Van Geel: 'Dat zijn we aan het onderzoeken, Clasie kan ik niet ontkennen'

    Van Geel: 'Dat zijn we aan het onderzoeken, Clasie kan ik niet ontkennen'

    Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 21:22do 19-07-2018 om 21:22

    De koopdrift van Ajax doet niets af aan de ambities van Feyenoord dit seizoen. Technisch directeur Martin van Geel heeft een duidelijke doelstelling neergelegd bij de technische staf en de spelers.

    "Feyenoord gaat weer voor de landstitel. En we willen ook de groepsfase van de Europa League doorkomen", laat Van Geel weten aan de NOS. Hoewel Ajax en in mindere mate PSV meer middelen bezitten, is de directeur optimistisch. "Ik ben behoorlijk trots, we hebben de zaken redelijk voor elkaar. We hebben jongens die langdurig vastliggen en veel stabiliteit."

    "Eigenlijk is Karim El Ahmadi de enige speler uit de basis die we hebben laten gaan", vervolgt Van Geel. Voor de Marokkaanse routinier ving Feyenoord echter geen transfersom, waardoor de club op 'inventieve wijze' te werk moet gaan wil het zich nog versterken. Het geld is namelijk op. Dat werd uitgegeven aan trainingscomplexen 1908 en Nieuw Varkenoord.

    "We zijn hier en daar wel aan het onderzoeken of we nog wat kunnen toevoegen. Jordy Clasie (Southampton) kan ik niet ontkennen", herhaalt Van Geel de woorden van eerder op de dag.

    Lees ookVan Geel reageert op Overmars: 'Begrijp het wel als je vier jaar geen prijs pakt'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Kan Feyenoord meedoen om de titel?

    (7145 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +19041
    donderdag 19 juli 2018 om 21:24
    De landstitel zal moeilijk worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:26
    Het zal tussen AZ en Feyenoord gaan wie er derde wordt. Of Vitesse moet een goed seizoen hebben, dan kan Feyenoord ook 'gewoon' vijfde of zo eindigen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 21:31
    Ja, maar als je dat zegt zijn de fans nu ontevreden.
    Nu zijn ze over een half jaar ontevreden. Toch weer 6 maanden gewonnen. Als je dan die 6 maanden alle euro's bij elkaar schraapt die je kunt vinden kun je misschien iemand kopen en zijn ze tevreden tot je de beker wint, want dat is ook gewoon een prijs.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8221
    donderdag 19 juli 2018 om 21:44
    Dat klopt #Keizerout. Tegeni die tijd staan jullie ook weer 10 punten achter PSV en word Blind uit de spelersbus gesleurd door supporters.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 21:46
    Oh, hey, het ging helemaal niet over Ajax nu hoor.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8221
    donderdag 19 juli 2018 om 23:43
    Nee het ging over iouw ontembare haat voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 23:44
    Dat is gek, want ik heb helemaal geen ontembare haat voor Feyenoord. Ik vind het best een leuke club.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8221
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:12
    Verdomd je hebt nog gelijk ook. Zit ik effe te ouwehoeren tegen de verkeerde 😳. Sorry. #keizerout.
    Seniorenmomentje denk ik.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:00
    Geeft helemaal niks. We hebben allemaal weleens seniorenmomentjes.
    Ik zou het gewoon vervelend vinden als Van Geel verkeerde verwachtingen wekt en iedereen straks teleurgesteld is.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8221
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:29
    Ach ja, elke club zegt toch mee te doen om het kampioenschap. Is naar mijn idee ook een gezonde instelling. We zijn nog niet eens begonnen en iedereen speculeert alweer. PSV wil de titel vasthouden, Ajax koopt een aantal goede spelers en verwacht daarmee kampioen te worden, net als Vitesse en AZ. Ook van Geel doet mee aan dat circus. We zullen over een paar maanden wel zien waar we allemaal staan. Ik hoop alleen op een goed resultaat voor alle clubs due mee doen in de CL en EL.
    Vind ik leuk
    baboushka +1412
    donderdag 19 juli 2018 om 21:27
    Hoop dat ze lang meedoen maar verwacht het eigenlijk niet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 21:28
    Hoezo denkt 62% dat Feyenoord mee kan doen om de titel?
    Vind ik leuk
    Mjblinker +791
    donderdag 19 juli 2018 om 21:34
    38pct begrijpt het gewoon niet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 21:36
    Ik denk dat ze juist heel goed begrijpen dat Feyenoord alleen kans maakt als Ajax en PSV allebei een slecht seizoen hebben.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +791
    donderdag 19 juli 2018 om 21:38
    Die kans lijkt vrij groot maar ook als het meevalt wat TH en VB (waarvan ik overigens meer verwacht) laten zien maakt Feyenoord een goede kans indien de selectie wordt aangevuld met Clasie en Jorgensen blijft.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 21:41
    Die kans is vrij klein, maar oke.
    Jorgensen was 1 jaar goed en 1 jaar matig tot redelijk.
    En is Clasie veel beter dan El Ahmadi? Die speelde vrij veel in de PL in het jaar voodat hij terugkwam.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +791
    donderdag 19 juli 2018 om 21:45
    Denk je nu echt dat TH het op de rails gaat krijgen, wellicht is het beste voor ajax als ze volgende week klop krijgen zodat ze nog snel een passende trainer kunnen aanstellen. Clasie is voetballend beter dan El Ahmadi; RVP, Jorgensen en Berghuis zijn de beste aanvallers vd eredivisie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 21:48
    Ja.
    Oke.
    Nou, dan maken jullie vast 200 doelpunten. Ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +791
    donderdag 19 juli 2018 om 21:50
    “Ja” of “Tja”...
    De helft zou al genoeg moeten zijn; we gaan het zien inderdaad ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 21:52
    Ja, ik gun jullie het op één na beste, daar gaat het verder niet om. Ik denk gewoon dat Van Geel onnodig en onterecht hoge verwachtingen schept. En daar komt altijd gedoe van.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:52
    Geen idee... Het gaat tussen Ajax en.... Haha nee geintje als Vitesse nog Golovin haalt en die Egyptenaar kunnen hun ook meedoen geloof mij. De rest moet voor plek 3 gaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 22:01
    Vitesse heeft veel en vrij goede nieuwe spelers geloof ik, maar hoe snel maak je daar een team van?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:03
    Heeft wel ff tijd nodig, maar Slutsky zal wel de tijd krijgen die hij bij Hull niet greeg. Uiteindelijk gaat het een machine worden verwacht ik!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 22:06
    Ik weet weinig van hem, behalve dat hij als trainer meer heeft gewonnen dan de andere 17 trainers bij elkaar volgens mij.
    Ik denk dat het wel moet kunnen, maar misschien is Rusland ook wel te verschillend van Nederland. Ik heb geen idee hoe dat is als trainer in het buitenland. De selectie is in ieder geval goed genoeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:09
    Ik denk juist vanwege de andere speelstijl dat ze het goed gaan doen. Gaat er proberen een vechtmachine van te maken net als de nationale elftal van Rusland denk ik. Heeft het heel goed gedaan bij CSKA.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 22:15
    Ik bedoel meer dat het denk ik qua cultuur misschien te verschillend is. Speelwijze is denk ik wel een succes. Als je het anders doet dan de rest moeten ze daar sowieso eerst iets op bedenken.
    Ik ben benieuwd. Ik hoop dat je gelijk krijgt.
    Vind ik leuk
    poklane +5226
    donderdag 19 juli 2018 om 21:28
    Zo'n doelstelling als groepsfase EL overleven moet je eventueel pas uitspreken na de loting naar mijn mening. Je hebt altijd de kans dat je een kut loting krijgt waardoor de kans dat je eruit vliegt groter is dan de kans dat je de groepsfase overleeft. En je moet die groepsfase eerst überhaupt halen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:35
    Als je bijvoorbeeld bij united en fener komt is het een ander verhaal dan met Celta en Standard Luik
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10947
    donderdag 19 juli 2018 om 21:54
    Weet jij trouwens hoeveel het staat bij Walsall - Ajax?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:36
    Daar kom dat arogante volk weer aa met de prognose die al 4 jaar niet klop vinden ze het ook nog gek dat ze die neuzen niks gunnen hoop dat ze volgende week al een beste nederlaag krijgen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 21:37]
    Vind ik leuk
    Sil95 +11336
    donderdag 19 juli 2018 om 21:38
    Afgaande op de kwaliteiten die Ajax en PSV reeds in huis hebben (gehaald) acht ik een derde plek het maximaal haalbare voor Feyenoord komend seizoen. Met El Ahmadi is er weliswaar slechts 1 basisspeler vertrokken maar wel een speler die de afgelopen seizoenen van cruciale waarde is gebleken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10947
    donderdag 19 juli 2018 om 21:55
    Da's niet eens een gekke voorspelling. Al wil ik nog wel zien hoe PSV het gemis van Van Ginkel opvangt. Leuk dat je de backs vervangen hebt, maar Van Ginkel was echt een sterkhouder.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11336
    donderdag 19 juli 2018 om 21:58
    Dat ben ik zeker met je eens. Het vertrek van een bepalende speler als Van Ginkel vang je als Nederlandse topclub niet makkelijk op. Vindt maar eens een speler met dergelijke kwaliteiten voor een betaalbare prijs.

    Overigens zou ik het als Ajacied toejuichen als Feyenoord ook een rol van betekenis kan spelen in de titelstrijd. Hoe meer concurrentie , hoe beter. Uiteindelijk heb je elkaar nodig om sterker te worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    satesaus +976
    donderdag 19 juli 2018 om 21:51
    Ik word zo moe van al die ajaxieden die denken een mening over Feyenoord of psv te moeten verkondigen op een manier alsof zij de ubermenschen van een uberverein zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 21:53
    satesaus is helemaal niet lekker. Mayonaise moet je hebben.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11336
    donderdag 19 juli 2018 om 21:55
    Het staat iedereen vrij te reageren op een nieuwstopic. Ook Ajacieden mogen hun mening verkondigen over Feyenoord gerelateerde nieuwsberichten , zoals dat andersom ook mag. Er zullen best wel wat figuren zijn die zich op denigrerende of vernederende wijze uitlaten over Feyenoord , maar het gros van de Ajax supporters reageren gewoon keurig en hebben een goed onderbouwd verhaal.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1467
    donderdag 19 juli 2018 om 21:52
    Klasse jongens, dat komt wel goed uiteindelijk. Alle partijen willen graag.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:55
    De groepsfase overleven, dan moeten die wel eerst halen....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10947
    donderdag 19 juli 2018 om 22:00
    En zo is het.
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    donderdag 19 juli 2018 om 21:59
    Als RvP fit blijft gaan we 100% zeker meedoen. Een aanval Larson. Berghuis. Jorgensen en RvP met middenveld Vilhena en Toornstra is goed voor 70-80 goals. Tel daarbij op een centrum Botta/VDH...de wedstrijd tegen Basel was wat dat betreft een eye opener.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10947
    donderdag 19 juli 2018 om 22:07
    Ayoub op het middenveld, die voetbal brengt. Wehrmann die prima speelde op de plek van KEA. Berghuis/Van Persie een mooie combinatie. En wie komt een Clasie daar nog bij. Ik zie het niet zo heel somber in. Zeker als je weet dat de druk vol in Amsterdam ligt én PSV geen vervanger heeft voor Van Ginkel.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 21:59
    Worden kampioen.....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10947
    donderdag 19 juli 2018 om 22:06
    Weet iemand trouwens waar ik de tussenstand van Walsall - Ajax kan vinden?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4148
    donderdag 19 juli 2018 om 22:33
    Kan wel eens tussen de 2 Noord Hollandse clubs gaan dit seizoen.
    Ajax qua selectie, AZ qua elftal.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:51
    Van Geel leer talent ontdekken ipv oud gedienden terughalen.
    Vind ik leuk
    Makis +1146
    donderdag 19 juli 2018 om 23:16
    Gratis oké, maar mag toch niet hopen dat hier geld voor uitgetrokken word. Is het een trend aan het worden om gefaalde spelers voor veel geld terug te halen. Vorig jaar hielden (uitgezonderd PSV, kampioen) de hand op de knip) en investeerde in jeugd en nu word er flink geld uitgegeven
    Vind ik leuk
    Het Brein +4356
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:29
    Een lege portemonnee en doorsnee voetballers op het veld! Niet één speler die meer dan 20 miljoen waard is! Wordt weer een 4e, 5e of zelfs 6e plaats...
    Vind ik leuk
    hassel +806
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:42
    Het wordt helemaal niets met deze groep. 0,0 creativiteit vanaf het middenveld, Damn.
    Vind ik leuk
    Klaas55 +0
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:47
    Jammer maar wij blijven weer achter.
    Hoe kan het dat 020 en Eindhoven zoveel kan uit geven.
    Wat gaat er mis bij mijn cluppie.
    Toen ze echt aan de grond zaten heb ik ook een bedrag geschonken.
    En dacht dit komt echt goed.
    Maar de kloof blijft jammer.
    Vind ik leuk
    kees ee +636
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:33
    . . leuk he ?, dat al die aan engeland "verhuurde" spelers, om daar spelervaring op te doen, uiteindelijk weer terugkeren naar een èchte competitie !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws