Ajax geeft comfortabele voorsprong in blessuretijd uit handen tegen Standard

    Ajax geeft comfortabele voorsprong in blessuretijd uit handen tegen Standard

    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:55

    Ajax heeft de eerste ontmoeting met Standard Luik met 2-2 gelijkgespeeld. De Amsterdammers stonden 25 minuten voor tijd met 0-2 voor, maar gaven de voorsprong in blessuretijd weg. 

    Het ging een stuk moeizamer dan de ruststand van 0-2 deed vermoeden. Standard was in het grootste gedeelte van de wedstrijd helft beter dan Ajax, maar de Amsterdammers waren simpelweg efficiënter en hadden meer geluk. Het eerste gevaar kwam van Standard, waarna Klaas-Jan Huntelaar namens Ajax een speldenprikje uitdeelde.

    Nadat Standard diverse keren dreigend was en in de zestienmeter van Ajax was geweest, kwamen de Amsterdammers tegen de verhouding in op voorsprong. Een geweldige actie van Dusan Tadic werd binnengekopt door de volledig vrijstaande Huntelaar: 0-1. Het gaf Ajax geen reden om achterover te leunen, want de Belgen werden na de goal meteen weer gevaarlijk, maar het ontbrak Standard simpelweg aan scherpte.

    Ook na het doelpunt was het elftal van Michel Preud'homme voetballend de betere. Dat Ajax uiteindelijk op 0-2 kwam in Luik, was dus zeer verrassend te noemen. Een prachtige crosspass van Hakim Ziyech kwam terecht bij David Neres, die Tadic bediendde. De Serviër schoot de bal op de rand van de zestien achter Guillermo Ochoa. Ajax zat op rozen, maar bleek achterin nog steeds bij vlagen slordig en moest waken voor een Belgische tegengoal.

    Ajax had de wedstrijd na de rust moeten beslissen, maar kansen van Huntelaar (2x) en een megakans van Ziyech werden om zeep geholpen. De Marokkaan werd perfect bediend door Tadic, de beste man van Ajax, maar schoot voorlangs. Ajax liep vervolgens steeds meer achteruit en werd op het middenveld overlopen door Standard, dat voorin zeer slordig was. Dat was Ajax ook. Onder meer Lasse Schöne verloor de bal een aantal keren op een gevaarlijke plek, waardoor Standard bloed rook.

    Ruim twintig minuten voor tijd maakte Mehdi Carcela-González de aansluitingstreffer van Standard. De sterspeler van de Belgen verschalkte Onana van buiten de zestien. Een minuut later  leek het zelfs 2-2 te worden, maar een kopbal belandde via de paal in de handen van de Ajax-doelman.

    Het leek wachten op de gelijkmaker, maar plots kreeg Huntelaar dé kans op 1-3. Tadic legde de bal perfect voor de voeten van de spits, die Ochoa op zijn weg vond. In de laatste minuut schreeuwde Standard moord en brand om een penalty, maar de scheidsrechter wilde er (nog) niet aan. De ploeg zocht nadrukkelijk naar een strafschop en kreeg die ook in de 93e minuut na een lichte overtreding van Noussair Mazraoui. Renaud Emond schoot de bal achter Onana: 2-2.

    Ajax heeft nog steeds de beste papieren voor de play-offs, maar moet alle zeilen bijzetten om het in Amsterdam niet te verpesten. De return wordt volgende week dinsdag gespeeld in de Johan Cruijff Arena.

    Poll

    Gaat Ajax zich plaatsen voor de play-offs?

    (2081 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +15536
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:56
    Daar sta je dan weer. Deksel weer op de neus. Deja vu van vorig jaar, het hele seizoen zowat.

    De ervaring moet de 2-0 over de streep trekken, maar dat lukt weer niet. Waarom koop je dan ervaring?
    Vind ik leuk
    Quaresma +5161
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Aardig lang verhaal na 0 seconden
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15536
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Dat was ik aan het typen in het live topic, maar toen kwam deze. Dan is copy paste heel snel :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Thuis gewoon afmaken, een prima eerste helft geen vervolg gegeven en nog steeds een goede uitgangspositie. Dit gaan we thuis afmaken ❌❌❌
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02]
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1412
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Ik walg er ook van dat die mislukte man Van Halst hier nog een mening durft te geven! Snap niet dat hij hier wordt uitgenodigd
    Vind ik leuk
    River ice +1218
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08
    Heeft wel een hoop goede opmerkingen. Natuurlijk ziet iedereen die. Maar dat is ze werk zeggen wat je ziet. En ik snap het als ajaxied heel erg pijnlijk wat die zegt.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1412
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    'En ik snap het als ajaxied heel erg pijnlijk wat die zegt'
    bedoel je als ajaccied mij, Van Halst of in het algemeen alle ajaccieden? Misschien zou het helpen als je goede Nederlandse zinnen zou schrijven! Want ik voelde me aangesproken haha. Is geen aanval, enkel een advies!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    River ice +1218
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
    Bedoel niet jou persoonlijk haha. In het algemeen kan het pijnlijk zijn als iemand negatief over een persoon of club praat. Nu doet van halst dat. Maar zijn analyses zijn over het algemeen gewoon prima en het is ze werk. Dus bedoelde, weet niet of het terecht is jan het kwalijk te nemen dat die een boterham wil verdienen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1295
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:47
    Is het niet ajacied ?

    😂😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1556
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:27
    Knap jezelf Ajacied noemen en het dan minimaal drie keer in een zin verkeerd schrijven....
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
    Zo moet je beredeneren, al dat gejank van anderen...
    Vind ik leuk
    Bullshit +438
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
    Prima eerste helft?
    Welke wedstrijd heb jij zitten kijken?
    Ajax is een paar keer goed weggekomen en Standard was voetballend beter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:27
    Standard had al 4-0 achter moeten staan. Voetballend beter 😂😂. Doe maar een slaapje, morgen ben je misschien weer helder.
    Vind ik leuk
    Bullshit +438
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:29
    Moeilijk he om de waarheid onder ogen te zien?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:30
    Welke waarheid? 2-2 uit is prima. 😘
    Vind ik leuk
    Bullshit +438
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:38
    De waarheid dat Standard voetballend beter was.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:39
    Wanneer? Je doet
    Je naam eer aan. Truste.
    Vind ik leuk
    Bullshit +438
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:44
    Beetje objectiviteit zou je sieren.
    Jij ook welterusten en denk nog maar eens na over de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:46
    Geef eens een voorbeeld dan? Welke voetballende combinatie was zo geweldig van standard dan?
    Vind ik leuk
    emm +0
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:40
    Niet perse. Ajax verzuimde de 0-3 en 0-4 te maken. Kansen genoeg. Daarna scoorde Standard de 1-2 en werd Ajax teruggedrongen...
    Vind ik leuk
    Retweet +273
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:39
    Maar ze zijn er nog niet 0-1 is voldoende voor luik. Ze moeten oppassen in Amsterdam. Ze moeten zeker niet denken dat ze er al zijn. 2 uitdoelpunten is mooi als het 0-0 of 1-1 wordt maar zou op m'n hoede zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:42
    Eens, klaar is het zeker niet. Heb wel vertrouwen 😇
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:57
    Als je het laatste half uur ziet moet je niet op vertrouwen afgaan, ze moeten gewoon 90 minuten hun best doen, het was slap en elk duel waren ze te laat, en daar kwamen de tegendoelpunten uit.
    Vind ik leuk
    HJR +6822
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:00
    Inderdaad die gasten scoren uit een corner 0-1 en je moet er vol tegen aan, met alle risico's. 2-2 van te voren teken je ervoor, maar nu is het toch een beetje een tegenvaller.
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    woensdag 8 augustus 2018 om 00:12
    Typisch door Ajax - bril gekeken. Ik kan ook zeggen dat Ajax met 4-0 had kunnen verliezen
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 00:13
    Als je compleet debiel bent wel. @alisteas
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 00:14]
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    woensdag 8 augustus 2018 om 00:20
    Zeker schot naast het doel van Carcela in eerste minuten, hakbal van Orlando Sa en schot van Mpoko gemist? Dan ben je eerder debiel dat je niet gezien hebt. Voor mijn part was 4-4 verdiend geweest maar tja 2-2 komt ook even goed uit. Objectief blijven dat Standard de enige ploeg was die wilt voetballen en Ajax countert. Volgende week zal wel omgedraaid zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 00:20]
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 00:22
    Haal dat ajax logo uit je profiel en we praten verder. Standard kon in de eerste helft nog geen pass geven over 3 meter. Daarna geprofiteerd van nochalance.
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    woensdag 8 augustus 2018 om 00:30
    Dat heeft te maken met speelstijl van Luik dat ze powerfussbal speelt dus direct naar voren spelen dus balbezit is voor Luik niet heilig, als ze maar kansen krijgen. En over nonchalance, 2e helft zeer zeker nonchalant van Ajax om ze terug laten komen en duels verliezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 00:33
    Powerfussbal 🤣🤣, bal naar voren en vingers kruizen.
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:42
    Zie je, je spreekt alleen maar tegen. Dus minder door Ajax - bril te kijken
    Vind ik leuk
    MG MG +109
    woensdag 8 augustus 2018 om 07:49
    samenvatting kijken en kansen tellen. 8-6 kom ik op.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3574
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Ajacied 8 is van VP, hij schrijft eerst zijn reactie en dan het verslag. Dan drukt ie op enter en klaar is kees.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5161
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Dan snap ik het
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Kees die zit bij mij op kantoor en is waarschijnlijk nog niet klaar
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Knap Hupfean dat jij dit doorziet
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04]
    Vind ik leuk
    Senn +6071
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Dit heb ik al vaker gedacht met andere gasten. Beetje zorgen voor clicks
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    Als dat zo is , waarom is hij vaak een van de de trollen hier ?? Inhoudelijk is die vaak wel redelijk, maar 2 weer woorden en die gaat trollen
    Vind ik leuk
    Adje80 +6762
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Jaja ze moeten nog thuis he

    Mooi verhaal in 1 seconde
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57]
    Vind ik leuk
    Senn +6071
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Dit is de Fout van Ten Hag, wie haal er nu je nr 6 eraf in de 88 min. Dom dom dom gewoon een verdediger erbij
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    Adje80 +6762
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Schone had al een hoop fouten gemaakt die moet er niet meer in, te traag
    Vind ik leuk
    Dutchman +720
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Helemaal mee eens. Verder vond ik de rest ook zeer matig met het terugveroveren van de bal. Standard kreeg alle ruimte om te voetballen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39748
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    Tadic en Ziyech is leuk, maar super risicovol als ze de bal niet hebben.
    Al vaker gezegd; de balans in het elftal is dan verstoord.
    Leuk tegen de Graafschap, maar niet tegen tegen Europese subtop.

    Tadic pakt zijn man niet aan en hoppa tegendoelpunt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07]
    Vind ik leuk
    vossing +1072
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
    Eindelijk iemand die het ziet, niet toevallig een PSV supporter
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39748
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
    Ajax staat te verdedigen tegen standard met een 4 tal spelers voor de bal. Sorry maar dan is het wachten op tegengoals.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20]
    Vind ik leuk
    JustH +13060
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
    :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:50
    Heel typisch ben jij, was je op vakantie toen Feyenoord won van je club want heb je even gemist namelijk. En nu weer het hoge woord hebben over Ajax man man denk is na komt toch niet geloof waardig meer over zo.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39748
    woensdag 8 augustus 2018 om 01:28
    Europees ben ik op de hand van Ajax hoor.
    Geef gewoon oprecht kritiek en zeg eens eerlijk?

    Ik was niet op vakantie met Feyenoord, hoe kom je daar nu weer bij?
    Moet ik reageren op commando ook al ben ik dan niet thuis? Doe normaal joh.

    Ik zal ook niet direct reageren als PSV tegen Utrecht soeelt., Want dan rij ik naar huis van de wedstrijd. Dan weet je dat alvast, pfff
    Vind ik leuk
    Analist +212
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Schone speelde juist degelijk en weinig bal verlies, pas in de 70 min maakt ie een paar fouten, maar dat hadden er meerdere en dat komt gewoon door de vermoeidheid en dan nog is 30 graden. Wat ik niet snap dat Carel Eiting gelijk dom bal verlies leed waar een goal uit kwam, terwijl die er net in staat
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39748
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:18
    Het is ook 30 graden voor standard.
    Geen smoesjes.
    Verdedigen is nog altijd makkelijker dan aanvallen. Ajax komt nog heel goed weg met die 2-2.

    Speel zo'n wedstrijd Italiaans uit met 0-2...maar ja das niet des Ajax. Dus wordt het 2-2, met een bal op de paal voor standard nog eens.
    Vind ik leuk
    Analist +212
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
    Ik zeg toch ook meerdere en dan bedoel ik ook de tege standers en niet alleen dat ajax spelers er last van heeft!^^
    Vind ik leuk
    richard37 +1288
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:29
    En 300 honderd procent kansen voor Ajax. Wij hadden ook de lat en meer 100 procent kansen
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39748
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:35
    Ajax heeft in de 1e helft heel goed gespeeld hoor.
    Geen bezwaar!
    Maar verdedigen hoort ook bij voetbal.
    Die voorsprong moet je gewoon behouden.
    Vind ik leuk
    richard37 +1288
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:53
    Klopt, het middenveld werd overlopen. Maar toch ben ik van mening dat Ajax de meeste en grootste 100 procent kansen heeft gehad en dat hoort ook bij voetbal. Denk dat Ajax het wel gaat afmaken. zij moeten komen en helemaal als het 1-0 wordt. 2-2 is goed alleen had je met 0-3 moeten winnen en dat waa ook terecht geweest. Is en blijft een domme overtreding en dag is toch iets persoonlijks. Want eerlijk is eerlijk stamdard heeft 2 goeee kansen gehad de gehele wedstrijd. Eerste de halbal en tweede de bal op ee paal. Rest was niet heel gevaarlijk. Dus denk dat Ajax het wel afmaakt.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39748
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:01
    Ajax gaat ook wel door.
    2 uitdoelpunten is altijd lekker.
    Vind ik leuk
    richard37 +1288
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:50
    Precies
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:29
    Ajax heeft toch ook
    Kansen zat gehad, lul toch niet met je goed wegkomen met 2-0.
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:00
    Ja maar daar stonden alleen maar Afrikanen in, die zijn dat wel gewend.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:29
    Balverlies is toch niet het enige wat je verkeerd kan doen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Ach joh, alles is goed. Slordige 2e helft, maar thuis maken ze het simpel af. Mazraoui vond ik de minste vandaag! En Tadic en Ziyech absolute klasse! Easy lemon squuueeeezzyyy bb
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22552
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Toch lieten ook tadic en ziyech het afweten in de tweede helft. Terwijl juist zij Ajax bij de hand moesten nemen op het middenveld. Sonde, want Ajax was voetballend duidelijk beter.

    Wel een aardig spelertje die linksbuiten van Luik trouwens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Geef je helemaal gelijk! En die jongen kon ook lekker op afstand schieten idd, goede speler!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Ja wat idd terecht werd gezegd. Eerste helft dikke meerwaarde maar ervaring liet het afweten in het 2e gedeelte
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Ik vond Ziyech ook matig op een pass na. Vond Frenkie de beste by far.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Frenkie stond wel vaak te slapen hoor. Liet zo nu en dan zijn man lopen. Maar had wel paar uitstekende passsjes!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Zo goed aan de bal is niet normaal! Als hij de bal krijgt gaat het voetballen ineens een stuk sneller en makkelijker!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:26
    Dit meen je niet was gewoon één van de slechtsten op het veld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:30
    Ik vond Neres ook zeer matig, Frenkie en Tadic waren de beste
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 08:16
    Idd!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:32
    Haalde vaak de snelheid eruit.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22552
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:59
    Die vrije trap van m was briljant
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Waar heb jij het over.. door de zogenaamde overtredingen in de 16.. hoe kijk jij naar voetbal.. schone zien spelen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Mazraoui gaf veel foute passes, en gaf echt de linker vleugelverdediger van Standard veel en veel te veel ruimte. Op hoger niveau wordt dat afgeschrafd
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Idd! Vindt hem overschat. Voetballend is hij prima en zet prima druk, alleen verdedigend is het matig.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:46
    Ik vond het reuze meevallen.. er word nu naar een back gekeken.. maar kijk ook even naar de nog belangrijkere dingen zoals klaasjan ziyech die 100 procent kansen missen dan kijkt er niemand meer naar mazrauoi..
    Vind ik leuk
    Senn +6071
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Het gaat niet om schone, je organisatie staat en dat laat je dan staan. En anders een spits eraf
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:42
    Tuurlijk gaat het ook om schone hij speelt in de as.. de plek waar er gevoetbald word waar er duels gewonnen moeten worden en vandaag gaf schone niet thuis.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:36
    Was het geen pingel dan??
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:41
    Zeg ik van niet dan?! Ik zeg die zogenaamde overtreding.. ja kan hem geven. Maar ik vind em te licht
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:44
    Ik heb het niet gezien, was gewoon een vraag. .. je hoeft niet direct kwaad te worden..
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:49
    My bad.. maar wat ik dus zeg je kan em geven omdat hij op die plek zijn voet uitsteekt en de spits valt.. maar ik heb em 2 keer gezien en lijkt erop alsof hij niet eens word geraakt maar dan moet je zelf even oordelen als je de kans krijgt om het te zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:10
    Ik zal het moment vast nog wel een keer tegen komen op Ziggo of Fox. Want dat zal nog wel 159x herhaald en worden deze week.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4306
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:16
    100 procent.
    Vind ik leuk
    Old Star +7193
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08
    Dacht jouw clubje dat vorige week ook niet?
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +393
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
    ‘Simpel’, ben je daar zo zeker van? Ik heb veel Ajacieden horen zeggen dat ze wel makkelijk konden winnen vandaag maar wat gebeurt er...
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Misschien omdat Schone door die onbestrafte aanslag niet zo veel meer kon lopen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Wie heeft het eigenlijk over Onana? Hij leek zijn hand terug te trekken bij de eerste tegengoal. Na die eigen goal van de laatste wedstrijd... Ik ga hem volgende week nauwgezet volgen.
    Vermeer terughalen als die toch geen kans meer krijgt bij Feyenoord?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    Onana is een hartstikke goede keeper man. Eerste goal was vrijwel onhoudbaar vind ik.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2446
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    Kijk de beelden ff terug
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 07:51
    Dat Onana een zeer sterke keeper is, onderschrijf ik. Daarom verbazen mij die twee acties ook zo.
    Vind ik leuk
    JustH +13060
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
    Of had Schöne iets, leuk oordelen zo.
    Vind ik leuk
    inimini +2167
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
    De fout is dat hij ziyech er niet in de 60e minuut voor van de Beek eraf haalt. Die dacht dat de wedstrijd er al op zat.
    Vind ik leuk
    Suomi71 +885
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
    Die rechtsback liep de 2e helft wel te verzuipen. Niet verrassend dat uiteindelijk door zijn toedoen een penalty wordt toegekend. Kwam eerder al goed weg. Daar had Ten Hag mogen ingrijpen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:27
    Vorig jaar gingen we eruit tegen Rosenborg doordat er een verdediger bij kwam.
    Dat loopt vaak ook verkeerd af omdat je minder controle hebt of er onduidelijkheid is bij de dekking
    Vind ik leuk
    Retweet +273
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:41
    Kon Cocu ook altijd goed. Nog zo wisselen vlak voor tijd.Werd zo vaak nog billenknijpen....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:43]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:19
    Cocu kreeg vorig jaar ook gezeik van de Ajax-aanhang als hij bij een voorsprong een aanvaller verving door een verdediger en nu wordt er om gevraagd..?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10232
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Dat komt allemaal door de behoudende Ten Hag.
    2-2 zoals ik voorspelde.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6693
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Weet niet of je dit Ten Hag kan verwijten. Ajax kwam prima uit de kleedkamer, als Ziyech de 0-3 maakt is het klaar.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10232
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    Ja als Huntelaar de 1-3 maakt ook. Als als als.
    Ten Hag speelt schijtbakkenvoetbal, helemaal niet des ajax.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6693
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Huntelaar ook ja. Maar hoezo dan schijtbakkenvoetbal dan? Ajax bleef gewoon kansen creëren.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10232
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08
    Op de counter ja.
    Zag je niet hoeveel ajacieden er rond de 16 stonden?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09]
    Vind ik leuk
    The Iceman +6693
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
    Je speelt uit tegen een serieuze tegenstander, dan is het niet gek dat je onder druk komt te staan. Als je nog een counter had gescoord hadden we nu allemaal gezegd hoe slim Ten Hag het gespeeld heeft.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10232
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
    Ik zeg dat het niet des ajax is, op de counter spelen.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3225
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
    Meer een PSV trainer dus eigenlijk ;-)
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6748
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
    Dat was ook onze beste transfer afgelopen seizoen ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
    Schijtbakkenvoetbal? Dit noemt men psvvoetbal, viel wel mee hoor Ajax had aanvallende intenties.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:35
    Waren de intenties een 0-2 weg geven dan?? Beter luisteren naar die kale butskop en de 0-2 ala PSV over de streep trekken. Europees geld alleen de overwinning. Hoe maakt geen fuck uit.
    Vind ik leuk
    slaski +2195
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
    Totdat de hooghartigheid, ook wel de Amsterdamse ziekte genaamd, er in sloop en Heertjes een stapje minder gingen doen omdat ze dachten dat de wedstrijd al in de tas zat.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6693
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Dat eerder dan schijtbakkenvoetbal, het werd gewoon slordig.
    Vind ik leuk
    slaski +2195
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
    Ja, nonchalant.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6748
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
    Je zou het zelfs arrogant kunnen noemen... ;-)
    Vind ik leuk
    Analist +212
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
    De wissels pakte heel slecht uit. Hij had gewoon een aanvaller eruit moeten halen voor een verdediger of middenvelder. Je zag dat het middenveld het zwaar had
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +501
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:25
    Ik vind dat je Ten Hag in ieder geval kan verwijten dat die Schöne er niet uithaalt. Was doodop, slordig, afwezig en liep de gaten niet meer dicht. Had Wöber dan op de plek van Blind neergezet en blind op de plek van Schöne. Wissels in de 2e helft waren gewoon niet goed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:59
    Zoiets was beter dan Schone er zolang inhouden. Dat was op dat moment een zwakke schakel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Precies! Veel te verdedigend, dit roept hij over zichzelf af!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Fijn dat iemand nog tevreden is met deze uitslag.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21371
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
    Pardon? Dus Ten Hag verdedigde niet goed? Het was hier een kwestie van een verkeerde instelling na de gemiste kans op 3-1. Als je blijft bewegen als in de eerste helft is er niks aan de hand. Elke wissel in de tweede helft was terecht. En dan de 2-2 van Standard. Daar was geen rugdekking van Tadic, notabene een aanvaller die probeert mee te verdedigen. Daarachter had minstens De Ligt als stopper moeten staan. Maar goed, de ploeg die de meeste kansen weggeeft heeft eigenlijk het nakijken, maardat dan over twee wedstrijden gezien. Dus er komt gelukkig nog een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    thomp +18
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:27
    Ten hag had anders moeten ingrijpen, schöne was na 60 minuten op en begon foute passen te geven. Toen had hij van de beek al moeten brengen, en ipv labyad had hij beter eiting gebracht en dan frenkie doorgeschoven als aanvallende middenvelder, je moet proberen overwicht op middenveld te houden en met deze wissels deed hij dit totaal niet en kan standard luik gaan voetballen
    Vind ik leuk
    mcmodd +21371
    woensdag 8 augustus 2018 om 08:51
    Er rammelde inderdaad wat op het middenveld, er kwam een aanvallende middenvelder van Standard in de plaats van een verdedigende middenvelder, duidelijk om aanvallender te gaan spelen. Voordat een trainer daarop anticipeert hoort de achterhoede al te weten dat ze, tot de aanpassing van de trainer, zelf anticipeert. Dat begon met meer verdedigende acties van Tadic, die daarvoor niet echt de vaardigheden heeft. Dus dat had toch van Frenkie moeten komen, maar die was te lang bezig mat zijn aanvallende gedachten, blij als hij was dat hij een linie naar voren was opgesteld. Een kwestie van nog wat gebrek aan ervaring.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Kwaliteit moet de overwinning over de streep trekken. Maar ik heb oa Blind (of een Veltman) nooit als rots in de branding gezien...

    Hoe dan ook nog alle kans volgende week. Maar wat ga je doen? Volle bak aanvallen of de counter?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Wat Ajax normaal doet. Het spel maken en aanvallen. Met het thuispubliek eebij zal dat wel moeten. Ik ga niet naar de arena om een counterende ploeg te zien.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Dan zul je toch echt heel zorgvuldig met die ruimte in de rug om moeten gaan. Hoop echt dat Ajax het redt.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +39748
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
    Wij Nederlanders leren het gewoon niet....of willen het gewoon niet leren.

    Iemand predikt weer vol op de aanval, standard luik zal dan gniffelen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
    Ik vertrouw op de staf en dat Ajax "gewoon" doet wat het moet doen. We zullen het zien dinsdag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
    Precies! Als ze een beetje gaan afwachten en counteren ga ik weer naar huis.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Hahaha, da's dan wel weer typisch, niet? Ploeg niet steunen ook al spelen ze kut?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
    Er is een verschil tussen kut spelen en afwachten en counteren.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
    Dus als ze afwachten en counteren, steun je ze niet?
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Heey dat zelfde vertelde net Ruud Gullit Ajacied_8
    Vind ik leuk
    HanV +3707
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Volgens mij is alles in scene gezet. Ik hoorde de commentator al zeggen dat er 6 minuten bij zou komen voordat het bord klaar was en de lucht inging.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +393
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    De commentator krijgt verschillende beelden dus op één van die beelden kon hij zien op het bord van de 4e official hoeveel minuten erbij kwamen, terwijl de 4e official het bord aan het instellen was op 6 minuten, en terwijl jij dat thuis op de bank nog niet kon zien omdat je de spelers op je TV-scherm te zien krijgt die voetballen en niet de vierde offficial. Maar jouw bericht is waarschijnlijk gewoon een grapje zijn waardoor ik dit voor niks heb getypt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19]
    Vind ik leuk
    HanV +3707
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:36
    De tekst een beetje, door het grapje dat Ruud Gullit hier actief is. Maar ik hoorde het in ieder geval eerder van de verslaggever voordat ik het bord zag, ze lieten de 4e official wel bezig zien, toen hield hij het omlaag en leek hij het nog in te stellen. Het zou best kunnen dat de reporter het niet roept als hij het bord ziet maar het ook via de 4e man doorkrijgt.
    Vind ik leuk
    PredatorA +6416
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Ajax was de eerste helft heer en meester..
    Helaas zagen we een heel ander Ajax in de tweede helft!

    Jammer dat ze een 2-0 voorsprong weggeven, ondanks dat deze uitslag ook nog een goede uitgangspositie is..

    Oliedomme actie van de rechtsback in blessuretijd om op die manier een penalty weg te geven!
    Vind ik leuk
    thomp +18
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:30
    Was dom, maar dit was geen penalty. Het was een optelsom. En dit hoort een scheidsrechter niet te doen. Als je deze actie in de 10de minuut maakt legt geen enkele scheidsrechter hem op de stip. Maar soms zit het mee en soms zit het tegen
    Vind ik leuk
    Leedz +5562
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Ten Hag had gewoon veel eerder moeten optreden, na die 2x fouten ballen van Schone en daarna nog 10 minuten druk van Standard moet je vers bloed inbrengen om het team wakker te schudden
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Blind niet meer centraal zeten achterin is een drama beter frenkie daar zetten echt een drama.
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Wat dan met Bulldogs time met Blind??
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:13
    Centraal op het middenveld. Past hij beter.
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:28
    Ja,maar Frenkie de Jong staat op t middenveld
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Tuurlijk.... maar zullen we even een cliche van stal halen? 1. Die 1e goal is houdbaar en 2. Als je dat echt een pingel vind, dan ben je gek. Waarom krijgt Nico geel, voor de voet in het gezicht en die dreadlock niet voor de elleboog? De aanslag op Schone is gewoon rood en niks minder dan dat.
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:29
    Penalty zwaar onterecht
    Vind ik leuk
    Sparks +258
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Om niet te verliezen, eigenlijk was Standard ook gewoon de betere ploeg over de hele wedstrijd gezien die hadden er zomaar 4 kunnen maken i.p.v. 2 als ze iets scherper waren in de afronding. 2 individuele momenten van Tadic die tot de goals leiden voor de rest was het best wel teleurstellend van Ajax allemaal voetballend gezien.

    2-2 uit is dan wel weer een prima uitgangspositie voor de return dus dat scheelt weer maar het is toch zonde van die 0.1 coefficientpunt die verloren is gegaan nu :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    Ajax had er ook makkelijk 4 kunnen maken dus daar gaat je "eigenlijk was Standard ook gewoon de betere ploeg over de hele wedstrijd gezien" opmerking weer.

    Vind ik leuk
    Itsese +3887
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    gewoon kut...Ik denk dat niemand een antwoord heeft hoe zo iets in 1 helft, zo om kan keren weer, gelukje was nog de Ligt die redelijk aan het verdedigen was, maarja, de volgende ronde is nog sterker he.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Omdat die ervaring met Blind Schone en Huntelaar gewoon middelmaat is !
    Vind ik leuk
    PB +88
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
    Geef het ff tijd man. Als Feyenoorder ben ik stikjaloers op de Ajax-selectie. Dat komt echt helemaal goed daar. Alleen voor Tadic al zet ik de tv aan.
    Vind ik leuk
    Bullet +2903
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:02
    Leuke reactir van je over de aankoop van ervaring. Maar om nou deze vraag te stellen na 1 wedstrijd waarin ' de ervaring' het deels laat afweten. Noem een team met veel ervaring, dan zoek ik ff op of ze ooit een voorsprong hebben weggegeven.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2788
    woensdag 8 augustus 2018 om 00:25
    Ik denk dat die Ajacieden nu wel een toontje lager gaan zingen. Dat kampioenschap zit duidelijk nog niet in de tas en Feyenoord zou er uiteindelijk wel eens mee vandoor kunnen gaan. Let maar eens op...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8363
    woensdag 8 augustus 2018 om 02:28
    Ik denk PSV en Feyenoord gewoon er hier eraf waren gegaan.Dit Standaard was stukken beter dan dat ik Zaterdag heb gezien.
    Vind ik leuk
    Alfredo +18
    woensdag 8 augustus 2018 om 10:56
    In de 2e helft droop de arrogantie er weer vanaf, zie Zyjech na het missen van die kan rond minuut 50.
    Leuk al die ideale schoonzonen die leuk kunnen ballen, maar bij een 2-0 moet er op het middenveld een schoffelaar/balafpakker in die de tent op slot gooit
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2606
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:39
    Deksel weer op de NEUS, hahaha.
    Vind ik leuk
    X-Ray +537
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:56
    Jammer van de 2-2, maar toch gefeliciteerd Ajax!..Dusan Tadic is een fenomeen.👌👍👊
    Vind ik leuk
    Bruurke +56
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Een fenomeen kan ook verdedigen..... ik snap niet dat iedereen hem zo de hemel in prijst. Hij is goed maar meer dan dat heb ik nog noet gezien. Hopelijk laat hij het volgende week zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    Like jezelf maar arnepse trol
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Tadic lijkt inderdaad een gewenste aankoop. Ik zie echter niet al te veel positiviteit over blind. Maar zoals al eerder uitgesproken is 1 wedstrijd een momentopname. Nu hopen dat Ajax de wafels alsnog weet te verslaan.
    Vind ik leuk
    Adje80 +6762
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:56
    Jammer maar terecht
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Helemaal eens
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:56
    Kansen zat gehad om de 0-3 binnen te werken en dan is het gedaan. Het leek af en toe pupillen voetbal, met een 0-2 voorsprong zoveel man vóór de bal.

    2 uitgoals is prima, maar dit had een overwinning moeten opleveren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    In elk geval weer op de feiten gedrukt dat 1 wedstrijd slechts een momentopname is. Standard speelde namelijk niet slecht voor een ploeg met een mindere selectie. Hopen dat Ajax het nu uitspeelt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08]
    Vind ik leuk
    VZW291 +581
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    En iedereen die Aad de Mos maar uitlachen, hij heeft het toch best aardig gezien wat betreft Standard.
    Vind ik leuk
    Hans Pluym +117
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
    Aadje praat veel , maar heeft zeer veel verstand van t Belgische voetbal
    Vind ik leuk
    VZW291 +581
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:26
    Misschien dan verstandig dat hij de volgende keer eerlijk zegt ''ik heb geen flauw idee hoe sterk Sturm Graz is'' in plaats van een hele analyse te verzinnen.
    Vind ik leuk
    Hans Pluym +117
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:38
    Belgisch voetbal zei ik O ja en dat hij veel praat
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
    Je punt van die momentopname snap ik niet. Welke wedstrijd heb je het dan over?

    Ajax speelde niet overmoedig maar vooral dom. Je verwacht meer slimheid met deze ervaring.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
    De JC schaal. De wedstrijd die vergeleken werd met Ajax-Sturm graz. K snap dat het niveau bij Ajax-Luik hoger lag. Maar ik zie dit Ajax niet zomaar PSV of Feyenoord wegtikken als bij sturm graz gebeurd is. Maar inderdaad wordt ervaring gehaald zodat je denkt dat jeugdige foutjes verdwijnen. Toch jammer
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
    De JC schaal heeft niets te maken met het eigen niveau wat Ajax laat zien. Pas als de topploegen onderlinge wedstrijden moeten gaan spelen kunnen we een beetje inschatten hoe de verhoudingen echt liggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:18
    Godzijdank. Dat is namelijk exact de waarheid en de enige. Pas zodra Ajax in de ED zijn wedstrijden speelt kunnen we hun kracht inschatten, die Tadic is trouwens wel een directe kwaliteitsimpuls. Misschien dat hij me overhaalt om ajaxsamenvattingen te gaan kijken als ze wél gewonnen hebben.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
    Eewig sund zou smoeder zeggen,.. hopelijk volgende week afmaken.
    Maar 0-1 is dan genoeg voor Belgkes.. toch

    Eeuwig sund 😉
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    En 1-1 weer voor Ajax. Kijk je hoeveel kansen Ajax creëert dan moet het gek gaan wil Ajax niet scoren.

    En veel meer dan schoten van buiten de 16 heeft het niet weggegeven.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
    Ja ach we gaan het allemaal meemaken een wedstrijd dood spelen is ook een kwaliteit..

    Maar met deze spelers
    Ahum.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2943
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Ajax hier in principe gewoon genaaid door de scheids. Jammer dat hij zich liet beïnvloeden door die spelers en fans van Luik, die continu liepen zeiken aan het einde van de wedstrijd.

    Moet wel zeggen, bij Standard Luik zijn die fans ook een stel idioten. Volgende week het karwei afmaken, en dan kunnen we lekker gedag zeggen tegen die Belgjes.
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14797
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57

    Het was gewooon een penalty. Je mag niet shoppen tegen de ander's hak
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2943
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Maar als je kijkt hoe die speler valt, kom op zeg. Doet me denken aan Robben tegen Mexico. Ja, hij raakt de voet, maar enorm theatraal gevallen.
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14797
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Theatraal maakt helaas niets uit als de overtreding een echte is . Als je een enorme eikel doodschiet ga je ook de bak in voor moord
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:43
    Niet als hij theatraal omvalt. :)
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4820
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Je zegt het is een penalty maar omdat hij theatraal valt, moet de scheids hem dus niet geven?
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Raakt de voet? Dan zie je meer dan ik. Hij struikelt over zn eigen voet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Was gewoon een terechte penal. Steek als Ajacied nou voor 1 keertje in je leven de hand in eigen boezem. Ajax geeft dit zelf weg, niet de scheids en ook niet het publiek.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Penalty was terecht, Mazraoui speelde een hele zwakke wedstrijd met dit als dieptepunt, iedereen weet dat je niet moet happen op die positie. Helaas had Ajax het al eerder moeten afmaken, nu volgende week thuis afmaken!
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Het was geen penalty. En ja, die scheids was heel slecht. Waarom krijgt nico geel en die dreadlock niet? Aanslag op schone (inglijden met noppen naar voren, is gewoon rood).
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Het was wel een penal. Hij raakt zijn voet. Gewoon een domme overtreding.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2943
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    ''Steek als Ajacied nou voor 1 keertje in je leven de hand in eigen boezem.''

    Ik heb Phillip Cocu als profile pic, ben seizoenkaarthouder RR, mijn favoriete club staat op PSV. In welk opzicht ben ik Ajacied?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    My bad. Ik lees je tekst en niet je foto. Je hoeft je hand dus niet in eigen boezem te steken. Maar dat neemt niet weg dat Ajax het zelf laat liggen, niet de scheids en niet het publiek
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2943
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
    Ajax heeft het mede zelf laten liggen. Je kan aan de andere kant stellen dat Luik met een te pakken schot voor Onana en, in ieder geval naar mijn mening, onterechte pingel nog terugkomt.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Nee nee jongen dat zie je helemaal verkeerd masraoui moet slimmer zijn en hem niet schoppen op de achterlijn waar die niks kan
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Hé, dit hoorde ik ook bij AZ.

    Ajax had alle kans om de derde te maken. Vooral en in eerste instantie dus eigen schuld.
    Vind ik leuk
    HanV +3707
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Die gooien voorwerpen in het veld om hun eigen speler te storen bij het nemen van een strafschop. Hoe verzin je het als fan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23887
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Nee, Ajax heeft zichzelf genaaid door te gemakzuchtig te spelen en niet de 0-3 te scoren.

    Scheidsrechter de schuld geven is bullshit.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2943
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Ajax had er inderdaad een derde kunnen en moeten maken. Ik stel alleen dat de scheids toch ook Ajax mede genaaid heeft door een onterechte pingel te geven.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23887
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
    Pingel was makkelijk gegeven. Mazraoui riep het over zichzelf af. Het was een optelsom.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:18
    Die Belgjes gaan de kaaskoppen gewoon lekker naar huis sturen zoals tijdens het WK. Zijn jullie het niet al gewend om achter de buis te kijken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:23
    Tijd om te gaan slapen, je hebt je sprookjesboek uitgelezen zie ik
    Vind ik leuk
    VZW291 +581
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
    Ah de Amsterdamse zondebok is gevonden, iedereen die ''de scheidsrechter'' had op zijn Ajax excuus bingokaart mag die nu afstrepen.
    Vind ik leuk
    Baco1511 +1412
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Ik heb een fantastische wedstrijd gezien als neutrale supporter, maar wat is dit zonde! Ajax had hier moeten winnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Super slordig spel, slecht uitgespeeld door Ajax..
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
    Juist. Juist. Uithuilen en kpnieuw beginnen 😂
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14797
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Oh come OONNNNN
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20557
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Geen paniek voor Ajax.... in de Arena pakken we die Belgen wel.... volgende week bomvol stadion.... de sfeer zal goed zijn..... Ajax gaat dat klusje wel klaren.....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Maar wat moet je qua tactiek? Aanvallen of loeren op de counter?
    Vind ik leuk
    Dutchman +720
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Aanvallen maar wel met aanvallend positiespel. "Zolang jij de bal hebt kunnen zij niet scoren" (Johan Cruijff)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Oh ja, "maar we hadden wel meer balbezit". Om vervolgens door een kut counter te worden uitgeschakeld.

    Ben echt benieuwd hoe dit volgende week wordt opgepakt.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20557
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:13
    Ajax thuis gewoon vol op de aanval.....Ajax moet geen laf voetbal spelen in eigen stadion. ..never
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Altijd opbouwen en aanvallen, ik ga niet naar het stadion voor een afwachtend en counterend Ajax.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:46
    Ben jij er zo eentje joh. :D


    Ben je daarom voor Ajax?
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 01:36
    Pardon? Ik betaal jaarlijks voor mijn seizoenskaart en ga altijd trouw naar het stadion dan mag ik toch op zijn minst verwachten dat het vertoonde spel des Ajax is?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    woensdag 8 augustus 2018 om 01:39
    Natuurlijk, maar als het even tegenzit dan blijf je dus weg?
    Moet je verder ook zelf weten hoor.
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14797
    woensdag 8 augustus 2018 om 01:55
    Dat bedoelt hij denk ik niet... Hij wilt alleen zeggen Dat men verwacht da ajax probeert te spelen als ajax hoort te spelen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    woensdag 8 augustus 2018 om 01:58
    Ja en als dat niet gebeurd?
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14797
    woensdag 8 augustus 2018 om 02:00
    Dan heeft ie pech? Ik ga er nie vanuit dat hij dasrdoor daadwerkelikk zou vertrekken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    woensdag 8 augustus 2018 om 02:02
    Zo interpreteerde ik het wel. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18134
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Ajax speelde ook gewoon helemaal niet echt goed! Desalniettemin een redelijk goede uitslag en op naar volgende week!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Eerste helft was Ajax sterk, hoge druk werd gezet en klinisch voor het doel. Echter zie je in de tweede helft het Ajax wat we vorig seizoen ook constant gezien hebben, een grillig elftal dat het veels te makkelijk weggeeft.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18134
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
    Inderdaad. Tweede helft was echt een stuk slechter helaas..
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
    Begin was voor Luik manoman. Offensief fantastisch 👍🏻
    Middenveld zo/zo
    Defensie KUT 👎🏻

    Valt me eigenlijk wel tegen die ‘gekochte’ ervaring.
    Op basis van deze wedstrijden ja Huntelaar heeft ook zoveel kansen nodig zucht..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Nah, valt toch wel een beetje tegen. Die Walen zijn niet eens zo slecht als dat vele dachten. Sommige voorspelde een walk over.

    Ajax krijg het thuis nog knap lastig. Hoop voor jullie geen Rosenborg scnario. Onana toch ook weer wat foutjes.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Wanneer jij de Belgische competitie volgt, dan weet jij dat Luik uit spelend, veel minder is en angstig voetbal op de mat leggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Standard is door Ajax in de wedstrijd geholpen. Een volwassen elftal had hier met
    0-4 gewonnen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Ja dat volg ik, maar wat doet dat er aan toe? Alleen uitslagen tellen!


    Ze zullen nog meer op de counter spelen dus minder ruimte. Desalniettemin zijn jullie aan jullie stand verplicht om het thuis af te maken.

    PS: Rosenborg speelt uit ook anders dan thuis.

    Succes volgende week.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Luik moet een goal maken, die weten dat Ajax vooral thuis nog aanvallender speelt met het publiek erachter, Luik gaat niet op de counter spelen volgende week, zo goed volg ik Luik wel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
    We zullen zien, Luik komt niet naar de Arena om het spel te maken. Beetje raar dat je dat denkt.

    Ik volg Luik ook maar wij zien het beide dus totaal anders. Jij denkt dat Luik het spel komt maken en ik zeg loerend op snelle counters.

    Edit: En Luik van vorig jaar is niet Luik van dit jaar. Michel Preud'homme is dit jaar de trainer dus sowieso niet vergelijkbaar met voorgaande jaren. Die proberen het achterin op slot te gooien en op de counter proberen een goal te maken. Luik gaat Ajax niet de ruimte geven wat Ajax graag wilt.

    Nogmaals succes want normaliter moet je het afmaken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:26]
    Vind ik leuk
    Boomwortel +316
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:30
    Volg geen Belgische competitie. Dus had eerlijk gezegd niet zoveel verwacht van Standaard Luik. Maar ze voetbalde toch behoorlijk goed. Op het middenveld hadden ze Ajax in de broekzak. Gewoon meer fysiek in het elftal. Als ze zo ook spelen in de Arena moet ik nog zien of Ajax het gaat redden.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Niemand had een walkover voorspelt
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Nou dan ben jij een tijd niet op VP geweest of de topics niet gelezen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:49
    80% vd VP supporters hier voorspelde een walkover komop man , dat wordt woelen onder de ajax sprei. 😂 jullie zijn bang hé
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11350
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Wel terechte uitslag, ik maak me totaal geen zorgen over de return..
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Dat zou ik maar wel doen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Nou... Ik zou toch wat nederige zijn.
    Vind ik leuk
    Boomwortel +316
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:39
    Ik zou me ook zorgen maken. Luik was de bovenliggende partij. En als ze echt gingen aanzetten, wist Ajax zich soms geen raad meer. Word geen makkie dinsdag. Niets is zeker.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11350
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:45
    Thuis moet je dit afmaken.. Zo goed was Luik ook niet hoor, 8 grote negers en 2 aardige spelers.. Paar speler bij ons gaven niet thuis..
    Wordt thuis 2/3-0..
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:52
    Zou wel eens Ten Hags laatste wedstrijd kunnen zijn. Las ergens op VP dat dien ene van de Boer met jeugd 11-tal aan de slag gaat..

    Nou dan witte het wel.
    😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Ach vooraf had je er voor getekend...
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Precies, het is wrang want je had makkelijk 0-3 kunnen staan maar vooraf had ik getekend voor 2-2
    Vind ik leuk
    Dezeun +3339
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Typische standard luik wedstrijd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Alsnog een hele redelijke uitgangspositie, maar als met 0-2 voorkomt, mag dit niet gebeuren. Heb zelf de wedstrijd niet kunnen zien verder. :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Ajax speelde een uitstekende eerste helft en staat terecht op 0-2 voor. In de tweede helft lijkt het alsof ze het wel geloven: ze zijn al door. En dan krijg je het deksel op de neus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Ik heb genoten, maar dan wel van Liverpool - Torino op Ziggo pagina 402
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
    Goedkoop likejes scoren ! Wanneer spelen jullie weer champions league dan ? En hoeveel punten gaan jullie dan proberen te halen ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:53
    Wat interesseert mij die likes nou? en over CL gesproken, zorgen jullie maar dat je daarvoor eerst plaatst, en heb geduld want Feyenoord wordt gewoon kampioen en dan stromen de puntjes vanzelf binnen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:46
    Trieste post makker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:50
    Kan best zijn, maar ik heb wel genoten van Liverpoool - Torino.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:54
    Nog feestje gehad met winst van de Johan Cruijff schaaltje..?
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:59
    Ja zeker, tot ongeveer 3 uur s,nachts maar toen moesten we stoppen met de herrie van de leiding van ons flat.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:06
    Mooi man. 👍🏻 Wa’n zeikers. Goed seizoen toegewenst de 1e cup alweer binnen 👍🏻
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:13
    Hartstikke bedank voor je leuke reactie. En wat de andere clubs doen interesseert me niks zolang Feyenoord aar bovenaan staat..........;-) En die zeikers daar moet ik alleen maar om lachen, hard zelfs.........
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Toch matig. Dit laat de zwakte van Ajax zien.
    Vind ik leuk
    Tim +3941
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Het Nederlandse voetbal in een notendop.. Niet volwassen en zakelijk genoeg om een Europese wedstrijd dood te maken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Amen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Terechte uitslag. Twee matige ploegen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Erik out als ze het niet halen.
    Vind ik leuk
    RWB013 +1813
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Easy jaar voor de Amsterdammers.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4247
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😬
    Vind ik leuk
    Trojan.22 +1440
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Zo voorspelbaar dit.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11147
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    typisch Nederlands, Ziyech en Huntelaar moeten allebei scoren dan is t gewoon voorbij maar lachen t.maar stom.weg. arrogantie weer keihard afgestraft
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Beetje het probleem van huntelaar die zal een bal nooit breed leggen doet ie dat wel staat het 1 3 met nog een paar minuten
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    Mun... wat makkelijk als je goed de herhaling kijkt zie je dat huntelaar dat niet kan omdat tadic niet meteen aanzet om mee te lopen om aanspeelbaar te zijn, daardoor moest huntelaar wel zelf schieten! Want tadic stond in de dekking
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
    Als je goed kijkt heeft labyad de bal voor het intikken als hij breedt gelegd wordt
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:25
    Die stond ook in de dekking.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:27
    Absoluut niet op het moment dat huntelaar moet spelen is labyad vrij komt die bal wel kan die van Standard niks meer doen
    Vind ik leuk
    Koeroe +11147
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
    Ziyech had wel moeten scoren
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:18
    Op de knieën naar Riola package deal aan Roma voorstellen Zyiech, Blind en Huntelaar er gratis bijdoen Hag ook en flappie.

    Bras. 😂
    Vind ik leuk
    poklane +4515
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    0.1 punten voor de coefficienten in de prullenbak.
    Vind ik leuk
    VZW291 +581
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Terecht gelijkspel op basis van 90 minuten voetbal, in toch wel een leuke wedstrijd om te kijken. Beetje zonde dat Ajax het zo weggeeft op het einde, maar je ziet het ook wel aankomen. Hopelijk kan Ajax het volgende week in Amsterdam afmaken.
    Vind ik leuk
    Jajem +386
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Zoals gewoonlijk verkut Ajax het weer..
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Je ziet ook wel dat Luik veel meer kwaliteit op het veld heeft staan. Was te verwachten dit.
    Vind ik leuk
    VZW291 +581
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Meer kwaliteit? ik geloof dat er een tiental ballen in de Maas terecht is gekomen.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
    Bijna goed waren er 20 😂
    Vind ik leuk
    VZW291 +581
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:21
    Echt ongeloofelijk, alleen die Carcela kon echt goed schieten. Laat dat nou net de man zijn die alle ruimte daarvoor kreeg.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:23
    Dat was idd niet goed verdedigt, maar ik ga ervan uit dat ajax thuis dit gaat winnen!
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5202
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    De beide beentjes kunnen weer even op de grond. Wat wordt dit kinderlijk weg gegeven zeg
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
    Zonde maar thuis afmaken
    Vind ik leuk
    Boomwortel +316
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Dat thuis afmaken zal niet makkelijk worden. Aangezien Luik over het grootste deel van de wedstrijd de betere was. Vooral op het middenveld was Luik veel sterker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Was gewoon een offday vandaag
    Vind ik leuk
    Boomwortel +316
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:26
    Het ontbreekt Ajax aan fysiek en power. Dat gaat ze opbreken. Allemaal technisch vaardige spelers. Maar op het middenveld zijn geen spelers die erin kunnen kleunen, om de tegenstander te ontregelen. Aan de bal is Ajax sterk. Maar zonder bal zijn ze nergens. Dat zag je ze vandaag toch wel een aantal keer opbreken.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
    Luik moet komen, dat is gunstig voor ajax thuis pakken we ze !
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    Wilex +561
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:30
    Ben er niet zo zeker van.
    Luik kan heel de avond wachten zolang Ajax niet scoort.
    Eentje net voor tijd is ook goed voor ze.
    Ajax viel in de tweede helft compleet door de mand, ik hoop dat het door de extreme warmte kwam anders beloofd het niet veel goeds.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:00
    Heel de avond wachten luik moet winnen! Of 3/3 spelen maar dat gaan ze niet doen, wel gaan ze 20 ballen in de derde ring schieten zoals vanavond.. wat een mafkezen.
    Vind ik leuk
    Boomwortel +316
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:35
    Juist toen Luik moest komen ging het mis voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:01
    Daar zullen ze volgende week een gepast antwoord op hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    schandalig slecht uitgespeeld
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    En dit moet een kampioensploeg voorstellen?
    Vind ik leuk
    dijkie87 +647
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    weet niet of je zaterdag gekeken hebt dat was 10x minder dan dit
    Vind ik leuk
    Boomwortel +316
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:38
    Ajax was vandaag niet beter dan PSV en Feyenoord hoor. Of je moet echt een plaat voor de kop hebben. Bovendien zegt 1 potje natuurlijk niet zoveel. Laten we het erop houden dat Luik uitstekend voetbalde. Ze vergaten zichzelf ook een paar keer te belonen.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +647
    dinsdag 7 augustus 2018 om 23:08
    heb ik het over ajax dan nee deze westrijd was 10x beter
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8363
    woensdag 8 augustus 2018 om 02:36
    Hou op man, geloof me PSV en Feyenoord hadden hier eraf gegaan! Standard liet veel meer zien dan die 2 ploegen Zaterdag!
    Vind ik leuk
    Boomwortel +316
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Vond Luik toch echt veruit de betere. Het middenveld en de achterhoede van Ajax toch wel matig hoor.

    Die gaan volgende week dinsdag niet zomaar even winnen.
    Vind ik leuk
    twentepet +165
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Jammer dat je het zo gemakkelijk weggeeft. Wordt nog heel zwaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Dit is een ontzettend grillig elftal, wat defensief nog altijd te kort komt. Geen verdedigende middenvelder erin, en dat was te merken. Ajax heeft dit volledig aan zichzelf te danken!

    Er is nog werk zat in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    LIO7 +706
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    En nu verdomme afslachten in amsterdam die belgen
    Vind ik leuk
    Hupfean +3574
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    De 2-2 hing al in de lucht en de strafschop zat je op te wachten, toch een goeie uitgangspositie en volgende week af maken.
    Vind ik leuk
    fons2018 +668
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Zeer verdiende gelijkmaker Tjonge wat een drama de 2e helft van Ajax standaard was de hele wedstrijd al de betere . Jammer voor de punten maar als je zo slecht voetbalt verdien je ook niet meer
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Dat gepruts met die wissels van Ten Hag ook weer. Domdomdom....
    Vind ik leuk
    fons2018 +668
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Tja Ten hag en wisselen is nooit zijn sterkste punt geweest . Ook bij Utrecht was het altijd een drama wat wissels betreft .
    Vind ik leuk
    VZW291 +581
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Waren geen onlogische wissels, daar zat het niet in. Waar Ten Hag in faalde was het aanpakken van de tactiek van Standard, met de opkomende backs en het dekken in de zone.
    Vind ik leuk
    Nielsk +789
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Ajax, maak dit nou even af, niet alleen voor Nederland, niet alleen omdat het tegen de Belgen is maar ook omdat ik over 1,5 week door Luik moet en kan die koppies niet uitstaan als ze Nederland verslagen hebben. Thuis 4-0 voor Ajax
    Vind ik leuk
    Het Brein +3481
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Wat een matig Ajax vandaag! Ziyech speelde weer als een nat washandje en Neres had zn ogen weer dicht...en dan nog een 0-2 weg geven tegen een matig ploegje uit die stinkstad Luik! Man of the Match was Carcela...die is veel te goed voor die club!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8616
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Luik voetbalde gewoon leuk en bij vlagen gewoon goed, dus matig.....
    Vind ik leuk
    Het Brein +3481
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Ajax heeft op iedere positie een betere speler, al leek Carcela wel drie klasses beter dan Neres vandaag..
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8616
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:18
    Ook op rechtsachter?
    Vind ik leuk
    Het Brein +3481
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
    Ja, die Cavanda kan niet veel..
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8616
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Terechte uitslag en Luik is zeker niet kansloos. Tweede helft gemakzuchtig. Die rechtsback positie bij Ajax echt tijdje al zorgenkindje
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4533
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Dik - en dik verdiend, de gelijkmaker.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
    Omdat ze net zoveel schalwbes maken tot dat de scheids hem op de stip legt ? 😂 trouwens twee spelers van luik hadden al mogen douchen wat een smerige overtredingen!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8616
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
    Terechte penalty
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
    Dat neemt niet weg dat ze meerdere schalwbes maakte
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8616
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
    Klopt
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
    En daar moet je tegen optreden! Dan word je echt genaaid.
    Vind ik leuk
    Bruurke +56
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Triest. Eerste helft werd Tafic de hemel ingeprezen, de commentator hoorde je niet bij de 1-2. Jammer, hoop dat ze leren voor komende week. Waarom trouwen Ziyech eruit de tweedehelft?
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Wie is Tafic?
    Vind ik leuk
    Bruurke +56
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:49
    Ja klote spelling. Drie keer raden wie ik bedoel! Bij de handjes op vandaag of azijn gedronken
    Vind ik leuk
    Mitchy10 +2024
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Die Eiting, wat een verschrikking. Hoe kun je die nou brengen als je al overlopen wordt op je middenveld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
    Nu is het wel duidelijk waarom Barcelona zo geil is van Frenkie de Jong. Wat een voetballer zeg. Tadic en Ziyech lijken wel jaren met mekaar te voetballen, zo makkelijk vinden ze mekaar. Matthijs de Ligt is een echt leider en Daley Blind geeft ook zoveel rust met zijn klasse. Hunter is goed, maar verwacht iets meer van Neres. Noussair Mazraoui is echt de verassing van 2018. Hij doet het geweldig en blijft heerlijk kalm met Amsterdamse bravoure.
    Ons aller Ajax is klaar om jaren kampioen te worden en zeker in staat om Bayern München van Nederland te worden als ons aller Ajax als dat niet is.
    Jammer dat het geen overwinning is geworden, maar thuis maken we het af.
    Vind ik leuk
    HansVites +4616
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Nog nooit zoveel arrogantie gelezen in 1 bericht.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8616
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
    Hoogmoed komt voor de val, en dat zie in de terugwedstrijd ook gebeuren. Maar hoop het niet...
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Hahahaha, +1 voor deze kneus!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    Toch krijg je een zoen van mij 😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
    Apprecier ik! Dikke duim van mij!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
    Je bent een snelle leerling.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Het Bayern van Nederland geeft een galavoorstelling! Voor het Nederlands voetbal beter als Ajax ook de EL ingaat. Heeft niks te zoeken in de CL.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Het Bayern van Nederland, op welk vlak dan? Bayern presteert altijd, Ajax daarentegen..........
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Wanneer je bij de concurrent alles wegkoopt in Duitsland, dan is presteren niet zo moeilijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Pfoe, de zoveelste teletekst supporter die zich wat achter de kortzichtige populistische mening verschuilt. Mooi zo!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08
    Is toch de waarheid wat ik zeg. Jullie proberen altijd de concurrent leeg te kopen, om de tegenstander zwakker te maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Nee, jij bent gewoon de zoveelste kneus die niet verder kijkt dan zijn populistisch neusje.

    Bayern haalt Lewa en Goretzka gratis op, betaalt een cent voor wereldspelers als Hummels en Neuer terwijl je voor dezelfde spelers in een andere competitie het driedubbele moet dokken.

    Daarbovenop is het gewoonweg een prachtige filosofie om Bayern zo Duits mogelijk te halen. Waarom een dure Spaanse speler halen als je een groot talent uit Duitsland kan halen? Tsja, die spelen nu eenmaal ook bij andere Duitse clubs...

    Gewoon fantastisch financieel beleid met een visie. Dat jij daar iets lelijk van maakt, is gewoon triestig en makkelijk. Duidelijk dat jij de visie van Bayern niet kent.

    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:21
    Tegen Real Madrid doeb ze het inderdaad erg goed 😂😂
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1172
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Nee fey wel gelukkig dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Weer zo kortzichtig haha! We zijn pas onderweg in het seizoen, alsof Ajax niet beter gaat spelen als ze verder in het seizoen zijn. Ajax deed ook veel goed, die 0-3 had er gewoon in gemoeten. Thuis gewoon afmaken en weer verder gaan
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Weet je nou eerst maar eens te plaatsen voor EL ...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23887
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Onnodig dit. Waar was de leiding en de ervaring van Blind het laatste kwartier? 1-2 te makkelijk en ook Onana niet vrijuit. Bij de pingel gaat Mazraoui onnodig in de fout. Zonde. Ajax had eerder de 0-3 al moeten maken
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1172
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Ajax moet iedere speler een boete van miljoenen geven . En laten alle Ajacieden maar weer even de praatjes voor hun houden achterin kan het echt niet.. Als je zoveel kansen weggeeft tegen zo kut ploeg dan is succes ver weg. Dat Ajax zo makkelijk tegen Graz won lag aan hun. Niveau wordt wat hoger en we hebben weer geen antwoord.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00]
    Vind ik leuk
    De fries +78
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Genoeg gezien ; dit grote Ajax wint de champions league, haha
    Vind ik leuk
    j-roen11 +860
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Gewoon een terechte uitslag tegen een aardige ploeg. Vergeljk met gelijkspelen in eindhoven of feyenoord helemaal niet zo veel mis mee. Leren, groeien en volgende week afmaken.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1172
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Deze ploeg is heel matig. Is gewoon Ajax onwaardig dat je hier niet van wint. Niet goed te praten gewoon een wanprestatie en vol week opa lasse naar de bank want dat kan niet meer
    Vind ik leuk
    j-roen11 +860
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    Ben ik niet met je eens. Je ziet dat die gasten wel kunnen ballen. Laatste jaren zijn we er vrij kansloos niet gekomen. Thuis kan je dit prima afmaken. Zo slecht is het nu ook niet, wel zuur daar niet van.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1172
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
    Het is heel slecht als je dit hebt ingekocht is gelijkspelen of verlies alleen maar mogelijk tegen de Europese top en wereldtop. Tegen elke andere ploeg gelijkspelen of verlies behoren miljoenen boetes op te staan. Dus hier hoort een miljoenen boete op te staan
    Vind ik leuk
    j-roen11 +860
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Lijkt me vrij zinloos om verder door te discussieren.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1172
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
    Ja als je een 0-2 weggeven verdedigt dan is discussie niet mogelijk.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +860
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
    Precies kerel!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
    Ajax is van hetzelfde niveau hoor, zijn ook allemaal net-niet spelertjes
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Zonde en onnodig, maar thuis gaan we dit afmaken! Die 0-3 had erin gemoeten, die pingel wel erg makkelijk maar afijn, geweldig veel kwaliteiten maar Ajax is er nog niet we zijn pas onderweg Ten Hag weet welke pijnpunten er nu uit moeten.
    Maar die 0-3, 1-3 had er gewoon in gemoeten dan was het anders geweest.

    Vooraf is 2-2 goed, nu is het jammer maar thuis gaan we dit afmaken!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Ajax had hun eerste helft, Standard de tweede. Verdiend 100%.

    Ik lig hier wel te gieren met al die arrogante kwallen uit Amsterdam die hier hun club kwamen presenteren als de Europese topclub die ons Belgenploegje wel even ging leren voetbal... WAT EEN GILLER!

    Nu de stunt voltooien door in Amsterdam wat herrie te zaaien en zich te plaatsen voor de volgende ronde. Zou mooi zijn voor Standard!
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
    Gaat ze niet lukken matthew schrijnend om te zien dat je in een thuis duel die penalty nodig hebt om gelijk te komen nadat je 10 ballen de 3e ring hebt getrapt alleen die carcela is leuk de rest is troep.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
    Meh, Carcela is inderdaad de enige écht goede speler maar heeft Ajax er dan zoveel meer?

    Dit Ajax is echt geen niveau hoger dan Standard hoor, leuke spelertjes die Tadic en Neres maar echt geen wereldniveau. Dan kunnen matige spelers als een Emond of Orlando Sa echt wel bijhouden...
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
    Slechte wedstrijd! Moet echt beter! Moeten ook veel meer vooruit voetballen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    Precies. Peter Bosz had gewoon moeten blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    🙈
    Vind ik leuk
    HansVites +4616
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Op het einde gaven ze het wel makkelijk weg was niet nodig geweest.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1731
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Zelfde verhaal als altijd.. Ajax zou wel even winnen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Ahhahaha heel de vp-redactie gaat slecht slapen
    Vind ik leuk
    Bizzy +18531
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Ajax gaat thuis het af maken. Geen probleem. Voetbalmiddend nld kan met een gerust hart gaan slapen
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6422
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Dat krijg je als je een middenvelder/buiten speler op de rechtsback zet

    En Onana heeft het even niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
    Gvd... ik ga weg en zie een 2 doelpunten voorsprong. Kom terug en t is 2-2. Dit wordt op deze manier weer europa league voetbal...
    Vind ik leuk
    Topdrie +2285
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Waar zijn de Ajacieden die zeiden makkelijk kampioen te worden na het zien van de JC schaal???
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Hier ben ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    De arrogantie van Ajax steekt weer de kop op. Ze denken na 45 minuten al weer dat ze er zijn. Alsof ze niets geleerd hebben van afgelopen seizoen.

    Maar ja, als je achterban ongeacht de resultaten blijft roepen dat je toch wel 'de beste' bent, waarom zou je dan iets leren van je fouten?
    Vind ik leuk
    VZW291 +581
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Het zou arrogantie geweest zijn als Standard de eerste helft er totaal niet aan te pas kwam. Ook voor rust was Luik gevaarlijk, alleen in de periode tot de aansluitingstreffer heeft Ajax verzuimd om het karwei te klaren, toen creerde Standard niks en miste Ajax kansen op 0-3.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19385
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
    Standard heeft gewoon een goede ploeg, hadden ook in de eerste helft een aantal goede kansen. Organisatie achter moet gewoon beter. Arrogantiekaart trekken is zo 2000.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8363
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
    Tegen dit Luik had PSV of Feyenoord ook heel lastig gehad, dit is gewoon een hele goede ploeg.Niet voor niets zijn ze thuis 20 duels ongeslagen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Lucky standard
    Vind ik leuk
    Arbee +1845
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Echt onbegrijpelijk dat Schöne zo lang mocht blijven staan. Die gozer werd compleet overlopen, en dan gaat Ten Hag doodleuk een redelijk spelende Ziyech en Frenkie wisselen en laat 'ie Schöne staan
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17519
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Heel erg jammer, Ajax hield gewoon op met voetballen in de tweede helft.
    Dan roep je dit soort dingen op je af. Totaal onnodig
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    wat zijn het toch een stelletje amateurs typisch Amsterdam
    Vind ik leuk
    stollie38 +17317
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Niet te filmen dit. Kans op een comfortabele thuiswedstrijd en nu moet je gefocust blijven om geen goal tegen te krijgen. Jammer dat de gemakzucht er weer insluipt, maar we moeten nu wel. Meer trainen op focus, keeperstraining en kansen afmaken. Op naar de thuiswedstrijd
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Doodzonde, volgende week afmaken. Kansen op de 3-0 en later 3-1 moeten gewoon binnen. Volgende week Dolberg? En aub Eiting er gewoon weer bij.
    Vind ik leuk
    Nielsk +789
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Huntelaar kan je nog als pinchitter gebruiken maar voor de rest moet je hopen op Dolberg, wat is die ver terug gevallen in niveau zeg. Middenveld moet je ook wat aan doen, een power speler die defensief staat, dat is wat Ajax nodig heeft en achterin moet je een nieuwe linksback halen, hard is die wel maar dat is dan ook alles
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08
    Precies huntelaar zeker een afmaker maar dit ajax heeft een spits nodig met snelheid die heel hard de diepte in kan lopen 😉
    Vind ik leuk
    Brunt +193
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Ongelooflijk hoe gemakzuchtig het in de 2de helft af en toe leek.

    Wat een nare club trouwens, dat Standard, opgefokt vervelend publiek. Ik hou van fanatiek publiek, maar niet dit soort opgefokt gedrag.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1339
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
    Zo oppermachtig en onfeilbaar zijn ze dus niet. Maar de neutrale supporter en ook de nuchtere Ajax fan had dit al wel geconstateerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Gratis penalty van de scheids. En zo gaat het wel.meer
    Vind ik leuk
    cheeks +3370
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    En daarom wordt PSV kampioen. Ajax heeft geen berdedigende balans op het middenveld waardoor de verdediging verzuipt. En dan blijkt dat Blind en de 2 backs pure middelmaat zijn. Ajax mist een type Hendrix die de verdediging ontlast.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13024
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Je hebt helemaal gelijk, dat hebben we gezien tegen Feyenoord.
    Dat was gewoon amateur niveau.
    Vind ik leuk
    Nielsk +789
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
    2 top teams tegen elkaar, dat kon je vandaag niet zeggen, 2de helft wordt Ajax met vlagen weggespeeld, daar waar ik als Nederlander die over 1,5 week dat lelijke Luik door moet, er op hoopte dat de 3,4,5-0 nog zou vallen
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13024
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:32
    Dus jij vond psv - Feyenoord 2 topteams.
    Het was een wedstrijd om te janken, gewoon eredivisie onwaardig.

    En was je vergeten dat Ajax "UIT" speelde vandaag.
    Thuis maken we het af, zeker weten.
    Vind ik leuk
    Nielsk +789
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:34
    Hoop het en Feyenoord en PSV schat ik een stuk hoger in dan Luik en Strum Graz
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13024
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:43
    Feyenoord en psv zijn echt niet beter of slechter dan Luik.
    Ook zij hadden hier een zware pot gehad.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8363
    woensdag 8 augustus 2018 om 02:42
    Standard had van dit PSV en Feyenoord gewoon gewonnen hoor.Niveau was stukken hoger vandaag als Zaterdag in de JC schaal.
    Vind ik leuk
    Nielsk +789
    woensdag 8 augustus 2018 om 06:25
    Luik had sowieso niet gewonnen, die wonnen de duels op fysiek, omdat bij Ajax geen spelers op het middenveld en in de aanval lopen die dat kunnen. Bij PSV en Feyenoord ligt dat anders!
    Vind ik leuk
    Nielsk +789
    woensdag 8 augustus 2018 om 06:24
    Haha jij zegt dat Luik van t niveau PSV en Feyenoord zijn? Dan daarbij had ik het over PSV - FEYENOORD. Dat is een wedstrijd tussen 2 top teams, Ajax speelde vandaag tegen een niveautje lager
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8363
    woensdag 8 augustus 2018 om 08:25
    Na wat ik afgelopen zaterdag heb gezien kan ik wel zeggen dat Standard van beide clubs had gewonnen.Zaterdag was een kluts en klungel duel, alleen maar balverlies, niet om aan te gluren zo slecht.Gister was echt t voetbal van een veel hoger niveau.Je hebt niet zo'n klein beetje zand in je ogen gehad!
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Nee hendrikx is geweldig ? Hou toch op man die word ps gehypt!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Een type hendrixks....

    Volgens mij heb je een hersenbeschadiging opgelopen op het moment dat ze je die PSV bril vast in je kop hebben geslagen
    Vind ik leuk
    IL DON +44
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:35
    Hij brengt het misschien wat overdreven, maar het is wel waar wat hij zegt. Hendrix is echt een gifkikker en balafpakker, zo'n type kan Ajax best gebruiken.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Haha!
    Vind ik leuk
    cheeks +3370
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:21
    Waarheid is soms hard.. Wat een kansloze reacties zeg. En Blind die zegt dat hij goed gespeeld heeft... Haha.
    Vind ik leuk
    Nummertien +2612
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:25
    Kansloos om te zeggen dat daarom Psv kampioen word hahaha, Ajax speelde goed, maar op het laatst niet, energie er wat uit in de hitte tegen een team die al wat weekjes verder zijn, Ajax zal snel elke wedstrijd het tot het laatst kunnen volhouden, we zijn pas begonnen in het seizoen! De kwaliteiten in deze selectie is goed, als we dadelijk verder zijn zullen we moeilijk te stoppen zijn. Zie hoe Psv tegen Feyenoord speelde, daar zat niet veel in dus let lekker op je eigen club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:23
    Hahahahahaahahahahahaha Hendriks. Alsjeblieft zeg.
    Vind ik leuk
    companen +856
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Middelmaat van beide ploegen, ajax is lang niet zo ver als sommige denken. Word nog lastig in Amsterdam. De wisselvalligheid gaat ze opbreken in begin van de competitie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
    Zonde zeg, echt typisch Nederlands weer. Je staat op rozen, de 3/4-0 zaten wr aan te komen en dan geef je het zo weg. Ik weet niet wat de bedoeling is qua verdedgen, maar zo verdedigen slaat helemaal nergens op. Zo laconiek, een Schone zie ik echt schijnverdedigen. En wat een rare wissels. Maar goed, van te voren ben je tevreden, maar wordt nog een heel karwie volgende week.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Ze hebben het zichzelf moeilijk gemaakt door een enorm gebrek aan mentaliteit. Hautain, nonchalant en arrogant voetbal terecht afgestraft!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13024
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Als je al die schwalbes van Luik niet bestraft met geel vraag je erom dat er meer komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    En zo is het! Waren die 2 joekels bestraft voor een schwalbe, dan had die 3e zich niet meer laten vallen
    Vind ik leuk
    benny-boys +553
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
    Hé Stratum, ik zei het tóch, let op nu gaan ze ook nog gelijk spelen.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +364
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Ongelooflijk dat je met al je ingekochte ervaring dit loopt te verkloten. Tadic grijpt niet in, Schöne staat te slapen, blind doet een aantal zaken goed maar in de tweede helft wordt er gewoon niet met inzet gespeeld door bv frenkie de jong. Zonde en dat is waarom ajax zo kwetsbaar is want Luik heeft meer kansen gekregen dan ajax. Achterhoede is en blijft kwetsbaar. Waarom ga je die backs niet eerder dekken vraag je je af. Zullen volgende week echt 90 minuten gas er op moeten zetten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04]
    Vind ik leuk
    badeend. +1277
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Knap gedaan Ajax, je moet het maar kunnen. Gewoon schandalig. Laat die commentator trouwens ook thuis want hij was net zo rampzalig als Ajax.
    Vind ik leuk
    pos +8223
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
    Vooral gelachen om duo Van Gelder/Halst die in de rust vonden dat het wel een wedstrijdje was om na 60 minuten wat spelers rust te geven en te gaan wisselen. Jezus.
    Vind ik leuk
    HanV +3707
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:18
    Ik schrok van van Halst en heb het geluid uitgezet. Is hij al lang weer opgedoken?
    Vind ik leuk
    DEWEE +1974
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    ieder jaar zie je dit weer terug bij Ajax. Er is niets aan de hand beginnen de tweede helft nog aardig en opzoek naar de 0-3 en opeens stoppen ze met voetballen. Gaat het tempo een stuk lager liggen gaan ze achterin lopen klote met Onana voor op in de strijd en geven ze het uit handen.
    Ga door met voetballen en je staat met een overwinning op het eind.

    Dit is waardeloos en amateuristisch. 2-2 niet slecht maar het had zoveel beter kunnen zijn.

    Luik kan zo maar winnen in de jca
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19385
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Slordigheid...zo onnodig.
    Vind ik leuk
    cornelisse +182
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
    Toont aan dat we nog lang niet top zijn, gewoon 3-0 moeten maken en uitspelen.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +393
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    Ik zei voor de wedstrijd al dat het lastig ging worden. Uiteindelijk is het lastiger geworden dan verwacht en hebben ze gelijkgespeeld. Was trouwens vast geen saaie wedstrijd, Standard Luik: 18 schoten op doel en Ajax: 11 schoten op doel.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8363
    woensdag 8 augustus 2018 om 02:48
    Die schoten zegt me niks.Standard doet dat veel meer als Ajax vanaf 20 meter.liggen al 12 ballen in de Maas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    Als de scheidsrechter die vorige 2 schwalbes had bestraft had die 3e zich niet eens laten vallen! Ze hebben het aan zichzelf te danken, maar de scheids heeft ook wel een bloemetje verdiend!
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    ben een echte fc man laat je club nooit in de steek bedoel dit niet negatief maar mensen roepen van alles eerst je eigen clubje en natuurlijk is het belangrijk voor het Nederlands voetbal dat we doorgaan en natuurlijk moet Ajax gewoon winnen maar blijf gewoon kijken en roep geen rare dingen 🤗🤗
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
    Geweldige eerste helft! Maar man man waarom maakt ajax deze wedstrijd niet gewoon dood 😳 3-0 en het was klaar geweest! Echt die scheids had wel wat harder mogen optreden
    Tegen het fysieke spel van die belgen! Thuis idd afmaken maar ik hoop zo dat het gaat lukken want dit jaar is de weg te doen naar de CL! Trouwens die penalty was dat er 1 ? En waarom krijgen spitsen voor schalwbes geen kaarten meer ?
    Vind ik leuk
    Tweey +1906
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
    Als je daar over twijfelt zou ik stoppen met voetbal kijken als ik jou was.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
    Standard had al een penalty moeten krijgen daarvoor. Dit is een mannensport/contactsport, deal with it. Waarom is voetbal zo'n flauwe sport geworden
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +444
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
    Nee ik vergelijk het liever met afgelopen wk dat neymar zoveel ging liggen, dat moet gewoon afgestraft worden en zeker als het zo vaak gebeurd zoals vandaag bij die belgen.
    Vind ik leuk
    broedkip +1452
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    broedkip +1367

    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:40

    Die ten Hag wil zijn gelijk krijgen door Schone te laten staan. Hij krijgt als het tegenzit ook zijn gelijk ja het gelijke spel. 't Is m niet.
    Dan heb je er echt verstand van na 90m dus 2-2.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:13
    Tsja, Schone. Ik was al klaar met die Deen.
    Vind ik leuk
    010 armie +1923
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Achterin zeer zeer kwetsbaar ongelofelijk. Vooral die rechtsachter die totaal niet verdedigen kan en te wild is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06]
    Vind ik leuk
    Tweey +1906
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    Standard in die sporthal gas d'r op en d'r overheen.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +330
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
    En dan zijn er mensen die Luik goed vonden..... die gasten werden volledig weggespeeld. Ziyech en Huntelaar moeten gewoon scoren, dan staat het 0-4.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
    Ja,eens. Maar is toch bijna geen toeval meer. Ze willen het gewoon spannend houden, ongelofelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 22:13
    Sjakie, ik heb ook diverse grote kansen voor Standard Luik gezien. Ajax had