Weghorst-opvolger dient zich aan bij AZ: 'Op dit moment is hij de eerste spits'

    Weghorst-opvolger dient zich aan bij AZ: 'Op dit moment is hij de eerste spits'

    maandag 23 juli 2018 om 09:50

    Fred Friday presenteert zich in de voorbereiding als opvolger van de vertrokken Wout Weghorst. Dat ziet Max Huiberts, technisch directeur van AZ.

    Friday stond op de nominatie om te vertrekken, maar is AZ's topscorer van de voorbereiding met zes doelpunten. "Op dit moment is hij onze eerste spits en dat zal hij nog wel even blijven", aldus Huiberts in De Telegraaf. "Ik weet dat trainer John van den Brom en de rest van de technische staf tevreden zijn over hem."

    "Fred is goed teruggekomen van zijn vakantie en speelt bijna alles. Ik vind het knap en ben er heel blij mee dat hij zich op dit moment zo manifesteert. Hij laat zien waarom we hem twee jaar geleden naar Nederland hebben gehaald. Hopelijk houdt hij deze lijn vast."

    Op de achtergrond blijft AZ bezig met de komst van een nieuwe spits. Björn Johnsen staat nog steeds bovenaan het verlanglijstje, maar ADO Den Haag stribbelt tegen. Huiberts: "We gaan uiteraard door met zoeken naar een nieuwe spits, maar dankzij Fred zit daar niet zo heel veel druk op."

    Plaats een reactie

    Summit +330
    maandag 23 juli 2018 om 09:54
    Hopelijk gaat Fred dit seizoen knallen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11401
    maandag 23 juli 2018 om 10:07
    Ik schat Boadu hoger in, hoop dat hij minuten gaat maken want dit is zeker een potentiële oranje klant.
    Vind ik leuk
    PRICE +26053
    maandag 23 juli 2018 om 10:26
    Friday is bedankt zo gauw er een spits gekocht word
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:27]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    maandag 23 juli 2018 om 13:45
    Precies. Hopen..... tegen beter weten in.

    Die gast kan niet voetballen!
    Vind ik leuk
    Summit +330
    maandag 23 juli 2018 om 14:53
    Het lijkt inderdaad allemaal heel houterig, maar er zijn wel meer spitsen binnen de nederlandse competitie die dat hebben
    Vind ik leuk
    5697956 +3427
    maandag 23 juli 2018 om 19:24
    Kifesh met Mihalik dan??
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 23 juli 2018 om 09:56
    Bij Sparta vond ik hem een verademing in de spits. Hard werkend en een goed aanspeelpunt. Hij zou lui zijn kreeg ik te horen toen hij kwam maar dat heb ik geen moment gezien. Hopelijk blijft hij eerste spits bij AZ. Is hem gegund.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:05
    dat is allemaal leuk en aardig, maar als spits word je afgerekend op doelpunten. En als je ziet welke kansen hij de afgelopen 2 jar gemist heeft is de kritiek we te begrijpen
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:13
    Zo denkt Chelsea ook over #kijkmenoulachen Giroud ;)
    Vind ik leuk
    Az4ever +8
    maandag 23 juli 2018 om 14:42
    "The man" "The mith" " The legend"

    Oliver Giroud !!!

    Beter dan Messi of Ronaldo.
    Hoort in het rijtje Pelé en Maradona. 😄
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 15:44
    Olivijeee ;)
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 23 juli 2018 om 10:15
    Snap ik maar voor clubs uit rechterrijtje is hij wel een aanwinst. Hopelijk kan hij nu doorschakelen naar niveau AZ.
    Vind ik leuk
    Bartjuve +13
    maandag 23 juli 2018 om 10:08
    Nou ik ben zelf ook spartaan hard werken kan die maar daar is alles we gezegd haalt trucjes uit terwijl je achterstaat en mislukken 9/10 keer ook nog is. Az is niet goed als ze hem als 1ste spits houden
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 23 juli 2018 om 10:16
    Friday heeft op beslissende momenten een positieve rol gespeeld. Ik vond hem altijd prima spelen. Mensen die hem afkraakten vonden Spierings wel goed spelen, dan ben je pas niet goed wijs.
    Vind ik leuk
    Bartjuve +13
    maandag 23 juli 2018 om 10:19
    Spierings vond ik ook niet goed maar heeft bekant meer gescoord als friday
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 23 juli 2018 om 10:21
    In eigen doel misschien maar Friday is en blijft voor Sparta echt een prima spits. Als we in Eredivisie speelden konden we hem makkelijk weer een jaar gebruiken.
    Vind ik leuk
    Bartjuve +13
    maandag 23 juli 2018 om 17:42
    Dan hebben we een andere mening maar prima toch!
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:12
    Ik vond hem juist bij sparta alleen maar in aanvallend opzicht werken en voor zichzelf spelen. Op tv leek hij er in ieder geval de kantjes vanaf te lopen in de wedstrijden die ik heb gezien.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Ik snap wat je bedoeld alleen dit was echt niet zo. Bij balverlies kon hij die momenten hebben maar dat probeerde Advocaat er wel uit te halen. In aanvallend opzicht vond ik hem echt een van de betere. Misschien is AZ te hoog voor hem maar een mooie club uit rechterrijtje daar speelt hij altijd basis.
    Vind ik leuk
    Spartan +5761
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Volledig eens met je. Ik ben fan van Friday!

    Beresterk en verrassend technisch!
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 23 juli 2018 om 10:22
    Ja precies! Als we in Eredivisie speelden had je hem weer een jaar moeten huren. Snel op de counter en heeft toch wel wat belangrijke goals gemaakt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29333
    maandag 23 juli 2018 om 13:46
    Echt niet goed genoeg voor AZ. Maar ze mogen hem van mij gerust 34x opstellen.
    Vind ik leuk
    JapAZ +527
    maandag 23 juli 2018 om 09:56
    Denk dat hij zeker niet minder is als Wout. Alleen tja. Wout werkt zich de pleuris, waar deze man een hele nonchalante houding heeft. Hij kan wel voetballen, alleen hij is niet ideaal voor het spel dat AZ wilt spelen.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11401
    maandag 23 juli 2018 om 10:07
    Waar gaat Boadu voetballen? Alleen jong AZ?
    Vind ik leuk
    Multatuli +97
    maandag 23 juli 2018 om 10:16
    Boadu speelt ook bij het 1e. Alleen wordt hij (na een jaar blessure) weer rustig gebracht en wordt hij als optie op de flank (meestal linksbuiten) gezien. Op dit moment ligt de sleutel bij Idrissi die kan ook op de rechterflank spelen. Als Idrissi rechts speelt dan speelt op dit moment Seuntjes of Boadu op linksvoor. Als over een paar maanden Stengs en Rotariu (beide rechtsbuiten) en Mihalik (spits) wedstrijd fit zijn dan heeft AZ weer ruim opties in de aanval. Kortom Johnsen is overbodig (want op dit moment ook niet wedstrijdfit) en Friday heeft mazzel dat hij de komende periode de kans krijgt zich te bewijzen vanwege alle blessures + het niet kunnen vinden van een goede vervanger voor Weghorst.
    Vind ik leuk
    Bartjuve +13
    maandag 23 juli 2018 om 10:17
    Niet minder dan wout maat dan zou ik nog maar is een keer goed kijken. Toen die naar sparta kwam had ik hoop op een redelijke spits maar in scorend opzicht echt een drama
    Vind ik leuk
    Leedz +5587
    maandag 23 juli 2018 om 09:57
    2 weken geleden had hij nog geen toekomst en een paar oefenwedstrijden verder is hij de reden waarom zij hem 2 jaar geleden gehaald hebben maar we zijn nog wel opzoek naar een 1e spits
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24966
    maandag 23 juli 2018 om 10:02
    Als hij het tot nu toe niet liet zien in wedstrijden en nu wel, dan is dat toch niet zo vreemd?
    En dat je op basis van die paar wedstrijden ook weer niet te enthousiast wordt is toch ook niet vreemd?
    Vind ik leuk
    Leedz +5587
    maandag 23 juli 2018 om 10:13
    True, alleen de tegenstrijdige berichten vind ik alleen raar...

    Vind ik leuk
    #Keizerout +24966
    maandag 23 juli 2018 om 10:17
    Ik denk dat ADO uit deze twee dingen de conclusie moet trekken dat als ze nu geld willen, ze minder moeten vragen voor Johnsen.
    Vind ik leuk
    Leedz +5587
    maandag 23 juli 2018 om 10:20
    Ja dat vind ik ook, alleen zij hebben nog geen opvolger voor Johnson zo ver ik weet dus misschien vandaar dat zij die hoge transfersom blijven hanteren, wat hen niet kwalijk genomen kan worden
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24966
    maandag 23 juli 2018 om 10:43
    Zij willen denk ik gewoon zoveel mogelijk geld. Zonder geld wordt het ook lastig een vervanger te halen.
    Vind ik leuk
    Mari +6777
    maandag 23 juli 2018 om 10:01
    Lulkoek.
    Dit is om ADO op het verkeerde been te zetten
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24966
    maandag 23 juli 2018 om 10:03
    Ik denk dat het wel klopt. Hij laat nu wel aan ADO weten dat hij best even wil wachten. Als Friday het niet goed zou doen had hij meer haast denk ik.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    maandag 23 juli 2018 om 10:12
    Wij moeten onze spits niet verkopen. Die gaat alleen voor de hoofdprijs.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24966
    maandag 23 juli 2018 om 10:13
    Nou, volgens Groenendijk moet er nog wel wat bij. En daar is geld voor nodig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    maandag 23 juli 2018 om 10:11
    Verkeerde been te zetten?

    Johnsen gaat alleen weg voor de hoofdprijs. Als ze voor Johnsen aankloppen dan zal Jeffrey er wal aan denken om de prijs op te schroeven. AZ heeft er een nodig en wij moeten er niet vanaf.

    Dus wij zitten in een steeds sterkere positie!

    Vind ik leuk
    Multatuli +97
    maandag 23 juli 2018 om 10:21
    Grapjas.
    Ten eerste is Johnsen amper beter dan Friday
    ten tweede Friday is nu wedstrijdfit en Johnsen niet.
    Ten derde als al onze voorhoedespelers over een paar maanden weer fit zijn hebben we 3 opties (Boadu, Mihalik en Friday) in de spits en 4 op de flanken (waarvan er 1 ook spits kan spelen). Al deze spitsen kunnen ook wel 15+ doelpunten per seizoen maken in dit AZ.
    Ten vierde is Johnsen niet de enige spits die er buiten AZ rondloopt. Als Johnsen te duur is kunnen er ook nog wel spitsen bij andere clubs in Nederland of het buitenland gekocht worden.

    Kortom AZ is echt niet alleen van Johnsen afhankelijk en eerlijk gezegd hoop ik dat ze hem niet halen.

    N.b. nog vergeten te melden: Johnsen zijn doorverkoopwaarde na een paar jaar is nihil. Waar AZ meestal aardig verdiend op doorverkoop spitsen, zal Johnsen daarna niet veel meer opleveren, dus dat is nog een reden om hem niet te kopen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4406
    maandag 23 juli 2018 om 11:18
    AZ heeft er helemaal geen nodig, Friday is niks minder dan Johnsen. Bovendien kan AZ een veel betere spits kopen voor dat geld wat jullie vragen voor Johnsen, al lijkt AZ wel Johnsen bovenaan het lijstje te hebben staan. Dat is gunstig voor jullie onderhandelingspositie natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    Koeroe +11198
    maandag 23 juli 2018 om 10:06
    Komt zwaar tekort voor t niveau wat ze nastreven imo
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4406
    maandag 23 juli 2018 om 11:20
    Johnsen ook.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11198
    maandag 23 juli 2018 om 11:27
    Ja absoluut eens
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:08
    Meer dan 50 miljoen in de tas....koop een spits ipv aanmodderen met Friday
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    maandag 23 juli 2018 om 10:09
    Ben je lekker mee, Europees voetbal ook nog eens voor de deur.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4406
    maandag 23 juli 2018 om 11:21
    Nee, want met Johnsen ben je natuurlijk wel gegarandeerd door... Net alsof Johnsen zo veel beter is dan Friday.

    Ik zie (en veel mensen) zien het niet, pik!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 juli 2018 om 11:56
    Als AZ donderdag niet scoort staan ze vrijdag weer in den haag op de stoep, alleen dan hebben ze te weinig geld bij zich!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    dinsdag 24 juli 2018 om 11:58
    Precies, prijs opschroeven voor die Alkmaarders!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 juli 2018 om 12:09
    Ik denk echt dat Max denkt dat dan de prijs omlaag gaat!
    Vind ik leuk
    R3knoj +124
    maandag 23 juli 2018 om 10:11
    Nou heel eventjes nog dan.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Veerman vin ik meer een spits voor az
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11455
    maandag 23 juli 2018 om 10:32
    Goede tactiek om de prijs nog iets omhoog te halen ;-)
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3777
    maandag 23 juli 2018 om 10:37
    Veel andere keuze is er ook niet
    Vind ik leuk
    pos +8281
    maandag 23 juli 2018 om 10:39
    Max probeert het spelletje ook te spelen richting ADO en ook wellicht andere partijen om aan te geven dat bij AZ de nood niet zo hoog is. We zullen zien. Ik blijf hopen op een verrassing.
    Vind ik leuk
    broedkip +1478
    maandag 23 juli 2018 om 10:40
    Is niks, wordt ook nooit wat. Oefenen is iets anders dan competitie. Gewoon een fout Max. Alles doe je goed maar dit is waardeloos.
    Vind ik leuk
    Multatuli +97
    maandag 23 juli 2018 om 10:58
    Max zou het pas fout doen als hij voor te veel geld Johnsen ophaalt. Voor een klein bedrag kun je de gok nog wel wagen, maar hij is niet echt beter dan de spitsen die AZ nu al in huis heeft.
    Vind ik leuk
    broedkip +1478
    maandag 23 juli 2018 om 11:17
    Eens Johnson wil ik helemaal niet zien in Alkmaar.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:45
    Ik zie liever Friday dan die malle Johnsen... Ik hoop op een goeie onbekende
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:09
    Precies. Wacht het nog ff af. Weghorst maakte er afgelopen seizoen 18. Dat is heel weinig als je hebt gezien hoeveel kansen hij kreeg.
    Elke redelijke spits scoort bij dit AZ 15-20 goals. Een van Wolfswinkel of Huntelaar scoort er 25-30.
    Dat komt door de zeer aanvallende speelwijze van AZ zowel uit als thuis.
    Dus 15 goals is een 6.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:12
    Die oefenpotjjes stelden weinig voor.
    Er mag echter nog wel een sterke spits bij.
    Met Fred Europa in??
    Vind ik leuk
    Stefan01 +66
    maandag 23 juli 2018 om 11:14
    Lekker friday houden als 1e spits als er geen andere spits voor een redelijke prijs te halen is, Johnson moet je niet willen halen voor 4/5 miljoen en AZ heeft genoeg spitsen wellicht niet met de kwaliteiten van weghorst maar er is concurrentie genoeg. (Friday, Boadu, Mihalik en Druijf)
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:47
    Als Fred even hard gaat werken als Wout, is hij net zo goed. Wout is echt geen natuurtalent, hoor.
    Vind ik leuk
    Floaz +312
    maandag 23 juli 2018 om 13:38
    Fred is een topper Nederlands paspoort overwegen haha
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:40
    Boadu klaarstomen achter Fred: wat goed is komt snel.
    Vind ik leuk
    De Hout +1573
    maandag 23 juli 2018 om 13:56
    Fredje moet hard werken. Dan is hij zeker bruikbaar. Als hij 75 procent van Wouts arbeidsethos krijgt, kan AZ veel plezier aan hem beleven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Weghorst-opvolger dient zich aan bij AZ: 'Op dit moment is hij de eerste spits'