'Franse club neemt contact op met Ajax en wil transfer van Ziyech bespreken'

'Franse club neemt contact op met Ajax en wil transfer van Ziyech bespreken'

Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 21:51do 19-07-2018 om 21:51

Een gerucht in de Spaanse pers donderdag: Olympique Lyon is nadrukkelijk in de markt voor Hakim Ziyech. De Fransen hebben inmiddels contact opgenomen met Ajax om een transfer van de 25-jarige spelmaker te bespreken.

Dat meldt El Mundo Deportivo. Lyon stuurde deze zomer topscout Marcelo Dijan naar het WK in Rusland om Ziyech aan het werk te zien. Hoewel het toernooi al na de groepsfase over was voor Marokko, was de Franse club te spreken over wat de middenvelder liet zien. Daarom is nu besloten om door te pakken, aldus MD.

Het is niet voor het eerst dat Ziyech in verband wordt gebracht met Lyon. Eerder deze maand schreef RMC dat hij in beeld is om Nabil Fekir op te volgen. Ook AS Roma leek Ziyech lange tijd te willen strikken, maar die interesse is inmiddels bekoeld.

Bij Lyon kan Ziyech herenigd worden met oud-Ajacieden Kenny Tete en Bertrand Traoré. Ook Memphis Depay speelt voor de club.

Poll

Passen Lyon en Ziyech bij elkaar?

(6333 stemmen)

Plaats een reactie

Johnny Cash +10068
donderdag 19 juli 2018 om 21:56
Eindelijk weer eens ajax nieuws.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:02
Idd dat heeft wel weer erg lang geduurd 😒 moreeeeeeeee ajax please
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:39
Meer en meer nieuws graag over de allergrootste, allerrijkste, allermooiste maar vooral allerwarmste club van Nederland en ver daarbuiten!!
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
donderdag 19 juli 2018 om 22:25
Valt me tegen van je johnny boy.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10068
donderdag 19 juli 2018 om 22:31
Wat valt tegen teo ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:31]
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 21:56
Zou denk ik de perfecte stap zijn voor ziyech. Bewijst hij zich daar, speelt hij over 2 jaar alsnog in de top.
Vind ik leuk
Ruud1987 +5949
donderdag 19 juli 2018 om 22:00
Dat denk ik ook, maxwell ging toen volgens mij ook via lyon naar de top, corrigeer me als ik me vergis, maar denk wel dat hij.gewaardeerd gaat worden daar.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:05
Was niet via lyon hoor maar ging via cruzeiro na de top kwam daarna namelijk bij Ajax terecht :)
Heeft trouwens helemaal niet bij lyon gespeeld maar zijn carriere wel afgesloten bij psg dacht ik daarvoor bij inter en barca gezeten
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:06
Maxwell ging via Empoli naar Internazionale.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:15
Naar inter geloof ik. En ja, dat zou een mooie weg zijn. Ziyech moet de Premier League vermijden, dan komt het goed.
Vind ik leuk
Verratti +2304
donderdag 19 juli 2018 om 22:01
Dat denk ik ook. Uit de Franse competitie worden veel spelers verkocht aan topteams. Hoop dat het lukt. Ben benieuwd en wens Ziyech het beste.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:18
Ziyech kan komend seizoen niet meer weg. Hij heeft vandaag rugnummer 10 bij Ajax gekregen en de shirts liggen al in de fanshop.
Vind ik leuk
Karakter1 +1319
donderdag 19 juli 2018 om 22:24
Ik hoop dat dit een grapje is wat je nu beweerd. Natuurlijk kan Ziyech nog weg. De rugnummers zijn weliswaar uitgedeeld, maar deze kunnen nog veranderen tot aan het einde van de transferperiode. Dat heeft Ajax zelf ook aangegeven. Ik zou dus maar voorzichtig zijn met de bedrukking als je het nieuwe shirtje koopt. Normaal worden bedrukte shirts vergoedt na een transfer van de speler, maar aangezien Ajax het zelf al aangeeft denk ik dat die vlieger niet op gaat in dit geval.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:27
Duitsers maken geen grappen ;)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21713
donderdag 19 juli 2018 om 21:56
Mooie club voor Hakim! Kan iemand anders meteen zijn nummer 10 overnemen :)...
Vind ik leuk
Ale +5850
donderdag 19 juli 2018 om 21:58
Inpakken en wegwezen.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 21:58
Prima! Was al bang dat hij niet weg zou gaan.. Staat nu alleen maar in de weg. Middenveld met: Frenkie, Donny en Carel zou fantastisch zijn en Dusan dan op links! Waar moet je Ziyech dan neerzetten?
Vind ik leuk
Mjblinker +887
donderdag 19 juli 2018 om 22:02
Je volgt deze spelers ongetwijfeld meer dan ik maar Ziyech is toch met afstand de beste van dit stel? Als Ajax echt kampioen wil worden kun je beter 1 vd anderen verkopen lijkt me (of niemand meer).
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:29
Ja, want met die Ziyech die alleen maar overschiet hebben we de laatste jaren veel successen behaalt... Ziyech is echt heel erg overschat! Als je hier rond de 30 miljoen voor krijgt mag je heel blij zijn als Ajax zijnde!
Vind ik leuk
Mjblinker +887
donderdag 19 juli 2018 om 22:41
30mln zou idd wel erg veel geld zijn
Vind ik leuk
kerel +2403
donderdag 19 juli 2018 om 22:02
Jochie toch.. weer een onervaren middenveld?? Hou op.. ik hoop toch dat die kale dit niet leest..
Vind ik leuk
Sil95 +12036
donderdag 19 juli 2018 om 22:04
Ik vind dat middenveld echt te jong en dus te risicovol. Er is dan bijna geen routine. Frenkie heeft een handvol duels gespeeld in Ajax 1 en Carel is nog nauwelijks binnen de lijnen gekomen. Om laatstgenoemde dan direct een basisplaats te geven.. Dan zou ik eerder toch nog voor de ervaring van een Schone kiezen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:04]
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:07
Dan zou ik eerder voor Blind kiezen als je routine wil, maar ik zou Eiting dit seizoen zeker die kans geven al is het maar alleen tegen het rechterrijtje clubs. Ik heb alle vertrouwen in dat Eiting mee kan bij Ajax 1.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
donderdag 19 juli 2018 om 22:28
De enige plek waar Blind enigzins van toegevoegde waarde kan zijn, is op 6. Ben geen fan van 'm, maar inzicht en gevoel voor positie heeft-ie wel. En twee jonkies of 1 jonkie en Tadic voor 'm.
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5950
donderdag 19 juli 2018 om 22:56
Blind, Frenkie en Tadic is echt wel een prettig middenveld. En soms kan Tadic als buitenspeler en dan kan Donny spelen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
donderdag 19 juli 2018 om 22:59
Daarom. Die hele Blind moet je niet eens willen overwegen voor in de verdediging.
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 00:03
Frenkie, Donny, Lassie.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
donderdag 19 juli 2018 om 22:10
Evt. rechtsbuiten, naar binnen komend, zoals bij Marokko. Een goede rechtsback die eroverheen dendert... Kristensen of Orejuela ;-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:10]
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:26
Daar hebben we Neres al! Vele male beter al helemaal op die positie.
Vind ik leuk
Sjaakster +306
donderdag 19 juli 2018 om 22:32
Een middenveld zonder ervaring en dan Tadic op een totaal andere positie als waar hij normaal speelt. Hoop toch dat jij geen trainer bent. Als Tadic niet op het middenveld speelt, speelt ie RECHTSBUITEN!
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 21:59
Lyon is een goede club voor hem, al zou het leuk zijn als hij blijft.

Voorbereiding gaat niet echt lekker
Vind ik leuk
Ruud40 +13211
donderdag 19 juli 2018 om 22:09
Dat laatste is een understatement van jewelste.
Het loopt voor geen meter, minder dan 1 week voor de eerste belangrijke wedstrijd
Vind ik leuk
Mari +12489
donderdag 19 juli 2018 om 22:01
Gebruik dit geld om een centrumspits te kopen.
Kluivert ----Bande gebl;esseerd dus daarom Labyad
Zyech ----- Tadic

Per saldo slechts Blind en Labyad gehaald.
Al die euforie snap ik dan ook niet helemaal.
Is Ajax sterker dan vorig jaar?
Als Dolberg (die mij nog niet heeft kunnen overtuigen, ook niet toen hij in topvorm was) faalt heeft Ajax nog steeds geen scorende spits
Overmars daar moet je wat aan doen!!!
Vind ik leuk
Sil95 +12036
donderdag 19 juli 2018 om 22:02
Lyon zou een prima stap voor Hakim zijn. Wordt hij weer herenigd met zijn maatje Bertrand Traore. Aan de andere kant zie ik hem graag bij Ajax blijven , al is het maar een seizoen. Het lijkt mij smullen om hem in een team met Dusan Tadic te zien spelen.
Vind ik leuk
voorstopper +1123
donderdag 19 juli 2018 om 22:06
Laten we ook niet doen alsof Ziyech een Europese topspeler is.

Lyon is een prima club voor hem en als hij het daar goed doet komt ie straks alsnog bij Roma of Napoli terecht.

Daar ergens ligt zijn max.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:07
We veranderen de titel even naar Franse club, levert misschiem wat mwer clicks op 🤣.

En dat el mundo lijkt wel een obsessie te hebben voor Ajax
Vind ik leuk
Counterattack +11760
donderdag 19 juli 2018 om 22:07
Ziyech met Memphis. Dat is een interessante combinatie.
Vind ik leuk
Argento8523 +7297
donderdag 19 juli 2018 om 22:08
Prachtige club
Vind ik leuk
Cheat Codes +7667
donderdag 19 juli 2018 om 22:09
35-40 miljoen.
Vind ik leuk
John040 +2499
donderdag 19 juli 2018 om 22:46
Krijgen ze daar de ligt bij dan??
Vind ik leuk
ElStylisto +409
donderdag 19 juli 2018 om 22:10
Zie hem liever bij Ajax blijven. De kans is aanwezig dat hij Ajax verlaat met een prijs. Goed voor zijn ontwikkeling en goed om ergens binnen te lopen
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
donderdag 19 juli 2018 om 22:11
De kans is ook aanwezig dat hij komend seizoen geen prijs wint ;-).
En als speler van Ajax en EL finalist heeft-ie denk ik redelijk wat credits, mits-ie keihard blijft werken bij z'n nieuwe club.
Vind ik leuk
ElStylisto +409
donderdag 19 juli 2018 om 22:14
Hij heeft met Ajax nog niks gewonnen. En hij is nooit landskampioen geweest. Dus een titel zou voor hem zelf mooi zijn. Met Lyon wordt je bijna nooit kampioen met PSG in de competitie
Vind ik leuk
John040 +2499
donderdag 19 juli 2018 om 22:35
Nooit geen prijs gepakt met Ajax dus. komt als een onbekende speler binnen met niks op erelijst.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
donderdag 19 juli 2018 om 22:36
Dus je bent alleen bekend als je een prijs/erelijst hebt?

Volgens mij is de "naam Ziyech" allang en breed bekend in Europa. Al op het moment dat-ie bij Twente echt wegging (en naar Ajax i.p.v. buitenland ging).

Een kampioenschap in de Eredivisie maakt minder indruk dan een succesvolle EL campagne of drie goede wedstrijden in de CL.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:37]
Vind ik leuk
John040 +2499
donderdag 19 juli 2018 om 22:45
Nee zo bedoel ik het niet. Maar om 35 miljoen minimaal te willen voor een speler die niks heeft gepresteerd te willen vangen daar gaat het om. Wat moet Wijnaldum wel niet opbrengen nu??100 miljoen
Vind ik leuk
John040 +2499
donderdag 19 juli 2018 om 22:45
Nou ik denk dat de top van Engeland en Spanje hem nooit bekeken hebben
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
donderdag 19 juli 2018 om 23:44
Nooit geen is altijd.
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
donderdag 19 juli 2018 om 22:12
eerst zekerheid voor het feestje start
Vind ik leuk
frankn27 +5679
donderdag 19 juli 2018 om 22:13
Daar komt het volgende miljoentje voor twente aan!
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
donderdag 19 juli 2018 om 23:43
Bodemloze put twente bedoel je? Volgend jaar weer smeken om centjes k*tclub
Vind ik leuk
frankn27 +5679
vrijdag 20 juli 2018 om 08:54
Jammer hè dat wij zoveel twentse investeerders met een clubhart hebben en 19.000 trouwe seizoenkaarthouders hebben? :)
Vind ik leuk
frankn27 +5679
donderdag 19 juli 2018 om 22:16
Sturm graz heeft wel makkelijk geloot... en we raken verder en verder achterop
Vind ik leuk
Foebele +53329
donderdag 19 juli 2018 om 22:23
Zou een goede club kunnen zijn, een andere omgeving, ander soort voetbal en toch een iets hoger niveau weer dan Nederland.
Vind ik leuk
John040 +2499
donderdag 19 juli 2018 om 22:32
Nee een iets hoger niveau als Ajax en minder dan PSV bedoel je
Vind ik leuk
Foebele +53329
donderdag 19 juli 2018 om 22:46
Alleen een enorme clown roept zoiets onnozels.
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
donderdag 19 juli 2018 om 22:25
Strik erom.
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:25
Hopen dat het nu wel lukt ...
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:28
Stevie Wonder zitten kijken op het Wk, was absoluut geen uitblinker
Vind ik leuk
Sjaakster +306
donderdag 19 juli 2018 om 22:29
40 miljoen
Vind ik leuk
John040 +2499
donderdag 19 juli 2018 om 22:31
Ik denk dat Menphis in de pikorde veeel hoger staat dan tete en traore . I.De VP schrijft het net of tete en traore het mooie van de selektie zijn en Menphis maar voor de breedte. En ik zie Lyon geen 35 miljoen neer leggen voor Ziyech maar hooguit 18
Vind ik leuk
Het Brein +4776
donderdag 19 juli 2018 om 22:41
Dat levert Ajax weer een 25 miljoen euro op! Ziyech past wel in Lyon, precies zijn niveau..
Vind ik leuk
donderdag 19 juli 2018 om 22:45
Lyon verlost Ajax dus. Want denk niet dat meneertje in de schaduw wil staan van grote meneer Tadic en Blind. Vertrek is dan ook beste optie.
Vind ik leuk
oostkust +750
donderdag 19 juli 2018 om 23:28
doe nog een jaar AJAX
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
donderdag 19 juli 2018 om 23:40
Lyon is franstalig en Ziyech spreekt ook wel frans(zoals een hoop fijne medelanders)ahum
Vind ik leuk
TopsyKrets +1583
donderdag 19 juli 2018 om 23:52
Mooie club voor Zyech toch weer een stap omhoog qua club en meerdere stappen qua competitie.
Vind ik leuk
JoeyC +3998
vrijdag 20 juli 2018 om 00:25
Wat zal Lyon bieden? 15 a 20 miljoen? Het is geen Monaco of PSG die zwemmen in het geld.
Vind ik leuk
Obl93 +2745
vrijdag 20 juli 2018 om 01:42
Geen gekke club voor Ziyech. Leuk voetbal, geen prijzen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 06:46
Zou voor alle partijen mooi zijn, dit is echt wel zijn plafond, de Ligue Un. Bij Lyon zal hij zijn best nog moeten doen, maar goed. Iedereen blij.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2516
vrijdag 20 juli 2018 om 07:25
Ik denk dat de Franse competitie beter bij hem past dan de Italiaanse.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
vrijdag 20 juli 2018 om 07:34
Volgens mij hadden die al een keer eerder interesse, maar of ze de hoofdprijs gaan betalen? Als Ziyech gaat kan Barca het helemaal vergeten
Vind ik leuk
orion73 +1532
vrijdag 20 juli 2018 om 07:50
Die zijn snel tevreden bij Lyon als ze naar het WK hebben gekeken en wat ze gezien hebben tot tevredenheid stemt.
Vind ik leuk
Demi +336
vrijdag 20 juli 2018 om 11:44
Fekir waarschijnlijk toch naar liverpool!!
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 14:12
Doe maar een goudreinet en een scharrelei...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws