Karius gaat wéér in de fout en reageert via Instagram: 'Medelijden met jullie'

    Karius gaat wéér in de fout en reageert via Instagram: 'Medelijden met jullie'

    Gepubliceerd: maandag 23 juli 2018 om 10:10ma 23-07-2018 om 10:10

    Op Instagram heeft Loris Karius vannacht zijn frustraties van zich afgeschreven. In de nacht van zondag op maandag zag de Duitse goalie van Liverpool er wéér niet lekker uit tijdens een oefenduel met Borussia Dortmund (1-3 nederlaag) in de Verenigde Staten. Wat volgde was een stroom aan boze berichten van fans. 

    Karius is al enkele maanden de Kop van Jut bij de achterban van zijn club; in de Champions League-finale tegen Real Madrid beging de sluitpost twee kapitale blunders. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen stapelt hij nu fout op fout. 

    'Dit is gericht aan de mensen die het prettig vinden om andere mensen te zien falen of lijden: ik heb medelijden met jullie', schreef Karius vannacht. 'Wat er in jouw leven ook aan de hand is waardoor je zoveel woede en haat kent, ik bid dat het verdwijnt en dat er weer goede dingen op je pad komen.'

    Na zijn fouten in de Champions League-finale sprak manager Jürgen Klopp nog het vertrouwen uit in Karius. Inmiddels lijkt het echter einde verhaal voor de Duitser op Anfield: Liverpool betaalde afgelopen week ruim 70 miljoen euro voor Alisson. De Braziliaan wordt de nieuwe nummer één.  

    Plaats een reactie

    Bertjes +1320
    maandag 23 juli 2018 om 10:15
    Dit is toch Lewis Hamilton?
    Vind ik leuk
    Yuri +3661
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Oeps...
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    HJR +8253
    maandag 23 juli 2018 om 10:21
    Potato, Potato ;)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19968
    maandag 23 juli 2018 om 10:22
    Zie ook nergens een link tussen Karius en Hamilton haha..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:46
    Wel tussen Karius en Sebastian Vettel. Die gingen beide gisteren de fout in.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28793
    maandag 23 juli 2018 om 12:48
    En het zag er beiden uit als een lelijke crash
    Vind ik leuk
    Mari +10157
    maandag 23 juli 2018 om 10:24
    Ik heb geen idee hoe dit werkt, maar zou het niet kunnen zijn dat Karius, de tekst van Hamilton gebruikt, omdat hij het hier volledig mee eens is?
    Vind ik leuk
    Bertjes +1320
    maandag 23 juli 2018 om 10:28
    Nouja, als je op het profiel onder de foto klikt kom je uit bij iemand uit Bosnië & Herzegovina. Als ik die foto's verder zie lijkt het me een profiel van een Liverpool fan..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:26
    Orginele post is verwijderd door Karius. Lijkt echter wel veel op de post van Hamilton. Na beetje googlen is de post wel te vinden.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1320
    maandag 23 juli 2018 om 11:28
    Dan is het nog steeds wel een beetje vreemd dat VP dan een post van een Liverpool fan met een foto van Lewis Hamilton gebruikt als post van Karius?
    Vind ik leuk
    Mike123 +437
    maandag 23 juli 2018 om 10:15
    Je mag na die finale ook geen fout meer maken. Al die spotlights schijnen op Karius. Die arme man komt hier nooit meer bovenop!
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6583
    maandag 23 juli 2018 om 10:21
    Dit kan gewoon gebeuren. Krijgt van dichtbij een harde bal te verwerken...
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4721
    maandag 23 juli 2018 om 10:31
    IK zie dit ook niet als blunder eerlijk gezegd
    Vind ik leuk
    Stack5 +3076
    maandag 23 juli 2018 om 12:59
    Nou ja, in principe kon hij de bal overal naartoe stompen behalve in de richting die die nu ging. Wel een fout, maar niet zo'n gigantische blunder als iedereen het doet voorkomen.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4721
    maandag 23 juli 2018 om 13:08
    Een fout die je elk seizoen wel een keer of 50 ziet in een willekeurige competitie.

    Geen blunder, dat is iets anders
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6583
    maandag 23 juli 2018 om 13:57
    Hij kwam wel heel ongelukkig terecht, maar met die snelheid en op die afstand is hem dat toch moeilijk aan te rekenen.
    Vind ik leuk
    Yuri +3661
    maandag 23 juli 2018 om 10:17
    Wie is Nelson Madela
    Vind ik leuk
    Leeuw +6200
    maandag 23 juli 2018 om 10:22
    Vraag maar aan Karius.
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    maandag 23 juli 2018 om 10:48
    Dat was de man van Winnie.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Hij kan zich niet meer achter een hersenschudding verschuilen soort vloek ben ik bang
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Ook lekker meeverdedigd door degene die de uiteindelijke doelpuntenmaker effe gezellig aan de verkeerde kant staat te dekken.
    En dat soort shit los je niet op door £70 miljoen aan weer een andere keeper uit te geven.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3293
    maandag 23 juli 2018 om 10:18
    Ik ben bang dat dit niet meer goed gaat komen voor hem. Voorheen maakte hij dit soort fouten helemaal niet. Kennelijk is hij er mentaal nog steeds niet overheen gekomen (wat begrijpelijk is). Ik denk dat het voor hem het beste is om even een jaartje uitgeleend te worden waar er weinig mensen op de tribune zitten en er weinig druk heerts. Daar kan hij weer zelfvertrouwen krijgen.

    Mensen moeten hem ook gewoon met rust laten. Je hebt weer een aantal twitter hooligans die zich voordoen als Liverpool supporters. Als je een supporter bent sta je nu juist achter Karius. Haat op hem hebben zal hem nu echt niet helpen om er weer bovenop te komen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    Demi +305
    maandag 23 juli 2018 om 10:51
    Kan lijnders niet regelen dat Karius voor 2 seizoenen bij NEC wordt gestald.. 2e divisie in Nederland is goed voor hem om aan zijn zelfvertrouwen te werken!!!
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3293
    maandag 23 juli 2018 om 11:08
    Lijkt me prima. Een ding is dan zeker: hij is de beste doelman uit die divisie. Overigens vind ik dat Achterberg echt hopeloos faalt hier. Ik vind dat hij hier moet ingrijpen en tegen Klopp moet zeggen dat Karius uit de vuurlinie gehaald moet worden. Ik twijfel niet aan Karius zijn kwaliteiten. Hij heeft eerder laten zien erover te beschikken. Op mentaal gebied komt hij (nog) tekort om in de top te keepen. Ik vraag me ook af hij wel naar een psychiater gaat.
    Vind ik leuk
    Demi +305
    maandag 23 juli 2018 om 14:56
    Maar zijn vertrouwen kan hij alleen opbouwen door wedstrijden te spelen!! Op de reservebank wordt niks wijzer en gezien het feit dat Mignolet weg kan (moet) zal Karius het doel in moeten totdat Alisson er is.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3293
    maandag 23 juli 2018 om 17:24
    Die wedstrijden kan hij beter spelen bij een (tijdelijke) andere club. Bij Liverpool heerts er nu teveel druk op hem. Ik hoop dat hij er nog boven op komt en nog van waarde kan zijn voor Liverpool.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2133
    maandag 23 juli 2018 om 10:21
    Hij krijgt een absoluut top salaris dus men mag dan verwachten dat hij niet blijft blunderen. Als hij dit wel blijft doen moet hij echt gaan nadenken of die nog wel moet blijven dien wat hij doet. Het is topsport daar hoort dit echt niet thuis. 1 wedstrijd mag/kan min of meer maar dit.. Wat overigens niet een vrijbrief geeft als supporter om hem te haten en de grond in te stampen.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2210
    maandag 23 juli 2018 om 10:28
    karius: ga een clubje zoeken op cyprus of in bulgarije, want de top ben jij duidelijk niet geschikt voor
    Vind ik leuk
    Rodajc +15720
    maandag 23 juli 2018 om 10:40
    Groot verschil tussen Bulgarije/Cyprus en Liverpool. Zou gewoon een erg goede keeper zijn voor de subtop in een topcompetitie, het is nou niet bepaald zo dat hij constant heeft geschutterd afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2210
    maandag 23 juli 2018 om 11:28
    Heel groot verschil, misschien een veel te grote stap terug ineens, maar deze jongen noet duidelijk vertrouwen tanken ergens, en zijn naam zuiveren. Lijkt me belangrijk. En dat hoeft niet letterlijk op cyprus natuurlijk... maar een stapje terug lijkt me een verstandige keuze voor deze keeper
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:57
    Een paar goede gesprekken met een personal coach/psycholoog doet wonderen.

    Voor Karius dan.

    Hoewel jij ook wel wat hulp kunt gebruiken. Alsof die Karius tot mei 2018 helemaal niet kon keepen:
    Bij Liverpool 29 wedstrijden gespeeld, 13 keer de nul gehouden, maar 4 wedstrijden verloren, 17 gewonnen.

    Even een vergelijking tussen Hugo Lloris (206 wedstrijden PL) en Karius (29 wedstrijden):
    % wedstrijden "clean sheet": Lloris 35,9% / Karius 44,83%
    % fouten die tot een goal leidden: Lloris 7,28% / Karius 6,9%
    Goals tegen (gem. per wedstrijd): Lloris 1,07 / Karius 0,9

    Ik heb even de cijfers PL gepakt omdat dat in ieder geval een voor beiden vergelijkbare competitie is.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3293
    maandag 23 juli 2018 om 11:19
    Precies! Karius heeft gewoon de kwaliteiten. Het mentale vlak is hier het hele probleem. Na de CL finale mocht Karius van mij ook gewoon nog eerste doelman blijven. Echter heeft hij in de pre-season laten zien mentaal helemaal gebroken te zijn (wat begrijpelijk is). Dan kan je niet het risico gaan lopen om hem dit seizoen weer als eerste doelman te hebben. Dat is ook voor hem niet goed. Ik hoop dat hij er weer bovenop komt en de strijdt aan kan gaan met Alisson of een transfer naar een mooie club kan maken. Het enige wat de supporters nu kunnen doen is hem steunen. Iets wat veel nep "supporters" vergeten te doen.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2210
    maandag 23 juli 2018 om 11:33
    Cyprus of bulgarije was natuurlijk niet letterlijk bedoeld.
    Maar als je met zulke cijfers aan komt, kun je misschien beter op een wiskunde forum gaan zitten.
    En dan spreek jij over “hulp kunnen gebruiken”... Denk je dat het mij interesseert hoeveel procent van de ballen karius of Lloris heeft gepakt? Ik heb een hoop gestutter gezien van karius en hij blijft bezig. Daaruit moet je concluderen dat hij gewoon een stap lager moet gaan keepen om vertrouwen te tanken. Wellicht om daar 33,8% meer ballen te pakken, 12,3% vaker een clean sheet en wellicht 38% minder loon op te strijken, maarja dat is nog steeds meer dan een wiskunde leraar die op een voetbal forum, mensen loopt te verwijten dat ze hulp nodig hebben.
    Lachwekkend!!
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:46
    Als je iets niet letterlijk bedoelt, waarom schrijf je het dan letterlijk?

    En je hebt het punt niet begrepen. Jij vindt dat hij "stuttert"(?). De feiten (ja: d.m.v. cijfers toon je feiten aan) wijzen uit dat dit nauwelijks het geval is. Dat heeft niets met wiskunde te maken, maar gewoon met koude, kale feiten in tegenstelling tot een onderbuikgevoel.

    Keepers zijn mensen. Mensen maken fouten. Zonder fouten geen verrassingen. Karius heeft twee behoorlijke fouten gemaakt in de CL finale. En dan ga ik niet eens de discussie aan of dat wel of niet als gevolg van die hersenschudding was.
    Dergelijke fouten, op dat specifieke moment, doet iets met een mens. Het zou gek zijn als dat niet zo was. Er is wellicht onzekerheid in zijn kop geslopen. Vandaar mijn openingsopmerking over een personal coach/psycholoog. Als de kop weer vrij is, dan presteert hij gewoon weer op topniveau.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2210
    maandag 23 juli 2018 om 13:22
    Alles wat geschreven is, staat letterlijk slimmerik. Anders kan je het niet lezen toch? En dat je de discussie niet aangaat of hij een hersenschudding had, lijkt me verstandig. Fouten maken is menselijk inderdaad, maar ga niet daarna iemand anders de schuld geven, en met de vinger wijzen naar de tegenstander. Dat is triest man. Hij heb gewoon staan grabbelen in de CL finale. Klaar uit.
    Vind ik leuk
    soplul +3444
    maandag 23 juli 2018 om 10:31
    Pfff...wordt ook weer meer van gemaakt dan het is.
    Misschien niet top gekeept, maar om het weeeer een blunder te noemen slaat nergens op.

    Van dichtbij en wordt ook nog door verdediger getoucheerd.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11174
    maandag 23 juli 2018 om 10:33
    Sneu hoe zo'n keeper als Karius nu al zijn zelfvertrouwen compleet kwijt lijkt te zijn. Ik vrees dat het huwelijk Liverpool - Karius op de klippen loopt. Een transfer zou de enige oplossing zijn.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +222
    maandag 23 juli 2018 om 10:56
    Karius kan zeker nog wel goed keepen. Hij moet alleen een tijdje buiten beeld blijven en langzaam weer zijn vertrouwen terug winnen. Zodat hij volgend jaar een transfer kan maken en zich opnieuw kan bewijzen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    maandag 23 juli 2018 om 10:58
    Blijf het geen matige keeper vinden. Toch is de top echt te hoog gegrepen en zal zijn zelfvertouwen echt op een minpunt zijn
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33947
    maandag 23 juli 2018 om 11:00
    Karius is karius en hamilton zit in de formule 1.

    Wtf mensen?

    P.s kariusbis bagger en wel klaar daar
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7869
    maandag 23 juli 2018 om 11:08
    Als je op het allerhoogste niveau de blinders begaat die hij beging in de finale dan is het gewoon klaar.
    Dat is het leven. Hij heeft de club die veel mensen hartstochtelijk aanmoedigen eigenhandig beroofd van een realistische kans de club een fantastische prijs te bezorgen.
    Hij heeft enorm gefaald.
    Daar hoeft niemand geheimzinnig over te doen. Het commentaar op hem kent een aantal invalshoeken. Matchfixing - dat is niet uit te sluiten. Choker - iemand die onder hoogspanning fouten begint maken. Gebrek aan talent. En dat zijn allemaal goede redenen om iemand niet meer te willen. Dat is hard maar gaat in de bedrijfswereld niet anders.

    Wat niet moet is dat Klopp hem blijft verdedigen. Want iedereen weer dat dat nergens op stoelt. En die enorm op de persoon gerichte verwensingen. Die zijn ronduit walgelijk.

    Maar dat die kerel niets bij Liverpool te zoeken meer heeft is klip en klaar. Hij had ook zelf voor een vertrek kunnen gaan. En sorry zeggen bij de achterdeur.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:09
    Het mooiste was ik Karius ooit heb zien doen is een bal zodanig wegwerken dat Wanyama van een meter of 22 een van de mooiste goals van het seizoen kon maken op Anfield.

    https://www.youtube.com/watch?v=jzN_mdFaBec
    Vind ik leuk
    Bhj +1895
    maandag 23 juli 2018 om 11:11
    Zo een blunder is het nou ook weer niet
    Vind ik leuk
    Donnygo +2968
    maandag 23 juli 2018 om 11:12
    Ik snap hem niet, eerst ipv als een man toegeven en excusses maken aankomen met het hersenschudding verhaal.

    Nu een nieuw seizoen en nieuwe kansen en heeft nog geen wedstrijd foutloos gekeept (deze laatste is geen grote blunder maar is niet sterk gekeept) dan weet je dat je onder een vergroot glas ligt bij de pers maar vooral bij de fans.

    Er is nu een nieuwe keeper gekomen dus hij weet ook dat hij op de 2e viool komt te spelen, en dan ga je afgeven op fans die ja ook wel te ver gaan in sommige comentaren, maar ook daar zit weer geen reflectie in.

    Ben bang dat je Karius niet terug gaat zien hij komt op de bank bij Liverpool en er zullen niet veel clubs zijn die aan hem zullen denken als een versterking.
    Vind ik leuk
    Ale +4994
    maandag 23 juli 2018 om 11:24
    Doe is een x je best...
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:28
    Lekker boeiend.
    Vind ik leuk
    SvL +357
    maandag 23 juli 2018 om 11:31
    Die jongen moet gewoon hulp zoeken zodat hij het mentaal weer op orde krijgt. Want zijn vertrouwen is helemaal weg. Wat dit ziet er erg amateuristisch uit. Net zoals laatst dat fimpje op de training. Hierbij kun je je nietmeer verschuilen achter een hersenschudding.
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1194
    maandag 23 juli 2018 om 11:41
    Hij kan nu beter stoppen..
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1764