Kroatische 'werkweigeraar' ziet af van medaille: 'Ik speelde niet in Rusland'

    Kroatische 'werkweigeraar' ziet af van medaille: 'Ik speelde niet in Rusland'

    vrijdag 20 juli 2018 om 20:34

    Nikola Kalinic heeft het aanbod om een zilveren WK-medaille te ontvangen afgewezen. De spits van Kroatië is van mening dat hij geen recht heeft op eremetaal, nadat hij al vroeg in het toernooi werd weggestuurd.

    De dertigjarige Kalinic weigerde in de slotfase van de eerste groepswedstrijd van de Kroaten tegen Nigeria (2-0) om in te vallen. Bondscoach Zlatko Dalic was onverbiddelijk en stuurde de AC Milan-speler meteen naar huis. Zonder Kalinic presteerden Kroatië vervolgens boven verwachting op het WK. De finale werd bereikt, waarin Frankrijk uiteindelijk een maatje te groot bleek: 4-2.

    Op verzoek van zijn teamgenoten en de technische staf kreeg Kalinic alsnog een medaille aangeboden van de Kroatische voetbalbond. De aanvaller heeft dat aanbod echter vriendelijk afgewezen, vertelt hij aan Sportske Novosti. "Bedankt voor de medaille, maar ik speelde niet in Rusland."

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +4229
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:43
    Dat is wel sterk van hem, wat ie verder ook maar heeft misdaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:43]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:45
    Karakter hebben ze bijna allemaal in oost Europa... mag ook wel na zo lange onderdrukking vanuit Moskou
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:50
    Onderdrukking vanuit Moskou?

    Voormalig Joegoslavie was samen met Zwitserland de enige land die onafhankelijk was van Oost en west.

    Ken je geschiedenis alvorens je onzin komt verkopen.

    Nooit onder de Sovjet vlag geweest!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:52
    Wie waren de leiders...

    En ik zeg ook oost Europeanen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Josip Broz "Tito" was de enige Joegoslavische leider!

    Ga nu niet nog slimmer doen, aub!

    Kroatie was onderdeel van Joegoslavie, in zuid oost Europa.

    Een schiereiland tussen Griekenland en Italie genaamd de Balkan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:55]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Ja en tito was de vriend van Stalin tot ze ruzie kregen...


    Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:57
    Maat... ga wat boeken lezen!

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:58
    Google zelf eerst zoals ik dat ook heb gedaan.. hij was gewoon vrienden met de grootste massa moordenaar
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:01
    Zonder die massamoordenaar was jij een Duitser geweest nu, mafkees! Haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:02
    Dat is bullshit de meeste moorden zijn na hitler gepleegd!
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:06
    Ik ben een trotse Joegoslaaf en kan hele spreekbeurten houden wat betreft ons geschiedenis.

    Aub... nogmaals, doe je eigen research hou mij erbuiten!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:07
    ja En? Wat we van Joegoslavië weten is dat niemand daar het zelfde wil en kreeg...
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:39
    Waar kom je vandaan uit Joegoslavie?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:49
    Ik ben geboren in Sarajevo, maar kom uit een gemengd huwelijk.

    Mijn vader is half Montegrijns, mijn moeder half Kroaat.

    Dat maakt mij dus half Bosnisch, kwartk Monegrijns en kwart Kroaat.

    Ik zeg daarom altijd gewoon Joegoslaaf, dat is het makkijkste 😉
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:58
    Voor mij is het ook eigenlijk ook nog altijd Joegoslavie.
    Ben er verschillende keren op vakantie geweest . In de tijd van Tito maar ook nog daarna. En niet alleen in de toeristische plaatsen maar ook waar geen enkel toerist ooit gekomen was.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:06
    Stel je voor wat een wereldelftal dat zou zijn geweest.

    Dan waren we nu wereldkampioen!

    Kroatie aangevuld met wat Servische toppers, of de Bosnische Dzeko, Pjanic... wat te denken van spelers als Ibrahimovic maar ook Shaqiri!

    Man man man
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:28
    Joegoslaven bestaan niet meer. Wat ben je dan wel?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:31
    Zie
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 00:39]
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:39
    Excuses, zie mijn bericht van 23:49, iets naar boven scrollen dus.. haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:36
    En had dat zo weg geweest? Hadden we nu een groot Duitsland geweest en we allen kunnen mee dijnen op Otto Lagerfett.
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:44
    En we waren vaak WK voetbal geweest.
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:38
    Chick en Candy zijn niet meer verkrijgbaar!
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3444
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:11
    Mooi geGoogled.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:26
    Wat precies?

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 22:27]
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3444
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:55
    Alles.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:36
    Al was dat zo...

    Echter ken ik de Joegoslavische geschiedenis zo'n beetje uit mijn hoofd. Ik kom er vandaan. Sommige dingen heb ik inderdaad van google, sommige uit boeken, sommige van youtube maar ook heel veel van mijn ouders natuurlijk.

    Ik ben een oorlogskind, mijn pa heeft 4 jaar gevochten. Ben dus best nationalistisch opgevoed en zodoende van veel geschiedenislessen mogen genieten thuis aan tafel met mijn oude man.

    Maar ik kan je vertellen dat ik ook met de Nederlandse en Europese geschiedenis aardig bekend ben.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:47
    Mooi dat jullie nu een mooier bestaan hebben, klote oorlogen altijd.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:52
    Wat is mooier?

    Als Tito onsterfelijk was dan was er nooit oorlog geweest en waren we een welvarend en mooi vakantieland.

    Dan was ik waarachijnlijk nooit hier gekomen en was mijn kleine zusje niet in Eindhoven geboren.

    Haha

    Al met al, heb ik geen recht om te klagen. Er zijn er veel te veel die zwaarder getroffen zijn!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 23:53]
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:56
    Dat jullie niet meer in een oorlog zitten en de kans hebben gehad om dat elders weer op te bouwen, maar zal toch een gemis zijn, dat bedoel ik met mooier.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:57
    Zeer zeker met je eens!
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3444
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:46
    Gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:51
    Dank je wel!

    Waarmee precies?
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:10
    Onafhankelijk van Oost kun je toch echt niet zeggen. Onderdrukt door de SU ook niet, maar zonder de SU had Joegoslavië er toch echt anders uitgezien, in wat voor vorm dan ook.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:26
    Wij hadden een niet aanvalspact met de SU, dat was goed voor beide partijen.

    Onafhankelijk van zowel oost als west dat kan men wel.degelijk stellen!

    Lees de Warschaupact erop terug!

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 22:28]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:31
    Ik heb het dan ook over de invloed in de oorsprong van Joegoslavië. Het ontstaan van het land en het communisme kwamen toch echt door invloeden van de SU, daarom zeg ik dat het land er zonder de SU heel anders had uitgezien.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:44
    Joegoslavie is ontstaan rond 1920 zo uit mijn blote hoofd en draagt pas eind 1920 de naam Joegoslavie. Echter was dit een koninkrijk dat voortvloeide uit het grote Servische rijk uit het verre verleden.

    Het koninkrijk hield op met bestaan toen Duitse, Italiaanse, Hongaarse en Bulgaarse troepen Joegoslavië binnenvielen.

    Josip Broz zette een verzetsbeweging op genaamd de Partizanen. Deze groeide uit tot het grootste verzetsorgaan van het land.

    Ondanks ons pact met de Russen hebben we meer hulp gehad van het westen dan van de Russen tijdens ons verzet.

    Nadat Joegoslavie terug is gewonnen, is Tito benoemd tot de grote leider en was dit dus het begin van communistisch Joegoslavie!

    Ik moet je echt ongelijk geven man...

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 22:49]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12646
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:14
    Haha ik accepteer je gelijk.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:33
    Haha.. Dank!

    😋
    Vind ik leuk
    HJR +6822
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:16
    Dat klopt wat je zegt, maar met Tito waren ze wel zo communistisch als de Russen ;)
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:32
    Dat klopt zeer zeker! Maar dat is een ander verhaal!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:50
    Daar heeft ie volgens mij niet erg veel van meegekregen. Daar is ie te jong voor. Bovendien was het voormalig Joegoslavie wel beinvloed door Rusland, maar niet erdoor onderdrukt...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Volgens mij heeft hij gewoon de laatste oorlog meegemaakt...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2786
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:54
    Jij had het over onderdrukking vanuit Moskou. Dat is iets anders...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:56
    En dat is er nu nog steeds ook richting het westen... of heb je het nieuws gemist?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:58
    Maat, echt je bent zo ongelooflijk achterlijk dat je het zelf niet eens doorhebt. Sorry!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:59
    Dit terwijl voor 1948 de banden met de onder Jozef Stalin geleide Sovjet-Unie nauw waren, en die met westerse landen als het Verenigd Koninkrijk en de VS op wantrouwen berustten. Joegoslavië kreeg veel financiële steun van westerse landen. De relaties met buurlanden Albanië en Italië waren niet altijd goed, door de breuk met Stalin en de twist om Vrijstaat Triëst.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:01
    Klopt, waar lees jij onderdrukking?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:02
    O dus jij vindt communisme geen onderdrukking?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:04
    Maat, ga jezelf scholen. Dit heeft geen nut en ik ga niet eens meer reageren op je. Daar waar ik vamdaan kom is er bloed vergoten om dergelijke discussies en onenigheden.

    Jij bejt te ongeschoold om dat te begrijpen.

    Niets persoonlijks maar aub maat...
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:42
    Wat is het verschil toendertijd tussen de VS en de SU?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:01
    Verschil is enorm!

    Hemel en aarde!
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:14
    Vind je? De heksenjacht van McCarthy tegen de communisten?
    De apartheid in de zuidelijke staten.Het steunen van dictatoriale regimes.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:19
    Maat, lelijke is... je trekt mij echt aan mijn woord. Ik kan hierover uren lullen echt, maar ben bekaf en gun mijn vingers na een lange lange dag toch wat rust!

    Ik begrijp zeer zeker je punt en zal, mocht ik het niet vergeten, morgen uitgbreid abtwoord geven op je! Haha
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:22
    Prima en ik help je er wel aan herinneren al is dat morgen niet. Ga morgen een dag cultuur snuiven. Al zal het wel veel op het terras zijn;-)
    Wel truste
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:27
    Haha!

    Cultuursnuiven? Hoe doe je dat dan?

    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:34
    Truste!
    Vind ik leuk
    GOAL! +230
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:33
    Haha meester technicus... Jij geloofd die propaganda? Misschien ben jezelf een beetje onderdrukt, op een slinkse manier wel te verstaan...
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:56
    Die heb ik ook meegemaakt...


    Maat ga googlen ofso!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:57
    Heb ik ook al effe gedaan om te checken of ik het echt niet fout had...


    Maar nee dikke vrienden met de grootste moordenaar aller tijden Stalin geweest
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:00
    We hadden een pact met de Russen, dat klopt!

    Zijn er echter niet door onderdrukt of iets wat daarop lijkt.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:28]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:00
    Jij doet net alsof je er altijd bij bent geweest. En je weet zogenaamd alles maar je zit in de jordaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:01
    Klopt en heb een paspoort en id om mee te vliegen..

    Wat is je punt zit jij aan de linies in Ukraine dan?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:05
    Bijna ja. Zit er niet ver vandaan om eerlijk te zijn.
    Ik zit er 850 km vandaan.

    En ik woon er al een aantal jaar en spreek meer dan voldoende mensen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:06]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:08
    850km ... das 3 keer te ver voor een tomahawk hahaha


    Lekker dicht bij hoor
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:11
    Dat is vrij dichtbij ja. De afstanden zijn hier allemaal groot. Moskou is bijvoorbeeld maar een uurtje vliegen. Krasnodar een ruime half uur. Ik zit heel erg dicht in de regio en hier praten de meeste heel anders over Europa. De mensen hier gebruiken Europa alleen maar om geld te verdienen. Verder hebben ze er schijt aan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:12
    Maar is goed laten het hierbij...

    De beste man heeft karakter daar ben je het wel mee eens?
    Vind ik leuk
    Neutraal +616
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:31
    Ik snap jou wel. Men heeft niet door hoe breed het begrip onderdrukking is.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:32
    Welk land woon jij dan, @Midden-Noord?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:02
    Een ongelooflijk dom persoon.

    Zeldzaam!
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1102
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Wat heeft dat er nu weer mee te maken. Zucht.. of heb je dat nog in je hoofd zitten van je geschiedenis toets groep 7 vorige maand? Bijna naar de brugklas!
    Vind ik leuk
    The Iceman +6692
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Kroatië ligt alleen niet in oost-Europa en is niet vanuit Moskou geregeerd :p
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:52
    Prachtig dat er iemand is met hersenen hier op VP!

    Ik kom er vandaan, is hetzelfde alsof je zou zegge dat Nedereland door de Belgen is onderdrukt.

    Beledigend dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Degelijk wel Sovjet stromannen hadden de leiding
    Vind ik leuk
    The Iceman +6692
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Tito was alleen kort na de oorlog een maatje van Stalin, heeft daarna wel een andere weg gekozen.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:45
    Met China waren we ook altijd goed.

    Communisten onderling, denk ik zo..

    Al ben ikzelf alles behalve communist. Haha
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:12
    Misschien de leiding over jouw moeder die jou op aarde heeft gezet. Als ze hadden geweten dat jij eruit zou komen dan had ze het waarachijnlijk niet eens overleeft.

    Snappen wij elkaar nu een beetje, gap?

    Echt ik zou 10k geven alleen om je nu een kus te mogen geven voor al je wijze woorden hier vandaag!

    Waauw!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 23:55]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:13
    Oké waarom me moeder dr bij halen?


    Succes wou het net afsluiten maar dat gaat al niet meer nu.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:14
    Ik heb je op verschillende manieren verzocht af te sluiten maar je moest doorgaan en doorgaan.

    Vandaar dat we het nu zo doen.

    Laten we het over voetbal hebben, ben van mening dat je daarin meer thuis bent en eens stuk wijzer overkomt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:16
    Nog geen reden maar goed...

    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:19
    Die ga jij ook nooit begrijpen, hoeft ook niet!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Hij is gewoon eensgezind, hij weigerd alles. Zulke mensen heb je er ook tussen zitten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Hij heeft karakter heet dat dus
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:19
    Karakter heeft hij zeer zeker, echter niets met Rusland te maken!
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:35
    Meester, dat noemen we ‘vastgeroest in het eigen gelijk’, wat net even wat anders is dan karakter. Iemand met karakter bijvoorbeeld geeft zijn ongelijk gewoon toe.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:57
    Dat valt allemaal best wel mee. Alle beelden staan op de Balkan fier richting Moskou. Er is veel verdeeldheid over Europa. Je zit ernaast en je neemt het over van krantjes.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6692
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:58
    Kroatie en Servië is wat dat betreft wel een wereld van verschil.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:03
    Dat sowieso. Maar da's ook niet gek. Trouwens Servië werkt nog steeds met de Russen samen. Die hebben laatst een bestelling gedaan om het arterie uit te breiden. In de meeste Balkan landen staan alle beelden er nog uit Rusland. Verdeeldheid heb ik overal gehoord in Oost Europa of op de Balkan. Om heel eerlijk te zijn keren steeds meer landen zich tegen Europa. Met de Hongaren voorop met Victor Orban.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6692
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:10
    True, bedoelde ook meer dat Kroatie (en ook Slovenië) wel een stuk minder Rusland-minded is dan Servië. Orban keert zich idd af van de EU en zoekt toenadering tot Poetin. Vooral qua immigratie is hij niet blij met de EU. Bij andere landen valt het toch wel mee? In Polen keert de regering zich ook steeds meer tegen de EU, maar de bevolking lijkt dat niet te pikken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:18
    -Polen
    -Hongarije
    -Servië (geen EU land maar boos)(weet niet of het een Schengengebied is)
    -Bulgarije
    -Slowakije

    En dit in een tijdsbestek van een paar jaar. En dan heb je ook nog eens de bevolking die alleen gebruikt maakt van Europa om te verdienen. Ze hebben niks met Europa verder. Ze houden hun eigen regels erop na. Dat zie je alleen al in het verkeer hier in die landen. Volgens de Europese richtlijnen mogen ze niet bellen achter het stuur. Ze doen het toch, hebben ze schijt aan. Het boeit ze niet, deze mensen krijgen je nooit westers.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:51
    In grote lijnen heb je wel gelijk Harry, maar vergeet een paar grondregels niet. Eenmaal toegetreden tot de Europese Unie heb je ingestemd met een groot aantal zaken. Dat wil zeggen dat je instemt met zaken waar je je aan dient te houden. Een gedrag dat daarvan afwijkt past niet binnen een Unie waar je nu juist af wilde van allerlei richtingen die geen enkel land apart verder zou brengen.
    De Unie is niet een winkel waar je kunt shoppen: Dit wil ik wel, dat wil ik niet. Ik denk dat deze houding, met Orban van Hongarije voorop, wel eens tot grote veranderingen zal leiden. Daar zullen de landen die jij in dat rijtje hebt staan, uiteindelijk grote spijt van krijgen. En ja, alle landen die je noemt behoren tot het Schengengebied, hetgeen wil zeggen dat daarin een verstrenging plaatsvindt van vrijelijk verkeer van personen en goederen. Het Schengenverdrag geeft aan dat een vluchteling die in een aan het verdrag gebonden land het eerst binnenkomt, daar niet meer wordt weggestuurd naar een ander Schengenland, afgezien van de te verdelen vluchtelingen die Italie en Griekenland binnenkwamen en waar we dat dus anders voor hebben geregeld (vanaf 2015 of 2016).
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:53]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:57
    Daarom zijn het nu nog lidstaten. Er is in het begin en termijn van 30 jaar vastgelegd om orde op zaken te stellen. Je kunt mensen niet zo maar laten veranderen. Hongarije heeft zelfs hekken gebouwd en luisteren niet naar Brussel. Al die landen die ik opnoem nemen geen vluchtelingen op. Die weigeren dat. Bij de Turks Bulgaarse grens lopen zelfs oud soldaten en sympathisanten die vluchtelingen tegenhouden en terug de grens over sturen. Ik ben het er misschien niet mee eens maar het gebeurd wel. Het termijn is voor 30 jaar vastgelegd per lidstaat. Ik betwijfel of ze ooit aan de voorwaarden gaan voldoen.

    https://www.youtube.com/watch?v=NwJSGy3-PDM
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:03
    Daar leer ik ook weer wat nieuws!
    Vind ik leuk
    mcmodd +21355
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:05
    Ja, maar dat geldt wel voor alle lidstaten, dus ook voor Nederland. Het afwijken van wat is afgesproken hoeft niet getolereerd te worden, er zijn allerlei sancties mogelijk waar de aangesloten lidstaten mee kunnen worden geconfronteerd. Het is niet zo dat ze nog dertig jaar op de oude voet verder kunnen gaan als ze lidstaat worden. Het komt erop neer dat ze de eerste periode tot 30 jaar onder een soort verscherpt toezicht staan en op bepaalde momenten aan normen moeten gaan voldoen, inclusief de financiele normen.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:32
    Bosnie, kroatie, kosovo, albanie zijn alles behalve Rusland minded.

    Slovenie valt nog te betwisten!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:00
    Hmm daarom bellen ze ons... ze zijn bang voor invasies bedoel je. De grens landen rijden NATO tanks door de straten en dat komt door de troepen bewegingen van de Russen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:07
    De Russen verdedigen hun eigen grens mafketel! Het is de NAVO die dreigend is, zet je oogkleppen af!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:09
    Met aanvals wapens? Vindt mobiele nucleaire raketten niet echt verdedigings wapens haha
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:12
    Laat je niet zo beïnvloeden door de media man.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:15
    Inderdaad de Russische media is bullshit propeganda..

    Dit verhaal komt namelijk van de Russisch staats tv gebracht door Dmitry Kiselyov.

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:19
    Daaaaag staatsslaaf!
    Vind ik leuk
    Den Daats +6379
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:50
    Jij zou je mening eigenlijk niet meer MOGEN verkondigen na je eerdere uitspraken.

    Lees wat boeken, kijk wat docu's, kom dan terug dan praten we verder...

    Mensen als jij zijn misschien wel de grootste gevaar voor ons samenleving!
    Vind ik leuk
    Futre +2503
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:20
    Laat het los, gap. Gun hem z’n eigen waarheid.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:22
    Inmiddels gedaan. Men moet zelf wakker worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:24
    https://www.google.nl/amp/s/www.bbc.com/news/amp/world-europe-37606114

    Met video dat meneer uit Rusland met nukes dreigt.. en inderdaad klaar zo. Tegen de doven en blinden win je nooit.
    Vind ik leuk
    Objectief +3035
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:41
    Ik snap niet dat je reageert op zo’n domoor
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:54
    Ik vind dat als je stukken land annexeert je niet echt je eigen grenzen aan het verdedigen bent.
    En als je nu zegt dat het was/is om mensen van Russische komaf te beschermen, in 1938 gebeurde dat ook.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zaterdag 21 juli 2018 om 07:33
    Als je doelt op de Krim. Daar is netjes gestemd en er wonen alleen maar Russen. Vroeger was het al van de Russen.
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:35
    Ja in Sudetenland woonde ook heel veel mensen van Duitse komaf .
    En dan heb je natuurlijk ook nog dat stuk in Georgië wat voor de Krim bij Rusland gevoegd werd.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10214
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:04
    Kroatië is Zuid Europa.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zaterdag 21 juli 2018 om 07:34
    Balkan. Maar wel Zuid Europa ja.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +685
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:44
    Gewoon consequent gedrag, dom gedrag natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1968
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:46
    Vieze egoïst het is je land idioot zoiets doe je niet.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4229
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:49
    Je maakt ook geen foute deal met een gemeente, zoiets doe je niet.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zaterdag 21 juli 2018 om 07:36
    Ook niet met de nsb toch, dat doe je ook niet. Man overal is er wel een keer iets voorgekomen wat niet lekker zit. Hee maar ff iets anders, wat heb jij tegen PSV? Ik zie je alleen maar negatief zijn in de topics en je begint vaak over PSV. Valt wel heel erg op.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11331
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:49
    Dat ze hem die medaille uberhaupt hebben aangeboden..
    Verder wel netjes van hem zelf om 'm te weigeren..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Respect voor deze man, hij zag zijn land de finale spelen vanaf zijn leren bankje in zijn woonkamer.. balend zag hij ze verliezen en alsnog die medaille weigeren.. niets meer dan respect voor deze man.. houd niet in dat die een invalbeurt kan weigeren. Als mijn baas vraagt of ik het papierwerk wil afmaken en ik weiger poeehhh..m
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Een maatje te groot ? Hahahahahaha aub man. Zonder onze fouten hadden ze nooit zo makkelijk kunnen winnen. Maarja het is voetbal. Een mooie raare sport.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Zou hij ook nog een keer een wissel weigeren? Als hij dat zou doen, dan begrijp ik dit.
    Nu komen de spelers etc voor je op om alsnog een medaille te geven, is ook logisch, want hij zal vast hebben meegeholpen in de voorrondes. En als je dan het weigert, tja puur uit ego, dan is het zonde
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:54]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19375
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:38
    Je laat je land niet barsten.
    Vind ik leuk
    WED +202
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:56
    Dit is voetbalprimeur, als je zielig wilt doe over kroatie, Servië of welk land dan ook...get a life!
    Vind ik leuk
    Starkoo +573
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:05
    Goed voorbeeld hadden ze allemaal moeten doen nu denkt Poetin ik doe alles goed lol
    Vind ik leuk
    Dani82 +834
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:17
    Ik dacht dat ik me ingeschreven had voor een voetbal forum
    Vind ik leuk
    Birdiemann +260
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:22
    Hoezo , Frankrijk was een maatje te groot ? Kroatie is gewoon genaaid door de arbitrage en dat misselijke ventje Griezmann
    Vind ik leuk
    Het Brein +3480
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:43
    De derde doelman ook niet...hmm..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:22
    Inderdaad, want hij is een domme lul die niet in teamverband wilde opereren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kroatische 'werkweigeraar' ziet af van medaille: 'Ik speelde niet in Rusland'