Bezorgde Groenendijk wil meer aankopen: Heeft met twee dingen te maken

    Bezorgde Groenendijk wil meer aankopen: "Heeft met twee dingen te maken"

    Gepubliceerd: zaterdag 21 juli 2018 om 20:41za 21-07-2018 om 20:41

    Het gebrek aan nieuwe spelers breekt ADO Den Haag op tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Trainer Fons Groenendijk erkent dat in gesprek met Voetbal International. Zaterdagavond ging ADO hard onderuit in een oefenduel met TOP Oss: 0-3. Het was niet de eerste pijnlijke uitslag van de afgelopen weken.

    Eerder verloor het team van Groenendijk bijvoorbeeld ook al van amateurclub Goes. Het zit de coach dwars dat er amper versterkingen zijn aangetrokken. "Het was prettig geweest om deze groep te kunnen opschudden en verfrissen. Dat dat niet gelukt is heeft met twee dingen te maken", zei hij na de nederlaag van zaterdagavond tegen VI

    "Zo'n beetje alle spelers hebben het naar hun zin bij ADO en we hebben niet veel geld. We kunnen pas wat doen als we iemand verkocht hebben. Maar de kern van het probleem is dat de concurrentie moet toenemen, alleen lukt dat niet."

    ADO versterkte zich vooralsnog alleen met doelman Mike Havekotte en spits Yuning Zhang. 

    Lees ook: Groenendijk onaangenaam verrast door ADO: "Natuurlijk absoluut onacceptabel"

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Plaats een reactie

    Niels92 +30448
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:49
    Is er dan helemaal geen geld bij ADO?
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:50
    Nee. Met behangrollen kun je niet betalen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30448
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:54
    Die Chinees handelt niet in behangrollen, je '' grap '' slaat dus nergens op :)
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:00
    Jij hebt het over een chinees ik over iemand anders. Twee van de drie A's doen het niet goed, zelfs slecht, Ajax en Ado alleen AZ presteert tot nog toe. Goeie grap he.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30448
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:03
    Inderdaad heb ik het over die chinees, zou jij ook moeten doen, de behangkoning zoals John van Zweden bekend staat, heeft namelijk verder niks met ADO ( verantwoording ), behalve dan dat het een diehard supporter van de club is.
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:06
    Ik heb niets met Chinezen, haal t wel eens omdat ik het lekker vind. 1 van Zweden heb ik liever dan 10 Chinezen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:08
    Hij is al jaar en dag sponsor Niels.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30448
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:16
    Oké dat wist ik dan niet, maar hij heeft natuurlijk verder geen verantwoording om geld beschikbaar te maken voor aankopen :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:22
    die heeft vroeger toch een keer met een shovel het veld op proberen te rijden omdat ADO de reclame borden die hij had geleverd niet kon of wilde betalen ??
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:32
    Ja dat dreigde hij te doen in het oude Zuiderpark. Da's al een hele poos geleden hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:38
    ja jaren 80 meen ik me te herinneren toch
    Vind ik leuk
    Niels92 +30448
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:05
    Presteren doe je pas goed wanneer je het in de eredivisie laat zien, en tot heden doet AZ het nog steeds slechter dan Ajax in de eredivisie, jaar in jaar uit. En dat is geen grap, goed hè? :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:21
    John van Zweden is geen eigenaar van ADO dus je grap blijft slecht
    en je kan wel lachen om hem , maar zijn zakelijke instinct en zijn behang hebben hem toch miljonair gemaakt , hoe ver ben jij op weg om miljonair te worden ???
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:25
    Heel veel respect voor van Zweden. Alleen je vergist je misschien om zo te reageren. Wie heeft het over eigenaar. Maar een grap is soms leuker dan afzeiken zoals velen doen. Was miljonair totdat ik in de aandelen van een topclub ging. Goeie grap of niet?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:29
    ik ben het met je eens , maar verzin dan een goeie grap
    deze was nie echt geweldig namelijk ....
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:34
    Sorry.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:03
    Dat behang zou toch handig zijn, om die gemakzuchtige spelers erachter te plakken.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26575
    zondag 22 juli 2018 om 07:33
    Dus begrijp ik goed dat Groenendijk het verlies tegen Goes (!) en Oss (!) ,wijt aan het gegeven dat Ado niet genoeg nieuwe spelers heeft gekregen??? Wat een lul.ben je dan om dát te zeggen. Wees een vent en zeg :" We staan op het veld met nagenoeg dezelfde selectie waar afgelopen seizoen prima mee gepresteerd hebben...ook tegen ajax. Dus deze nedetlagen is een schande. Ik en mijn spelers zijn schuld. We schamen.ons. Nog n hoop werk te doen om.de motivatie op scherp te zetten ".
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:50
    Alleen Johnson kan je verkopen. Maar niet voor meer dan 2,5 a 3 miljoen euro.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:07
    Nasser en Kanon hebben ook een aardige waarde.
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:09
    Dat zal je nog zwaar tegenvallen. In Nederland geen toppers brengen echt niet veel op.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:11
    Als NEC al spelers verkoopt van 2 miljoen en Zwolle vraagt ook zulke prijzen en nog hoger. Sowieso is Kanon ook international en hangt de prijs ook af van het contractduur. Nasser kan zo een stapje omhoog maar ligt ook nog drie jaar vast. Daar betaal je voor.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 21:12]
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:16
    Als je Groeneveld bedoelt denk ik dat die voor veel meer is weggegaan naar Club Brugge. Zo niet zal dat wel in zijn contract hebben gestaan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:35
    Kadioglu voor twee en Groeneveld voor nog meer. Waarom zouden onze spelers dan minder waard zijn?
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:12
    Maar het komt gerust wel goed met den Haag hoor. Competitie is heel iets anders dan oefenen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:51
    Wordt een moeilijk seizoen voor ADO
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10659
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:53
    De kern van het probleem is dus eigenlijk één ding: geld.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5750
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:59
    The root of all evil
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10659
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:02
    Jup.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:52
    And of a lot of good ;)
    Vind ik leuk
    Nozem +174
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:56
    En dan willen ze malone halen investeer dan is een keer goed het geld wat er dan beschikbaar is...
    Vind ik leuk
    Richard020 +13066
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:57
    Mooi zo, geen € beschikbaar in Den Haag en dat ondanks de ' vermogende ' Wang!
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:57
    Zhang is commercieel misschien interessant maar kwalitatief heb ik mn bedenkingen. De Chinezen vruchten worden nog niet geplukt.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +528
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:57
    ADO heeft afgelopen seizoen boven haar stand geleefd en gepresteerd met een zeer matige selectie. Dat kunstje fixen ze niet voor een 2e keer verwacht ik. ADO moet gewoon weer zorgen dat zij zich handhaven, meer zit er niet in!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:04
    Niet te zwaar aan tillen bijna alle eredivisie clubs verliezen vandaag hun oefenpotjes dus zijn ze alsnog aan elkaar gewaagd in de eredivisie zelf haha
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:07
    Emmen, VVV en Heerenveen vandaag gewonnen.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:14
    Ja emmen van een andere eredivisionist ... Wat wel knap is natuurlijk
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:06
    Stresskip!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:07
    Fonske is ff nie in zunne knolletuin
    Vind ik leuk
    Godin1 +1013
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:25
    Wat een gelul zeg. Volgens mij is alleen Ebuey weg. Voor de rest is de basis van vorig jaar nagenoeg hetzelfde. Johnson deed ook weer even mee. Er zijn geen smoezen om 5-0 te verliezen tegen Dordrecht en Top Oss. Gewoon een instelling van een campingelftal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:33
    Eindig je het seizoen mooi en dan begin je zo..... Zonde dat een club uit zo’n stad niet een stabiele eredivisieclub kan worden, er is altijd wel wat.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 21:35]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:48
    We zijn nog niet begonnen, beter nu verliezen dan in de competitie dacht ik zo, het gaat om de punten zoals je weet, het is toch wel leuk dat we toch weer in de belangstelling staan gezien alle warme reacties!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:45
    Onrustig in Den Haag. Geen Chinees of sponsor die nog wat geldin ADO kan steken?
    Vind ik leuk
    Technoboy +30
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:26
    Kan iemand mij vertellen waarom er niet echt geld is bij Ado? vanwege dat ze in Chinese handen zijn en dus weinig geld krijgen of dat denk ik eerder, dat ze veel ouwe jongens hebben die een aardig centje verdienen? kan iemand mij dat uitleggen hoe jullie het zien?
    Vind ik leuk
    Enw02 +511
    zaterdag 21 juli 2018 om 22:56
    Hoop kleine kinderen nog wakker zeg. Laat lekker iedereen op zijn eigen club reageren en laat de clubs die je niet aanstaan lekker links leggen. Droeftoeters
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:07
    Den Haag eruit met Emmen en fortuna , twente Roda nec terug, dat is de eredivisie hoe die hoort te zijn.
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zondag 22 juli 2018 om 11:14
    Dit geldt voor bijna elke club, oefenpotjes zijn ook om zaken uit te proberen en daarnaast zijn de meeste sprlets nog in vakantiestemming .. komt goed en als er een interessante speler is die de selectie versterkt en geen miljoenen kost dan komt hij zeker naar zo’n warm nest als ADO