Update: 'Heerenveen wees bod van ruim drie ton op Veerman af'

    Update: 'Heerenveen wees bod van ruim drie ton op Veerman af'

    Gepubliceerd: vrijdag 20 juli 2018 om 09:04vr 20-07-2018 om 09:04

    Henk Veerman heeft van sc Heerenveen te horen gekregen dat hij mag vertrekken uit Friesland. Ook trainer Jan Olde Riekerink ziet in de 27-jarige spits geen basisspeler.

    Dat meldt de Leeuwarder Courant. Veerman moest het de afgelopen 2,5 jaar doen met invalbeurten. Heerenveen heeft PSV-spits Sam Lammers gehuurd voor de basis, waardoor Veerman opnieuw buiten de boot valt.

    Heerenveen had vorig seizoen de kans om Veerman voor een redelijk bedrag te verkopen aan FC Utrecht of Willem ll, maar de eredivisionist wees tot twee keer toe een aanbieding van respectievelijk 650.000 euro en ruim 700.000 euro af, meldt LC. Omdat Veerman weg mag en een aflopend contract heeft, zal hij tegen een fors verlies worden verkocht. Heerenveen hoopt nu tussen de vier en vijf ton te krijgen voor de spits.

    Er is voldoende belangstelling voor Veerman, weet het regionale medium. 'Zo'n zeven clubs' hebben inmiddels interesse getoond, waaronder Excelsior en FC Emmen. Namen van andere clubs worden niet genoemd. "Er zijn biedingen op Henk geweest, maar die waren niet zo hoog dat we daarover wilden praten", laat technisch manager Gerry Hamstra weten aan de ochtendkrant.

    Update 09.04: De Leeuwarder Courant voegt als update aan het eerdere bericht toe dat er recentelijk een bod van ruim drie ton op Veerman is afgewezen. Van welke club het bod afkomstig is, is niet duidelijk.

    Plaats een reactie

    Pimman +6321
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:35
    Ik vind Veerman zéker niet verkeerd dus begrijp de interesse wel! Hij oogt houterig maar is dat verre van..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:38
    Prima spits als je naar een samenvatting kijkt. Doet altijd wel wat moois en prikt er regelmatig eentje in. Maar in een volle 90 minuten gaat er toch wel veel mis bij hem. Het is geen meevoetballer, en bij balverlies...

    1 à 2 miljoen zou wel moeten kunnen toch? Waarom speelt Heerenveen niet gewoon een seizoen met Veerman in de basis. Reza heeft het de 2e seizoenshelft nou niet echt fantastisch gedaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:10
    1 of 2 miljoen roepies zeker😂 Heerenveen mag de handen dichtknijpen als ze nog 500.000 euro krijgen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4289
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:35
    Hij gaat naar Groningen heb ik uit betrouwbare bron. 7.5 ton.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:41
    En dan gewoon hard juichen hoor als hij scoort 😂😉 Nee liever niet ik gun Emmen deze Topper 👍🏻
    Vind ik leuk
    mcmodd +24371
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:19
    Als je het een prima spits vindt als je naar de samenvatting kijkt, is hij waarschijnlijk net ingevallen. Henk is gewoon een redelijk goede speler die van mij gewoon 1 miljoen euro mag kosten. Dat FC Utrecht minder bood had alles te maken met het feit dat hij nog niet helemaal fit was op dat moment. Dat beoordeelt toch wat lastiger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:35
    Zou de VP stagiair weten wat dat betekent, "verkopen tegen een fors verlies"? De beste man is gekocht voor 350k..
    Vind ik leuk
    Excelsior +1336
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:04
    Verlies ten opzichte van wat Heerenveen vorig jaar kon krijgen. (een beetje muggenzifterij)
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:46
    Die reactie van TjerkstraMedia eronder is wel bijzonder. Een collega afkatten omdat dit oud nieuws zou zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:44
    Verkopen aan Excelsior of Emmen is prima. Niet verkopen aan Utrecht, dan maak je de concurrentie alleen maar sterker.
    Vind ik leuk
    0343 +442
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:49
    Utrecht aub niet aan beginnen, als je het bij Heerenveen al niet redt... Niveau Bednarek....
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:57
    Zou ik idd ook niet doen, maar zou mij niet verbazen wanneer ook zij geÏnteresseerd zijn.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1442
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:52
    Utrecgt wordt dit jaar top 4 en heerenveen 9e ... geen concurrent voor utrecht dus
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:54
    Kijk, daar hebben we een kenner. Bedankt voor je bijdrage.
    Vind ik leuk
    Quareck +7194
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:33
    Ik ben ook geen kenner, maar ik zie Heerenveen ook niet al te hoog eindigen dit jaar..

    Edit: Heerenveen eindigde dit jaar 3 plekken onder Utrecht en 3 plekken boven Excelsior! Dus waarom wel aan Excelsior verkopen? Zijn even grote concurrenten 😁
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 09:36]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:45
    Ik zie Excelsior niet weer zo'n topjaar beleven. Ze strijden altijd tegen degradatie en hebben afgelopen seizoen geweldig gepresteerd met Van der Gaag. We zullen zien wat een nieuwe seizoen gaat brengen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:45
    Mocht Johnsen worden verkocht en Henkie is nog vrij dan moet ie naar ons komen. Op Scheveningen kan hij gewoon een visje eten net als thuis in Volendam.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14213
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:00
    Ja? Zou jij Henkie in Den Haag willen zien ballen? Kijk, een harinkie van Simonis gun ik iedereen, maar ADO moet toch wel hoger kunnen mikken qua spits?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:02
    Ja, ik weet zeker dat hij bij ons past en dat ook hij er meer dan 15 maakt bij ons.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14213
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:11
    Tis wel n knokker, dat past zeker in Den Haag. Kan volgens mij ook aardig koppen. Is die gozuh van vorig jaar al verkocht?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:15
    Nee, die is nog niet verkocht en hoop ook dat ie blijft. Maar hij past zeker in ons profiel, sinds Bulykin spelen wij met zulke spelers. En ze scoren allemaal bij ons en de laatste jaren staan onze spitsen hoog op de topscorerslijstjes. :-p
    Vind ik leuk
    Blindsy +14213
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:51
    Ik moest ook aan Bulykin denken, haha. Wat een beest was dat. Wat een jáár was dat!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:52
    2010 was dat.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14213
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:45
    Jaja, met Vd Brom als trainer, topseizoen.
    Vind ik leuk
    Objectief +3187
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:54
    Kan totaal niet koppen.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +966
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:48
    Johnsen ook niet, prikt dr toch 19 in
    Vind ik leuk
    Blindsy +14213
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:49
    Weten we dat ook weer. 👍
    Vind ik leuk
    mason +2048
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:08
    Voor zo'n boom van een vent kan ie voor geen meter koppen. Kop doelpunten heeft ie bij ons niet gemaakt. En kopduels was ook een drama. Wel vond ik hem goed in het vast houden van de bal en hem door steken naar andere voetballers voorin. Wat dat betreft had ie wel wat trekjes van sibon. Alhoewel Sibon wel 5 keer beter was als hem.
    Vind ik leuk
    Objectief +3187
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:13
    Veerman goed in het vasthouden van de bal? Juist niet, en daarom paste hij ook niet het systeem van Heerenveen. Veerman is gevaarlijk in de counter aangezien hij snel is in de omschakeling. Deze jongen moet lekker in een 442 spelen en anders in een systeem waarin ze op de omschakeling spelen.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1442
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:53
    Denk ik ook
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 15:31
    Je hebt helemaal gelijk ouwe. Had hem ook graag naar FC zien komen vorig jaar. Door de lucht is hij bijna niet te verdedigen. Nu halen voordat Johnsen verkocht wordt. Anders gaat de prijs weer omhoog.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:00
    Hij is anders hoog zat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:47
    Lijkt mij een prima transfer voor Henk!
    Vind ik leuk
    Strijp +14000
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:00
    Geen ballen op Henk meer dus
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:01
    Dit zou wel een serieuze domper zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11319
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:09
    Henkie naar Excelsior! Ferme jongens, stoere knapen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:10
    Alle ballen op Henkie (waar dat dan ook is)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34678
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:12
    7 ton afwijzen voor veerman,dan ben je niet goed snik.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5626
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:17
    18 miljoen afwijzen voor Jørgensen, daar dekt menigeen hetzelfde over.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34678
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:18
    Wtf heeft dat er weer mee te maken?
    Het was 17 miljoen,jorgensen ie basisspeler en henkie bankzitter.

    Next.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5626
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:38
    Henkie scoorde afgelopen seizoen 1 goal per 249 minuten en die kost maar enkele tonnen.

    King Nicolai 1 goal per 211 minuten en daar wil van Geel 25 miljoen voor.

    Mijn neefje van 9 begrijpt 'm wel. Jij toch ook, hoop ik?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34678
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:40
    Ik had jorgensen ook verpatst. Je had het makkelijk overleefd met vente en rvp.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5626
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:52
    Ik waardeer je eerlijkheid, Teo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:22
    Veerman is welkom bij ADO!
    Vind ik leuk
    Uitvak030 +305
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:34
    Veerman is welkom in Utrecht. Alleen ben ik bang dat ie hier ook op de bank terecht komt....
    Vind ik leuk
    mcmodd +24371
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:27
    Uitvak, dan moet je hem ook niet willen hebben. Tenslotte heeft hij, volgens mij geheel onnodig, 2,5 jaar op de bank gezeten bij Heerenveen en verdient hij een basisplaats elders. Ik hoop voor hem op FC Emmen of Fortuna, zulke clubs zijn hartstikke blij met zo’n spits.
    Vind ik leuk
    mason +2048
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:11
    Klopt ben ik helemaal met je eens. Maar wij hadden streppel he! Die man is heel goed in het vernielen van spelers.
    Vind ik leuk
    Uitvak030 +305
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:38
    Snap wat je bedoeld. Is ook zo. Vind daarnaast dat we hele andere prioriteiten hebben.......
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:41
    Henkie kan de trots van Den Haag worden, inderdaad beetje zelfde type speler als onze held Bulykin, sterke gozer, bijna 2 meter, eerste meters niet zo snel maar dan............. Midden-Noord we gaan er voor als Born Johnson voor de juiste prijs is verkocht!
    Vind ik leuk
    Baosje +67
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:57
    Fc Gemeente Enschede zal zich zo wel melden zeker ......
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:13
    Die boeren zijn weer goed bezig! Hahaha 👍🏻🤣
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3656
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:34
    Tja Utrecht bood ruim 9 ton op Veerman maar Heerenveen wilde 1,2. Nu moeten ze blij zijn met de helft van wat Utrecht bood.
    Vind ik leuk
    peinke +2131
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:35
    Oh zo jammer. Had hem graag gezien bij PEC, ondanks het feit dat zijn statistieken minder zijn dan Mike van Duinen. Had denk ik beter gepast in het elftal van PEC, meer voetballende kwaliteiten, beter aanspeelpunt, kopsterk en zal over een heel seizoen er zeker 10 maken. Maar goed, FC Twente zal hem wel binnenhalen. Die hebben nog wel ergens een gaatje!!!!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:28
    Nou ik heb liever van duinen die is technisch iets beter en maakt denk ik meer meters voor het elftal.. Maar idd wat je zegt twente zal wel weer ruimte hebben nu die halen hem wel binnen viade gemeentelijke belastingen of via inkomsten van het afval of rioleringsheffingen ofzo 😂
    Vind ik leuk
    peinke +2131
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:40
    Van Duinen is ook prima, maar betwijfel het of hij technisch beter is. Vergis je niet in die slungelig ogende Veerman v.w.b. z'n technische bagage. En Volendammers zijn altijd no-nonsens jongens en passen goed bij ons. Die gast kan zeer behoorlijk voetballen hoor! Maar goed, wat en als telt niet.
    PS Laten wij nu zorgen dat we PEC blijven en niet in de voetsporen treden van FCT. Heb het idee dat Nijkamp/Visser het nu ook een beetje te hoog in de bol krijgen. Niet doen, PEC is PEC en moet zo blijven, een middenmoter is prima.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:18
    Klopt maar denk dat van duinen er dit jaar veel in gaat knallen denk dat hij een heel ander type is als zn voorgangers zoals parzycek nijland en dat werkte dus niet dus denk dit wel.. Maar we gaan het zien... En idd we moeten wel met beide voetjes op de grond blijven kleine stapjes maken niet teveel ineens willen.. Denk dat er voor konend seizoen een mooi elftal staat ff afwachten wat er afgaat nog maar eerst nietsmeer halen lijkt me
    Vind ik leuk
    mason +2048
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:13
    Kopsterk is onze henkie totaal niet. Heeft nog nooit een kopduel gewonnen voor ons.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1055
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:45
    "t gaat me toch om bedragen, wat een kapitalen, wat een gekkigheid.
    Vind ik leuk
    TimKapNL +87
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:06
    Ado plz 🙏🏻
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:08
    denk fc twente
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:20
    Henk de tank! Typische spits voor Schotland, daar zijn ze dol op een type als Henk..
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:25
    Ik zou hem graag bij fc emmen zien ... Maar zal wel onhaalbaar zijn
    Vind ik leuk
    Hupfean +4289
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:37
    Jammer voor Henk, hij is als pinchhitter goed bruikbaar. Als basisspeler komt ie tekort. Hopelijk gaat ie alsnog naar Emmen. Bij bv Utrecht komt ie ook op de bank. Hij zou alleen wat meer verdienen.
    Vind ik leuk
    Jopie89 +0
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:57
    Veerman is lang, dus hij is een kopper. Dat lees ik hier steeds. Vreemd om een voetballer te beoordelen op zijn uiterlijk ipv zijn kwaliteiten. Henk is juist technisch, goed in combinatie spel en op de counter. Hij is sneller dan je denkt. En hij scoort vaker met een bekeken stiftje dan met de kop.
    Vind ik leuk
    Cookee +11289
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:59
    Die jongen zit daar toch maar heel vervelend vast, ze laten hem niet gaan als er kansen zijn, zoals het prachtige Utrecht. Een gevangene heeft bij sommige clubs nog meer vrijheid.
    En ze gebruiken hem niet... waanzin. Rare club is dat.
    Zou hem graag zien bij het sympathieke Cambuur.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 14:00]
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +169
    maandag 23 juli 2018 om 15:44
    Ik hoop ook dat Henk bij FC Emmen komt, alleen al bij handhaving in de Eredivisie is Henk zijn missie al geslaagd en hogerop al helemaal, zeer welkom bij Emmen Henk en hier wordt je geen bankzitter.
    Vind ik leuk
    Cookee +11289
    donderdag 26 juli 2018 om 14:26
    Als hij bij Emmen 10 maakt dan is dat vergelijkbaar met 25 bij Ajax.
    Ik zou hem graag bij AZ of Utrecht of ADO zien.
    Maar als hij bij Emmen weer aan spelen toekomt dan zou dat mooi zijn, hij zat nu 4 jaar op de bank, zo wil je de carriere niet zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws