Dost reageert na ommezwaai: 'Reële kans dat ik mijn zaak had gewonnen'

    Dost reageert na ommezwaai: 'Reële kans dat ik mijn zaak had gewonnen'

    Gepubliceerd: zaterdag 21 juli 2018 om 12:32za 21-07-2018 om 12:32

    Bas Dost heeft twee maanden nadat hij klappen kreeg van hooligans tóch besloten om bij Sporting Portugal te blijven. Volgens de 29-jarige spits, die voor drie jaar tekent, is er de afgelopen maanden veel veranderd bij de club uit Lissabon.

    Zo is de omstreden voorzitter Bruno de Carvalho, die de supporters tegen de eigen spelers opzette, vertrokken. Ook zitten de meeste hooliangs die betrokken waren bij de aanval in de gevangenis. "Ik wil nu alleen maar vooruit kijken", reageert Dost in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het is een moeilijke tijd geweest, maar het gevoel dat ik hier op mijn plek ben overheerst."

    Dost klaarde vorige week de lucht met de nieuwe clubleiding. Sporting kondigde zaterdag aan dat de Nederlander toch blijft. "Als ik mijn zaak had doorgezet, was er een reële kans dat ik het zou winnen na de aanval op mij. Dan was ik transfervrij de deur uit gelopen. Maar ik heb het hier hartstikke naar mijn zin. Na de aanval waren er veel supporters die me hebben gesteund. Voor die mensen wil ik blijven."

    Na de bestorming twee maanden geleden leverden negen spelers hun contract in, onder wie dus Dost. Van hen zijn Rui Patricio (Wolverhampton Wanderers), William Carvalho (Real Betis) en Daniel Podence (Olympiakos) vertrokken. Bruno Fernandes kwam net als Dost op zijn beslissing terug, de anderen twijfelen nog.

    Plaats een reactie

    zaterdag 21 juli 2018 om 12:41
    Voelde zich op zijn plek.. zonder na te denken had ik gelijk weggeweest.. tevens alsnog schandalig van de voorzitter om je supporters tegen de eigen spelers te keren
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:43
    Bassie prefereert de knaken boven z’n eigen wijfie ..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:48
    Alles is voor Bassie hé ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:50
    Dostje nooit genoeg :))
    Vind ik leuk
    TheLobster +1528
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:01
    Misschien heeft het wijfie het daar wel naar haar zin...
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:04
    In welk opzicht bedoel je
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10569
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:10
    De stad, het eten, de temperaturen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:16
    Maar na dat incident wou ze asap weg dus ook zij is te koop idd
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10569
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:23
    Eh, nee. Toen ze weg wilden was die pauper van een voorzitter nog niet weg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:31
    Snap ik, maar zolang daar nog ‘vriendjes ‘ van die Bruno rondlopen .. ach je weet met onkruid hè
    Vind ik leuk
    TheLobster +1528
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:38
    Wanneer heeft zij aangegeven het niet naar haar zin te hebben?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27494
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:44
    Vreemd dat hij toch blijft nal alle ophef.. Maar hij heeft uiteraard een mooi leven in Lissabon. Op een paar idioten na dragen ze hem op handen. Verrassende keuze toch!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10569
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:24
    Daarom. Mooie club, mooie stad, goed salaris. En die voorzitter is opgetyft.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1409
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:45
    William Carvalho naar Real Betis? Was dat niks voor een PSV of Ajax geweest?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:49
    Zou geweldig zijn geweest voor de Eredivsie
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:50
    ja dat was idd iets voor PSV en Ajax geweest , maar ben bang dat ze in Eindhoven en Amsterdam zijn salaris niet willen betalen
    ook is het voor die clubs moeilijk om te concureren met een club uit spanje denk ik
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1409
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:51
    Zal wel meevallen, weet zeker dat Ajax meer geld heeft dan Real Betis
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9721
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:58
    Alleen sportief staat Real er veel beter voor.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1409
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:03
    Spelen vgm niet eens Europees, terwijl psv en ajax (bijna) elk jaar in Europa zitten, Eibar is toch ook niet sportief beter dan een NL top team
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:03]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:14
    Jawel, spelen EL, dus Nederlandse clubs waren al zowat kansloos
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:01
    ja maar sommige spelers spelen liever tegen Real , Barca en de derby tegen Sevilla als tegen Emmen Excelsior en VVV
    dus het hoeft niet percé om geld te gaan als ik zeg dat het voor Nederlandse clubs moeilijk concureren is met Spaanse clubs
    de Spaanse liga staat namelijk iets hoger aangeschreven als de Nederlandse Eredivisie
    Vind ik leuk
    Rodajc +15746
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:06
    Selectief clubs kiezen. Noem dan ook Eibar, Huesca, Vallecano etc.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10569
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:11
    Klopt. Maar een Portugees international gaat niet naar de NL competitie.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1409
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:16
    Nee maar als Betis hem kon krijgen ga je je toch afvragen of een NL team geen poging had kunnen wagen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10569
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:25
    Misschien hebben ze wel bij z'n zaakwaarnemert geïnformeerd. En kregen ze al gauw te horen dat ie niet wil. Hoeft niet altijd in de media te belanden.
    Vind ik leuk
    Brunt +200
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:53
    Moedige keuze van hem en zijn vriendin (ga ik even vanuit).
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3011
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:59
    Bas heeft naar verluid haar winkelbudget verhoogd.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2478
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:57
    Mooie salarisverhoging met beetje extra tekengeld dus.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:08
    Misschien zijn die hooligans wel ingehuurd om de salaris op te krikken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9721
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:13
    Reeele kans dat het gewoon een broekpoeperd is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:33
    Yes Nananananana BAS DOST. Wat een combinatie Sporting fans juichen voor een echte Ajacied. Bas is 🦁🦁🦁 Dia de Sporting
    Vind ik leuk
    haarlemx +437
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:42
    Raar maar waar
    Vind ik leuk
    Plaotie +12
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:05
    Dat William Carvalho slechts naar Betis gaan, oprecht een van de beste spelers op zijn positie. Benieuwd of Sporting bovenin mee kan blijven doen.

    Wat betreft Bas, geef hem geen ongelijk, leuke stad, goed salaris, team om hem heen gebouwd. Hopelijk kan hij de knop weer 100% omzetten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws