Glazen Bol: 'Kampioenschap gaat naar Ajax, verrassende nummer vier'

    Glazen Bol: 'Kampioenschap gaat naar Ajax, verrassende nummer vier'

    woensdag 8 augustus 2018 om 12:00

    Het is bijna weer zover: de Eredivisie. In de aanloop naar de aftrap blikt de VoetbalPrimeur-redactie vooruit. Wie gaat verrassen? Wie wordt kampioen? Welke ploeg degradeert rechtstreeks? Vandaag: redacteur Tim van Duijn

    De kampioen: Ajax
    Ik heb er vertrouwen in dat Ten Hag Ajax kampioen kan maken, maar veel is afhankelijk van wat er nog in Amsterdam gebeurt. Vertrekt Ziyech nog? Is Overmars gevoelig voor de miljoenen die hij voor Neres kan krijgen? Als twee sterkhouders vertrekken, zijn er misschien meer spelers die weg willen en wordt het wéér onrustig in Amsterdam. Zover gaat het, denk ik, niet komen. Mijn verwachting is dat we gaan zien waar de Amsterdammers écht toe in staat zijn. De honger naar een prijs is zo groot dat het gewoon niet mis kán gaan, zeker niet met deze selectie. Maar als Ajax nu geen kampioen wordt, kan de club net zo goed dicht.

    Directe degradant: FC Emmen
    Dit lijkt me een abc'tje. Het is hartstikke leuk voor FC Emmen en de supporters dat er een jaar op Eredivisie-niveau gevoetbald mag worden, maar daar hoort de club eigenlijk niet thuis. Emmen is momenteel in niets een Eredivisie-club. Ik wil overigens niets afdoen aan de prestatie van trainer Dick Lukkien, want daar neem ik m'n pet voor af. Ook Fortuna Sittard degradeert en De Graafschap gaat het redden. Willem ll en NAC krijgen het zwaar, maar handhaven zich uiteindelijk wel. O ja, FC Twente speelt volgend seizoen weer in de Eredivisie.

    Grootste verrassing: Vitesse
    Ik wilde Heracles Almelo zeggen, maar ik kies toch voor Vitesse. Waarom? Vanwege de chemie tussen trainer Leonid Slutsky en de spelersselectie. De groep is voor een groot deel intact gebleven en misschien zelfs sterker geworden. Naast dat Slutsky tactisch sterk is, lijkt hij me ook een echte people manager, een trainer waar je mee wegloopt. Daar gaan ze in Arnhem nog veel plezier aan beleven. Het resultaat na 34 speelronden: een prachtige vierde plek en volgend jaar wéér Europees voetbal.

    Grootste tegenvaller: SC Heerenveen
    Dit vind ik een lastige. Iets zegt me dat de samenwerking met Jan Olde Riekerink een grote sof gaat worden. Sowieso gaan er in Heerenveen nog mutaties plaatsvinden, want Zeneli en Veerman zijn op weg naar de uitgang, waardoor het de selectie ook nog eens aan kwaliteit ontbreekt om mee te doen om de Europese plekken, zeker na het vertrek van Ghoochannejhad. Ze zullen zich nog flink achter de oren krabben dat ze Veerman hebben laten gaan, want die had voor het kwakkelende Heerenveen erg bruikbaar kunnen zijn. Lammers kan de gaten niet dichten. Nee, ik vrees voor dit Heerenveen.

    Plaats een reactie

    woensdag 8 augustus 2018 om 12:06
    Elke dag op VP:"DE FABELTJES KRANT" 😂😂😂
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8688
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:07
    Emmen heeft zich prima versterkt. Schat ze hoger in dan Fortuna, De Graafschap en VVV. Ik denk dat ze gaan stunten en erin blijven.
    Vind ik leuk
    Robby G +1303
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:14
    VVV heeft een sterker elftal dan afgelopen seizoen, plek 10 is te hoog, maar 14 a 15 zeer reeel.
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:16
    VVV leunde zwaar op de defensie, ze zullen nu toch iets meer moeten gaan voetballen, want in het 2e jaar werkt dat vaak niet meer.
    Vind ik leuk
    Robby G +1303
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:23
    Zullen ze nog doen met uitstekende keeper Unnerstall. Maar met complete nieuwe sterkere voorhoede, Samuelson, Mlapa, Grot.
    Susic is creatiever dan Leemans, die was te traag, moest het hebben van zijn trap.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 13:24]
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:39
    Oké, klinkt goed laat maar zien dan. :)
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:15
    De meeste promovendi uit de 1e Div blijven er wel in.
    Want de 1e Div is bovenin sterker dan onderin de ED.
    Daarom zouden er meer clubs moeten promoveren of de ED uitbreiden naar 20 clubs.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:57
    Al die promovendi hebben in jaar 2 ineens problemen omdat hun sterspelers vertrekken
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:30
    Yep exact, ze hebben geen geld om ze te behouden, dus dan bouw je jaren aan goede spelers en pikt het grote geld ze in. En dan val je weer de 1e Div in.
    Meestal als je opklimt dan zit er goed beleid, dus de aasgieren roven dat uit je nest en zo blijft alles in een Status Quo.
    Adel bij Adel en schorremorrie zegt sorry.

    Off-Topic.
    Felicitatie voor gister Kei, je ziet, geef Huntelaar aanvoer en hij scoort, zeg even tegen je maatjes dat ze niet op Huntelaar moeten mopperen maar op een trainer die Kluivert en Neres verkeerd om zette. Tadic even dreigen... 3 stappen buitenom en voorzet.
    Kan de Bond mij ook een trainersdiploma geven, dan ben ik bereid te liegen dat die opleiding geweldig goed is. :p
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:11
    Volgens mij moet je het echt heel goed doen wil je dat 2e jaar een goede ploeg neerzetten.

    Ja, al had hij er nog wel een mogen maken.
    Dat er een wereld van verschil zit tussen de huidige en vorige trainer dacht ik al wel te weten :p
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:57
    Ja, moet klasbakken als TD hebben, die alle pareltjes weten te vinden. Bij Cambuur ging dat nog toen ze 5 moesten opvangen, maar toen er ineens 10 weggingen dan valt alles kapot, de macht van geld... of onmacht bij gebrek.

    Haha... die is je gegund.
    Ik bleef hem nog steunen weet je nog, maar eerlijk is eerlijk hij leek de ommekeer wel tot stand te brengen toen.
    We zullen het nooit weten. Maar of de trainer hier nu veel aan bijdraagt weet ik niet. De Boer had met een betere selectie ook iets avontuurlijker kunnen spelen, Keizer had geen linksback... wat doe ik nou... start alles weer op... :p

    Je had gelijk !!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:26
    Ik denk daf je er geluk mee moet hebben.
    VVV houdt dankzij PSV Unnerstall nog een jaar. Dat is gewoon +10 punten volgens mij.
    En verder heel erg goed scouten.

    Eerlijk is eerlijk ik heb geen ommekeer gezien. En dat bedoel ik niet lullig, maar iedereen heeft het altijd over ommekeer, de boel op de rit, dat soort teksten.
    Terwijl het spel in alle wedstrijden om PSV gewoon bagger was.
    Dat we inliepen lag ook aan PSV. Die lieten punten liggen toen we met extreem veel geluk wonnen van AZ.
    Ja het liep iets beter dan in het begin, maar dat gebeurt ook als je helemaal niks doet.
    Als je het me uit kunt leggen graag, want ik snap er geen hol van.
    Dijks wordt kleiner gemaakt dan hij is.
    Met hem als linksback miste Ajax de titel op 1 punt (de Graafschap).
    Dus met Dijks als linksback kun je gewoon op 2 punten van de titel eindigen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:10
    De kans zit erin dat ik in herhaling val he? Maar Bosz opvolgen was pittig na een jaar waarin Dolberg wel vorm toonde en alles zat ook mee Europees. Prikt Dolberg er 15 in dan heb je gewoon 8 pts meer.

    Ja, AZ zat ook mee mede door een mindere dag van AZ. Maar PSV had ook dagen dat het mazzelde?
    Ik vind de selectie van Ajax al jaren zwakke plekken hebben dus als men dan de trainer verantwoordelijk acht dan overschat men de spelers wat.
    Keizer kreeg een knokkend Ajax op de been, wat over PSV heenwalste. Je hebt toen je punten wel gemaakt en ik was ook wel met je eens deels, maar is nu zeggen dat ten Hag het verschil maakt ook niet iets te veel van het goede?
    Taglia scheelt nogal en op rechtsback liet keizer Mazraoui debuteren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:26
    Maar ik heb hem nog nooit iets verweten qua punten.
    Ik verwijt hem beslissingen die verkeerd uitpakken, terwijl zelfs ik van tevoren kon zien dat dat verkeerd zou gaan.

    Ajax mag best een keer geluk hebben. Alleen dan moet je niet na een keer geluk claimen dat er sprake is van een ommekeer. Nee, dan is er sprake van een keer geluk.

    Ik verwijt hem die zwakke plekken niet, ik verwijt hem slechte tactische wissels, falende systemen en Neres op de tribune zetten.
    Een knokkend Ajax? Kom nou, als er één zwakke plek in de selectie zit is het de bereidheid om te knokken. PSV had een zwak tactisch plan en verloren binnen een kwartier één van de belangrijkste spelers voor hun plan.
    Tagliafico heeft niks te maken met wat ik Keizer verwijt. En Ten Hag heeft Mazraoui laten debuteren. Keizer zorgde er wel voor dat hij een contract kreeg toen hij nog trainer was van Jong.

    Nou, het aanvallende spel is gevarieerder dan vorig seizoen, alleen achterin is het nog wel matig.
    Ik denk wel dat hij als trainer het verschil kan gaan maken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    woensdag 8 augustus 2018 om 22:35
    Eerherstel zit er voor Marcel niet in vrees ik. Hij wisselde Dolberg in Zweden om achter meer zekerheid te krijgen. Vandaag lees ik dat ten Hag juist een controleur had moeten inbrengen ipv te gokken op voorin nog een goal. Ik vind dat discussies waar ik niet uitkom, prikt Huntelaar nr 3 erin dan is Standard er geweest. Dat is 'finger-spitsen'... een gok op gevoel.
    Nou het had wel gescheeld als Keizer Taglia gehad had want Kluivert kwam vaak niks uit en Taglia wel en een goede linksback was ook leuk geweest.
    Neemt niet weg dat hij te vaak ongelukkig was en dan is dat misschien zoals je zegt ook verwijtbaar en niet meer pech te noemen.
    Achterin is het matig als Tadic centraal staat, die stond te slapen. Aanvallend is het allemaal heel mooi en zo lang je er 2 inlegt dan ben je mooi op streek. En Huntelaar zal elke avond bidden dat Tadic gezond blijft, wat een heerlijkheid, schijnbeweging, 3 stappen voorzet... goal. Dat schreef ik dus vorig jaar al toen iedereen lyrisch over Kluivert en Neres was, zo lekker voor KJ.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14318
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:49
    Op welke posities vind je Emmen sterker dan Fortuna en VVV?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:07
    Op basis van wat Heracles 7e?
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11794
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:10
    Hebben zich leuk versterkt en een nieuwe trainer, kan zomaar heel goed uitpakken, bovendien hebben ze Kuwas behouden en waarschijnlijk nog wel een pareltje achter de hand zoals altijd. Heracles heeft wel vaker dat ze opeens verassen en hoog in de subtop belanden.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:14
    Ik heb oprecht geen idee, de vraag was dan ook niet kut bedoelt. Wie hebben ze gehaald dan?
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11794
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:20
    https://www.transfermarkt.nl/heracles-almelo/transfers/verein/1304

    Transfermarkt houdt het altijd netjes bij. Heracles zal niet zoveel geld hebben dus wss ken je de namen niet (ik ook niet). Maar een paar van dit soort jongens doen het altijd leuk in de Eredivisie. Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten en dat ze 12e worden. Zoveel weet ik niet van Heracles :P
    Vind ik leuk
    Mall00t +5635
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:10
    Het zijn veel onbekende namen bij Heracles, dus lijkt het mij lastig in te schatten hoe goed het allemaal is. Een paar seizoenen geleden ging NEC ook de Duitse toer, dat is nogal slecht afgelopen. Hopelijk is dat geen voorbode voor Heracles. Een 12e plek is overigens niet heel slecht of zo.
    Vind ik leuk
    Argentario +484
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:40
    Heracles. Heeft
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:38
    Boeit me vrij weinig pik
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:32
    Dat vraag ik mij ook af bij Heerenveen. Waarom 11e?
    Tim van Duijn heeft er weinig kijk op en kan beter dammen gaan volgen.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3788
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:46
    WK Fries Dammen is momenteel aan de gang geloof ik. In Friesland :)
    Vind ik leuk
    Schaar +1493
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:29
    Heracles heeft veel veranderingen doorgemaakt de laatse tijd, afwachten hoe dat uitpakt. In de breedte zijn ze er zeker sterker op geworden en met behoud van Kuwas hebben ze een doelpunt en assist in huis. Alexander Merkel kan weleens een verassing worden, en Lerin Duarte lijkt zijn oude vorm weer terug te krijgen. Zijn in mijn ogen niets minder dan Ado, Groningen, Heerenveen en Zwolle.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:31
    Oke oke ik ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Koen Blom +82
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:08
    Is toch zielig?
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:09
    Jeetje zeg, wie heeft er ooit gehoord van Tim van Duijn en zeker met zijn voorspelling.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:17
    Maakt het uit? Niemand had ooit van jou gehoord maar toch mag je hier veel reageren. Laat die gast gewoon zijn voorspellinkje maken joh
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:29
    Niemand van mij gehoord? Ze weten bijna alles van mijn persoonlijke omstandig heden. O, hij mag van mij wel 1000 voorspellinkjes maken.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:42
    Niet toen je net begon hier...
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:25
    Nee, das logisch, beetje dom antwoord Timmio lotio.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:37
    Snap je mijn punt nog steeds niet dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:42
    Nee eigenlijk niet, als je nu wat duidelijker bent dan begrijp ik het misschien wel. Maar weet je wat het is, jij houdt geen rekening met mensen die al een beetje op leeftijd zijn en waarbij de euro niet altijd wil vallen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:46
    Dan ga ik het zo simpel mogelijk verwoorden.

    Als iemand zonder status geen mening mag geven mag iemand die nog niks heeft opgebouwd dus niet zijn naam opbouwen.

    Als iemand begint op VP heeft hij nog geen status
    Toen je net begon op VP kende men je nog niet, had je dus nog geen status en zou je volgens jezelf dus geen recht hebben om je mening te geven.



    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:56
    Nu begrijp ik je, dank je wel. maar ik moet je wel ongelijk geven. Iedereen die nog geen status heeft opgebouwd mag zeker wel zijn naam opbouwen.
    Waarom eigenlijk niet zolang het maar niet in scheldpartijen etc. etc. uitmond.

    En ook het gene wat je schrijft dat als iemand nog geen status heeft opgebouwd en dat die geen mening mag geven vind ik complete onzin.

    Maar wanneer heeft iemand volgens jouw wel een status opgebouwd dan?

    Vind ik leuk
    Henk3 +620
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:10
    Het cliché van de domste supportersgroep van Nederland wordt wel ff bevestigd hier.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:29
    "Jeetje zeg, wie heeft er ooit gehoord van Tim van Duijn en zeker met zijn voorspelling."


    Hiermee suggereer je dat hij wegens een gebrek aan status niet mag voorspellen met een VP artikel
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:49
    Je moet mij wel hebben he vandaag? Zullen we het voorlopig vandaag hier bij houden?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:50
    deal
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:33
    In dat geval vind ik dat ik ook wel een topic verdien met mijn voorspellingen voor komend seizoen.
    Tim heeft er ook nog eens bijzonder weinig kijk op.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:22
    Gelukkig is Tim beter in curling!
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:28
    Laat ze Ajax maar ophemelen, des te harder zal de val worden als het weer misgaat in die betonbak ;-)
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:07
    Ik niet ,wat is hij helderziende ,kaartlezer,voorspeller op de kermis ,tramchauffeur? Hij komt niet echt geloofwaardig over.
    Vind ik leuk
    Karel235 +218
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:09
    Topscorer: Van Persie
    Assistkoning: Berghuis
    Transferflop: Labyad
    Koning kaartenpakker: Tom Beugelsdijk
    Eerst ontslagen trainer: Ten Hag
    Vind ik leuk
    Nummertien +5124
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:39
    lol
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:58
    Dat zegt een Ajacied?
    Vind ik leuk
    Karel235 +218
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:15
    Dubble reactie verwijder maar
    Vind ik leuk
    alffie +1887
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:16
    Haha wie had er geen verstand van?
    Vind ik leuk
    Karel235 +218
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:12
    Heb ik ooit gezegt dat jij er geen verstand van hebt. Kan ik me niet herrineren. Ik ga ervan uit dat iedereen op deze site wel verstand heeft van voetbal dus kan me niet voorstellen dat ik dat heb gezegd
    Vind ik leuk
    alffie +1887
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:45
    Nee joh, maak je niet druk. Komt goed.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2546
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:11
    Bijzonder dat dit nu al de 3e is die voorspelt dat Lammers de grootste flop wordt van het komend seizoen. Ik zou eerder Labyrat of Blind noemen. Een flop is nl iemand waar iedereen veel van verwacht.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:11
    Hedde gij pillen op of wah !!
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:58
    ?
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:13
    Utrecht wordt 4e
    Vind ik leuk
    Radaje +597
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:15
    Vvv 10e??? Het wordt per voorspelling die ik lees gekker. Maar laten we hopen dat het uitkomt.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:19
    Ik denk dat die perongeluk Heracles Almelo en PEC Zwolle door elkaar gehaald heeft.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:24
    Denk jij dat PEC gaat presteren dan???
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:28
    Dat lees je toch, ik schat PEC veel hoger in dan Heracles.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:43
    Ik niet
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3788
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:50
    Dat denk ik ook.

    Sandler, Mokhtar, Saymak vertrokken.

    Lachman, Flemming, Leemans, van Crooy gekomen.

    Prima deal.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:54
    Iets zegt me dat PEC helemaal in elkaar gaat zakken
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3788
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:56
    Je zou zeggen dat het niet slechter kan dan de 2e seizoenshelft afgelopen seizoen.

    Vrijdag is het zo ver. Eindelijk begint het seizoen weer :D.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5635
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:12
    Iets zegt me dat je er nog wel eens flink naast kon zitten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14318
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:00
    Lachman en Sandler zijn even laconiek achterin, niet perse beter of slechter. Leemans wordt overschat door zijn statistieken en is echt minder dan Saymak. Van Crooy is een leuk talent maar ook niet perse beter of slechter dan Mokhtar imo. Flemming ken ik niet als speler.
    Vind ik leuk
    HanV +4265
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:21
    Ik denk van wel, ze hebben in de zomerstop het stadion uitgebouwd, ze hebben meer seizoenskaarten dan ooit verkocht aan het begin van het seizoen, ze hebben dit jaar voor het eerst drie echte aankopen gedaan van eredivisie-spelers (duurste aankoop ooit van Duinen, Leemans en van Crooy). Terwijl het vroeger altijd transfervrije aanwinsten waren of een reserve-speler van Ajax of Feyenoord. Ze hebben een begroting ingediend met een positief saldo en een positief eigen vermogen. Ze hebben nu zelfs onbekende talenten die geen balgoochelaars zijn maar vermoedelijk direct opvallende spelers als een Flemming en een Genreau. Bovendien zijn ze nu van de 'grote namen' Mokhtar en Saymak die soms al weg leken maar wel op het veld liepen, af.
    Voor de openingswedstrijd is het uitverkocht, een nieuw toeschouwersrecord, maar er zullen vast wel seizoenskaarthouders op vakantie zijn.
    Heracles is moeilijk in te schatten. Nieuwe voorzitter, andere TD, onbekende trainer, veel onbekende spelers, wel nu echt zonder Castro en ook zonder Monteiro.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14318
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:04
    Organisatorisch prima bezig, maar vind je het bedrag voor van Duinen niet belachelijk? Niet meer de jongste en zich nog nergens écht overtuigend bewezen.
    Je zult het misschien raar vinden maar ik denk dat Schahin een perfect aanspeelpunt voor jullie was geweest, ook nog eens zonder transfersom.
    Vind ik leuk
    HanV +4265
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:30
    Het lijkt een hoog bedrag, zeker omdat het niet zo'n doelpuntenmaker is, maar ze hadden de 2 vorige seizoen wel problemen in de spits, dat zal dan vast komen door de buitenspelers maar het waren in de eredivisie ook onervaren spitsen. Schahin is mij eigenlijk alleen opgevallen omdat hij goed kan koppen, ik denk dat ze meer een combinatie-speler zochten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14318
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:40
    Ik denk nog steeds dat er zeker voor dat bedrag beteren gehaald hadden kunnen worden.
    Ik dacht juist dat PEC op zoek was naar een balvaste spits die ruimte maakt voor en waarbij de spelers eromheen kunnen bijsluiten. Schahin is daar sterk in en daarom liep onze aanval in de 2de seizoenshelft ook goed, hij miste helaas alleen erg lang de kwaliteit om zich heen.
    Vind ik leuk
    HanV +4265
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:36
    Ik noem na het lezen van de kolom Vacuüm maar een naam: Anton Cramer. Samengevat: er zal vast nog wel iets gebeuren, heb vertrouwen in de directie.
    Schahin speelt nu bij Pyramids FC, het land wat je er vanzelf bij verzint, klopt.
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:19
    Dat maakt de KNVB wel uit wie er kampioen wordt !
    Vind ik leuk
    RtdDub +13053
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:20
    Tim had het in januari ook allemaal prima gezien....
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/789726/glazen-bol-ten-hag-gaat-ajax-kampioen-maken-psv-transfer-van-45-miljoen-euro.html


    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:27
    En hij zei nog wel dat de nekslag op 15 april zou komen ahahahahahah heerlijk heerlijk
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1264
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:21
    Dat lijkt mij een aardige voorspelling!
    Vind ik leuk
    Zazu +154
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:24
    Topscorer l de jong
    Assistkoning lozano
    Transferflop blind
    Koning kaartenpakker blind
    Eerste ontslagen trainer ter hag
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11794
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:25
    Die glazen bol topics zitten altijd vol met onzin, wel vermakelijk :D
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:31
    Ik kan hier anders niet om lachen. Wat een kutvoorspelling.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:34
    Alles na Utrecht loopt het risico te degraderen dit jaar.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9050
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:38
    Dikke prima! Houden zo
    Vind ik leuk
    stratumseind +164994
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:41
    Tim moet nog veel leren.......
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1721
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:49
    1. PSV
    2. Ajax
    3. Feyenoord
    4. Vitesse
    5. Utrecht
    6. AZ
    7. Groningen
    8. Zwolle
    9. ADO
    10. Heerenveen
    11. Heracles
    12. Fortuna
    13. NAC
    14. Excelsior
    15. De Graafschap
    16. Willem II
    17. Emmen
    18. VVV

    Topscorer: Luuk de Jong
    Assistkoning: Dusan Tadic
    Transferflop: Hassane Bandé
    Koning Kaartenpakker: Danny Post
    Eerste ontslagen trainer: Jan-Olde Riekerink
    Vind ik leuk
    Robby G +1303
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:19
    Wil wel een wedje doen.. VVV is sterker dan vorig seizoen..die spelen geen playoffs..
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1721
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:23
    Zou goed kunnen. Die nummers 12 tm 18 kun je wat mij betreft allemaal door elkaar husselen.
    Vind ik leuk
    Robby G +1303
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:25
    Dat denk ik ook.. Elftal dat meteen punten pakt zit vaak in een goede flow.
    Vind ik leuk
    Janste +103
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:14
    Ik denk ook dat vvv bovenin het rechter rijtje gaat eindigen
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:45
    Op basis waarvan PSV eerste?
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1721
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:42
    Omdat de selectie, ervan uitgaande dat de broodnodige middenvelder nog komt, sterker is geworden tov vorig jaar. Heb vertrouwen in Van Bommel met Van Marwijk als mentor. En ik denk dat PSV meer een team is dan Ajax.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:36
    Ben het er niet mee eens, maar prima beargumenteerd.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +204
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:54
    Fijn er wordt van ons niets verwacht. Dus we kunnen het alleen maar beter doen.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +338
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:32
    Precies. Lekker hier en daar wat punten bij elkaar sprokkelen. En wie weet blijven jullie er dan nog wel in ook. Hoe dan ook, welkom in de Eredivisie en een mooi seizoen gewenst.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 12:59
    Psv
    Ajax
    Feijenoord
    Fc Utrecht
    VITESSE
    Az
    Zwolle
    Groningen
    Heerenveen
    Heracles
    Willem ll
    Ado
    Nac
    Vvv
    Excelsior
    De graafschap
    Fortuna
    Emmen

    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:00
    Zeker een groentje hier.
    Vind ik leuk
    HanV +4265
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:25
    Zeker, maar als hij ADO 3 en AZ 2 plekken hoger zet, vind ik het een prima voorspelling.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:37
    Omdat hij jouw Ajax niet op 1 zat? Pannenlap
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 13:38]
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:39
    Pannenkoek wellicht?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:37
    Pannenlap was juist
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:59
    Ajakkus hebben het nu al weer over kampioen worden nou ik zeg je nu al gaat weer niet gebeuren jullie zijn geen team allemaal voetballer met een eigen belang en dat gaat weer een hoop punten kosten neuzen
    Vind ik leuk
    Remko +93
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:03
    Ik ben wel benieuwd naar az.er zit veel voetbal in maar ze zijn hun 2 topscorers kwijtgeraakt en dat waren veel doelpunten,kunnen hun vervangers dit evenaren dan denk ik dat az plaats 5 of hoger gaat halen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3215
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:29
    Ik ben bang dat ze dit seizoen gaan tegenvallen.

    Hopelijk stroomt er weer een hoop jeugd door dit seizoen
    Vind ik leuk
    Remko +93
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:34
    Aan het voetbal zal het niet liggen,ze hebben een leuke selectie,maar ze hebben wel doelpunten nodig voor een hoge klassering en daar zal het bij az aan gaan liggen of ze dat dan gaan halen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3215
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:38
    Ja precies. Ik bedoelde ook vooral qua resultaten tegen vallen
    Vind ik leuk
    Franciscus +143
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:17
    Gevaarlijk Ajax al zo vroeg veren in hun reet te steken. Ik als Feyenoorder vind het wel fijn dat niemand wat van Feyenoord verwacht. Wat een heerlijke luxe positie!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:28
    Masochist.
    Vind ik leuk
    Remko +93
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:44
    Een verwachtingspatroon wordt geschetst op basis van de selectie.ajax heeft tot nu toe dragende spelers weten te behouden en met tadic en blind voor nederlandse begrippen topaankopen gedaan en dan mag je wat verwachten,heb tot op heden goede dingen gezien en minder goede dingen gezien,dus vwb de veren mag een ieder steken wat ze willen,zelf denk ik dat een bepaalde druk ook goed is voor de mens om tot mooie resultaten te komen.vwb feyenoord,als mensen in de positie komen zoals jij hem schetst kunnen zaken ook behoorlijk gaan tegenvallen,want hoe je het ook went of keert,ook feyenoord ligt onder de loep en als ze niet gaan presteren gaat ook daar de druk erg hoog worden.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3215
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:26
    Kan mij hier aardig in vinden.
    Vind ik leuk
    De Goffert +424
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:30
    Mooi om te zien dat sommige het al weten hoe de eindstand wordt.
    Ik wacht wel af en zie het wel.
    Feit is wel dat Ajax kampioen moet worden met deze selectie die veruit de beste is, op papier.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3215
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:39
    1. Ajax
    2. PSV
    3. Feyenoord
    4. Vitesse
    5. AZ
    6. FC Utrecht
    7. Heracles
    8. FC Groningen
    9. ADO Den Haag
    10. PEC Zwolle
    11. VVV Venlo
    12. SC Heerenveen
    13. Willem II
    14. NAC
    15. De Graafschap
    16. Fortuna
    17. Excelsior
    18. FC Emmen

    Topscorer: Huntelaar
    Assistkoning: Tadic
    Transferflop: Bandé
    Koning Kaartenpakker: Crowley
    Eerste ontslagen trainer: Olde Riekerink

    Met deze aankopen verwacht ik dat Ajax kampioen wordt. Aangezien de passes/voorzetten van Tadic van een top niveau zijn verwacht ik direct dat Huntelaar (waarvan ik verwacht dat de eerste spits van Ajax wordt dit seizoen) er heel veen gaat maken.
    Bandé had ik sowieso al geen hoge verwachtingen van en nu hij geblesseerd is al helemaal niet meer. De kaartenpakker heb ik gewoon overgenomen, want zou echt niet weten wie dat anders zou worden. Heerenveen vind ik een matige ploeg, helemaal als Zeneli en Vreeman ook nog vertrekken, dus die gaan erg tegen vallen. Waardoor Olde Riekerink snel zal moeten vertrekken.
    Vind ik leuk
    Remko +93
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:00
    Bandé verdiend een kans,de enigste tegenvaller is, dat hij nu zwaar geblesseerd is, en de kans is groot dat hij zich dit seizoen amper kan bewijzen.nou kan je het een flop noemen,maar dat wil ik pas doen als hij genoeg kansen heeft gehad en het niet laat zien,tot die tijd krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3215
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:03
    Begrijpelijk. Maar had er zelf sowieso al niet veel van verwacht eerlijk gezegd. Hoop dat hij mij positief gaat verrassen
    Vind ik leuk
    Polly11 +3824
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:41
    Echt oneerlijk, niet promoveren en dan weer kampioen worden in de Keukenkampioen Divisie, Jong Ajax weer kampioen
    Vind ik leuk
    Leeuw +5741
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:45
    Eigen jong competitie zou daarom beter zijn.
    Vind ik leuk
    Pazienza +149
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:45
    Als je vertrouwen in Ten Hag hebt dan ben je zo goedgelovig dat je zelfs denkt dat de overheid het beste met je voor heeft. Ik ben al 2 jaar het zeggen dat ze seedorf gewoon een kans moeten geven als hoofdcoach.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    Remko +93
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:03
    Maar waarom moet je vertrouwen hebben in seedorf?was een fantastische voetballer maar heeft het als trainer ook nog niet laten zien.
    Vind ik leuk
    Pazienza +149
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:42
    Omdat hij bij milan geen eerlijke kans heeft gekregen. Die man heeft uitstraling en denk dat spelers wel veel van hem aannemen. Misschien desnoods als assistent. Maarja gaat toch niet gebeuren en jk heb gewoon een hekel aan ten hag.
    Vind ik leuk
    Remko +93
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:45
    Eerlijke mening!
    Vind ik leuk
    Weer psv +530
    woensdag 8 augustus 2018 om 13:56
    Die glazen bol klopt al 4 jaar niet maar ja maakt dat die supporters uit 020 maar eens wijs
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:52
    Lekker boeiend die voorspellers, non nieuws.
    Uiteraard zijn Emmen en Fortuna degradatie kandidaten, maar dat wil niet zeggen dat ze degraderen.
    Je moet ergens beginnen. In de winterstop kun je pas een redelijke inschatting maken.


    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    Remko +93
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:05
    Leuk tijdverdrijf,je kan pas inderdaad de balans in de winter opmaken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +146
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:19
    Pff wat een gezeik, niemand in de eredivisie kent FC Emmen en dan gelijk zo oordelen, ze weten niet eens hoe Emmen speelt ze weten niet dat de drenten vechters zijn, achja ze komen er wel achter. Laat ons maar lekker de underdog zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:44
    Dat zijn ze zeker, ik als Emmenaar gun het ze zeker. Al ben ik voor Feyenoord, behalve als ze
    tegen Emmen moeten 😉
    Maar in principe zijn ze degradtatiekandidaat wat opzicht logisch is, maar dat zijn
    Fortuna, de Graafschap, en wellicht VVV, Excelsior, Willem 2 en NAC Breda ook.
    Ik hoop dat ze gaan verrassen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4752
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:51
    Aan glazen bol voorspellingen daar doe ik niet aan mee. Deze onzin laat ik aan de puppies over.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    F-Troop +56
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:54
    De SPELERS van AJAX maken AJAX kampioen..niet ten Hag..hopelijk blijft Zyach..genot voor de eredivisie..maar zijn eigenbelang staat voorop..hij verdient het.

    Emmen degradant omdat ze debuteren? Mark my words..verrassing!

    Vitesse gaat het sowieso goed doen..PSV..FEYENOORD én AJAX gaan het móói doen..goed voor publiek..maar er zijn hèèrlijke outsiders die mee gaan strijden..voetbal is onvoorspelbaar..en soooo damn sweet! Ik hoop dat ÈN ÉÉH CÉÉ en TWENTE snel terugkeren want die horen in de eredivisie..je kan spelers kopen met kwaliteit..maar als die alleen naar € kijken in plaats van trots te zijn om te MOGEN spelen in het shirt van hun club
    ..gelijk inruilen voor je eigen jeugd..DIE gaan er tenminste wél voor..COME ON FOOTBALL!!
    Vind ik leuk
    HvP +1
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:57
    Het oordeel van iemand die de voorbereiding niet heeft gevolgd, zo lijkt het. Met name met Emmen zit hij er ver naast. En ADO wordt echt geen 8e.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:15
    Luuk de jong? Hahahah. Grapjas.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:28
    Pec op plek 12? Net zo ongeloofwaardig als AZ op 5.
    Maar het wordt hoog tijd dat de ED beginnt. Ik kan niet wachten op de eerste drei punten van pec tegen Heerenveen
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:07
    Tim van Duijn kan beter iets anders gaan doen dan journalist zijn. Ajax is een open deur vanwege de meeste euros die ze kunnen besteden. Verder gewoon afwachten dus.
    Vind ik leuk
    HanV +4265
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:59
    Zoals sommigen al opgemerkt hebben, VP had ook in vorige jaren de glazen bol. Alleen voor het seizoen dan met een voorspelde eindstand. Tijd voor een evaluatie met de voetbalpoules.nl manier van tellen (10 punten goede plek, 6 een plek ernaast, 2 twee plekken ernaast).

    Je krijgt dan :
    3: Ruben Winkels 52 punten, 2: Jelmer van der Dussen 74 punten, 1: Paul Audenaerd 78 punten.

    Opvallend is dat ze alle drie Heracles precies goed voorspeld hebben. Verder waren er drie clubs waar ze geen van allen een punt voor kregen. Het matige resp. slechte presteren van Groningen en Twente was niet te voorzien, de verrassing van het jaar is ADO, dat deed het veel beter dan verwacht, gemiddeld 7 plekken hoger.
    Vind ik leuk
    Glazenbol +125
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:20
    Het komt niet uit mijn koker eh bol.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 22:12
    Mijn glazenbol,1 Vitesse
    2PSV
    3Ajax
    4 Feyenoord
    5 Utrecht
    .....................
    16 NAC
    17 De Graafschap
    18 Emmen
    Vind ik leuk
    ritje +124