Dost reageert na ommezwaai: 'Reële kans dat ik mijn zaak had gewonnen'

    Dost reageert na ommezwaai: 'Reële kans dat ik mijn zaak had gewonnen'

    zaterdag 21 juli 2018 om 12:32

    Bas Dost heeft twee maanden nadat hij klappen kreeg van hooligans tóch besloten om bij Sporting Portugal te blijven. Volgens de 29-jarige spits, die voor drie jaar tekent, is er de afgelopen maanden veel veranderd bij de club uit Lissabon.

    Zo is de omstreden voorzitter Bruno de Carvalho, die de supporters tegen de eigen spelers opzette, vertrokken. Ook zitten de meeste hooliangs die betrokken waren bij de aanval in de gevangenis. "Ik wil nu alleen maar vooruit kijken", reageert Dost in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het is een moeilijke tijd geweest, maar het gevoel dat ik hier op mijn plek ben overheerst."

    Dost klaarde vorige week de lucht met de nieuwe clubleiding. Sporting kondigde zaterdag aan dat de Nederlander toch blijft. "Als ik mijn zaak had doorgezet, was er een reële kans dat ik het zou winnen na de aanval op mij. Dan was ik transfervrij de deur uit gelopen. Maar ik heb het hier hartstikke naar mijn zin. Na de aanval waren er veel supporters die me hebben gesteund. Voor die mensen wil ik blijven."

    Na de bestorming twee maanden geleden leverden negen spelers hun contract in, onder wie dus Dost. Van hen zijn Rui Patricio (Wolverhampton Wanderers), William Carvalho (Real Betis) en Daniel Podence (Olympiakos) vertrokken. Bruno Fernandes kwam net als Dost op zijn beslissing terug, de anderen twijfelen nog.

    Plaats een reactie

    zaterdag 21 juli 2018 om 12:41
    Voelde zich op zijn plek.. zonder na te denken had ik gelijk weggeweest.. tevens alsnog schandalig van de voorzitter om je supporters tegen de eigen spelers te keren
    Vind ik leuk
    PRICE +25388
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:47
    Als je zo'n uitspraak doet reële kans dan.moet je ook doorzetten. Vind dat een beetje een zwak besluit.
    Idee dat hij bang is dat die supporters hem achteraf navolgen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:48
    Denk het ook.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2804
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:09
    Hij moet niks. Als er alsnog maatregelen zijn genomen en je voelt je daar thuis (snap ik, want Lissabon), dan kun je alsnog besluiten er te blijven.
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:15
    Die gevangen zitten komen snel weer vrij en dan is Dost de pineut.

    Vergeven is mooi maar er zit ook risico in en dan wordt het een trauma.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8193
    zondag 22 juli 2018 om 05:47
    Je kan natuurlijk ook in gesprek met die daders gaan.....Dost heeft niets misdaan en confrontatie tussen slachtoffer en dader(s) leidt vaak tot verrassende resultaten.
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    zondag 22 juli 2018 om 12:14
    Je bent een moedig man.
    Maar een slachtoffer was al eens onderliggende partij.
    Door hun opnieuw een kans te geven herhaal je dat.

    Je idee is plausibel, mits de andere partij een geweten heeft.
    Zou je het in alle gevallen willen proberen?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8193
    zondag 22 juli 2018 om 20:09
    Als beide partijen daar interesse in hebben is er een goede basis voor zo'n ontmoeting.
    Je kan zo'n gesprek laten plaats vinden in de gevangenis, kan wonderen doen voor beide partijen.
    Ieder gezond mens heeft een geweten .
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    donderdag 26 juli 2018 om 13:51
    Mooi dat jij nog vertrouwt op het goede in de mens, ik hoop zo dat je gelijk hebt en ik ongelijk.
    Ik zie om me heen veel egoisme, en angst voor alles wat eigen voorspoed uitdaagt. Ik zie keiharde bedrijven die niet geven om mensen maar om winsten.
    Als daar al geen geweten zit, mogen we dan iemand in de straat verwijten iets gemeens te doen?

    In zo'n gevangenis moet de man wel toegeven, want als hij volhard in zijn criminele keuze dan zit hij daar nog lang, kunnen we zijn uiting serieus nemen dan, is het een poging vervroegd uit te komen of een werkelijk schuldgevoel?
    Nogmaals ik duim voor jouw gelijk, het zou de slachtoffers veel gemoedsrust geven, dat ben ik met je eens, want te weten dat zij straks weer vrijkomen is een rot idee.
    Ik ben zelf ook slachtoffer van letselschade veroorzaakt door een woningstichting, ik stuit op een keiharde mentaliteit, gesteund door juridische mensen hebben ze de huurders juridisch klem.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 juli 2018 om 13:53]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:43
    Bassie prefereert de knaken boven z’n eigen wijfie ..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:48
    Alles is voor Bassie hé ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:50
    Dostje nooit genoeg :))
    Vind ik leuk
    TheLobster +1498
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:01
    Misschien heeft het wijfie het daar wel naar haar zin...
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:04
    In welk opzicht bedoel je
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2804
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:10
    De stad, het eten, de temperaturen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:16
    Maar na dat incident wou ze asap weg dus ook zij is te koop idd
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2804
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:23
    Eh, nee. Toen ze weg wilden was die pauper van een voorzitter nog niet weg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:31
    Snap ik, maar zolang daar nog ‘vriendjes ‘ van die Bruno rondlopen .. ach je weet met onkruid hè
    Vind ik leuk
    TheLobster +1498
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:38
    Wanneer heeft zij aangegeven het niet naar haar zin te hebben?
    Vind ik leuk
    Chrisje73 +65
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:44
    Eigenlijk is die Dost maar een naar en raar mannetje. Voelt zich te goed voor een oranje bank. Had een paar weken geleden nog Ptss en nu bijgetekend. Snap er niks van, zal wel een geld kwestie zijn
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2804
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:23
    Jij kent 'm?
    Vind ik leuk
    mason +1735
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:32
    Volgens mij volg jij Dost niet zo heb ik het idee. Ik begrijp Dost volkomen. Die man is een gevoelsmens en kan toevallig een aardig balletje trappen En voelde zich niet op zijn plek bij oranje. En het voetbalwereldje zint hem voor geen meter. Heeft ie zelf toegegeven in een interview toen hij nog bij wolfsburg zat. Liever was ie geen prof geworden en hij vind het eigenlijk niet eens leuk om prof te zijn. Maar ja het verdient goed en als ik een baan had die mij miljoenen opleverde maar waar ik een hekel aan had dan had ik dat ook gewoon een tijdje kunnen volhouden. Dus verdiep eerst eens in iemand voordat je wat in de wereld brengt.
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:18
    Dost kreeg nooit een echte kans bij Oranje, hij faalde nooit, maar als je van Depay geen bal krijgt en Robben gaat binnendoor en opkomende backs geven geen voorzet, dan moet je reeel zijn, ze gaan hem geen bal geven. Als Babel meedoet dan krijgt hij 2 fijne voorzetten en Dost kreeg niks.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:44
    Vreemd dat hij toch blijft nal alle ophef.. Maar hij heeft uiteraard een mooi leven in Lissabon. Op een paar idioten na dragen ze hem op handen. Verrassende keuze toch!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2804
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:24
    Daarom. Mooie club, mooie stad, goed salaris. En die voorzitter is opgetyft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:45
    William Carvalho naar Real Betis? Was dat niks voor een PSV of Ajax geweest?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:49
    Zou geweldig zijn geweest voor de Eredivsie
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:50
    ja dat was idd iets voor PSV en Ajax geweest , maar ben bang dat ze in Eindhoven en Amsterdam zijn salaris niet willen betalen
    ook is het voor die clubs moeilijk om te concureren met een club uit spanje denk ik
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:51
    Zal wel meevallen, weet zeker dat Ajax meer geld heeft dan Real Betis
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6353
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:58
    Alleen sportief staat Real er veel beter voor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:03
    Spelen vgm niet eens Europees, terwijl psv en ajax (bijna) elk jaar in Europa zitten, Eibar is toch ook niet sportief beter dan een NL top team
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:03]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5143
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:14
    Jawel, spelen EL, dus Nederlandse clubs waren al zowat kansloos
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:01
    ja maar sommige spelers spelen liever tegen Real , Barca en de derby tegen Sevilla als tegen Emmen Excelsior en VVV
    dus het hoeft niet percé om geld te gaan als ik zeg dat het voor Nederlandse clubs moeilijk concureren is met Spaanse clubs
    de Spaanse liga staat namelijk iets hoger aangeschreven als de Nederlandse Eredivisie
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:06
    Selectief clubs kiezen. Noem dan ook Eibar, Huesca, Vallecano etc.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2804
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:11
    Klopt. Maar een Portugees international gaat niet naar de NL competitie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:16
    Nee maar als Betis hem kon krijgen ga je je toch afvragen of een NL team geen poging had kunnen wagen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2804
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:25
    Misschien hebben ze wel bij z'n zaakwaarnemert geïnformeerd. En kregen ze al gauw te horen dat ie niet wil. Hoeft niet altijd in de media te belanden.
    Vind ik leuk
    Brunt +193
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:53
    Moedige keuze van hem en zijn vriendin (ga ik even vanuit).
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1553
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:59
    Bas heeft naar verluid haar winkelbudget verhoogd.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +890
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:57
    Mooie salarisverhoging met beetje extra tekengeld dus.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:08
    Misschien zijn die hooligans wel ingehuurd om de salaris op te krikken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6353
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:13
    Reeele kans dat het gewoon een broekpoeperd is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:33
    Yes Nananananana BAS DOST. Wat een combinatie Sporting fans juichen voor een echte Ajacied. Bas is 🦁🦁🦁 Dia de Sporting
    Vind ik leuk
    haarlemx +421
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:42
    Raar maar waar
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3420
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:17
    Money, money, money.
    Vind ik leuk
    Plaotie +10
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:05
    Dat William Carvalho slechts naar Betis gaan, oprecht een van de beste spelers op zijn positie. Benieuwd of Sporting bovenin mee kan blijven doen.

    Wat betreft Bas, geef hem geen ongelijk, leuke stad, goed salaris, team om hem heen gebouwd. Hopelijk kan hij de knop weer 100% omzetten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws