Glazen Bol: 'PSV op gepaste afstand van Ajax, promovendus kansloos'

    Glazen Bol: 'PSV op gepaste afstand van Ajax, promovendus kansloos'

    donderdag 9 augustus 2018 om 12:00

    Het is bijna weer zover: de Eredivisie. In de aanloop naar de aftrap blikt de VoetbalPrimeur-redactie vooruit. Wie gaat verrassen? Wie wordt kampioen? Welke ploeg degradeert rechtstreeks? Vandaag: Joey Singels van DailyOdds. 

    De kampioen: Ajax
    De verwachtingen zijn hoog in Amsterdam na de transferperiode van deze zomer. Naast de grote talenten werd ook Hakim Ziyech behouden. Met het aantrekken van Daley Blind en Dusan Tadic móet Ajax kampioen worden. Met de kwaliteiten binnen de selectie acht ik Ajax te sterk voor de concurrentie. PSV zal op gepaste afstand bijblijven, maar niet meer dan dat.

    Directe degradant: FC Emmen
    Toegegeven: onderin de Eredivisie wordt het spannender dan de race om het kampioenschap. FC Emmen heeft echter de minste kwaliteiten van alle andere ploegen die in de onderste regionen zullen bivakkeren en gaat het niet redden. Directe degradatie dreigt voor de promovendus.

    Grootste verrassing: Vitesse
    Vitesse heeft een selectie die veel kwaliteiten herbergt. Een mooie balans met voorin spelers die een goal kunnen maken zoals Foor, Linssen & Matavz. Waar ik de Vitessenaren de laatste jaren continu te hoog inschatte, denk ik nu dat dit seizoen een vierde plaats in het verschiet ligt. Concurrent AZ heeft deze zomer te veel goals verloren met het vertrek van Weghorst en Jahanbakhsh. FC Utrecht heeft opnieuw kwaliteit ingeleverd met het laten gaan van Ayoub en Labyad.

    Grootste tegenvaller: SC Heerenveen
    In de Jupiler League was Sam Lammers een prima spits. Nu moet hij het bij sc Heerenveen gaan laten zien? Wie moet er daar anders voor de goals gaan zorgen? Eens zien hoe de kaarten daar geschud worden en hoe het elftal zich ontwikkelt. Ik voorspel zwaar weer in Friesland, waar men toch een plek in de subtop verwacht.

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (14458 stemmen)

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:01
    PSV is niet eens kanshebber, Ajax en Feyenoord gaan het uitvechten, met Ajax als grote favoriet.

    1. Ajax
    2. Feyenoord
    3. AZ
    4. PSV

    Edit: die mensen die het serieus nemen... Hahaha!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:03
    Waarom PSV niet op plek 5 zetten? Zoals dat vorige zomer ook zoveel Ajacieden deden hier.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3462
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:07
    Ze gaan ervanuit dat Psv de Champions league gaat winnen en zodoende is afgehaakt in de titelstrijd.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:08
    Hoe kan PSV de Champions League winnen als ze zich niet eens gaan plaatsen?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40412
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:11
    #CheatCodesIgnore
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    Dat zeg je telkens, maar toch reageer je nog regelmatig ;-)
    Vind ik leuk
    Nielsk +819
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:55
    Om jou in leven te houden, als niemand je aandacht geeft.....
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3074
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:24
    Ajax plaatst zich, wordt failliet verklaard door dubieuze fraudezaken en PSV mag hun plek overnemen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:52
    Precies dat dacht ik vanmogen ook, das ook sterk.
    Nu moet het haast wel uitkomen. :)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:30
    Maar Ajax wel zeker na zo goede prestatie tegen Luik hahahaha
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:37
    2-2 is een prima uitgangspositie, alleen teleurstellend op de manier hoe het ging.
    Vind ik leuk
    Nielsk +819
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:52
    Waarom zou PSV zich niet plaatsen? Omdat Ajax zo liet afweten tegen Luik?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:38
    Zo liet afweten in Luik? 2-2 is een prima uitgangspositie tegen een club die nr. 2 werd in een competitie die hoger staat aangeschreven dan de onze.

    PSV gaat zich niet plaatsen omdat BATE en Qarabag beter zijn dan iedereen hier denkt.
    Vind ik leuk
    Nielsk +819
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:41
    Je weet dat Luik eigenlijk net onder de top zit? PSV kan BATE en Qarabag hebben in goede doen
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:46
    Dit jaar wordt Standard als titelfavoriet gezien in België hoor.

    PSV kan BATE en Qarabag zeker hebben, maar andersom ook. Fifty-fifty duel en dan denk ik toch dat de speelwijze van die clubs PSV niet liggen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +819
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:28
    PSV speelt reactie voetbal dus in uit duels kan dat erg goed uitpakken
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:50
    Niet als je 2-0 voor staat met meerdere kansen op 3-0 en dan met het zogenaamde fantastische elftal het nog weggeven
    Vind ik leuk
    Shit codes +307
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:10
    Dat Ajax zich maar eens plaatst. Op basis van de 2de helft zie ik dat wederom niet gebeuren..
    Jammer dat ze het zo weggeven het gaat toch om belangrijke punten
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:14
    Joh, neem me niet zo serieus. Je kent me toch al langer? ;-)

    1. Ajax
    2. Feyenoord
    3. PSV
    4. AZ
    5. Vitesse
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:33
    Natuurlijk ken je jou al langer dan vandaag :) Met een beetje geluk staat PSV morgen op plek 2 in jouw voorspelling. Maar dan wel op minimaal 20 - 25 punten achter het grote Ajax uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:00
    Als een speler uit het rijtje Berghuis, Jørgensen, Vilhena, Van Persie vertrekt zal ik mijn voorspelling aanpassen ja. Hetzelfde bij PSV met Lozano. En mochten er goede spelers bij Ajax vertrekken zal dat ook gevolgen hebben voor mijn voorspelling. Dat is logisch.

    Een voorspelling is maar een momentopname.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1299
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:07
    Een voorspelling is geen momentopname maar gewoon onzin.......
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1329
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:17
    Jou voorspelling geeft alleen een wens weer.
    Niet erg maar dromen en wensen blijken vaak bedrog.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:39
    Als het mijn wens was geweest had ik PSV niet eens in de top 5 gezet.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1329
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:08
    Dus behalve een trol ben je ook nog eens oneerlijk.
    Vind ik leuk
    Karel235 +212
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:51
    Hij mag toch wel zijn voorspelling doen ?
    Vind ik leuk
    Voebtal +3795
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:03
    Hoe kom je daar nou bij?
    Vind ik leuk
    Foebele +51664
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:03
    Denk dat je dat toch helemaal verkeerd ziet, denk juist dat Ajax en PSV om de titel gaan strijden en het zeker niet maanden voor het einde al beslist is.

    Denk eerder dat dit de eindstand is:

    1. Ajax
    2. PSV
    3. Feyenoord
    4. Vitesse
    5. AZ
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:11
    Joh, was ook niet serieus bedoeld.

    1. Ajax
    2. Feyenoord
    3. PSV
    4. AZ
    5. Vitesse
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10494
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:04
    😂😂😂😂😂

    Gelijk een screenshot gemaakt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:08
    Neem het ook vooral serieus ;-)
    Vind ik leuk
    Shit codes +307
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:12
    Niemand neemt jou serieus
    Vind ik leuk
    Leeuw +4973
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:04
    Hahaha... je bent onzettend grappig.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:08
    Thnx! Vooral het ook serieus nemen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3462
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:05
    1. Psv
    2. Ajax
    3. Feyenoord
    4. Vitesse
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:07
    Ieder mens zijn hersenkronkel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:21
    en jij hebt er meer als 1
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:28
    @Cheat Codes Je domineert wel het forum, aandacht te kort of werkloos?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:42
    Dit is geen forum, maar een commentsectie.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:09
    Lucien idd
    1 PSV
    2 Fnoord
    3 az
    4 vitesse
    5 ajax
    Vind ik leuk
    Don Sjaak +50
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:42
    Met jou kun je praten
    Vind ik leuk
    PRICE +26142
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:07
    Cheat Codes zou je met je psv haat niet gewoon psv laatste zetten dan je er meteen van af.
    Vind ik leuk
    fr0do +1084
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:08
    Feyenoord? Really? PSV heeft naast een sterk team ook een stabiele bank en nog wat achter handjes bij feyenoord word het vooral jong of net niet voetballertjes wat zij buiten de basis hebben. Ik denk dat PSV op dit moment zwaar overschat wordt, ik zie Ajax ook wel kampioen worden maar dat zal niet zonder slag of stoot gaat.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:10
    Ik vind PSV zeker geen sterk team hebben met die verdedigend kwetsbare backs, trage centrum en beperkte middenveld. Eigenlijk alleen de aanval is goed genoeg (en daar zal Lozano misschien vertrekken).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:11]
    Vind ik leuk
    Koeroe +11224
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:16
    Haha zelfs zonder basisspelers Jorgensen en haps kon PSV nog niet winnen man
    Vind ik leuk
    Just dekler +1299
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:09
    Feyenoord ook niet, is 0-0 gebleven. Daarna de penalty loterij.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8830
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:20
    Maakt niet uit uiteindelijk heerlijk leedvermaak.
    Zelfvertrouwen bij ons is gegroeid .
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8830
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:17
    ( Frodo )Die net niet voetballertjes volgens jouw Ajax al 4 jaar
    Wij pakken de prijzen maar Ajax gewoon helemaal niks .
    Elk jaar Tot nu toe wordt die grote muil van Ajax afgestraft.
    Dan kan je nu weer van hoge daken gaan springen en schreeuwen.
    Maar Feyenoord gaat voor zorgen. Dat je hard neer valt dit jaar .
    En wel gaan er voor zorgen dat er weer niks te halen valt in Amsterdam.
    Juist jullie hebben die net niet voetballertjes .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    fr0do +1084
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:43
    ik vergeleek het met PSV maar leuk om te zien dat je je zo aan het op winden bent, laat zien dat Ajax je echt dwars zit. Fijne dag nog!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8830
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:51
    Die net niet voetballertjes volgens jouw Ajax al 4 jaar
    Wij pakken de prijzen maar Ajax gewoon helemaal niks .
    Elk jaar Tot nu toe wordt die grote muil van Ajax afgestraft.
    Dan kan je nu weer van hoge daken gaan springen en schreeuwen.
    Maar Feyenoord gaat voor zorgen. Dat je hard neer valt dit jaar .
    En wel gaan er voor zorgen dat er weer niks te halen valt in Amsterdam.
    Juist jullie hebben die net niet voetballertjes .
    Vind ik leuk
    fr0do +1084
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:56
    ik vergeleek het met PSV maar leuk om te zien dat je je zo aan het op winden bent, laat zien dat Ajax je echt dwars zit. Fijne dag nog!
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +115
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:11
    Psv zal thuis teveel gelijk spelen
    Ajax heeft te veel haantjes en Ten Hag
    feyenoord zal geen europees spelen als vermeer mee doet en dus wordt feyenoord door het lichte programma simpel kampioen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:10
    Nee, PSV gaat vechten tegen degradatie en Ajax haalt halve finale CL...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:12
    Joh, neem het alsjeblieft niet zo serieus...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:15
    Precies...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:14
    We winnen de Cl en de wereldbeker ;-)
    Vind ik leuk
    Castromann +5746
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    Op papier is ajax de gedoodverfde kampioen.... en moeten ze met min94punten kampioen worden.
    Gelukkig is op papier net ff vaak anders als in de praktijk.
    Al zou het wel de grootste blamage in het ned voetbal als ajax dit jr geen kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:16
    Nou, het PSV van 2013 is daar ook een goede kanshebber voor. Wel vergelijkbaar met de stand van zaken van nu, een elftal wat ver boven de rest uit steekt (2013: PSV, nu: Ajax).

    Dus ben het gedeeltelijk met je eens.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:16]
    Vind ik leuk
    Castromann +5746
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:53
    Klopt... psv destijds met bommel mertens strootman oa....faalden ook hopeloos dat seizoen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:06
    Precies, wat een selectie hadden jullie toen zeg.
    Vind ik leuk
    michelhx +3166
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:20
    34 x 3 = 102 punten.
    Ajax is toch ongenaakbaar dit seizoen?
    Wat zeg ik: Ajax is altijd ongenaakbaar! Dat ze al 4 jaar geen prijzen hebben gewonnen lag dan ook niet aan Ajax, maar aan andere zaken.
    #sarcasme
    Vind ik leuk
    Castromann +5746
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:56
    En dat ze daarvoor 4x kampioen werden lag ook niet aan ajax maar aan ándere zaken# falen vd concurrentie # sarcasme# toch feiten?😂
    Vind ik leuk
    michelhx +3166
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:13
    Een combinatie van factoren, zou ik zeggen. Soms ben je écht de beste en soms heb je ook het geluk dat je directe concurrent last heeft van veel blessures of net in een overgangsjaar zit.
    Vind ik leuk
    Castromann +5746
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:16
    Precies...zo is het maar net👌🏼
    En af en toe een beetje dissen naar elkaar hoort erbij 😉
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:20
    En dan gister beweren dat jij altijd objectief bent en jezelf nooit gedraagt als een trol. Jij bent de ergste van allemaal. Door mensen zoals jij wordt dit forum verpest.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:39
    Joh, neem het vooral serieus.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:28
    Maar waar wordt het op gebaseerd dat ajakkes kampioen wordt

    Op basis Sturm Grass niveau Excelsior of het weggeven van de wedstrijd tegen Luik

    1. PSV
    2. Feyenoord
    3. Az
    4. Vitesse
    5. Ajakkes
    Vind ik leuk
    benny-boys +564
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:10
    JA hoor, onze PSV-Hater WEER als eerste Reactie natuurlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:19
    Mooie is dat dit precies de woorden waren van vele een jaar geleden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:01
    Van welke club is adri poldervaart trainer?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:02
    Excelsior.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:02
    Oh, je was me net voor ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:02
    Thanks
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4405
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:02
    Excelsior.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:02
    Thanks
    Vind ik leuk
    Foebele +51664
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:05
    Rare voorspelling, Excelsior is nou niet bepaald de club die zomaar in paniek raakt en trainers gaat ontslaan, het is juist een zeer stabiele club die al heel lang met beperkte middelen boven hun kunnen presteren.

    Zouden veel clubs dus eerder een voorbeeld aan kunnen nemen...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:21
    Ja daar dacht ik ook meteen aan ik zie eerder de trainer van een club als de graafschap of fc emmen ontslagen worden
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:34
    Eigenlijk wel mee eens. Wilde alleen iemand anders dan Jan Olde van Heerenveen. Zelf zou ik het niet zo snel aandurven met een veredelde fysiotherapeut.

    Om je tegemoet te komen. Dan ga ik voor een ploeg in de onderste regionen die toch stiekem meer hadden verwacht en onrustig worden.

    De Graafschap - Henk de Jong
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Foebele +51664
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:44
    Sportief, als je de echte bent natuurlijk! ;-)

    De Graafschap en Henk de Jong hoop ik persoonlijk niet, want ik vind het een leuke club en een sympathieke trainer.

    Misschien eens een keertje een jaartje zonder ontslagen dan maar?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:47
    Haha dat had een leuke geweest om in te vullen!

    "Joey je moet eerste ontslag nog invullen"

    "Nee, hoor. Dit jaar blijft iedereen zitten!"
    Vind ik leuk
    Maxxx +45
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:01
    Ik denk dat er 1 promovendus boven de na competitie streep eindigt, welke weet ik niet. Maar ik hoop de Graafschap
    Vind ik leuk
    Yuri +3725
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:02
    Iemand enig idee wie die Glazen Bol zou kunnen zijn? Rare naam trouwens.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11367
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:04
    "Eens sien hoe "
    Misschien tijd om de glazen bol om te ruilen voor wat spellingscontrole?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:16
    Dat zou niet passen bij een site als Vp, bijna in elk artikel zijn de fouten wel te vinden. Echt een drama
    Vind ik leuk
    Mo +11047
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:20
    Haha echt hoor, bedroevend af en toe...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:37
    Haha! Aangeschaft. Gaf inderdaad een fout aan. Opgelost!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:42
    *misschien
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11367
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:53
    Oei, dat is natuurlijk niet zo netjes van mijzelf.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:56
    Ik heb nog wel een programma over die de spelling controleert.. Kopen!?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11367
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:58
    Neuh, in de reacties mag je fouten maken, als knip en plak site is dat kwalijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:06
    Ik hoop echt dat ik op dit artikel ergens rond Mei kan terug komen.. dan hoor je ze weerniet meer, al die Ajacieden met hun eeuwigdurend gebluf, ben daar zo klaar mee, Ajax is geen topclub meer, accepteer dat nou eens een keer.. vergane glory..!!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:09
    Je naam zegt genoeg ! Wat dat ben jij
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:19
    Wat?
    Vind ik leuk
    TheMariner +3009
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:06
    Waneer "de kenners" het zeggen weet je iig dat het niet zo zal zijn gezien hun kenners instinct de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    FcuFan1988 +178
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:06
    houdt tog eens op man met die voorspellingen wordt er beetje moe van xD :P

    1. Fc Utrecht
    2. PSV
    3. feyenoord
    4. Az
    5.Vitesse
    de rest is veder onbelangrijk xD
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    Mag Fcu nu al...
    Vind ik leuk
    FcuFan1988 +178
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:14
    ja die mogen dit seizoen al :P en anders volgend in het 50 jarig bestaan ^_^
    Vind ik leuk
    Mo +11047
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:21
    Na 1 speelronde zou dat best de stand kunnen zijn als het gek loopt ;-)
    Vind ik leuk
    FcuFan1988 +178
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:24
    t is voor de lange termijn stand. :P maar komop elke dag of 2 dagen weer iemand die een voorspelling doet en dat het er dan weer staat pffff xD
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:53
    Alleen plek 3 klopt niet,daar staat dan de Graafschap 👍
    Vind ik leuk
    stratumseind +147761
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:08
    Joey is een slimme gast , die denkt bij zichzelf als ze "mijn tips" nou allemaal volgen zit er in april 2019 veel geld in het laadje van daily odds....
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15295
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:10
    Emmen gaat Europa in! ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147761
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:11
    maar je drinkt nog steeds niet maatje?
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15295
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:16
    nog niet nee ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:23
    Tja, niemand verwachtte ook dat ze zouden gaan promoveren...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:39
    Haha leuk Stratum! Als je nog wat tips hebt hoor ik deze graag. Samen verslaan we de bookmakers. Dat is in ieder geval de bedoeling!

    En ik sta nog steeds achter de volgorde van deze 18.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147761
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:23
    haha ja dat snap ik ....


    ik heb maar 1 tip en die is eigenlijk wel bekend bij iedereen : aan het eind van de rit worden de prijzen verdeeld en hoe vaker ze ons op voorhand afschrijven des te mooier is het voor ons in april/mei ieder jaar.

    vorig jaar waren we zelfs afgegleden naar de 4e of 5e plaats volgens veel kenners hier.
    Ik ben daarom na die beruchte 15e april ook dagenlang aan het zoeken geweest waar mijn ballen waren want ik had ze letterlijk uit mijn broek gelachen.

    PS ik heb ze weer terug dus......
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:08
    sweet dreams
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1067
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:08
    Lozano topscorer? Als die het nog ff goed doet is hij sowieso weg in de winter, net zoals Ziyech
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:40
    True. Onbegrijpelijk dat Lozano niet al weg is. Ik vond hem een ijzersterk en leuk WK spelen.

    Dan wordt de topscorer ben ik bang een kleurloze speler met een goal of 16-18. Misschien toch weer Luuk!?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:09
    1. Ajax
    2. PSV
    3. Vitesse
    4. Feyenoord
    5. AZ
    6. Utrecht
    7. Heerenveen
    8. Heracles
    9. PEC
    10. Groningen
    11. Willem 2
    12. ADO
    13. Fortuna
    14. NAC
    15. Excelsior
    16. Emmen
    17. VVV
    18. De Graafschap
    Topscorer:
    Lozano
    Assists:
    Tadic
    Transferflop:
    Labyad
    Gelenkaarten pakker:
    Tagliafico
    Eerste ontslagen trainer:
    Ten Hag
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1067
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:10
    Haha gekkie. Al dat typwerk maar niemand die je serieus gaat nemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:32
    Ach heb vakantie, dus heb alle tijd! ;)
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:33
    Meeste assists: Tadic, dat geloof ik direct.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15295
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:17
    Een realistische voorspelling van Sil . i k ben oprecht verrast :)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:32
    Waarin ben je dan verrast? Ik denk dat dit gewoon gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15295
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:25
    Dat jij in staat bent realistisch te voorspellen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:33
    De eerste trainer die ontslagen wordt is Ten Hag? Het is eerder een wens van je dan de realiteit!
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20609
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:37
    Die Sil is niet wijs.... die zegt dat omdat ie niks met Ten Hag en Labyad heeft... die zei gisteren nog dat ie liever Cerny dan Tadic op de vleugel ziet spelen hahaha.... Labyad kan wel eens gaan verrassen....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:44
    Ik wil idd de Ajax-identiteit terug! Nu wordt Ajax een koopclub! Ajax onderscheiden zich juist altijd in dat ze met een jonge ploeg met veel zelfopgeleide spelers heel leuk aanvallend voetbal kon spelen. Nu spelen we net als bijna elke club. Behoudend als we voorstaan en met ervaring, omdat dat zogenaamd helpt....

    Maar Tadic is wel een goede speler ik denk namelijk ook dat hij de meeste assists gaat geven, maar ik zie liever spelers uit eigenjeugd dan een aankoop van 28...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:41
    Euh... nee met dat behoudende voetbal gaan we echt veel verliezen! Slaat bijv nergens op dat hij met 2 controleurs speelt! Dat is anti-Ajax. Hij durft geen Van de Beek erin te zetten, want is bang dat hij dan te aanvallend speelt. Aanval is de beste verdediging. Die 2 tegengoals zijn aan hem te danken. Standard kon tegen Ajax gewoon het spel maken en dat is voor mij een rede dat Ten Hag heel gauw weg moet!
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20609
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:48
    En al een tijd lang blijkt dat je met eigen jeugd alleen geen kampioen wordt.... en laat dat ook belangrijk zijn voor Ajax.... vanaf dag 1 zei jij al dat Ten Hag weg moest.... gewoon omdat je geilde op Keizer.... jij wil iedereen maar weghebben waar je niks mee hebt....
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:52
    Onder Frank stond ook veel eigenjeugd in de basis en zijn daarmee 4 keer kampioen geworden...
    Vind ik leuk
    Florian1987 +9147
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:57
    Met hoeveel punten werd Ajax onder de Boer kampioen en met hoeveel punten zijn de laatste 4 jaar PSV en Feyenoord kampioen geworden?

    Denk daar eens over na, voordat je komt met veel eigen jeugd :D
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:09
    Waarom zet iedereen Vitesse op 4? Ik ben zelf Vitessenaar, maar denk dat ze kwalitatief echt niet beter zijn als bv Utrecht en AZ. Daarnaast denk ik dat ze sws in de basis niet sterker zijn geworden, in de breedte wel. Maar jongens als Kashia, miazga, Mount en eerder al Rachica vervang je nirt zomaar. 1e 3 staan vast, en daarachter denk ik weer AZ.

    1. Ajax
    2. PSV
    3. Feyenoord
    4. AZ
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15295
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:18
    AZ is flink verzwakt.. Sluktsky en Linssen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:42
    Zoals gezegd altijd iets te veel vertrouwen in VITES!!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:48
    Verschil is dat ze nu wel een goede trainer hebben en die neemt veel spelers mee uit zijn netwerk.
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1067
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:09
    Ooooh Joey Singels...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:42
    Oooh díe!
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1067
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:43
    Leuk je te ontmoeten
    Vind ik leuk
    Quim__ +56
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    Van welke club is adrie poldervaart?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    Poeh eerst zien mensen !!! PSV heeft ook hele goede aankopen gedaan en Feijenoord mag niet worden onderschat. Feijenoord heeft geen groot budget, maar de spelers hebben tonen altijd een grote inzet. Wie ook kampioen wordt, zal geen kampioen van de mazzel worden. De Eredeivisie wordt weer lekker spannend en kwalitatief komt hij op een hoger niveau.

    Denk ik.
    Vind ik leuk
    Mo +11047
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:24
    Heb helemaal niets tegen Feyenoord maar met dit materiaal word je in geen 100 jaar kampioen, Feyenoord kan alvast uitgesloten worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:33
    Ik persoonlijk vind dat we op dit moment nog niet helemaal zeker kunnen zijn hoe de competitie gaat verlopen, in elk geval tot de winterstop. Feijenoord had 2 seizoenen geleden bewezen kampioen te kunnen worden met middelmatige spelers, m.u.v. Kuyt dus afwachten maar Mo.
    Vind ik leuk
    Mo +11047
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:35
    Toen zat alles mee en waren spelers als Toornstra Botthegin Jan Arie Vilhena en noem ze maar op in de vorm van hun leven, bovendien was El Ahmadi zeer belangrijk en die is nu weg. Feyenoord komt kwaliteit, en met name heel veel creativiteit, te kort om serieus mee te doen om de titel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:44
    Ik ga vanavond extra letten op hun spel tegen Trencin.
    Moet extra vermeld worden dat Feijenoord niet zo rijk is als Ajax en PSV hoor. Fijne dag nog en kijk uit met de storm.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    Deze vent heeft er meer kijk op dan de andere waarzeggers.
    Heracles 7e komt in de buurt.
    Zelf denk ik 5 of 6.
    Ajax kampioen is niet verrassend, maar wat Emmen betreft hoop ik echter dat hij er goed naast zit.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    En jong Ajax staat er niet tussen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:45
    Ha ha ha da's een scherpe.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:47
    Trouwens weet je hoe die Alblas is ? Goed, middelmaat of talent ?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:51
    Is altijd een beetje derde/vierde keeper geweest. Toen hij speelde bij Jong was hij niet heel geweldig. Is nog wel 23 en dat is voor een keeper jong dus kan nog groeien.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:54
    Waarom gaat Ajax toch niet investeren in goede keepers, ik begrijp het niet. Voorheen Menzo en toen kwam de onbekende Van der Sar en kijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:14
    Een gedegen oordeel kun je pas geven op 1 september. Dan is de transfermarkt gesloten en is duidelijk met welke selecties de competitie wordt doorgezet. Als PSV Guiterrez binnen haalt, slaan ze een hele goede slag. Dat Feyenoord 2e gaat worden boven PSV lijkt me niet realistisch. We zullen zien hoe het gaat lopen. Spannend zal het wel worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    El Cazador +5400
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:15
    Wanneer Ajax de poule fase van de CL niet bereikt gaat er nog veel veranderen. Ik verwacht dan een geheel ander elftal want Frenky de Jong, Hakim Ziyech, Matthijs de Ligt, Neres en Donny van Beek kunnen zomaar ineens verkocht zijn. De glazenbol is lastig omdat de transfer window nog open staat, al scheelt het wel dat de UK window dicht is.
    Ene Hirving word van zijn levensdagen geen topscoorder, want zonder te willen narren, ik vind die jongen zwaar over schat. Leuke voetballer maar geen super top.
    Vind ik leuk
    John040 +1924
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:23
    Dat komt omdat jij geen kijk op voetballen hebt. En topscoorder kan makkelijk als hij ook de penalty mag nemen.
    Vind ik leuk
    Leedz +5601
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:15
    Vind het raar dat bijna een ieder voor Bande kiest als transfer flop...

    De man heeft een zware blessure en moet lang revalideren dus zal dit seizoen hooguit de laatste 2 maanden van het seizoen kunnen meemaken... dus het is wel heel makkelijk scoren zo
    Vind ik leuk
    John040 +1924
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:21
    Ze voorspelden dat al voor hij geblesseerd raakte en ook toen hij gekocht werd lachte alle verslag gevers zich kapot dat Ajax zoveel betaalde incl. de trainers van Mechelen dat zegt genoeg
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:45
    Toch ook veel verhalen dat het een onbegrijpelijke aankoop is qua kwaliteiten. Maar goed. Orejuela & Kristensen ook twee aankopen waar alleen de tussenpersonen (financieel) wijzer zijn geworden.

    Omdat het een makkelijke keuze is, hoeft het nog geen foute te zijn ;)
    Vind ik leuk
    Leedz +5601
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:58
    Het heet glazen bol, dus er wordt vooruit gekeken op de zaken.. als je niet speelt door een blessure hoe kan je dan een flop zijn zonder evt te spelen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:05
    Hij gaat je in de 2 maanden die jij denkt dat hij gaat spelen nog negatief verrassen! ;-)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1412
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:16
    Haha, ik hou mijn Avatar van de regerend landskampioen PSV Eindhoven nog maar ffkens aan .. 😂
    Vind ik leuk
    RtdDub +10880
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:16
    Excelsior ontslaat geen trainers. Die lieten zelfs Groenendijk het seizoen afmaken ondanks dat ie zijn uiterste best deed om ze te laten degraderen.
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +115
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:17
    Psv scoort moeilijk
    Ajax met haantjes en ten Hag redt het weer niet
    Lachende derde Feyenoord of alsnog PSV zoals afgelopen seizoen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:20
    Laten we het dan maar op Feyenoord houden ⚽️⚽️
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:18
    We zullen het zien 😀😀😀dan moeten ze niet zo voetballen als afgelopen dinsdag maar ja aan het eind van de meet worden de prijzen uitgedeeld 🏆🏆🏆
    Vind ik leuk
    John040 +1924
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:19
    Ik denk dat veel voorspellers dit gezet hebben zonder rekening te houden met evt versterkingen bij PSV en dat er bij Ajax geen problemen zijn wie op de bank wie niet
    Vind ik leuk
    Speytuut +31
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:21
    1ajax
    2psv
    3vitesse
    4feyenoord
    5az

    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:31
    Dit lijkt mij het meest realistisch
    Vind ik leuk
    Speytuut +31
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:45
    denk het ook feyenoord gaat het nooit redden dit seizoen
    Vitesse en psv gaan voor plek 2 denk dan tog dat psv net wat meer punten binnen harkt
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24120
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:26
    Eind van de maand zinn de selecties pas compleet! Er kunnen bij alle teams nog spelers komen en gaan.
    Vind ik leuk
    Zazu +87
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:26
    1psv
    2feyenoord
    3vitesse
    4 fc utrecht
    5.ajax
    Vind ik leuk
    John040 +1924
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:27
    Kaarten pakket zonder twijfel Taglafiglo of hoe hij ook heet wat een overgewaardeerde linksback vorig slapen 16 wedstrijden mee gedaan 6 maal geel en 1 x geel rood en iedereen veel overtredingen ....hoezo goede back hahaha
    Vind ik leuk
    DEWEE +1997
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:29
    1, FC Emmen
    2. Fortuna Sittard
    3. Ajax

    4-18 al het overige
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:31
    “Eens sien hoe de kaarten daar geschud worden”. Welke dyslect heeft dit stuk geschreven?
    Vind ik leuk
    Dicky +18848
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:32
    Ik denk ook zoiets. Al kan Utrecht of AZ ook gewoon 4e worden.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18707
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:36
    De jaarlijkse bekende voorspellingen vliegen je weer om de oren. Wij Psv ers zijn het gewend. Sterker ik vind het wel best zo. Ajax de torenhoge favo en het provinciale Psv de underdog. Prima toch.
    Vind ik leuk
    phritzzz +1037
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:40
    Mijn glazen bol zegt dat het weer flink gaat rommelen in Amsterdam. De zoveelste ruzie in het technisch hart. Vóór de winterstop een nieuwe trainer. Dat, in combinatie met een machteloos bestuur zorgt ervoor dat Ajax voor het 5e seizoen op een rij, met op papier de beste selectie nèt naast de titel grijpt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:43
    Jouw glazen bol is waarschijnlijk van matglas.
    Vind ik leuk
    phritzzz +1037
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:01
    Nee dat is de rook die optrekt uit de achtergelaten puinhopen na de zoveelste gebluste binnenband in Abcoude Noord!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:12
    Jeez, wat heb jij veel fantasie.
    Vind ik leuk
    phritzzz +1037
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:42
    Daar is niet zoveel fantasie voor nodig hoor. Gewoon kijken hoe het de afgelopen 5 a 10 jaar gegaan is in Amsterdam :)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:41
    Waarom is Vitesse zo’n grote verrassing? Hebben toch de 4/5e begroting.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:54
    Ajax gaat het veld vol leggen met oude kranten want op papier zijn ze elk jaar de beste......
    Vind ik leuk
    JoeyC +1348
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:55
    Nog voor kerst zit Ajax op 6+ punten achterstand van de nummer 1 en zonder Ten Hag.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:57
    Als je een mop te vaak verteld gaan mensen er niet meer om lachen. Ik hoor al 4 jaar dezelfde mop.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:08
    Alles hangt af van het Championsleague bal. Ajax heeft beste papieren in handen om kampioen te worden mits ze Championsleague spelen. Indien Ajax verliest, zullen er een 3-4 spelers nog pleite gaan. PSV heeft denk ik spelers die eerder zullen blijven omdat ze minder exposure krijgen.
    Wat gaaf zou zijn is als Feyenoord echt een heel sterk collectief wordt en mee gaat doen om de Schaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:18
    Wordt Ajax met Blind en Tadic dan echt zoveel beter?
    Psv heeft niet veel kwaliteit verloren.
    Ten koste van wie gaat Blind spelen en waarom is Tadic ineens de vetlosser?
    Ik zie het nog niet zo.
    Blind vind ik zo wie zo zwaar overgewaardeerd. Te traag en zwak in de lucht.
    Hij gaat Tagliafico toch niet uit de basis houden lijkt me.
    Speelt Blind voor de verdediging dan zou dit ten joste moeten gaan van Frenkie de Jong. Dat zou carriere moord zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:59
    Kijken jullie maar lekker verder in die Glazen bol. De schaal blijft in Eindhoven!
    Vind ik leuk
    klick +735
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:03
    Zowel ajax en psv hebben mij nog niet kunne overtuigen. Sterke fases worden afgewisseld met hele zwakke
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:13
    3 Wedstrijden onderweg...
    Vind ik leuk
    klick +735
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:15
    Dat klopt. De hopelijk gaat het algehele niveau nog omhoog andera wordt het weer mickeymouse competitie helaas
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:23
    De enige 'gepaste' afstand op Ajax is een voorsprong, bij voorkeur een punt of 10!
    Vind ik leuk
    Jan1 +14
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:31
    Hoop toch echt niet dat zij kampioen worden, klef zootje
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:34
    Vind jij dat verstand van voetbal hebt?
    Of ben bevangen door het warme weer?
    Vind ik leuk
    Jan1 +14
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:21
    Jawel, dat lees je toch
    Vind ik leuk