'Brands dicht bij grote Everton-slag; in totaal drie Barça-spelers naar Engeland'

    'Brands dicht bij grote Everton-slag; in totaal drie Barça-spelers naar Engeland'

    donderdag 9 augustus 2018 om 12:50

    Everton is dicht bij het aantrekken van André Gomes en Yerry Mina. Beide spelers van FC Barcelona worden momenteel medisch gekeurd, maar een definitief akkoord ligt er nog niet.

    Dat wordt in Spanje gemeld door Mundo Deportivo en in Engeland door Sky Sports. Beide media verwachten niet dat een transfer nog in het water valt. Gomes en Mina worden momenteel medisch gekeurd in een ziekenhuis in Barcelona. Ondertussen is director of football Marcel Brands bezig om met Barcelona de puntjes op de i te zetten.

    Als het Brands lukt om Mina te contracteren, dan troeft hij Manchester United af. The Red Devils zagen in de reservespeler van Barcelona een ideale centrale verdediger. United lijkt nu voor Diego Godin van Atlético Madrid te gaan.

    Brands haalde eerder al linksback Lucas Digne weg uit Barcelona. Gomes en Mina hadden in Spanje geen zicht meer op speelminuten. Mina staat pas sinds januari onder contract bij Barcelona. De Colombiaanse stopper maakte met zijn land indruk op het WK in Rusland. Gomes werd in 2016 voor miljoenen overgenomen van Valencia. 

    Mis geen enkele deal op deadline day in Engeland in ons liveblog! 

    Poll

    Passen Mina en Gomes bij Everton?

    (1513 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 9 augustus 2018 om 12:51
    Hadden wij bij Feyenoord Brands maar.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2252
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:54
    Van Geel moet nog bijkomen van de grote gok Sinistra (ofzo). Dat was wel zweten om een speler te halen buiten een eredivisie verleden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:57
    Ze zagen dat Ajax een paar colombianen had gehaald dus moesten zij er ook een halen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20664
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:07
    En Ajax zag dat bij Psv ook een colombiaan rondliep.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13334
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:22
    Hey Vertonghen ben jij dat?
    Vind ik leuk
    De Haan +263
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:45
    Ik had die Mina ook graag zien komen naar ajax. Naast de ligt . Blind naar voren en de jong verkopen of ruilen voor mina+10k. Jong gaat toch wel weg. Goede slag voor everton denk ik

    Miljoen bedoel ik dus ipv k ... goedemorgen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    base +2190
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:48
    10k dat is niet veel.
    Vind ik leuk
    De Haan +263
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:49
    Nee maar Mina zal iets van 35 moeten kosten dus +10k. Denk de jong ook zoiets 45 a 50 k zal moeten kosten als om tafel gaan. Van mij mag het een onsje meer zijn uiteraard :)
    Vind ik leuk
    base +2190
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:01
    10k is 10000 dat weet je toch ?
    Vind ik leuk
    De Haan +263
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:10
    Uiteraard gelukkig zit er een leger aan messcherpe reageerders die me corrigeren:)
    Vind ik leuk
    Ajaciedje +41
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:19
    50 k kan zelfs fortuna sittard betalen
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1148
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:49
    10k shiiiit
    Vind ik leuk
    kerel +1958
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:59
    Dan kan ik hem wel kopen zelfs
    Vind ik leuk
    b-wared +13
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:26
    Gomes is ook een prima speler voor Ajax. Als ik het middenveld aanvallend zie denk ik.. Poeh dat gaat techniek verrekt goed. Verdedigend denk ik.. Er lopen er 4 vrij op het middenveld. Tegen Luik ook weer overduidijk. Gomes is op dat gebied verdedigend wel sterker dan bv de Jong en volgens mij ook Schone
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10780
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:17
    Wat een sneu ventje moet jij zijn, heb je al eens een natte vinger gehaald? Of praat je in het echte leven niet met echte mensen.
    Vind ik leuk
    thierryer +1440
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:22
    van Geel moet het doen met beperkte middelen. Maar erg creatief is hij idd niet!
    Vind ik leuk
    Blindsy +10989
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:02
    Hadden wij bij Feyenoord het budget van Brands maar...
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1275
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:09
    En dan? Brands kan ook niks zonder geld..
    Vind ik leuk
    Blindsy +10989
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:23
    Precies. En iedereen schijnt te vergeten dat Feyenoord vorig jaar reeds flink in de selectie heeft geinvesteerd met het aantrekken van oa Larsson, Haps, St Juste, Amrabat. Een groot deel hiervan is jong en talentvol, en moet juist dít seizoen stappen gaan maken.
    En dan te bedenken dat je daarnaast nog een WK-ganger als Tapia gewoon op de tribune hebt zitten.
    Tel daar talenten als Bijlow, Kokcu, Wehrmann en Vente bij op, en dat we pas dit jaar een compleet seizoen van een -hopelijk fit blijvende- Van Persie kunnen gaan genieten, en ik begrijp prima waarom er op dit moment niet veel in de spelersgroep is geinvesteerd. Het is nu eenmaal niet en-en bij Feyenoord. Het is en-of.
    En dus nu geld in 2 nieuwe trainingscomplexen stoppen, en de lening van de Vrienden voor een deel aflossen. Kijken we volgend seizoen wel weer of de spelersgroep een nieuwe impuls nodig heeft. (Doe ik alvast een voorzetje geven: een creatieve, scorende middenvelder als opvolger van Van Persie!).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32082
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:18
    En het budget van Everton....
    Vind ik leuk
    mcmodd +23514
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:24
    Maar dan toch ook het budget van Everton, niet?
    Vind ik leuk
    RtdDub +12800
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:29

    Makkelijk shoppen met zoveel poen in je zak en dan 3 bij barca overbodige spelers ophalen vind ik nou niet echt getuigen van meesterschap.
    Ze mogen Brands houden bij Everton zolang ze die £150 miljoen aan tv-geld overmaken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26107
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:01
    Brands heeft ook een aardig zakcentje om uit te geven in tegenstelling tot van Geel.
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1256
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:52
    Zouden goede spelers zijn voor Everton!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:53
    Dat zijn de eerste 2, nog 4 te gaan.
    Vind ik leuk
    davidben +5058
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:16
    Ze hadden Digne en Richarlison al gehaald.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:35
    Ja, maar ik doel op de 6 spelers die gisteren werden gemeld dat Everton die nog wilde hebben. 2 daarvan zijn er nu.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    davidben +5058
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:41
    Denk dat Brands wel klaar is nu. Alles is dubbel bezet. Laatste uurtjes 4 aankopen lijkt me een fabeltje als je de selectie bekijkt. Prima zo!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:44]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:43
    Denk het ook hoor, reageerde gewoon op het gerucht. Denk dat Everton er op vooruit is gegaan.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8888
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:53
    Die Brands is goed bezig.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +7908
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:11
    Laat Brands maar schuiven, die weet wel wat ie doet. Ook een goed netwerk.
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:53
    Brands gaat dus alle afdankertjes van Barcelona halen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:00
    Lijkt me best een goed plan
    Vind ik leuk
    Il Gordo +7908
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:12
    Lijkt mij ook ja.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20664
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:10
    En Weder Bremen haalt een afdankertje van Everton wat je punt ?
    Vind ik leuk
    Blac-ca +379
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:34
    Hahahhahahah dat is n hele goede hahahahha....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +7908
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:12
    En dus?
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:13
    Niks, gewoon een constatering
    Vind ik leuk
    Il Gordo +7908
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:16
    :)
    Vind ik leuk
    Nigelinho +45
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:55
    vgm wilde hij naar barca maar werd alleen everton concreet
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:58
    Hoop voor Brands dat dit een suc6 gaat worden, maar vrees dat het weer niet gaat lukken bij de blauw hemden.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +7908
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:13
    Ach, met deze aankopen heb ik er wel vertrouwen in. Daarnaast zijn ze wat ballast (Rooney, Klaassen) kwijt.

    Eigenlijk hebben ze nog een goeie spits nodig. Die hebben ze niet gehaald toch? Tosun vond ik niet overtuigen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:02
    Het kan 2 kanten opgaan, is alleen afwachten hoe het team gaat draaien. De aankopen die tijdens Koeman werden gedaan zagen er hoopvol uit. Toen kreeg hij blessures en liep het team niet.... rest weten we.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:04
    Zo zie je maar weer hoe beperkt de connecties van Brands zijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91194
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:06
    Allemaal versterking. Je zou liegen als je nee zou zeggen!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +7908
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:16
    Ik vraag me dat af. Volgens mij heeft hij een prima netwerk. Heeft ie bij AZ (Romero, Moreno, dichtbij Guardado) en PSV (Lozano, andere Romero, Moreno, Mauro, Arias) ook laten zien.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91194
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:06
    The director of football Brands doet aardig werk.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:15
    Nu was Everton al de tweede club van Liverpool. Nu ook nog het tweede elftal van Barcelona.

    Let op: die eindigen op de tweede plek dit jaar :-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23514
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:30
    Dan kan Everton zich toch in twee landen manifesteren;-))
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:20
    Brands is erg slagvaardig (bezig) bij Everton. Het is te hopen voor hem dat deze aankopen wel succesvol worden want Everton heeft wat miskopen gedaan de afgelopen jaren. En dat laatste is nog veel meer van toepassing op FC Barcelona. Maar dat is niet zo erg.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:28
    Knap stukje van Brands als het definitief was. Ik weet niet meer wie er afgelopen week zo overtuigd was van Man Utd, maar zo zie je maar dat er toch echt meer is dan alleen een grote naam hebben als club.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23514
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:31
    Alle clubs die nog wat geld onder hun vloerkleedje hebben zijn in Engeland vandaag druk met transfers. Daar is eigenlijk altijd wel een club bezig met spelersovergangen.
    Vind ik leuk
    ElMauronee +102
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:02
    Brands is goed bezig, Everton gaat voor champions league spelen dit jaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:14
    Eerst maar eens proberen in de top 6 te eindigen voor het eerst sinds 2013/2014, dat zou al een hele knappe prestatie zijn van Silva. Top four en dus CL-voetbal is nog altijd ver weg, ondanks deze aankopen en forse uitgaven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    ElMauronee +102
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:24
    Met al deze aankopen schat ik alleen Manchester United, Manchester City en Liverpool hoger in, Zie Everton wel meedoen on plek 4 met Tottenham en Arsenal. Chelsea zie ik helemaal niks worden dit seizoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:26
    Ik denk dat het nog wel eens vies kan tegenvallen vanuit het perspectief van Everton en dat ook zevende nog helemaal geen zekerheid is, top four gaat hem niet worden, top 6 is erg onwaarschijnlijk, maar misschien nog wel haalbaar als alles goed in elkaar valt aankomend seizoen.

    We moeten ook niet doen alsof de vastgelegde spelers als Digne, Bernard en Richarlison world-beaters zijn, die zouden bij de huidige top 6 een bijrolletje vervullen en verder zal er nog altijd geregeld middelmaat als Coleman, Jagielka, Walcott, Sigurdsson, Gueye en Tosun op het veld staan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 14:38]
    Vind ik leuk
    ElMauronee +102
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:38
    Je hebt elk jaar een verassing en ik denk dat Everton dat gaat worden dit jaar. Verder kan ik me wel vinden in je punten alleen mijn gevoel zegt wat anders. Maarja mijn gevoel zegt dat mn clubje Twente ook niet gaat promoveren.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:58
    Dat kan natuurlijk, maar je schrijft Chelsea min of meer af en verwacht van Everton iets vrij unieks, namelijk dat ze Champions League gaan spelen, terwijl Chelsea met spelers als Azpilicueta, Rudiger, Alonso, Jorginho, Kanté, Fabregas, Kovacic, Willian, Hazard etc. nog altijd echt een veel betere selectie heeft dan Everton.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    ElMauronee +102
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:03
    Mee eens. Vergeet niet dat de top 7 clubs ook betere spelers hadden dan leicester.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:07
    Ja zeker en het was in augustus 2015 toch ook extreem onwaarschijnlijk dat Leicester kampioen zou worden? In wat mindere mate lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat Everton in 2019 Champions League voetbal speelt, maar helemaal uitsluiten, kunnen we dat ook niet, het is immers voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:23
    beide spelers zijn te goed voor everton
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:53
    Brands is goed bezig. Prima spelers voor Everton.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Brands dicht bij grote Everton-slag; in totaal drie Barça-spelers naar Engeland'