VP-voetbalkantine: 'Drie Nederlandse clubs die ‘overzomeren’ zou goede score zijn'

    VP-voetbalkantine: 'Drie Nederlandse clubs die ‘overzomeren’ zou goede score zijn'

    Gepubliceerd: maandag 23 juli 2018 om 17:00ma 23-07-2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Bundesliga past véél beter bij Klaassen dan Premier League'

    Stelling 2: 'Ten Hag heeft gefaald als hij poulefase CL niet haalt met Ajax'

    Stelling 3: 'Drie Nederlandse clubs die ‘overzomeren’ zou goede score zijn'

    Nederland vaardigt dit seizoen vijf clubs af: PSV, Ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse. Alleen PSV weet zeker dat het, ook als de CL niet bereikt wordt, tot de winter Europees speelt. De overige clubs moeten dat middels tenminste twee voorrondes nog voor elkaar zien te krijgen.

    Plaats een reactie

    maandag 23 juli 2018 om 11:06
    1 - Mee eens. Premier League is een enorm zware competitie en in de Bundesliga ligt het niveau toch lager en het past vele malen beter bij Klaassen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21452
    maandag 23 juli 2018 om 11:12
    Voetballen voor het rechterrijtje en als het tegenzit speel je voor lijfsbehoud.
    Klaassen naar Werder Bremen zou ik ongelofelijke dom vinden.
    Opvallen gaat hij daar niet doen. Als je wint val je op, grotere kans om tzt te verkassen naar een Europese Subtop club. Een overstap naar vb Club Brugge, Besiktas of zelfs Olympiakos Pireus zou ik nog verstandiger vinden.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2957
    maandag 23 juli 2018 om 12:22
    1) Denk dat het voor hem idd een goede move kan zijn gezien hij gewoon weer meer aan spelen zou toekomen en zo weer in beeld kan komen bij andere grotere clubs als een Werder.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:02
    Ten Hag heeft bij zijn contract tekenen al gefaald
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4831
    maandag 23 juli 2018 om 14:28
    Kom op zeg... Ajax is niets beter dan Sturm Graz. Zou een typisch stukje misplaatste arrogantie zijn te denken dat je dit moet winnen. Het zou een goede prestatie zijn wat meteen aangeeft dat je niet faalt wanneer ze uitgeschakeld worden.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31498
    maandag 23 juli 2018 om 14:03
    1 De Eredivisie past hem het beste; voor de rest is ie te slecht.
    2 Ja.
    3
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:04
    Dan moet ie oprotten klompenboer 😈
    Dit moet te 🙌 zijn voor ajax kom op maak Nederland trots dit is de kans.!
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4831
    maandag 23 juli 2018 om 14:29
    Nederland? Ik, even vele anderen, hebben niets met (of tegen) Ajax.... van een winst wordt ik niets trotser dan wat ik al ben.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    maandag 23 juli 2018 om 14:07
    Stelling 1. Zowel de Bindesliga als de Premier League zijn niet echt competities voor Davy Klaassen. Wellicht dat hij zich weer terug kan laten zakken naar de eredivisie.
    Stelling 2. Niet Ten Hag heeft dan gefaald, maar heel Ajax heeft dan gefaald. Het kan niet zo zijn dat alleen de trainer dit op zijn conto krijgt, dus: supporters (allereerst), spelers, trainer, staf en bestuur en pas daarna de koffiejuffrouw hebben dan allemaal gefaald.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    maandag 23 juli 2018 om 14:09
    Stelling 2: Dat vind ik te zwart wit, in de laatste ronde kom je tegenstanders tegen die normaal sterker dan je zijn, als je daar niet van wint is dat geen schande.

    Als je van Sturm Graz of Standard verliest natuurlijk wel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:11
    Nee de hele ploeg ze vinden zich toch allemaal zo geweldig
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    maandag 23 juli 2018 om 14:12
    Stelling 2: Tegen Graz moet gewonnen worden en tegen Luik. En dan is het bezien wie we dan loten voor de laatste voorronde, dan pas kan je zeggen qua sterkte van de oponent of het falen was, en de manier waarop! ook belangrijk!
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 23 juli 2018 om 14:18
    1 juist
    2 onjuist
    Vind ik leuk
    El Cazador +7516
    maandag 23 juli 2018 om 14:20
    1. eens, volkomen
    2, eens, volkomen
    Vind ik leuk
    14forever +8723
    maandag 23 juli 2018 om 14:22
    Stelling 2: Hangt tuurlijk een beetje van de loting af,.maar mag.je de eerste 2 rondes niet doorkomen. Dan mag je dat gerust zeggen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:26
    Ik denk dat stelling 2 meer afhangt van andere factoren, zoals bijvoorbeeld vertoond spel. Als Ajax verliest van Sturm is dat natuurlijk schande, maar mochten ze verliezen van Standard, of bijvoorbeeld een Benfica, betekent dat niet per se dat Ten Hag gefaald heeft. Standard is geen slechte ploeg.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2957
    maandag 23 juli 2018 om 14:36
    2) Is wel erg makkelijk gezegd als je verliest in de Play off is het niet zo erg imo want dat kan een grote club zijn. Verlies tegen Graz is direct ontslag denk ik. heeft de nieuwe trainer nog iets aan tijd om de EL te redden.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    maandag 23 juli 2018 om 14:37
    1 ja.

    2. Ajax had hem nooit moeten halen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 23 juli 2018 om 14:50
    Stelling 2 is voor mij eigenlijk geen stelling maar meer een feit.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 15:06
    Stelling 2. Als je verliest van Sturm Graz of Standard Luik dan Ja. Als je in de laatste voorronde een hele pittige tegenstander hebt dat heb ik mijn twijfels.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1598
    maandag 23 juli 2018 om 15:07
    1. Denk dat bepaalde speelstijl belangrijker is dan bepaalde competitie. Dus, team met aanvallende speelstijl

    2. Nee. 3 voorrondes bijna onmogelijke opgave en dus niet falen als CL niet wordt gehaald. Daarentegen, mocht sturm direct niet lukken is positie in gevaar
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1456
    maandag 23 juli 2018 om 15:13
    Stellig 2. Het is geen schande van de nummer vier van Engeland of Spanje te verliezen dus groepsfase EL is ook goed.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 17:23
    Nummer 4 van Engeland en Spanje beginnen in de groepsfase.
    Vind ik leuk
    Bhj +1905
    maandag 23 juli 2018 om 15:15
    Ten Hag heeft gefaald.

    De vraag is niet of hij dan gefaald heeft, de man heeft al gefaald. Is Ajax kampioen geworden vorig seizoen? Nee toch, nou dan heeft hij dus gefaald. Net als Vd Sar, maar die liegende flapoor wil nooit toegeven en likt de anus van Henrichs zo lekker dat hij er vooralsnog nog steeds zit.

    Allemaal onbegrijpelijke en bestuurlijke dwalingen van het eerste uur. Ik bedoel, wie stelt er nou een oud keeper aan met 0,0 bestuurlijke ervaring op een directeurspositie.

    Onbekwame figuren. Ik ben er van overtuigd dat ik het vele malen beter zou doen en heel veel betere mensen voor alle plaatsen kan verzinnen. Door de hele club heen, van A tot Z, met een aantal cruciale posities waar dan goede ervaring zit ipv figuren die eerst 5x tegen de lamp aan lopen door hun onbekwaamheid.
    Vind ik leuk
    chicken +11862
    maandag 23 juli 2018 om 15:28
    Wat een bullshit gooi jij eruit..

    Volgens mij ietwat teleurgesteld?
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    maandag 23 juli 2018 om 15:22
    TH wordt gered door de loting lijkt het. Allemaal tegenstanders van niks.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 23 juli 2018 om 15:52
    1 ja
    2 heeft hij al een halfjaar zal niet beter worden met hem geen Europa
    Vind ik leuk
    Makis +1146
    maandag 23 juli 2018 om 16:37
    Alles staat of valt bij deze CL wedstrijd. Winnen ze m worden ze kampioen. Verliezen ze de wedstrijd word het weer een RTL boulevard jaar
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5504
    maandag 23 juli 2018 om 17:12
    Stelling 1) Eens.

    Stelling 2) Eens. Na een recordbedrag aan investeringen, vind ik dat Ajax zich nu voor CL moet plaatsen.

    Stelling 3) Het is te hopen voor de punten dat het er wat meer worden, maar met 2 clubs in de CL en 1 in de EL zou ik niet ontevreden zijn.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    maandag 23 juli 2018 om 17:14
    1 CL 3 EL is oke. 2 clubs die niet overzomeren zou de doodslag zijn voor de Eredivisie
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 17:25
    Werder Bremen is een goede club voor davy

    Champions leguae missen zou voor ajax en het Nederlands een ramp zijn! Ook psv moet gewoon de groepsfase halen!

    Niet 3, maar 5 clubs moeten gewoon de groepsfase halen en minimaal 4 overwinteren. Als je kijkt naar de selecties van de clubs, dan moet dit haalbaar zijn. Bij psv ajax Feyenoord zijn weinig spelers vertrokken, maar wel versterkt! Az speelt wel vaker voor een overwintering in Europa. Mijn cluppie vitesse goed gehandeld ( transfervrije spelers en soms voor niet teveel de knip getrokken. Denk dat de nieuwe trainer er wel een goed elftal neergezet heeft en vitesse met een gunstige loting de groepsfase moet kunnen halen! Wíe weet worden we in Nederland dus wel verrast met deze clubs
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1854
    maandag 23 juli 2018 om 17:29
    3. Nee, het moeten er 4 zijn. Feyenoord, Ajax en AZ moeten naast PSV Europa in. Vitesse zou een bonus zijn.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2957
    maandag 23 juli 2018 om 17:53
    3) 3 is het minimale denk ik PSV heeft op zijn minst EL Ajax zou dat ook moeten halen, Feyenoord en AZ hebben ook een goede kans dus 3 is het minimale. Vitesse heeft direct al een zware tegenstander dus dat wordt een bonus.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 18:59
    Goed verhaal goos
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws