'Everton vindt op valreep nieuwe werkgever voor verbannen Nederlander'

    'Everton vindt op valreep nieuwe werkgever voor verbannen Nederlander'

    donderdag 9 augustus 2018 om 14:35

    De kans is groot dat Cuco Martina donderdag vertrekt bij Everton. The Toffees zijn op zoek naar een club voor de 28-jarige verdediger - en lijkt die te hebben gevonden.

    Middlesbrough wordt waarschijnlijk de nieuwe werkgever van Martina, zo melden Engelse media. De oud-speler van RBC, RKC Waalwijk, FC Twente en Southampton speelt tot het einde van het seizoen op huurbasis in het Championship. Everton en Middlesbrough hebben de deal nog niet bevestigd.

    Vorige week bleek dat Martina geen onderdeel meer is van de Everton-selectie. Hij werd net als Ashley Williams, Kevin Mirallas en Nikola Vlasic verbannen naar de beloften. Williams en Mirallas hebben inmiddels een nieuwe club gevonden.

    Martina speelde afgelopen seizoen nog 21 competitiewedstrijden voor Everton. Hij kan op beide backposities uit de voeten, maar daar heeft manager Marco Silva voldoende keus: Jonjoe Kenny, Leighton Baines, Seamus Coleman en Lucas Digne zijn de rechts- en linksbacks dit seizoen.

    Mis geen enkele deal op deadline day in Engeland in ons liveblog! 

    Plaats een reactie

    KOudman +334
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:42
    Prima club voor hem. Vaste basisplaats en spelen om promotie naar de Premier League.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:49
    Die man heeft als matige voetballer echt een godsvermogen verdient daar in Engeland. Mag Koeman op z'n blote knieen bedanken :)
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:54
    Zo matig is hij niet. Als hij meedeed toch meestal voldoende en best een gewaardeerde kracht binnen de selectie voor Southampton Everton geweest. Nu is Middlesborough waarschijnlijk wel iets meer zijn niveau waar hij hopelijk belangrijk kan zijn bij een prachtige club en wieweet wel kan meestrijden om promotie.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:50
    Zo matig is hij niet, anders speelt hij daar inderdaad niet. Maar zonder Koeman was hij niet verder gekomen dan een Utreg, Heerenveen, een rare Oost-Europese club of... zoals nu Middlesborough. Gewoon steenharde mazzel gehad dat Koeman het zo in hem zag zitten. Geeft niets, prachtige carriere op deze manier natuurlijk. Alleen maar mooi voor hem!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:55
    Nee dat klopt, maar hij heeft de uitzonderlijke kans die hij heeft gekregen wel met beide handen aangepakt, toch respect voor hoor. Deze jongen heeft nou écht het maximale uit zijn carrière gehaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:59
    Zeker, ook de potten dat hij meedeed draaide hij soepel mee. Zeker respect daarvoor. En natuurlijk bakken met geld :p Salaris zal daar wel wat anders zijn dan bij een Nederlandse subtopper.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8555
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:11
    Prima voetballer hoor!
    Vind ik leuk
    Thobar +3717
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:24
    Bij Everton speelde maar één matige Nederlandse speler en die heette niet Cuco
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:10
    is dit geen materiaal voor Feyenoord? RB plaats is een achilleshiel daar
    Vind ik leuk
    Splintair +1610
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:14
    Achilleshiel? Zo zie ik dat niet. St Juste lijkt daar heel goed uit de voeten te kunnen. En als Nieuwkoop fit is voldoet hij ook ruimschoots
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:43
    Feyenoord kan beter een nieuwe CV halen, op dit moment vrij zwak tegen Trencin
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:50
    Fantastisch hoe Martina echt het maximale uit zijn carrière haalt met zijn beperkte kwaliteiten. Laten we eerlijk zijn, hij heeft niet het niveau van een Everton en heeft zijn loopbaan voor een groot deel aan Koeman te danken. Maar leeft wel een jongensdroom in de UK.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Everton vindt op valreep nieuwe werkgever voor verbannen Nederlander'