'Transfer Janssen wankelt: Tottenham wil verplichte aankoopoptie van 10 miljoen'

    'Transfer Janssen wankelt: Tottenham wil verplichte aankoopoptie van 10 miljoen'

    donderdag 19 juli 2018 om 19:46

    Fenerbahçe wil Vincent Janssen nog een jaar huren, maar Tottenham Hotspur ligt dwars. De Londense club wil een verplichte aankoopoptie in de overeenkomst op laat nemen, maar dat wil Fenerbahçe niet.

    Dat meldt CNN Turk donderdag. Janssen werd vorig jaar voor vijf miljoen euro gehuurd van Tottenham en is inmiddels teruggekeerd in Londen. Het is niet duidelijk waar de toekomst van de spits ligt, maar wat Fenerbahçe betreft ligt die in Turkije. Tottenham is bereid mee te werken aan een nieuwe verhuur, maar alleen als Fenerbahçe na het komende seizoen tien miljoen euro betaalt. Zoals gezegd voelt Fenerbahçe daar niets voor. Duidelijk is niet of beide clubs elkaar nog gaan vinden.

    Het lijkt er sowieso niet op dat Janssen door gaat breken bij Tottenham. De spits werd in 2016 voor ruim twintig miljoen euro overgenomen van AZ, heeft een aantal keren zijn opwachtingen mogen maken in het eerste elftal van de Londenaren, maar verdween daarna volledig uit beeld. Mauricio Pochettino lijkt het niet in Janssen te zien zitten.

    Janssen werd deze zomer in verband gebracht met een transfer naar PSV. Hij zou als opvolger moeten dienen van Luuk de Jong, die op weg naar de uitgang leek. De Jong verlengde vorig week echter zijn contract en blijft vooralsnog in Eindhoven.

    Lees ookOpvallend verhaal uit Londen: Janssen wordt overal buitengehouden door Spurs

    Plaats een reactie

    donderdag 19 juli 2018 om 19:48
    Edit: ja voor 5 miljoen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 19:49]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:49
    10 miljoen om Janssen te huren is ook wel belachelijk veel. Maar het wordt wel tijd dat Janssen een club vind waar die aan spelen toe komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:50
    Dan kan hij beter terug naar az voor 5 miljoen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:54
    Het gaat niet zozeer om 10 miljoen om hem te huren, maar de verplichting om hem na aankomend seizoen dan te kopen voor 10 miljoen euro (waarna hij dan dus eigendom is van Fenerbahçe).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 19:55]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    donderdag 19 juli 2018 om 19:49
    Typisch voorbeeld van een one season wonder.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44736
    donderdag 19 juli 2018 om 19:59
    Half a season wonder ;)
    Vind ik leuk
    Foebele +54961
    donderdag 19 juli 2018 om 20:14
    Typisch voorbeeld van een domme stap zetten waar je totaal nog niet aan toe bent, die had gewoon naar de top 3 moeten gaan na AZ, je kan niet in 2 seizoenen van de Jupiler League naar de top van de Premier League gaan, dan heb je ze niet helemaal op een rijtje als speler zijnde.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    donderdag 19 juli 2018 om 20:16
    Eens.
    Vind ik leuk
    mason +1861
    donderdag 19 juli 2018 om 20:55
    Hij is ook net zo traag als breuer man! Ik heb helemaal niks met deze voetballer. Vond het ook verbazingwekkend dat ie in het nl elftal speelde.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:19
    De vraagprijs van AZ was zo hoog dat de top 3 helemaal geen kans had om hem te halen
    Vind ik leuk
    FCHeineken +832
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:09
    De kans wel.... de wil niet!
    Zeker Ajax had / heeft het geld. Maar wilde ze Jansen na 1 goed seizoen? Daar gaat het meer om denk ik.
    Vind ik leuk
    mason +1861
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:59
    Het kan wel. Van nistelrooy heeft het ook geflikt. Maar dat zijn buiten categorieen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:11
    Voor mijn gevoel een beetje hetzelfde als die spits van ado afgelopen seizoen,
    Snel verkopen dan maar of denk je dat hem dit nog een seizoen lukt?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:45
    Ik denk dat hij het nog een keer flikt en dan is ie ineens nog meer waard.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:17
    Zou mooi zijn voor ado want wat ik ervan begrepen heb met de rest wil het toch niet zo heel erg vlotten qua doelpuntjes maken deze voorbereiding in elk geval toch?

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91309
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:30
    Nee dat loopt nog niet echt lekker maar dat was vorig jaar ook het geval. En Bjorn heeft nog niet gespeeld, heeft last van z'n enkel. Nasser El Khayati is ook net pas aangesloten. Heeft iets langer vakantie gehad. Komen nu een paar leuke oefenpotjes aan en ben zeer benieuwd. Ik hoop dat we weer bij de eerste 8 eindigen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:32
    Oh oke ja waneer die 2 niet mee doen snap ik wel dat het een stukje moeilijker word voor ado dan maar hopen dat ze in het seizoen wel fit blijven
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:49
    ...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    Gudoeman +294
    donderdag 19 juli 2018 om 19:49
    Hij moet terug naar Nederland... Net als de jong(PSV) hij ging te snel weg en in england krijg je niet de kans om je te ontwikkelen.... je moet er direct staan... ik zou zeggen probeer Ajax maar want die willen wij niet bij PSV
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 20:00
    Gincent (voor) Janssen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44736
    donderdag 19 juli 2018 om 20:00
    Daar zitten ze te kijken met ene Dolberg, waarvoor ze 50mio hadden kunnen vangen.
    Dolberg speelt voortaan rampzalig.
    Vind ik leuk
    JustH +15269
    donderdag 19 juli 2018 om 21:07
    Probeer nou is wat over je leuke club te vertellen
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    donderdag 19 juli 2018 om 19:53
    Als Spurs dat voor elkaar krijgt hebben ze zelfs geen verlies op Jansen gedraaid.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 19:54
    Lekker cashen €€€€€€€
    Vind ik leuk
    Foebele +54961
    donderdag 19 juli 2018 om 19:59
    Zonde toch, die jongen had na AZ gewoon een normale stap moeten zetten, het idee alleen al dat je na een half jaartje leuk te hebben gespeeld in de eredivisie toe bent aan de PL is absurd, maar hij zelf was er echt van overtuigd dat ie er klaar voor was....

    Fenerbahce is toch niks voor hem, dat niveau in turkije ligt geen meter hoger dan in Nederland, misschien zelfs nog wel lager, omdat ze daar vooral heen gaan voor het mooie weer en de netto lonen, niet om zich nu keihard in te spannen en hun best te doen.
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    donderdag 19 juli 2018 om 20:04
    Hè kijk eens aan, een normale reactie.
    Een hele dikke like voor Foebele !
    Vind ik leuk
    Foebele +54961
    donderdag 19 juli 2018 om 20:17
    ik wissel serieuze comments met totaal niet serieuze comments af. Het grappige is dat teveel mensen mijn niet serieuze comments serieus gaan nemen...
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    donderdag 19 juli 2018 om 20:19
    Daar ging het mij niet om.
    De hele onzin verhalen, beledigingen etc wat boven jou reactie staat.
    Vind ik leuk
    JustH +15269
    donderdag 19 juli 2018 om 21:38
    Ja Foebele, maar het is hetzelfde als met Justin. Ze gaan naar een andere baas om voor hetzelfde leuke werk veel meer te gaan verdienen.
    Zo werkt het gewoon, is ook vrij normaal denk ik. En ja als supporter wil je dat ze blijven.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5549
    donderdag 19 juli 2018 om 20:02
    Kom maar lekker naar Roda, daar heb je speeltijd
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1215
    donderdag 19 juli 2018 om 20:44
    In Kerkrade tikken ze hem zo cash af.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31453
    donderdag 19 juli 2018 om 20:41
    Had de stap naar de top 3 moeten maken. Nu zit hij met de gebakken peren.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4175
    donderdag 19 juli 2018 om 22:28
    Als Janssen al voor 5 miljoen per seizoen (das hier veelal al een transfer voor menig topclub) wordt verhuurd kan je als nederlandse club hem natuurlijk nooit kopen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:31]
    Vind ik leuk
    FCHeineken +832
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:16
    In 2 seizoenen van de Jupiler League naar de Premier League is zoals hier boven vaak aangeven inderdaad een TE grote stap, maar we vergeten hierbij wel 1 ding wat voor Jansen zelf 100% mee heeft gespeeld (buiten de poen):

    Jansen is al zijn hele leven een grote fan van Tottenham Hotspur....
    Dus al JOUW cluppie dan komt voor jou dan aarzel je toch geen seconde?

    En er is een voorbeeld at het ook wel kan lukken, van JL naar de top in no-time.
    Strootman !!
    Van Sparta in de JL naar AS Roma in de Serie A in amper 2 seizoenen.
    Halverwege 2011 naar FC Utrecht en zomer 2013 van PSV naar Rome.
    Vind ik leuk
    mason +1861
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:03
    Van nistelrooy niet te vergeten. van Fc den bosch naar 1 jaar heerenveen en 1 jaar psv.
    Vind ik leuk
    Cookee +10561
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:49
    Ga nooit naar een club waarvan je weet dat je dat niveau niet aankan.
    Want je zit vast en bent alle vrijheid kwijt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Transfer Janssen wankelt: Tottenham wil verplichte aankoopoptie van 10 miljoen'