Ajax geeft comfortabele voorsprong in blessuretijd uit handen tegen Standard

Ajax geeft comfortabele voorsprong in blessuretijd uit handen tegen Standard

Gepubliceerd: dinsdag 7 augustus 2018 om 21:55di 07-08-2018 om 21:55

Ajax heeft de eerste ontmoeting met Standard Luik met 2-2 gelijkgespeeld. De Amsterdammers stonden 25 minuten voor tijd met 0-2 voor, maar gaven de voorsprong in blessuretijd weg. 

Het ging een stuk moeizamer dan de ruststand van 0-2 deed vermoeden. Standard was in het grootste gedeelte van de wedstrijd helft beter dan Ajax, maar de Amsterdammers waren simpelweg efficiënter en hadden meer geluk. Het eerste gevaar kwam van Standard, waarna Klaas-Jan Huntelaar namens Ajax een speldenprikje uitdeelde.

Nadat Standard diverse keren dreigend was en in de zestienmeter van Ajax was geweest, kwamen de Amsterdammers tegen de verhouding in op voorsprong. Een geweldige actie van Dusan Tadic werd binnengekopt door de volledig vrijstaande Huntelaar: 0-1. Het gaf Ajax geen reden om achterover te leunen, want de Belgen werden na de goal meteen weer gevaarlijk, maar het ontbrak Standard simpelweg aan scherpte.

Ook na het doelpunt was het elftal van Michel Preud'homme voetballend de betere. Dat Ajax uiteindelijk op 0-2 kwam in Luik, was dus zeer verrassend te noemen. Een prachtige crosspass van Hakim Ziyech kwam terecht bij David Neres, die Tadic bediendde. De Serviër schoot de bal op de rand van de zestien achter Guillermo Ochoa. Ajax zat op rozen, maar bleek achterin nog steeds bij vlagen slordig en moest waken voor een Belgische tegengoal.

Ajax had de wedstrijd na de rust moeten beslissen, maar kansen van Huntelaar (2x) en een megakans van Ziyech werden om zeep geholpen. De Marokkaan werd perfect bediend door Tadic, de beste man van Ajax, maar schoot voorlangs. Ajax liep vervolgens steeds meer achteruit en werd op het middenveld overlopen door Standard, dat voorin zeer slordig was. Dat was Ajax ook. Onder meer Lasse Schöne verloor de bal een aantal keren op een gevaarlijke plek, waardoor Standard bloed rook.

Ruim twintig minuten voor tijd maakte Mehdi Carcela-González de aansluitingstreffer van Standard. De sterspeler van de Belgen verschalkte Onana van buiten de zestien. Een minuut later  leek het zelfs 2-2 te worden, maar een kopbal belandde via de paal in de handen van de Ajax-doelman.

Het leek wachten op de gelijkmaker, maar plots kreeg Huntelaar dé kans op 1-3. Tadic legde de bal perfect voor de voeten van de spits, die Ochoa op zijn weg vond. In de laatste minuut schreeuwde Standard moord en brand om een penalty, maar de scheidsrechter wilde er (nog) niet aan. De ploeg zocht nadrukkelijk naar een strafschop en kreeg die ook in de 93e minuut na een lichte overtreding van Noussair Mazraoui. Renaud Emond schoot de bal achter Onana: 2-2.

Ajax heeft nog steeds de beste papieren voor de play-offs, maar moet alle zeilen bijzetten om het in Amsterdam niet te verpesten. De return wordt volgende week dinsdag gespeeld in de Johan Cruijff Arena.

Poll

Gaat Ajax zich plaatsen voor de play-offs?

(2083 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Ajacied_8 +19095
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:56
Daar sta je dan weer. Deksel weer op de neus. Deja vu van vorig jaar, het hele seizoen zowat.

De ervaring moet de 2-0 over de streep trekken, maar dat lukt weer niet. Waarom koop je dan ervaring?
Vind ik leuk
Quaresma +5882
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Aardig lang verhaal na 0 seconden
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Dat was ik aan het typen in het live topic, maar toen kwam deze. Dan is copy paste heel snel :p
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Thuis gewoon afmaken, een prima eerste helft geen vervolg gegeven en nog steeds een goede uitgangspositie. Dit gaan we thuis afmaken ❌❌❌
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02]
Vind ik leuk
Baco1511 +1721
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
Ik walg er ook van dat die mislukte man Van Halst hier nog een mening durft te geven! Snap niet dat hij hier wordt uitgenodigd
Vind ik leuk
River ice +1653
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08
Heeft wel een hoop goede opmerkingen. Natuurlijk ziet iedereen die. Maar dat is ze werk zeggen wat je ziet. En ik snap het als ajaxied heel erg pijnlijk wat die zegt.
Vind ik leuk
Baco1511 +1721
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
'En ik snap het als ajaxied heel erg pijnlijk wat die zegt'
bedoel je als ajaccied mij, Van Halst of in het algemeen alle ajaccieden? Misschien zou het helpen als je goede Nederlandse zinnen zou schrijven! Want ik voelde me aangesproken haha. Is geen aanval, enkel een advies!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:13]
Vind ik leuk
River ice +1653
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
Bedoel niet jou persoonlijk haha. In het algemeen kan het pijnlijk zijn als iemand negatief over een persoon of club praat. Nu doet van halst dat. Maar zijn analyses zijn over het algemeen gewoon prima en het is ze werk. Dus bedoelde, weet niet of het terecht is jan het kwalijk te nemen dat die een boterham wil verdienen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15]
Vind ik leuk
Just dekler +2100
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:47
Is het niet ajacied ?

😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Breezer4u +1901
dinsdag 7 augustus 2018 om 23:27
Knap jezelf Ajacied noemen en het dan minimaal drie keer in een zin verkeerd schrijven....
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
Zo moet je beredeneren, al dat gejank van anderen...
Vind ik leuk
Hupfean +5096
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Ajacied 8 is van VP, hij schrijft eerst zijn reactie en dan het verslag. Dan drukt ie op enter en klaar is kees.
Vind ik leuk
Quaresma +5882
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
Dan snap ik het
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
Kees die zit bij mij op kantoor en is waarschijnlijk nog niet klaar
Vind ik leuk
Senn +8092
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
Dit heb ik al vaker gedacht met andere gasten. Beetje zorgen voor clicks
Vind ik leuk
Adje80 +9650
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Jaja ze moeten nog thuis he

Mooi verhaal in 1 seconde
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57]
Vind ik leuk
Senn +8092
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Dit is de Fout van Ten Hag, wie haal er nu je nr 6 eraf in de 88 min. Dom dom dom gewoon een verdediger erbij
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59]
Vind ik leuk
Adje80 +9650
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Schone had al een hoop fouten gemaakt die moet er niet meer in, te traag
Vind ik leuk
Dutchman +892
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Helemaal mee eens. Verder vond ik de rest ook zeer matig met het terugveroveren van de bal. Standard kreeg alle ruimte om te voetballen.
Vind ik leuk
Analist +283
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
Schone speelde juist degelijk en weinig bal verlies, pas in de 70 min maakt ie een paar fouten, maar dat hadden er meerdere en dat komt gewoon door de vermoeidheid en dan nog is 30 graden. Wat ik niet snap dat Carel Eiting gelijk dom bal verlies leed waar een goal uit kwam, terwijl die er net in staat
Vind ik leuk
#Keizerout +41179
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:29
Balverlies is toch niet het enige wat je verkeerd kan doen?
Vind ik leuk
Sjaakster +312
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Misschien omdat Schone door die onbestrafte aanslag niet zo veel meer kon lopen?
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
Wie heeft het eigenlijk over Onana? Hij leek zijn hand terug te trekken bij de eerste tegengoal. Na die eigen goal van de laatste wedstrijd... Ik ga hem volgende week nauwgezet volgen.
Vermeer terughalen als die toch geen kans meer krijgt bij Feyenoord?
Vind ik leuk
Suomi71 +1056
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
Die rechtsback liep de 2e helft wel te verzuipen. Niet verrassend dat uiteindelijk door zijn toedoen een penalty wordt toegekend. Kwam eerder al goed weg. Daar had Ten Hag mogen ingrijpen.
Vind ik leuk
#Keizerout +41179
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:27
Vorig jaar gingen we eruit tegen Rosenborg doordat er een verdediger bij kwam.
Dat loopt vaak ook verkeerd af omdat je minder controle hebt of er onduidelijkheid is bij de dekking
Vind ik leuk
Retweet +657
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:41
Kon Cocu ook altijd goed. Nog zo wisselen vlak voor tijd.Werd zo vaak nog billenknijpen....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:43]
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 23:19
Cocu kreeg vorig jaar ook gezeik van de Ajax-aanhang als hij bij een voorsprong een aanvaller verving door een verdediger en nu wordt er om gevraagd..?
Vind ik leuk
Mosquito +20053
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Dat komt allemaal door de behoudende Ten Hag.
2-2 zoals ik voorspelde.
Vind ik leuk
The Iceman +14451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Weet niet of je dit Ten Hag kan verwijten. Ajax kwam prima uit de kleedkamer, als Ziyech de 0-3 maakt is het klaar.
Vind ik leuk
Mosquito +20053
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
Ja als Huntelaar de 1-3 maakt ook. Als als als.
Ten Hag speelt schijtbakkenvoetbal, helemaal niet des ajax.
Vind ik leuk
The Iceman +14451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
Huntelaar ook ja. Maar hoezo dan schijtbakkenvoetbal dan? Ajax bleef gewoon kansen creëren.
Vind ik leuk
Mosquito +20053
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08
Op de counter ja.
Zag je niet hoeveel ajacieden er rond de 16 stonden?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09]
Vind ik leuk
The Iceman +14451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Je speelt uit tegen een serieuze tegenstander, dan is het niet gek dat je onder druk komt te staan. Als je nog een counter had gescoord hadden we nu allemaal gezegd hoe slim Ten Hag het gespeeld heeft.
Vind ik leuk
Mosquito +20053
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
Ik zeg dat het niet des ajax is, op de counter spelen.
Vind ik leuk
Rood&wit +4182
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
Meer een PSV trainer dus eigenlijk ;-)
Vind ik leuk
Werner1913 +10249
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
Dat was ook onze beste transfer afgelopen seizoen ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
Schijtbakkenvoetbal? Dit noemt men psvvoetbal, viel wel mee hoor Ajax had aanvallende intenties.
Vind ik leuk
slaski +2307
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Totdat de hooghartigheid, ook wel de Amsterdamse ziekte genaamd, er in sloop en Heertjes een stapje minder gingen doen omdat ze dachten dat de wedstrijd al in de tas zat.
Vind ik leuk
The Iceman +14451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
Dat eerder dan schijtbakkenvoetbal, het werd gewoon slordig.
Vind ik leuk
slaski +2307
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
Ja, nonchalant.
Vind ik leuk
Werner1913 +10249
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
Je zou het zelfs arrogant kunnen noemen... ;-)
Vind ik leuk
Analist +283
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
De wissels pakte heel slecht uit. Hij had gewoon een aanvaller eruit moeten halen voor een verdediger of middenvelder. Je zag dat het middenveld het zwaar had
Vind ik leuk
psvfan1913 +5669
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:25
Ik vind dat je Ten Hag in ieder geval kan verwijten dat die Schöne er niet uithaalt. Was doodop, slordig, afwezig en liep de gaten niet meer dicht. Had Wöber dan op de plek van Blind neergezet en blind op de plek van Schöne. Wissels in de 2e helft waren gewoon niet goed.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:59
Zoiets was beter dan Schone er zolang inhouden. Dat was op dat moment een zwakke schakel.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Precies! Veel te verdedigend, dit roept hij over zichzelf af!
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Fijn dat iemand nog tevreden is met deze uitslag.
Vind ik leuk
mcmodd +25947
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Pardon? Dus Ten Hag verdedigde niet goed? Het was hier een kwestie van een verkeerde instelling na de gemiste kans op 3-1. Als je blijft bewegen als in de eerste helft is er niks aan de hand. Elke wissel in de tweede helft was terecht. En dan de 2-2 van Standard. Daar was geen rugdekking van Tadic, notabene een aanvaller die probeert mee te verdedigen. Daarachter had minstens De Ligt als stopper moeten staan. Maar goed, de ploeg die de meeste kansen weggeeft heeft eigenlijk het nakijken, maardat dan over twee wedstrijden gezien. Dus er komt gelukkig nog een wedstrijd.
Vind ik leuk
thomp +54
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:27
Ten hag had anders moeten ingrijpen, schöne was na 60 minuten op en begon foute passen te geven. Toen had hij van de beek al moeten brengen, en ipv labyad had hij beter eiting gebracht en dan frenkie doorgeschoven als aanvallende middenvelder, je moet proberen overwicht op middenveld te houden en met deze wissels deed hij dit totaal niet en kan standard luik gaan voetballen
Vind ik leuk
mcmodd +25947
woensdag 8 augustus 2018 om 08:51
Er rammelde inderdaad wat op het middenveld, er kwam een aanvallende middenvelder van Standard in de plaats van een verdedigende middenvelder, duidelijk om aanvallender te gaan spelen. Voordat een trainer daarop anticipeert hoort de achterhoede al te weten dat ze, tot de aanpassing van de trainer, zelf anticipeert. Dat begon met meer verdedigende acties van Tadic, die daarvoor niet echt de vaardigheden heeft. Dus dat had toch van Frenkie moeten komen, maar die was te lang bezig mat zijn aanvallende gedachten, blij als hij was dat hij een linie naar voren was opgesteld. Een kwestie van nog wat gebrek aan ervaring.
Vind ik leuk
Il Gordo +16839
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Kwaliteit moet de overwinning over de streep trekken. Maar ik heb oa Blind (of een Veltman) nooit als rots in de branding gezien...

Hoe dan ook nog alle kans volgende week. Maar wat ga je doen? Volle bak aanvallen of de counter?
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
Wat Ajax normaal doet. Het spel maken en aanvallen. Met het thuispubliek eebij zal dat wel moeten. Ik ga niet naar de arena om een counterende ploeg te zien.
Vind ik leuk
Il Gordo +16839
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
Dan zul je toch echt heel zorgvuldig met die ruimte in de rug om moeten gaan. Hoop echt dat Ajax het redt.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
Ik vertrouw op de staf en dat Ajax "gewoon" doet wat het moet doen. We zullen het zien dinsdag.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1072
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
Precies! Als ze een beetje gaan afwachten en counteren ga ik weer naar huis.
Vind ik leuk
Il Gordo +16839
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
Hahaha, da's dan wel weer typisch, niet? Ploeg niet steunen ook al spelen ze kut?
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1072
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
Er is een verschil tussen kut spelen en afwachten en counteren.
Vind ik leuk
Il Gordo +16839
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
Dus als ze afwachten en counteren, steun je ze niet?
Vind ik leuk
PredatorA +6413
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Ajax was de eerste helft heer en meester..
Helaas zagen we een heel ander Ajax in de tweede helft!

Jammer dat ze een 2-0 voorsprong weggeven, ondanks dat deze uitslag ook nog een goede uitgangspositie is..

Oliedomme actie van de rechtsback in blessuretijd om op die manier een penalty weg te geven!
Vind ik leuk
thomp +54
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:30
Was dom, maar dit was geen penalty. Het was een optelsom. En dit hoort een scheidsrechter niet te doen. Als je deze actie in de 10de minuut maakt legt geen enkele scheidsrechter hem op de stip. Maar soms zit het mee en soms zit het tegen
Vind ik leuk
Leedz +7391
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Ten Hag had gewoon veel eerder moeten optreden, na die 2x fouten ballen van Schone en daarna nog 10 minuten druk van Standard moet je vers bloed inbrengen om het team wakker te schudden
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Blind niet meer centraal zeten achterin is een drama beter frenkie daar zetten echt een drama.
Vind ik leuk
Sjaakster +312
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Tuurlijk.... maar zullen we even een cliche van stal halen? 1. Die 1e goal is houdbaar en 2. Als je dat echt een pingel vind, dan ben je gek. Waarom krijgt Nico geel, voor de voet in het gezicht en die dreadlock niet voor de elleboog? De aanslag op Schone is gewoon rood en niks minder dan dat.
Vind ik leuk
Sparks +257
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Om niet te verliezen, eigenlijk was Standard ook gewoon de betere ploeg over de hele wedstrijd gezien die hadden er zomaar 4 kunnen maken i.p.v. 2 als ze iets scherper waren in de afronding. 2 individuele momenten van Tadic die tot de goals leiden voor de rest was het best wel teleurstellend van Ajax allemaal voetballend gezien.

2-2 uit is dan wel weer een prima uitgangspositie voor de return dus dat scheelt weer maar het is toch zonde van die 0.1 coefficientpunt die verloren is gegaan nu :p
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1072
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
Ajax had er ook makkelijk 4 kunnen maken dus daar gaat je "eigenlijk was Standard ook gewoon de betere ploeg over de hele wedstrijd gezien" opmerking weer.

Vind ik leuk
Itsese +5932
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
gewoon kut...Ik denk dat niemand een antwoord heeft hoe zo iets in 1 helft, zo om kan keren weer, gelukje was nog de Ligt die redelijk aan het verdedigen was, maarja, de volgende ronde is nog sterker he.
Vind ik leuk
PB +102
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
Geef het ff tijd man. Als Feyenoorder ben ik stikjaloers op de Ajax-selectie. Dat komt echt helemaal goed daar. Alleen voor Tadic al zet ik de tv aan.
Vind ik leuk
Bullet +3273
dinsdag 7 augustus 2018 om 23:02
Leuke reactir van je over de aankoop van ervaring. Maar om nou deze vraag te stellen na 1 wedstrijd waarin ' de ervaring' het deels laat afweten. Noem een team met veel ervaring, dan zoek ik ff op of ze ooit een voorsprong hebben weggegeven.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 8 augustus 2018 om 00:25
Ik denk dat die Ajacieden nu wel een toontje lager gaan zingen. Dat kampioenschap zit duidelijk nog niet in de tas en Feyenoord zou er uiteindelijk wel eens mee vandoor kunnen gaan. Let maar eens op...
Vind ik leuk
Jarinr10 +10540
woensdag 8 augustus 2018 om 02:28
Ik denk PSV en Feyenoord gewoon er hier eraf waren gegaan.Dit Standaard was stukken beter dan dat ik Zaterdag heb gezien.
Vind ik leuk
Alfredo +53
woensdag 8 augustus 2018 om 10:56
In de 2e helft droop de arrogantie er weer vanaf, zie Zyjech na het missen van die kan rond minuut 50.
Leuk al die ideale schoonzonen die leuk kunnen ballen, maar bij een 2-0 moet er op het middenveld een schoffelaar/balafpakker in die de tent op slot gooit
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2955
woensdag 8 augustus 2018 om 15:39
Deksel weer op de NEUS, hahaha.
Vind ik leuk
Adje80 +9650
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:56
Jammer maar terecht
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9848
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Helemaal eens
Vind ik leuk
2cents +58921
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:56
Kansen zat gehad om de 0-3 binnen te werken en dan is het gedaan. Het leek af en toe pupillen voetbal, met een 0-2 voorsprong zoveel man vóór de bal.

2 uitgoals is prima, maar dit had een overwinning moeten opleveren.
Vind ik leuk
Baco1511 +1721
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Ik heb een fantastische wedstrijd gezien als neutrale supporter, maar wat is dit zonde! Ajax had hier moeten winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Super slordig spel, slecht uitgespeeld door Ajax..
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
Juist. Juist. Uithuilen en kpnieuw beginnen 😂
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Oh come OONNNNN
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21106
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Ajax speelde ook gewoon helemaal niet echt goed! Desalniettemin een redelijk goede uitslag en op naar volgende week!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57]
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Eerste helft was Ajax sterk, hoge druk werd gezet en klinisch voor het doel. Echter zie je in de tweede helft het Ajax wat we vorig seizoen ook constant gezien hebben, een grillig elftal dat het veels te makkelijk weggeeft.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21106
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
Inderdaad. Tweede helft was echt een stuk slechter helaas..
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
Begin was voor Luik manoman. Offensief fantastisch 👍🏻
Middenveld zo/zo
Defensie KUT 👎🏻

Valt me eigenlijk wel tegen die ‘gekochte’ ervaring.
Op basis van deze wedstrijden ja Huntelaar heeft ook zoveel kansen nodig zucht..
Vind ik leuk
Midden-Noord +94654
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Nah, valt toch wel een beetje tegen. Die Walen zijn niet eens zo slecht als dat vele dachten. Sommige voorspelde een walk over.

Ajax krijg het thuis nog knap lastig. Hoop voor jullie geen Rosenborg scnario. Onana toch ook weer wat foutjes.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58]
Vind ik leuk
Sjaakster +312
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
Niemand had een walkover voorspelt
Vind ik leuk
Midden-Noord +94654
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
Nou dan ben jij een tijd niet op VP geweest of de topics niet gelezen.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:49
80% vd VP supporters hier voorspelde een walkover komop man , dat wordt woelen onder de ajax sprei. 😂 jullie zijn bang hé
Vind ik leuk
MojoRisin +14423
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Wel terechte uitslag, ik maak me totaal geen zorgen over de return..
Vind ik leuk
Il Gordo +16839
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Nou... Ik zou toch wat nederige zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Ach vooraf had je er voor getekend...
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Precies, het is wrang want je had makkelijk 0-3 kunnen staan maar vooraf had ik getekend voor 2-2
Vind ik leuk
Dezeun +6038
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Typische standard luik wedstrijd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57]
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Alsnog een hele redelijke uitgangspositie, maar als met 0-2 voorkomt, mag dit niet gebeuren. Heb zelf de wedstrijd niet kunnen zien verder. :)
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Ik heb genoten, maar dan wel van Liverpool - Torino op Ziggo pagina 402
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:46
Trieste post makker.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:50
Kan best zijn, maar ik heb wel genoten van Liverpoool - Torino.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:54
Nog feestje gehad met winst van de Johan Cruijff schaaltje..?
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:59
Ja zeker, tot ongeveer 3 uur s,nachts maar toen moesten we stoppen met de herrie van de leiding van ons flat.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 7 augustus 2018 om 23:06
Mooi man. 👍🏻 Wa’n zeikers. Goed seizoen toegewenst de 1e cup alweer binnen 👍🏻
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 23:06]
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 23:13
Hartstikke bedank voor je leuke reactie. En wat de andere clubs doen interesseert me niks zolang Feyenoord aar bovenaan staat..........;-) En die zeikers daar moet ik alleen maar om lachen, hard zelfs.........
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Toch matig. Dit laat de zwakte van Ajax zien.
Vind ik leuk
Tim +4916
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Het Nederlandse voetbal in een notendop.. Niet volwassen en zakelijk genoeg om een Europese wedstrijd dood te maken.
Vind ik leuk
Il Gordo +16839
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Amen.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Terechte uitslag. Twee matige ploegen.
Vind ik leuk
Smithsonian +41009
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Erik out als ze het niet halen.
Vind ik leuk
RWB013 +2246
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Easy jaar voor de Amsterdammers.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6616
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Zo voorspelbaar dit.
Vind ik leuk
Koeroe +12442
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
typisch Nederlands, Ziyech en Huntelaar moeten allebei scoren dan is t gewoon voorbij maar lachen t.maar stom.weg. arrogantie weer keihard afgestraft
Vind ik leuk
poklane +5470
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
0.1 punten voor de coefficienten in de prullenbak.
Vind ik leuk
VZW291 +730
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Terecht gelijkspel op basis van 90 minuten voetbal, in toch wel een leuke wedstrijd om te kijken. Beetje zonde dat Ajax het zo weggeeft op het einde, maar je ziet het ook wel aankomen. Hopelijk kan Ajax het volgende week in Amsterdam afmaken.
Vind ik leuk
Jajem +501
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Zoals gewoonlijk verkut Ajax het weer..
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Je ziet ook wel dat Luik veel meer kwaliteit op het veld heeft staan. Was te verwachten dit.
Vind ik leuk
VZW291 +730
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Meer kwaliteit? ik geloof dat er een tiental ballen in de Maas terecht is gekomen.
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
Bijna goed waren er 20 😂
Vind ik leuk
VZW291 +730
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:21
Echt ongeloofelijk, alleen die Carcela kon echt goed schieten. Laat dat nou net de man zijn die alle ruimte daarvoor kreeg.
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:23
Dat was idd niet goed verdedigt, maar ik ga ervan uit dat ajax thuis dit gaat winnen!
Vind ik leuk
Nightcrawler +6068
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
De beide beentjes kunnen weer even op de grond. Wat wordt dit kinderlijk weg gegeven zeg
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:57
Zonde maar thuis afmaken
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
schandalig slecht uitgespeeld
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
En dit moet een kampioensploeg voorstellen?
Vind ik leuk
dijkie87 +1316
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
weet niet of je zaterdag gekeken hebt dat was 10x minder dan dit
Vind ik leuk
twentepet +281
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Jammer dat je het zo gemakkelijk weggeeft. Wordt nog heel zwaar
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Dit is een ontzettend grillig elftal, wat defensief nog altijd te kort komt. Geen verdedigende middenvelder erin, en dat was te merken. Ajax heeft dit volledig aan zichzelf te danken!

Er is nog werk zat in Amsterdam!
Vind ik leuk
LIO7 +1729
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
En nu verdomme afslachten in amsterdam die belgen
Vind ik leuk
Hupfean +5096
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
De 2-2 hing al in de lucht en de strafschop zat je op te wachten, toch een goeie uitgangspositie en volgende week af maken.
Vind ik leuk
Larrush +276
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Dat gepruts met die wissels van Ten Hag ook weer. Domdomdom....
Vind ik leuk
VZW291 +730
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
Waren geen onlogische wissels, daar zat het niet in. Waar Ten Hag in faalde was het aanpakken van de tactiek van Standard, met de opkomende backs en het dekken in de zone.
Vind ik leuk
Nielsk +2202
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Ajax, maak dit nou even af, niet alleen voor Nederland, niet alleen omdat het tegen de Belgen is maar ook omdat ik over 1,5 week door Luik moet en kan die koppies niet uitstaan als ze Nederland verslagen hebben. Thuis 4-0 voor Ajax
Vind ik leuk
Het Brein +4679
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Wat een matig Ajax vandaag! Ziyech speelde weer als een nat washandje en Neres had zn ogen weer dicht...en dan nog een 0-2 weg geven tegen een matig ploegje uit die stinkstad Luik! Man of the Match was Carcela...die is veel te goed voor die club!
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Luik voetbalde gewoon leuk en bij vlagen gewoon goed, dus matig.....
Vind ik leuk
Het Brein +4679
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Ajax heeft op iedere positie een betere speler, al leek Carcela wel drie klasses beter dan Neres vandaag..
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:18
Ook op rechtsachter?
Vind ik leuk
Het Brein +4679
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
Ja, die Cavanda kan niet veel..
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Terechte uitslag en Luik is zeker niet kansloos. Tweede helft gemakzuchtig. Die rechtsback positie bij Ajax echt tijdje al zorgenkindje
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6740
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Dik - en dik verdiend, de gelijkmaker.
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
Omdat ze net zoveel schalwbes maken tot dat de scheids hem op de stip legt ? 😂 trouwens twee spelers van luik hadden al mogen douchen wat een smerige overtredingen!
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
Terechte penalty
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
Dat neemt niet weg dat ze meerdere schalwbes maakte
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
Klopt
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
En daar moet je tegen optreden! Dan word je echt genaaid.
Vind ik leuk
Bruurke +975
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Triest. Eerste helft werd Tafic de hemel ingeprezen, de commentator hoorde je niet bij de 1-2. Jammer, hoop dat ze leren voor komende week. Waarom trouwen Ziyech eruit de tweedehelft?
Vind ik leuk
Sjaakster +312
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
Wie is Tafic?
Vind ik leuk
Bruurke +975
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:49
Ja klote spelling. Drie keer raden wie ik bedoel! Bij de handjes op vandaag of azijn gedronken
Vind ik leuk
Mitchy10 +2069
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:58
Die Eiting, wat een verschrikking. Hoe kun je die nou brengen als je al overlopen wordt op je middenveld.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Het Bayern van Nederland geeft een galavoorstelling! Voor het Nederlands voetbal beter als Ajax ook de EL ingaat. Heeft niks te zoeken in de CL.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Het Bayern van Nederland, op welk vlak dan? Bayern presteert altijd, Ajax daarentegen..........
Vind ik leuk
Nummertien +4831
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Weer zo kortzichtig haha! We zijn pas onderweg in het seizoen, alsof Ajax niet beter gaat spelen als ze verder in het seizoen zijn. Ajax deed ook veel goed, die 0-3 had er gewoon in gemoeten. Thuis gewoon afmaken en weer verder gaan
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
Weet je nou eerst maar eens te plaatsen voor EL ...
Vind ik leuk
Come on Utreg +28908
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Onnodig dit. Waar was de leiding en de ervaring van Blind het laatste kwartier? 1-2 te makkelijk en ook Onana niet vrijuit. Bij de pingel gaat Mazraoui onnodig in de fout. Zonde. Ajax had eerder de 0-3 al moeten maken
Vind ik leuk
De fries +1822
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Genoeg gezien ; dit grote Ajax wint de champions league, haha
Vind ik leuk
j-roen11 +1968
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Gewoon een terechte uitslag tegen een aardige ploeg. Vergeljk met gelijkspelen in eindhoven of feyenoord helemaal niet zo veel mis mee. Leren, groeien en volgende week afmaken.
Vind ik leuk
Nummertien +4831
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Zonde en onnodig, maar thuis gaan we dit afmaken! Die 0-3 had erin gemoeten, die pingel wel erg makkelijk maar afijn, geweldig veel kwaliteiten maar Ajax is er nog niet we zijn pas onderweg Ten Hag weet welke pijnpunten er nu uit moeten.
Maar die 0-3, 1-3 had er gewoon in gemoeten dan was het anders geweest.

Vooraf is 2-2 goed, nu is het jammer maar thuis gaan we dit afmaken!
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Ajax had hun eerste helft, Standard de tweede. Verdiend 100%.

Ik lig hier wel te gieren met al die arrogante kwallen uit Amsterdam die hier hun club kwamen presenteren als de Europese topclub die ons Belgenploegje wel even ging leren voetbal... WAT EEN GILLER!

Nu de stunt voltooien door in Amsterdam wat herrie te zaaien en zich te plaatsen voor de volgende ronde. Zou mooi zijn voor Standard!
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
Gaat ze niet lukken matthew schrijnend om te zien dat je in een thuis duel die penalty nodig hebt om gelijk te komen nadat je 10 ballen de 3e ring hebt getrapt alleen die carcela is leuk de rest is troep.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:15
Meh, Carcela is inderdaad de enige écht goede speler maar heeft Ajax er dan zoveel meer?

Dit Ajax is echt geen niveau hoger dan Standard hoor, leuke spelertjes die Tadic en Neres maar echt geen wereldniveau. Dan kunnen matige spelers als een Emond of Orlando Sa echt wel bijhouden...
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:59
Slechte wedstrijd! Moet echt beter! Moeten ook veel meer vooruit voetballen...
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
Precies. Peter Bosz had gewoon moeten blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
🙈
Vind ik leuk
HansVites +5939
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Op het einde gaven ze het wel makkelijk weg was niet nodig geweest.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Zelfde verhaal als altijd.. Ajax zou wel even winnen..
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Ahhahaha heel de vp-redactie gaat slecht slapen
Vind ik leuk
Bizzy +23277
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Ajax gaat thuis het af maken. Geen probleem. Voetbalmiddend nld kan met een gerust hart gaan slapen
Vind ik leuk
Argento8523 +7025
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:00
Dat krijg je als je een middenvelder/buiten speler op de rechtsback zet

En Onana heeft het even niet
Vind ik leuk
Topdrie +3428
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Waar zijn de Ajacieden die zeiden makkelijk kampioen te worden na het zien van de JC schaal???
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Hier ben ik.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Lucky standard
Vind ik leuk
Arbee +2458
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Echt onbegrijpelijk dat Schöne zo lang mocht blijven staan. Die gozer werd compleet overlopen, en dan gaat Ten Hag doodleuk een redelijk spelende Ziyech en Frenkie wisselen en laat 'ie Schöne staan
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20524
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Heel erg jammer, Ajax hield gewoon op met voetballen in de tweede helft.
Dan roep je dit soort dingen op je af. Totaal onnodig
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
wat zijn het toch een stelletje amateurs typisch Amsterdam
Vind ik leuk
stollie38 +17355
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Niet te filmen dit. Kans op een comfortabele thuiswedstrijd en nu moet je gefocust blijven om geen goal tegen te krijgen. Jammer dat de gemakzucht er weer insluipt, maar we moeten nu wel. Meer trainen op focus, keeperstraining en kansen afmaken. Op naar de thuiswedstrijd
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Doodzonde, volgende week afmaken. Kansen op de 3-0 en later 3-1 moeten gewoon binnen. Volgende week Dolberg? En aub Eiting er gewoon weer bij.
Vind ik leuk
Nielsk +2202
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Huntelaar kan je nog als pinchitter gebruiken maar voor de rest moet je hopen op Dolberg, wat is die ver terug gevallen in niveau zeg. Middenveld moet je ook wat aan doen, een power speler die defensief staat, dat is wat Ajax nodig heeft en achterin moet je een nieuwe linksback halen, hard is die wel maar dat is dan ook alles
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:08
Precies huntelaar zeker een afmaker maar dit ajax heeft een spits nodig met snelheid die heel hard de diepte in kan lopen 😉
Vind ik leuk
Brunt +253
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Ongelooflijk hoe gemakzuchtig het in de 2de helft af en toe leek.

Wat een nare club trouwens, dat Standard, opgefokt vervelend publiek. Ik hou van fanatiek publiek, maar niet dit soort opgefokt gedrag.
Vind ik leuk
DrDeef +2361
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:01
Zo oppermachtig en onfeilbaar zijn ze dus niet. Maar de neutrale supporter en ook de nuchtere Ajax fan had dit al wel geconstateerd.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Gratis penalty van de scheids. En zo gaat het wel.meer
Vind ik leuk
companen +1949
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Middelmaat van beide ploegen, ajax is lang niet zo ver als sommige denken. Word nog lastig in Amsterdam. De wisselvalligheid gaat ze opbreken in begin van de competitie.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:02
Zonde zeg, echt typisch Nederlands weer. Je staat op rozen, de 3/4-0 zaten wr aan te komen en dan geef je het zo weg. Ik weet niet wat de bedoeling is qua verdedgen, maar zo verdedigen slaat helemaal nergens op. Zo laconiek, een Schone zie ik echt schijnverdedigen. En wat een rare wissels. Maar goed, van te voren ben je tevreden, maar wordt nog een heel karwie volgende week.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
Ze hebben het zichzelf moeilijk gemaakt door een enorm gebrek aan mentaliteit. Hautain, nonchalant en arrogant voetbal terecht afgestraft!
Vind ik leuk
Pietje2015 +16360
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
Als je al die schwalbes van Luik niet bestraft met geel vraag je erom dat er meer komen.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
En zo is het! Waren die 2 joekels bestraft voor een schwalbe, dan had die 3e zich niet meer laten vallen
Vind ik leuk
benny-boys +1808
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Hé Stratum, ik zei het tóch, let op nu gaan ze ook nog gelijk spelen.
Vind ik leuk
ajaxdev +590
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
Ongelooflijk dat je met al je ingekochte ervaring dit loopt te verkloten. Tadic grijpt niet in, Schöne staat te slapen, blind doet een aantal zaken goed maar in de tweede helft wordt er gewoon niet met inzet gespeeld door bv frenkie de jong. Zonde en dat is waarom ajax zo kwetsbaar is want Luik heeft meer kansen gekregen dan ajax. Achterhoede is en blijft kwetsbaar. Waarom ga je die backs niet eerder dekken vraag je je af. Zullen volgende week echt 90 minuten gas er op moeten zetten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04]
Vind ik leuk
badeend. +1560
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
Knap gedaan Ajax, je moet het maar kunnen. Gewoon schandalig. Laat die commentator trouwens ook thuis want hij was net zo rampzalig als Ajax.
Vind ik leuk
pos +9290
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:03
Vooral gelachen om duo Van Gelder/Halst die in de rust vonden dat het wel een wedstrijdje was om na 60 minuten wat spelers rust te geven en te gaan wisselen. Jezus.
Vind ik leuk
HanV +5100
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:18
Ik schrok van van Halst en heb het geluid uitgezet. Is hij al lang weer opgedoken?
Vind ik leuk
DEWEE +2610
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
ieder jaar zie je dit weer terug bij Ajax. Er is niets aan de hand beginnen de tweede helft nog aardig en opzoek naar de 0-3 en opeens stoppen ze met voetballen. Gaat het tempo een stuk lager liggen gaan ze achterin lopen klote met Onana voor op in de strijd en geven ze het uit handen.
Ga door met voetballen en je staat met een overwinning op het eind.

Dit is waardeloos en amateuristisch. 2-2 niet slecht maar het had zoveel beter kunnen zijn.

Luik kan zo maar winnen in de jca
Vind ik leuk
wattenstaafje +23439
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
Slordigheid...zo onnodig.
Vind ik leuk
cornelisse +248
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:04
Toont aan dat we nog lang niet top zijn, gewoon 3-0 moeten maken en uitspelen.
Vind ik leuk
MaxFR010 +1493
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
Ik zei voor de wedstrijd al dat het lastig ging worden. Uiteindelijk is het lastiger geworden dan verwacht en hebben ze gelijkgespeeld. Was trouwens vast geen saaie wedstrijd, Standard Luik: 18 schoten op doel en Ajax: 11 schoten op doel.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10540
woensdag 8 augustus 2018 om 02:48
Die schoten zegt me niks.Standard doet dat veel meer als Ajax vanaf 20 meter.liggen al 12 ballen in de Maas.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
Als de scheidsrechter die vorige 2 schwalbes had bestraft had die 3e zich niet eens laten vallen! Ze hebben het aan zichzelf te danken, maar de scheids heeft ook wel een bloemetje verdiend!
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
ben een echte fc man laat je club nooit in de steek bedoel dit niet negatief maar mensen roepen van alles eerst je eigen clubje en natuurlijk is het belangrijk voor het Nederlands voetbal dat we doorgaan en natuurlijk moet Ajax gewoon winnen maar blijf gewoon kijken en roep geen rare dingen 🤗🤗
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:05
Geweldige eerste helft! Maar man man waarom maakt ajax deze wedstrijd niet gewoon dood 😳 3-0 en het was klaar geweest! Echt die scheids had wel wat harder mogen optreden
Tegen het fysieke spel van die belgen! Thuis idd afmaken maar ik hoop zo dat het gaat lukken want dit jaar is de weg te doen naar de CL! Trouwens die penalty was dat er 1 ? En waarom krijgen spitsen voor schalwbes geen kaarten meer ?
Vind ik leuk
Tweey +2119
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
Als je daar over twijfelt zou ik stoppen met voetbal kijken als ik jou was.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
Standard had al een penalty moeten krijgen daarvoor. Dit is een mannensport/contactsport, deal with it. Waarom is voetbal zo'n flauwe sport geworden
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:22
Nee ik vergelijk het liever met afgelopen wk dat neymar zoveel ging liggen, dat moet gewoon afgestraft worden en zeker als het zo vaak gebeurd zoals vandaag bij die belgen.
Vind ik leuk
broedkip +1919
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
broedkip +1367

dinsdag 7 augustus 2018 om 21:40

Die ten Hag wil zijn gelijk krijgen door Schone te laten staan. Hij krijgt als het tegenzit ook zijn gelijk ja het gelijke spel. 't Is m niet.
Dan heb je er echt verstand van na 90m dus 2-2.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:13
Tsja, Schone. Ik was al klaar met die Deen.
Vind ik leuk
010 armie +1839
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
Achterin zeer zeer kwetsbaar ongelofelijk. Vooral die rechtsachter die totaal niet verdedigen kan en te wild is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06]
Vind ik leuk
Tweey +2119
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
Standard in die sporthal gas d'r op en d'r overheen.
Vind ik leuk
Sjaakster +312
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
En dan zijn er mensen die Luik goed vonden..... die gasten werden volledig weggespeeld. Ziyech en Huntelaar moeten gewoon scoren, dan staat het 0-4.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
Ja,eens. Maar is toch bijna geen toeval meer. Ze willen het gewoon spannend houden, ongelofelijk.
Vind ik leuk
broedkip +1919
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:23
Nu nog een keer Ziyech moet heel snel verkochrt worden. Zag je zijn reactie na de goal van Tadic. Zijn rug toe keren, wat een glibber snel oprotten met dat kreng.
Vind ik leuk
HupHolland +3481
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:06
Billetjes bloot.

Het mag duidelijk zijn dat Huntelaar een dagje ouder wordt,. Ondertussen mist hij teveel opgelegde kansen.

Met Eiting, Frenkie, vd Beek, zou Lasse geen basislaats meer mogen hebben.

De verdediging is diep triest, 0-2 mag je niet meer weggeven. Blind lijkt het laatste dwaalichtje.

Ajax heeft een paar betere verdedigers nodig.

Vind ik leuk
JoeyC +3626
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
Jammer, maar dit is ook wel het Ajax van de afgelopen jaren. Niks aan het handje en vervolgens met (zo goed als) lege handen.
Dat kan volgende week nog spannend worden en dat was niet nodig geweest tegen deze tegenstander. De nummer 2 route naar de CL lijkt makkelijker te zijn dan de kampioensroute. Het zou schandalig zijn als Ajax de poulefase niet weet te halen.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Eens. Het is echt belachelijk. Ze moeten zo ongekend op hun falie krijgen. No way dat dit gepikt gaat worden.
Neem een voorbeeld aan Duitse voetballers, vechten tot de laatste snik.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
Met vechter Donny v.d Beek op het middenveld winnen we volgende week met 2 : 0
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:07
Ondanks de 2-2 en zelfs grote gedeelte van de wedstrijd de voorsprong, een matige pot van Ajax. Aanvallend gevaarlijk, maar verdedigend stond het zeer zwak, met name op het middenveld. Bij vlagen nauwelijks doordekken, slecht overnemen van naar binnen komende vleugelspelers. Baart me toch zorgen dat Ten Hag en ook de ervaring in het veld dit niet weet te corrigeren tijdens de wedstrijd.

Grote tegenvallers vandaag waren toch wel Tagliafico, Frenkie de Jong en Neres.

Hopelijk volgende week een betere pot en met winst naar de volgende ronde. Dan mag er wel meer verdedigende zekerheid komen vanuit het middenveld (wellicht Blind een linie naar voren).
Vind ik leuk
ajax1973 +2380
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
redelijke eerste en matige 2e helft lijkt wel of ten hag er dom voor koos minder druk te zetten na rust en energie te sparen en wat te counteren het blijft een matige trainer
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:09
Schandalige 2e helft. Kan gewoon echt niet meer. Heb er teveel van gezien afgelopen jaren.
Keihard op de flikker geven, stuk voor stuk, met hun lik-me-vessie mentaliteit.
Ik zie Ajax er volgende week opnieuw uitvliegen in een CL voorronde.
Heel teleurgesteld.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
Kom er maar in Johan Derksen...
Vind ik leuk
Floaz +927
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
Schandalig, 0-2 voor tegen Luik....
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:10
De hel van sclessin hahaha met een kutploeg , who is ajax
Vind ik leuk
Starkoo +626
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:12
Je bent toch niet voor een Waalse ploeg weg wezen dan!
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
Ik ben een belg wat weg wezen ??
Vind ik leuk
Starkoo +626
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20
Vlaanderen geweldig, maar die nep fransen weg er mee!
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:26
Belg is een belg zoveel vlaamse supporters voor liege. En omgekeerd ook. Mensen van vlaanderen zijn ook niet allemaal geweldig 👍🏾
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:25
Reageer maar niet op dat soort lui. Heeft geen zin.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
Ajax is de ploeg die jullie compleet gaat vernederen in de Johan Cruijff Arena.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
Ja wij zullen zien 😛 allemaal een bordje ghingale eten en alles komt in orde agpe 😂 allezzz les rouchess
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
Idd, alle hoeken van het veld. Nee, Ajax kan alleen van zichzelf verliezen.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:23
Blijf rustig edgar , de bal is rond shabi
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:24
Tsja, weet je, ik ben zooo teleurgesteld. Omdat Ajax het wéér lijkt weg te geven door een mentaliteit van hier tot Tokyo. Ongelofelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:28
Tja Das jammer van ajax vriend, mah wij zijn mooi trg gekomen met de middelen wat we hebben. Want vorig seizoen hadden wij een veel btr ploeg. 3-4 sterkhouders vertrokken en nog 2-2 kunnen spelen tegen ajax
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:31
Ja, Standard heeft het goed gedaan. Ajax weigerde de 3-0 te maken. Ah, veel sterhouders vertrokken dus. Andere voetballers staan dan op, dat gebeurt vaak. Ook bij Ajax al veel keer meegemaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:36
Standard is niet zoals ajax die talenten produceerd spijtig genoeg. 1 generatie met witsel, fellainin, defour, vanbuiyten en dat is het. Mja vriend succes volgende match. 👍🏾




Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:37
Nee, idd. Standard moet zichzelf blijven. Ajax doet dit ook. Tot volgende week.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10540
woensdag 8 augustus 2018 om 02:53
Toch wel een paar heerlijke spelers bij jullie in de ploeg.Die Carcela kan wel ballen hoor.En die laatste man kan zo meedoen met een free fight wedstrijd , wat een beest.Verder nog en paar hele snelle behendige donkere jongens.
Vind ik leuk
Starkoo +626
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:34
Meer protesteren omdat het 100% geen pingel was dat mis ik ook en waarom is er geen VAR dan had Luik in de eerste helft al met 10 man gestaan!
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:36
Idd. Dat ja knikkerige en het over je heen laten gaan. Woedend word ik daar ook van. De var, ook terecht punt.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Jammer van die 2-2 maar prima uitgangspositie. Ajax zal volgende week voor 54000 fans anders voor de dag komen. Ajax is thuis veeel sterker dan uit en heeft genoeg kwaliteit om Standard compleet weg te spelen. Ik maak me geen zorgen.
Vind ik leuk
Starkoo +626
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Nee weer een scheidrechter die er niks van kan, moordaanslag slechts geel. Geel voor Nico voor helemaal niets. En een pingel voor niks.

Maar goed 2-2 is prima thuis gewoon winnen en je bent door, hoop dan wel met een scheidrechter die het wel kan!
Vind ik leuk
Vapormax +1642
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Fantastische invalbeurt Labyad....... man man man.
Klapte jullie je handen stuk aan toen hij tekende
Vind ik leuk
DrDeef +2361
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
Meest onbegrijpelijke aankoop in jaren daar. Totaal overbodige speler. Zelfs als tadic niet was gekomen en ziyech nu weg was.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 22:20]
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Mehdi carcela wesh wesh cousin 🦁
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1960
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
1 ding is zeker Ajax is niet klaar op de transfermarkt zou Frenkie de jong en Neres verkopen
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:11
Wat een flutcommentaar van Ten Hag. We moeten hier tevreden mee zijn... Ga toch weg man! Schandalig slecht de tweede helft.
Vind ik leuk
040Dazal! +281
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:14
Wat kan die Mehdi Carcela ballen zeggen!
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
Wat mis ik Peter Bosz met het volledige druk zetten.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23439
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
Toch weer grappig dat na de wedstrijd de meeste kleutertjes weer uit de krochten komen kruipen.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:16
En waar is die walk over waar ik iedereen over hoorde? 🙄
Vind ik leuk
wattenstaafje +23439
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:47
Iedereen? Jij dus ook?
Vind ik leuk
Foebele +53585
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
Doodzonde dat je de overwinning zo weg geeft, je had het hier al moeten afmaken. Maar dat komt wel goed, dan maar thuis het afmaken.
Vind ik leuk
Pietje2015 +16360
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:17
Na alle negatieve verhalen.....

Denk dat menig team vooraf tekent met een 2-2 eindstand in een uitwedstrijd.
Desalniettemin had een overwinning over de streep getrokken moeten worden.
Vind ik leuk
Pazienza +141
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:19
Veel te slap man. Snap niet wat labyad kwam doen. Ik had gewoon extra middenvelder erbij gezet ipv neres. Mazraoui speelde gewoon redelijk goede pot. Schone vond ik persoonlijk wat minder. Ten hag had dit moeten zien aankomen en defensiever moeten wisselen. Je voelde dat die 1-2 ging vallen. 2-2 goede uitslag? Als je thuis 1-0 verliest heb je er niks aan. Je staat op uitgoalen voor nou joepie heb je wat aan. Tadic liep als een bompa na de drinkpauze in de 2de helft.
Vind ik leuk
broedkip +1919
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:25
Snel van Ziyech af zien te komen. Is een plaag voor deze ploeg. Een medespeler zijn rug toedraaien als hij scoort, zijn geen woorden voor. Weg met die verwaande klootzak, heel snel oprotten.
Vind ik leuk
Nar +719
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:26
Onervarenheid van de coach kost Ajax 2 goals denk ik.... Domme wissel, Labyad.
Vind ik leuk
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:27
Om te beginnen: ik heb niet gekeken, dus heb ook geen idee hoe dit tot stand is gekomen.

Maar als ik met minder dan een half uur op de klok 0-2 zie staan en dan ineens 2-2 dan vraag ik me wel af of ze die jongens hebben uitgelegd dat het voor het NL voetbal belangrijk is om punten binnen te harken.
Vind ik leuk
R94 +2010
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:27
Zoals een wijs man ooit zei: 'It ain't over till it's over!'. Jammer voor de punten, maar dat geblaat afstraffen is ook wel eens leuk. Voor de objectieve supporters is het natuurlijk erg zuur. Gok dat het wel goed komt in de thuiswedstrijd.
Vind ik leuk
Karel235 +214
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:34
Slechte 2e helft van Ajax. Maar hoezo wisselt Ten Hag Labyad voor Ziyech tenzij Neres werkelijk niks goed doet vandaag. Maar toch had Ajax hier eigenlijk met 1-2 moet winnen die penalty was wel heel makkelijk gegeven.
Vind ik leuk
Fritske01 +4756
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:37
Gaat nog lastig worden volgende week.
Vind ik leuk
Nar +719
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:38
Nee hoor... Standard was ook niet denderend....
Vind ik leuk
Fritske01 +4756
woensdag 8 augustus 2018 om 08:20
Wat ik zie is dat Tadic een prima aankoop is.
Die Blinde brengt echter nog niets extra's
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 08:21]
Vind ik leuk
Nar +719
woensdag 8 augustus 2018 om 18:49
Ook niet de bedoeling van een CV. Die moet je zo min mogelijk zien, dan doe je het goed als team.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1632
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:43
Prima uitslag... thuis afmaken..vervolgens Kiev formaliteit
Vind ik leuk
Nar +719
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:44
Ja maar wel 90 minuten scherp, AUB....;)
Vind ik leuk
JanTa48 +7179
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:50
Je kan zien dat Standard qua samenspel al wat verder is, Ajax doet zich traditiegetrouw zichzelf weer tekort en dat moet er uit.
Vind ik leuk
fr1963 +4020
dinsdag 7 augustus 2018 om 23:10
Het grotere en betere Feyenoord deed het hier in 2015 beter: 0-3.... en daarna een eenvoudige 2-1 thuis.
Tja, nu moet ajax nog aan de bak.
Vind ik leuk
broedkip +1919
dinsdag 7 augustus 2018 om 23:48
Met dank aan de schorre met zijn Ziyech en Schone op het middenveld. v.d. Beek en Eiting zijn de lieve jongens wel beter maar toch er maar naast. Deze trainer/coach is 'm niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws