Voorzitter heeft transfernieuws met gevolgen voor Ziyech: 'Hij blijft dit seizoen'

    Voorzitter heeft transfernieuws met gevolgen voor Ziyech: 'Hij blijft dit seizoen'

    Gepubliceerd: maandag 23 juli 2018 om 07:55ma 23-07-2018 om 07:55

    Hakim Ziyech lijkt een transfer naar Olympique Lyon op zijn buik te kunnen schrijven. Voorzitter Jean-Michel Aulas van de Franse club heeft namelijk benadrukt dat Nabil Fekir deze zomer niet vertrekt.

    De 24-jarige Fekir leek lange tijd op weg naar Liverpool, maar de medische keuring bracht problemen aan het licht. The Reds wilden daardoor niet langer zestig miljoen euro betalen, maar hoopten een betere deal uit het vuur te slepen. Daar werden beide clubs het niet over eens en inmiddels lijkt Liverpool met Xherdan Shaqiri een alternatief te hebben gestrikt.

    Rond Fekir is het nu stil. "Nabil zal ook komend seizoen hier zijn", laat Aulas nu weten aan Canal +. "We hebben hem nodig. Hij is een van de beste Franse spelers." Voor Ziyech is dat een tegenvaller. De spelmaker van Ajax werd nadrukkelijk gelinkt aan Lyon als opvolger van Fekir, die in Rusland de wereldtitel veroverde met Frankrijk.

    Poll

    Speelt Ziyech na de zomer nog bij Ajax?

    (7755 stemmen)

    Plaats een reactie

    Yuri +3647
    maandag 23 juli 2018 om 08:01
    Fissaaa
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:04
    Klasse Ajax wordt alleen wakker maar sterker, blij toe met dit nieuws en Ajax heeft deze transfersom helemaal niet nodig op dit moment !
    Vind ik leuk
    Hammie +1173
    maandag 23 juli 2018 om 08:05
    Mooi dat wordt onrustig
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:07
    Dat zou jij wel willen hè. :)
    Vind ik leuk
    ElStylisto +421
    maandag 23 juli 2018 om 08:05
    De Franse competitie is een fysieke competitie. Ziyech past het beste bij de Spaanse en Duitse competitie. Laat hem een jaartje blijven bij Ajax en hopelijk voor het eerst in zijn leven kampioen worden, dan kan hij makkelijker een stap hogerop
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 23 juli 2018 om 08:06
    slechte zaak
    Vind ik leuk
    Adriaan +448
    maandag 23 juli 2018 om 08:06
    Vorige maand wat het nog een klootzak en moest die oprotten.. en nu? Allemaal blij..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:08
    Het is toch mooi om dit soort spelers in de eredivisie te hebben. ?:p
    Vind ik leuk
    Sil95 +11337
    maandag 23 juli 2018 om 08:21
    Wat mij betreft en vele anderen die Ajax supporteren niet..
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3152
    maandag 23 juli 2018 om 08:17
    Vaak wordt de verkoopprijs van een xtra jaartje er niet beter op Daarnaast is de vervanger al in huis gehaald. Window is nog even open, voor beide partijen maar hopen op een nwe club.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34392
    maandag 23 juli 2018 om 08:20
    Jammer. Had hem graag bij liverpool gezien.
    Vind ik leuk
    Mari +10228
    maandag 23 juli 2018 om 08:23
    Je zal de Ajax fans niet horen klagen!
    Vind ik leuk
    Freddy.R +19
    maandag 23 juli 2018 om 08:42
    Heeft om onduidelijke redenen al een stempel in het buitenland , blijven ze vanaf , of moet het voor erg weinig zijn .
    Ik zou bij Ajax blijven en proberen de supporters weer achter mij te krijgen , en dan weer het oude niveau oppakken zoals bij Twente .
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:29
    Ziyech speelt een paar leuke wedstrijdjes per seizoen, alleen tegen ploegen als Willem 2, Excelsior, FC Twente, FC Groningen, e.d.. Wanneer Ziyech bij Ajax blijft, wordt dat de grote stoorzender in de Ajax-selectie. Samen met zijn matti en ook haantje Labyad gaan zij voor problemen en tweedeling zorgen bij Ajax. Daarnaast weet ten Hag zich geen raad met zoveel (nieuwe) spelers die allemaal een basisplaats gaan claimen. Ook dat gaat geheid lijden tot problemen. Met dit aangekochte Vreemdelingenlegioen wordt de doorstroom van de zogenaamde eigen jeugdtalenten ook een halt toegezegd. Onrust en rumoer liggen op de loer bij Ajax. En dat geen enkele club, niet eens Europese subtoppers, interesse hebben in Ziyech is alleszeggend en 100% terecht. Met een mooi weer voetballer en een speler waar veel op aan te merken is op houding en gedrag wint men de oorlog niet en zit niemand te wachten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:32]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10844
    maandag 23 juli 2018 om 10:50
    Gelukkig is dit maar een aanname van jou en nergens op gebaseerd.Bij PSV staat v Bommel aan t roer, deze is zo fanatiek dat hij z'n selectie over de kling gaat jagen en voor t eind van t seizoen is de selectie opgebrand.Dit is ook mogelijk hè,maar zeker weten doen we t niet.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:59
    We gaan het zien Jari. Ik zal er op terug komen wanneer het zover is want ik denk echt dat dit gaat gebeuren. Desalniettemin succes komende woensdag!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10844
    maandag 23 juli 2018 om 11:14
    Laten we t eerst maar eens bekijken.Ik ben er zelf ook niet zeker van over dit Ajax met Ten Haha aan t roer.Gelukkig is voetbal onvoorspelbaar.Bedankt voor je succeswensing!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    reggie +1820
    maandag 23 juli 2018 om 09:32
    Let op, hij wordt steeds goedkoper.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:38
    Zou mooi zijn als hij blijft, dan vliegen alle vrije trappen in ieder geval hoog over het doel. En het wordt sowieso hommeles in de selectie met spelers zoals hem en Labyrat.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:49
    Geweldig...Hakim blijf komend seizoen maar mooi bij Ajax. Kunnen we weer genieten van je splijtende passes.
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    maandag 23 juli 2018 om 12:14
    Over 40m bedoel je? Deze speler is het grote gevaar voor Ajax.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1270
    maandag 23 juli 2018 om 09:58
    Beetje pijnlijk voor Ziyech... gek dat niemand hem wil hebben, met zijn zuurpruimhoofd
    Vind ik leuk
    Nar +559
    maandag 23 juli 2018 om 10:22
    Heeft zelf een draak van een WK gespeeld. Ik denk dat Hakim keihard met de voetjes terug op aarde is gezet tijdens dit WK.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1270
    maandag 23 juli 2018 om 12:19
    Zou goed voor hem zijn. Iets nederiger opstellen.
    Vind ik leuk
    Nar +559
    maandag 23 juli 2018 om 10:21
    Oei, ik kijk nu al uit naar de eerste wedstrijd van Ziyech. Hoe wordt hij ontvangen... Ik hoop goed, want voor de ED is hij gewoon top en nodig in de strijd voor het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    maandag 23 juli 2018 om 11:31
    Niemand wil Ziyech hebben dat heb ik al gezegd meteen na de competitie, omdat hij niet goed genoeg is. Bla bla bla reacties gehad en kom er nu maar weer in. Ziyech is een speler die doet alsof hij verdedigt maar echt verdedigen doet hij niet. Zeer slim in het bewandelen van omwegen. Alleen aan de bal wil hij iets doen en dan liefst een pass over 40 meter maar dat kan iedereen in de eredivisie, niets bijzonders.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3152
    maandag 23 juli 2018 om 12:07
    Klopt helemaal.
    Als je naar Ajax lijkt dan is er eigenlijk to nu toe weinig veranderd.
    Younes en kluivert weg die beiden maar een enkele wedstrijd goed speelden.
    Daarvoor terug tadic, amrabat en blind.
    Dus alleen maar meer kwaliteit zou je zeggen.
    Desondanks een tragische voorbereiding.
    Ik blijf erbij dat ze beter van de hakkelaar afscheid hadden kunnen nemen.
    As woensdag kan daar een pijnlijk statement van worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:18
    Mag hopen van niet want hij is niet geschikt voor Ajax dat stuk sjagrijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 juli 2018 om 17:47
    Als Ziyech blijft moet je als supporter altijd klappen voor elk van zijn acties. Bij goede acties is dat normaal en bij slechte acties begrijpt de supporter het niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws