Concurrentiestrijd bij Ajax: We zijn door de aankopen nog sterker geworden

    Concurrentiestrijd bij Ajax: "We zijn door de aankopen nog sterker geworden"

    maandag 23 juli 2018 om 08:58

    Het Champions League-tweeluik tegen Sturm Graz heeft een speciaal tintje voor Max Wöber. De Ajax-verdediger speelt tegen zijn landgenoten en kan de andere Ajacieden er het een en ander over vertellen.

    "Als we een goede dag hebben, heeft Sturm Graz weinig kans. Maar we kunnen ze niet onderschatten, ook al kennen weinig mensen in Nederland de club", vertelt Wöber, die vorig jaar overkwam van Rapid Wien, aan Oberösterreichische Nachrichten.

    "We willen altijd het dominante team zijn, willen het spel dicteren en onder controle hebben. Dat zal niet anders zijn tegen Sturm. Het is een goed team, dat compact verdedigt, snel kan counteren en veel kwaliteit heeft voorin."

    Wöber heeft het naar zijn zin bij Ajax. "Ik ben gelukkig en heel goed geïntegreerd. Het past allemaal heel goed", aldus de verdediger, die er met Daley Blind een stevige concurrent bij heeft. "Het helpt de jonge spelers en zorgt daarnaast voor meer stabiliteit in het team. We zijn door de aankopen nog sterker geworden."

    Lees ook: Champions League-loting om 12.00 uur: deze vier clubs kan Ajax treffen

    Poll

    Gaat Ajax Sturm Graz verslaan?

    (8992 stemmen)

    Plaats een reactie

    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 09:04
    Wees alsjeblieft waakzaam voor eventuele onderschatting. Het is de afgelopen jaren al vaak genoeg fout gegaan tegen ploegen die kwalitatief minder werden ingeschat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 09:06
    Tuurlijk. "wij van ajax gaan wel even winnen".
    Leren ze het nooit?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:12
    "Als we een goede dag hebben, heeft Sturm Graz weinig kans. Maar we kunnen ze niet onderschatten"
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:17
    Lekker duidelijk hè. :p
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:18
    Ik snap gewoon niet hoe tannat alle lessen begrijpend lezen heeft kunnen missen op school en wel redelijk goed heeft leren schrijven.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:23
    Die tannat leest denk ik de vp topics niet eens maar is aleen maar op zoek na reacties waar hij op kan trollen
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 09:24
    en... wat heb ik fout begrepen dan?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:25
    Dat het niet lukt als ze Sturm Graz onderschatten. Dus dan heb je niet het idee 'wij winnen wel even'
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 09:30
    Ik zie staan: "Wij zijn sterker (Sturm heeft alleen kans als wij geen goede dag hebben, anders winnen wij wel even".
    Waarop is die aanname gebaseerd?
    Op vorig seizoen toen er niets maar ook helemaal niets gewonnen werd?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:39
    Nou, het is niet zo dat we niets gewonnen hebben.
    We hebben bijvoorbeeld van PSV en AZ gewonnen.
    Dat we geen kampioen zijn geworden bewijst natuurlijk niet dat we niet kunnen winnen van een ploeg die in ieder geval op papier minder goed is.

    Volgens mij zegt hij daarna nog 'maar we kunnen ze niet onderschatten.', dus, als we denken 'dit winnen we wel even', lukt het niet. Dat is namelijk het gevolg van iemand onderschatten, dat je denkt 'we winnen dit wel even.'

    Ik moet zeggen dat dit gedeelte 'Sturm heeft alleen kans als wij geen goede dag hebben' klopt, maar je mist dus de helft in je analyse :p
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    maandag 23 juli 2018 om 10:00
    Tenzij het in de tekst veranderd is om jou in de zeik te zetten staat er iets anders. Je kan het natuurlijk op 2 manieren opvatten. Maar als je het leest zoals het er staat is er niets mis mee. De overmatige arrogantie die onder sommige supporters heerst(beide kanten)moet je niet teveel mee doen. Alle Nederlandse toppers falen elk jaar hopeloos in Europa. Ik wil wel eens zien hoe we er straks voor staan maar ik wacht eerst deze week wel af voor ik ga juichen of huilen voor Nederland
    Vind ik leuk
    Olfie +4288
    maandag 23 juli 2018 om 10:30
    Elk jaar, elk jaar... Ajax heeft toch redelijk recent de finale EL gehaald. Niet per se falen. Al is dit wel een incident te noemen :).
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    dinsdag 24 juli 2018 om 16:09
    Met je eens hoor, maar als ik als Ajax supporter een neutrale analyse wil geven/reactie moet ik niet met die Finale aankomen. Helemaal omdat we het jaar daarop kansloos uitgeschakeld werden. Ik ben zelf trots op onze prestaties in de CL groepsfase, maar dat is puur gekeken naar hoe we speelden tegen topploegen.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    maandag 23 juli 2018 om 10:30
    Vorig seizoen heeft PSV niet eens Europees gehaald maar gefaald. Kan dit jaar ook zomaar gebeuren dat ze verliezen en dan de EL ingaan. Je moet alles niet zo letterlijk nemen, de afgunst naar Ajax is namelijk groot bij jouw. Je mag beter hopen dat ze beide de CL halen, alleen maar goed om de rechtstreekse plaatsing weer terug te kijken, door de slechte prestaties van oa PSV zijn wij die kwijt in Nederland, en ja jullie hebben een keer overwinterd, maar voor de rest was het dramatisch.
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 11:18
    Waarom haal je PSV er nou bij?
    Het gaat hier over Ajax en het feit dat ze wel even te gaan winnen.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    maandag 23 juli 2018 om 16:11
    Word nergens gezegd, lees het hele stuk en je ziet dat hij juist niet wilt onderschatten, het is een gevaarlijke counter ploeg met een hele goed aanval, jij haalt alleen het stukje eruit wat jij wilt lezen en de rest benoem je niet, dat is dus iets uitleggen wat totaal niet zo gezegd word. En waarom ik dan PSV erbij haal is omdat jij dat wel vaker doet, maar Europees halen ze de meeste punten, dus je kunt dan beter kritischer over je eigen club zijn, dus vandaar.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16611
    maandag 23 juli 2018 om 11:07
    "Wij zijn sterker" zie ik nergens staan. Je verdraait de woorden van Wöber, zodat het in een heel ander context komt te staan, stokertje.
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 13:11
    ""Als we een goede dag hebben, heeft Sturm Graz weinig kans"
    Kortom: 'Ajax is (normaal gesproken) beter. '
    Lekker arrogant
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    dinsdag 24 juli 2018 om 17:49
    Het is arrogant om op iedereen te reageren en zeggen dat het niks is en al een tijd niets gewonnen hebben en PSV wel, je maakt je nogal druk en houd je meer bezig dan je eigen clubje zuigertje.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:29
    Wat je fout begrepen heb is dat hier ook voetbal liefhebbers zijn die het zo nu en dan ook wel eens kunnen waarderen waneer er gewoon fatsoenlijke voetbal discussies ontstaan en niet aleen maar van die trollen met achterlijke reacties wat erbij horen
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 09:29
    M.a.w. : Wij zijn sterker.
    Waarop baseren ze dat? Vorig hebben ze dat op geen enkel podium laten zien. Wellicht is Sturm wel sterker.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:31
    Op een vrij sterke selectie. Vorig jaar ging het op andere punten mis dan kwaliteit.
    Daarom moeten ze dus wel gewoon heel hard hun best doen.
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 09:44
    Kwaliteit is met dan de som van de delen.
    En dan nog steeds: Waar precies baseer je je op als je zegt dat je sterker bent? Wat is je referentie?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:49
    Vet wijs.
    Op basis van dat Ajax tweede is geworden in Nederland. Dat is een grotere prestatie dan in Oostenrijk, omdat de Nederlandse competitie beter is dan de Oostenrijkse. Wij 79 uit 34 en zij 70 uit 36. Dus we hebben in een betere competitie beter gepresteerd.
    Dat zijn dan toch teamprestaties die beter zijn, behalve dat we ook de betere spelers hebben?
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 09:54
    Marginale verschillen en nog steeds een aanname die je niet hard kan maken: namelijk dat de compotitie dat vorig jaar daadwerkelijk skechter was.
    En hebben Oostenrijkse clubs het vorig jaar niet beter gedaan in Europa?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:57
    Oh marginale verschillen. Probeer dat maar te onderbouwen.
    En zijn de kwaliteiten van een competitie gebaseerd op de prestaties in Europa van het seizoen ervoor? Dat is pas een vreemde aanname.
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 11:02
    Ik geef alleen aan dat je niet weet of je wel beter bent. Lijkt me niet slim om dat te gaan roepen als je een jaar eerder op alle vlakken vernederd bent.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 11:04
    Oke
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    dinsdag 24 juli 2018 om 17:51
    Hij zuigt alleen maar joh, lekker laten, meer met Ajax dan zijn eigen clubje bezig.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    dinsdag 24 juli 2018 om 17:47
    Waar baseer jij het op dat het niet zo is, omdat ze vorig jaar niets hebben gewonnen, zegt toch geen moer, je pakt elk woordje aan om dit maar te blijven herhalen. Zijn weinige die de EL finale halen, zo goed dan, ga lekker in PSV topic zeuren en herhalen zuigertje. En zodra je het niet meer weet ga je bij een ander weer verder reageren met dezelfde domme aannames.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 juli 2018 om 17:53]
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 09:54
    Ja klopt , maar hun laatste goede dag was onder Keizer, de 3-1 tegen PSV.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 10:00
    Prima Sanuk.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:04
    Je hapt niet he?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 10:07
    Helemaal geen zin in.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:11
    Ja, is nog te vroeg bij jullie, ik heb er al een halve dag op zitten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 10:14
    Oh maar sowieso, hij is ruim 7 maanden weg. Het is wel goed zo.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:17
    Ja gaat goed nu.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Ga even lekker ergens een hengel kopen als je zo'n zin hebt om te vissen.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:23
    Er liggen genoeg hengels op mijn boot.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 10:32
    Dan heb je beter aas nodig. Probeer eens Engels aas, dan heb je meteen bait.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:36
    Zee nu te ruw. Vorige week 50 Chinezen verdronken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 10:44
    Jezus, dat je pissig bent dat de zee te ruw is snap ik, maar dat vind ik geen excuus om 50 Chinezen te verdrinken.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:57
    Hahaha, nee, er zijn wel teveel Chinezen hier, maar zo ben ik niet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 11:01
    Dat vind ik fijn om te horen.
    Geruststellend ook als je naar het altijd drukke Amsterdam gaat :p
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 12:10
    *3-0.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16611
    maandag 23 juli 2018 om 10:32
    tannat leest graag wat hij wil lezen, maar dat veel PSV'ers hier al verkondigen dat ze aankomend seizoen weer kampioen worden en de plattekar al snel weer uit het vet kan worden gehaald, leest hij weer niet of heeft daar geen commentaar op. Dat noem ik selectief lezen met een gekleurde bril ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:20
    Het is maar weer net hoe je het leest tannat.
    Vind ik leuk
    tannat +13612
    maandag 23 juli 2018 om 09:32
    Het is vrij duidelijk wat er staat:
    "Wij zijn sterker, en Graz heeft alleen maar kans als wij een slechte dag hebben". Vrij stellig na een seizoen zonder ook maar iets gepresteerd te hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:35
    Dat bedoel ik dus. je veranderd heel de tekst en zet het ook nog eens tussen aanhalingstekens waardoor je wilt doen vermoeden alsof Wober dit gezegd heeft.

    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    maandag 23 juli 2018 om 14:27
    Ik dacht eerst dat het een gewone trol was, maar hij is gewoon opvallend simpel..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:56
    Wat ben jij een ongelofelijke zeurpiet ! Niets beters te doen tannat.
    Vind ik leuk
    HJR +7448
    maandag 23 juli 2018 om 09:35
    Als Wober had geroepen dat het moeilijk werd krijg je reacties (in een Ajax bericht van niet-Ajacieden): `Ze dekken zich alvast in`.

    Nou ik denk dat het heel zwaar gaat worden.

    En nu ik dit zeg ga je nu ook zeggen: ZE hebben ervan geleerd, op basis van 1 mening??

    Kom op zeg, voor alle Nederlandse clubs zijn dit wedstrijden waar ze top moeten presteren anders win je ze niet. Maar als speler zijnde moet je ook wel een beetje vertrouwen hebben in eigen kunnen. Dat heeft niks met arrogantie te maken maar zelfvertrouwen.

    Vind ik leuk
    Olfie +4288
    maandag 23 juli 2018 om 10:28
    Dit is echt al de zoveelste comment van jou met deze strekking. Verveel je je? Je reageert namelijk niet op Sil en niet op het artikel.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 10:58
    Jij overschat Sturm Graz echt flink.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:34
    Iedereen zal me wel voor gek verklaren maar dit word een totale walk over en Ajax gaat dit jaar op alle fronten mee doen dus:

    Kampioen
    Beker
    CL hopelijk zo ver mogelijk
    EL als CL gaat zoals gehoopt
    En een transfer afsluiting van + €100mlj zo niet meer! Als er iemand zegt of beweerd dat we arrogant zijn okay maar dat is niet het juiste woord, je neemt afscheid van de concurrentie!

    En begrijp me niet verkeerd ik als Ajacied hoop echt dat PSV ook CL haalt en alle ande Nederlandse clubs het ook goed gaan doen maar: Ajax gaat echt de aankomende 10 jaar hetverschil maken! Zowel landelijk als Europees! Succes iedereen!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12663
    maandag 23 juli 2018 om 09:11
    Precies, dit duel heel serieus nemen..
    Kwalitatief gezien moet het lukken, maar kijk naar vorig jaar, drama..
    Vind ik leuk
    MG MG +219
    maandag 23 juli 2018 om 09:15
    De voorbereiding tot dusverre belooft niet veel goeds.
    Met alleen kwaliteit red je het niet.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:17
    Zonder onderschatting 2-0
    Vind ik leuk
    Rodajc +14186
    maandag 23 juli 2018 om 10:55
    Die clubs waren ook kwalitatief minder, Ajax faalde gewoon idd door onderschatting.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    maandag 23 juli 2018 om 09:04
    Koop er nog maar 1, 2, 3, 4,5....de nieuwe filosofie van Fc Wanhoop uit de 2e voetbalhoofdstad van Nederland
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    maandag 23 juli 2018 om 09:07
    Hou toch eens op met je trieste en sneue gedrag en reageer eens inhoudelijk.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    maandag 23 juli 2018 om 09:08
    Proost met je aankopen man !!! #FcWanhoop
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    maandag 23 juli 2018 om 09:13
    Zijn niet mijn aankopen en ik ben geen Ajax supporter dus het maakt me niks uit over welke club het gaat maar dit kinderachtige gezanik van jou en een paar anderen ontneemt het plezier van velen hier, maar dat interesseert je waarschijnlijk niks Danny ikkuh, ikkuh, ikkuh.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:15
    Danny is een beetje jaloers en sneu. Als zijn buurman een grotere auto koopt is het ook een paniekaankoop.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    maandag 23 juli 2018 om 09:28
    Sterk spul he ?? #Fisherman's friend
    Vind ik leuk
    Amnesia +32
    maandag 23 juli 2018 om 09:31
    Hé Danny, ga eens wat doen met je leven joh, In plaats van als 44-jarige hesseloze hier kinderachtige reactie's te zitten plaatsen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:22
    Sterk spul hè Danny Jaloezie!
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 09:09
    Welke ploegen kopen er niet dan? Ook PSV en Feyenoord trekken spelers aan. Opzich valt het nog best mee. Ik zal je een overzicht geven van de transferactiviteiten deze zomer :

    Vertrokken :
    Younes
    Kluivert
    Cassierra
    Bergsma
    Dekker
    Viergever
    Dijks
    Zeefuik

    Gekocht :
    Tadic
    Blind
    Schuurs
    Labyad
    Bande

    In principe zijn dus eigenlijk alleen de posities aangevuld van de spelers die vertrokken zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    maandag 23 juli 2018 om 09:10
    Proost met die aankopen #FcWanhoop
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 09:12
    Ik heb de indruk dat jij niet in staat bent om een inhoudelijke discussie te voeren..
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    maandag 23 juli 2018 om 09:15
    Een kat in het nauw maakt uiteraard rare sprongen...ik hoef toch geen discussie te voeren ik constateer enkel een nieuw beleid bij FC Wanhoop...

    Op basis van de recente transferactiviteiten concludeert het Spaanse El Mundo Deportivo dat Ajax breekt met de eigen filosofie. Daar waar Ajax bij een miljoenentransfer een jeugdspeler doorschoof, wordt nu de portemonnee getrokken voor spelers als Dusan Tadic en Daley Blind.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:20
    Ajax is geen kat.

    De eigen filosofie was ook doorgeslagen tot een punt dat het geen succes meer opleverde. Op zich is het best handig om dat dan even wat anders aan te pakken.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    maandag 23 juli 2018 om 09:25
    ja zekers..haha, de heer Tikkiebreed halen voor kosten 9 milj per jaar....dat klinkt als wanbeleid.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27839
    maandag 23 juli 2018 om 09:29
    Denken dat Daley Blind een hele slechte voetballer is, is een hele slechte analyse.
    Is 1974 je geboortejaar of het aantal denkfouten maakt per dag?
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:38
    Danny is weer zo’n typisch gevalletje de haat is groter dan de liefde voor de eigen club! Erg zielig!! Ik hoop altijd dat alle Nederlandse clubs in Europa het goed doen!! Okay eerlijk is eerlijk in de ED gun ik alleen Ajax de punten!
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    maandag 23 juli 2018 om 10:42
    Oh dus de pot verwijt de ketel ?? Wat een domme opmerking...dus #suqqel
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 09:21
    En dat laatste is een meer dan uitstekende zaak. Heel goed dat Ajax zoveel waarde hecht aan het doorstromen van jong talent , maar dat men nu ook beseft dat jong talent alleen niet voldoende is. Ajax gaat de goede kant op.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:14
    Waarbij vermeld moet worden dat Dijks, Zeefuik, Bergsma, Caissière, Dekker zelden of nooit speelden in Ajax 1 maar meer met Jong Ajax, de meeste spelers hiervan. En Viergever veelal geblesseerd was en Younes ook amper speelde na de winterstop. Dus er is niet echt sprake van posities aanvullen maar veel meer aanvullen / versterken van Ajax 1.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    Itsese +4585
    maandag 23 juli 2018 om 09:24
    Ik geef ze ook geen ongelijk.. Maar wat ik dan gewoon weer niet snap is dat Ten Hag dan Tadic en Blind op de bank zet....
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:35
    Ik denk dat Ajax met zoveel nieuwe aankopen problemen gaat krijgen omdat deze spelers (terecht) perse willen spelen in de basis van Ajax 1. Nu de kans groot is dat ook Ziyech blijft, moet ten Hag spelers gaan teleurstellen. En dit laatste zie ik ten Hag niet goed managen. En zeker niet met een paar haantjes zoals Labyad en Ziyech in de selectie. Ontevreden spelers en rumoer liggen op de loer.
    Vind ik leuk
    polletjuh +63
    maandag 23 juli 2018 om 09:41
    Ja indd belangrijke wedstrijd Ajax moet het thuis afmaken want dan moet sturm wel in oosterijk maar goed Blind bank ! Tadic alleen de uitwedstrijd Labyad geschorst Bande blessure dan hou je alleen schuurs over van Basis aankopen
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 09:34
    Getalsmatig moet de selectie natuurlijk ook kloppen. Maar inderdaad. De aankopen die gedaan zijn , zijn aankopen die het team direct moeten versterken. En men moest ook aankopen doen na het vertrek van de halve reservebank.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:37
    Lees mijn reactie hierboven maar eens. Ik ben benieuwd hoe ten Hag en een aantal spelers omgaan met dit luxeprobleem. Moet niet onderschat worden.
    Vind ik leuk
    Itsese +4585
    maandag 23 juli 2018 om 09:42
    Mee eens, je zult ze toch allemaal speeltijd willen geven, wat uitdraait op dat je geen basis team krijgt. En dan zoveel geld uitgeven aan Blind en Tadic, en ze de eerste wedstrijd die er toe doet, op de bank zet..
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 09:43
    Alleen maar goed dat de trainer zo'n sterke selectie tot zijn beschikking heeft. Dat houdt dus in dat spelers nog beter moeten presteren om hun plek in het eerste te behouden. Ten Hag heeft overigens wel bewezen dat hij kan dealen met spelers die als probleem worden aangeduid zoals bijvoorbeeld Ayoub , Kali , Labyad etc.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20656
    maandag 23 juli 2018 om 10:00
    Chinees, en dat denk ik dus ook. Zie het probleem op het middenveld. De kenners hier denken dit probleem met een 4 mans middenveld op te lossen (Tadic, Ziyech, Blind en vd Beek).

    Anderen roepen dat Ziyech op de vleugel moet gaan spelen. Jongens als Eiting, Frankie de Jong, Sierhuis en Cerny zullen de kind van de rekening zijn. Jonge spelers die het wachten beu zijn. Bestaat een kans dat dit gedonder gaat geven.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 11:07
    Frenkie de Jong zal wanneer ie fit is gewoon spelen en Eiting, Sierhuis en Cerny hebben nog niks tot nauwelijks gepresteerd. Plus dat Cerny naruurlijk op een positie speelt die dunbezet is bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 11:05
    Ajax heeft nog maar 5 spelers gehaald, volgens mij heeft jouw club er ook al 4 gehaald. Dus dat valt wel mee. Bovendien zijn het in tegenstelling tot de afgelopen jaren bijna allemaal basisaankopen, we selecteren door en versterken ons elftal. Zo zou het eigenlijk bij elke club moeten gaan.

    Over die karakters: over Ziyech maak ik me geen zorgen, die gaat alles gewoon spelen. Labyad zal ook genoeg spelen en die beseft ook wel dat ie bij FC Utrechr vandaan komt en eerst zich moet laten zien, bovendien zal ie niet zijn tweede kans bij een topclub ook willen verknallen. Die zal dit seizoen niet voor problemen zorgen, als hij nooit aan de bak komt de komende jaren natuurlijk wel.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:10
    We gaan het zien. Ik vermoed dat ten Hag problemen gaat krijgen om alle spelers tevreden te houden. Daarnaast denk ik dat het kritische Ajax-publiek zich snel gaat roeren wanneer het niet gaat draaien. Dan gaan die talrijke aankopen tegen je werken. Dit Ajax wordt een te groot Vreemdelingenlegioen waar de echte Ajacieden veel moeite mee gaan hebben.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 12:45
    Minimaal de helft van de basis is Nederlands en ook Ziyech en Labyad zijn gewoon in Nederland opgegroeid. Ook Tadic hier al eerder gespeeld. Dan zit je al op 7/8 spelers van de basis. Dat valt dus wel echt wel mee naar mijn mening.

    En over Ten Hag: over het tevreden houden van spelers maak ik me geen zorgen, kijk met wat voor lastige gasten hij moest samenwerken bij FC Utrecht. Concurrentie hoort bij een grote kapitaalkrachtige club als Ajax, als je daar niet tegen kunt ben je ongeschikt voor Ajax. Dan is er zo weer een talent uit de opleiding wat jouw plek op de bank kan innemen.

    Maar we gaan het zien, het is nu vooral gissen van ons beide. Feit is dat er snel resultaten geboekt moeten worden, al vind ik dat je Ten Hag zeker een eerlijke kans moet geven.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:56
    Noch Ziyech, Labyad of Tadic hebben de Nederlandse nationaliteit. Ziyech komt uit voor Marokko en Labyad zou dat ook doen wanneer hij geselecteerd zou worden tenminste. Het zijn dus alledrie absoluut geen Nederlanders. Ajax gaat met hooguit 3 tot 4 Nederlandse voetballers spelen in de basis. De druk bij Ajax is veel groter dan bij FC Utrecht waarbij er bij Ajax veel meer ego’s rondlopen in de selectie. Ook het publiek is kritischer bij Ajax die onderhand ook weeens willen meemaken dat Ajax weer een keertje kampioen wordt. Vorig seizoen had ten Hag het al moeilijk nadat hij amateuristisch probeerde de druk bij PSV neer te leggen terwijl hij met zijn Ajax nog al eens steken liet vallen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 13:18
    Ik noemde hen ook geen Nederlanders. Maar die drie zijn wel bekenden voor het Ajax-publiek, dus een vreemdelingenlegioen is het natuurlijk nief. Allemaal spelers die 3+ jaren in de Eredivisie hebben gespeeld.

    Die uitspraak van Ten Hag was naar mijn mening uit z’n verband gerukt, dat was voorafgaand aan de wedstrijden tegen AZ en Ajax en dat waren toch wel wedstrijden waar de (realistische) PSV’ers als enige een struikelblok in zag. In de Arena had men geen schijn van kans een paar maanden daarvoor en dat proefde je ook nog steeds wel bij een aantal mensen.

    Al was het woord angst overdreven natuurlijk, PSV stond 7 punten voor.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12663
    maandag 23 juli 2018 om 09:34
    En jij hebt geen leven blijkbaar..
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 23 juli 2018 om 11:26
    Laat ik even net zo inhoudelijk als jou reageren:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA,

    Zo nu ga maar terug de inrichting in en je straitjacket aan.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1802
    maandag 23 juli 2018 om 11:41
    Proost met je aankopen Amiga !
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 23 juli 2018 om 11:43
    Hopelijk zijn je begeleiders er snel bij om ons verdere uitspraken van jou te besparen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164345
    maandag 23 juli 2018 om 09:21
    Wöbertje kan zich beter druk maken dat ie snel veel zitzalf haalt want het word gewoon banken met dat juffertje.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12663
    maandag 23 juli 2018 om 11:09
    Met de aankoop van Blind wel idd..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:26
    Hey max ! De laatste goede dag van Ajax was thuis tegen Psv.

    Onder TH is er nog geen goede dag geweest.
    Vind ik leuk
    San Marco +455
    maandag 23 juli 2018 om 09:28
    Goede aankopen, maar een team heeft altijd een scorende spits nodig die ontbrak vorig jaar. Ik ben benieuwd wie de nr 1 in de spits wordt
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:29
    Realistische gast die Wöber,met name over dat snelle counteren
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:30]
    Vind ik leuk
    AlbS +280
    maandag 23 juli 2018 om 09:31
    Geweldig! Nog sterker. Er zit weer beweging in. Kampioen Eredivisie en dan direct doorstoten en de CL pakken. We gaan mooie tijden tegemoet. Ajax de redders van het Ned. voetbal.
    Vind ik leuk
    polletjuh +63
    maandag 23 juli 2018 om 09:38
    Als ik een ander Artikel lees speelt Ajax zonder aanwinsten misschien een paar minuten voor Blind dus ik weet niet of Ajax we gaat winnen
    Vind ik leuk
    Bizzy +20656
    maandag 23 juli 2018 om 09:54
    Rapid Wien en Salzburg hadden ook weinig kans. Pas op met onderschatting. Stomste wat je kan doen.
    Vind ik leuk
    Jafio +1717
    maandag 23 juli 2018 om 09:59
    Ik vind het nogal wat dat er zo over gedacht wordt. Natuurlijk zeggen oefenpotjes niet alles maar zo slecht als dit jaar heb ik nog niet eerder gezien. Ik maak me dus wel degelijk zorgen over de staat van Ajax op dit moment. Ik hoop uiteraard dat ze gewoon winnen maar ben er niet zo zeker van.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:04
    Ik heb er een hard hoofd in. Ze verdedigen compact. Waarom zou Ajax daar nu wel doorheen kunnen spelen? Tadic begint op de bank en wie gaat er op de linksbuiten positie spelen? Noa Lang? Ik hoop het echt, maar ben er bang voor.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:17
    Nog sterker hahaha net of ze sterk zijn
    Vind ik leuk
    soksa +1554
    maandag 23 juli 2018 om 10:20
    Man man man.... wees nou voorzochtig met jezelf rijk rekenen. Het laatste wat je moet zeggen is dat Sturm Graz geen kans maakt. Als je een extreem getergde/gemotiveerde tegenstander wil treffen moet je vooral dit soort teksten uitslaan. Daarbij is het al zovaak fout gegaan voor Nederlandse ploegen in Europa de laatste jaren tegen zogenaamd mindere tegenstanders.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:24
    Wij zijn nog sterker geworden.... ja dacht ik al na al die grote overwinningen in de oefenwedstrijden.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1269
    maandag 23 juli 2018 om 10:41
    Leuk dat Tadic dus niet mee kan doen vanaf de aftrap waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:51
    Ben voor PSV maar ook voor het Nederlandse voetbal hoop dus gewoon op een overwinning voor Ajax
    Word tijd dat we Europees weer wat aanzien krijgen en punten pakken
    Vind ik leuk
    bully302 +128
    maandag 23 juli 2018 om 11:26
    Met de juuste instelling van de spelers moet het wel lukken.
    Maar die ten Hag eeej pffffff.
    Vind ik leuk
    broedkip +1610
    maandag 23 juli 2018 om 11:26
    Nog sterker? Nog geen wedstrijd gewonnen. Bewijs leveren.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:48
    Ik heb het gezien dat we sterker zijn geworden , ze kunnen geen een wetstrijd winnen, zelfs niet van derdeklassers , ik snap dat gekakel dan ook niet .
    We kunnen gerust de mond houden en met de benen op de grond blijven staan , er staat weer een klote seizoen voor ons aan te komen .
    Vind ik leuk
    Siemjo +284
    maandag 23 juli 2018 om 12:58
    Is nog weinig van te merken
    Vind ik leuk
    El Cazador +6018
    maandag 23 juli 2018 om 13:26
    Nog sterker, dat lijkt me sterk. Er zit nog een hele zwakke schakel ergens op de bank en lijkt op een tuincentrum kabouter!!!
    Vind ik leuk
    ajaxdev +464
    maandag 23 juli 2018 om 15:43
    Er wordt door ajax helemaal nergens meer even gewonnen. Tegen de kleinste clubjes van denemarken,zweden of noorwegen is het al een martelgang. Ajax is de underdog woensdagavond en heeft ook afgelopen seizoen bitter weinig laten zien. Bescheidenheid past zeg ik als supporter. Eerst maar eens presteren gaan en dat mag met bravoure maar eerst resultaten en dan babbels en niet andersom.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Concurrentiestrijd bij Ajax: "We zijn door de aankopen nog sterker geworden"