Kroatische 'werkweigeraar' ziet af van medaille: 'Ik speelde niet in Rusland'

    Kroatische 'werkweigeraar' ziet af van medaille: 'Ik speelde niet in Rusland'

    vrijdag 20 juli 2018 om 20:34

    Nikola Kalinic heeft het aanbod om een zilveren WK-medaille te ontvangen afgewezen. De spits van Kroatië is van mening dat hij geen recht heeft op eremetaal, nadat hij al vroeg in het toernooi werd weggestuurd.

    De dertigjarige Kalinic weigerde in de slotfase van de eerste groepswedstrijd van de Kroaten tegen Nigeria (2-0) om in te vallen. Bondscoach Zlatko Dalic was onverbiddelijk en stuurde de AC Milan-speler meteen naar huis. Zonder Kalinic presteerden Kroatië vervolgens boven verwachting op het WK. De finale werd bereikt, waarin Frankrijk uiteindelijk een maatje te groot bleek: 4-2.

    Op verzoek van zijn teamgenoten en de technische staf kreeg Kalinic alsnog een medaille aangeboden van de Kroatische voetbalbond. De aanvaller heeft dat aanbod echter vriendelijk afgewezen, vertelt hij aan Sportske Novosti. "Bedankt voor de medaille, maar ik speelde niet in Rusland."

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:43
    Dat is wel sterk van hem, wat ie verder ook maar heeft misdaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:43]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:45
    Karakter hebben ze bijna allemaal in oost Europa... mag ook wel na zo lange onderdrukking vanuit Moskou
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3231
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:50
    Daar heeft ie volgens mij niet erg veel van meegekregen. Daar is ie te jong voor. Bovendien was het voormalig Joegoslavie wel beinvloed door Rusland, maar niet erdoor onderdrukt...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Volgens mij heeft hij gewoon de laatste oorlog meegemaakt...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3231
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:54
    Jij had het over onderdrukking vanuit Moskou. Dat is iets anders...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:56
    En dat is er nu nog steeds ook richting het westen... of heb je het nieuws gemist?
    Vind ik leuk
    GOAL! +449
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:33
    Haha meester technicus... Jij geloofd die propaganda? Misschien ben jezelf een beetje onderdrukt, op een slinkse manier wel te verstaan...
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1800
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Wat heeft dat er nu weer mee te maken. Zucht.. of heb je dat nog in je hoofd zitten van je geschiedenis toets groep 7 vorige maand? Bijna naar de brugklas!
    Vind ik leuk
    The Iceman +9037
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Kroatië ligt alleen niet in oost-Europa en is niet vanuit Moskou geregeerd :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Degelijk wel Sovjet stromannen hadden de leiding
    Vind ik leuk
    The Iceman +9037
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Tito was alleen kort na de oorlog een maatje van Stalin, heeft daarna wel een andere weg gekozen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Hij is gewoon eensgezind, hij weigerd alles. Zulke mensen heb je er ook tussen zitten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
    Hij heeft karakter heet dat dus
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:35
    Meester, dat noemen we ‘vastgeroest in het eigen gelijk’, wat net even wat anders is dan karakter. Iemand met karakter bijvoorbeeld geeft zijn ongelijk gewoon toe.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:57
    Dat valt allemaal best wel mee. Alle beelden staan op de Balkan fier richting Moskou. Er is veel verdeeldheid over Europa. Je zit ernaast en je neemt het over van krantjes.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9037
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:58
    Kroatie en Servië is wat dat betreft wel een wereld van verschil.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:03
    Dat sowieso. Maar da's ook niet gek. Trouwens Servië werkt nog steeds met de Russen samen. Die hebben laatst een bestelling gedaan om het arterie uit te breiden. In de meeste Balkan landen staan alle beelden er nog uit Rusland. Verdeeldheid heb ik overal gehoord in Oost Europa of op de Balkan. Om heel eerlijk te zijn keren steeds meer landen zich tegen Europa. Met de Hongaren voorop met Victor Orban.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9037
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:10
    True, bedoelde ook meer dat Kroatie (en ook Slovenië) wel een stuk minder Rusland-minded is dan Servië. Orban keert zich idd af van de EU en zoekt toenadering tot Poetin. Vooral qua immigratie is hij niet blij met de EU. Bij andere landen valt het toch wel mee? In Polen keert de regering zich ook steeds meer tegen de EU, maar de bevolking lijkt dat niet te pikken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:18
    -Polen
    -Hongarije
    -Servië (geen EU land maar boos)(weet niet of het een Schengengebied is)
    -Bulgarije
    -Slowakije

    En dit in een tijdsbestek van een paar jaar. En dan heb je ook nog eens de bevolking die alleen gebruikt maakt van Europa om te verdienen. Ze hebben niks met Europa verder. Ze houden hun eigen regels erop na. Dat zie je alleen al in het verkeer hier in die landen. Volgens de Europese richtlijnen mogen ze niet bellen achter het stuur. Ze doen het toch, hebben ze schijt aan. Het boeit ze niet, deze mensen krijgen je nooit westers.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:51
    In grote lijnen heb je wel gelijk Harry, maar vergeet een paar grondregels niet. Eenmaal toegetreden tot de Europese Unie heb je ingestemd met een groot aantal zaken. Dat wil zeggen dat je instemt met zaken waar je je aan dient te houden. Een gedrag dat daarvan afwijkt past niet binnen een Unie waar je nu juist af wilde van allerlei richtingen die geen enkel land apart verder zou brengen.
    De Unie is niet een winkel waar je kunt shoppen: Dit wil ik wel, dat wil ik niet. Ik denk dat deze houding, met Orban van Hongarije voorop, wel eens tot grote veranderingen zal leiden. Daar zullen de landen die jij in dat rijtje hebt staan, uiteindelijk grote spijt van krijgen. En ja, alle landen die je noemt behoren tot het Schengengebied, hetgeen wil zeggen dat daarin een verstrenging plaatsvindt van vrijelijk verkeer van personen en goederen. Het Schengenverdrag geeft aan dat een vluchteling die in een aan het verdrag gebonden land het eerst binnenkomt, daar niet meer wordt weggestuurd naar een ander Schengenland, afgezien van de te verdelen vluchtelingen die Italie en Griekenland binnenkwamen en waar we dat dus anders voor hebben geregeld (vanaf 2015 of 2016).
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:53]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:57
    Daarom zijn het nu nog lidstaten. Er is in het begin en termijn van 30 jaar vastgelegd om orde op zaken te stellen. Je kunt mensen niet zo maar laten veranderen. Hongarije heeft zelfs hekken gebouwd en luisteren niet naar Brussel. Al die landen die ik opnoem nemen geen vluchtelingen op. Die weigeren dat. Bij de Turks Bulgaarse grens lopen zelfs oud soldaten en sympathisanten die vluchtelingen tegenhouden en terug de grens over sturen. Ik ben het er misschien niet mee eens maar het gebeurd wel. Het termijn is voor 30 jaar vastgelegd per lidstaat. Ik betwijfel of ze ooit aan de voorwaarden gaan voldoen.

    https://www.youtube.com/watch?v=NwJSGy3-PDM
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:05
    Ja, maar dat geldt wel voor alle lidstaten, dus ook voor Nederland. Het afwijken van wat is afgesproken hoeft niet getolereerd te worden, er zijn allerlei sancties mogelijk waar de aangesloten lidstaten mee kunnen worden geconfronteerd. Het is niet zo dat ze nog dertig jaar op de oude voet verder kunnen gaan als ze lidstaat worden. Het komt erop neer dat ze de eerste periode tot 30 jaar onder een soort verscherpt toezicht staan en op bepaalde momenten aan normen moeten gaan voldoen, inclusief de financiele normen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:00
    Hmm daarom bellen ze ons... ze zijn bang voor invasies bedoel je. De grens landen rijden NATO tanks door de straten en dat komt door de troepen bewegingen van de Russen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:07
    De Russen verdedigen hun eigen grens mafketel! Het is de NAVO die dreigend is, zet je oogkleppen af!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:09
    Met aanvals wapens? Vindt mobiele nucleaire raketten niet echt verdedigings wapens haha
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:12
    Laat je niet zo beïnvloeden door de media man.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:15
    Inderdaad de Russische media is bullshit propeganda..

    Dit verhaal komt namelijk van de Russisch staats tv gebracht door Dmitry Kiselyov.

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:19
    Daaaaag staatsslaaf!
    Vind ik leuk
    Futre +2921
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:20
    Laat het los, gap. Gun hem z’n eigen waarheid.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:22
    Inmiddels gedaan. Men moet zelf wakker worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:24
    https://www.google.nl/amp/s/www.bbc.com/news/amp/world-europe-37606114

    Met video dat meneer uit Rusland met nukes dreigt.. en inderdaad klaar zo. Tegen de doven en blinden win je nooit.
    Vind ik leuk
    Objectief +3068
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:41
    Ik snap niet dat je reageert op zo’n domoor
    Vind ik leuk
    Stranger +4969
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:54
    Ik vind dat als je stukken land annexeert je niet echt je eigen grenzen aan het verdedigen bent.
    En als je nu zegt dat het was/is om mensen van Russische komaf te beschermen, in 1938 gebeurde dat ook.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    zaterdag 21 juli 2018 om 07:33
    Als je doelt op de Krim. Daar is netjes gestemd en er wonen alleen maar Russen. Vroeger was het al van de Russen.
    Vind ik leuk
    Stranger +4969
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:35
    Ja in Sudetenland woonde ook heel veel mensen van Duitse komaf .
    En dan heb je natuurlijk ook nog dat stuk in Georgië wat voor de Krim bij Rusland gevoegd werd.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:04
    Kroatië is Zuid Europa.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    zaterdag 21 juli 2018 om 07:34
    Balkan. Maar wel Zuid Europa ja.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1135
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:44
    Gewoon consequent gedrag, dom gedrag natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3569
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:46
    Vieze egoïst het is je land idioot zoiets doe je niet.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:49
    Je maakt ook geen foute deal met een gemeente, zoiets doe je niet.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91419
    zaterdag 21 juli 2018 om 07:36
    Ook niet met de nsb toch, dat doe je ook niet. Man overal is er wel een keer iets voorgekomen wat niet lekker zit. Hee maar ff iets anders, wat heb jij tegen PSV? Ik zie je alleen maar negatief zijn in de topics en je begint vaak over PSV. Valt wel heel erg op.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12708
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:49
    Dat ze hem die medaille uberhaupt hebben aangeboden..
    Verder wel netjes van hem zelf om 'm te weigeren..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Respect voor deze man, hij zag zijn land de finale spelen vanaf zijn leren bankje in zijn woonkamer.. balend zag hij ze verliezen en alsnog die medaille weigeren.. niets meer dan respect voor deze man.. houd niet in dat die een invalbeurt kan weigeren. Als mijn baas vraagt of ik het papierwerk wil afmaken en ik weiger poeehhh..m
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Een maatje te groot ? Hahahahahaha aub man. Zonder onze fouten hadden ze nooit zo makkelijk kunnen winnen. Maarja het is voetbal. Een mooie raare sport.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:53
    Zou hij ook nog een keer een wissel weigeren? Als hij dat zou doen, dan begrijp ik dit.
    Nu komen de spelers etc voor je op om alsnog een medaille te geven, is ook logisch, want hij zal vast hebben meegeholpen in de voorrondes. En als je dan het weigert, tja puur uit ego, dan is het zonde
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:54]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20772
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:38
    Je laat je land niet barsten.
    Vind ik leuk
    WED +249
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:56
    Dit is voetbalprimeur, als je zielig wilt doe over kroatie, Servië of welk land dan ook...get a life!
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:05
    Goed voorbeeld hadden ze allemaal moeten doen nu denkt Poetin ik doe alles goed lol
    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:17
    Ik dacht dat ik me ingeschreven had voor een voetbal forum
    Vind ik leuk
    Birdiemann +342
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:22
    Hoezo , Frankrijk was een maatje te groot ? Kroatie is gewoon genaaid door de arbitrage en dat misselijke ventje Griezmann
    Vind ik leuk
    Het Brein +3993
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:43
    De derde doelman ook niet...hmm..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:22
    Inderdaad, want hij is een domme lul die niet in teamverband wilde opereren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kroatische 'werkweigeraar' ziet af van medaille: 'Ik speelde niet in Rusland'