Swart heeft advies voor Ajax-coach Ten Hag: 'Aanvoerder maken en dan is het prima'

    Swart heeft advies voor Ajax-coach Ten Hag: 'Aanvoerder maken en dan is het prima'

    vrijdag 20 juli 2018 om 18:46

    Sjaak Swart is tevreden met de huidige selectie van Ajax, maar hij ziet de positie van rechtsachter nog als achilleshiel. Mister Ajax maakt zich ondertussen niet druk over de matige oefencampagne van de Amsterdammers.

    Ajax won slechts één van de acht oefenduels. "Vaak zegt het niets", zegt Swart tegen De Telegraaf. "Je hebt Tadic die er nog niet is en de andere jongens die geblesseerd waren, zijn nog niet helemaal fit. Ik denk dat je dit af moet wachten. Thuis moet je er zeker klaar voor zijn. Als ze hard trainen in de voorbereiding en je verliest eens een wedstrijd, dat is niet erg."

    Over de selectie en het aankoopbeleid is de voormalig buitenspeler te spreken. Toch ziet hij nog een zwak punt. "Ik vind dat we op rechtsback nog iets te kort komen, want ik zou niet weten wie. Voorin heb je allerlei mogelijkheden. Gelukkig zijn Donny en Frenkie weer fit en ik vind Tadic een goede speler. Ik ben ook blij dat Daley gekomen is. Hij zet die jonge gasten neer."

    Swart heeft tot slot nog een advies voor trainer Erik ten Hag in aanloop naar de confrontatie met Sturm Graz van woensdag. "Daley aanvoerder maken en dan is het prima."

    Poll

    Gaat Ajax zich plaatsen voor de volgende ronde?

    (9095 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 juli 2018 om 18:51
    Van der wiel boot zich afgelopen winter aan, Jammer genoeg zei Ajax nee.. want veltman, kristensen en oruejela zijn natuurlijk absolute top
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:58
    Moet zeggen Luiz deed het gisteren prima die jongen verdient meer vertrouwen
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:11
    Dat zeker, maar moet het eerst nog wekelijks goed laten zien. 1 oefenwedstrijdje zegt niks ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:18
    Die heb ik anders ook wel een paar fouten zien maken deze voorbereiding en ik heb niet eens alles gezien
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:22
    Ben benieuwd hoe ten hag het gaat aanpakken voor komend seizoen..het spel ziet er niet uit
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:24
    Ik heb het idee dat dat vaker het geval is als trainers ingewikkeldere dingen eisen dan de spelers gewend zijn.
    Ik hoop dat de spelers het snel oppakken. Ik denk dat het daar vooral van afhangt. Blind, Tadic en Labyad gaan daarbij denk ik wel helpen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:26
    Hoop het ook, heb naast dord ook nog een ajax hart😉
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:30
    Hoe doet dordrecht het? Ik ben jullie een beetje uit het oog verloren na de degradatie :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:33
    Vorig seizoen periodetitel, halve finale bijna sparta eruit. Heb vanaf komend jaar weer seizoenskaartje, veel beter dan steeds losse kaartjes. Ze doen t goed op de transfermarkt.. alle oefenwedstrijden tot nu toe gewonnen.. goede hoop voor komend jaar
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 19:38]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:40
    Marco Bogers is volgens mij ook best een goede TD. Die man kan heel goed boodschappen doen zonder geld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:42
    Heeft vorig seizoen een ploeg neergezet zodat we mee konden doen.. daarna is de goede man jammer genoeg opgestapt
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:45
    Oh echt? Jammer. Die deed het (volgens mij) altijd heel goed met de beperkte middelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:54
    Klopt
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:57
    Wie hebben jullie nu?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:06
    Kan niet 1 2 3 op die naam komen, maar hij haalt in iedergeval spelers waar je mee in de top 8 kan eindigen van de juup. Laats nog een speler van burnley gecontracteerd dus ik ben ook weer tevreden :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:10
    Oh dat is goed nieuws.
    Veel succes dit seizoen. Met allebei je clubs ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:24
    Komt wel goed hoor hehe
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:36
    De juup. en hoe ga je het nu noemen? De keuken
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:04
    Zou zomaar kunnen :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:51
    Proletarisch winkelen ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:38
    Hoop dat ze boven twente eindigen :)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:41
    Je hebt als Trainer de gave om je spelers het spel te laten spelen zoals jij dat wil, of je kan dat niet.......
    Dat is het grote verschil tot nu toe, tussen Bosz en ten Hag.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:47
    Dat klopt. Alleen heeft Ten Hag in januari al aangegeven dat hij niet teveel zou veranderen. Dit omdat Ajax nog in de race was voor het kampioenschap en dingen veranderen kost altijd punten in het begin.
    Dus ik vraag me af hoeveel die tweede seizoenshelft zegt over welk spel Ten Hag wil spelen.
    Daarnaast beschikte hij bij Utrecht juist wel over die kwaliteit en het lijkt me vreemd dat hij dat plotseling zou zijn vergeten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:01
    Precies en we gaan het zien, maar de voortekenen zijn niet goed.
    Met andere woorden het zou mij verbazen na al die tijd bij Ajax, hij heeft toch niet op z'n handen gezeten..? dat hij volgende week in eens wel "het licht ziet...." maar dan moet het wel gebeuren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:06
    Ik weet niet of die niet goed zijn. Bosz had ook relatief lang nodig om het team zover te krijgen en zoals ik net zei denk ik dat we vorig jaar weinig hebben gezien van hoe hij het wil (omdat de omstandigheden er niet naar waren, niet omdat hij het niet over kon brengen)
    Ik denk dat hij al wel een tijdje weet hoe hij het wil zien, maar het duurt even voor een team dat begrijpt. Blind, Labyad en Tadic zouden dat proces moeten versnellen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:28
    Het voelt niet goed, ik moet ergens iets van vooruitgang zien, iets wat hoop biedt.....hoeft niet perfect te zijn in dit stadium uiteraard.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:36
    Dat snap ik wel. Ik heb dat niet direct, maar ik heb ook wat meer vertrouwen in hem. Dus dat is niet vreemd.
    Ik verwacht dat het meest hoopgevende de instelling wordt waarmee Ajax tegen Sturm Graz gaat spelen.
    Vooral ook, omdat het daar nogal eens aan ontbrak in voorrondes.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zaterdag 21 juli 2018 om 07:48
    Ik hoop dat het lukt met ten Hag, om de reden dat het dan ook lukt met Ajax.....
    Ik lees echter zijn commentaar, ik kijk naar de resultaten en dan is er niets bemoedigends....
    Dus ik wil wat concreets horen, iets wat duidelijk maakt; waarom niet en wanneer wel en hoe.
    Maar het blijft bij: "deze oefenwedstrijd viel wel midden in het trainingskamp"" ...????
    Of: "zo snel deze competitie beginnen na een WK ?????"
    Of: Maar het belanrijkste is wel dat we nu mensen richting de 90 minuten hebben kunnen helpen.

    Kijk, het is niet concreet, je moet op een gegeven moment "man en paard noemen".
    Hij kan dat niet en trekt dan een rookgordijn op van vage termen.
    Spelers prikken daar doorheen na 6 maanden gelul, sorry, geleuter.
    Mijn "instinct" zegt mij dat dit ruikt naar een Manager die wel wil maar niet kan....
    Het is teveel rookgordijn optrekken en niets concreets, en dat moet wel na plus 6 maanden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:00
    Ik weet niet zo goed wat je had willen horen.

    Je conclusies vind ik allemaal vrij voorbarig, maar we zullen het zien
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:12

    Je speelt oefenwedstrijden om te oefenen en daar conclusies uit te trekken, dat kan niet voorbarig zijn.
    In de voorbereiding op het seizoen behaalde Ajax op de wat sterkere tegenstanders geen overwinning. De duels met Anderlecht (1-3), het Deense FC Nordsjælland (1-3) en Walsall (0-2) gingen verloren. De confrontatie met FCSB uit Boekarest eindigde onbeslist: 1-1.
    Ik hoor graag van ten Hag waar het precies aan scheelt, maar dat komt er niet uit zoals gewoonlijk, dat geeft een ongemakkelijk gevoel.
    Loopt het allemaal nog niet in de voorbereiding, prima, dat kan, maar weet je niet te benoemen hoe het beter moet dan is dat echt een slecht teken.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 00:47
    Het voorbarige zat hem in
    'Hij kan dat niet en trekt dan een rookgordijn op van vage termen.'
    Ik heb hem afgelopen seizoen na wedstrijden meerdere malen de vinger op de zere plek horen leggen, dus dat hij dat niet kan op basis van dat hij het niet doet is voorbarig en aantoonbaar onjuist.
    Als je de dagen om een wedstrijd zwaar traint speel je geen geweldige wedstrijd. Om fit te worden kan het echter wel goed zijn.
    Fitheid en speelwijze lopen niet synchroon.
    'Spelers prikken daar doorheen na 6 maanden gelul, sorry, geleuter.'
    Dat jij het gelul of geleuter vindt, wil niet zeggen dat de spelers het daar mee eens zijn. Zo denk ik dat zij het wel belangrijk vinden dat ze 90 minuten kunnen spelen.
    Als je je tactiek 60/70 minuten volhoudt heb je gewoon een probleem..
    Concreet is waarschijnlijk 'nog niet iedereen is fit, en het duurt even voordat spelers zich een speelwijze eigen maken.' Ik weet niet of hij dat laatste zo direct heeft gezegd, al zou jij dat gewoon moeten weten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 02:19

    Ik denk niet dat ik voorbarig ben om te stellen dat hij de indruk wekt niet exact te weten maakt waarom het nog niet naar wens gaat.
    Het zou voorbarig zijn om te verklaren dat hij het nooit zal begrijpen, dat doe ik dan ook niet......maar ik ben er niet gerust op.


    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 02:23]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 02:45
    Nou, kennelijk wekt hij bij jou die indruk. Dus ik denk niet dat ik het
    krijgen van die indruk voorbarig mag noemen :p
    Ik heb het interview over die vraagtekens gezien, en daar zie en hoor ik iemand die zodra hij vertelt over hoe hij het hele proces ziet, vrij goed denkt te weten waar hij mee bezig is. Volgens mij denkt hij op een andere manier dan de meeste trainers. Je kunt woorden als proces belachelijk maken, maar dat is eigenlijk heel raar, want een team vormen, tactiek afstemmen, automatismen inslijpen zijn allemaal een proces. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar daar hoor ik andere trainers veel minder over :p
    Die hebben het over geluk en pech en balletje binnenkant/buitenkant paal.
    Hij zegt niet 'om tegen Sturm Graz goed te gaan spelen moeten we dit of dat' en ik denk niet dat er zo'n formule bestaat.
    Ik denk dat je 11 spelers nodig hebt die samen het beste team vormen en die fit genoeg zijn om die wedstrijd in principe uit te kunnen spelen.
    Ik vind dit interview: https://fcvideo.nl/video/ten-hag-met-vraagtekens-richting-sturm-graz~3yDbBnv/
    best geruststellend eigenlijk.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:15
    Kijk dit is een duidelijke uitspraak - bijvoorbeeld - van een Trainer na wat oefenwedstrijdjes.
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/829485/bezorgde-groenendijk-wil-meer-aankopen-heeft-met-twee-dingen-te-maken-.html
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:59
    Ja, oke, wat is de aangetoonde meerwaarde?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:13
    Hij is concreet in zijn reactie na een oefenwedstrijd.

    Groenendijk: "heeft met 2 dingen te maken" etc., duidelijkheid, weet waar het aan ligt en communiceert dat goed.

    Ten Hag:
    "Maar het belangrijkste is dat we mensen nu naar die 90 minuten hebben kunnen brengen"
    Tsja.....en dan weet je nog niks.....

    Dat wazige wordt ik altijd een beetje onrustig van, voor mij betekent dat een "rode vlag" van "ïk weet het niet" maar ik maak er wel een mooi verhaaltje van ;) ( bij herhaling )
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 00:39
    Oke, ik heb net het interview van Groenendijk even gekeken.
    Dit zegt hij:
    Ik ben boos. Tegelijkertijd zegt de voorbereiding weinig.
    Je wilt iedereen laten spelen. We hebben problemen op sommige posities. Dat is bekend. Dit is onacceptabel. Ik wil me niet verschuilen achter omstandigheden.
    We zijn nog niet klaar, dit is onacceptabel en niet genoeg.
    Ik wil niet teveel conclusies trekken, maar de problemen zijn duidelijk
    en die moeten we oplossen.

    Sorry, maar wat zegt hij concreet? Problemen op sommige posities en dit is onacceptabel. Wat 'dit' is, het resultaat? Het spel? wordt verder niet duidelijk.
    Hoe je dit kunt omschrijven als een duidelijk en goed gecommuniceerd verhaal is me een raadsel.
    Bovendien is het volstrekt onduidelijk waarom het nou onacceptabel is, aangezien resultaten in de voorbereiding volgens hem niks zeggen.

    Ten Hag heeft aangegeven dat nog niet iedereen fit is en dat hij twijfelt over wie gaan spelen.
    Beiden hebben inhoudelijk volgens mij niks gezegd wat duidt op hoe het beter moet.
    Daarnaast is er volgens mij geen regel dat een trainer zich tegenover de fans moet verantwoorden over het spel. Dat is een zaak van hem en de selectie.

    Dat je daar onrustig van wordt kan. Alleen dat iemand niet het achterste van zijn tong laat zien, betekent natuurlijk niet dat hij het automatisch dus ook niet weet.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 02:27
    Het zegt concreet 2 dingen;
    1) er is geen geld
    2) er is onderling geen concurrentie
    Je moet het natuurlijk wel willen lezen.

    Ten Hag zegt niets.....vage termen waar spelers niets mee kunnen.
    In de voorbereiding op het seizoen behaalde Ajax op de wat sterkere tegenstanders geen overwinning. De duels met Anderlecht (1-3), het Deense FC Nordsjælland (1-3) en Walsall (0-2) gingen verloren. De confrontatie met FCSB uit Boekarest eindigde onbeslist: 1-1.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 02:58
    Oh, ik dacht dat je voetbalinhoudelijk bedoelde.
    Dan zegt hij concreet 3 dingen.
    1, geen geld
    2, geen onderlinge concurrentie
    3, toch ben ik ontevreden over de prestaties.
    Nou, dat is lekker, punt 3 is in strijd met de gevolgen van punten 1 en 2. Lekker dan, dus je hoort dat de selectie niet op orde is, want er is geen geld, en toch had je het beter moeten doen, terwijl het dus logisch is dat het niet goed gaat.
    Ik zie niet in hoe dat goed is.

    Waar jij niks mee kunt.
    Hij zegt heel duidelijk dat het een proces is, waar alle dingen samen moeten vallen. Eerst is fitheid belangrijk, want er moeten voorrondes gespeeld worden. Dus staat alles in het thema van zo snel mogelijk wedstrijdfit worden.
    Verder ligt de focus op een eenheid creëren en de speelwijze inslijpen. Hij heeft vaker gezegd dat bij Ajax dominant en aanvallend voetbal wordt verwacht, dus laten we er voor het gemak van uitgaan dat hij dominant en aanvallend wil gaan voetballen.
    Dat dat allebei enige tijd nodig heeft lijkt mij logisch.
    Dat aan het begin van het proces de resultaten misschien nog niet zo zijn als je zou willen lijkt me daarnaast niet direct een probleem. Zeker niet als de focus ligt op fit worden en niet op resultaat.

    "Maar het belangrijkste is dat we mensen nu naar die 90 minuten hebben kunnen brengen"
    "Maar het belangrijkste is dat spelers in onze selectie nu wedstrijdfit genoeg zijn om 90 minuten te spelen."
    Dat is toch heel concreet?
    Vergeet trouwens niet dat jij alleen interviews ziet en spelers hem elke dag spreken en vragen kunnen stellen. Dan is het (misschien :p) duidelijker.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 03:03
    Groenendijk zegt precies wat hij denkt.
    Ten Hag weet het niet en denkt ""wat moet ik zeggen"...en zegt dan maar wat.
    Nogmaals, hij is wel eerlijk uiteindelijk als hij zegt dat hij twijfelt, maar dan weer: twijfelt hij over 3 , 4 , 5 of 6 bezettingen ...?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 03:14
    Ja, dat vind ik persoonlijk geen kwaliteit als je gedachtegang niet klopt.
    Hij zou juist begrip moeten tonen op basis van punt 1 en 2.

    Ten Hag weet het volgens mij precies.
    Ik zou het leuk vinden als je gewoon in zou gaan op wat ik zei, en niet alles negeert en zegt 'hij weet het gewoon niet', terwijl ik net heb zitten typen waarom hij het volgens mij juist wel weet :p
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 03:27
    Ik reageer op alles, maar ik contstateer op een gegeven moment ook dat mensen nu eenmaal een standpunt innemen en daar niet van af te brengen zijn.
    Ik vind dat prima, ik heb helemaal niet de neiging om iemand te overtuigen, ik geef mijjn mening slechts.
    De toekomst zal dan laten zien wat de realitieit is.
    Het probleem is dan ook nog, ik ken die ten Hagjes......ha ha gewoon de herkenning, managers die wel theoretisch enige kennis hebben maar het niet kunnen waarmaken in de praktijk, die gaan zich dan verstoppen achter wollige praat en semi professionele uitdrukkingen ha ha
    Dus waar jij aan denkt ben ik al vergeten, soms...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 03:33
    Oke, nou dan heb ik dat helemaal gemist zeker.
    Ik geef mijn mening omdat ik denk dat het zo zit. Ik ben daar best van af te brengen, omdat ik graag wil weten hoe het zit.
    Alleen als jij zegt 'het is wollige praat en hij weet het niet', terwijl ik logisch kan verklaren waarom hij het zegt vind ik mijn verklaring beter.
    Dus ik denk dat als je ergens niet op ingaat ik er maar van uit moet gaan dat ik mijn verklaring beter vind :p

    Ja, ik vind het wel vreemd dat hij het tot nu toe steeds wel een stapje hoger kon waarmaken in de praktijk en nu ineens niet. Het zou kunnen, iedereen heeft een top. Alleen zoals ik zei zegt hij logische dingen, dus ik maak me geen zorgen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 05:08
    Het gaat er om dat jij iets vind en ik ook, dat doen we allebei op grond van wie we zijn, de ervaring etc.,
    Dus op een gegeven moment kom je op een punt dat ik nog steeds denk dat ten Hag het nog steeds niet weet, hij kan mij niet overtuigen, maar jij denkt het tegenovergestelde, prima toch.
    Dat zijn allebei percepties, overdenkingen en misschien heb / krijg je wel het gelijk aan je zijde.
    Dus dan is het beter om het "te laten" en dan zien wij hoe het allemaal gaat verlopen, ik kan niet wachten totdat het seizoen begint.
    Ik hoop dat Ajax, met ten Hag, de heerschappij gaat overnemen, er wordt nu met serieus geld ingezet ( eindelijk ) maar er zijn voor mij 2 onzekere factoren; 1) ten Hag 2) de spits bezetting.



    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 08:05
    Dat is ook prima, maar stel jij ziet iets wat ik heb gemist, dan kan ik daar wat mee. Ik ben ook niet perfect :p
    Dat er uiteindelijk een verschil tussen ons zit verbaast me weinig :p

    Ik ook niet. Ik denk natuurlijk niet 'was het maar woensdag', Ten Hag heeft elke dag nodig ;)
    Ach misschien is het voor 1 een troost dat als een trainer zo goed is als zijn materiaal en Ajax qua selectie toch niet heel laag kan eindigen.
    De spitspositie, van mij had Huntelaar niet perse een nieuw contract hoeven krijgen. Hij deed het niet slecht, maar als je spits geblesseerd is kan hij geen heel seizoen spelen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 09:13
    Iedereen beschouwt dit van uit zijn eigen persoonlijkheid, ervaringen en opvattingen, het is interessant om te zien, na al die meningen ( nou ja, "al"...een hoop ) gelezen te hebben, wat nu feitelijk de uitkomst gaat worden.
    Dat is juist zo leuk, de ene keer valt het precies in elkaar volgens je verwachtingen, net als ik denk dat ik "er verstand van heb", zit ik er volkomen naast ;)

    Ze zitten natuurlijk met Dolberg in hun maag...vandaar dat contract met Huntelaar, had Dolberg nu bij Denemarken wat laten zien.... maar ze stelde hem niet eens op....
    Ik weet niet wat er aan de hand is met Dolberg.

    Ik hoop dat ten Hag er uitkomt, als hij verstandig is gaat hij bouwen op en vooral met Tadic en Blind, dus met die twee ( plus Hakim) een band scheppen en dan hopen dat hij de rest mee krijgt.....
    Dat is feitelijk wat Michels goed begreep, Hiddink ook; je "key" spelers kunnen je maken of breken.......ten Hag moet het vooral niet "alleen" willen doen .


    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 09:38
    Klopt. Daarom wil ik er zoveel mogelijk interessante beschouwingen van zien en horen, zodat 'mijn invloed' op mijn totaalbeeld kleiner wordt.
    (Iedereen werkt vanuit zijn eigen beperkende kader, hoe meer kaders, hoe breder het beeld)

    Ik weet niet of er echt veel aan de hand is. Hij kan best goed voetballen, maar hij werd door Bosz vooral heel goed gebruikt.
    Hij kon doen waar hij goed in was en het team draaide goed.
    Toen scoorde hij.. 16 keer in 26 wedstrijden, inclusief 3 tegen NEC, in mijn ogen een van de slechtste ploegen van de afgelopen jaren. Afgelopen seizoen 6 in 11 wedstrijden en 12 invalbeurten in een matig draaiend team, zonder vertrouwen.
    Daarnaast is een WK natuurlijk best een opgave als je echt net fit bent. Na zijn blessure heeft hij één keer langer dan een half uur gescoord (72 minuten tegen Excelsior, één doelpunt)
    Het WK is sowieso al een flinke opgave als je de eredivisie gewend bent, laat staan als je net weer een beetje aan het voetballen bent.
    Ik bedoel, het belangrijkste is toch dat ze je eerst richting die 90 minuten helpen. Anders ben je gewoon een vraagteken in de koffer van de bondscoach toch? (sorry, ik vind dit echt heel leuk :p)

    Ik denk wel dat dat de inzet is. Sowieso heeft hij vanaf dag 1 benadrukt hoe belangrijk en hoe goed Ziyech is. Wat ik overigens heel verstandig vind.
    Ach alleen, Bosz deed ook alles met Krüzen en niks met de rest geloof ik :p
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 10:22
    Ha, ha, Dolberg ligt liever in de koffer met iemand anders.....vermoed ik . Huntelaar is goed voor 13 doelpunten en Dolberg is een heel groot vraagteken, gezien de investeringen elders in het team begrijp ik niet waarom er niet nog wat geld gaat richting een spits.


    Bosz had dat niet zo nodig, die steun, had de wind er wel onder bij de spelers, liet ze spelen zoals hij dat wilde.
    Ten Hag is een ander verhaal, er is ook geen voetballer beter gaan spelen, dat gezag heeft hij niet wat Bosz wel had.
    Keizer had weer de symphatie van de spelers, Nouri etc., tsja, dan wordt Keizer er "hardhandig" uitgeschopt, slechts een sms je naar de spelers....hoe grof.....en dan; 'Hallo jongens ik ben ten Hag jullie nieuwe Trainer.....
    Dus dat is een moeilijke start die trouwens niet te verwijten is aan ten Hag, maar hij heeft wel met de consequenties te maken.....
    Dus steun zoeken bij de nieuwe ervaren spelers is voor ten Hag belangrijk, op basis van zijn ervaring en de omstandigheden wordt het anders moeilijk, erg moeilijk denk ik.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 14:57
    Dat denk ik ook, maar het blijft een vraagteken.
    Was vorig seizoen goed voor 13 doelpunten. Hij wordt elk jaar een stapje minder goed en minder stevig volgens mij.
    Ik heb het idee dat er wel enigszins rekening wordt gehouden met de opbouw van de selectie. Rechtsback is ook niet geheel overtuigend, maar meer dan 2 opties is ook vreemd. Dolberg, Huntelaar en iemand die beter is dan één van beide is vrij veel voor 1 positie.

    Bosz bouwde direct een goede band op met Ziyech, had Klaassen, Schöne (al vind ik dat geen sterke leider) en Sanchez die wel gewoon veel goedmaakte achterin. En Traoré wist ook wel wat Bosz van spelers en zijn team verwachtte.
    Dat zijn geen Tadic en Blind, maar waren die er wel geweest had Ajax waarschijnlijk eerder de tactiek onder de knie gekregen.

    Ik blijf erbij dat de eerste seizoenshelft moeilijk te beoordelen was.
    Daarnaast vind ik het discutabel (verrassing! :p) dat niemand beter ging spelen. Ziyech en Van de Beek volgens mij wel. En Veltman droeg aanvallend bij.

    Dat zo'n start in je nadeel kan werken ben ik met je eens.
    Helemaal als je dan ook nog meer gaat trainen en hogere eisen stelt. En het over dingen hebt waar mensen nog nooit van hebben gehoord, zoals hoog in de concentratie, rückraum, en het regelmatig hebt over processen, terwijl de hele voetbalwereld doet alsof dingen zomaar gebeuren.
    Dat moet je goed managen, maar dat heeft hij in Deventer en Utrecht ook gedaan. Nu is iedereen alleen kritischer op zichtbare dingen en verwachten spelers misschien weer iets meer.
    Ik weet niet of steun het goede woord is, maar zij zijn wel de sleutel tot (eerder) resultaten halen denk ik.

    Ik blijf erbij dat iemand gewoon toe kan zijn aan die stap. Elke goede trainer of toptrainer zonder naam heeft zich naar de top moeten werken.
    Ik ben het met je eens dat iemand halen met bewezen kwaliteiten op hoger niveau meer garantie zou bieden dan iemand die die niet heeft.
    (Ik luister wel als je gelijk hebt :p), maar dat betekent niet dat hij het niet zou kunnen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 20:30
    Dat is een keuze van Ajax geweest.
    Je kan kiezen, of je koopt kwaliteit aan middels een Trainer met alle ervaring over een periode van 10 jaar of je huurt een relatief onervaren man in die dan natuurlijk "alles nog moet ervaren" in de baas zijn tijd.
    In beide gevallen heb je geen garantie, maar de kans dat de ervaren man slaagt is groter en het prijskaartje ook.
    Het verbaasde mij dat deze Ajax directie eerst Keizer aanstelde, zonder ervaring, hem midden in het ( te verwachten ) leerproces ontsloeg en toen doodleuk voor een andere relatief onervaren coach koos.
    Je weet dan dat je een ontzettende onrustige periode tegemoet gaat vanwege het leerproces wat zo'n man weer moet doorlopen uiteraard.
    Ik kan me voorstellen dat je na Bosz, na Keizer een andere keuze maakt , maar dat hebben ze niet gedaan.
    Nu kunnen ze en moeten ze ten Hag niet zo maar ontslaan en hebben dus gekozen om de geldkraan helemaal open te draaien, het is er op of er onder voor ten Hag en de Directie.
    De oefenwedstrijden zeggen niet alles, maar ik denk niet dat de Directie er gerust op is en terecht.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    maandag 23 juli 2018 om 07:04
    Ja, ik heb toch het idee dat je hier wat dramatisch over doet.
    Elke dag maken mensen promotie naar functies die ze nog nooit hebben gehad, en volgens mij gaat het in veel gevallen ook goed, omdat iemand het een niveau lager uitstekend deed en toe was aan een stap.
    Het verbaast mij dat jij Keizer en Ten Hag in een categorie plaatst op basis van hun ervaring van topclubs. Er zijn zoveel verschillen tussen trainers dat beoordelen op 1 categorie niet goed af kan lopen.
    Ik denk dat je je wederom vergist.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    maandag 23 juli 2018 om 11:19
    Ik hoop dat ik mij vergis.
    Je moet denk ik stappen maken, of stap voor stap promotie maken, dat is de natuurlijke ontwikkeling.
    Ten Hag gaat van slechts 3 jaar ED ervaring ( dat is echt niks ) in de middenmoot, naar de top van de ED, met een totaal verschillend eisenpakket.
    Als je bovenmatig talent hebt, lukt je dat, heb je dat niet dan faal je.
    Ik kan "het talent"niet ontdekken, in tegendeel, hij maakt een onzekere, onhandige indruk, pers en spelers lachen hem uit.....

    Keizer had in ieder geval een Ajax achtergrond, ten Hag wat meer ervaring, dus ik "gooi ze op 1 hoop", allebei te licht.
    Ten Hag heeft niet alleen geen voldoende ervaring, maar heeft ook niets maar dan ook niets laten zien wat aanleiding zou kunnen geven om hem uitzonderlijke gaven toe te dichten.....ha ha sorry ;) Misschien ben jij z'n neefje wel ?

    Nu Overmars echter zoveel koopt zou het best wel eens kunnen zijn
    dat ten Hag het toch redt.
    Feitelijk compenseren dan de aankopen de betrekkelijke ervaring en de klasse van ten Hag.
    Of je ontslaat ten Hag, maar dat kunnen ze niet maken....of je gooit er zo veel geld tegen aan dat ten Hag wel Kampioen MOET worden...
    Een andere keuze heeft Ajax niet, dus ; "God/Geld zegene de greep....."




    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    maandag 23 juli 2018 om 11:34
    Ik geef toe dat 3 jaar ervaring in de eredivisie niet veel is.
    Ik denk wel dat als je snel leert en al op de goede weg bent, je in 3 jaar ontzettend veel kunt leren.
    Dat je bij Ajax een uitgebreider takenpakket hebt ben ik met je eens,
    maar totaal verschillend is het niet. De dingen die hij al wel kon zijn nog steeds nodig.
    Dat spelers hem uitlachen klopt volgens mij niet. Frenkie de Jong moest lachen toen het in een interview over die termen ging, maar dat wil niet zeggen dat spelers hem uitlachen.

    Ik vind dat niet vergelijkbaar. Keizers Ajax achtergrond is dat hij in de jeugd heeft gespeeld en een jaar het tweede heeft gedaan.
    Ik ben geen familie nee, al zou dat wel verklaren waarom ik hem altijd prima kan verstaan. :p
    Ik had hem met Bosz op mijn lijstje staan van beste trainers in de eredivisie. Ik vond dat hij het bij Utrecht goed deed doordat hij volgens mij veel uit de selectie wist te halen, zijn prestaties waren bovengemiddeld voor die ploeg. Daarnaast had ik het gevoel dat hij spelers beter maakte, of in ieder geval in staat was ze optimaal te laten presteren.
    Ook was hij een van de weinige trainers die niet dacht in hele vaste systemen van 10 jaar geleden. En het lukte hem om met Utrecht vrij goed weerstand te bieden aan Zenit. Dat vind ik heel knap en die verhouding gaan we in Europa ook zeker tegenkomen.

    Ik ben het met je eens dat de aankopen de kans op succes vergroten, maar ik heb het gevoel dat je redenering uitgaat van het idee dat Overmars deze aankopen met een ervarener trainer niet zou hebben gedaan.
    Terwijl ik denk dat een ervarener trainer ook om ervaren spelers had gevraagd en ze ook had gekregen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    maandag 23 juli 2018 om 11:42
    Ten Hag moet het gewoon laten zien nu; gaat hij goed wisselen, wordt het publiek verwend met leuk voetbal, weet hij het juiste team samen te stellen, maakt hij spelers beter ( Dolberg ) , maakt hij tactisch goede beslissingen.
    Allemaal zaken die Overmars niet kan kopen......maar ten Hag als toegevoegde waarde wel moet gaan leveren "boven op die aankopen".
    Dat gaan we dus zien en ik hoop dat we het beste van ten Hag nog niet gezien hebben en dat hij verrast .
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    maandag 23 juli 2018 om 11:46
    Misschien maak ik een fout in mijn redenering.
    Die zou dan zitten in de aanname dat er in Nederland trainers te vinden zijn die goed genoeg zijn voor Ajax.
    Zowel Bosz als Ten Hag achtte ik geschikt, omdat zij de twee trainers leken die een stap hogerop aan zouden kunnen.

    Ik ben het helemaal met je eens. Het verschilt zit hem nog maar in één woordje. Jij zegt verrast en ik zou zeggen dat hij het waarmaakt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zondag 22 juli 2018 om 02:49
    Volgens Ten Hag is het echter voornamelijk belangrijk dat zijn spelers weer minuten in de benen hebben. “Ik wist van tevoren dat ik richting Sturm Graz nog een koffer vol met vraagtekens zou hebben”, zegt de Ajax-trainer in De Telegraaf. “Maar het belangrijkste is dat we nu mensen richting die negentig minuten hebben kunnen brengen. We zullen niet de absolute topvorm hebben, maar dat heeft geen enkele ploeg op dit moment.”

    Volgens Ten Hag moet er dan ook niet te zwaar getild worden aan de oefennederlaag tegen Walsall. “Laten we vooral niet vergeten dat deze wedstrijd midden in het trainingskamp viel. Er is keihard getraind en dat hadden we in de opbouw ook nodig. Nu zullen we gas terugnemen. Ik weet zeker dat de spelers woensdag veel frisser zullen zijn. Er zijn nog wel drie, vier of vijf posities waarover ik twijfel richting het duel met Sturm Graz.”

    Dit is dus wat ik vaag vindt:
    "mensen en 90 minuten blah blah blah" ???????
    en dan:
    "wedstrijd midden in het trainingskamp viel" ???????

    Je voelt toch dat dit nergens op slaat, ontwijkend is......?
    Je hoeft dat niet te vinden, maar mij verbaast het, hij is misschien nog het eerlijkst op het eind waar hij zegt te twijfelen over zo'n 30 tot 50%
    van de bezetting, dat is best wel veel 1 week voor Sturm Graz.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    zondag 22 juli 2018 om 03:10
    Ik heb het nu net getypt, maar voor de duidelijkheid hier dan ook even:
    Die bla bla bla over 90 minuten:
    Hij bedoelt gewoon dat het allerbelangrijkste voor de ontmoeting met Sturm Graz was dat de selectie wedstrijdfit zou zijn.
    Dat lijkt mij persoonlijk ook het belangrijkste. Je kunt sowieso in een voorbereiding geen hele tactiek inslijpen, en zelfs als dat zou kunnen moet je vervolgens wel fit genoeg zijn om hem uit te voeren, anders kom je 2-0 voor en wordt het misschien nog 2-2.
    Zijn we het erover eens dat het belangrijkste is dat je fit genoeg bent om een wedstrijd te spelen?
    Als je een lijstje maakt staat die gewoon bovenaan.

    Als jij op trainingskamp als doel hebt om fit te worden, en de beste manier is hard trainen en een wedstrijd spelen, moet je je dan druk maken over dat je misschien verliest of focus je je op je doel van fit worden?

    Dat voel ik niet. Logisch redenerend kom ik erop uit dat ik het heel logisch vind wat hij zegt.
    Als hij deze dingen had gezegd als analist over Ajax had ik het een goede en logische analyse gevonden.
    Dat het in zijn rol als trainer van Ajax gezien kan worden als excuus verandert voor mij niet dat ik het een goede analyse vind.

    Overigens, nog een gedachte over die twijfels over 3, 4, 5, posities (27%- 45%, niet overdrijven ;) )
    Hypothetisch:
    Als je het beste team op wilt stellen.
    En je twijfelt door fitheid over je spits.
    En spits 1 is goed met linksbuiten A
    En spits 2 is goed met linksbuiten B
    'Twijfel' je over twee posities, terwijl je eigenlijk alleen twijfelt over de fitheid van een speler.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:31
    Dat weet Ten Hag ook nog niet. Hij twijfelt -openlijk- over zes posities en moet over vijf dagen aan de bak ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:37
    Heb nog wel een goed gevoel bij hem.. maar denk dat ik daar een van de weinige in ben
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:42
    Een coach/leider mag twijfelen, maar moet dat niet zo opzichtig laten blijken aan spelers, en zelfs de buitenwacht. Een dodelijke beginnersfout.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:07
    Zodra je stress, angst of zenuwen openbaarlijk laat zien.. kan het snel voorbij zijn
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:20
    Kom nou. Dit is echt drama maken om niks hoor :p
    Alsof het een geheim is dat er spelers nog niet topfit zijn. Of dat Tadic er nog niet is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:23
    Vind jij dat Ten Hag zelfverzekerd over komt?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:38
    Vind ik een lastige vraag. Ik heb niet het gevoel dat hij twijfelt aan waar hij mee bezig is of wat hij moet doen. (Ja, hij twijfelt over wie fit zijn en wie dan goed samen kunnen spelen, maar volgens mij heeft hij er wel vertrouwen in dat dit hem gaat lukken.

    Ik heb wel het gevoel dat hij moest en misschien nog moet wennen aan hoe hij benaderd wordt.
    Volgens mij is heel veel kritiek op zijn persoon nieuw voor hem. Hij zegt hele zinnige dingen, maar het gaat alleen over zijn presentatie.
    Ik heb persoonlijk het gevoel dat hij daar zijn weg in moet vinden. Daarnaast zijn de resultaten nog niet zo briljant en hij lijkt me het type dat zich daar wel naar gedraagt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:45
    Ten Hag kan en moet geen Gertjan Verbeek worden. "Veel geblaat en weinig wol". Maar ik vind dat zijn presentatie wel erg afleidt van de inhoud. Cocu was m.i. overigens ook niet altijd overtuigend ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:52
    Dat zie ik niet gebeuren. Verbeek hoor ik zelden goede dingen zeggen, terwijl ik Ten Hag analytisch vooral heel sterk vind.
    Als iedereen het alleen maar heeft over je accent en uitstraling klopt het dat de presentatie afleidt van de inhoud.
    Al denk ik dat dat ook afneemt als de resultaten goed zijn.
    Leuk dat je over Cocu begint, ik dacht ook aan hem. Die was het denk ik ook niet gewend dat het belangrijk is hoe je kijkt als je een vraag beantwoordt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:47
    Ben het compleet met je eens, ten hag werd midden in het seizoen in de rommel van bergkamp/keizer gegooid en is nog steeds bezig met opruimen.. hoop voor hem dat het wat wordt. Ten Hag, Bosz, Cocu en de boer zijn de trainers die het op dit moment moeten doen. Van der gaag bij NAC zie ik het daarbuiten ook goed doen dit seizoen :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Ik denk inderdaad dat NAC een uitstekende slag heeft geslagen met Van der Gaag. Helemaal omdat hij ook fan is van leuke en handige spelers. Die heeft City wel.
    De Boer ben ik niet van overtuigd. Dat je met Ajax kampioen kunt worden van Nederland vind ik niet perse knap. Zelfde geld voor Cocu, maar die vind ik wel realistischer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:58
    Toen nac een trainer zocht zei ik gelijk tegen een fanatieke aanhanger 'Van der gaag is jullir man' kennelijk heeft het bestuur van NAC mij afgeluisterd ;) daarbuiten is de boer in maffiaitalia de fout ingegaan om gelijk een stap naar inter te nemen.. en als je naar een club als palace gaat, DAT TOTAAL NIET BIJ HEM PAST.. dan is het een enorme domper.. Cocu daarintegen zie ik wel slagen bij Fenerbahçe
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:02
    Leuk is dat he? Als ze naar je luisteren? Ik ben ook blij dat Overmars mijn naam heeft gezien hier op VP :p
    Ja, maar bij beide clubs had hij een slecht plan. Namelijk 'precies doen wat ik bij Ajax deed'. En zo fantastisch was het bij Ajax niet eens.
    Ik denk dat Cocu handiger is dan De Boer, maar ik vind hem ook niet echt geweldig. Ik hoop dat hij het redt, maar ik heb mijn vraagtekens.
    Cocu had in Eindhoven ontzettend veel krediet, bij Fenerbahce is hij gewoon de trainer en die kan best ontslagen worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:03
    Denk dat we kwa meningen redelijk op een lijn zitten :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:07
    Dat idee heb ik wel. Meestal word ik tijdens discussies vaker voor gek verklaard :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:06
    Nu alleen hopen dat de KNVB keertje meeleest :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:07
    Haha, ik ben bang van niet. Die doen niet aan goed beleid als VP in de gaten houden :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:24
    Het moet niet alleen van tadic afhangen ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:38
    Doet het ook niet. Het zou me verbazen als hij direct speelt woensdag.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9637
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:18
    Omdat je graag ziet dat Ajax geen Kampioen wordt, moet je er wel bij zeggen ;)
    Zo heb ik een heel goed gevoel bij van Geel, als TD bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3221
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:17
    Ik blijf het zeggen, Veltman is geen back...
    Ik vraag me echt af of er ooit een trainer komt die dat begrijpt xD
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:19
    Nee, maar centraal gaat het ook vaak niet goed genoeg. Op rechtsback heb je er minder last van :p
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3221
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:23
    Niet als je tegen psg speelt en neymar tegenover hem staat haha.
    Die geeft 50% gas en weg is hij, Veltman mist gewoon snelheid voor de back positie vind ik.
    Echter heb ik wel respect voor hem, hij blijft nog steeds.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:24
    Hadden Tete nooit mogen laten gaan. Daar genieten ze in lyon nu van
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:28
    Ik vind ook dat hij de kwaliteiten mist voor een rechtsback. Aanvallend is het ook helemaal niks.
    Alleen centraal achterin maakt hij kostbaardere fouten. Het voelt een beetje als die gast die niet kan voetballen en in de jeugd op linksvoor, linkshalf of linksback komt omdat hij toch ergens moet staan. Maar dan bij Ajax.
    Of hij respect moet krijgen voor blijven weet ik niet. Er is ook nooit interesse.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3221
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:50
    Nou toen hij net op kwam wel.
    Toen speelde hij nog goed.
    Ik weet nog dat Ajax moest kiezen tussen denswil of Veltman, helaas vertrok de verkeerde (achteraf gezien).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27944
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:53
    Toen maakte hij volgens mij ook fouten, alleen was hij nog jong en zou dat vanzelf minder worden.
    En is Denswil echt veel beter geworden?
    Die zit nu ook alweer 3 jaar bij Brugge.
    Vind ik leuk
    xaja32 +187
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:50
    Idd is geen rechtsback
    En als cv is hij te klein
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:19
    Als jij ons het verlossende antwoord kan geven :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:54
    Mischien tijd om het hem hoogspersoonlijk te vertellen? :)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31453
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:51
    Ten hag is de achilleshiel van Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:17
    Ten Hag komt nogal onzeker over en dat zal de spelers niet meer vertrouwen geven. Maar ik ben bang dat Ziyech toch wel het grootste probleem van Ajax wordt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:28
    Op basis van wat? Is de smaakmaker in de groep en heeft al meerdere malen aangegeven het geen ramp te vinden om te blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:34
    Op basis van karakter en instelling. En Justin heeft meerdere malen aangegeven dat hij niet anders wlde dan bij Ajax blijven.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:57
    In tegenstelling tot Justin zegt Hakim altijd wel wat ie echt vindt, mede daarom is toen bij hem de aanvoerdersband afgenomen, omdat ie kritisch was op FC Twente. Achteraf kan je zeggen dat ie gelijk had ;-)

    Ik was ook nieuwsgierig wat voor houding hij zou hebben nu hij nog steeds bij Ajax onder contract staat, maar tot nu toe lijkt hij zeer gemotiveerd en gebrand op revanche na vorig seizoen. Is de smaakmaker in de groep, ligt heel erg goed in de groep. Is in niets de Ziyech van vlak voordat ie bij FC Twente vertrok, toen hij (ondanks dat ie nog wel geweldig speelde) zichtbaar ontevreden over het veld liep.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:59
    We zullen het zien. Ik laat me graag verrassen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:00
    Erg benieuwd naar het nieuwe seizoen, mag van mij vandaag nog beginnen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:05
    Dan gaan we dat regelen! ;)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:08
    Haha kon het maar ;-)

    Ben zo’n liefhebber dat ik zelfs de Belgische competitie altijd volg de eerste weken, aangezien de Eredivisie/PL/BL/JL nog niet zijn begonnen.
    Vind ik leuk
    035 +5520
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:38
    Nee. Beleid is de achilleshiel van een organisatie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    JustH +15269
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:52
    Hee daar is Teo, die gaat weer zeiken over de trainer van een andere club, gezellig. Zagen maar
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31453
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:06
    De waarheid. Niet zagen.

    Ajax verdient een betere trainer.
    Vind ik leuk
    JustH +15269
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:13
    Ben je het niet eens met zijn visie, of weet je die niet?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:53
    Een persoon op de bank is de grootste probleem
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:54
    Nou.. weten we dat ook weer. :p
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12686
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:54
    Blind wordt ook wel de aanvoerder, lijkt me niet meer dan logisch..
    Oefencampagne zegt idd vaak niet veel, we gaan het woensdag zien..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:55
    Tadic is woensdag er ook nog niet bij en dan kan het al te laat zijn Sjakie
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 18:56]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:55
    Wordt helemaal niks weer dit seizoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:56
    Hmmmm Swart dat is toch die demente man die denkt dat hij alles het beste weet voor Ajax?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:17
    Beetje raar om Sjaak dement te noemen, vast en zeker nooit van dichtbij meegemaakt. Dit gun je gewoon niemand
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20765
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:30
    Dat weet ie 9 van de 10 keer ook.
    Vind ik leuk
    JustH +15269
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:55
    Nee dat is je ouwe vaar!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    vrijdag 20 juli 2018 om 18:59
    Sjaak is mild. Maar dat is over 2 weken wel anders ben ik bang.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:06
    geen vertrouwen erin?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:35
    Heel weinig. Ik zie geen aanknopingspunten :p

    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:38
    zulk soort wedstrijden komen altijd te vroeg.
    Tref je een ploeg die al een paar weken eerder begonnen is zijn ze veel fitter en scherper .
    Dan hoeven ze niet eens over veel kwaliteit te beschikken om het je toch moeilijk te maken.
    Vind ik leuk
    Niels92 +24197
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:43
    Het gaat allemaal goed komen met Ajax, de stress bij een aantal Ajacieden is nergens voor nodig :)

    Woensdag staat Ajax er, en in de competitie ook, Wij zijn Ajax en wij gaan kampioen worden :)

    Proost op een mooi, warm en gezellig weekend :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:50
    tis in nederland zeker ook mooi weer?
    Vind ik leuk
    Niels92 +24197
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:55
    Je weet toch dat ik op de camping zit in het verre poppel ( België ) haha!

    Maar inderdaad in Nederland is het prachtig weer ook, volgende week gaat het zelfs dagenlang tropisch worden met temperaturen van 32/35 graden :)

    Al heeft niet iedereen wat met de camping, maar het is heerlijk vertoeven hier, zon, elke dag de BBQ aan, wij komen de zomer hier wel door :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:57
    blijf maar een beetje in de schaduw dan want je zal het waarschijnlijk zelf niet beseffen maar je zei net dat ajax kampioen gaat worden....

    een zonnesteek heb je vaak zelf niet in de gaten
    Vind ik leuk
    Niels92 +24197
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:57
    Ik heb geen zonnesteek, en die krijg ik ook niet :) Wees maar gerust, ik weet precies was ik zeg :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:59
    hopelijk is mariska slim genoeg om je regelmatig in te smeren en onder een parasolletje te zetten
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:11
    Ik loop te smeren als een reigah, lekker weer in Spanje man. Snap jou wel haha
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:12
    vooral ok blijven drinken... niks zo erg als dorst
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:12
    Heb n san Miguel in Mn handen, prima spul
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:15
    dat dacht ik ook, lekker man
    Vind ik leuk
    Niels92 +24197
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:19
    Grote partytent hebben we staan, en binnen een geweldige airco, mij kan niks gebeuren :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164586
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:22
    haha doe je goed ,geniet ervan
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:10
    Kom op, beetje vertrouwen houden!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2253
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:21
    Daar ga je al. Nog niets gespeeld en al aanvoerder maken. En met wat voor reden dan? Lekker op de bank zetten
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:25
    Daley is een geboren leider ;)
    Vind ik leuk
    JTE +158
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:23
    Veel te weinig getraind door verschillende redenen,o.a. blessures en WK,Blind,Tadic,de Jong hebben helemaal weinig getraind,kan me niet voorstellen dat we Sturm Graz verslaan
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:27
    *2 oefenduels gewonnen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20765
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:41
    Zo is dat Sjaak.
    Vind ik leuk
    Mari +8463
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:06
    Dat impliceert gelijk dat hij een vaste basisplaats heeft.
    Lijkt mij niet.
    De Ligt is de enige met zekerheid.
    Als hij blijft (haha)
    Vind ik leuk
    danny117869 +2322
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:19
    Letschert halen als verdediger Serie A ervaring en zich bewezen bij Utrecht
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:22
    Daley aanvoerder ? Wtf....whuahaaaaaaa
    Vind ik leuk
    Maxi +0
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:30
    Als we Suarez nog terughalen komt alles goed.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:33
    Is Daley Sinkgraven al fit?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:49
    Sjakie heeft wel gelijk
    Die Kristensen is Ajax onwaardig

    Dus gewoon met 3 verdedigers spelen in de eredivisie
    Onana
    Schuurs - de Ligt - tagliafico
    Blind
    Ziyech. . Tadic
    Frenkie

    Neres. Dolberg. Labyad

    Mocht Ziyech weggaan dan sinkgraven op links Tadic naar rechts
    Lekker creatief
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    Cookee +10564
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:29
    Ik zou je opstelling leuk vinden maar ik denk niet dat een nederlandse trainer nog zo aanvallend zou durven spelen.
    Mogelijk wil Ziyech liever niet spelen om voor zijn volgende club wel te mogen meedoen, ik ken die regel niet zo goed.
    Maar hoe dan ook is Sturm te sterk voor Ajax, dus gebruik dit als een oefenwedstrijd.
    Vind ik leuk
    Patje41 +615
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:00
    Hopen dat zowel Ajax als Sturm Graz met rouwbanden spelen ivm het overlijden van Heinz Schilcher. Minuut stilte is op zijn plaats. Rust zacht Heinz!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:34
    Volgens mij wordt Sturm Graz wat te hoog ingeschat. Onderschatting is dodelijk maar met een budget van 17 mln waarvan 5 mln sponsorgeld kan je toch echt niet veel verwachten. Dat kan en mag niet fout gaan. Volgens mij hebben alle NL clubs inmiddels genoeg wake up calls gehad
    Vind ik leuk
    Cookee +10564
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:25
    Dan moet je even Sturm v Rapid zien.
    https://www.youtube.com/watch?v=xDjwuYZS9C8

    Die zijn een paar maatjes te groot voor Nederland.
    Zij zijn de volgende eeuw in gestapt.
    Vind ik leuk
    Piccolo +170
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:48
    Hij is wel helemaal weg van Tadic hey
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:13
    Ajax in de markt voor pedrinho ? Geloof er niks van die is veel
    Te goed
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:15
    Denk dat Sjaak betaalt om iets te mogen raaskallen op deze site. Het is BIJNA net zo irritant als de "broertjes" Van der Kerkhof: ze denken alledrie dat de wereld nog net zo is als begin jaren 70. Manman! We zijn 50 jaar verder en de wereld heeft niet stilgestaan....
    Vind ik leuk
    Cookee +10564
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:20
    Wil je misschien ook ingaan op zijn verhaal en met argumenten komen waarom Sjaak is blijven stilstaan?
    Ik vind Sjaak altijd een doordacht verhaal hebben, hoewel het ook gekleurd is.
    Vind ik leuk
    harrie v. +688
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:19
    Tadic moet je aanvoerder maken!
    Dat is je beste speler, die moet je belangrijk maken. Niet zo'n Daley Blind, zal niet lang duren dat die weer uitgefloten wordt, dit is gewoon in principe een waterdrager. Balletjes inleveren bij die wat echt kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10564
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:18
    Wie kan echt voetballen? Tadic ja en Ziyech en labyad, verder houdt het niet over bij Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 05:39
    Zo lang ten Hag niet ontslagen word zal er ontevredenheid blijven in de selectie.Deze man zal nooit een club op een hoger niveau kunnen leiden naar sucses
    Vind ik leuk
    Cookee +10564
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:17
    Ten Hag kan wel een grote club leiden maar niet Ajax, hij was al kansloos toen hij tekende. Bij Utrecht kon hij bouwen, daar is Ajax de club niet voor. Zijn krediet is nu al null.
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:17
    Daley natuurlijk aanvoerder, met band en in het veld. Uur U nadert en het moet.....
    Vind ik leuk
    Cookee +10564
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:14
    Volgens mij is Sturm een paar maatjes te groot voor Ajax.
    Die lui hebben zo'n snelle techniek en zijn fysiek zo sterk en het speltempo ligt zo hoog. Kan geen kwaad om de hoop iets te temperen, want Ajax zal een topdag moeten hebben om hiervan te kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:57
    Het kan nog beter gevoetbald worden!!
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3247
    maandag 23 juli 2018 om 01:30
    Daley werd 6 jaar geleden nog uitgekotst door een groot gedeelte van de Ajax supporters, nu wordt hij voor 16 miljoen gekocht, wat kan oplopen tot bijna 21 miljoen terug gekocht.
    En hij moet dan aanvoerder worden, benieuwd of hij het lan waar maken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Swart heeft advies voor Ajax-coach Ten Hag: 'Aanvoerder maken en dan is het prima'