Wildschut tekent bij vijfde club in vier jaar tijd: Geweldig om hier te zijn

Wildschut tekent bij vijfde club in vier jaar tijd: "Geweldig om hier te zijn"

Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 20:23do 19-07-2018 om 20:23

Yanic Wildschut speelt komend seizoen voor Bolton Wanderers. De vleugelaanvaller komt op huurbasis over van Norwich City. Bolton is alweer de vijfde club voor de 26-jarige Wildschut.  

Manager Phil Parkinson haalde Wildschut over om voor Bolton te kiezen. "Het voelt geweldig om hier te zijn", vertelt hij het clubkanaal van de Engelsen. "Ik heb vanochtend met de manager gesproken. Hij gaf me een goed gevoel en zorgde ervoor dat ik voor Bolton wilde tekenen door wat hij tegen mij zei. Ik speel nu vier jaar in Engeland en weet hoe de competitie werkt. Hopelijk kan ik de club helpen om een goed seizoen te draaien."

Wildschut speelde in Nederland voor PEC Zwolle, VVV-Venlo, SC Heerenveen en ADO Den Haag. Hij verliet Heerenveen in 2014 voor Middlesbrough, waar hij in twee seizoenen tijd slechts twaalf duels voor speelde. Hij tekende daarna een driejarig contract bij Wigan Athletic, dat toen uitkwam in de League One.

Norwich City verhuurde hem het afgelopen seizoen aan Cardiff City. Die club promoveerde naar de Premier League, maar het avontuur op het hoogste Engelse niveau maakt Wildschut dus niet mee. Hij verkast naar de bodem van het Championship, want Bolton wist zich vorig seizoen op het nippertje te handhaven op het tweede Engelse niveau.

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
donderdag 19 juli 2018 om 20:24
Prima salaris denk, niks mis mee
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
donderdag 19 juli 2018 om 20:27
Vond hem altijd zeer aardig bij de lokale FC, maar geen idee hoe hij het in de 7 jaar daarna gedaan heeft.
Vind ik leuk
mason +2385
donderdag 19 juli 2018 om 20:53
Hij was bij ons zwaar waardeloos. Hij had de bijnaam wildschot. Hard lopen naar de goal en vervolgens wild de bal uit het stadion schieten daar was ie goed in.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
donderdag 19 juli 2018 om 21:06
Het verwachtingspatroon van ons was (en is) dan ook niet zo heel erg hoog in Zwolle.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 20:28
Rennen kan die wel..... Zoeffffff.!
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 20:30
Dat is wel meer zijn niveau, heeft over het algemeen toch een schrijnend laag rendement.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 20:35
Blindpeerd is het.
Vind ik leuk
Aihlre +357
donderdag 19 juli 2018 om 20:31
Het voelt geweldig om hier te zijn, ehh waar is hier eigenlijk....
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3224
donderdag 19 juli 2018 om 20:36
Onze ex haha loopt al net zo hard voor clubs weg als i rent in het veld
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
donderdag 19 juli 2018 om 21:19
Yaaaaaaniiiiiiiic Wildschuuuut!
Vind ik leuk
Smithsonian +41009
donderdag 19 juli 2018 om 20:38
Prima stap voor zo'n speler.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 20:51
Dat lijkt mij ook wel en ook een reële kans dat hij veel aan spelen toe komt. En je speelt toch regelmatig in hele toffe stadions als Villa Park, Elland Road, Hillsborough etc. en daar komen uitwedstrijden naar Stoke, Swansea en West Brom bij.. Zo'n straf is dat toch niet voor een hele modale voetballer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 20:55]
Vind ik leuk
Nightcrawler +6068
donderdag 19 juli 2018 om 21:26
Stadion van Bolton is op zich ook niet verkeerd. Vorig seizoen geweest. Zit alleen bij lange na niet vol en staat in de middle of nowhere. Bolton zelf is nou ook niet echt hosanna. Hotseknotsbegonia voetbal met lange peren naar voren. Kan Wildschut lekker achteraan rennen
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 20:59
Echte clubliefde
Vind ik leuk
Midden-Noord +94654
donderdag 19 juli 2018 om 21:08
Alweer vier jaar geleden dat hij voor ons speelde.( Althans )
Vind ik leuk
rpaulp50 +13155
zaterdag 21 juli 2018 om 08:44
Hoe bedoel je nou "ONS" ? jij bent toch die Russische landverrader ?
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
donderdag 19 juli 2018 om 22:31
Ik ben best nieuwsgierig hoe hij het nu zou doen in de Eredivisie. Snap het wel dat hij in Engeland zijn zakken blijft vullen in een lekkere Engelse voetbalsfeer zoals die in het Championship nog te vinden is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13155
zaterdag 21 juli 2018 om 08:41
Zonder plastic gras...
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 02:38
Zal ik de flauwe grap dan maar maken? Deze jongen is geen zwaar geSCHUT... oke ik ga weer
Vind ik leuk
rpaulp50 +13155
zaterdag 21 juli 2018 om 08:40
Die jongen komt er wel, is niets bijzonders maar voetbalt zich moeiteloos tot multi milonair, hier wat, daar wat....volgens goed Nederlands koopmanschap.
Vind ik leuk
Janste +332
dinsdag 18 september 2018 om 13:08
Is hij nog steeds zo snel. Toen hij bij ons vvv was, was het echt een sneltrein, helaas kon hij niet echt voetballen, maar hij verdient er uiteindelijk voldoende mee
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws