Chong maakt indruk bij United-debuut: 'Probleem is dat Mourinho zijn manager is'

    Chong maakt indruk bij United-debuut: 'Probleem is dat Mourinho zijn manager is'

    vrijdag 20 juli 2018 om 07:06

    Tahith Chong was vannacht een van de blikvangers bij Manchester United. De achttienjarige Nederlander mocht van José Mourinho zijn eerste minuten maken in het United-shirt en maakte veel indruk tegen het Mexicaanse Club América. Hij was zelfs betrokken bij de goal van Juan Mata. We hebben wat reacties op Twitter voor je verzameld. Check ook zeker even de korte samenvatting hieronder!

    Important not to get carried away after a friendly - all about minutes on the pitch - but Tahith Chong needs to be nurtured carefully. Has so much going for him but Utd most take advantage.

    — Dale O'Donnell (@ODonnellDale) July 20, 2018

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 juli 2018 om 07:12
    Koeman ... wakker worden. Opstellen die gozert.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3395
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:53
    Kun je nagaan hoe diep we gezonken zijn. Ooit selecteerde we jongens die prijzen wonnen met clubs als Barça, Bayern, Milan of United. Nu worden we al wild na een nietszeggend oefenwedstrijdje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:57
    Dat is wel zo.

    Maar hij laat het al iets langer zien. Het is echt een groot talent.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12015
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:13
    Klopt, die jongen kan echt goed voetballen.. Ik volg hem ook al een tijdje..
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:21
    Dat is mooi en eigenlijk fantastisch, maar ik lees hier vaak het verwijt aan Ajax supporters dat ze zo gauw lyrisch zijn over hun talenten en dan wordt het weg gezet als geschreeuw in de ruimte. Laat ik nou denken dat alle talenten bij onze grote clubs wel echt goed kunnen voetballen en dat daar altijd weer talenten bovenuit steken.


    Het is hopen en afwachten lijkt me.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:32
    Geniale conclusie, wel een gewaagde, tsjonge tsjonge hoe kom je er op.........?
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:35
    Joh, wat wil je nou eigenlijk zo vroeg op de morgen?

    Dit gaat niet om een gewaagde conclusie, maar om de normale realiteit.

    En wat is jouw visie naast het katten op anderen?

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:38
    Ha ha die Jozef !
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:47
    Geniaal?
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:46
    Er is één groot verschil tissen dit talent en bijv. Kluivertje. Chong is zomder alle poeha vertrokken naar Engeland en komt daar op eigen kracht tot waar hij nu is. Andere jeugdspelers gaan met een pak veren in hun reet en met hele hoge verwachtingen naar het buitenland en vervolgens hoor je niets meer van ze. Tenzij het om Kluivertje gaat dan natuurlijk. Want zelfs als die een iets te harde scheet gelaten heb dan staat het gelijk op VP.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:50
    Daar kunnen wij niks aan veranderen. Kluivertje heeft echt wel iets bijzonders hoor en die Italianen zien het blijkbaar ook, anders gaven ze er geen fortuin voor uit....

    Maar ook als we lyrisch zijn over eerder Sanchez, over De Ligt, over Frenkie de Jong, dan schijnt dat niet altijd goed te vallen.

    Vooralsnog moet Chong ook nog alles bewijzen en man, wat hoop ik dat we er weer een echte grote bij zouden hebben...
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:58
    Tuurlijk kunnen we er met zijn allen wel iets aan doen. We moeten eens ophouden om ieder ventje dat een paar leuke wedstrijden heeft gespeelt gelijk de hemel in te prijzen. Ze gaan er namelijk zelf in geloven en worden zo gek als een deur zoals Depay bijvoorbeeld. Als ze hier als groot talent worden bestempeld gaan ze met veel te hoge verwachtingen naar het buitenland en komen er daar pas achter dat hun talent goed genoeg was voor NL normen, maar daar zijn ze er een van dertien in een dozijn.
    Eerlik is eerlijk, de Ligt is een aangename uitzondering op deze regel. Daar zit een nuchtere kop op.
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:06
    Ben het met je eens dat het steeds zotter wordt, maar ik vind dat je een doorbrekend talent best met open armen mag bejubelen als supporters.

    Dat is wel een verschil met Chong en die twee andere gastjes Unuvar en Xavie Simons. Het is inderdaad je reinste kul om zulke mannetjes al zo op te hemelen, ze moeten hun eerste officiële wedstrijd nog spelen... Dat zijn gewoon nog kinderen die tot een jaar terug gewoon nog af en toe verstoppertje speelden of zo...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    Adjab +708
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:04
    Mee eens wat het ophemelen betreft maar als je 5 jaar op rij in jou leeftijdsklasse de ballonD'hore krijgt voor beste speler van Europa dan lijkt het mij wel een extreem talent .
    En Univar als15 jarige topscorer worden bij de Futere Cup voor teams O19 wil toch ook aangeven dat we qua talenten er goed voorstaan. Met de Ligt en Frenkie en Fosu Mensah die er al staan en heel goede selecties O17 en O19 staan we er voor de toekomst goed voor
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:06
    Ik hoop het van harte.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:25
    Ik denk dat Chong net zo goed kan worden als Gullit of Robben. En dat vind ik het verschil.
    Hoewel ik dat met Depay ook had, dat dan weer wel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:41
    Naja het is natuurlijk niet alleen dat ze opgehemeld worden en daar van het padje raken. Je geeft 17/18-jarige jongetjes met een boel vrije tijd soms tot een miljoen per jaar en meer. Dat is natuurlijk gedoemd om te mislukken.

    Als ik zoveel geld had gehad op die leeftijd, had ik het ook wel geweten.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:49
    Wij waarschijnlijk allemaal, en dat is nou juist het probleem. Gewone kinderen moeten minimaal een MBO diploma halen, anders zijn ze leerplichtig tot ik meen hun 21e. Dit soort gastjes zijn met hun 17-18 jaar al miljonair. Ze leven zo helemaal buiten de realiteit en worden gek gemaakt door hun zaakwaarnemers en vaak ook nog door hun ouders.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:12
    Maja neem het ze eens kwalijk. Mijn oudste is 4. Als die straks bovengemiddeld kan voetballen en op zijn 15e staat een club als barca/city/bayern noem het maar op coor de deur met een vet contract voor dat kereltje en pappie en mammie mogrn mee, werk word geregeld, pappie verdien met een of ander nietszeggend baantje ook ineens 4 ton per jaar. Ga er maar aan staan.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:29
    Gelukkig heb ik dat probleem niet. Ik heb wel 2 zoons, maar die hebben het voetbaltalent van mij geërfd. Ik raak nog geen water als ik een bal uit een boot schiet. Ik kan er alleen maar over ouwehoeren.

    Maar zonder dollen; daarom zeg ik ook dat je die jongens en hun familie tegen de aasgieren van de voetbalwereld moet beschermen. Pas naar het buitenland als je 18 of ouder bent, en voor die tijd een vastgesteld salaris. Dan is er misschien voldoende tijd om die jongens mannen te laten worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:36
    Ik weet niet of je mensen daar tegen kunt beschermen. Kijk naar kluivertje: die zal voorgehouden zijn dat mocht hij het niet redden bij as roma, hij alrijd nog bij clubs terecht kan die daar net onder zijn. Red je het niet bij ajax, dan vind je jezelf terug bij lille ( el ghazi) middlesbrough (fischer) en zo zijn er nog wat voorbeelden. Lekker 5 jaar 1,5 mil verdienen. Wie doet je wat. Er zijn nog maar weinig voetballers die voor de eer spelen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:46
    Helemaal mee eens idd. Zolang er internationaal zulke bizarre bedragen worden betaald aan jeugdspelers zullen we dit blijven houden helaas.
    Vind ik leuk
    JJD +300
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:20
    En daar komt dan ruggegraat (lees: karakter) om de hoek kijken.
    Vind ik leuk
    Quareck +7015
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:43
    Klopt wat je zegt! Alleen heeft depay na een aantal moeilijke jaren wel bewezen dat hij erg goed kan voetballen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:51
    Daar heeft hij wel eerst een hele bak stront voor over zich heen gehad. Als hij misschien iets beter was voorbereid op het grote geld en de weelde was dat misschien helemaal niet nodig geweest.
    Vind ik leuk
    Quareck +7015
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:53
    Dat klopt, ik wil alleen maar zeggen dat hij uiteindelijk in de grote grijze middenmoot is beland 😊
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:05
    Nou, mooi samengevat zeg, dat willen we allemaal he ? "dat we er weer een grote bij zouden hebben"
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:08
    Lieg ik een woord?

    Vaak krijg ik de indruk dat velen dat alleen maar willen dat die grote bij hun club groot is geworden. Mij zal het aan mijn reet roesten als een nieuwe Cruijff uit Feyenoord of PSV gelederen zou komen. Het zou gewoon geweldig zijn als we er weer zo een hadden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:14
    Ho, ho , ho "aan mijn reet roesten" ?! wat een populaire Zeedijktaal bezig jij daar nu.....?
    Dat ben ik van een Heer niet gewend.
    Rustig aan, ga anders even een kopje koffie drinken, met 1 koekje en niet zo schranzen hoor!
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:25
    Die niet zo flauw man. Ik probeer ten alle tijde fatsoenlijk te zijn tegen iedereen, maar als ik iets wat sterker naar voren wil halen dan gebruik ik wat jij noemt 'Zeedijktaal'....

    Je zit aardig te provoceren trouwens. Dat zie ik heus wel, vanaf de eerste reactie al deze morgen. Inhoudelijk voeg je niks toe, maar wel continu wat zuur cynische of sarcastische reacties. Als ik niet wist dat we al hele pagina's hierover van gedachten hadden gewisseld een aantal maanden terug zou ik je laten...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:48
    Je bent niet helemaal je zelf vandaag, kopje koffie nu al gedronken ?
    Laat ik het inhoudelijke eens aan jou over, ik hang aan je lippen, maak je compliment na compliment, is het weeeer niet goed.
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:50
    Je zit te zeiken.

    Jammer.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:54
    Nee, ik sta altijd....!
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:09
    Nou, een duimpje dan.

    Niet op de pot spetteren dan hè.
    Vind ik leuk
    Jafio +1687
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:34
    Chong is van buitencategorie en wordt al veel bewierookt door Mourinho. Dat zegt wel wat want Mourinho staat niet bekend om het inpassen van talenten. Kluivert is een ander soort speler en heeft het lichaam van een kleuter Chong is sterk en atletisch en kan een wereldtopper worden. Hij is nog wat druistig maar dat is de leeftijd.
    En over vroeger stelde we spelers van Real op? Volgens mij speelt deze jongen bij Man united.
    Chong is het type speler die Nederland goed kan gebruiken. Geen tikkie terug maar altijd drang naar voren en een goede balafpakker.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1168
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:48
    De realiteit is dat we 0 vertrouwen hebben dat onze talenten het in het buitenland gaan redden, kijk naar België...zo kan het bij ons ook gaan want er lopen echt goede spelers rond. Helaas is het glas hier vaak half leeg...
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:53
    Ach, het glas loopt weer over als het goed gaat toch?

    Is het gemiddeld zo goed als vol.

    Prima toch?
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1168
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:16
    En na 1 slechte wedstrijd issie weer leeg ja zo houden we de boel in balans
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    Objectief +3073
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:00
    Geniale reactie.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5446
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:01
    Volgend seizoen speelt hij bij Heerenveen
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:09
    Dat mochten ze willen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:48
    Ja vroeger was alles beter, maar we leven nu in het nu en er komt een leuk talentje aan voor de toekomst.. Ik word nu wel een beetje moe van mensen zoals jou die alleen maar over vroeger praten...
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:49
    Hoop voor de toekomst heet dat TheMariner. Helaas is hoop het enige wat we de komende jaren nog hebben.
    Vind ik leuk
    navidos +111
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:43
    Niets op in te brengen! Helemaal mee eens. Het is zielig bijna.
    Vind ik leuk
    Bhj +1251
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:41
    Op basis van wat? Van die 4 tikkies breed? Of die ene goede voorzet?

    Geef die jongen wat tijd, dan komt het hopelijk wel goed. 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

    Maar, hij is wel van een jochie naar een kerel gegaan.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3946
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:44
    Eerst die grote bos haar eraf. Dat zit in de weg. Maak er dan een Gullit kapsel van. Verder ziet het er veelbelovend uit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:12
    Sorry, maar buiten het kapsel heeft hij toch niet echt iets weg van gullit... oja komen beiden van feyenoord natuurlijk ;)
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9081
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:48
    Beetje wel ja 😂
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:54
    Gullit kwam toch vn Haarlem?
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:55
    Inderdaad. Ontdekt door de legendarische Barry Hughes.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:58
    Samen met Rijkaard op het pleintje gespeeld.
    Van Basten kwam ook van UVS.
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:05
    Daarvoor inderdaad. Echte Amsterdammers.... 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:07
    Haha ja wij hebben zo ook af en toe een goeie amsterdammer op de loonlijst staan ;-)
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:02
    En Gullit vooral echte Feyenoorder 😉
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:32
    En ik kan er naast zitten hoor, maar volgens mij kwam van Basten uit Utrecht en speelde hij als jongetje voor UVV en Elinkwijk...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:54
    Ik dacht UVS ... uit Utrecht idd. UVV?

    Google. Help, waar is google?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:47
    Goh, google...

    Heb jij dat nodig dan Wim? Valt me tegen hoor...;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:15
    Ja, voor de namen. Namen onthou ik nooit.

    EDO (Haarlem), UVV idd. Elinkwijk.

    Toch ook in Haarlem begonnen dan, net als Gullit dus. Voor 1 jaartje. EDO wist ik niet eens.
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:11
    Had het al knap gevonden dat je het zo kon opdissen, hoor...
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1028
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:02
    Klopt helemaal man!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:01
    Klopt inderdaad ja! Heeft daar drie jaar in het eerste gespeeld en daarna vertrok hij naar Rotterdam.
    Vind ik leuk
    JustH +14929
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:44
    of DWS?
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:15
    Klopt ook.

    Grappig om Wikipedia er eens op na te slaan. Gullit tot zijn 17e bij DWS en van Basten tot zijn16e bij Elinkwijk en daarna een stap naar resp. Haarlem en Ajax. Mooie hè?

    Vind ik leuk
    JustH +14929
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:24
    Ja leuk, de mannetjes uit oud west
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1028
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:05
    DWS! Echt een roemrijke club met een mooie historie. Wat niveau spelen die jongens nu? Hoofdklasse??
    Vind ik leuk
    JustH +14929
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:23
    Helemaal afgezakt naar de lagere klasse, rebel
    Vind ik leuk
    Blindsy +10410
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:13
    Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe foto? Deze is 3 jaar oud...
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:51
    Dat wel Blindsy, maar hij had daar zo’n mooi shirt aan joh.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10410
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:45
    Ja, daar heb je wel gelijk in. Eens een Feyenoorder, altíjd een Feyenoorder?
    Vind ik leuk
    Deck010 +4696
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:53
    Zeker weten Blindsy.
    Je haalt de man wel uit de club, maar de club nooit uit de man !
    Vind ik leuk
    Blindsy +10410
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:47
    Niet déze club, Deck!
    Vind ik leuk
    satesaus +635
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:18
    Wordt niks. Eerst kan het niet op, later duiken ze op bij een subtopper, zie Rodney Kongolo, van Aanholt, Rekik, Bruma, Ebicilio, Gullit jr (kom niet op zijn naam grrr) etc.etc
    Vind ik leuk
    silverik +72
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:45
    Ake
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:59
    Ake? Kans is groot dat je gelijk hebt. Al hoop ik voor oranje echt dat chong het gewoon redt. Heeft wel echt talent.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1168
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:30
    Noem je ook spelers op die niet echt iets speciaals hebben Bruma Van Aanholt en Rekik waren gewoon degelijke spelers...
    Vind ik leuk
    Blindsy +10410
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:47
    Denk niet dat je gelijk hebt. De helft is gewoon prima terecht gekomen. Niet elk Ajax-talent haalt het eerste toch? Wel, niet elk PL-talent haalt het eerste van City, United, etc.
    Overigens gaat deze jongen het wél maken. Deze is van absolute topkwaliteit.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +975
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:46
    Als hij verstandig is laat hij zich verhuren door een club in de Eredivisie. Eeuwig krijgt hij de stempel "Talent". Een echte kans krijgt hij niet daar. Wat van meerwaarde heeft hij t.o.z. van spelers zoals de Ligt die in Eredivisie blijven. Ik ben van mening dat spelers die op jonge leeftijd vertrekken het nooit echt gaan maken. Mentaal zit het niet goed. Ze zijn denk ik erg naïef ingesteld. Ze laten zich makkelijk verleiden door mensen van de club die hun vertellen dat zij ooit nog het gaan maken... Als hij bij Feyenoord was gebleven had hij de clubs voor het uitzoeken, was al geselecteerd bij Oranje, en nog belangrijker: meer speelminuten.
    Vind ik leuk
    Jozef +36095
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:56
    Tja, als het geld roept heb je verstand nodig.

    Hoop dat hij een uitzondering is.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1087
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:47
    Hoop voor je dat dit geen TFM verhaal gaat worden, paar keer invallen en dan verhuurd worden en verkocht worden
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9081
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:58
    Deze jongen komt er wel
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20496
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:02
    Is het een kind van Van Hooijdonk? Hebben wel hetzelfde kapsel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:08
    Dan zijn Jaap Stam en ten Hag zeker 2 neven?

    2 nichten is zo flauw.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20496
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:17
    :-) hahahahaha, het zou kunnen met Bosz erbij een drieling.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:11
    Mooi te zien. Gauw bij het grote Oranje halen, weet niet of dit talent twee paspoorten heeft. Zelfde geld voor groot talent Simons bij Barça, als je te lang wacht kiest Simons voor Spanje. In Frankrijk (bij Lyon vorig seizoen, nu Monaco dacht ik) speelt ook Nederlands talent met dubbel paspoort.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:22
    Klopt, alleen is Simons te jong en Geubbels woont al heel zijn leven in Frankrijk, dus die kiest niet voor Nederland. Zelfde gebeurde ook bij Asensio.
    Vind ik leuk
    Kuip +6947
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:32
    Toch moet er bij Willem Geubels op z’n minst een telefoontje aan gewaagd worden. Simons is inderdaad nog te jong, zeventien?
    Maar Chong moet nu echt in de gaten worden gehouden, deze jongen kan zomaar eens veel speelminuten krijgen komend seizoen.
    Wat dat betreft ziet de toekomst van Oranje er weer een stuk beter uit. Het is te hopen dat de talenten Kluivert, Malen , Piroe, Zirkzee, Redan en Boadu de komende tijd echt gaan doorbreken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:34
    Ja dat telefoontje kun je proberen. Wie weet. En Simons is 14 geloof ik...

    Bij Feyenoord lopen ook een paar hele grote talenten rond die door gaan breken. Waaronder een aantal met een dubbel paspoort. Die moet je uiteraard een even aanpsreken.
    Vind ik leuk
    Kuip +6947
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:41
    Simons is uit 2002 en op z’n minst zestien.
    En Wouter Burger is een Feyenoord-talent dat komend seizoen al z’n debuut kan maken in het eerste. Oogt al zeer volwassen en is een meer dan uitstekende voetballer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:29
    Dacht echt dat Simons 14 was ofzo... Ja Burger is al op een hoog niveau voor zijn jonge leeftijd. Toch zijn er een paar die al wat verder zijn. Kökcü bijvoorbeeld.

    De toekomst ziet er weer rooskleurig uit.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3007
    vrijdag 20 juli 2018 om 17:38
    Simons is 15 komt uit 2003 Instagram heeft die ook nog 1.2 mln volgers moet niet gekker worden hahaha. Maar er lopen bij alle clubs in Nederland en ook in het buitenland een paar hele leuke talenten rond, hoop alleen dat ze doorbreken en stappen maken voor over een jaar of 3 zit het dan wel goed bij oranje
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:01
    Gravenbergh, Ünuvar, Brobbey, Ihattaren en De Ligt zijn ook geweldige talenten! Ik heb nu al zin in de toekomst!
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1028
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:13
    Ik vind die Brobbey een gruwelijke spits. Naast de techniek vooral ook fysiek al aardig op weg. Had hem graag in het Feyenoordshirt gezien ha,ha. Al hebben wij Vente nu, toch ben ik nog niet helemaal overtuigd van Vente. Vind hem erg licht maar daarnaast is hij wel vaak zo slim om de meeste duels te vermijden doordat hij goed gevoel heeft voor "de vrije ruimte" We zullen het gaan zien!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11026
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:29
    Zal wel te weinig verdienen anders was hij wel een keertje naar de kapper geweest.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18934
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:32
    Heerlijk om te zien!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:42
    Blijft eeuwig zonde zijn vertrek.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:30
    In Rotterdam kon je al zien dat deze jongen écht veel talent bezat. Dat ‘ie nu lekker bezig is in Manchester is wel heel tof. Maar hoe mooi was het geweest als hij de eerste jaren van zijn carriere in de Eredivisie had rondgelopen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:19
    Het is ook leuk voor hem, maar ja...
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:59
    Ik denk dat we weer een gouden generatie krijgen met die jonge gasten.
    Boadu staat er nu al bij AZ, Stengs weten we allemaal al wat die kan en zal dit seizoen ook weer aanschuiven. Exceptionele talenten verder met deze Chong die het ook echt laten zien en niet alleen op papier zoals we in Nederland wel vaak met de plakplaatsjes generatie gewend waren.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 09:06]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:32
    Leuk al die middenvelders, maar waar blijft die wereldspits?! Voor mijn gevoel waren Patrick Kluivert en Ruud van Nistelrooy toch echt de laatsten die boven de grote grijze massa uitsprongen.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:47
    Boadu is geen middenvelder. Zal dit seizoen al indruk gaan maken, ook tegen Panathinaikos weer een klasse goal van hem voor AZ en Stengs kan echt tot de grootste van zijn lichting gaan behoren. Samen met krachtige middenvelders als deze jongen heeft Oranje echt een goede toekomst.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:50
    Laten we het hopen. Durf je je te wagen aan een opstelling voor Oranje 2025? 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:59
    Stengs moet gewoon heel blijven. Dan komt hij er zeker.
    Vind ik leuk
    Dikkop +127
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:06
    Lekker gekeept ook
    Vind ik leuk
    NESAFCA +139
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:52
    Mag hopen dat ze hem wel voor NL laten willen uitkomen.
    Deze jongenman barst van potentie
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:55
    Manchester United wil een rechtervleugel dan selecteer Tahith Chong dit seizoen.Niet Gareth Bale,David Neres of Florian Thauvin maar een ruwe diamant van eigen jeugd van MU.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:15
    Jammer dat zijn kapper dood is
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:17
    Marouane Fellaini Bakkioui en Tahith Chong hebben waarschijnlijk dezelfde kapper😂
    Vind ik leuk
    Bhj +1251
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:37
    Wel een kerel geworden
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29494
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:55
    Mourinho moet eens oprotten daar.
    Vind ik leuk
    kees ee +538
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:27
    uit welke jeugd kwam hij ook weer ? of is dat alleen van belang als het amsterdam is ?, . . en niet overdrijven hé, we hebben het hier over een oefenwedstrijd van een engelse club !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Chong maakt indruk bij United-debuut: 'Probleem is dat Mourinho zijn manager is'