Details over botsing tussen Messi en Sampaoli op WK: 'Heb je 10 keer gevraagd'

    Details over botsing tussen Messi en Sampaoli op WK: 'Heb je 10 keer gevraagd'

    vrijdag 20 juli 2018 om 18:28

    Meer details over de WK-rel in de Argentijnse nationale ploeg zijn uitgelekt. Het ging er hard aan toe tussen bondscoach Jorge Sampaoli enerzijds en de spelers onder aanvoering van Lionel Messi anderzijds.

    Dat schrijft journalist Ariel Senosiain van Tyc Sports in zijn e-book over het wereldkampioenschap van de Argentijnen. De bom barstte na de beschamende 3-0 nederlaag tegen Kroatië. De selectie maakte Sampaoli verwijten over het gebrek aan vastigheid, de trainingsmethodes, de wijzigingen in de opstelling en onderlinge akkefietjes. Bovendien was het vertrouwen in de keuzeheer weg.

    "We begrijpen je niet en we vertrouwen je niet meer. Wij willen ook een mening hebben", liet een van de spelers weten. "Waarover?", zou Sampaoli hebben gevraagd. "Gaan jullie dan de opstelling maken, de trainingen leiden en alles wat erbij komt kijken?" Messi reageerde: "Je hebt me tien keer gevraagd welke spelers ik in de opstelling wilde en welke niet. Nooit heb ik je een naam gegeven. Beweer maar ten overstaan van iedereen dat ik je ooit één naam heb gegeven."

    Volgens Senosiain werden de spanningen slechts gedeeltelijk weggenomen. Wel resulteerde het in een consensus: Sampaoli zou meer luisteren naar de steunpilaren in de selectie. Argentinië versloeg vervolgens Nigeria en plaatste zich voor de knock-outfase. Opvallend moment in die wedstrijd was dat Sampaoli aan Messi leek te vragen of hij Sergio Agüero wilde inbrengen (zie video).

    Plaats een reactie

    Vamos7 +3516
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:36
    Van Chili wist hij wel een machine van te maken ij de Argentijnen heb je veel ego's met name messi is ene grote ego wilt denkt te bepalen wat de coach moet doen als coach van Argentinië sta je al 10-0 achter als Messi in je team hebt als coach heb je niks te vertellen. Messi bepaalt daar alles.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:37
    volgens mij moet je het artikel nogmaals lezen
    Vind ik leuk
    bits +5297
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:40
    Dit is lichtelijk triest bien, maar goed zijn we van je gewend.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11791
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:19
    Bien kan stukken triester...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:38
    Lees ook wat er staat, Messi zei :"je hebt me 10 keer gevraagd welke spelers ik zou opstellen, nooit heb ik je 1 naam gegeven, zeg het maar als het wel zo is", dus dat betekent dat Messi zich niet boven het team stelt maar als hij ziet dat de tactiek niet klopt mag hij er wel wat van zeggen, 4 jaar geleden speelden ze de finale. Hij krijgt ook de meeste kritiek en men verwacht dat Messi 365 dagen in vorm is en elke wedstrijd bepalend, of de rest nou uit vorm is of niet, terecht dat hij 10-1 voorstaat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    Rodajc +14294
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:57
    Het is niet raar dat Messi wordt betrokken in een speelwijze en opstelling door de coach, aangezien hij de aanvoerder is. Messi is hier de schuldige door beide partijen tegen elkaar op te zetten (als het waar is).
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:53
    Weet ik niet. Ik vind Messi geen 'toekomstig topcoach' bv. Sampaoli heeft zich wellicht té respectvol opgesteld naar Messi, en hem een soort van assistent-autoriteit gegeven oid?

    Dát is fout, Messi is en blijft veldspeler, en is dus ten alle tijde ondergeschikt aan de coach.

    Ik denk zelf dat de arrogantie meer bij Aguaro wegkomt: Messi zag je vaak wel ploeteren en sjouwen, ik vond Aguero meer een ongeinteresseerde indruk maken.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Jij bent er vaak bij hoor ik of ben je nog een beetje van je geloof , door je dildo met een Ronaldo hoofdje erop?
    Vind ik leuk
    Foebele +54961
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:38
    Ik snap dat nooit, je vertegenwoordigd verdomme je land en dan gaan ego's zichzelf belangrijker vinden dan het grotere geheel.

    Nederland in 2012 idem dito, je moet verdomme je ogen uit je kop schamen als je je zo gedraagd terwijl je het mooie Oranje shirt MAG dragen.

    Echt, voetballers en trainers zijn zo van god los dat ze denken dat ze zelf belangrijker zijn dan wat dan ook!
    Vind ik leuk
    Futre +2913
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:01
    Messi is een Spanjaard volgens 80% van de Argentijnen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11932
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:58
    je vergeet 2002 nog.

    De tranende van Gaal in zijn afscheidsinterview, na de miskwalificatie voor Korea en Japan: '...spelers op kantoor kreeg, die met mij kwamen onderhandelen over hun prijs! Ik dacht dat het goddomme een EER was om voor je land te mogen spelen!".

    Deze trend is 15-20 jaar geleden al ingezet Foeb'.

    Wat we nu zien, zijn steeds groter escalerende extremen.

    ander vb: Neymar vs Kuipers in de wedstrijd tegen Costa Rica.

    NB (top)scheids staat daar keurig te fluiten, maar die Neymar voelt zich zó verheven dat bij een dood spel moment hij in al zijn arrogantie ook nog richting Kuipers durft te zeggen "Dont touch me"..(t is liplezen, maar ik denk dat je dezelfde woorden er uit vertaalt)..

    De houding van Neymar laat ook weinig te raden over: pure arrogantie van "Hey, ráák me niet aan!"... en dat tegen een scheidsrechter,, NB ook nog eentje die er wármpjes bij zit(rijkste scheidsrechter ter wereld, misschien?)

    En ik ben benieuwd... over 2 of 4 jaar: Kylian Mbappe.. Speelt als super-talent de sterren vd hemel, maar: wat is er van zijn gedrevenheid over, als hij over 4 jaar, financieel 10x binnen is dankzij zijn monstersalaris bij PSG bv....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31453
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:59
    Jammer. Leek me een goede coach
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:06
    Messei moet lekker zelf bondscoach worden kan die iemand anders ook niet meer de schuld in de schoenen schuiven.
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:19
    Sampaoli no tenia cojones baby...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:14
    Achteraf lullen is makkelijk, alsof dit voor t wk niet was dan?
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1269
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:34
    Ze hebben alleen goede aanvallers waar er veel over de hill lijken te zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:01
    Messi komt steeds meer in de problemen. Na het gezeur bij Barca, nu ook al bij Argentinië. Hij kan de druk niet meer aan?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Details over botsing tussen Messi en Sampaoli op WK: 'Heb je 10 keer gevraagd'