'Voordeel van mijn transfer is dat ik niet meer tegen Barcelona hoef te spelen'

    'Voordeel van mijn transfer is dat ik niet meer tegen Barcelona hoef te spelen'

    zondag 22 juli 2018 om 08:02

    FC Barcelona-nieuweling Clément Lenglet ziet één groot voordeel aan zijn transfer naar Catalonië. De 23-jarige Fransman, deze zomer overgekomen van Sevilla, is blij dat hij voorlopig niet meer tegen de Catalanen hoeft te spelen.

    "Ze zorgen van alle kanten voor gevaar. Als het een beetje meezit, kun je Lionel Messi uit de wedstrijd halen, maar dan heb je altijd nog Jordi Alba of Luis Suárez die er constant overheen dendert. Ik ben blij dat ik daar niet meer tegen hoef te verdedigen", lacht de centrale verdediger in gesprek met Barcelona TV. Lenglet heeft het namens Sevilla al opgenomen tegen Messi en is diep onder de indruk van de vijfvoudig Ballon d'Or-winnaar. "Je moet alle openingen dichthouden, want hij kan scoren vanuit elke hoek, als hij dat wil. Voor mij is hij de allerbeste ter wereld."

    Lenglet lijkt komend seizoen met Gerard Piqué en landgenoot Samuel Umtiti te mogen strijden om een basisplek, terwijl ook Yerry Mina en Thomas Vermaelen (voorlopig) nog onder contract staan in Camp Nou. "Het wordt een flinke uitdaging, maar ik zal hard werken om me zo snel mogelijk aan te passen. Ik denk dat ik prima samen kan spelen met alle verdedigers van Barcelona. Als je met zo veel goede spelers samenspeelt, is het een stuk makkelijker om je aan te passen."

    Lees ook: FC Barcelona rondt tweede zomertransfer af en betaalt 35,9 miljoen euro

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +84737
    zondag 22 juli 2018 om 08:04
    Ja, nu kan je op de bank kijken en lekker beuren!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11322
    zondag 22 juli 2018 om 08:10
    Lijkt me ook sterk dat hij zich in de basis kan spelen..
    1 voordeel voor ons, Barca zal niet meer aan De Llgt trekken, iig niet dit seizoen meer..
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2783
    zondag 22 juli 2018 om 09:37
    Ik heb toch het idee dat Barcelona op dit moment niet de echte top contracteert...
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:28
    Beste Barca,

    Van Geel heeft nog 27 miljoen nodig. Kies er maar eentje uit, dat behoeft geen probleem te zijn, vermoed ik.

    Dan wordt Martin weer wat vrolijker, doe het dan maar voor het goede doel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 08:28]
    Vind ik leuk
    Baijiu +1064
    zondag 22 juli 2018 om 09:23
    27 miljoen man daar koop ie de hele selectie mee
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 06:04
    In NL voetballen ze 11 tegen 11. Wist je dat?
    Vind ik leuk
    Summit +305
    zondag 22 juli 2018 om 08:43
    Lenglet moet de concurrentie aangaan met umtiti en pique? Bijna niet te doen, maar pique wordt ook weer wat ouder, dus misschien op lange termijn is lenglet gehaald als opvolger?
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    Olfie +4129
    zondag 22 juli 2018 om 10:33
    Die Pique zie ik het niet heel lang meer volhouden. geweldenaar maar werd op het WK af en toe erg eenvoudig te kijk gezet. Goed om vast iemand in huis te halen.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1527
    zondag 22 juli 2018 om 09:14
    Lekker bankhangen
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1100
    zondag 22 juli 2018 om 09:25
    Off topic :

    Noteer dit beste vp lezers uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat de ligt naar Bayern München gaat de deal zal nog wel even duren, maar hij gaat voor een kleine 55 miljoen naar Bayern toe.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:34
    Welke bron?
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14711