Eurosport: verrassende gesprekken met Ronald de Boer over hoofdtrainerschap

    Eurosport: verrassende gesprekken met Ronald de Boer over hoofdtrainerschap

    Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 13:47do 09-08-2018 om 13:47

    Een opvallend bericht van het Noorse Eurosport: de topclub Rosenborg zag in Ronald de Boer een nieuwe hoofdtrainer. Er zouden zelfs gesprekken hebben plaatsgevonden, maar dat wordt door de club ontkend.

    De Nederlander Rini Coolen werd onlangs aangesteld als interim-trainer bij Rosenborg. De Boer zou hem volgens de informatie van Eurosport op moeten volgen, maar voorzitter Ivar Koteng benadrukt dat Coolen ook komend seizoen hoofdtrainer is en dat er van de komst van De Boer geen sprake is. De Boer was nog nooit eerder hoofdtrainer van een profclub.

    "We hebben met niemand gesproken", vertelt Koteng aan Eurosport. Het nieuws komt een paar dagen nadat bekend werd dat De Boer terugkeert bij Ajax als jeugdtrainer. "Tijdens de opbouw van de seizoensvoorbereiding, de eerste zes weken, fungeer ik als een soort assistent-trainer", legde De Boer uit aan Voetbal International.

    "Zo heb ik dat deze week al een keer bij Onder 19 aan de zijde van John Heitinga gedaan. Zodra de jongens conditioneel klaar zijn voor intensieve individuele trainingen, ga ik me meer daarop richten."

    Plaats een reactie

    donderdag 9 augustus 2018 om 13:52
    Denk dat ze Frank bedoelen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:54
    Lijkt mij ook...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:16
    Die staat binnen 6 weken weer buiten met een zak geld 🤣🤣
    Vind ik leuk
    2cents +57869
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:53
    Het lijkt erop dat hier sprake is van een persoonsverwisseling. Ronald de Boer is geen hoofdtrainer en wordt dat ook niet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:14
    Met wie is hij verwisseld dan, want zijn zijn broer was het dan wel maar die doet ook zijn uiterste best om het nooit meer te worden....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    2cents +57869
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:22
    Ronald Koeman...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:15
    Dan had dit stuk over Ronald Waterreus moeten gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:40
    Het gaat over Ronald McDonald!!!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:54
    Ronald? Frank toch zeker!
    Vind ik leuk
    HJR +8355
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:56
    Ben benieuwd naar de altijd zulke positieve reacties op analysten zoals De Boer, Perez, Bruggink. En of er nu eens niet gewezen wordt naar de clubs waar deze mannen hebben gespeeld. (zie topic over Bruggink)
    Vind ik leuk
    mcmodd +24360
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:27
    Dat telt ineens echt niet meer als ze het moeten uitleggen aan de jeugd van tegenwoordig. Daar zijn echt andere vaardigheden vereist. Meestal zie ik die vaardigheden niet bij voetbalanalisten. Ze weten nauwelijks goed te analyseren en dat is precies een van de basisvaardigheden die je wel moet beheersen als hoofdtrainer en -coach. Dan komt de didactiek om de hoek, hoe breng ik het over? Het is geen kwestie van eigen ervaringen alleen, het is gebruik maken van de eigenschappen van de jongens zelf, die juist nog niet die ervaringen hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:15
    Groot nieuws: Ajax helpt Frank de Boer met het schrappen van zijn lijstje". Frank kan stoppen met het wegstrepen van al die clubs die hem graag willen hebben maar die niet goed genoeg voor hem zijn Binnerkort gaat hij aan de slag bij A ax . Matennaaier Blind en vd IJkonijn helpen zijn carierre uit het slob. Hij mag de f jes trainen. Met perspectief op meer .....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    Muscles +971
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:27
    Tweeling stories, fairy tales?
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1404
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:51
    Gaan Ronald,
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1880