Details over botsing tussen Messi en Sampaoli op WK: 'Heb je 10 keer gevraagd'

    Details over botsing tussen Messi en Sampaoli op WK: 'Heb je 10 keer gevraagd'

    vrijdag 20 juli 2018 om 18:28

    Meer details over de WK-rel in de Argentijnse nationale ploeg zijn uitgelekt. Het ging er hard aan toe tussen bondscoach Jorge Sampaoli enerzijds en de spelers onder aanvoering van Lionel Messi anderzijds.

    Dat schrijft journalist Ariel Senosiain van Tyc Sports in zijn e-book over het wereldkampioenschap van de Argentijnen. De bom barstte na de beschamende 3-0 nederlaag tegen Kroatië. De selectie maakte Sampaoli verwijten over het gebrek aan vastigheid, de trainingsmethodes, de wijzigingen in de opstelling en onderlinge akkefietjes. Bovendien was het vertrouwen in de keuzeheer weg.

    "We begrijpen je niet en we vertrouwen je niet meer. Wij willen ook een mening hebben", liet een van de spelers weten. "Waarover?", zou Sampaoli hebben gevraagd. "Gaan jullie dan de opstelling maken, de trainingen leiden en alles wat erbij komt kijken?" Messi reageerde: "Je hebt me tien keer gevraagd welke spelers ik in de opstelling wilde en welke niet. Nooit heb ik je een naam gegeven. Beweer maar ten overstaan van iedereen dat ik je ooit één naam heb gegeven."

    Volgens Senosiain werden de spanningen slechts gedeeltelijk weggenomen. Wel resulteerde het in een consensus: Sampaoli zou meer luisteren naar de steunpilaren in de selectie. Argentinië versloeg vervolgens Nigeria en plaatste zich voor de knock-outfase. Opvallend moment in die wedstrijd was dat Sampaoli aan Messi leek te vragen of hij Sergio Agüero wilde inbrengen (zie video).

    Plaats een reactie

    Simsalabim +939
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:32
    sampaoli komt nergens meer aan de bak, die heeft al zijn geloofwaardigheid verloren
    Vind ik leuk
    RtdDub +10616
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:45
    3 bondscoaches in 2 jaar er doorheen jagen zegt mij dat het niet echt aan Sampaoli ligt.
    Zeker niet als je bekijkt wat ie achtereenvolgens met U de Chile, het Chileense elftal en Sevilla heeft neergezet.
    Iedere clubvoorzitter met een beetje hersenen kijkt daar naar en niet naar dat gedoe met die prima donnas van het Argentijnse elftal
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 18:45]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8317
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Zo is t ook!
    Vind ik leuk
    pietprecies +3164
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:54
    Dat dus, ze hadden misschien wel de beste voorhoede ter beschikking op het wk qua individuele kwaliteiten maar dat stelletje zakkenwassers laat zich gewoon niet aansturen en zij maken er 90 min lang op het veld een puinhoop van
    Vind ik leuk
    Farmer +11180
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:46
    Niet om hem op te hemelen, maar 1 vd weinigen die nog wel voor het team, en de nationale eer wilde strijden, was..... ja Messi. Di Maria ook wel, maar als je met nog geen kwart van je team moet vechten tegen een bierkaai op die manier, dan komen de beste kwaliteiten ook niet naar boven.

    Volgens mij had Aguero dat hele WK als een soort snoepreisje in gedachten ofzo(nooit weer oproepen die overbetaalde kwal.. de 3-1 van Frankrijk, begon bij zijn lamme instelling bv).

    Nee vergelijk dát dan eens met de Kroaten! die na DRIE verlengingen, alsnog álles voor elkaar gaven tegen de Fransen in de Finale.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3164
    zondag 22 juli 2018 om 00:48
    Ja maar precies dat! Ze kunnen fantastisch voetballen hoor maar een instelling van 0,0
    Vind ik leuk
    Farmer +11180
    zondag 22 juli 2018 om 01:21
    Precies!

    Die 3-1 van de Fransen was zó tekenend.. Aguero, en meer dan de helft van het team die gewoon níks er voor wil doen.

    Messi, Aguero, Di Maria, Mascherano....pffff O.o $$$
    Ik geloof dat op Frankrijk na, Argentinië 1 van de 'duurste' elftallen op het WK had?
    Vind ik leuk
    Luiehond +1872
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:47
    Komt wel weer aan de bak! De voetbalwereld is dit gauw weer vergeten!
    Vind ik leuk
    Dezeun +3336
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:54
    Sampaoli had temminste vuur in zijn coaching iets wat messi miste in zijn spel
    Vind ik leuk
    Rodajc +12648
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:55
    Nou enerzijds kon hij zijn ploeg niet onder controle houden, anderzijds moet het ook wel een ploeg (onder aanvoering van Messi) zijn die vol met ego's zit zijn die al erg snel begon te zeiken, dat is natuurlijk voor vrijwel elke coach moeilijk te zeiken.
    Als dit waar is valt het me erg tegen van Messi, heel kinderachtig om bij te dragen aan een spelersopstand. Dat Messi wordt betrokken in de speelwijze en opstelling door de coach is niet raar aangezien Messi als aanvoerder en belangrijkste speler het verlengstuk van de coach in het veld behoort te zijn.
    Als dit waar is valt dit me heel erg tegen van Messi, zo bijdragen aan onrust in zo'n groot toernooi.
    Vind ik leuk
    Farmer +11180
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:50
    Er is meer aan de hand. In de voorbereiding had Sampaoli ook veel lopen schuiven(doen coaches wel vaker, spelers rouleren, om te kijken welke ze het beste voor de laatste paar plekjes voor het toernooi meenemen).

    Wat ik bv wel raar vond, is dat bv Aguero geen basisplek had(1 vd beste spitsen in de wereld?). Maar na de wedstrijd tegen Frankrijk, vroeg ik me af waarom hij Aguero in hemelsnaam had meegenomen.

    Ik zeg zo naderhand: Dit nu bij Argentinië, en ook bij Brazilië(Neymar vooral) zie je nu de eerste problemen van al die Multi-multimiljonairs die nu ineens weer 'volgens het aloude recept'ZELF weer aan de bak moeten; Krijgen de balletjes niet meer hapklaar op de linkertepel, nee ze moeten er weer een stap of 2 voor dóen! En dát zijn de verwaande modepoppetjes niet gewend. Vooral Aguero lijkt daar een handje van te hebben: 'Nee, hij verdedigt niet mee, hij staat daar voorin om de bal in de voeten te krijgen".
    Ik denk dat Messi zozeer het probleem niet is; Fantastische voetballer, maar ik vind hem geen leider/aanvoerder. Gezien zijn status, en ervaring is het logisch wellicht maar... nee. Laat Messi lekker Messi zijn. had bv Mascherano die band gegeven misschien.
    Vind ik leuk
    Farmer +11180
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:43
    Misschien, het lijkt er gewoon op dat het Argentijns Elftal gewoon geen autoriteit boven zich duld. De coach besluit, klaar. Als je na de 2e pot op het WK al zo'n bende maakt, dan heb je als selectie het ook flink achter de ellebogen.

    Ik wil het nog een keertje aanhalen, aangezien het gewoon karakteristiek was voor de Argentijnen: 8e Finale vs de Fransen: net voor de 3-1, trapt Lloris de bal uit, Messi gebaard wild richting Aguero en zijn teamgenoten om de bal op te jagen en de Fransen niet snel te laten opbouwen dus.

    Aguero sjokt maar wat en negeert Messi's aanwijzing(aanvoerder zegt; Lopen en knokken ,en je spits doet niks? hmm.. Wat moet Sampaoli daar aan doen dan?).

    De bal ging lángs Aguero, naar Matuidi, geloof ik(of Kanté, heug ik me effe niet zo), die rap, en scherp doorzet naar Mbappe die al op snelheid ligt op de rechterflank.. Bal onderschept, doorrent de Argentijnse 16 in... en de 3-1 binnenschiet..E ndat was nog geen 15 seconden nadat Messi zijn team zat op te peppen, en genegeerd werd: de verloren blik op Messi's gezicht na die goal...

    Wát moet ie nog meer doen dan?
    En daar had Sampaoli ook niet veel aan kunnen doen. Als je 2-1 achter staat, en je spelers willen er niet voor vechten, dan houdt het gewoon op.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1968
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:36
    Van Chili wist hij wel een machine van te maken ij de Argentijnen heb je veel ego's met name messi is ene grote ego wilt denkt te bepalen wat de coach moet doen als coach van Argentinië sta je al 10-0 achter als Messi in je team hebt als coach heb je niks te vertellen. Messi bepaalt daar alles.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:37
    volgens mij moet je het artikel nogmaals lezen
    Vind ik leuk
    bits +5224
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:40
    Dit is lichtelijk triest bien, maar goed zijn we van je gewend.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11382
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:19
    Bien kan stukken triester...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:38
    Lees ook wat er staat, Messi zei :"je hebt me 10 keer gevraagd welke spelers ik zou opstellen, nooit heb ik je 1 naam gegeven, zeg het maar als het wel zo is", dus dat betekent dat Messi zich niet boven het team stelt maar als hij ziet dat de tactiek niet klopt mag hij er wel wat van zeggen, 4 jaar geleden speelden ze de finale. Hij krijgt ook de meeste kritiek en men verwacht dat Messi 365 dagen in vorm is en elke wedstrijd bepalend, of de rest nou uit vorm is of niet, terecht dat hij 10-1 voorstaat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12648
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:57
    Het is niet raar dat Messi wordt betrokken in een speelwijze en opstelling door de coach, aangezien hij de aanvoerder is. Messi is hier de schuldige door beide partijen tegen elkaar op te zetten (als het waar is).
    Vind ik leuk
    Farmer +11180
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:53
    Weet ik niet. Ik vind Messi geen 'toekomstig topcoach' bv. Sampaoli heeft zich wellicht té respectvol opgesteld naar Messi, en hem een soort van assistent-autoriteit gegeven oid?

    Dát is fout, Messi is en blijft veldspeler, en is dus ten alle tijde ondergeschikt aan de coach.

    Ik denk zelf dat de arrogantie meer bij Aguaro wegkomt: Messi zag je vaak wel ploeteren en sjouwen, ik vond Aguero meer een ongeinteresseerde indruk maken.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1100
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Jij bent er vaak bij hoor ik of ben je nog een beetje van je geloof , door je dildo met een Ronaldo hoofdje erop?
    Vind ik leuk
    Foebele +51156
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:38
    Ik snap dat nooit, je vertegenwoordigd verdomme je land en dan gaan ego's zichzelf belangrijker vinden dan het grotere geheel.

    Nederland in 2012 idem dito, je moet verdomme je ogen uit je kop schamen als je je zo gedraagd terwijl je het mooie Oranje shirt MAG dragen.

    Echt, voetballers en trainers zijn zo van god los dat ze denken dat ze zelf belangrijker zijn dan wat dan ook!
    Vind ik leuk
    Futre +2505
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:01
    Messi is een Spanjaard volgens 80% van de Argentijnen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11180
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:58
    je vergeet 2002 nog.

    De tranende van Gaal in zijn afscheidsinterview, na de miskwalificatie voor Korea en Japan: '...spelers op kantoor kreeg, die met mij kwamen onderhandelen over hun prijs! Ik dacht dat het goddomme een EER was om voor je land te mogen spelen!".

    Deze trend is 15-20 jaar geleden al ingezet Foeb'.

    Wat we nu zien, zijn steeds groter escalerende extremen.

    ander vb: Neymar vs Kuipers in de wedstrijd tegen Costa Rica.

    NB (top)scheids staat daar keurig te fluiten, maar die Neymar voelt zich zó verheven dat bij een dood spel moment hij in al zijn arrogantie ook nog richting Kuipers durft te zeggen "Dont touch me"..(t is liplezen, maar ik denk dat je dezelfde woorden er uit vertaalt)..

    De houding van Neymar laat ook weinig te raden over: pure arrogantie van "Hey, ráák me niet aan!"... en dat tegen een scheidsrechter,, NB ook nog eentje die er wármpjes bij zit(rijkste scheidsrechter ter wereld, misschien?)

    En ik ben benieuwd... over 2 of 4 jaar: Kylian Mbappe.. Speelt als super-talent de sterren vd hemel, maar: wat is er van zijn gedrevenheid over, als hij over 4 jaar, financieel 10x binnen is dankzij zijn monstersalaris bij PSG bv....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26680
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:59
    Jammer. Leek me een goede coach
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:06
    Messei moet lekker zelf bondscoach worden kan die iemand anders ook niet meer de schuld in de schoenen schuiven.
    Vind ik leuk
    haarlemx +421
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:19
    Sampaoli no tenia cojones baby...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:14
    Achteraf lullen is makkelijk, alsof dit voor t wk niet was dan?
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1172
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:34
    Ze hebben alleen goede aanvallers waar er veel over de hill lijken te zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:01
    Messi komt steeds meer in de problemen. Na het gezeur bij Barca, nu ook al bij Argentinië. Hij kan de druk niet meer aan?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Details over botsing tussen Messi en Sampaoli op WK: 'Heb je 10 keer gevraagd'