'Barça biedt overbodige verdediger aan in Lyon; club gaat vol voor Mina'

    'Barça biedt overbodige verdediger aan in Lyon; club gaat vol voor Mina'

    Gepubliceerd: zondag 22 juli 2018 om 23:33zo 22-07-2018 om 23:33

    Olympique Lyon heeft de pijlen gericht op Yerry Mina. FC Barcelona bood eerst Marlon aan bij de Ligue 1-club, maar in hem heeft de club geen interesse. Voor Mina heeft Lyon wél belangstelling.

    Dat wordt in Frankrijk gemeld door RMC en L'Equipe. Marlon en Mina zijn allebei spelers van Barcelona. Marlon werd door de Spaanse club aangeboden in Lyon, maar daar hebben ze geen belangstelling voor de 22-jarige Braziliaan. Mina krijgt in Lyon simpelweg de voorkeur boven Marlon, die net als de Colombiaan overbodig lijkt in Barcelona.

    Lyon moet van goeden huize komen om kans te maken op Mina, want de 23-jarige Colombiaanse verdediger staat naar verluidt ook in de belangstelling van clubs uit Engeland en Turkije. Everton is al gelinkt aan Mina, net als Fenerbahçe. Mina werd vorig jaar zomer gekocht door Barcelona, maar heeft zijn stempel niet kunnen drukken. Meevaller voor de club is dat hij een sterk WK achter de rug heeft, waarin hij een van de uitblinkers van Colombia was.

    Mina heeft in Spaanse media bevestigd dat er aanbiedingen voor hem zijn. Namen van clubs noemde hij niet. 

    Plaats een reactie

    power +6096
    zondag 22 juli 2018 om 23:34
    Jammer als Barca hem zou verkopen, hij had niet veel kans gehad om te laten zien dat hij goed genoeg is voor Barca.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    zondag 22 juli 2018 om 23:36
    Je mist een woordje. Zou of gaat ;)
    Vind ik leuk
    power +6096
    zondag 22 juli 2018 om 23:38
    ok johnny,,,,is verbeterd,,
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 23:39]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 06:54
    Jezus Mina, wat maak jij je druk!
    Vind ik leuk
    Gerro +7346
    zondag 22 juli 2018 om 23:48
    Ja in Barcalona hebben ze een klap van de molen gehad,deze jongen speelde een prima wk maar Barca begrijpt waarschijnlijk niet waarom er zoveel clubs belangstelling tonen.
    Vind ik leuk
    power +6096
    maandag 23 juli 2018 om 00:03
    Ben mee eens met jou,,,,ik snap niet wat barca aan doen is,volgens mij ze hebben geen idee,,,, wie moeten ze kopen,, wie niet,
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:46
    Leuk dat hij een goed WK speelt hoor. Maar om nou te zeggen dat ze het bij Barca fout zien. Deze gozer verdedigt bij Colombia met zijn rug tegen de muur. Duels pakken en de bal weg. Bij Barca speel je met 30/40 meter in je rug op 70% balbezit. Een bal de tribune injagen kan daar niet.

    Daarnaast heeft hij een jaar bij Barca getraint en gespeeld. Ze zullen daar echt niet blind zijn hoor. Op de training zal hij niet genoeg bewezen hebben om een basisplaats af te dwingen.

    Daarom is het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat Barca het fout ziet.
    Vind ik leuk
    Gerro +7346
    maandag 23 juli 2018 om 09:57
    Sanchez wilde ze daar ook in het tweede laten opdraven, koos toen voor AJAX. Dus ze zien het wel vaker niet goed in Barcelona
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:01
    Dus jij wilt zeggen dat Sanchez goed genoeg is om bij Barca in het centrum te spelen? Je beseft dat je als verdediger van Barca meer aan het opbouwen dan verdedigen bent he. Sanchez komt te kort om nu al in het centrum van Barca te spelen. Hij is fantastisch in de duels en heeft veel loopvermogen, maar in de opbouw is het gewoon nog te onrustig. Voor Mina geld naar mijn mening hetzelfde. Geef hem 2/3 jaar. Mina is nog veel te chaotisch aan de bal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:02]
    Vind ik leuk
    Gerro +7346
    maandag 23 juli 2018 om 12:33
    Je kunt ook doorslaan in je moet iets meer kunnen dan alleen verdedigen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:54
    Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je meer aan het opbouwen bent. Niet dat sanchez alleen kan verdedigen. Ik denk dat jouw blik iets te kortzichtig is. Als jij denkt dat Sanchez bij Barca achterin kan spelen, mag jij dat vinden. Tuurlijk kan Sanchez opbouwen, maar niet op het niveau van Pique of Umtiti. Ik zeg niet dat Pique de beste verdediger is, maar qua opbouw zijn er weinig beter.

    Als jij denkt dat Sanchez nu al goed genoeg voor Barca is, moet je echt je Ajax bril afzetten man.
    Waarom heb je deze transferperiode nog geen 1 keer de naam Sanchez horen vallen? Omdat het een goede verdediger is, maar nog geen wereldtop.
    Vind ik leuk
    Gerro +7346
    maandag 23 juli 2018 om 17:32
    We verschillen duidelijk van inzicht, Barca maakt dit jaar Europees niets klaar kreeg tegen Roma veel te veel goals tegen bij een gebrek aan echte goede verdedigers een klasbak als Sanchez zou ze naar mijn iedere minder problemen hebben gegeven.
    Vind ik leuk
    Gerro +7346
    maandag 23 juli 2018 om 12:33
    Sanchez is dus idd goed genoeg voor Barca
    Vind ik leuk
    Obl93 +2529
    maandag 23 juli 2018 om 01:00
    Probleem is dat hij een niet-EU speler is.
    Vind ik leuk
    NvC +5194
    zondag 22 juli 2018 om 23:36
    Past niet bij Barca, zou bij Lyon goed passen denk ik.
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +766
    zondag 22 juli 2018 om 23:36
    Mina is een sterke verdediger die ontzettend goed kan koppen. Misschien dat Barca nog net te hoog gegrepen is maar met een eventuele tussenstap kan hij het gewenste niveau wel halen denk ik.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 23:42
    Hij moet wat meer rust in zijn spel krijgen. Is nog een beetje een dolle Mina.
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    maandag 23 juli 2018 om 00:14
    Die Mina speelde toch een aardig WK dacht ik zo.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 00:31
    Voor barca is het ‘spelers kopen verkopen’ helemaal nieuw, nu ze geen talentjes meer kunnen scouten...
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    maandag 23 juli 2018 om 06:55
    Veel mensen vergeten dat de technische staff elke dag mina aan het werk ziet en wij niet !
    Hij speelt een degelijk wk en plots is hij gegeerd maar dat wil nog altijd niet zeggen dat hij plots wel goed genoeg is voor barca want tenslotte is mina niet gehaald voor de basis maar voor de breedte ...om in de basis te horen staan moet je van goede huize zijn zo simpel is het !
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33947
    maandag 23 juli 2018 om 07:30
    Echt een goede verdediger.

    Lekker naar lyon gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws