Prijskaartje geen bezwaar voor Klopp: 'Alleen even praatje maken met de eigenaren'

    Prijskaartje geen bezwaar voor Klopp: 'Alleen even praatje maken met de eigenaren'

    Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 23:39do 19-07-2018 om 23:39

    Jürgen Klopp is in de wolken met de recordtransfer van Alisson Becker naar Liverpool. De Braziliaan komt voor 62,5 miljoen euro plus mogelijk tien miljoen aan bonussen over van AS Roma. Dat prijskaartje maakt de Duitse manager niets uit.

    "Op een bepaald moment kregen we de kans om een van de beste keepers ter wereld te halen. Dan denk je niet lang na, eerlijk gezegd", zegt Klopp op de clubsite. "Je moet alleen even een praatje maken met de eigenaren! Zij waren vrij enthousiast, dus hebben we doorgepakt."

    Dat Alisson nu de duurste doelman ooit is, is voor Klopp geen bezwaar. "Dit moesten we doen. Hij heeft niets met zijn prijskaartje te maken, datzelfde geldt voor ons. Want dit is hoe de markt nu eenmaal werkt en daar zullen we niet te lang bij stilstaan. Dit laat de waarde zien die keepers momenteel vertegenwoordigen."

    Klopp kent zijn aanwinst al goed. "Zijn Engels is verrassend goed en hij is een echte persoonlijkheid. Daarnaast heeft hij de laatste jaren veel ervaring opgedaan en in Rome een uitzonderlijk hoog niveau gehaald, net als op het WK. Brazilië was wat ongelukkig, maar hij heeft een heel goed WK gespeeld. Het totaalpakket is gewoon goed."

    Klopp gunt de Braziliaan de tijd om aan te passen. "Het leven van een keeper is anders in de Premier League. Maar dat is niet belangrijk nu. Want we hebben hem gehaald om zijn veelbelovende sterke punten. Op alle fronten heeft hij het hoogste niveau voor een keeper."

    Poll

    Gaat Alisson het maken bij Liverpool?

    (1312 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 19 juli 2018 om 23:47
    Altijd handig een goede keepert!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 23:47]
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3376
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:07
    Het is eerder een brave hond hoe ik het lees praten met ze eigenaren enzo..
    Vind ik leuk
    Jaap124 +39
    donderdag 19 juli 2018 om 23:50
    Ga niet in die zielige stumpert stijl praten aub
    Vind ik leuk
    Quaresma +5805
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:09
    Een beetje wat jij nu doet dus?
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1163
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:16
    joh, laat hem lekker als hij dat wil, stel je niet zo aan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 23:55
    Toch opvallend dat als Ten Hag zo positief is het een veel groter probleem lijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    Yuri +3647
    donderdag 19 juli 2018 om 23:58
    Omdat Klopp zijn ploegen wel goed kan laten spelen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33303
    donderdag 19 juli 2018 om 23:59
    Vreemde logica
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1163
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:17
    wie?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:01
    Ik heb vertrouwen in Klopp en zijn aankopen. Tot nu toe heeft Klopp laten zien meer voetbalverstand te hebben dan de meesten. De meeste mensen hadden niet verwacht dat Robertson en Chamberlain een aanwints voor Liverpool zouden zijn. En dat waren afgelopen seizoen toch twee hele belangrijke spelers voor Liverpool.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1890
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:46
    Hahahaha en waars dan die overtuiging van je nu dat Karius zo goede keeper is en geweldig seizoen heeft gedraaid in de competitie op die ene finale na dan. Denk dat Klopp wel met me eens was dat die Karius je gewoon punten kost. Met deze keeper er bij en de aankopen Keita, Shaqiri, Fabinho en mogelijk nog Fekir laat Liverpool wel ambitie zien en gaat vol voor het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:54
    Het is gewoon een feit dat Karius een goed seizoen heeft gedraaid. En heeft laten zien dat hij de kwaliteit heeft om eerste doelman te zijn. Hij heeft echter in de oefenwedstrijden fouten gemaakt en kwam erg onzeker over toen 2000 man zijn naam scandeerde. En volgens de geruchten was Klopp twee weken terug niet van plan een keeper te halen. Kennelijk heeft Klopp hem de kans gegeven om in de oefenwedstrijden te laten zien wat hij kan en dat hij mentaal er klaar voor is. Die kans heeft Karius niet gepakt.
    Ik heb geen twijfels over de kwaliteiten van Karius, maar wel of hij er mentaal ooit overheen zal komen.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1890
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:05
    Ja geloof je het zelf? die gast heeft maar 19 van de 38 wedstrijden in de goal gestaan bij liverpool in de competitie. Kom niet met een goed seizoen die jongen bakt er niks van en is zo een onzekere keeper. Het is adt Mignolet nog meer blunders maakt. Neem je totaaal niet meer serieus fijne dag!
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:04
    Is goed!
    Jij ook een fijne dag!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10948
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:04
    Allison, Van Dijk. Dat staat goed. Eigenlijk nog een uitstekende linksback halen.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:15
    Robertson vergeten? Die is heel belangrijk voor Liverpool geweest afgelopen seizoen. Was misschien wel de beste linksback van de PL.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10948
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:17
    Ja, maar ook verdedigend?

    Wat vind jij als Liverpool fan trouwens van Henderson?
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1163
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:18
    ik ga me ermee bemoeien als jet niet erg vindt, henderson is een fantastische middenvelder die het spelletje zo goed ziet. overzicht en weten waar je teamgenoten staan op elk moment van de wedstrijd!
    Vind ik leuk
    Demi +305
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:26
    En toch mis ik nog steeds creativiteit op het middenveld van liverpool.. Keita is een top aankoop.. en gelukkig is lallana weer fit..maar een type coutinho mis ik !!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10948
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:39
    Ik ga me er ook mee bemoeien ;-)
    Zie m'n reactie verderop. Vind Henderson maar niks :-)
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:23
    Verdedigend vind ik hem zelfs beter dan aanvallend.

    Henderson wordt erg onderschat. Is een hele goede middenvelder die over een geweldige pass beschikt. Ik vind hem ook een goede aanvoeder. Zowel Rodgers, Klopp als Southgate zijn lyrisch over hem. Hij heeft iets wat veel coaches fantastisch vinden, maar de meeste fans niet zien denk ik.
    Vind ik leuk
    Demi +305
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:27
    Ik zou hem wel eens centraal achterin willen zien spelen!! (Henderson)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10948
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:37
    Oké, helder. Vind die Robertson degelijk, maar inderdaad wel goed seizoen gedraaid.

    Henderson... Ik vind het typisch zo'n brave jongen, die precies doet wat de trainer vraagt. En veel balletjes breed of terug. En acteert de leider, net zoals-ie acteerde toen-ie al balletje-hoog-houdend naar die penalty shout-out liep en vervolgens miste.

    Nee, bruikbare middenvelder maar écht je aanvoerder? Neuh. Z'n beste seizoen was ook als diepgaande middenvelder naast Gerrard, in het seizoen met Suarez en Sturridge, dat ze bijna kampioen werden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 00:38]
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:45
    Ik ben seizoenskaarthouder bij Liverpool en zie Henderson dan ook minstens om de week live spelen. Wat mij (en andere supporters) dan vooral opvalt is dat hij echt het team aanstuurt, met name door gebaren en het team telkens aan te spreken. Natuurlijk heeft hij niet de uitstraling en kwaliteit van Gerrard, Lampard, Scholes, Giggs, Terry en noem ze maar op. Maar er zijn zeker slechtere aanvoerders. En het feit dat hij Engels is zorgt er natuurlijk ook voor dat hij sneller in aanmerking komt voor de aanvoeders band. De meningen over Henderson zijn bij de Liverpool supporters ook erg verdeeld.

    Overigens vind ik niet dat Henderson teveel balletjes breed/terug speelt. Hij beschikt juist over een geweldige lange pass die hij regelmatig gebruikt, dat was ook dit WK weer een aantal keer goed te zien. Alleen tegen clubs als Brighton die zich ingraven tegen Liverpool is dat natuurlijk een beetje moeilijk als er weinig ruimte ligt tussen de defensie en keeper.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1163
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:15
    iedereen speelt beter met geragd naast zich :D
    maar je hebt wel een beetje een punt alleen is is sinds dat jaar echt gegroeid vind ik.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10894
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:26
    Dacht ik toch even dat dit ook over Lozano zou gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:02
    Heeft n goed WK gehad en een lekker seizoen bij Roma, goeie stap voor hem en we zullen maar zien of hij die prijs uiteindelijk waard zal zijn.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34415
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:30
    Nu mignolet en karius lozen.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1912
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:57
    Ik dacht dat Klopp het nog steeds zag zitten in Karius?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:09
    Zo lang de media dat zegt en niet Klopp zelf moet je het niet geloven,
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:08
    Eindelijk een topkeeper in Liverpool. Wat een CL seizoen had hij ook, heeft Roma door goed keeperswerk zo ver gebracht. In de competitie ook fantastisch keeperswerk verricht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:35
    Zo heeft Liverpool zowel de duurste verdediger als de duurste doelman, nu hopen dat ze toch dit seizoen gaan strijden voor het kampioenschap
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws