 200 miljoen uitgeven maar als je een trainer hebt die er geen eenheid van kan maken heb je nog niks. Kijk naar Argentinië of Brazilië op het WK. Allemaal talenten maar het loopt voor geen meter!

    Mag hopen dat het niveau van Nederland omhoog gaat maar dan moet er eens een goed resultaat geboekt worden en niet die ene uitschieter die Ajax heeft gehad in Europa maar steenvast een halve finale pakken. Ook dat zie ik (nog) niet gebeuren. Daarbij is 16il voor blind ook gewoon teveel
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2790
    woensdag 18 juli 2018 om 21:14
    Klopt, zo gaat dat. Kijk bv. naar Bayer M...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 06:13
    Twente....? 😂
    Vind ik leuk
    Entombed +820
    donderdag 19 juli 2018 om 06:24
    Weet je, gelukkig is geld niet zaligmakend. De kans dat Ajax dit jaar kampioen wordt is natuurlijk heel groot. Maar direct die hoogmoed en die grote Amsterdamse bek altijd.

    Wat ik ook schitterend vind aan deze reactie is de hoe dit tot stand moet zijn gekomen.

    Van de Sar: "Ik lees dat wij zo rijk zijn dat we het Bayern van Nederland zouden moeten zijn, waarom zijn we dat niet? Ik wil het Bayern van Nederland zijn."
    Overmars: "Sure, we hebben een prima gevulde oorlogskast, laten we wat spelers gaan kopen. FF denken, een paar jaar geleden dachten we dat Tadic wel zou passen."
    VdS: "Tadic, ja, Tadic"
    O: "O en Blind, is een kind van de club die kunnen we wel terug halen daar zullen de fans wel blij mee zijn."
    VdS: "Blind, ja, Blind. En wie dan nog meer... We hebben Labyad en... Uhhh Bando ofzo."
    O: " ik bel ff naar saushampton en Menshester"
    10 minuten later
    O: "Ed, ze moeten er 11 mln en 16 mln + bonussen voor hebben"
    VdS: "Prima, fax de contracten maar, ik krabbel"
    O: "Snel een persconferentie plannen om te zeggen dat wij NU het Bayern van Nederland zijn, Jah dat doe ik"
    Vind ik leuk
    EeFs08 +3
    zondag 22 juli 2018 om 11:03
    Overmars de man van de Ajaxcultuur.
    4 jaar geen prijs met spelers uit de peperdure jeugdopleiding.
    Nu wordt na goed Engels en Spaans voorbeeld het succes met veel geld gekocht.
    Op deze manier moet het dan goedkomen. De jeugd heeft dus ook geen toekomst meer en als het niet lukt zijn ze over 3 jaar terug bij af en met gefrusteerde talenten.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1198
    woensdag 18 juli 2018 om 15:44
    Wat denk je van Bosz
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 16:06
    Hij heeft heel veel geluk gehad en daar wordt nog op geteerd.
    Ajax heeft in de EL wedstrijden meerdere malen op het punt van uitschakeling gestaan. Maar met een wonder redde ze het . Gelukkig.
    Maar Bosz was het niet die de wonderen verrichtte.
    Nu hij geen club kan vinden zal hij zijn gezicht volp laten zien
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:21
    Met je eens. Mensen lijken te vergeten dat het onder Bosz ook pas na de jaarwisseling ging lopen. En die EL was ook op en af maar wel heel vermakelijk.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +293
    woensdag 18 juli 2018 om 18:49
    en PSV had vorig jaar geen geluk en 3 jaar geleden ook niet zeker? Ajax gaat nu gewoon vissen in een kwaliteitsvijver waar PSV en Feyenoord niet in kunnen vissen. Ajax is met dit materiaal de torenhoge favoriet, dit valt niet te ontkennen. Of ze kampioen worden dat weet je simpel weg nooit zeker, maar dat de kans aanzienlijk groter is dan bij PSV of Feijenoord lijkt me nogal evident.
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 19:04
    Kijk zo ontstaan van die afgeleide discussies.
    Het ging over Bosz en zijn succes.
    Ik was, nog voor Ajax aan hem dacht een voorstander.
    Kijk ik terug dan zeg ik:
    hij heeft niets bereikt. Geen kampioen, geen JCschaal, geen El titel. Wel leuk voetbal. en veel geluk.
    Jij begint nu ineens over PSV.
    Het gaat niet over PSV en geluk.
    Desalniettemin zal ik hier even op in gaan.
    Ook ik riep? Altijd geluk? Kan niet. Ze kunnen als het moet gas geven. Onder andere lange hoge ballen en de Jong regelt het wel.
    Bovendien hebben ze in een 1-1 duel gewonnen.
    Lijkt mij dan een terechte kampioen. Al vind ik hun voetbal verschrikkelijk. Maar als de fans tevreden zijn, dan is het goed.
    Net als muziek; er zijn mensen (geweest) die van de Beatles hielden . Ik niet. SOUL. James Brown
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4842
    woensdag 18 juli 2018 om 17:13
    Omdat AZ komend seizoen Weghorst en zeer waarschijnlijk ook Jahanbakhsh moet missen betekent dat niet dat ze voortaan met 9 man spelen, Pietje.
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +231
    woensdag 18 juli 2018 om 15:48
    Ten hag schat ik iets hoger in dan vd brom
    Vind ik leuk
    RebelVox +5783
    woensdag 18 juli 2018 om 16:04
    Ten Hag heeft mij nog niet overtuigd, vd Brom speelt wel aantrekkelijker voetbal
    Vind ik leuk
    Bertus +4600
    woensdag 18 juli 2018 om 17:03
    Gaat Zidane niet naar Juve?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8089
    woensdag 18 juli 2018 om 17:05
    Zidane gaat naar Juve, mark my words. Oliseh zit zonder werk
    Vind ik leuk
    Martinnat +589
    woensdag 18 juli 2018 om 15:23
    Als je veel geld uitgeeft aan spelers moet je ook een toptrainer halen en niet een waarvan je nog niet of die kan omgaan met de wetten van een topclub en alles wat erbij komt kijken
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 16:07
    Jong team ervaren trainer
    Ervaren team jonge trainer.

    Dit kan best.
    Ten Hag is een slimme trainer die het spelletje goed doorziet. Ook hij zal wat bij moeten leren. Namelijk als het niet loopt met je strijdplan. Wat dan?
    Doorgaan met dit systeem
    Kan. Toni Kroos en Duitsland 95 ste? minuut scoren of
    pompen met Huntelaar erbij.
    Ik ga voor optie 2.
    Hij is daar zwak in. Maar hij is een hele goede trainer die zeker het hele jaar blijft.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    Martinnat +589
    woensdag 18 juli 2018 om 16:19
    Ik zeg niet dat die slecht is , maar ik vindt dat Ajax wel een risico neemt.
    Spelers als Blind en Tadic , Ziyech die hebben een mening en die laten ze gelden ook , de druk van bestuur, druk van Supporters , media etc dat heb je alleen aan een goede trainer niet genoeg
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 16:35
    Blind zal je niet zien of horen (zeer verstandig, haha)
    Goede spelers praten en overleggen met de staf en samen komen ze er wel uit.
    Vorig jaar, als het niet liep, ging Zyech ook meer op rechts spelen. Hij hoeft dan minder te verdedigen. Deed hij zonder morren.
    Volgens mij is deze groep homogeen.
    En anders mept Huntelaar. (die ik alleen als invaller zie)
    Vind ik leuk
    Martinnat +589
    woensdag 18 juli 2018 om 17:11
    Het is te hopen voor jullie dat zijn vader zich een beetje rustig houd , overal waar die komt doet die meer fout dan goed
    Vind ik leuk
    LargoWynch +720
    woensdag 18 juli 2018 om 15:53
    Noem eens iemand anders zeg je dan...? Wat dacht je van Peter Bosz?! De enige reden dat ze hem niet terughalen is trots, puur omdat Edwin van der Sar dan publiekelijk moet toegeven dat hij gefaald heeft als algemeen directeur en dat weigert hij, want hij zal nooit toegeven dat hij ongeschikt is voor zijn functie.
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 16:12
    Nee, omdat hij ongelooflijk veel schijtmazzel heeft gehad en de club heeft verraden.
    Niet dat gelul: ik heb het in een vroeg stadium aangegeven. Was dan opgestapt VOOR een andere club kwam.
    En ook geen opmerking: ik zou het doen. LULKOEK
    Vind ik leuk
    LargoWynch +720
    woensdag 18 juli 2018 om 17:14
    Weer een nietszeggende papegaai. Bosz valt helemaal niets te verwijten in die soap, het is volledig de verantwoordelijkheid van van der Sar die de situatie met enerzijds Jonk en anderzijds Bergkamp liet escaleren. Het had niets met Dortmund of met geld te maken, maar blijf jij maar in die dertien in een dozijn verhalen volharden.
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 17:35
    Wat heeft Bosz gepresteerd? Niets!
    3 titelkansen Hoeveel heeft hij binnen gehaald.
    NUL.
    Papegaaien zijn zij die beweren dat hij goed heeft gepresteerd.
    Met veel mazzel finale EL.
    Anders was hij afgemaakt!
    Jij, ik en vele anderen baseren onze mening op informatie van de media..
    ", het is volledig de verantwoordelijkheid van van der Sar die de situatie met enerzijds Jonk en anderzijds Bergkamp liet escaleren" hoe vaak heb i dat hier niet zien voorbij komen.
    Over papegaai gesproken
    Vind ik leuk
    LargoWynch +720
    woensdag 18 juli 2018 om 22:05
    Nee, ik volg simpelweg kanalen die ertoe doen en neem ook de uitspraken van hoofdrolspelers serieus, in tegenstelling tot de vele 'van horen zeggen' bullshit stories die circuleren en waar jij vrolijk aan bijdraagt. Jij begrijpt helemaal niets van Ajax, zoveel is wel duidelijk. Bosz heeft meer voor Ajax bereikt dan alle trainers voor hem in de afgelopen 15 jaar, met inbegrip van de vier landstitels van Frank de Boer, waarvan de laatste twee werden behaald met ronduit waardeloos voetbal waar de echte fans, d.w.z. fans die Ajax al decennia volgen, allang klaar mee waren.

    De speelwijze die Bosz hanteerde was voor Ajax goud waard, daar gaat het om. Maar dat snap jij simpelweg niet, jij staart je blind op het feit dat hij geen prijzen heeft gepakt. Dat menig Ajax fan liever Ajax die finale zag spelen dan dat ze landskampioen zouden zijn geworden doet er niet toe voor simplisten zoals jij. Wie ben je überhaupt? Kom je überhaupt wel bij Ajax of ben je een teletekstsupporter of iemand die Ajax alleen maar wil afzeiken om het afzeiken? Ja, een meerderheid van de Ajax fans wil dat van der Sar zijn verantwoordelijkheid neemt en opdondert, ja een meerderheid van de fans steunde Wim Jonk, was tegen Dennis Bergkamp en voor Peter Bosz. Peter Bosz wordt letterlijk op handen gedragen door de kern van Ajax.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:14
    Bosz heeft een kiertje open gezet voor een eventuele terugkeer en dat zou ik zeker met dit spelersmateriaal zeker toejuichen. Maar eerlijk is eerlijk laten we Ten Hag eerst eens effe de kans geven vanaf begin van een seizoen.
    Vind ik leuk
    LargoWynch +720
    woensdag 18 juli 2018 om 17:10
    Een kans geven? Dit is AFC Ajax Amsterdam, de recordkampioen van Nederland, niet FC Emmen. Er is geen tijd, die krijgt hij ook niet meer, hij en Ajax moeten er meteen staan. Als hij de Champions League niet haalt moet hij per direct ontslagen worden en moet met hem van der Sar opstappen.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1177
    woensdag 18 juli 2018 om 16:17
    Ik zou als Ajax zijnde altijd voor een Israëlische trainer gaan
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 02:41
    Maarja, jij bent Ajax niet. Next.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1213
    woensdag 18 juli 2018 om 20:10
    Nog ff geduld dan kunnen reiziger en bogarde zo instappen. Ook dat past bij de filosofie van de club en zie wel een geschikt duo in deze twee.
    Vind ik leuk
    GaoYao +5043
    woensdag 18 juli 2018 om 21:21
    Skippy
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:31
    Om met Ernst Happel te spreken: Wir sind doch gekke Henkie nicht...…..
    Vind ik leuk
    zwollie +6926
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    Met ten hag als trainer word Ajax geen kampioen.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +245
    woensdag 18 juli 2018 om 15:34
    De sukkel ten Hag gaat de kerst niet halen. Maar de achterstand op PSV en Vitesse is dan al zodanig dat ze geen kampioen meer kunnen worden
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 16:13
    En je posting wint aan waarde door iemand die je niet kent voor sukkel uit te maken?
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +245
    woensdag 18 juli 2018 om 20:31
    S ten Hag zou Ajax toch even kampioen maken na het tijdperk Keizer? Dat is niet gelukt toch? Dus staat de S voor sukkel. Had ook schaap kunnen staan....veel geblerrr en weinig wol.
    .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 20:32]
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 21:06
    Tijdperk nog wel
    half jaar. Dat kan alleen Frank de Boer.
    Goed jongen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:16
    Jij denkt dan waarschijnlijk aan van t schip?
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    woensdag 18 juli 2018 om 15:40
    Logisch dat Ten Hag het nu moet laten zien anders is het out. Die druk weet hij zelf ook die staat er op,dus presteren
    Vind ik leuk
    Snapje? +3004
    woensdag 18 juli 2018 om 17:12
    Je zal op het niveau van psv en feyenoord zitten... dat wil je niet!
    Vind ik leuk
    Yuri +3729
    woensdag 18 juli 2018 om 15:18
    Laten we even afwachten hoe het seizoen verloopt. Stel hij haalt de CL dan zul je geen enkele supporter meer horen klagen over Ten Hag.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    13 +10579
    woensdag 18 juli 2018 om 15:52
    CL halen alleen zal niet genoeg zijn, de gemiddelde Ajacied zal nu een kampioenschap verwachten / eisen.
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 16:14
    Of EL.
    Ook dat is een prestatie. Immers vorig jaar geen Europees voetbal
    Vind ik leuk
    Den Daats +6375
    woensdag 18 juli 2018 om 16:11
    Het enige jaa, 4 jaar droogstaan terwijl je bii uitstek de rijkste bent en het meeste te besteden hebt kan je een technisch manager niet aanrekenen natuurliijk!
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6920
    woensdag 18 juli 2018 om 16:25
    Wat is er knap aan het halen van Daley Blind voor EUR 16 tot 20 miljoen met een éénjarig contract?

    Tadic is een prima aankoop. Maar ook de aankoop van Neres (ruim EUR 11 miljoen) is natuurlijk niet een kunststukje te noemen. Net zoals het halen van Ziyech en Sinkgrave, waar in alle gevallen gewoon de hoofdprijs is betaald.

    Qua verkoop doet Overmars het prima. Bedragen die worden ontvangen liggen op eenzame hoogte in Nederland, met wellicht Depay (en eventueel Lozano) als uitzondering bij PSV.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:56
    Dat zeiden we ook allemaal na 4 maanden van Bosz. Kijk hoe iedereen nu met Bosz wegloopt. Geef ten Hag een eerlijke kans met een volledige voorbereiding. Dan kunnen we er aan het eind van het seizoen met zijn allen iets van vinden.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5401
    woensdag 18 juli 2018 om 20:05
    Overmars wilde Erik ten Hag niet halen dat wilde Edwin van der Sar en ik ben het met je eens dat Ten Hag niet past binnen een club als Ajax. Daar zie ik liever nestors als Van 't Schip of Bosz.
    Vind ik leuk
    Choppa +298
    woensdag 18 juli 2018 om 15:19
    Kluivert kon wel behouden worden dus.
    Maar blijkbaar wou ajax niet zo graag.
    Dus hem moet niet alles verweten worden.
    Als je 20 mil uitgeeft aan oud jeugdspeler,kan je heus wel 1,5 salaris geven aan toptalent.
    Die awards heeft gewonnen als beste jeugdspeler.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    chicken +10496
    woensdag 18 juli 2018 om 15:24
    Het verschil is dat de een zich bewezen heeft in de top en het jochie een te grote bek had.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6920
    woensdag 18 juli 2018 om 16:31
    Heeft Blind zich bewezen in de top? Ja hij heeft bij Man United gespeeld. En heeft daar zeker goede wedstrijden gespeeld. maar onomstreden was hij volgens mij nooit. Wellicht onder Van Gaal. Onder Mourinho was het snel gedaan met de basisplaats. Zeker toen Man United om de bovenste plekken meedeed. Nog niet zo lang geleden werd Blind uitgefloten door een hele Arena...

    Dat staat overigens los van Kluivert, die inderdaad alles nog te bewijzen heeft.
    Vind ik leuk
    chicken +10496
    woensdag 18 juli 2018 om 17:29
    Was belangrijk onder v Gaal. Mourinho speelt altijd met Power players, dan past blind niet in die visie uiteraard.

    Werd bij MU gewaardeerd door de supporters. Daar stond hij niet boven aan de lijst van spelers die weg mochten.

    Wij zijn er heel blij mee iig.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2576
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    Klopt je gaat toch een snotneus na 5 leuke wedstrijden niet je duurst betaalde speler maken.

    Hij wilde daarnaast 20% van de verkoop opbrengsten net als Riaola ook 20% wilde.

    Jij zou dus een speler die een stuk minder gepresteerd heeft en nog maar net komt kijken meer loon geven als een Donny v/d Beek, Ziyech, Onana, de Ligt, Dolberg spelers die wel speelde in EL Finale.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6920
    woensdag 18 juli 2018 om 16:32
    Die gasten die jij nu opnoemt, komen ook nog wel bij Sar langs hoor, nu men weet dat Daley Blind de duurste Ajacied ever is, qua transfersom en qua salaris.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2576
    woensdag 18 juli 2018 om 16:35
    Die spelers met name de Ligt en de Jong hebben net hun contract wel verlengt, Daarnaast is het toch normaal dat een Blind,Tadic, Huntelaar meer verdienen dan een 18 tot 21 jarige speler die net komt kijken.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 15:30
    Dat salaris was niet het enige dat Kluivert wilde hè. Dat op deze manier wegzetten doet geen recht aan de werkelijkheid. Naast dat salaris eiste kamp Kluivert ook nog bijna 50 procent van een toekomstige transfersom.

    Dan ging hij dus niet alleen al beginneling het topsalaris verdienen, ook gaf je dan Raiola een vrijbrief ieder half jaar te gaan lopen leuren met zijn client in de hoop een mooie transfersom in zijn zak te steken.
    Vind ik leuk
    Snapje? +3004
    woensdag 18 juli 2018 om 18:03
    2/3 Van Nederland denkt dat Ajax kampioen wordt... de rest snapt niets van voetbal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 20:40]
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    woensdag 18 juli 2018 om 15:09
    Overmars,spreekt oorlogstaal richting psv en Feyenoord
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:14
    Ik denk dat met name feyenoord in deze strijd zich dan snel terug zou moeten trekken,
    Of ze moeten hier en daar nog een blik van die vriendjes los kunnen trekken want Ze zijn net beetje fatsoenlijk gezond toch daarzo?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:29
    Het is nu echt oorlog.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    woensdag 18 juli 2018 om 16:04
    Gelukkig niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 01:49
    Nee hoor lig vredig te slapen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 02:54
    En te typen; knap hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    Nou nou, wat een oorlogstaal zeg. Beetje reacties uitlokken.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3462
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    Hoogmoed komt al jaren ten val. Blind is totaal geen verlosser
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    woensdag 18 juli 2018 om 15:13
    Blind duur gekocht en duur salaris en weinig restwaarde,alleen prijzen kan dit terug betalen want is wel een mega prijs transfer
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3462
    woensdag 18 juli 2018 om 16:04
    Dat ben ik geheel met je eens. Ik heb Blind echter nooit een goede voetballer gevonden. Ik heb nooit gesnapt dat hij naar man utd kon. Voor een verdediger te traag en verdedigende middenvelder vertraagd hij het spel. Op zijn posities vind ik tagliafico, de jong en zelfs schone beter. Ik denk dat dit een verhaaltje Heitinga wordt.

    Tadic daarentegen vind ik een geweldige voetballer met een zoals ze zeggen goeie kop erop
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:14
    Blind is zeker geen verlosser nee, weet niet waarom iedereen zo gehypet is over hem.. Tadic is daarintegen wel een verlosser.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    woensdag 18 juli 2018 om 15:17
    Volgens mij is ie een Serviër
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:18
    Lijkt me dat vooral andere club dan ajax supporters hem zo hypen
    Van de meeste ajax supporters hoor ik toch meestal een simpele welkom terug ofzo en af en toe een kritische iets in de trend van die kan dr niks van
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:24
    Denk toch echt hier te lezen dat het andersom is. De andere supporters zeggen dat het geen geweldenaar is. Tadic is qua naam veel beter.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:06
    Het is mij juist nu al een aantal keer ( niet aleen hierzo) opgevallen dat het vooral andere supporters dan die van ajax met termen aankomen als verlosser of iets dergelijks waarbij ik vooral de indruk krijg van de ajax supporters dat die het gewoon mooi vinden dat een oud speler en vooral echte amsterdammer op dit moment in zijn carriere al terug wil komen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:11
    Dat het mooi is voor Ajax klopt. Toch zie ik hier veel Ajacieden zeggen dat hij de verlosser is met Tadic. Wat, als je reëel bent, niet de waarheid is.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:33
    Oh nee blind als de verlosser zien doe ik in elk geval niet, ik zie hem meer als een speler waar de overige jonkies wel een beetje tegenop kijken en waar ze nog genoeg van kunnen leren en door zijn ervaring denk ik dat het wel een speler is die weet wat er word gevraagt in een wedstrijd om deze te winnen maar daar houd het wel mee op
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:54
    Dat is natuurlijk wel waar. Toch die ervaring van de Premier League.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:35
    tadic komt toch van twente en is een servier 1985...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:40
    Snap je ffe niet hoezo deze reactie? Want ik heb het dacht ik hierboven over blind en helemaal niet over tadic...

    Overigens is tadic begonnen bij vojvodina en komt nu van southampton en niet van twente ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:55
    dan heb ik dus al die tijd verkeerd gehad, dacht altijd dat dit die jongen van twente was
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:59
    bericht tadic daarentegen is wel een verlosser
    reactie tadic is volgens mij een servier
    en toen las ik jou bericht, dus zodoende in de war, maar dat er een andere Tadic was dan degene die toen bij Twente speelde had ik nooit aan gedacht. ik let ook niet op jullie club, dus vandaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:10
    Oh maar dit is dezelfde tadic als die van twente wel hoor aleen komt hij nu via southampton na ajax en voor twente heeft die ook nog voor groningen gespeeld
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:02
    OK, dank, ik was het even kwijt.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 02:59
    Wel veel onzin reacties ondanks dat je niet op Ajax let.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:34
    even teruglezen dan risico, de hype is bij de ajaxaanhang
    Ons interesseert het niet, wij hebben Robin en Steven etc.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 02:59
    Steven?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3462
    woensdag 18 juli 2018 om 16:05
    Dat zijn zinnige woorden en sluit ik mij bij aan
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:16
    Zowel Blind als Tadic zijn voor de Eredivisie gewoon toppers, terwijl dit pas het begin is. Over 5 jaar weet niemand meer wie Feyenoord of PSV is.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4344
    woensdag 18 juli 2018 om 15:21
    Fantast
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:24
    Onzin, als PSV een sloot geld vangt voor Lozano dan doen ze vrolijk met Ajax mee.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12896
    woensdag 18 juli 2018 om 15:44
    Dat betwijfel ik, één zwaluw maakt nog geen zomer...

    Ik las laatst dat Gerbrands bij PSV de komende jaren een stabiele pot van 30/40 miljoen wil verwezenlijken, maar laat Ajax nou nu al een stabiele pot van 140+ miljoen hebben welke alleen nog maar meer gaat worden met spelers als de Ligt, de Jong, vd Beek etc.
    Eén Lozano dicht dat gat niet hoor..
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:48
    Oh we zeggen hetzelfde haha, had jou reactie nog niet gelezen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12896
    woensdag 18 juli 2018 om 15:52
    Hahahaha, zo ongeveer wel ja!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:45
    Als PSV Lozano verkoopt komt men lang nog niet in de buurt van de financiële middelen van Ajax, een transfer van Lozano gaat PSV überhaupt niet een sloot geld opleveren, aangezien Pachuca een grote brok van de transfersom krijgt. En vergeet niet dat Ajax met De Ligt, Frenkie de Jong, Ziyech en mogelijk ook Dolberg ook kapitaal op het veld heeft staan dat binnen enkele jaren elk voor minstens het bedrag van Lozano weggaan.

    PSV zal echt 4/5 verkopen à la Lozano moeten doen om enigzins aan te haken, vergeet niet dat de jaarlijkse opbrengsten van Ajax wat betreft bijvoorbeeld sponsoring ook veel hoger ligt dan bij PSV.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:46]
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 15:54
    We zullen het meemaken wat er gaat gebeuren. Tot nu toe doet PSV het gewoon goed. Ik denk dat het niet zo'n uitgemaakte zaak wordt dan dat jij beschrijft... maar we gaan het meemaken :)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:56
    Ik heb het hier over het financiële gedeelte he.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 16:00
    oooow ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:37
    In Rotterdam gaat het om voetbal. Geen woorden maar daden.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 03:02
    Ach vandaar al zolang geen kampioenschap. 18 jaar toch? Veel woorden en weinig daden.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6920
    woensdag 18 juli 2018 om 16:41
    Cruijff riep altijd dat een 'zak geld geen goals kan maken'. Blijkbaar is die filosofie ook overboord gegooid. Gelukkig bewijzen de rijke competities dat geld uitgeven geen garantie voor succes is. Anders kunnen we ook gewoon de eindstand bepalen op basis van de begroting.

    Probleem is namelijk dat je iets in gang zet en je niet weet waar het stopt. Denk je nu echt dat De Ligt en De Jong en straks andere jeugdparels tevreden zijn met een basissalaris wanneer er in een team spelers zijn die 3/4 miljoen verdienen? Blind en Tadic krijgen meer salaris/tekengeld dan Ten Hag. Dat gaat wringen wanneer de prestaties wat minder zijn. En die tijden komen ook. Die situatie heeft ook indirect geleid tot de afbrokkeling na Van Gaal en zijn successen in de jaren '90. Het consequent hoger belonen van spelers als De Boer, Blind e.d. heeft toen geleid tot zware onvrede bij jongere jongens zoals Kluivert, Davids en Seedorf. Mety het EK 1996 als resultaat en vervolgens het vertrek van bijna die hele selectie.

    We gaan zien waar het toe leidt.
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    woensdag 18 juli 2018 om 15:39
    Individuen maken nog geen team! Bovendien hebben PSV en Feyenoord trainer met internationale ervaring. Ik moet het maar nog zien want met geld koop je geen winnende team.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12896
    woensdag 18 juli 2018 om 15:46
    Zie Real Madrid, PSG, Man.City etc.. ;-)
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 15:55
    inderdaad, op den duur zal het geld winnen...
    Daarom heb ik ook zoveel meer respect voor Arsenal dan voor de clubs uit manchester..
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:42
    Als speler ja, als trainer heeft Van Bommel nog niks laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:36
    wij wel
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 02:55
    Dat was Johan.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1999
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    Laat nu maar zie dan ook. Als je nu nog geen kampioen kan worden dan kostje straks je eigen kop. Maar ik gok dat ajax het wel red .
    Vind ik leuk
    danny1974 +1719
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    Hahaha nu nog wat prijzen, hopen op geen bedreigingen, hopen op geen gefluit en misschien een keertje hopen dat de trainer er niet weer uit gaat...er staat druk op de ketel in de tweede voetbalhoofdstad van Nederland. Verder een goede aankoop Fc Tikkiebreed kosten 9 miljoen per jaar...whaha
    Gelukkig staan de Snaveltjes weer wagenwijd open, zullen zij al beginnen met het stickeren van de spelersbus ..of zijn daar nog foto's van van de vorige keer ?

    Ps bedoelt dat broertje van Paulus de Boskabouter niet het niveau van Fc Twente, geen prijzen, veel gefluit, trainers ontslaan, mensen die elkaar er uitwerken en supporters die bedreigingen uiten ?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    woensdag 18 juli 2018 om 15:14
    Wat dat betreft hoop ik dat voor alle clubs!
    Vind ik leuk
    base +2034
    woensdag 18 juli 2018 om 15:22
    Nu nog wat prijzen?
    Die hebben we al heel wat meer dan jou clubje maar als je hobby AJAX zwart maken is ga dan eens wat meer je best doen en kom met feiten en niet je hersenspinsels.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1719
    woensdag 18 juli 2018 om 15:23
    Proost met je aankoop !!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    woensdag 18 juli 2018 om 15:31
    Woef!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 03:04
    Was dat alles? Interessant!
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    In dat geval: goed begin!
    Vind ik leuk
    Degraaf +15532
    woensdag 18 juli 2018 om 15:14
    Zo is het 2cents en ach die titel: die wordt gemaakt door VP, daar kijken Ajacieden wel doorheen. Niet-Ajacieden zien dit weer als een provocatie ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 15:19
    Groei, dat is de enige manier.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 15:56
    dat doet ajax inderdaad, respect hoor!
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 15:56
    niet iedereen hoor ;)
    Vind ik leuk
    Degraaf +15532
    woensdag 18 juli 2018 om 16:15
    Jij bent ook niet iedereen Korm, maar dat zal je onderhand wel weten vriend.
    Vind ik leuk
    Gudoeman +256
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    Op een gegeven moment moet je wel.... anders blijf je als Nederlandse topclub achter... hij heeft groot gelijk! Ga zo maar door
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1330
    woensdag 18 juli 2018 om 15:11
    De salaris kap heeft Ajax gebracht tot waar het nu is.
    Tekengeld of een bonus geven bij contractverlenging is een goede optie maar salarisplafond verhogen???? Je zult toch nooit kunnen concurreren met de landen om je heen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:11
    Toen Overmars ging inzien dat het ook voor hem persoonlijk 5 voor 12 was, kon er ineens flink gespendeerd worden.. Uiteindelijk wel een goede zaak voor Ajax.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    woensdag 18 juli 2018 om 15:15
    Bijzonder dat jullie blijven denken dat Overmars dat alleen doet.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 15:57
    inderdaad, wat mij wel vragen doet opdoen is waarom de RvC nu wel overstag is gegaan....
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    woensdag 18 juli 2018 om 16:01
    Eerst sparen en dan uitgeven :-) denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:12
    ivm kwalificatie-wedstrijden om Europa League te halen, logisch dat ze snel wilden / moesten handelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:12
    Als Ajax nu geen kampioen wordt...
    Vind ik leuk
    Gudoeman +256
    woensdag 18 juli 2018 om 15:32
    Dan word PSV kampioen!!!! 🙌🏻🙌🏻🙌🏻
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:59
    Die kans is aanzienlijk haha!
    Vind ik leuk
    Yuri +3729
    woensdag 18 juli 2018 om 15:12
    Eindelijk. Het werd tijd dat we wat gingen doen met onze centen. Hogere salarissen om de grote vissen naar de club te brengen en om de grote talenten te behouden. Met een goede jeugdopleiding daarachter is het een kwestie van tijd totdat de successen gaan komen,
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 15:59
    het enige nadeel is dat als je geen spannende comp heb dat er ook spelers gaan afhaken omdat ze het aanzien niet waard zijn. Daarom heb je concurrentie nodig en moet kunstgras afgeschaft worden
    Vind ik leuk
    Yuri +3729
    woensdag 18 juli 2018 om 16:05
    Oneens
    Oneens
    Eens
    Eens
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 16:05]
    Vind ik leuk
    windforce11 +1772
    woensdag 18 juli 2018 om 15:12
    En verhuurd of op de bank of tribune. Orejuela, Cassiera, Kristensen, Cerny, S. de Jong, Sinkgraven, Wober
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    woensdag 18 juli 2018 om 15:17
    Klopt er doen er 11 mee in de basis, de rest is, Jong Ajax, reserve of tribune.
    Maar dat is niet vreemd dat gebeurd overal.
    Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    windforce11 +1772
    woensdag 18 juli 2018 om 15:23
    Heb het over het kapitaal wat op het veld zou moeten staan...niet alleen op het veld maar ook er naast dus
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12896
    woensdag 18 juli 2018 om 15:49
    Kan je nagaan hoeveel kapitaal er is..
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    woensdag 18 juli 2018 om 16:02
    Ja en waar is dat niet dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 03:06
    Tis een windbuil meer niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:12
    Ik denk echt dat Ajax de komende 5 jaar een straatlengte voorsprong gaat nemen op de rest a Nederland de goede aankopen en het behouden van eigen jeugd kan ze ook weer op de Europese kaart zetten.
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    woensdag 18 juli 2018 om 16:00
    Zou zomaar kunnen, al verwacht ik wel dat PSV toch gaat reageren.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1975
    woensdag 18 juli 2018 om 15:12
    Des harder de klap als ze geen kampioen worden dit jaar lach ik mij echt te pleuris. Ach laat ze arrogant zijn no problemos hoe vaker ze op hun bek gaan hoe leuker het wordt.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6274
    woensdag 18 juli 2018 om 15:14
    33 titels! jongen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:18
    Des te leuker dat we aan het einde van het seizoen gewoon met de schaal staan, over 5 jaar weet niemand meer wie Feyenoord en PSV zijn!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1818
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    Gewaagde uitspraken hoor daar erger mezelf nog wel eens aan sommige Ajacieden die hoogmoed laten we eerst maar eens 25 juli zien te winnen ! We roepen nu al 4 jaar lang we hebben de beste selectie bla bla en we hebben al 4 jaar niks !
    Vind ik leuk
    Vp128 +589
    woensdag 18 juli 2018 om 15:50
    Gewoon? Dat is het na al die jaren toch al lang niet meer?!
    Vind ik leuk
    Nelis6 +1
    woensdag 18 juli 2018 om 15:24
    Simpele reactie weer 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 03:09
    De pleuris lachen als een ander geen kampioen wordt? Feyenoord 15x en Ajax 33x. Lachen hè.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:13
    Ben ik effe blij dat ik Feyenoord fan ben, want geen echte verwachtingen dus elke prijs is mee genomen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:19
    Dat is niet echt de insteek die een supporter van een topclub zou moeten hebben...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    Klopt, maar ik zie het gewoon realistisch wat er met Feyenoord gebeurt. Maar Feyenoord supporter ben je niet voor even maar dat ben en blijf je je hele leven.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:30
    Realisme is niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 15:52
    Een Ajacied ben je ook voor altijd, dus dat is onzinnig. En wat een ambitie zeg, natuurlijk wil je dat je club veel geld heeft, veel goede spelers kan halen serieus mee kan doen om de prijzen als het jou afschrikt dat de druk te hoog zou zijn, tja... Als dat de mening is van veel Feyenoorders dan is er wel veel veranderd afgelopen 20jaar bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:07
    Afschrikken nee, realistisch zijn Ja.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 16:31
    Dus je hebt liever realisme op plek 2 of 3 of 4, dan realisme favoriet voor de titel.
    Tja.... Komop jij zou ook willen dat Feyenoord 175 miljoen eigen vermogen zou hebben, dure spelers zou kunnen halen, inplaats van realisme met weinig ambitie....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:38
    Wat een onzin zeg wat je schrijft, natuurlijk zou ik ook graag willen dat Feyenoord 175 miljoen aan eigen vermogen zou hebben.
    Maar het woord realist komt niet in jouw woorden boek voor vandaar dat je deze onzin hebt geschreven.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 16:48
    Hoezo ben ik niet realistisch, welke uitspraken waren niet realistisch?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:54
    Je hele bericht van 16.31 is niet realistich maar wel complete onzin.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 16:56
    Dat was een samenvatting van wat jij aangaf, en heeft niks te maken ja of te nee realisme over mn club waar jouw bericht over ging, dus een apart antwoord....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:58
    Je vind het toch niet raar dat ik verder niet meer reageer want reageren op jouw is net zoals water naar zee brengen.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 17:03
    Omdat je geen antwoord meer hebt, en jezelf vast lult...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:08
    Weet je, als ik met iemand een discussie heb en hij of zij schrijft complete onzin dan geef ik diegene gewoon gelijk dit om er maar vanaf te zijn.
    Maar gelukkig heb ik wel een normaal en serieus contact met diverse Ajax supporters op VP.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 17:14
    Ik heb veel goede discussies met Feyenoorders, Psvers, dus dat is het probleem niet. Ik vroeg jou waar ik niet realistisch in was dan is een antwoord op jou wat mn samenvatting was wag jij aangaf, geen bericht wat met realisme te maken heeft. Waarin is Ajax niet realistisch, en heb jij liever de situatie van Feyenoord omdat je realistisch kan zijn maar toch zou je wel de situatie van Ajax hebben de 175 miljoen.. Je spreekt jezelf gewoon een paar keer tegen...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:16
    Nogmaals, ik geef je gewoon groot gelijk.........#
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 17:18
    Zie je, je hebt er gewoon geen antwoord op! Dat is veelzeggend...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:27
    Nogmaals en dit echt voor de laatste keer, ik geef je groot gelijk met al je schrijven.....ik hoop wel dat je begrijpt wat # betekend.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 17:36
    Je hebt er gewoon geen antwoord op, inhoudelijk kan je daarom ook er niet op in gaan...
    Vind ik leuk
    stratumseind +147775
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:48
    je kent blufke nog niet zie ik?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:55
    Heb je het nou tegen mij? En wie is blufke dan wel niet?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147775
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:00
    Ja ik heb het tegen jou en blufke is diegen waar je Ier die discussie mee hebt....
    Tipje: laat gaan elke kritische noot over Ajax werkt als een rooie lap bij hem
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:15
    Nou, ik wist niet dat kwaad werd!.........Maar in hemelsnaam en dat voor de 2e keer, wie is blufke?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147775
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:04
    ik ben nooit kwaad daar ben ik veel te lui voor.

    Blufke is de dorpspastoor van vp . De geschiedenis van hem is niet in 1 boek te beschrijven, recordhouder accounts hier dat zegt je hopelijk wel wat.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:31
    Je lult maar wat en geeft geen antwoord op mijn vraag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147775
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:11
    ook goed,wat jij wil
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 03:17
    Loop maar weer weg! Gekkenhuis.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 03:12
    Heel je leven wetende dat het hoogst haalbare een derde plaats is. Vreemd.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    Wel realistisch. Feyenoord kan niet concurreren met het budget van Ajax.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:29
    En toch is Ajax de afgelopen 4 jaar minder vaak kampioen geworden dan Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 15:53
    Europese finale gehaald, ok 4x geen titel daarvoor 4 jaar wel, op naar het volgende 4 jaar..
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:43
    Dat is waar (ben overigens ook een Ajacied hoor).
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:31
    Hoe ouder je wordt des te realistischer je ook wordt, althans ik denk dat het soms wel het geval bij mij is.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:34
    Dat is ook zo, al ken ik mensen van in de 50 die nog bloed fanatiek zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:37
    Als je mijn leeftijd zou weten dan zou je misschien niet geloven dat ik nog fanatieker ben dan die mensen van 50 die jij opnoemt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:40
    Haha! Dat hebben al die Rotterdammers.

    Die zijn zo cynisch en fanatiek als de pest haha.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:48
    HaHa, bedankt voor de leuke maar wel op waarheid gebaseerde reactie.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1818
    woensdag 18 juli 2018 om 15:26
    Ben een Ajacied en vind Feyenoord een mooie club en heb respect voor dat ze met een beperkt Budget toch een aardig elftal kunnen neerzetten. Bij Ajax verbaas ik me nog steeds dat ze met zoveel geld veel miskopen doen ! Soms natuurlijk ook wel voltreffers maar ze hebben prima scouten maar hoe ze dan bij een Bande Wober en nog wel een paar komen zet ik me vraagtekens bij !
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:30
    Mooie reactie van je dat je Feyenoord een mooie club vind en dat je er ook respect voor hebt aangaande het beperkte budget. Maar misschien helaas voor jou kan ik dat niet over Ajax zeggen. Ik haat ze niet maar heb gewoon een bloedhekel aan ze.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1818
    woensdag 18 juli 2018 om 15:47
    Graag gedaan ik heb er geen probleem mee als iemand een hekel aan Ajax heeft ze roepen het ook wel een beetje overzich zelf af
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 03:22
    Wat is er zo mooi aan Feyenoord? Een ordinaire volksclub die nog een trots zijn dat ze ordinair zijn. Plebs.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 03:11
    Fijn voor je. Geen verwachtingen? Dat heeft Ajax nooit.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:13
    Niks op aan te merken Marc! Ga zo door!
    Vind ik leuk
    G.Kopf +939
    woensdag 18 juli 2018 om 15:13
    Lekker bezig inderdaad. Straks lekket de concurenten leeglopen ala Juve en Bayern.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:13
    Had toon en de jong toch gelijk met de angst voor Ajax
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1221
    woensdag 18 juli 2018 om 15:14
    Eigen jeugd is toch niet zo goed als ze dachten.

    Dan maar kopen. Denk alleen dat Ajax weer de beste spelers heeft, maar geen team. Labrat vindt vooral zichzelf goed, Blind kan niet echt verdedigen, maar geeft zo 2 maal per wedstrijd een goede voorzet.

    Tadic is goed, maar kan nog weleens 'ruzie' krijgen met Ziyach. Door deze 2 goede spelers zal de Jong niet echt kans krijgen zih te onderscheiden.

    Tagliafico is in potentie goed, maar vind ik tot nu toe tegenvallen. Die moet beter kunnen. Die mazraoui is wel een talentje. Kijken of die er staat als het er op aan komt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    woensdag 18 juli 2018 om 15:18
    Komaan zeg.... niet zo dramatisch doen.... je weet toch dat ze bij Ajax altijd nog wat eigen jeugd bij kunnen kopen?!?!
    Vind ik leuk
    base +2034
    woensdag 18 juli 2018 om 15:26
    Ach die eigen jeugd van jullie durft niet eens in de keuken kampioen divisie mee te doen dus daarover beginnen is vrij zwak.
    En welke eigen jeugd heeft jullie top opleiding voortgebracht de laatste 3 jaar ?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    ..... en hij draaide zich nog eens om.....
    Vind ik leuk
    Sanuk +2924
    woensdag 18 juli 2018 om 15:14
    Goed bezig, salarisplafond verdrievoudigd voor deze geweldige explosieve ervaren bankzitter.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:20
    Over paar jaar halen wij spelers als Arias en Lozano gewoon op bij PSV. Binnen 5-10 jaar kent niemand Feyenoord en PSV meer!
    Vind ik leuk
    Sanuk +2924
    woensdag 18 juli 2018 om 15:23
    Speelt ajax dan in de luxemburgse competitie?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:45
    Ik denk dat jullie beter in de Luxemburgse competitie kunnen gaan spelen, komende jaren valt in Nederlands niks te halen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    Voor 60 miljoen mogen jullie Lozano hebben. Maar denk je echt dat die voetballers in de eredivisie willen blijven? Ajax kan nooit het Bayern van Nederland worden. Spelers willen juist weg uit Nederland, zelfs als ze bij Ajax 2,5 miljoen kunnen verdienen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 16:34
    Ik heb tóch gelezen dat Tadic én Blind terugkeren naar Nederland..dus dat! ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:59
    Topspelers van PSV willen niet naar Ajax. Dat was mijn punt. Die willen naar een Europese topcompetitie.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 19:28
    Ajax koopt zelden of nooit spelers van PSV, dat gebeurd eerder andersom. Bij Ajax is daar schijnbaar geen behoefte aan. En geld voor alle Nederlandse clubs dat spelers vaak het Buitenland prefereren. Des te opvallender en mooi dat het Ajax nu gelukt is 2 spelers uit de Premier League te halen die ook kansen hadden om ergens anders in het Buitenland te gaan spelen. Kortom dit is dus wel mogelijk mits natuurlijk de speler wil én de financiële middelen voor handen zíjn. En zo te zien kan dat bij.Ajax.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:45
    Precies dat wat @Pimman zegt.
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    woensdag 18 juli 2018 om 15:43
    Leuke competitie houd je dan over.. waar haal je dan je motivatie vandaan om goede spelers aan te trekken? En denk je nu echt dat PSV en Feyenoord dat toelaten?

    Daarbij Ajax mag van mij 80 miljn betalen voor Lozano. (20 miljn extra ivm Ajax transfer) Dan halen wij direct 8 nieuwe Lozano's op in het buitenland. Kijken wie er dan een beter businessmodel heeft...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:49
    Lozano heb je voor de helft van die 80 miljoen ook wel, bovendien gaat 40% naar Pachuca. Hou je maar relatief weinig over. Bovendien is Lozano voor PSV ook maar een incident.

    Overigens was Lozano puur gewoon een voorbeeld. Die past helemaal niet bij Ajax, in de klein ruimtes is ie veel te beperkt.
    Vind ik leuk
    RWA040 +188
    woensdag 18 juli 2018 om 16:46
    Hoevaak ga je nog een reactie plaatsen met dezelfde inhoud? We gaan het zien kerel!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:14
    En aan het einde van het seizoen met lege handen staan
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1818
    woensdag 18 juli 2018 om 15:22
    Of niet ik hou ook niet zo van dat soort dingen roepen maak het eerst maar eens waar !
    Vind ik leuk
    Nistel +3564
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    En met een peperduur salarishuis en dure aankopen is je overtollige geld ook zo weer op.

    Ajax mag op dit moment dan wel genoeg vet op de botten hebben, een te grote broek aantrekken (vooral in je structurele kosten) zorgt er ook zo voor dat je financieel zelfmoord pleegt. Met een gat in de hand is de kas sneller leeg dan je zelf doorhebt. CL hebben ze voorlopig ook nog niet veiliggesteld. Dat kun je je zelfs als Ajax niet te vaak permitteren, zeker niet als je kosten er wel naar zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 15:42
    “Vooral in je structurele kosten”

    Dat gaat dan ook gepaard met het verhogen van de structurele inkomsten. Met dank aan de commerciële afdeling van Ajax die in een niet zo’n goede tijd toch de inkomsten wisten te verhogen waar je juist veel consolidatie of zelfs krimp ziet.
    Vind ik leuk
    Nistel +3564
    woensdag 18 juli 2018 om 15:45
    Hoeveel scheelt dat met eerdere jaren dan?

    Ik zag de Adidas deal wel voorbij komen die in feite een consolidatie was, alleen iets andere verdeling in fixed en variabel geloof ik met daarmee een mogelijkheid dat het uiteindelijk iets hoger uit zou vallen (al heb ik met niet in alle details verdiept).

    Als je je inkomsten structureel met 3 miljoen omhoog trekt, maar je salarishuis in totaal met 5, ga je er nog 2 op achteruit.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 15:53
    Qua sponsoring ging het bijna 10% omhoog van 2015/16 naar 2016/17. Merchandising idem.

    In 2017/18 zijn er weer sponsoren bijgekomen en gaan de prijzen van de seizoenkaarten (inmiddels alweer uitverkocht) iets omhoog.
    Vind ik leuk
    Nistel +3564
    woensdag 18 juli 2018 om 16:01
    Maar dat is verleden tijd en afgezet tegen de huidige (en eerdere) inkomsten. Hoeveel rek zit er nu in de toekomst nog in? Overmars wil nu de salarissen aan gaan pakken, dus dat is toekomstgericht. Dus er zal op de huidige inkomsten ook structureel iets moeten veranderen om de nieuwe kosten ook te coveren. Ajax zal (buiten grote klappers) hier en daar vast wel iets meer aan bepaalde zaken overhouden, zoals merchandising en ticketing, maar in hoeverre is dat niet het gevolg van inflatie en zie je een zelfde stijging aan de reguliere kostenzijde niet meteen ook terug? Zit er balans in de stijging van inkomsten en de beoogde stijging van de salarissen, die niet elders al wordt teniet gedaan? Je moet al aardig wat extra shirtjes verkopen of toch al een redelijke sponsor extra binnenhalen om één speler 5 ton extra te geven. En dat is nog geen duizelingwekkende salarisverhoging om echt boven de rest uit te torenen.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 16:08
    De sponsorpool is groeiende terwijl de hoofdsponsoren Ziggo en Adidas minimaal hetzelfde blijven betalen. Dat zijn dus extraatjes. Komt bij dat het salarisplafond nu omhoog gaat terwijl het vele jaren gelijk was gebleven. Dan heb je dus ook nu nog baat bij de verhoging die vorig jaar al werd gerealiseerd. Die werd namelijk nog niet in de verhoging van de structurele kosten van de voetbaltak gestoken.

    Ik begrijp dat je het even met tegenzin aanziet, maar een stijging van bijna 10% is wel heel goed in die economische situatie. Komt nog bij dat Ajax’ prestaties zijn achtergebleven. Bij goede prestaties is de aantrekkingskracht ook weer groter.

    Daarbij werkt Ajax ook met premies, dus als de extra premies betaald moeten worden voor een kampioenschap dan krijgen ze ook extra’s van de sponsoren. Wat elkaar dus (grotendeels) zal compenseren.

    Vind ik leuk
    Nistel +3564
    woensdag 18 juli 2018 om 16:39
    Ik ben gewoon geïnteresseerd in het financiële plaatje.
    Dan maakt het mij in de basis niet zo uit welke club het is. Net zoals het nieuwe stadionplan van Feyenoord heel interessant is om te zien hoe zich dat ontwikkelt. Met name door alle aannames die daar gemaakt worden.

    Er worden nog wel eens wat juichverhalen de wereld in geschoten, terwijl de werkelijkheid toch net even anders is, of de nuance ontbreekt.

    Overigens zeker bewonderenswaardig dat Ajax een dergelijke deal met Adidas er in deze tijden nog door gekregen heeft. En in het algemeen met het afglijden van het Nederlandse voetbal er nog altijd in slaagt in sponsoring te groeien.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 16:47
    Ik denk dat dat laatste erg belangrijk is in dit verhaal. Die groei, ondanks de toch aanwezige “malaise”. Ajax mag zich er ook niet op blindstaren natuurlijk, maar het vermarkten van de club gaat voorspoedig.

    Maar goed, er moet gepresteerd en vooral ook goed gevoetbald worden, want zonder dat interesseert dat geld niemand wat.
    Vind ik leuk
    Nistel +3564
    woensdag 18 juli 2018 om 16:57
    Dat klopt zeker. En als Ajax ook internationaal de reputatie weer wil opvijzelen (finale EL hielp natuurlijk wel), kun je ook niet al te lang zonder CL blijven spelen. De laatste CL wedstrijd dateert alweer uit 2014. Voor een club als Ajax in een competitie waar het nu ook weer niet barstensvol concurrentie zit, is dat echt te lang. Als het dit jaar weer niet gehaald wordt (reële kans gezien 3 voorrondes), valt de eerstvolgende mogelijkheid alweer in 2019. Daar zit dan alweer 5 jaar tussen..
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 17:14
    De tijd die daar tussen zit kun je toch niets meer aan veranderen. En forceren lukt ook niet. Je moet het gedegen opbouwen en als je er komt er ook kunnen blijven.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:50
    Zo, nice comment! Kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 20:18
    Nistel klopt maar Ajax zal het financiële plaatje goéd in de gaten houden..sowieso zijn ze beursgenoteerd dus óók dat zorgt ervoor dat er gecontroleerd wordt gewerkt.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1705
    woensdag 18 juli 2018 om 15:15
    hoogmoed komt voor de val.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:16
    Af en toe je geld gebruiken voor een goede aankoop is prima. Dat mogen anno 2018 ook best pittige bedragen zijn als het je team echt versterkt.

    Maar het salarisplafond (ruim) doorbreken is een gevaarlijk pad voor elke club, ongeacht je banksaldo. Voetbalteams zitten boordevol ego's en salaris is slechts een tijdelijke motivator. Voor je het weet heb je ook nog eens zeven anderen aan je bureau staan die er ook wat bij willen omdat ze zich "ondergewaardeerd" voelen. En elke volgende topaankoop wil natuurlijk niet minder krijgen dan de zittende populatie.

    Voor je het weet zit je met een berg aan vaste lasten die in iets mindere tijden niet meer op te brengen is.

    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 15:18
    Dit gaat niet over plafond doorbreken, maar verhogen. Dat is wat anders.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    woensdag 18 juli 2018 om 15:20
    Hij zat aan het plafond van zijn vocabulaire....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:22
    Als Overmars spreekt over "en dit is nog maar het begin", dan blijft het niet bij een jaarlijkse prijsindexatie.

    Dat salarissen stukje bij beetje hoger worden is logisch. Overmars impliceert hier dat er sprongen gemaakt gaan worden. En dat lijkt mij dus onverstandig. Voor élke club.

    Ik zou het eerder zoeken in premies en éénmalige vergoedingen. Dat blijf je in ieder geval niet langdurig met je meeslepen.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    Als je de structurele inkomsten navenant verhoogt dan kan het prima.
    Vind ik leuk
    Nistel +3564
    woensdag 18 juli 2018 om 15:38
    Maar welke dan?

    Het lijkt me dat de sponsoring wel redelijk aan de top zit. Veel hoger ga je niet krijgen. Nederland is te klein qua schaalgrootte om er veel meer in te stoppen en meer kleinere sponsoren aantrekken levert geen hele significante bedragen op.

    Stadioninkomsten zul je ook weinig aan kunnen sleutelen, je kunt geen enorme prijsverhoging blijven doordrijven. Daar is de laatste jaren ook al genoeg gedoe over geweest. Een flinke toename van het aantal plaatsen staat ondanks de geplande upgrade ook niet op het programma.

    TV gelden zelfde verhaal als de sponsoring. Gaat eerder omlaag dan omhoog. NL is een te kleine markt voor de vele miljoenen zoals elders in Europa.

    Spelersverkopen zijn geen structurele inkomsten, evenals het rekenen van Europees voetbal (CL met name). Beide zijn niet jaarlijks gegarandeerd.

    Je kunt op allerlei gebieden wel hier en daar wat optimaliseren en bijschaven en wat nevenactiviteiten ontwikkelen voor wat extra's, maar enorme stappen zijn niet zomaar eenvoudig te maken lijkt me.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    woensdag 18 juli 2018 om 15:46
    Sponsorinkomsten dus.
    Vind ik leuk
    Nistel +3564
    woensdag 18 juli 2018 om 15:52
    Het afgelopen boekjaar is er met name een stijging geweest vanwege het behalen van de EL finale (extra sponsorbonussen en extra TV geld). Die ga je niet weer krijgen, dus niet structureel. Het is maar net hoe vast de sponsorbedragen zijn en welk deel betrekking heeft op prestatiebonussen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:53]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:43
    Waar zit die ruimte dan? En vooral: hoe structureel is dat dan werkelijk?

    Voetbalclubs kennen in de basis vijf bronnen van inkomsten:
    Sponsoring
    Kaartverkoop
    TV rechten
    Transfers
    Merchandising

    Hoeveel daar uit verdient wordt, hangt mede samen met sportieve prestaties. Goede tijden: veel inkomsten. Slechte tijden: minder inkomsten. De TV rechten heeft een club niet eens zelfstandig in beheer, dus dat is al een twijfelgeval in dit rijtje als het gaat om het genereren van structurele inkomsten.

    Behalve dit rijtje zou je ook nog invitatiewedstrijden en natuurlijk Europees voetbal kunnen toevoegen. Maar die zijn nóg meer afhankelijk van actuele sportieve prestaties.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19484
    woensdag 18 juli 2018 om 17:18
    Als er inkomsten tegenover staan is er niks aan de hand.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2924
    woensdag 18 juli 2018 om 15:20
    Blind en Tadic verdienen incl allerlei tekenconstructies nu ongeveer hetzelfde als die andere 9.
    Vind ik leuk
    jvh93 +152
    woensdag 18 juli 2018 om 15:16
    Het gaat 2 kanten op he. Ze moeten de salariskosten ook niet uit de reserves gaan betalen. Wat dus inhoud dat ze ieder jaar Champions League zouden moeten voetballen om hogere salarissen te kunenn betalen
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3054
    woensdag 18 juli 2018 om 15:16
    Goede actie van Overmars. Je haalt misschien niet de beste spelers ermee, i.v.m. het lage niveau van de competitie, maar je behaalt er zeker betere spelers mee, wat je toch wil als je wil aanhaken bij de (sub)top. Kan me echter wel voorstellen dat PSV met de komst van Romero en Lozano ook de salarissen verhoogd.

    Vind het trouwens wel raar dat Overmars het volgende zegt: ''Als we nog zes weken hadden gewacht met Daley, was het aankoopbedrag veel lager geweest. Maar dat wilden wij dus niet. We wilden het snel in orde maken.''. Als je toch geld kan besparen, waarom niet gewoon een paar weken wachten en Blind halen voor een veel lagere prijs? Nu lijkt het alsof je geld weggooit, puur om een statement te maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:18
    Omdat hij de seizoenen ervoor op de kast is gejaagd, en nu de good Guy wilt uithangen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:40
    Dan konden we hem niet gebruiken in de voorronde CL en was misschien een andere club er wel mee vandoor gegaan, bijvoorbeeld AS Roma wat interesse had.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3054
    woensdag 18 juli 2018 om 15:45
    Ik denk dat je met Van de Beek, De Jong, Ziyech en Tadic genoeg keuzes hebt op het middenveld. Overigens kan het natuurlijk wel zo zijn dat een andere club met hem ervan door gaat, da's wel zo.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:51
    Geen speler uit dat rijtje is verdedigend en tactisch zo sterk als Blind, we misten toch wel echt een type als hem. Brengt bovendien ervaring.

    Zeer tevreden met hem!
    Vind ik leuk
    Nistel +3564
    woensdag 18 juli 2018 om 15:42
    Voorronde CL zal ook een overweging zijn geweest denk ik.

    En inderdaad niet weer hetzelfde gezeur wil als rond de paniekaankoop van Ziyech eerder. Uitschakeling CL en de moeizame competitiestart. Overmars had nu beloofd de selectie op tijd rond te hebben.

    Plus hoe langer je wacht, kan de speler weer gaan twijfelen en voor andere opties kiezen. Dan heb je niks.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1349
    woensdag 18 juli 2018 om 15:17
    Wellicht is het verstandig eerst weer eens een prijs te pakken om daarna pas oorlogstaal te voeren.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:17
    Wat hij eerst niet deed doet hij nu wel. Eens kijken of dat goed gaat uitpakken
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15799
    woensdag 18 juli 2018 om 15:20
    Heel leuk, maar je zit nog steeds met Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1818
    woensdag 18 juli 2018 om 15:20
    Komt veel door de media en Fans enz dat ze nu deze weg zijn ingeslagen ! Opzich prima alleen snap ik niet dat ze dan een Bande voor 8.5 miljoen gekocht hebben en Labyad voor die 2 samen hadden ze toch wel wat beters kunnen kopen lijkt me ?
    Vind ik leuk
    cheeks +3414
    woensdag 18 juli 2018 om 15:21
    Met 2 miljoen salaris haal je nog steeds geen toppers, zie Blind. Terwijl die in Engeland nb op 4.5 mil pjr zat. Met spelers als Blind en Tadic raken PSV en Feijenoord niet in paniek. Maar ga vooral zo door. Een Blind kost alleen al 20 milj + tekengeld + 4 x 2.5 milj salaris is meer dan 30 milj. En brengt over 4 jr niets meer op. Onverantwoord dus. Vooral zo doorgaan. Kloppen ze over enkele jaren weer bij de gemeente aan , net als in de tijd van de Meer.
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    woensdag 18 juli 2018 om 15:36
    En zo is het maar net. Zeer slechte uitgaven. Dat de supporters dit niet zien. Je kunt 100 mljn. Op de bank hebben en potentieel veel waarde op het veld met De Ligt en Frenkie. Maar regel nog 4 van deze transfers en de bodem van je potje geld komt in zicht.

    Ik vind Blind niet beter dan El Ahmadi, Van Ginkel en zeker Guardado. Maar deze spelers zijn door Feyenoord en PSV voor veel veel minder gehaald en hebben minder salaris gekost. Dan kun je qua uitgaven het niveau willen ontstijgen, qua niveau doe je dat zeker niet. Ok, die spelers die ik noem zijn weg bij de concurrentie, maar die gaan echt wel voor vervanging zorgen op vergelijkend niveau.

    Kortom een zeer slecht beleid van Ajax.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:38
    Tadic en Blind zijn voor de Eredivisie mega aankopen, toppers.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:38]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:22
    Ik kan me niet voorstellen dat supporters van de andere clubs dit toelaten. Als Ajax te vaak kampioen gaat worden dat pikken die andere clubs dit toch niet? Dan zal er echt wel een keer een moordaanslag op de voetballers van Ajax komen. Je kunt dan niets anders doen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    Vp128 +589
    woensdag 18 juli 2018 om 16:02
    Gast... waar haal je dit vandaan?? Prachtig stukje oorzaak-gevolg zeg!
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 16:30
    Waar gaat dit over hahaa
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:23
    Wat ze gehaald hebben is TOP! Maar als Ten Hag dit voetbal laat zien dan kunnen ze weer een jaar Wachten!! Zelfde niveau dikke pret Overmars.
    Vind ik leuk
    Utca030 +9896
    woensdag 18 juli 2018 om 15:24
    Had je 4 jaar geleden moeten doen, ze hebben het licht gezien.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1772
    woensdag 18 juli 2018 om 15:26
    Ik neem een dag vrij en ga de hele dag zitten posten als ze Sturm Grass niet overleven. Wat een grote bekken weer zeg....
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    Zo heb ik jou geleerd Mark
    Vind ik leuk
    Eendracht +13943
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    Krijg steeds meer medelijden met Keizer...
    Zie Flappie en Cash nog met droge ogen beweren "dat de selectie kampioenswaardig is en er meer dan voldoende talent aan te komen zit"...
    Om vervolgens Keizer eruit te duwen en aankoop na aankoop te doen...
    Lekker rechtlijnig ben je dan...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19484
    woensdag 18 juli 2018 om 17:22
    Zoals ik al vaker heb gezegd, ze zullen er dit seizoen alles aan doen om Ten Hag maximaal te faciliteren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 17:22]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    Goed zo marc. Zo win je de fans met arrogantie.

    Bah.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:27
    alleen worden Feyenoord en PSV met dat salaris plaffond wel kampioen Marc
    Vind ik leuk
    Purist01 +502
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    Qua prijzen zat je de afgelopen jaren zelfs nog onder Feyenoord en PSV, sukkel.
    Vind ik leuk
    John040 +1926
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    Altijd dat gebluf uit Amsterdam. Grote mond en pampers aan dat word het dit seizoen met hun toekomst. Wat als Blind geblesserd raakt samen met Tadic zijn ze dan zoveel slechter???Ik blijf erbij met Ten Hag als trainer word Ajax geen kampioen en als Zoet blijft heeft PSV met een goede middenvelder meer kans omdat Van Bommel wel een goede tacticus is met Van Marwijk op de achtergrond.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:37
    Van Bommel is als trainer een groentje, moet het eerst maar eens laten zien. Wil ook opeens aanvallend spelen, terwijl de spelersgroep gewend is om met de kont in de eigen 16 te hangen (en daar ook op samengesteld is).
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 15:44
    Ik denk dat van Bommel meer verstand heeft van het spelletje dan jij.
    Gelukkig maar.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:54
    Mocht Van Bommel minder verstand hebben van het spelletje dan een VP-gebruiker kan ie beter stoppen. Hij loopt al jaren rond in het voetbal en heeft een opleiding gedaan, zou raar zijn als ik er meer van wist. Net zoals Van Bommel waarschijnlijk weer veel minder kennis heeft over hetgene wat ik studeer.

    Domme vergelijking dus.
    Vind ik leuk
    John040 +1926
    woensdag 18 juli 2018 om 15:50
    Van Bommel is al bewezen een trainer te zijn die onder druk beter presteerd dan Ten Hag met zijn gehele technische staf en alle jeugdtrainers (Heitinga bv ) bij elkaar. Waar baseer ik me dat op? Karakter en ook winnaars mentaliteit en zijn schoonvader op achtergrond en de andere trainer en assistenten.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:56
    Onder druk gepresteerd, laat me niet lachen! Met een stel kleuters van PSV O19 gewerkt, waar de ontwikkeling van de spelers veel belangrijker is dan het uiteindelijke resultaat op de ranglijst. Heel iets anders dan wat bijvoorbeeld Ten Hag in het echte voetbal bij Go Ahead en FC Utrecht heeft gepresteerd. Je weet wel, Ten Hag, die trainer die jullie minder dan een jaar geleden nog graag bij PSV wilden zien als vervanger van Cocu.
    Vind ik leuk
    John040 +1926
    woensdag 18 juli 2018 om 21:17
    En ook met qualificatie gedaan als assistent bondscoach en ook assistent met Australië dus al meer internationale ervaring dan Ten Hag.
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    woensdag 18 juli 2018 om 15:29
    Ach ach, Overmars denkt dat als hij met geld gooit (en op de verkeerde manier ook nog eens), dat hij het niveau gaat ontstijgen...
    "We zaten op het niveau van Feyenoord en PSV" is daar iets mis mee dan? Die zijn met dat niveau wél kampioen geworden Marc. Je bent gewoon een kat in het nauw, die nu ineens met geld gaat gooien. En dan ook nog op oude spelers, waarbij je het nooit meer terug gaat verdienen. En wat zal een hoger salaris gaan doen met de rest van de selectie? Een Huntelaar die heeft moeten inleveren bij zijn komst, zal raar opkijken. Ziyech zal als hij blijft meer willen en wat te denken van De Ligt, Frenkie en Onana... Dit is een sneeuwbaleffect wat je veel geld gaat kosten. Een hele grote gok. Want de druk neemt ontiegelijk toe. Als je aankomend jaar geen kampioen wordt, heb je een nieuwe trent ingezet welke geen resultaat oplevert, maar niet te stoppen is. Want als je geen kampioen wordt, wat doe je dan? Nog meer geld erbij? Weer voor oude spelers? Dan kun je bulken van het geld, maar doe nog eens 4 van zulke transfer en de bodem komt in zicht.

    Overigens betekent dit wel het einde van je zo overschatten Ajax beleid; de jeugd. Overigens hoor je daar de fans nu niet over. Dat vind ik wel vreemd.

    Overmars en co nemen een hele grote gok. En ik verwacht eentje die ze fataal gaat worden. Want om nou te zeggen dat Blind en Tadic dé spelers zijn die je kampioen kunnen maken....
    Volgend jaar nieuwe crisis; ze ontslaan Ten Hag, waarna de positie van Overmars en vd Sar ter discussie staan. Snor, Vermeulen en al die andere TV figuren foeteren elke week en Ajax kan op zoek naar nieuwe directeuren, een coach en spelers... Want Overmars wilde het niveau van Feyenoord en PSV ontstijgen door met geld te gooien. Over de balk ja...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 15:36
    3 opmerkingen:

    1. Huntelaar heeft bij het (transfervrij) overstappen naar Ajax een bedrag als tekengeld gekregen wat niet ver onder dat van Blind en Tadic ligt.

    2. Talentvolle jeugd is er nog steeds meer dan genoeg, De Ligt, Mazraoui, Van de Beek en ook Blind zijn eigen jeugd, aangevuld met grote aangekochte talenten als Onana, Wöber, Frenkie, Dolberg en Neres. Het is nu echt niet dat we opeens een veteranenelftal hebben, de gemiddelde leeftijd ligt nog steeds laag.

    3. Blind en Tadic zijn absoluut spelers die je kampioen maken. Zijn twee topspelers voor de Eredivisie, die beide in het buitenland indruk hebben gemaakt en in de Eredivisie hebben laten zien toppers te zijn, terwijl sindsdien de Eredivisie kwalitatief alleen maar achteruit gehold is.

    Ajax staat er een maand voor het begin van het seizoen gewoon geweldig voor, met kilometers voorsprong op de concurrentie, waar de selecties verre van compleet zijn. Een successeizoen lonkt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 15:42
    De oefenwedstrijden van Ajax laten nou niet bepaald zien dat er een successeizoen aan zit te komen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:57
    Oefenwedstrijden zeggen weinig, bovendien ontbrak meer dan de helft van de beoogde basiself.
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    woensdag 18 juli 2018 om 15:49
    Vooral volhouden en jezelf in het begin torenhoog de hemel in prijzen. Dan val je in mei alleen maar harder naar beneden. Vooral die arrogantie volhouden, dan kotsen steeds meer mensen die club en hun supporters uit.

    Gerbrands heeft gegrond zijn zorgen geuit over het kapitaal van Ajax. Maar met zo'n slechte beleidsbepalers in Amsterdam, die het geld letterlijk weggooien, hoef je nog niet bang te zijn.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:58
    In Eindhoven zijn er zeker ook zorgen na de aankoop van zowel Tadic als Blind, twee toppers voor de Eredivisie. De reactie van Van Bommel bevestigde dat.
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 18:00
    Nee hoor, geen zorgen in Eindhoven.
    Zolang ten Hag rondloopt bij Ajax is dat niet nodig.
    En voor het overige is het weer gewoon wachten op de volgende rel in A'dam.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 18:05
    Als je selectie zo sterk is kan je elke trainer er voor zetten, geen probleem. En overigens is Ten Hag een prima trainer, die zeker nog een jaar de kans moet krijgen. Als ie met deze selectie weer niet kampioen kan worden, zal ie vertrekken natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    woensdag 18 juli 2018 om 15:29
    Mensen die Overmars wegwensen willen liever weer Jaakke en co.... deze man is letterlijk goud waard voor Ajax
    Vind ik leuk
    De Haan +171
    woensdag 18 juli 2018 om 15:29
    Het Bayern scenario van Amsterdam. ... zou mooi zijn. Eerst maar eens van sturm graz winnen.
    Vind ik leuk
    poklane +4545
    woensdag 18 juli 2018 om 15:33
    Ja leuk man, een competitie waarbij je de kampioen al van te voren weet. De reden voor mij dat competities zoals die van Duitsland, Frankrijk en Italië me aan m'n reset kunnen roesten.
    Vind ik leuk
    De Haan +171
    woensdag 18 juli 2018 om 23:29
    Ik ben geen eredivisie dan maar een Ajax fan. Dus ik vind het fijn als ze beduidend beter zijn dan de rest. Wat nog mooier zou zijn is dat als de rest ook stappen maakt. Maar gezien het verschil in poen moeten we daar veel te lang op wachten. Misschien psv ... Als ze lozano en arias goed verkopen.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1818
    woensdag 18 juli 2018 om 15:31
    Klare taal maar geen woorden maar daden ! En dat is 4 jaar alleen maar bij woorden gebleven beste selectie beste jeugd en meeste geld maar al 4 jaar geen prijs zet je dan wel aan het denken! Dat Overmars nu deze weg is ingeslagen is totaal geen garantie dat ze kampioen worden en de CL halen..
    Vind ik leuk
    Foebele +51511
    woensdag 18 juli 2018 om 15:35
    De wijziging in de koers is een goede, het is een wijziging die ik al 5 jaar bepleit en om eerlijk te zijn voelt het best wel goed dat ze nu doen en zeggen wat ik al jaren roep.

    Het is wel degelijk mogelijk ervaring te halen die wat toevoegd en in een goede leeftijdscategorie zit. Vul dat aan met de vele talenten die we altijd hebben en je hebt een goede mix.

    Ik verwacht dan ook veel van dit seizoen en zeker ook van de komende jaren, want het moet een lijn zijn die doorgetrokken wordt en geen incidentele situatie zijn.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 16:01
    Wijziging is zéker goed maar 5 jaar geleden was Ajax nog niet zo kapitaalkrachtig als nu!
    Vind ik leuk
    Foebele +51511
    woensdag 18 juli 2018 om 16:15
    Ajax is ook zo kapitaalkrachtig geworden, omdat ze in 5 jaar niks uitgegeven hebben. 5 jaar geleden had Ajax al een goede speler kunnen halen, maar toen gingen ze voor Duarte en van der Hoorn als opvolgers van de vertrokken Eriksen en Alderweireld.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 16:36
    Juist mee eens maar meer ook omdat er tóen minder in kas was om duurdere spelers te halen óók ivm het salarisplafond. Nu kan dat schijnbaar wel allemaal.
    Vind ik leuk
    Foebele +51511
    woensdag 18 juli 2018 om 16:40
    Kom op, je houdt jezelf voor de gek als je wil beweren dat Ajax destijds niet betere spelers had kunnen halen, ze waren gewoon te zuinig en dachten alles wel met eigen jeugd op te kunnen vangen.
    Vind ik leuk
    Zazu +87
    woensdag 18 juli 2018 om 15:36
    Psv is ook nog niet klaar.. Middenvelder.. en als ze lozano behouden en zoet.. staat er een kampioen waardig elftal. Bij ajax is het paniek nu. Na 4 jaar geen titel en paniek is een slechte raadgever, daarbijkomt dat ervaren spelers ter hag zo moe zijn...
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 15:48
    Paniek?..wat klinkt dát paniekerig ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:39
    Hoogmoed komt voor de val....
    Wanneer Ajax zich later deze zomer weer niet zou weten te plaatsen voor de CL zal Overmars zich wederom gedwongen voelen een paniekasnkoop te doen á la H. Ziyech om het Ajax-publiek rustig te houden. Al die aankopen van Overmars van de afgelopen 4 hebben Ajax 0,0 sportieve prijzen opgeleverd. Waarom zou dat nu ineens gaan veranderen?
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 15:41
    Juist daarom nu geeft Marc nu gas! ..simpel ;)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 16:59
    Omdat de aankopen van nu van een veel hoger niveau zijn, plus dat het profiel van de aankopen veel meer nodig was dan de voorgaande aankopen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 15:39
    We zaten op het niveau van Feyenoord en PSV.. en ja dat wil je toch niet?! ;) Dit is pas het begin.. Marc komt nu écht los!
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 15:40
    Met salarissen zaten ze inderdaad op niveau van PSV en Feyenoord.
    Organisatorisch doen ze nog veel onder voor PSV.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 15:44
    Bullshit!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4407
    woensdag 18 juli 2018 om 17:00
    Hahaha wat een onzin zeg.
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 17:57
    Jou quote?
    Je hebt zelfkennis.
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 15:39
    Tot zover het beleid van Ajax.
    Salarisplafond wordt overboord gegooid.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 15:44
    Juist!..dat was altíjd het verwijt in voorgaande jaren. Kapitaal moet op het veld én terecht.
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 15:48
    Kapitaal moet op het veld maar het salarisplafond is iets anders.
    Let op mijn woorden, dit gaat voor onrust zorgen omdat andere, minder betaalde, spelers waarschijnlijk niet gaan accepteren dat er 2 spelers gehaald worden die boven het salarisplafond gaan uitstijgen.
    Maar goed, tot zover de Cruijff filosofie die hiermee helemaal overboord wordt gegooid.
    Vreemd dat we de ajacieden daar niet over horen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 15:52
    Jeugdopleiding heeft nog altijd de prioriteit óók dat levert véél geld op waardoor Ajax zo kapitaalkrachtig is. Helaas willen die jonge gasten tegenwoordig al snel naar een grote competitie in het Buitenland waar we in Nederland niet tegenop kunnen. Die gekte van tegenwoordig heeft Cruyff nóóit voorzien.
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 16:00
    Ik spreek nergens over de jeugdopleiding, ik heb het over de spelers die nu rondlopen in de A selectie zoals Ziyech.
    Wat denk je dat hij gaat zeggen nu hij weet dat het salarisplafond overboord is gegooid en er spelers zijn die meer gaan verdienen dan hij.
    Beleid maak je niet om het overboord te gooien.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 16:04
    Opleiding is onderdeel van het beleid. Ziyech gaat zo goed als zeker weg.
    Vind ik leuk
    Bullshit +536
    woensdag 18 juli 2018 om 16:19
    Je snapt het niet, wil het niet snappen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 16:26
    We hebben er een andere mening over prima zo.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15799
    woensdag 18 juli 2018 om 15:45
    Kunnen ze de berekening voor de nieuwe kuip weer opnieuw maken. Gisteren werd al bekend dat spelers budget achter Ajax zou blijven.
    Maar dat is dus 2023, dan zijn wij dus 4x kampioen geworden.
    Hoever is de achterstand dan?

    Is het nog wel de moeite om een nieuw stadion te bouwen. Is het niet beter om nu vast samen met Excelsior te gaan fuseren?
    Vind ik leuk
    cj_fey +4143
    woensdag 18 juli 2018 om 16:41
    Ik stel voor, een competitie met alleen Ajax....
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:45
    Goed bezig Ajax, dat zeg ik als Tukker, til het niveau maar omhoog.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 15:46
    Heel goed! En voor degene die alleen maar kunnen zaniken op dit beleid, zeg nooit! maar dan ook nooooooit meer iets over de verschillen met Europa bla bla...

    Ajax heeft het geld, o.a sponsoren enz
    Ajax heeft het netwerk, de uitstraling en meer.
    Een geweldige opleiding waar spelers uitkomen die voor tig miljoen verkocht word. Betere scouts zij er bijgekomen, zie wat een Sanchez heeft opgeleverd.
    Talent en ervaring daar een balans in vinden. We hebben het geld, de ambitie is er nu! En ja, de jaloezie word opeens weer alsmaar groter. Of Marc netto zit op het geld, of we geven teveel uit, heel lief hoor dat mensen zich zo druk maken om het geld van Ajax, maar wij komen de winter wel door hoor haha! Laat ons maar onze zeer verdiende geld aanbreken, want het word toch weer dubbel en dwars terug verdient door bijvb een Frenkie, een De Ligt.. Geen zorgen mensen!

    Heerlijk wat er nu gaande is bij Ajax!
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 16:07
    Nummertien..goed verwoord ik denk er exact hetzelfde over. Je slaat de spijker op zijn kop!
    Vind ik leuk
    cj_fey +4143
    woensdag 18 juli 2018 om 16:40
    Kan het (helaas) alleen maar beamen....
    Vind ik leuk
    Darter 876 +411
    woensdag 18 juli 2018 om 15:46
    Dat zijn nog s uitspraken van Marc!!
    Nu doorpakken en weer prijzen pakken...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:48
    Wat een groot praat hier. Eerst zien dan geloven
    Vind ik leuk
    Deck010 +3688
    woensdag 18 juli 2018 om 15:51
    Ik weet dat ik me op glad ijs begeef dus zal ik hoogstwaarschijnlijk wel weer de volle laag krijgen, maar denken jullie dat ten Hag sterk genoeg in zijn schoenen staat om geroutineerde spelers als Zyech, Tadic en Blind naar zijn hand te zetten. Op papier lijkt het een prima samenstelling van spelers maar daar moet eerst een team van gemaakt worden.
    Persoonlijk denk ik namelijk dat ten Hag hier niet de man voor is. Uiteraard kan ik daar zelf wel mee leven, maar als Ajax supporter zou ik dat toch wel een zorgpuntje vinden.
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 17:45
    Tja dat blijft inderdaad de grote vraag oftewel de tijd zal het leren..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:51
    Dan kunnen ze keer zeggen dat de station vol zit
    Vind ik leuk
    Vowtar +4147
    woensdag 18 juli 2018 om 15:51
    Ach man. Dit is niet het begin, dit is het hele plan. Als Ajax geen CL haalt en/of geen kampioen wordt, is het de komende jaren helemaal klaar met ze. Ja, ze hebben (hadden?) talloze miljoenen op de bank, maar er zijn de afgelopen tijd heftige investeringen gedaan.

    Kristensen en Orejuela, samen 10m transfersom en 1,5 m salaris per jaar, zitten te verpieteren op de tribune en verliezen een groot deel van hun doorverkoopwaarde.

    Tadic en Blind kostten samen 30 miljoen, met nog enkele miljoenen aan bonussen. Daarnaast worden er bij Tadic nog miljoenen aan tekengeld en zaakwaarnemersvergoedingen in zijn toch al hoge salaris verrekend.Tadic verdiende in Engeland al 3m per jaar, Blind 7m. Die gaan niet voor veel minder geld op een lager niveau voetballen. Ook hebben beiden hebben weinig tot geen doorverkoopwaarde.

    Cassiera, Younes en bakkenvol andere spelers hebben geld gekost wat ze niet gaan opbrengen, terwijl veel talentvolle jeugdspelers transfervrij vertrekken omdat dat soort spelers hun plekken in het tweede elftal inpikken.

    Over dat tweede elftal gesproken. Het is een nogal ongelukkig voorbeeld, maar daarom zijn de cijfers bekend: Appie Nouri zou afgelopen seizoen 3,5 ton verdiend hebben. Twee keer het gemiddelde Eredivisie-salaris, voor een talent uit het tweede elftal.

    Ajax geeft aan alle kanten bakken met geld uit, maar kan er al jarenlang niks voor laten zien. De recente investeringen zijn een laatste wanhoopspoging. Ja, Ajax heeft de afgelopen weken erg goeie zaken gedaan, maar als ze dit seizoen CL en het kampioenschap mislopen, dan zit je met een gigantisch salarishuis en een hoop ontevreden spelers, veelal met een relatief lage doorverkoopwaarde. Dan is het klaar met de stoere praatjes van Overmars.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +527
    woensdag 18 juli 2018 om 15:55
    Blind 7 miljoen per jaar bij Manchester United? Beetje overdreven vind je niet?
    Vind ik leuk
    Vowtar +4147
    woensdag 18 juli 2018 om 16:08
    Ik heb het wel eens ergens langs zien komen. Nu zoek ik en vind ik veelal dat het 5,5 miljoen per jaar was. Ook niet niks voor een Nederlandse club.
    Vind ik leuk
    pim4ever +972
    woensdag 18 juli 2018 om 20:57
    Younes kostte minder dan 1,5 miljoen..

    Bakken vol? Google even op tendentieus..
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    woensdag 18 juli 2018 om 21:53
    Ah joh maak je niet zo druk..Google maar eens dan zie je dat Ajax op dit moment een vermogen heeft van rond de 175.000.000. Mee eens dat je óók misaankopen hebt die geld kosten wat voo iedere club geld. Maar daar tegenover staan de enorme inkomsten uit verkochte spelers de laatste jaren. Wat dacht je van bijv Sanchez, Klaassen, Milic..deze 3 alleen al voor 100miljoen met slechts een investering van +/- 8 miljoen (Milic/Sanchez) Ga er dan ook maar vanuit dat dit of volgend jaar De Ligt en Frenkie de Jong weggaan en Ziyech..wellicht óók zo'n 100miljoen bij elkaar. De Johan Cruyff Arena die alweer bijna uitverkocht is voor komend seizoen. De mega sponsorcontracten met oa Adidas, Ziggo en contracten in China. Kortom niet alleen de buffer is enorm groot maar óók de toekomstige inkomsten.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +527
    woensdag 18 juli 2018 om 15:52
    'Word Ajax kampioen?' verrassende poll weer, voor de 100ste keer de afgelopen week.
    Vind ik leuk
    heur es +354
    woensdag 18 juli 2018 om 15:52
    Tadic terecht salarisplafonx doorbraak. Speler met creativiteit, rendement, vermaakt het publiek.

    Blind onterecht, simpele speler, vermaakt publiek niet!

    Saillant detail:

    Blind verdiend nog meer 4.8 miljoen bruto.
    Vind ik leuk
    Vak-T +324
    woensdag 18 juli 2018 om 15:58
    Krijgen we eigenlijk weer eens wat tegenstand🙂
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    woensdag 18 juli 2018 om 15:58
    Ik hoop dat er genoeg capabele bestuurders zijn op de rem kunnen trappen.
    Overmars, die ik hoog heb zitten, moet afgeremd kunnen worden.
    Van de oude Blind zal hij niets te vrezen hebben, maar hopelijk zijn er wel anderen die nu al gaan bijsturen.
    Ten eerste omdat ik geen voorstander ben van torenhoge salarissen. (liever hoog dat kan oplopen bij prestaties)
    Ten tweede omdat Ajax niet het idee moet hebben: wij horen bij Europa en niet bij Nederland.

    Een ander niet rationeel, maar meer emotioneel argument is dat ik er geen ene hol aan zal vinden als Ajax de competitie gaat domineren en wedstrijden met twee vingers in de neus gaat winnen.

    PS.
    Dit is de voorzet die niet meer ingekopt kan worden, aangezien ik hem nu weg kop, namelijk de opmerking dat ik niet bang hoef te zijn dat Ajax kampioen zal worden. haha
    Vind ik leuk
    alaaf +470
    woensdag 18 juli 2018 om 16:00
    Dit zijn geen toppers Overmars...bluffen lukt je wel maar aan het eind vh seizoen kun je je koffers pakken want dan staat de schaal weer elders!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:02
    Als ajax dit jaar geen kampioen wordt zou dat een lachertje zijn. En daarom hoop ik nog harder dat psv het gewoon weer binnenhaalt.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +699
    woensdag 18 juli 2018 om 16:05
    Toen ik de titel las dacht ik dat ie het over zn dikke kop had.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6427
    woensdag 18 juli 2018 om 16:06
    Lekker bezig

    Vol gas geven nu
    Vind ik leuk
    Niers +14
    woensdag 18 juli 2018 om 16:08
    Daar is de arogantie weer!! Hoop alleen nu al dat meneer Overmars kei hard op zijn bek gaat.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    woensdag 18 juli 2018 om 16:11
    Fluitend vrees ik
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:12
    Ik kan het toch niet laten om te reageren op die domme uitspraak van die dwerg / lilliputter ofwel die achondropast met de naam Mark ondermars. 020 heeft wederom miskopen gedaan onder de bezielende leiding van die smurf.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:17
    Jeetje, de afgelopen jaren hebben echt pijn gedaan. Ik dacht dat men daar in A'dam mee om kon gaan. Maar ja je weet wat ze zeggen over kleine mensen............................was het grote bek of kleine P.

    hahahaha. Ik hoop dat het weer niet huillie huillie wordt zoals de afgelopen jaren. en kijken of ze dan de rug recht kunnen houden dit soort sleutelhangers.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:17
    Het niveau van PSV en Feyenoord is inderdaad stukken te laag om na te streven! Iedereen wil gewoon op ons mooie en grote Ajax lijken
    Vind ik leuk
    Rafael +775
    woensdag 18 juli 2018 om 16:29
    Gedurfd voor top 10 rijkste club van eigen vermogen in europa
    Vind ik leuk
    Champ1 +211
    woensdag 18 juli 2018 om 16:32
    Nou marcje als je op het niveau had gezeten die andere 2 clubs zijn afgelopen 2 jaar kampioen geworden
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    debacle +476
    woensdag 18 juli 2018 om 16:33
    marc netto... heeft het licht gezien !!!
    en niveau feyenoord en psv kan natuurlijk niet! stel je voor....
    Vind ik leuk
    windforce11 +1772
    woensdag 18 juli 2018 om 16:37
    Ben benieuwd hoe ze dit gaan managen als de een 2,5 miljoen verdiend en de ander 1 miljoen. Dat gaat meestal niet zo heel lang goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:40
    Ze worden nu echt met kop en schouders kampioen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:43
    Die ouwe flappentapper
    Vind ik leuk
    Dorzon +4177
    woensdag 18 juli 2018 om 16:44
    Nu nog even vaak als in deze eeuw psv kampioen is geworden
    Vind ik leuk
    Axim +645
    woensdag 18 juli 2018 om 16:47
    tuurlijk worden ze kampioen ....net zoals de laatste jaren want dat riepen ze toen toch ook??!!
    Vind ik leuk
    Wurmpie +242
    woensdag 18 juli 2018 om 16:47
    Jaren lang rustig aan gedaan met geld uitgeven denk dat hij dat goed gedaan heeft nu een hoop eigen vermogen en nu uitgegeven op een goede manier zodat het in de competitie makkelijker wordt hoj heeft een hoop gezeur gehad maar dit heeft hij toch goed gedaan een duim voor overmars

    Vind ik leuk
    Harmmm +19
    woensdag 18 juli 2018 om 16:50
    Ik vraag me toch echt af hoe je in hemelsnaam aankoop Blind kunt verdedigen? Een bedrag dat kan oplopen tot 20 miljoen is toch echt te gek, simpeleg zelf-destructie beleid. Kijk naar PSV, die haalde Guardado voor niet meer dan 5 miljoen... en die is toch echt een klasse beter. Tadic; prima aankoop, maar dit is getuigt gewoon hoe hopeloos Overmars op dit moment wel niet is. Wat gebeurt er als Ajax het dit seizoen weer aflegt tegen een nieuw en fris PSV en een gevaarlijk Feyenoord met het duo RVP-Berghuis? Is de volgende stap dan middelmatige spelers voor 30 miljoen halen? Zo houdt je straks niets meer over en verlies je de financiele voorsprong op PSV.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:51
    En FC twente maar tenouwefnood gered en Ajax kan dit zomaar veroorloven. Wat als ze zich volgende week woensdag verslikken in Strum Graz
    Vind ik leuk
    Blac-ca +351
    woensdag 18 juli 2018 om 16:51
    Eerst zien of ze wel kampioen worden met die miljoenenen op het veld .ff nog langs de coffeeshop voor Ajax formatie .....hahahhahaha
    Vind ik leuk
    Chucky +468
    woensdag 18 juli 2018 om 16:54
    Deze uitspraken krijg je als het heet is Nederland.....
    Vind ik leuk
    Copi +71
    woensdag 18 juli 2018 om 17:02
    Ook voor Europees belangrijk daar hebben andere clubs weer profijt van
    Vind ik leuk
    YC93 +168
    woensdag 18 juli 2018 om 17:10
    Laat meneer Overmars nou even wachten met zulke uitspraken, begrijp het opportunisme maar Daley Blind heeft nog nooit een team beter gemaakt en Tadic haalt ook niet elke wedstrijd een 7. Nog steeds erg kwetsbaar op rechts na vertek van Tete
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24097
    woensdag 18 juli 2018 om 17:11
    Tegen Sturm Graz zal blijken of deze stoere praat ergens toe gaat leiden.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2771
    woensdag 18 juli 2018 om 17:17
    Dit is een begin van waar Overmars naar toe wilt. Dat is geen week plan, maar een meer jaren plan en het begin is er!
    Vind ik leuk
    klick +735
    woensdag 18 juli 2018 om 17:23
    nu al een grote mond. let nou maar op doe nog maar 10 van die aankopen en je zit weer op een PEC niveau
    Vind ik leuk
    popiejopie +2292
    woensdag 18 juli 2018 om 17:43
    Eindelijk!!! na jaren van afzien wordt er eindelijk iets gedaan aan dat achtelijke salarisplafond.
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1613
    woensdag 18 juli 2018 om 17:44
    het beste team word kampioen, niet het duurste.....
    Vind ik leuk
    RR12 +334
    woensdag 18 juli 2018 om 17:55
    Stoere praat Marco...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:02
    Stoere taal van Overmars... Het Bayern van Nederland gaat Ajax echter nooit worden, dan moet er een enorm verschil komen in oa de begroting.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:04
    Ze zijn daar in Amsterdam heel goed bezig, lekker met geld smijten zonder garanties. CL moeten ze ook nog maar zien te halen want directe plaatsing is ook geen zekerheidje meer.
    Vind ik leuk
    tremere +596
    woensdag 18 juli 2018 om 18:37
    Of Ajax krijgt het Bayern scenario, waarmee de strijd om de 2e plek leuker gaat worden dan om het kampioenschap of Ajax blaast zichzelf op.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3497
    woensdag 18 juli 2018 om 18:41
    Marc Netto wordt Marc Ghetto...hij klinkt gevaarlijk!
    Vind ik leuk
    AlbS +262
    woensdag 18 juli 2018 om 18:50
    Dit is pas het begin. Wat een gelul Overmars. Je hebt het meeste geld (dus de beste spelers) de meeste uitstraling en de grootste achterban. Je moet elk jaar zonder moeite kampioen van die flut competitie hier in Nederland kunnen worden. Maar dat wil nog niet zeggen dat je in Europa wat voorstelt. Dus de vraag of jullie kampioen van die trut competitie hier kunnen worden is niet relevant. JULLIE MOETEN MET AL DAT GELD KAMPIOEN WORDEN. (NIET KUNNEN WORDEN).
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +797
    woensdag 18 juli 2018 om 18:51
    En natuurlijk stond het kapitaal op het veld Overmars...., met Orejuela,Kristensen,Cassiera en Wober!......,
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:57
    Fuppie overmars,lekker janken,voetballen kon je wel,maar wat je nu aan het doen bent,ga gewoon rentenieren inplaats van jezelf belachlijk maken,
    Vind ik leuk
    krul +112
    woensdag 18 juli 2018 om 18:59
    weetje wat fatoe is ajax is gewoon verplicht kampioen te worden en alle wedstrijden te winnen van de eredivies geen tegendoelpunten te krijgen ….. ze maken het zichzelf moeilijk de druk zal opgevoerd worden je wilt in de eredivisie pompen met spelers van boven de 10 miljoen en dat tegen clubs als ado az groningen feyenoord venlo Fortuna wilem 2
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 19:20
    Voorlopig is de transfer periode nog niet afgerond. Dan pas kan er gekeken worden wie in potentie het beste elftal heeft. PSV en AJAX hebben waarschijnlijk de meeste potentie. Als AJAX fan kan ik niet anders concluderen dat er bij PSV op dit moment flink wat goede voetballers rondlopen. Als dat zo blijft wordt het een interessant duel.
    Vind ik leuk