Voormalig toptalent John tekent bij zevende profclub in zes jaar tijd

    Voormalig toptalent John tekent bij zevende profclub in zes jaar tijd

    zaterdag 21 juli 2018 om 17:25

    Ola John gaat zijn carrière vervolgen bij het Portugese Vitória Guimaraes. De bij FC Twente opgeleide buitenspeler heeft in Portugal een contract voor drie seizoenen getekend.

    De nummer negen van de afgelopen Primeira Liga-jaargang heeft de deal zaterdag op ludieke wijze wereldkundig gemaakt. De niet-Portugese spelers uit de selectie kregen de vraag hoe ze 'Ola' (Portugees voor 'hallo') in hun eigen taal uitspreken. John was als laatste aan de beurt: de kersverse aanwinst van de Vimaranenses kreeg de vraag hoe hij zichzelf in het Nederlands voor zou stellen en noemde daarbij zijn eigen naam.

    De 26-jarige broer van Collins en Paddy John begint in Portugal aan alweer zijn zevende profavontuur. In 2012 vertrok de buitenspeler nog voor twaalf miljoen euro van FC Twente naar Benfica, maar wist bij de grootmacht uit Lissabon nooit door te breken. De afgelopen jaren kwam hij op huurbasis uit voor Hamburger SV, Reading, Wolverhampton Wanderers en Deportivo La Coruña.

    Plaats een reactie

    Johnny Cash +4222
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:29
    Oh ja die hadden we ook nog. Talentvolle buitenspeler. Was hem helemaal vergeten
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:30
    Vergane glorie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:47
    Net zoals Heerenveen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:27
    Och, daar is ie weer.
    Moet jij niet Schultenbrau drinken met dit mooie weer?
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3423
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:30
    Hij was altijd geweldig. Geen of dat nu nog het geval is.
    Vind ik leuk
    Strijp +11915
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:41
    “voormalig toptalent” leuke bewoording haha
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1678
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:59
    Hij en zijn broer Collins delen iig het talent van het clubhoppen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8891
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:21
    Blijft eeuwig talent.
    Vind ik leuk
    Futre +2913
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:26
    Ola John, Bilal old Chick (Twente), Djurdjic (H’veen) en Ebueh (ADO) gingen allemaal naar Benfica. De eerste drie werden zoals vaker in Nederland gehyped en flopten. De laatste werd over het hoofd gezien, speelde op de WK en gaat het waarschijnlijk redden.

    Moraal van het verhaal is dat men in Nederland al snel iets een talent vindt en dat ik al niet eens meer precies weet hoe die gastjes eigenlijk exact heten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 18:27]
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:40
    Precies. En dan hebben sommige het over "domme keuzes" maar zoals John heeft het nu bij 7 clubs van groot tot klein geprobeerd en nergens lukt het. Gewoon niet de kwaliteit die hem werd toegedicht.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8891
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:44
    Precies.

    Kijk maar naar Amsterdam. Die denken meer talenten te hebben rondlopen dan dat er ballen op de toekomst liggen.
    Vind ik leuk
    Ozpo +494
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
    http://www.football-observatory.com/IMG/sites/b5wp/2017/200/en/phone/index.html

    Zal wel een reden voor zijn dan he
    Vind ik leuk
    Futre +2913
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:59
    Exact. En dat geldt ook voor die batterij kids die deze zomer weer hun kans gaan wagen. Zijn geen van allen toptalenten maar rapen wel even een paar ton salaris op en komen vervolgens terecht bij clubs waar ze anders ook waren geeindigd als ze in Nederland waren gebleven. Alleen dan zonder die tonnen salaris.

    Maar je zult altijd die halfjes horen roepen dat deze “toptalenten” verder waren geweest als ze in de jeugdopleiding van een top drie club waren gebleven.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:07
    Zelfs voor jongens die wel echt talent hebben zoals Van Ginkel is het een goede keuze geweest om direct een megacontract te tekenen. Daarna speel je gewoon op huurbasis op je eigen niveau(Milan, PSV) maar dan met een veel hoger salaris.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:49
    Daar kan Barca nog iets van leren. Leuker dan een pratende bal :p
    Vind ik leuk