VVV wil nieuwe rechtsbuiten snel vastleggen: Kant-en-klare basisspeler

    VVV wil nieuwe rechtsbuiten snel vastleggen: "Kant-en-klare basisspeler"

    zondag 22 juli 2018 om 10:40

    Zelfs na de verkoop van Vito van Crooij en Clint Leemans aan PEC Zwolle moet VVV-Venlo shoppen met een nagenoeg lege portemonnee. De vleugelaanvaller en de middenvelder leverden ongeveer één miljoen euro op, meldt Voetbal International, maar dat geld gebruikt VVV om investeerders terug te betalen. 

    "Heel misschien blijft er nog een heel klein deel over dat we in de selectie kunnen steken", vertelt manager voetbal Stan Valckx (links op de foto) in gesprek met VI. "Dat ligt een beetje aan de investeerders en weten we pas in een latere fase."

    "We hebben op dit moment nog geld voor één-en-een-kwart speler. We willen er in ieder geval nog een extra rechtsbuiten bij, een kant-en-klare basisspeler. We zijn in gesprek met goede kandidaten en hopen er over een week eentje te presenteren."

    "Daarna hopen we op nog een speler die op de vleugels én op het middenveld uit de voeten kan", vervolgt Valckx. "Het aanbod is giga, vooral vanuit het buitenland."

    Plaats een reactie

    Nummertien +2612
    zondag 22 juli 2018 om 10:50
    1 miljoen maar voor twee sterkhouders?
    vooral vCrooij goed spelertje..
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zondag 22 juli 2018 om 12:00
    Dat is inderdaad wel weinig. Het zal met aflopende contracten te maken hebben.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    zondag 22 juli 2018 om 12:18
    De Honda, Amrabat, Musa bedragen zijn het niet nee;) zulke pareltjes blijven ook wel uit de laatste jaren..
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:54
    Heracles heeft pas veel 'kant en klare' spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:08
    Ze mogen Gudmundsson van PSV wel een jaartje huren, ontwikkelt zich nou niet bepaald "stormachtig"
    Vind ik leuk
    derechter +71
    zondag 22 juli 2018 om 11:16
    Niemand hoeft die troep van PSV
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1306
    zondag 22 juli 2018 om 11:14
    VVV heeft in het verleden heel wat pareltjes binnen gehengeld. Ik heb er best wel vertrouwen in en Gudmundson zou idd niet verkeerd zijn voor Psv maar VVV heeft er weinig aan (geen meeropbrengst)
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:17
    Een club die dus zonder de uitvinding van kunstgras slecht had kunnen overleven.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3399
    zondag 22 juli 2018 om 16:35
    Je kunt het ook anders zien.een club die alles zelf heeft opgelost. Een club waar de gemeente amper heeft meegeholpen. Een club die zijn kleine schulden zelf oplost en slim inkoopt met spelers als yoshida honda musa amrabat etc uit het verleden.

    Hier kunnen veel clubs een voorbeeld aan nemen.

    Meer respect voor dan een pak hem beet. Twente, nac, roda, vitesse die hun complete identiteit zijn verloren door schulden etc
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    zondag 22 juli 2018 om 11:18
    Dit topic ook al verknald.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zondag 22 juli 2018 om 11:26
    De kleuterschool is weer uit... allemaal kleine-pikkie-gedrag.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zondag 22 juli 2018 om 11:43
    Niet te geloven inderdaad. Het topic gaat over VVV maar wanneer een Vitesse supporter of NECer een bericht typt begint het hele gezeik direct.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:26
    Wat is dit toch voor kolder????

    Je verkoopt 2 van je betere spelers voor amper 1 miljoen en wat fatsoenlijks terug kopen kan bijna niet want er is geen geld????

    Hoezo is en gaat de kleredivisie naar de klote en zijn we het lachertje van Europa
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zondag 22 juli 2018 om 11:28
    Kan je aangeven welk deel van het bericht je irriteert?
    Want als er geld binnenkomt wat naar investeerders moet,
    dan lijkt mij dat logisch. Verstandig beleid lijkt mij.
    Eén Fc Twente is toch wel genoeg?
    Iedereen weet dat de promovendus 1 jaar mee mag doen en dan roven ze hem leeg en pikken zijn hart er uit. Het recht van geld en macht van geld.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:39
    De naam zegt het al ...investeerder(s)

    Spelers kopen, verkopen, winst maken en dan opnieuw investeren...oftewel van 5 ton maak je een miljoen en van 1 miljoen maak je er 2 ...zo werkt dat spelletje

    Zo deed boekhoorn dat bij Nec toch ook...spelers kopen en verkopen en de winst 50 / 50 en zo komen stromen er op den duur miljoenen binnen
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zondag 22 juli 2018 om 12:20
    Ja, als dat lukt dan is het mooi. Ook de nieuwe TD v Twente zegt dat nu al weer:... "Speler kopen en die voor 15 miljoen verkopen, dan is Twente zo weer schuldenvrij". Maar hij maakt een denkfout, een 1e Div speler levert niet vanaf Twente 15 miljoen op.
    Niet elke aankoop is winst, de miskopen moet je aftrekken van de winst-aankopen. Kijk naar Ajax, daar is ongeveer 1 op 3 een redelijke speler.
    Vind ik leuk
    HanV +3704
    zondag 22 juli 2018 om 12:39
    Bovendien als je het geld van de sponsoren gebruikt voor aankopen dan zullen zij het met wat opslag ook weer terug willen hebben. Dan heb je een soort van spelersfonds, net als VVV.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zondag 22 juli 2018 om 13:07
    Maar dat is toch gek, dan is het geen sponsoring meer maar inmenging. Dan kost het de sponsor geld als de trainer zijn aangekochte speler niet opstelt.

    Maar ik snap je punt wel, het is de enige kans voor een club.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:43
    Maar Tedje heeft gelijk daarin...en wat nog belangrijker is je "netwerk"

    Het gaat er niet om wat je ken...maar wie je kent. En daar is van Leeuwen een meester in.

    Ik wil best wel investeren in 3 spelers die een miljoen per stuk kosten en als er dan 1 doorbreekt die 5 miljoen gaat opleveren dan heb ik nog altijd 2 miljoen winst ;)

    Ajax kocht Dolberg in 2015 voor 350.000 eurootjes...dat kunnen andere clubs ook...van 350.000 draait niemand de hand om en voor Dolberg konden ze vorig jaar 50 miljoen beuren van Monaco...dat is toch scouten toeslaan spelen en verkopen...zo werkt de markt toch
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zondag 22 juli 2018 om 13:11
    Kom op. Twee spelers van VVV die toch wel ED speelt gaan voor 1 miljoen naar PEC.
    En dan denkt KK-league Tedje dat er volgend jaar een speler van Twente voor 15 miljoen weggaat, dat noem ik zout in de ogen strooien. Deze mensen hoop geven die niet realistisch is, vind ik niet kunnen.

    Ajax kocht Dolberg, die even in vorm was, maar sindsdien geen bal meer raakt. Ajax heeft zoveel miskopen gedaan, die Sulejmani voor 15 miljoen van H'veen.
    En dan pik jij Dolberg er uit.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 17:15
    Omdat Dolberg na een klote jaar nog altijd 30 miljoen is waard geworden ipv 350.000

    Maar ben bang dat Valkx geen netwerk heeft waar koopjes in de aanbieding zijn zoals Tedje dat wel heeft
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 26 juli 2018 om 13:37
    Tedje is een topper, dat vind ik ook.
    Maar denk jij dan wel dat het reeel is te verwachten dat een club 15 mlj uitgeeft aan een KK-speler?

    VVV heeft jaren kunnen schaven aan dat team wat promoveerde, nu vallen er spelers weg en dan moet je snel iets nieuws halen. Dan moet dan nog maar lukken, en dan schat ik ook Tedje hoog in.
    Vind ik leuk
    Dicky +18595
    zondag 22 juli 2018 om 11:47
    Daarom is het ook enorm knap wat PEC en Heracles voor elkaar gekregen hebben. Van promovendus naar stabiele middenmotor is maar weinigen gegeven. Ik denk wel dat VVV ongelofelijk veel geluk heeft dat de onderste 3 al voor aanvang van het nieuwe seizoen zo goed als vast staan. De kans dat VVV dit seizoen overleeft is groot en dat is positief voor de clubkas.
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zondag 22 juli 2018 om 12:25
    Ik ben er niet zo zeker van dat de promovendi meteeen weer eruitgaan. VVV speelde zeer defensief en had vaak geluk, daar bouw je geen beleid op.
    Bij Heracles is de TD weg en de voorzitter, de trainer ging naar Eagles... dat is afwachten, niet ieder heeft het aankopen in de vingers.
    VVV deed mee, net als H'veen, mijn idee is dat je je als club wilt onderscheiden, maar misschien heb je gelijk en wil ik dan teveel.
    Vind ik leuk
    tengske +16
    maandag 23 juli 2018 om 11:51
    dat komt omdat vvv geen schulden wil hebben en de investeerders terug betaald, daar zouden meer clubs zich eens een voorbeeld aan moeten nemen dan hoeft de gemeentes niet op te draven voor de kosten zoals bij diverse clubs die failliet dreigen te gaan.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 21:28
    Felicitiano Zschussen : Clubloze speler. Scoorde er veel bij TOP en zit nu zonder club na een paar mislukte avonturen in het buitenland. Werkt kei hard om terug in zijn vorm te komen. Heeft al een verleden bij VVV, Twente. Bij Twente was het een groot talent. Vergeten voetballer
    Vind ik leuk