Ajax zakt ook voor tweede test van de dag: League One-club is te sterk

    Ajax zakt ook voor tweede test van de dag: League One-club is te sterk

    donderdag 19 juli 2018 om 22:32

    Ajax heeft donderdagavond de tweede oefenwedstrijd van de dag verloren van Walsall: 2-0. Trainer Erik ten Hag koos tegen de club uit de League One vooral voor reservespelers.

    Zo stonden onder meer Kostas Lamprou en talent Ryan Gravenberch in de basis, maar ook Siem de Jong, Zakaria Labyad en Kasper Dolberg. Dat Labyad geschorst is voor de kraker tegen Sturm Graz, speelt waarschijnlijk mee in de beslissing van Ten Hag om hem niet eerder op de dag tegen Wolverhampton Wanderers (1-1) in te zetten. De 'reserves' van Ajax werden na negen minuten voor het eerst gevaarlijk. De Jong raakte uit een vrije trap de lat. Aan de andere kant was het oppassen toen Lamprou onder een bal doorging, maar Walsall profiteerde niet. Niet veel later konden de Engelsen wel juichen, toen een voorzet werd binnengekopt. 

    In de tweede helft had Ajax wederom het meeste balbezit, maar werd Walsall het meest gevaarlijk. In de zeventigste minuut was het weer raak. Ajax kreeg daarna nog wel kansen op de aansluitingstreffer. Zo stuitte Dennis Johnsen op de keeper en kreeg invaller Kaj Sierhuis zijn voet niet goed tegen de bal. Jurgen Ekkelenkamp raakte ook nog de lat. Ajax besloot het trainingskamp in Engeland daarmee met een 2-0 nederlaag. Woensdag wacht de eerste serieuze test: dan komt Sturm Graz op bezoek in de Johan Cruijff Arena.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 22:38
    Komt vast goed met Ajax, geen zorgen maken om een paar teleurstellende uitslagen zoals vanavond, er speelde meer spelers van jong Ajax dan eerste elftal spelers mee :)

    Toch best wel makkelijk, je hoeft de wedstrijd niet eens te volgen, de tussenstanden worden automatisch geüpdatet door onze vaste Ajax volger en Diehard Ajacied Spaanse mug :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:41
    Ik weet het niet Niels. Op een paar amateurwedstrijden na is en was het niet best met geen een overwinning op zak. Is ten Hag het probleem, zijn ze nog niet op elkaar ingespeeld of is het fysiek nog niet op orde? Feit blijft dat ze er woensdag moeten staan en ik er een hard hoofd in heb. De competitie duurt nog even, maar op deze manier lijkt Sturm Graz te vroeg te komen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Vertrouwen houden in woensdag, dan staat er echt wel een heel ander elftal, Ajax heeft nog geen een keer met een compleet eerste elftal gespeeld :)

    Ik raak er niet zo snel van in de stress, oefenwedstrijden zeggen echt niet alles.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:43]
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2250
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    vanaf dec zie je niet een pot waar je aan ziet dat we een trainer hebben
    Vind ik leuk
    El Cazador +5357
    donderdag 19 juli 2018 om 22:59
    jij mist de hand van een trainer, zoals je dat onder Bosz bijv. wel zag
    Vind ik leuk
    pietprecies +3159
    donderdag 19 juli 2018 om 23:15
    Dat vind ik veel te makkelijk, de eerste wedstrijden onder Bosz waren slecht, niet om aan te zien etc.

    Dat duurde ook wel ff voor het ging draaien.

    Natuurlijk zit Ten Hag er al een half jaar maar die kwam binnen toen de stofwolken van de puinhoop en leed net begonnen op te trekken.

    Al die oefenpotjes zijn maybe vooral om zoveel mogelijk spelers aan het werk te zien maar anderzijds zou Ten Hag een stuk verstandiger zijn als hij wat vastigheid zou proberen te brengen met Graz in aantocht zodat je alleen Blind en Tadic in hoeft te passen.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12231
    donderdag 19 juli 2018 om 23:23
    Prima advies, maar helaas waren dit de laatste oefenwedstrijden...

    Vind ik leuk
    pietprecies +3159
    donderdag 19 juli 2018 om 23:46
    Ja weet ik, een soort retorisch advies was het ;-)
    Vind ik leuk
    Olfie +4134
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:52
    prima advies als iedereen vanaf dag 1 beschikbaar zou zijn geweest..
    Vind ik leuk
    Hyena +27450
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:38
    Bosz was daarentegen wel zeker van zijn zaak, Ten Hag alles behalve. Ik heb nog zelden een overtuigende en/ of verstandige opmerking uit hem horen komen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    Daarnaast is Wolverhampton ook wel iets beter dan Sturm Graz denk ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:47
    Ja dat denk ik ook man, die hebben gewoon een sterke ploeg, die zeker niet gaan strijden op degradatie. Die gaan vriend en vijand verrassen. Maar wel een hele matige voorbereiding
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 22:54
    Het is zeker een matige voorbereiding, maar dat leidde twee jaar geleden tot een Europa League finale. Dus ik vind het prima :p
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:55
    Ja misschien is het wel zand in de ogen van Sturm graz strooien :p. En kletsen we er gewoon gelijk op. Uitdelen die handel
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:56]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 22:57
    Als het maar niet bij gewoon kletsen blijft :p
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 22:58
    Zoals dat wel vaker bij Ajax het geval is...
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 19 juli 2018 om 23:00
    Die daats, fijn mens.
    Nooit is leuk met zijn eigen club bezig.

    Blijft trouw aan Ajax, je kan hem ook alles vragen over zijn obsessie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 03:14
    Het scheelt dat jullie nooit op een feyenoord 18 JAAR !!! of psv GEMEENTE-GELD !!! item reageren.

    Nee ze verliezen met opzet die oefenwedstrijden, dan kunnen ze er vast aan wennen he!.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:55
    Je hebt een punt! Altijd op ons zeiken en kijk zelf eens wat ze doen....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:00
    Ja, dat was wel een beetje de grap ja.
    Heb je ooit weleens iets positiefs te melden over ons? Of is er iets wat daarvoor zou zorgen?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 23:03
    Heel het jaar door zitten jullie te janken en te zeuren over hoe gied jullie zijn, hoe bang de tegenstanders voor jullie zijn, hoeveel beter jullie zijn en dat kullie kampioen worden.

    En wanneer iemand jullie erooo wijst komen jullie met van alles en nog wat behalve de waarheid.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 19 juli 2018 om 23:06
    Je wijst iets te veel op dingen.
    Dat is jouw makke, en altijd over die obsessie van je.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 23:14
    Mijn enige obsessie zit hier nu naast mij te wachten tot ik klaar ben om dr helemaal suf te naaien voor het slapen gaan.

    Als we het dan toch over obsessies hebben...

    Jij kunt never nooit mijn obsessie worden of je zult je aars moeten harsen, een pot vaseline bij de hand moeten nemen en bukken voor mij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:41]
    Vind ik leuk
    TheManager +375
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:01
    Ik moet mij hier eigenlijk ver van houden en het is zeker niet de moeite waard te reageren, maar dit soort reacties zijn uiterst ongepast en hebben niks met voetbal te maken.

    Daarbij vindt ik het ook een reactie die getuigd van weinig inhoud en dom bovendien, want indirect zeg je dat als hij gehoor geeft aan jouw eisen ‘hij een obsessie van je wordt en je hem wel wilt naaien’, nou lekker dan.. Ik zal nooit iemand discrimineren op iemands geaardheid, maar ga jij je vriendin maar eens uitleggen waarom je een gozer wilt naaien..

    Zoals je kunt zien gaat dit nergens over en moet je mijn reactie ook niet serieus nemen, maar alsjeblieft ga lekker daten met elkaar als je dit soort onzin tegenover elkaar wilt uiten.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:34
    Is dit een sollicitatie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:58
    Dat iemand met deze reactie nog 15 like's ontvangt ... ongelooflijk! Niveau van niks!
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:18
    Zegt vooral ook iets over degene naar wie dit bedoelt is, die likes!

    Van de andere kant heeft zelfs die reactie voetbaltechnisch meer inhoud dan de meeste reacties hier op VP!

    Haha
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 12:19]
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:32
    Dat niveau krijgt altijd likes
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:56
    Och hou toch op Just de Betweeter! Ga lans v.d Gijp zitten en die Snor van Derksen!! Zielig mens zal je altijd blijven.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:19
    Nee niet gaan helpen.
    En ik ben juist tegen afbranden.
    Dus mijn opponent kan er beter gaan zitten.
    En waar baseer je op dat ik zielig zou zijn.
    Het is betweter en langs
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:56
    Ik schrijf hoe ik het schrijf! Tegen afbranden ?? Nee lekker andere verbeteren en provoceren ben je goed in.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:01
    Je doet het nu
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:03
    Dag Just
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:13
    Dag Mario, ga je lekker met je kippen bemoeien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:05
    Zal ik doen!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:09
    Oke, ja, ik heb geen controle over onze schreeuwerige fans.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:19
    En daar haal jij dan weer je genoegdoening uit op een mooie zomerdag?? Oké....
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 23:26
    Zeer zeker doe ik dat!
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13143
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:53
    Den daats eenzame ziel, ik heb met je te doen. Maar tegen een depressie is nog wel wat te doen hoor.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 04:30
    😘
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    donderdag 19 juli 2018 om 23:03
    33x was het niet kletsen en hoeveel was dat bij jullie?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 23:04
    Daarvan heb jij er hoeveel gevierd? Dat wat voor mijn tijd kwam, heb ik geen drol aan! Ik leef hier en nu, laat ik jou lekker dwalen in het verre verleden van toen het leven nog goed was.

    Ik vertik het! Voel nij hier en nu aardig op mijn plek net als mijn cuppie!
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13143
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:55
    Haha ik leef hier en nu, wie was er vandaag kampioen dan? En wie morgen? Of ben je dan wel ineens van gisteren?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    vrijdag 20 juli 2018 om 02:07
    Hoeveel er voor mijn tijd kwamen maakt me geen hol uit, ik ben geen successupporter.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 04:26
    Waarom praat je dan uberhaupt over die 33 titels?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:20
    Omdat dat een feit is.
    Vind ik leuk
    Freddyst +50
    vrijdag 20 juli 2018 om 05:13
    Beste den daats, als het voor u niet belangrijk is welke titels er voor uw tijd zijn behaald, wil ik erop wijzen dat Ajax 1 titel meer heeft gehaald dan PSV.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:40
    Oke... en wat gaan we nu doen dan?
    Vind ik leuk
    Freddyst +50
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:41
    Niets wat mij betreft, alleen praat je steeds over de kampioenschappen van Ajax tellen niet in het verleden. Maar Ajax heeft er 1 meer gehaald in de tijd dat jij geboren bent. Dat is mijn punt.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:52
    Oke, dank je wel!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:00
    Dat zou niet goed zijn nee, gewoon eerst een linker en dan een rechter! En dan vol in de kruis :p
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:52
    Dat kan makkelijk, maar het is ook maar een 2e divisie club.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:54
    Het was ook bijna jong ajax tegen wallsal, en wolverhampton is gepromoveerd
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:00
    Oke, heb even gekeken zonder geluid tijdens de tour. Vond het er vreselijk uitzien :). Mensen op de site die voor Ajax zijn, vonden dat ook.
    Maar komt uiteraard omdat er zoveel jonge gasten meedoen, en ze zijn niet aan elkaar gewend.

    Edit: En mijn fout. Wist niet dat ze gepromoveerd waren, had vandaag nog op wiki gekeken en was niet bijgewerkt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:02
    Haha. Zonder geluid ook gewoon je wilde de naam ajax niet horen :p. Het was een rare voorbereiding. En ik vind dat 2 wedstrijden op 1 dag nergens op slaat. Wie dat heeft verzonnen is echt heel hard op zijn achterhoofd gevallen
    Vind ik leuk
    MN223 +741
    donderdag 19 juli 2018 om 23:33
    Volgens mij is Ajax daar een paar jaar geleden onder De Boer mee begonnen. Sindsdien is er geen enkele prijs meer gewonnen.

    Toeval?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:03
    Haha ;) En over je laatste 2 zinnen, tja, geen idee, iemand bij Ajax hehe
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:57
    Ik vind het wel slim. Het tweede is tegenwoordig best goed. Zo kun je een beetje uitwisselen. Als een talent van Jong dan bij het eerste mee kan doen heeft hij niet vlak daarvoor nog een wedstrijd gespeeld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 05:26
    Allemaal conditioneel. Je ziet dat het draait om fit worden. Ik moet wel zeggen dat het ook puzzelen is, nog steeds is niet iedereen aanwezig.
    Van de huidige groep vallen er ook weer 10 a 15 af.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 22:55
    Ze zijn vorig jaar met afstand gepromoveerd en hebben al ruim 40 miljoen uitgegeven.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:01
    Zie hierboven, thanks, dat wist ik niet :)
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12231
    donderdag 19 juli 2018 om 23:25
    "en hebben al ruim 40 miljoen uitgegeven."

    Over welke club heb je het nou?

    Ajax of Wolverhampton??
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:35
    Ik weet niet Ruud, is Ajax vorig jaar gepromoveerd? :p
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    donderdag 19 juli 2018 om 23:54
    En Ajax toch ook meer dan 40 miljoen uit gegeven dus waar slaat het op. Ajax was niks geen tactisch plan zichtbaar ook geen looplijnen niks waar je op uit kan maken wat er veranderd is sinds april
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:56
    Nou, even rustig John.
    Het ging erom dat Wolverhampton niet zomaar een 2e divisieclub is, maar de ploeg die kampioen werd, met ruime afstand promoveerde en 40 miljoen heeft uitgegeven aan nieuwe spelers.
    Dus daar slaat het op.
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    donderdag 19 juli 2018 om 23:58
    Ja maar is en blijft 2de divisie Ajax wil naar de subtop van Europa
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:59
    Nee, ze zijn nu dus een PL club.
    En ja, dat klopt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 05:28
    Altijd zo fijn dat supporters van andere clubs ook hartstochtelijk meeleven.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:55
    Nou Walsall is even andere Cook
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 22:57
    Ja, maar dat was ook voornamelijk Jong Ajax, dus dat is ook andere Cook.
    Hou jij je maar bezig met je eigen club, er is genoeg aan te merken op FC Balophetdak. Zoals waar jullie je ballen bewaren bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:06
    Wallisalli is ook een beetje van het fc bal op het dak
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 23:01
    Denk dat ze elkaar maar weinig ontwijken.

    Sterker nog, denk dat Sturm vooral voetballend beter is, daar waar de wolves fysiek sterker zijn en sterker vanuit de omschakeling.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    donderdag 19 juli 2018 om 23:04
    Wolves is een veel betere club dan Sturm Graz. En het is juist andersom, Wolves is voetballend beter, Sturm Graz fysiek.

    Had dus liever tegen Wolves gespeeld volgende week woensdag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 23:05
    Woensdag is de grote dag, ben benieuwd...

    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:06
    Ik denk dat je je dan vergist.
    Wolverhampton heeft net 3 spelers gehaald die meer waard zijn dan de hele selectie van Sturm Graz.

    Volgens mij heeft Wolverhampton voor een Engelse ploeg ook wel redelijke voetballers. Dus ik denk echt dat ze beter zijn.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 23:12
    Ohjaa... en wie speelden
    er allemaal voor de Wolves, vandaag?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:15
    Geen idee, jij?
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    donderdag 19 juli 2018 om 23:56
    En toen psv of Ajax de cl won hadden ze ook kleiner budget dus ook geen knoop aan vast te knopen wat je zegt.Of toen de Graafschap jullie de punten afnam was Ajax begroting ook veeeeel groter maar wonnen wel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:58
    een knoop aan vast te knopen?
    Goed verhaal man.
    Vind ik leuk
    MN223 +741
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:04
    Dat moet natuurlijk zijn: geen knoop aan vast te touwen.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1332
    donderdag 19 juli 2018 om 23:27
    Dat dachten we ook van Salzburg niet zo lang geleden:). Tuurlijk, het zijn maar oefenpotjes en mis je spelers maar wat ik heb gezien was niet best. Soort druk zetten met handrem met onduidelijkheid en ruimte voor tegenstander tot gevolg. Daarnaast weinig kansen gecreëerd. Echt niet gerust op..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:43
    Nee, maar als je spelers mist is het toch niet gek dat je minder speelt?
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:02
    Kan wel zo zijn maar kon jij wijs uit taktiek of looplijnen zien vandaag allebei de wedstrijden???was wel 2x Ten Hag als trainer toch? En als je nog spelers mist(1 Tadic) de rest niet maar ook veel niet fit dat ligt wel aan Ten Hag. Hoe lang zijn ze nu bezig?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:44
    @keizerin daarnaast is Walsall..wie??? Walsall dus, wellicht minder dan Sturm Graz...succes.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:32
    De tegenstander van Jong Ajax?
    Jij maakt je toch ook geen zorgen als Jong PSV verliest?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2820
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:33
    Ik denk dat je je lelijk kan vergissen. Ik hoop dat jullie winnen hoor maar de Oostenrijkse competitie start eerder als de onze en ze zijn vaak verder in de voorbereiding
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:37
    Ik denk dat het vooral neer gaat komen op inzet.
    Als zij beter hun best doen kan het lastig worden, als wij beter ons best doen wordt het 4-0.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2820
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:01
    Ze zijn vaak erg fysiek, niet het speltype van Ajax
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:11
    Als je beter kunt voetballen hoeft dat geen probleem te zijn.
    Voor fysieke ploegen is het ook niet lekker om tegen voetballende teams te spelen.
    Ik denk echt dat inzet het belangrijkste is.
    Daar verliest Ajax het meestal op tegen kleinere clubs
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2820
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:22
    Nou ik als Feyenoorder hoop dat jullie doorgaan. goed voor het Nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:29
    Dankjewel.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12231
    donderdag 19 juli 2018 om 22:48
    Leuk excuus.
    Is ook wel waar.
    Maar weet je wel zeker dat alle tegenstanders uit de diverse kelderdivisies wel op volledige oorlogsterkte waren en nu al 100% klaar om zaterdag aan de competitie te beginnen?

    Of is er een kans dat ook die nog midden in de voorbereiding zitten?
    Vind ik leuk
    vossing +1072
    donderdag 19 juli 2018 om 22:48
    Nu zeg je het zelf.....voor een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, nog geen een keer met een compleet eerste elftal gespeeld. Je moet het elftal wat volgende week begint vandaag laten spelen. Gaat dat niet, dan moet je andere spelers opstellen volgende week. Spelers die er deze week wel staan. Gigantische puinhoop is het. En dit moet punten voor NL gaan scoren....
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    donderdag 19 juli 2018 om 22:49
    Maar dat is het juist Niels, had je in de voorbereiding niet tenminste 1x met de beoogde basis 11 willen spelen ? (Even los van de wk gangers)
    Vind ik leuk
    Mjblinker +637
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    Waarom oefenen ze dan niet met het elftal dat woensdag tegen die alpenboys moet spelen? Het NLs elftal heeft daar ook een handje van, en maar oefenen met allerlei spelers die uiteindelijk nooit meer erbij komen; het lijkt me gewoon beter om zo vaak mogelijk te oefenen met het beoogde eerste team zodat ze ingespeeld raken. Of je een oefenwedstrijd dan verliest doet er niet echt toe al is het voor t vertrouwen wel lekker niet alles te verliezen
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 22:57
    Dat wat er tegen Wolverhampton stond kan je ook aan de aftrap met Sturm verwachten...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    donderdag 19 juli 2018 om 23:05
    Labyad, Tadic en Dolberg zullen aan de aftrap staan komende woensdag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    donderdag 19 juli 2018 om 23:10
    Labyad denk ik wel, Tadic kan je woensdag denk ik uit je hoofd zetten!

    Die zal wel iets langer nodig hebben voir hij inzetbaar is.

    Men heeft niet voor niets een voorbereidingsprogramma.

    Persooijk ben ik absoluut geen fan van Dolberg...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:11]
    Vind ik leuk
    Pimman +2544
    donderdag 19 juli 2018 om 23:17
    Labyad is geschorst voor woensdag las ik ergens
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:01
    Labyat is geschorst! Dus een voetballer kenner ben je ook niet!!
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:30
    Labyad is geschorst dus die zeker niet
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:17
    Vergeet het maar!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:25
    Puur interesse, welk elftal zal er ‘kunnen’ staan as woensdag?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:26
    Welke 11 namen zullen er staan denken jullie?
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1332
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:32
    Mijn opstelling voor woe:

    Onana

    Kriste de Ligt+Blind Tag

    Ziyech F de J vd Beek

    Neres Huntelaar Labyad

    Absoluut geen fan Kristensen maar eerste Europese pot beetje ervaring
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6742
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:36
    Als je Labyad opstelt heb je sowieso verloren. Die is geschorst...
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:33
    Dus weer een Ajaxfan die niet weet da labyad geschorst i maar met dit elftal gaat sturm Grass niet wakker liggen. Verdedigend zeeer zwak. Tag en Blind naast elkaar gatenkaas middenveld lach wekkent zwak geen ritme met de Jong en Blind en Tag in een rij en offensief niet bekwaam om te scoren of zeeeeeer moeizaam
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1362
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:29
    Maar Niels word het nu niet een keer tijd dat hij met een vast elftal gaat spelen? Of ieder geval een groot gedeelte van het elftal wat het moet gaan doen tegen Sturm Graz.
    Vind ik leuk
    Afcajaxxx +467
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:43
    je hebt wel gelijk maar er zijn helaas ook een behoorlijk aantqal echt niet fit.
    dat zie ik in een weekje niet opgelost worden.
    hopen op het beste en alle steun naar de club!
    Vind ik leuk
    Lampenpit +357
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:32
    Onder bosz alles verloren in de voorbereiding met net zulk amateur voetbal als nu. Tot op het museumplein !
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:33
    Ben bang dat het ten hag is.
    Vind ik leuk
    Molukker +96
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:51
    Van de 8 hebben ze er maar 2 gewonnen, jammer maar wel de werkelijkheid en ook niet goed voor het zelfvertrouwen. Laten we hopen op een betere tactiek tegen Sturm Graz. De druk is hoog voor Ten Hag, het is alles of niets voor hem.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12231
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    "Wel zorgen maken om Dolberg.
    Liep er een beetje verloren bij over het veld te sjokken.

    Is dat de speler waar ze vorige zomer zomaar 20-30-40 miljoen voor wilden neertellen?
    Nou dan zou ik maar flink gaan nadenken bij elk bod van 40-50-60 miljoen op de Ligt of Frenkie, want over een jaar....
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2719
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    De malaise duurt voort
    ze zakken nu al door het ijs
    en het is geeneens winter
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:48
    Grappige is dat types als jij een zwaar seizoen gaan krijgen als Ajax het tegendeel bewijst. Benieuwd waar jullie dan mee gaan aankomen of zien we je hier dan niet meer?
    Vind ik leuk
    vossing +1072
    donderdag 19 juli 2018 om 23:07
    Dan zie je ons niet meer op VP...."as simple as that"
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:21
    Dan hoop ik voor jou dat je in het echte leven iets andere opvattingen hebt. Anders wordt het wel heel treurig allemaal.
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:28
    Eigenlijk geef je dan toe dat je laf bent.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2719
    donderdag 19 juli 2018 om 23:08
    jawel maar 1 seizoen kan ik wel hebben
    maar kan jij er 5 hebben?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:10
    Aangezien ik niet een kleuter ben die zijn hoogtepunten van een dag hier op VP moet halen, denk ik dat mijn wereld niet in zal storten nee.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2719
    donderdag 19 juli 2018 om 23:12
    dat zal in april zeker weten anders zijn geweest
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19375
    vrijdag 20 juli 2018 om 05:56
    Jullie hebben er ook 7 overleefd.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6742
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:37
    Maar wij hebben geen 80 miljoem geinvesteerd...
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1415
    donderdag 19 juli 2018 om 22:52
    Striuisvolgels, we zien ‘t tegen Storm boys. D-day.
    Smokescreen or reality..

    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 19 juli 2018 om 23:05
    Nee het dooit al een paar dagen he
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:56
    Houd hoop. Een slechte generale belooft een goede première. (Wie immer ohne Gewähr!)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 19 juli 2018 om 22:59
    Ja die mug zit weer tegen de beeldbuis geplakt, wordt tijd voor een doodklap!
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 23:01
    Gewoon een spuitbus insectenspray gebruiken, dan ben je van die kut mug verlost :)
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    donderdag 19 juli 2018 om 23:07
    Heb je weer een echt gore vlek op je tv
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10214
    donderdag 19 juli 2018 om 23:11
    Ik leef best mee met je hoor.
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 23:50
    Volgens mij leef jij meer met Ajacieden mee dan met je eigen gezin, jij bent namelijk dagelijks druk met Ajax bezig :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:51]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10214
    donderdag 19 juli 2018 om 23:51
    Stel je niet zo aan niels.
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 23:53
    Ik zeg gewoon hoe ik dat zie :)

    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10214
    donderdag 19 juli 2018 om 23:56
    Ik ook
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:00
    je bent toch druk met Ajax bezig, zo druk zelfs dat je de tussenstand doorgeeft :)

    Ajax beheerst je leven :)

    Welterusten voor straks mede Ajacied ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 00:00]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10214
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:07
    Ik zal je uit je droom helpen. Ik zal nooit voor die club zijn.
    🚮
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:10
    Haha, en er toch dagelijks mee bezig zijn, Ajax moet wel aantrekkelijker voor je zijn dan dat wijfie van je wat je hebt :)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10214
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:14
    Lachwekkender, niet aantrekkelijker. 😆
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:43
    Smoesjes :)

    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:01
    Dat is niet wederzijds.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23866
    donderdag 19 juli 2018 om 23:03
    Het zijn maar oefenpotjes.. Maar lekker voor het vertrouwen is het niet.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8790
    donderdag 19 juli 2018 om 23:05
    Het is de voorbereiding, experimenteren mag.

    Ten Hag heeft veel keuzes te maken dus is het logisch dat ze niet allemaal in één keer goed uitpakken.

    Hoop echt dat de keuzes, ook al zijn het niet meteen de perfecte, genoeg zijn voor de krachtmetingen tegen Sturm Graz.

    Ajax, en Nederland heeft de Europese punten hard zat nodig.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10214
    donderdag 19 juli 2018 om 23:13
    Die punten haal je net zo goed in de EL.
    Alleen in de CL valt meer geld te verdienen.
    Vind ik leuk
    Jackhalls +81
    donderdag 19 juli 2018 om 23:09
    Het zijn slechts oefenwedstrijden en afgelopen jaren ging het in de voorbereiding ook niet heel best. Toch vraag ik me af of het goed komt? Ik blijf zeggen dat ajax nog een goede aankoop moet doen en ik vind nog steeds chadli
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:12
    Net als vorig jaar zeg maar...
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:03
    Nee hij doelt op die 33 x
    Vind ik leuk
    Vak-T +279
    donderdag 19 juli 2018 om 23:44
    Komt zeker goed met het spelersmateriaal van jullie.
    Ja ook ik gun jullie de CL, samen met PSV natuurlijk ;-)
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1181
    donderdag 19 juli 2018 om 23:52
    Hoogmoed komt voor de val, volgende week verliezen, ten Hag eruit.
    Psv met de vingers in hun neus kampioen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 23:55
    Maar dan is dat toch in het voordeel van Ajax wanneer de trainer eruit zou gaan? Volgens mij vind iedereen toch dat Ten Hag niet goed is? Met een nieuwe trainer zou het dus beter moeten gaan dan :)
    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:04
    Bij Utrecht was het hosanna, de kroonprins van de trainers. Wat zou er gebeurd zijn. Angst?
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:08
    Joh al zou Ajax Pep als trainer hebben dan nog zouden ze zeggen dat het een slechte trainer is. Geef Ten Hag de tijd en ruimte om zich te bewijzen, hij weet echt wel wat ie doet :)

    Vind ik leuk
    JustH +13057
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:12
    Maar Niels, gewoon vanaf dag 1 he, en het gaat maar door.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6742
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:39
    Hoe lang wil je het aankijken dan? Het is niet alsof hij gisteren gestart is...
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1181
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:07
    Misschien wel, maar als je er in deze ronde er al uit ligt heb je weer geen Europees voetbal, reken er dan maar op dat er veel spelers weg willen, maar jij vindt dit beter.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:38
    aJaX MOeT het bAYErN mÜNCHeN van NeDeRlaND WoRden
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2719
    donderdag 19 juli 2018 om 22:41
    ha ha ha ha
    ik heb het ook gelezen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15538
    donderdag 19 juli 2018 om 22:56
    Dat gaat ook gebeuren als Overmars weg is.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:14
    Eerst een jaartje zonder prijzen dan maar?
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    donderdag 19 juli 2018 om 22:41
    Dan zijn ze dit jaar verkeerd begonnen...
    Vind ik leuk
    PRICE +25449
    donderdag 19 juli 2018 om 22:42
    B ploeg,......niet veel waarde aan hechten
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:43]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39746
    donderdag 19 juli 2018 om 22:44
    Walsall hahahaha
    Ach ja, niet veel waarde aan hechten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:45]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    donderdag 19 juli 2018 om 22:47
    Jong PSV (want ja, dit was Jong Ajax) wint ook niet van Walsall.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:04
    de enige die in voorbereiding met 2 teams op een dag oefenwedstrijden speelt sinds volgens mij al enkele jaren moet eens nagaan of dat wel de goede voorbereiding is. Financieel wel (2x vangen) maar niet een keer in de eerste keus opstelling spelen heeft de afgelopen jaren niet tot een succesvolle competitie geleid.
    Vind ik leuk
    cheeks +3355
    donderdag 19 juli 2018 om 23:08
    Jong PSV verslaat Galatasaray. 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:02
    Ut sal wal
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15538
    donderdag 19 juli 2018 om 22:38
    Het hoogtepunt van vandaag was de aanvoerdersband om de arm van Lamprou..
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 22:40
    Hebben ze zeker een aanvoerdersband van o15 geleend :)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15538
    donderdag 19 juli 2018 om 22:42
    Ja, lach er maar om.. :p
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 22:42
    Ja, net als dat Clasie voor alleen het potje tafeltennis met Van Persie wordt aangetrokken... Flauwe inkoppers ;-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 22:44
    :)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1957
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:07
    Een cockring misschien 🤪😩😂
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    donderdag 19 juli 2018 om 22:47
    Dat zegt genoeg over met welke opstelling Ajax speelde.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    donderdag 19 juli 2018 om 22:38
    Restverdediging was complete rotzooi. Vooral Perr wist me niet te overtuigen. Verder vrij saaie wedstrijd. Men volgt in Amsterdam in ieder geval het voorbeeld van vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Perr was toch het nieuwe wonder? ;-)
    Gewoon de tijd geven joh. Reserves zijn niet voor niets reserves. Ze zijn voorlopig ff stil.
    Vind ik leuk
    Dutchman +720
    donderdag 19 juli 2018 om 23:06
    Klopt en niet alleen de restverdediging. Met de opbouw liepen zij op een heel traag tempo naar binnen en wisten ze het niet meer.

    Buiten ging niemand diep en in de korte ruimte verloren zij elke bal.

    Heb geen idee met welke tactiek er gespeeld wordt maar het is hemeltergend om te zien.

    Heel bijzonder dat de 'pers' Ajax als de gedoodverfde kampioen van dit seizoen ziet.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 23:39
    Ik ben heel benieuwd naar komend jaar. Ajax is al als nummer 1 gebombardeerd, PSV nummer 2 en Feyenoord ergens top 5 "omdat ze zich niet hebben versterkt".

    Bij Ajax ligt er nu echt vol de druk op na minimaal 45 miljoen aan aankopen. Plus een trainer die het nog niet heeft laten zien.

    PSV is z'n beste speler, of ieder 1 van dé, kwijtgeraakt (Van Ginkel) waar nog geen vervanger voor is plus een nieuwe trainer, die nog een seniorenelftal onder z'n leiding had...

    En daarnaast loopt de transfermarkt nog zes weken (voor een Lozano, De Jong, De Ligt, Jorgensen, Vilhena, etc.).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:42]
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:29
    PSV kan in principe al met een ruit op het middenveld spelen, met Pereiro op 10 en Hendrix als controleur. Dan zetten ze Romero en De Jong in de spits. Tuurlijk zou het wel fijn zijn als er een extra middenvelder komt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:49
    Klopt, maar Van Ginkel was wel de motor van de ploeg, goed voor 15 goals als middenvelder. En je aanvoerder. Is misschien nog wel een groter verlies dan El Ahmadi voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:39
    Walsall uit, altijd lastig
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39746
    donderdag 19 juli 2018 om 22:41
    De excuses staan hierboven al.
    Gewoon de doofpot in en alles komt goed.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 22:46
    kun jij ook in die doofpot?
    Vind ik leuk
    stollie38 +17313
    donderdag 19 juli 2018 om 22:52
    Daar is zijn ego te groot voor. 😂
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    donderdag 19 juli 2018 om 22:48
    Geen excuses nodig, dit is niet het elfta wat gaat spelen tegen Sturm Graz.

    Waar was jij eigenlijk toen jullie met 3-5 van de mat werden gespeeld door Anderlecht?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:54
    ik maakte me niet zo druk om een oefenwedstrijdje
    het gaat toch om woensdag ofniet
    en kun jij echt niet met iets beters komen als de oefenwedstrijd van PSV tegen Anderlecht
    jullie hebben namelijk ook tegen die belgen gespeeld , en ik zal maar niet naar de uitslag gaan vragen nu
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    donderdag 19 juli 2018 om 23:07
    Mijn reactie had niks met de uitslag te doen, wat me opvalt is dat @JajaPSV bij nederlangen van Ajax altijd aanwezig is op dit forum en bij nederlagen van PSV nooit.

    That’s all.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:14
    hahaha ja sommige zijn nogal kortzichtig wat dat betreft
    nederlagen hoort erbij in het voetbal
    het gaat gvd om een fucking oefenwedstrijd met de reserves , en bovendien de tweede wedstrijd van vandaag geloof ik
    volgens mij is aankomende woensdag belangrijk en verder niks
    PSV heeft gisteren gewonnen van Galatasaray
    lekker belangrijk , ik heb nou echt niet de illusie dat we nu ff fluitend kampioen gaan worden
    maar sommige personen denken dat de oefenperiode alles zegt over het competitie verloop
    Vind ik leuk
    Senn +6062
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:16
    Hoe durf jij dit te zeggen? Je zeikt al de hele dag over PSV.
    En ik heb je al 3x gevraagd wat je naam was bij je vorige account.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:39
    Laat Ajax eerst maar eens een wedstrijd winnen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15538
    donderdag 19 juli 2018 om 22:42
    Woensdag goed?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    Ik gok van niet. En van mij hoeft het ook niet.

    Al zou het voor NL niet best zijn.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    donderdag 19 juli 2018 om 23:59
    Hoop het voor ons (Nederland), maar even een heads up, Sturm Graz wist 7 van de 8 oefenwedstrijden te winnen.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4519
    donderdag 19 juli 2018 om 22:40
    En koop er nog maar 1! Haha, weer niet de beste.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:40
    Zegt niks die oefenpotjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:44
    Mogelijk probeerden ze te verliezen dan, van een clubje uit de derde divisie van England? Das dan gelukt.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2719
    donderdag 19 juli 2018 om 22:40
    hhhhhaaahaaaahaa
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    meer hoef ik niet te zeggen
    Vind ik leuk
    ficusje +1845
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Kan hier wel aan toevoegen dat ajax wel de breedste selectie heeft dit jaar,zijn 20 gelijkwaardige spelers.gaat goed komen dit jaar.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3721
    donderdag 19 juli 2018 om 22:56
    Zo is dat, die tweede plekmowt er gewoon weer inzitten dit seizoen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Want?
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    Waarom doe je het dan toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:41
    Ach je kan wel kampioen van de voorbereiding worden maar daar heb je ook geen kut aan. Het gaat om woensdag tegen Sturm Graz dan moeten we er staan. Nog een jaar zonder Europees voetbal kan echt niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:44
    Begin er maar alvast aan te wennen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    Nou ja met wat Ajax geïnvesteerd heeft moet het ook wel Wim. Maar dat dit geen vertrouwen geeft snap ik en ik begrijp ook niet waarom ten Hag steeds van opstelling veranderd. Voor het Nederlands voetbal is het belangrijk dat Ajax, PSV, Feyenoord, Utrecht en AZ punten gaan pakken. Nog zo'n slecht Europees jaar en we dalen af naar niveau Malta.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:41
    Haal Peter maar terug. Ze voetballen als een natte krant
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:42
    Zou Peter Bosz al aan het warmlopen zijn? Hoop het zo 😀
    Vind ik leuk
    Sil95 +10081
    donderdag 19 juli 2018 om 22:42
    Ik hoop oprecht dat Ajax er woensdag klaar voor is.. Die wedstrijd komt nu wel akelig dichtbij. De wedstrijden van vandaag hebben nou niet echt direct bijgedragen aan het zelfvertrouwen..
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    donderdag 19 juli 2018 om 22:42
    Buiten dat ik weet dat je aan een oefenduel niet te veel waarde moet hechten, denk ik wel dat je zo kort voor een belangrijke wedstrijd iets meer zou mogen verwachten als Ajax supporter. Maar nogmaals het is maar een oefenduel.
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    Heb je de opstelling gezien? Er waren meer jong Ajax spelers dan eerste elftal spelers. Verschil is dat Ajax 2 keer op een dag oefent, en PSV en Feyenoord bijvoorbeeld 1 wedstrijd afwerken, waardoor ze de hele selectie beschikbaar hebben tijdens een wedstrijd en Ajax niet, daarbij komt ook nog dat nog niet iedereen fit is, ik maak me daarom ook geen zorgen :)
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    donderdag 19 juli 2018 om 22:54
    Niels, zover ga ik niet in het volgen van Ajax. En begrijp me niet verkeerd, voor het voetbal in nl hoop ik dat ze er woensdag staan. Maar ik zou in de voorbereiding naar de basis elf toewerken.
    Maar goed, ik volg het van een afstand....
    Vind ik leuk
    Niels92 +17026
    donderdag 19 juli 2018 om 22:55
    Ze hopen dat e spelers fit zijn voor woensdag, niet fitte spelers kunnen dus ook niet opgesteld worden in een oefenwedstrijd, dan kan je straks nog langer uit de roulatie zijn :)
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    donderdag 19 juli 2018 om 22:57
    Eens, Niels.... maar goed we zien woensdag pas waar ze echt staan, ik hhop dat het niet iets te vroeg komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:10
    waarom doen ze dat dan, alleen toch voor de financien. Sportief is het niet slim, dat hebben de afgelopen jaren wel getoond, toen ze het ook altijd zo deden, 2 wedstrijden per dag husselen en geld verdienen. Pas in loop van de competitie de automatismen erin slijpen, rare filosofie.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3480
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Hoe kan Labyad een schorsing hebben?
    Vind ik leuk
    base +2035
    donderdag 19 juli 2018 om 22:48
    Schorsing bij Utrecht opgelopen lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3721
    donderdag 19 juli 2018 om 22:55
    Transfer gemaakt naar Ajax
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Zuur en slecht... ik snap ook niet waarom ten hag niet gewoon met zijn sterkste opstelling speelt. Op 2 a 3 speler is iedereen er gewoon.. apart weer.
    Vind ik leuk
    Sanji +898
    donderdag 19 juli 2018 om 22:44
    Ze hebben vanmorgen al een duel gespeelt, de basiself. Twee duels op een dag, 1 voor basis andere voor reserve
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 22:47
    Dat is ook zo iets aparts. Want in beide teams lopen volwaardige kanshebbers voor de basis dus ik weet niet of je dit wel de reserves moet noemen..
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 23:04
    Nou als de 1e wedstrijd de basis is voor Woensdag gefeliciteerd alvast Sturm graz
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    Omdat die misschien eerder vandaag tegen de Wolves hebben gespeeld? Wellicht? Ofzoiets?
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 22:48
    Oh nee dat wist ik niet hoor slimmerd..

    Daarom juist!!

    Speel meteen met je sterkste spelers.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 22:49
    Of je stelt je sterkste spelers op tegen je sterkste tegenstander.


    Slimmerd.


    Oh nee wacht, sorry, Ajax had 20 gelijkwaardige spelers toch?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:50]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 22:55
    Ga niet bij de hand lopen doen...

    Want lang eiting en kristensen zijn je sterkste spelers..? JUIST
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 22:57
    Sorry.

    Ik wist niet dat Onana, De Ligt, De Jong, Tagliafico, Van De Beek, Neres en Huntelaar niet je beste spelers waren.

    Ik zal niet meer bijdehand doen. Echt, beloofd.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 23:02
    Daar horen dolberg en labyad ook bij.. waar speelde die vandaag?

    Of ga niet nu iets anders beweren...

    Ik snap niet eens waarom je in eerste instantie zo reageert.

    Het is veel logischer om met dolberg en labyad te spelen dan met huntelaar en lang. Eiting kan ik ergens nog begrijpen maar ook hij hoort bij de reserves
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 23:05
    Man, weten wij veel. Misschien had de één een pijntje, of de ander eerst nog een individueel programma afgewerkt. Als je zo'n selectie hebt als Ajax, zijn er geen excuses en moet je zowel de Wolves als Walsall gewoon pakken. Of je nu vijf van de elf basisspelers opstelt in de ene wedstrijd of niet.

    En relax, beetje sarcasme, cynisme en zelfspot doet een mens af en toe goed ;-)

    Eiting trouwens afgelopen week voor het eerst zien ballen. Lekkere speler.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 23:16
    Ik zoek totaal geen excuus..

    Maar ik zie liever onana masraoui de ligt blind tagliafigo donny frenkie in dit geval dan eiting labyad dolberg en neres spelen. Dat is mijn enige punt. Het is geen tijd meer om te gaan uitvinden woensdag wacht die cl wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 23:26
    Eens. Nu moet je niet meer uitproberen maar gewoon je team hebben staan voor woensdag.

    Hopelijk redt Ajax het!
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 23:31
    Precies weet je wel..

    "En relax, beetje sarcasme, cynisme en zelfspot doet een mens af en toe goed ;-).. "

    Je hebt een punt.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:11
    Labyad is geschorst, overgehouden aan vorig jaar bij Utrecht thrillers.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2878
    donderdag 19 juli 2018 om 23:01
    Mag ik wel bijdehand zijn i.p.v. lopen doen? Alsjeblieft?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    donderdag 19 juli 2018 om 22:49
    Echte Ajax fan......
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 22:57
    Ik zie in elke wedstrijd de sterkste spelers spelen.. simpel in mijn ogen zijn dat niet lang eiting de wit enz.. die nu wel.in de middag speelde.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5347
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    Op 4 spelers na is iedereen er maar die speelde vanmiddag al....
    Maar die 4 spelers kunnen wel het verschil maken.
    En blijkbaar kan het elftal op dit moment zo vroeg in het seizoen niet zonder die 4 spelers.
    Los van het feit dat vd Beek, Frenkie en Dolberg nog wedstrijdfit moeten worden.

    Ach je kan het ook positief zien, als ze vandaag met 6-0 hadden gewonnen, gaan ze misschien weer te makkelijk denken over volgende week. Nu weten ze in ieder geval dat ze 150% moeten geven.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    donderdag 19 juli 2018 om 22:54
    En precies dat bedoel Ik.. waarom lang en eiting en huntelaar wanneer je meteen met labyad en dolberg kan beginnen.. ?? Dat bedoel Ik.. want komop lang en eiting zijn geen basis spelers
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:55
    Ze wilden verliezen, ofkos!
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2250
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    goed he die ten hag sinds dec niet een wedstrijd gezien die goed was en ook vandaag geen wedstrijden gezien waar je aan kan zien dat er een idee in zit
    Vind ik leuk
    ficusje +1845
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    Als je de wedstrijd heb gezien, oke niet best maar ajax had ook 3 keer moeten scoren.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2250
    donderdag 19 juli 2018 om 22:46
    dan nog is het niet om aan te zien
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1293
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Wat een trieste bedoening.
    Vind ik leuk
    Sanji +898
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    Dit wordt wel erg gevaarlijk. Oefenduels zijn oefenduels dus een verlies is niet zo erg. Maar alle oefenwedstrijden verliezen (ja gelijkspelen is niet winnen en dus verliezen)?
    Hebben ze er eigenlijk eentje gewonnen?

    Hoe dan ook, dit is wel erg verontrustend, met name omdat Ten Hag al maanden heeft om alle spelers te leren kennen en zwaktes en sterktes te ontdekken. Hij heeft volledige voorbereiding gehad om te trainen en zijn taktiek erin te brengen.

    Bosz had alleen de zomer om zowel zijn speelstijl erin te slijpen als om alle spelers te rangschikken in zijn hoofd.

    Is Ten Hag dan echt zo slecht?
    Vind ik leuk
    DEWEE +1974
    donderdag 19 juli 2018 om 22:48
    Ja.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 22:52
    Bij Bosz liep het na de voorbereiding nog niet. Of dat bij Ten Hag wel zo is weet ik niet, maar daar kun je volgens mij geen conclusies aan verbinden. Pas als het langer duurt dan bij Bosz kun je denk ik vragen gaan stellen. Op dat vlak tenminste.

    Verder sloten veel belangrijke spelers later aan. En was niet iedereen fit.
    Vind ik leuk
    Sanji +898
    donderdag 19 juli 2018 om 23:02
    Bosz had maar de voorbereiding.
    Ten Hag zit er al maanden.
    Beter lezen want dit punt heb ik al gemaakt en haalt je volledige stuk onderuot.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24689
    donderdag 19 juli 2018 om 23:08
    Ja, maar hij heeft bij zijn aanstelling aangegeven niet teveel te gaan veranderen. Dat hij de sterke en zwakke punten kent klopt, maar betekent niet dat spelers in de voorbereiding sneller de tactiek oppikken.
    Het is niet zo dat Ten Hag een voorbereiding van 8 maanden heeft.
    Vind ik leuk
    rober2704 +732
    donderdag 19 juli 2018 om 22:43
    De uitslag doet geen recht aan het niveau wat Ajax bracht in deze wedstrijd. Ajax speelde zeker niet slecht en 2 foutjes in de verdediging deed Ajax de das om. Het optreden van Gravenberch en Ekkelenkamp vond ik zeer goed vanavond.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:44
    Walsall ontliep vorig jaar degradatie in League One, die kunnen dus echt wel wat.
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    Leuk die beeldvorming, dit was een veredeld jong Ajax plus Labyad en Dolberg. Ik snap sowieso niet waarom die jongens niet gewoon onder de noemer Jong Ajax wedstrijden spelen en waarom bijvoorbeeld Lang dan weer met het 'eerste' mee mag doen terwijl Labyad daar had moeten spelen.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    donderdag 19 juli 2018 om 22:47
    Lang speelde een uitstekende wedstrijd, kan je van labyad niet zeggen
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 23:01
    Nou met lang win je ook niks deed het leuk in de jeugd maar daar is ook alles mee gezegd
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    donderdag 19 juli 2018 om 23:24
    Wat probeer je nu eigenlijk te vertellen?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 23:32
    Dat het niks is die hele Noa lang
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:24
    En labyad vind je zo te lezen wel goed.. Dan vraag ik me af of jij wel weet wat talent is want ik lees ook dat je vind dat we een nieuwe spits nodig hebben... Dolberg, Sierhuis, Pereira? Niet genoeg talent? Of doen die "het in de jeugd leuk maar daar is ook mee gezegd""?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 00:26]
    Vind ik leuk
    base +2035
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    Omdat Labyad geschorst is aanstaande woensdag lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    donderdag 19 juli 2018 om 22:59
    Is dat zo? Dat is bij mij niet bekend.
    Vind ik leuk
    Quareck +6737
    donderdag 19 juli 2018 om 23:46
    Spelers boven de 23(?) mogen niet meer opgesteld worden in jong. Dus dolberg bijvoorbeeld niet, zou dit ook gelden voor oefenwedstrijden? Dan noem je het dus gewoon Ajax 1 (2.0)
    Vind ik leuk
    Sanji +898
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    Als Ajax echt ballen heeft, ontslaat het Ten Hag en haalt per direct bosz terug.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    Omdat Jong Ajax een wedstrijdje verliest?
    Vind ik leuk
    Sanji +898
    donderdag 19 juli 2018 om 23:01
    Omdat ze alle oefenduels tot nu toe niet hebben gewonnen. Of in iedergeval meer dan 80% niet gewonnen.

    En vanmorgen heeft het 'grote' Ajax anders ook verloren.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 23:01
    Ten hag eruit en een goede spits kopen en een linksbuiten
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    donderdag 19 juli 2018 om 22:45
    Erik rot op!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3721
    donderdag 19 juli 2018 om 22:54
    Haggie moet blijven
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    donderdag 19 juli 2018 om 23:10
    Mag ik vragen waarom?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1293
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:13
    Omdat dat goed voor Psv en Feyenoord is.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:47
    Ten Hag oprotten.
    Vind ik leuk
    yuuup +8947
    donderdag 19 juli 2018 om 22:48
    Overmars en Van der Sar kloppen zichzelf op de schouder omdat ze volgens hen de selectie op tijd op orde hebben.
    Realiteit laat zien dat ze weer weken te laat zijn.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 23:00
    En het ingraven van Ten hag is al begonnen die zal woensdag wel weer gaan sleutelen hoop dat Ajax verliest dan en dat Ten hag een stadionverbod krijgt
    Vind ik leuk
    yuuup +8947
    vrijdag 20 juli 2018 om 02:12
    Bakkie op?
    Vind ik leuk
    SB +324
    donderdag 19 juli 2018 om 22:49
    Als psv fan wordt ik hier niet warm of koud van. De voorbereiding is nietszeggend, want je kan zomaar een topclub zoekspelen en vervolgens door het ijs zakken. Het niet gebruiken van een vaste opstelling door ten hag zou ik me als ajax fan wel zorgen om maken.
    Vind ik leuk
    heur es +333
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    L’ami eruit. Bosz terug.

    Op naar de TOP!
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    Ja derde klasser te sterk voor veredelde jong Ajax Wolverhamton die gelijkspeeld terwijl ze gepromoveert zijn. Ik denk dat Sturm Grass nu echt niet kansloos zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:50
    Dat kan toch niet fijn aanvoelen, gelijk tegen een promovendus uit de championship en verliezen tegen een nietszeggend clubje uit de derde divisie, terwijl de concurentie Galatasaray en FC Basel wegzet met grote cijfers, de Bayern Munchen van Nederland zijnde.
    Vind ik leuk
    ficusje +1845
    donderdag 19 juli 2018 om 22:53
    Als je van graz wint is alles gauw vergeten.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 22:58
    Als het om de knikkers gaat woensdag kunnen ze opeens wel voetballen let maar op ! Maar scoren gaat Ajax echt slecht af waarom Dolberg nog opstellen
    Vind ik leuk
    Mari +6551
    donderdag 19 juli 2018 om 22:52
    De vooruitzichten zijn goed. Maar niet heus
    Een spits, een spits mijn koninkrijk voor een spits.
    Zo lang je die niet hebt moet Siem de Jong daar maar staan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 22:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:52
    Voorbereiding no one cares...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:53
    Ajax moet toch echt nog eens oefenen met de startopstelling voor a.s. woensdag. Ernstige twijfels hiero..
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3721
    donderdag 19 juli 2018 om 22:53
    Ik zeg, Milik terughalen voor 33 miljoen
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 22:53
    Ajax pompt miljoenen in nieuwe spelers ze hadden beter een Andere trainer kunnen halen en een spits en Dolberg zo snel mogelijk verkopen aub wat aanfluiting word nooit niks
    Vind ik leuk
    FCshotover +128
    donderdag 19 juli 2018 om 22:54
    Ben wel pro Ajax. Maar dit is toch niet best. Niet de beste spelers opgesteld ..maar er zit geen lijn in. Lijkt of ze maar wat doen. Hoop voor het NL voetbal dat dit toch nog positief gaat uitpakken straks in europa.
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:29
    Dat is inderdaad te hopen, dat PSV lang in Europa blijft, Feyenoord, AZ en Vitesse ook
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    donderdag 19 juli 2018 om 22:56
    Wat een tactisch en strategies plan zag je.......uhhhh ik zag twee teams spartele als een vis op het droge...totaal geen looplijnen tactiek of vooruit gang te bekennen tov het einde seizoen gewoon weer heel zwak ongeintresseerd en totaal geen insperatie getoond. Het is echt te hopen dat er woensdag een beter elftal staat want anders weer geen Europees voetbal voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1626
    donderdag 19 juli 2018 om 22:57
    Ten hag weg en Overmars ook heeft alleen met Blind en Neres en Tadic iets soeps gekocht verder is het allemaal niks een barbiepop als spits en Hunter die het vizier niet meer op scherp heeft een linksbuiten die niks voorbij komt een andere linksbuiten die bulkt van de kwaliteiten maar speelt als een mol ! Aub Overmars koop wat voor in de aanval en loos Dolberg en Huntelaar en Ten hag
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 22:59
    1 goal in 2 wedstrijden oei!!!
    Vind ik leuk
    psv.040 +296
    donderdag 19 juli 2018 om 22:59
    nog meer kopen.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1289
    donderdag 19 juli 2018 om 23:00
    Geen enkele oefenwedstrijd gewonnen. Dat is niet best. Niet zo drama als vorig jaar, maar toen werd er tenminste wel een keertje gewonnen.
    Dit kan zomaar weer een heel kort Europees seizoen worden voor Ajax.
    Vind ik leuk
    WGM4562 +4
    donderdag 19 juli 2018 om 23:04
    Er wordt flink geïnvesteerd in spelers bij Ajax. Aankopen van klinkende namen die Ajax ook in Europa verder moeten brengen. Ik verbaas me echter telkens over Ten Hag. Als Ajax met 10-0 verliest heeft hij toch goede dingen gezien, was er veel balbezit en werden er veel kansen gecreëerd...alleen werden de kansen over get algemeen niet benut. Je kunt dan toch niet met droge ogen blijven beweren dat de de juiste man voor de groep staat! Er is gewoon geen of nauwelijks progressie. Dure en ervaren spelers kopen lost ook niet het probleem op.
    De juiste man voor de groep is wel de sleutel. Iemand die de spelers vanuit hun eigen kracht laat voetballen en dus iedereen op de juiste plek weet te zetten.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1359
    donderdag 19 juli 2018 om 23:06
    Wallsall altijd moeilijk
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:10
    Oefenwedstrijden zeggen niets.. ik mag aannemen dat zowel Ajax als PSV, Feyenoord, Vitesse en AZ er gewoon klaar voor zijn, wanneer dat nodig is. Het word tijd dat NL weer eens wat belangrijke punten gaat pakken in Europa. Verder is Ajax goed bezig met de knip te trekken, ik denk dat de andere clubs hier ook beter van/door worden. Hoop dat de NL clubs maximaal kunnen presteren in de CL/EL! Zodat de ED weer op de kaart komt te staan!
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2934
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:34
    Oefenwedstrijden horen toch de basis te leggen op het aankomende seizoen. Daarvoor zijn ze er, lijkt me. PSV heeft progressie geboekt. Dat was wel duidelijk tegen Galatasaray. Ajax verre van. Gezien de vrij matige prestaties afgelopen seizoen mag je als Ajacied toch wel vooruitgang verwachten van Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Tjeentje +179
    donderdag 19 juli 2018 om 23:10
    Wat een verbazing, hoogmoed komt voor de val.... hoe hoger je gaat, hoe dieper je valt...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:12
    Heel Ajax gaat zakken hahaha😂
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6418
    donderdag 19 juli 2018 om 23:13
    Echt sodemieter Ten Hag we uit nu het nog kan
    Vind ik leuk
    klick +704
    donderdag 19 juli 2018 om 23:14
    nu is het opeens b-keuze hahahah
    Vind ik leuk
    Gilze +98
    donderdag 19 juli 2018 om 23:18
    Die trainer moet gewoon opbokken
    Vind ik leuk
    hantayo +969
    donderdag 19 juli 2018 om 23:31
    Oh boy. Ze moeten pieken over een week. Pffff. Nu al billen knijpen. Mooie kans voor onze geliefde Ziyeck.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13279
    donderdag 19 juli 2018 om 23:36
    Wannen bras. Heerlijk dit.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 23:37
    Nou, die zitten vol zelfvertrouwen voor de wedstrijd tegen Sturm Graz. Het kan wel eens snel afgelopen zijn met Ten Hag als Ajax zo teleurstellend blijft presteren.
    Vind ik leuk
    Bullshit +438
    donderdag 19 juli 2018 om 23:38
    Mooi om te lezen dat veel ajax supporters hier de zaak bagatelliseren na zo'n dramatische voorbereiding van hun club.
    Typerend dat dezelfde personen altijd hun mond vol hebben als andere clubs slecht spelen in oefenpotjes.
    Degenen die zich aangesproken voelen zie ik wel voorbijkomen hier.
    Tot snel.😁
    Vind ik leuk
    Basik013 +277
    donderdag 19 juli 2018 om 23:38
    Hmmm weer verloren... nietecht lekker net voor woensdag weer een verlies partij .. hopen op het beste..

    *off topic: vind wel dat als hier terechte kritiek geleverd word ( let op ! .. TERECHTE) van een niet ajax fan , mijn mede ajaxcieden hier best vaak beginnen met iets inde trant van : ja jij dan met je kutclub of ja concentreer je nou maar op je eigen club blablabla.... jesus ! Chillllll ofzo... -.- manman volwassen niveautje hier soms hoor.
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    donderdag 19 juli 2018 om 23:48
    Jaaaa zeiden de Ajaxfans we halen met 2 vingers in de neus de volgende ronde cl maar ik heb Ajax nu paar keer zien spelen maar ik geloof er niet zo in . Van daag was Ajax 1 en 2 niks beide janken met de pet op.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +247
    donderdag 19 juli 2018 om 23:56
    Poeh Poeh, als dit maar goed komt en geen voorbode is. Al met al zie ik t wel positief in voor ze en hoop dat ze winnen woensdag
    Vind ik leuk
    Bals +386
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:05
    Gravenberch en Ekkelenkamp de enige positieve elementen. De rest .......Ten Hag maakt er nog niet veel van. Los zand, geen enkel ingeslepen aanvalspatroon en weer doelpunten tegen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +146920
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:32
    Ze zijn helemaal klaar voor storm gras
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7704
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:39
    Aha dus ze zijn niet voor de wedstrijd tegen sturm graz aan het oefenen?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1415
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:24
    Wat was de uitslag?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:04
    IQ van mensen hier:)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1415
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:59





















    .



























    .
    Vind ik leuk
    Yass +106
    vrijdag 20 juli 2018 om 02:14
    Waarom is labyad geschorst eigenlijk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 04:12
    Wauw
    Vind ik leuk
    Sanuk +2921
    vrijdag 20 juli 2018 om 05:42
    En wederom het meeste balbezit, zouden ze ook een prijs voor moeten uitreiken🤣.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:31
    Je hebt echt een goede eigen jeugd als de B-keus uit 7 aankopen bestaat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:34
    Lamprou zegt genoeg
    Vind ik leuk
    fr1963 +2420
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:46
    Walsall is derde divisie.
    Probeert ajax nu bij iedereen zand in de ogen te strooien, of zijn ze gewoon echt slecht en vooral erg zwak?
    Geeft lekker veel vertrouwen naar Sturm Graz...
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +685
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:55
    Een gelijkspel en een verlies, dat biedt hoop voor de wedstrijden tegen Sturm Graz.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:03
    Het speelt natuurlijk ook mee dat er een griekse kakkerlak in het doel stond...
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:23
    Wat was de opstelling dan tegen Walsall? Siem de Jong, Zakaria Labyad, Kasper Dolberg zijn basis klanten, als Gravenberg en Lamprou B keuzes zijn snap ik dat nog. 2-0 verliezen is toch wel slecht hoor, net als 1-1 eerder de dag
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:42
    Siem de jong basisklant? Ik denk dat jij wat meer ajax moet gaan kijken;)
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:04
    Siem gaat dat weer worden, die komt niet voor de bank
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:22
    Ja en dan maar frenkie of vd beek slachtofferen?
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:34
    De beste speelt en als Siem de beste op dat moment is en deze 2 in een dip zitten wat ik wel verwacht, ja
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:38
    Nee, frenkie en donny zijn allebei beter
    Vind ik leuk
    Nielsk +788
    vrijdag 20 juli 2018 om 17:14
    Dat moet blijken dit seizoen, blessures, vormdip, terugval...
    Vind ik leuk
    alaaf +464
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:29
    Laat de CL dit seizoen maar over aan PSV. Die zijn er wel klaar voor....wat een prutsers
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +197
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:34
    ALs ze woensdag verliezen, gewoon opzouten die Ten Hag. Wat heb je aan al die vriendschappelijke wedstrijden als je niet met je volledige A-team speelt (op Tadic na)?? Helemaal geen FUCK!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:38
    Ben nog steeds van mening dat TH niet de juiste man is. Leuke voor Utrecht maar past niet bij Ajax. We hadden gewoon met de billen bloot gemoeten en bosz moeten terughalen. Als je een half jaar na het vertrek van bosz wel doet wat bosz vroeg had je ook hem terug kunnen halen
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1415
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:39
    Echt goh. Tsja overbonus en vd sar hebben hun baantje aan ten hag opgehangen dus kom goed.

    Eind september 3 nieuwe vacatures in Asterdam 😂
    Vind ik leuk
    Siemjo +241
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:40
    Ajax heeft tot nu toe nog weinig laten zien in de oefenwedstrijden. Je kan wel voor miljoenen investeren maar verliezen en gelijk spelen tegen 1e en 2e divisie clubs geeft niet veel vertrouwen voor de toekomst. Zijn duidelijk nog niet klaar voor de wedstrijden tegen Sturm Graz. Wordt weer een vroege uitschakeling. Spelers zijn er niet beter op geworden en lijken stil te staan in hun ontwikkeling. Wordt tijd dat men bij de directie ook eens gaat onderkennen
    Vind ik leuk
    pos +8217
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:41
    Lamprou die onder een bal doorging. Hehe prima begin van de dag zo.
    Vind ik leuk
    Purist01 +485
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:35
    Wallsall, derde divisie. Het Engelse equivalent van Kozakken Boys en Spakenburg. Ajax verliest. En komt met excuses over balbezit etc. Of het nu een b-team is of niet, dit mag nooit, nooit gebeuren. Het is de hele voorbereiding al heel, heel matig. Ligt het aan Ten Hag? Ik vraag het me af. Zou het ook zo kunnen zijn dat de directie oogkleppen draagt, gelooft wat er op VP geschreven wordt, en wat het meest achterlijke deel van de achterban roept dat ajax de beste is, dat het allemaal van die geweldige voetballers zijn, dat topclubs in de rij staan, enz. Zou het kunnen dat de kwaliteiten voor het zoveelste jaar opnieuw ernstig tekort schieten om nu eindelijk eens een prijs te pakken? Onvoorstelbaar dat ajax al jaren de grootste begroting heeft en al jaren droog staat als het op prijzen aankomt. En de directie mag blijven zitten, en niemand die er wat van zegt. Wat ooit een topclub was, is een sneue vriendenkliek van incapabele of dementerende ex-voetballers geworden. Kijk, dat je op europees topniveau al 20 jaar niet meer meedoet is begrijpelijk (en nee, de EL is geen topniveau, dat is de keukenkampioendivisie van Europa), maar nu het de laatste jaren ook in eigen land drama is zou ik me toch ongerust maken als ik ajaxbestuurder was....
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +48
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:03
    Tactisch hoor van ten Hag. Kan niet anders dan dat Sturm Graz ajax gaat onderschatten zo.
    Vind ik leuk
    Champ1 +209
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:50
    Het begint lachwekkend en zielig te worden en maar groot doen met miljoenen smijten is niks wordt niks
    Vind ik leuk
    ruudie +26
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:54
    verliezen van amateurs....................
    Vind ik leuk
    hannes +339
    vrijdag 20 juli 2018 om 16:49
    Als je een week voor een belangrijke wedstrijd nog aan het experimenteren bent dan ga ik toch wel twijfelen
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:43
    Triest... ook 'Reserve' spelers bij Ajax moeten zo'n Walsall toch gewoon opvreten met huid en haar?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax zakt ook voor tweede test van de dag: League One-club is te sterk