Zelfvertrouwen van PSV-huurling aangetast: Deukje opgelopen

    Zelfvertrouwen van PSV-huurling aangetast: "Deukje opgelopen"

    donderdag 9 augustus 2018 om 11:08

    Zijn matige seizoen met Roda JC heeft het zelfvertrouwen van Hidde Jurjus bepaald geen goed gedaan. Dat vertelt de goalie in gesprek met de Gelderlander. De PSV-huurling degradeerde in mei met Roda uit de Eredivisie. Dit seizoen is Jurjus door zijn club bij De Graafschap gestald. 

    "Of mijn zelfvertrouwen bij Roda een deukje heeft opgelopen? Natuurlijk, ik heb in de slotfase van het seizoen drie dure fouten gemaakt en veel kritiek over me heen gehad. Zulke momenten blijven hangen bij het publiek en in de media, terwijl ik daarvoor genoeg goede wedstrijden heb gespeeld", vertelt de sluitpost.

    "Zo werkt het nu eenmaal in de voetballerij. Dat is vervelend, maar ik probeer er vooral van te leren en positief te blijven."

    Gelukkig is hij naar eigen zeggen goed in relativeren. "Ik zag deze week nog beelden van de ketsers van Loris Karius in de Champions League-finale, dat is een veel hoger podium dan de Eredivisie. Dan valt alle kritiek in mijn geval nog wel mee."

    Poll

    Kan Jurjus eerste PSV-doelman worden?

    (3150 stemmen)

    Plaats een reactie

    rjc71 +1376
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:17
    Zeker dure fouten.. Maar als prof moet je daar mee om kunnen gaan..
    Roda is niet gedegradeerd door alleen maar fouten van de keeper..
    Gelukkig slaan we nu een nieuwe en hopelijk gezondere weg in..
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:20
    De oorzaken liggen natuurlijk helemaal niet bij hem maar bij het beleid. Maar die 0-1 tegen Almere terwijl de 1-0 in de lucht hing helpt niet bepaald mee. Die opmerking over relativeren kan ik niet echt waarderen, voor ons als supporters is een degradatie toch stukken erger dan een verloren CL finale.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:25
    Toch Rodajc, moet hij wel relativeren, ook hij moet met zijn leven verder. Voor supporters is dit een ramp en zeker als je de overtuiging hebt dat het beleid van je club belabberd was. Mensen maken fouten en laten mensen, bestuurders, maar ook supporters nu allemaal mensen zijn. Ik heb nog nooit een voetbalclub gezien, of er van gehoord, waar zojuist een cavia tot voorzitter werd gekozen. Cavia’s maken namelijk geen fouten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:27
    Natuurlijk moet hij relativeren, anders zal hij nooit meer slagen. Maar blijf erbij dat deze uitspraak nogal pijnlijk is, hij merkt de gevolgen namelijk niet meer mee.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:33
    Ja, die kant bestaat ook natuurlijk. Vandaar de noodzaak tot relativeren. Ik ga meestal uit van gezamenlijke verantwoordelijkheid, die is meestal niet voor iedereen even zwaar toe te rekenen. Dat zie je terug in de salarisverschillen ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:33]
    Vind ik leuk
    rjc71 +1376
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:28
    Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:17
    Ja bedankt. Fijn dat je de degradatie relativeert door het te vergelijken met een CL finaleverlies Hidde, echt top dat je dat kan. Konden wij als supporters dat ook maar, ons doet het toch niet zoveel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:21
    Je doet nu alsof hij hoogstpersoonlijk verantwoordelijk is voor de degradatie. Dat lijkt me niet helemaal terecht..
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:25
    Dat zeg ik niet, ik houd hem verantwoordelijk voor deze uitspraken. En de 0-1 tegen Almere kwam wel degelijk volledig door hem. De diepere oorzaken van de degradatie heeft hij natuurlijk niets mee van doen maar dat zal ik ook nooit beweren.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1329
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:28
    Ehhhh, en de rest vd ploeg was niet verantwoordelijk toen ??. Als ze er gewoon een of twee ingeschopt hadden of verdedigend sterker hadden gestaan dan was de uitslag ook anders geweest.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:31
    Voor de 0-1 was niemand anders verantwoordelijk nee. Natuurlijk had deze wedstrijd gewoon gewonnen moeten worden, maar een nacompetitie komt aan op details en hier was hij 100% verantwoordelijk voor.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1329
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:32
    Klopt maar over de spitsen die bij 0-0 het netje niet konden vinden hoor je niemand.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:37
    Tja dat is het lot van een keeper.
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:50
    Hoeveel kansen zijn er verpest in diezelfde wedstrijd door je voorhoede?
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:53
    Te veel.
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:55
    Daarom, het is het collectief dat faalt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:05
    De goal die tot degradatie leidde kwam door hem, in dit geval blijf ik erbij. Het gaat om details in de nacompetitie en dit detail had grote gevolgen en was híj verantwoordelijk voor.
    Vind ik leuk
    Wally g +463
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:03
    Ja dat is misschien zo maar ook hij is een mens , en mensen maken fouten tja als er in het veld een fout word gemaakt word dat hopelijk door de andere spelers opgevangen . Maar bij een keeper is dat vaak niet meer dat een mede speler de fout weer goed maakt !
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:33
    Dat hij een fout maakt wordt ook vergeven, kan gebeuren. Dat hij spreekt over relativeren terwijl hij er geen gevolgen meer van ondervindt neem ik hem wel kwalijk.
    Vind ik leuk
    Wally g +463
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:34
    Dat snap ik maar maar zulke mensen lopen er bij elke club zat van rond . En eerlijk gezegd denk ik dat je als je zelf in die positie zat het niks anders was geweest ! Tuurlijk ik geef mijn baan ook niet zo maar op maar als er een ander bedrijf komt en biet betere omstandigheden dan zal k er ook over nadenken en denk ook over stag gaan !
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:51
    Natuurlijk zou ik dan zelf ook vertrekken, daar gaat het hier niet om. Het gaat puur om zijn reactie terwijl hij al weg is, hij had zich wat nederiger moeten opstellen naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Wally g +463
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:06
    Ja dat hebben wij ook vaker gehad ....
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8674
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:44
    Misschien eerst eens zorgen dat je zelf scoort, zo'n rosheuvel...... Ai ai ai
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:01
    Nogmaals de oorzaken liggen niet bij hem, de directe aanleiding wel. Rosheuvel speelde na die misser overigens prima wedstrijden voor ons en in die wedstrijden scoorden we ook veel.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10880
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:26
    Volgens mij vergelijkt hij alleen maar de kritiek die hij kreeg bij Roda met wat Karius over zich heen kreeg en dat dat "wel mee viel" in vergelijking.

    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:29
    In dat geval lees ik het verkeerd, maar ik lees het alsof de kritiek bij Roda van minder belang is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:14
    Dat staat nergens, zegt meer over jou dat jij het zo leest.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:37
    De laatste alinea laat wel degelijk ruimte voor interpretatie, en ik interpreteer het zo.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:19
    Er staat toch gewoon dat op een hoger podium de kritiek nog veel groter is. Dus dat de kritiek die hij over zich heen krijgt beter te verwerken is dan voor bijvoorbeeld Karius. Lijkt mij dat daar weinig ruimte voor interpretatie is.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:36
    Nee zo staat het er niet. Er staat dat de CL finale een hoger podium is, er staat niet dat daardoor de kritiek groter is. Hij zegt dat de kritiek wel meevalt door het mindere podium. Dat kan je opvatten als meevallen in hoeveelheid of meevallen in hoe belangrijk het is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:07
    Als het ene podium minder is dan is het andere toch groter? Wat wil dit nu zeggen hoor ik je denken? Nou dit wil zeggen dat de kritiek en aandacht op de CL en Karius veel groter is en dat in vergelijking daar mee de kritiek op hem te relativeren valt. Het gaat toch duidelijk om de hoeveelheid, Hidde heeft het nergens over de waarde of het belang van kritiek. En hij gebruikt Karius als voorbeeld omdat die zo’n beetje de hele wereld over zich heen heeft gehad. Snap niet zo goed hoe je dit op een andere manier kan lezen of interpreteren...
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:58
    Ik blijf erbij.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11367
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:32
    Zeker geen handige uitspraak, maar zeker dit jaar is degradatie toch niet het eind van de wereld? Veel leuker gaat de eerste divisie niet worden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:35
    Wat mij betreft maakt de promotie van Fortuna het nog een stukje erger haha, erg pijnlijk.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:18
    No way dat hij eerste doelman van psv wordt.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5346
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:28
    Mochten we je in de playoffs tegenkomen mag je het wel weer goedmaken Hidde
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8674
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:45
    Wij spelen geen play offs, oja wel. Voor Europees 😜😜😜
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11455
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:28
    Weet je hoe het ook werkt in de voetballerij, je zegt eerst dat je nog wel een jaar verhuurd wil worden aan Roda JC, daarna degradeert de club mede door jouw blunders en vervolgens verlaat je Roda JC en ga je lekker ergens anders naar toe.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147764
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:29
    Deze jongen kan wel keepen maar heeft 1 probleem : het is geen echt voetbaldier en bovendien is ie veel te intelligent voor een keeper.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8674
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:46
    Dat heb je mooi verwoord Stratum!!!
    Vind ik leuk
    Spekholz +172
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:30
    Nogmaals bedankt voor je dure fouten. Lag enkel niet alleen aan jou, maar de blunders die je maakte hielp Roda niet bepaald vooruit.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26788
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:37
    55 % die ja hebben gestemd zijn voor ajax 😂

    De karius van de lage landen.

    Gewoon lekker bij de graafschap blijven
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:47
    Hij had gewoon nooit naar Eindhoven moeten vertrekken. Hij wist toen dat het een aantal wedstrijden Jong PSV ging worden, maar daar wordt je niet beter van. Hij deed het toen al niet zo goed. Hij is stil blijven staan in zijn ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    jos.drity +18
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:59
    Dit is vaak het probleem met dat soort spelers.
    Ze zijn medeverantwoordelijk voor een groot gedeelte aan de degradatie door de blunders die met name Jurjus op cruciale momenten maakte.
    Maar het interesseer ze niet zo heel veel want ze spelen op gegeven moment toch voor een andere club.
    En de club die gedegradeerd is kan kijken hoe ze terug keren in de eredivisie.
    Nou weet ik ook wel dat dit heel normaal is in de huidige tijd en dat spelers komen en gaan, maar het blijft redelijk irritant voor de supporters en de club.
    maar goed in de vorm waarin Jurjus vorig seizoen verkeerd met name in de slotfase is hij geen meerwaarde voor welke club dan ook.
    ik wens Jurjus en de graafschap een goed seizoen wie weet komen we Hidde nog tegen in playoffs.

    de groeten
    Vind ik leuk
    Maxxx +45
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:03
    Ik hoop dat hij de Graafschap in de Eredivisie houdt! Je kunt het Hidde, zet 'm op
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:09
    Jurjus is een goede doelman maar komt tekort voor de top 3. Voor clubs als Utrecht, Vitesse en AZ zou het een uitstekende keeper zijn.
    Vind ik leuk
    remakil +4906
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:10
    Ach, je wordt verhuurd... ze degraderen mede door jouw schuld... en dan sta je het seizoen er op gewoon weer elders onder de lat. Boeie...
    Vind ik leuk
    PecZwolle +179
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:43
    Ik denk ook dat Jurjus beter andere woorden had kunnen kiezen. Begrijp de frustratie van de Roda fans wel, alleen, Jurjus moet verder en je zal als voetballer nu eenmaal moeten beschikken over relativeringsvermogen. Kun je dit niet kan je beter stoppen. Hoop op een spoedige terugkeer van Roda en een goed seizoen gewenst!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:36
    Keeper van niks, heeft et verkeerde vak gekozen.......
    Vind ik leuk
    Johnnie +288
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:13
    Het meest kwalijke aan deze zaak vind ik nog, dat hidde volledig de mist in gaat zodra er wat druk bij een wedstrijd komt kijken. Vraag die ik me dan stel is: ben je dan wel geschikt om profvoetballer te zijn? Bij hidde heb ik daar mijn twijfels bij, zeker als je hem nu, maanden later, nog hoort zeggen dat zijn zelfvertrouwen niet denderend is.
    Vind ik leuk
    FCKip +510
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:52
    Champions League finale verliezen is toch net iets anders dan degraderen Hidde. Dus verwacht niet dat ze in Kerkrade op de banken gaan als ze je weer zien keepen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zelfvertrouwen van PSV-huurling aangetast: "Deukje opgelopen"