Fulham gaf 145 miljoen uit aan nieuwe spelers; middenvelder komt voor 33 miljoen

    Fulham gaf 145 miljoen uit aan nieuwe spelers; middenvelder komt voor 33 miljoen

    Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 23:57do 09-08-2018 om 23:57

    Fulham heeft met de komst van middenvelder Andre-Frank Zambo Anguissa de transferuitgaven over de 145 miljoen euro getild. De Kameroense international komt voor een bedrag van naar verluidt 33 miljoen euro over van het Franse Olympique Marseille.

    Fulham en Marseille melden niets over een transferbedrag, maar Engelse media weten dat het om dertig miljoen pond gaat. Daardoor heeft de promovendus maar liefst 145 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers. 

    "Ik ben blij dat ik voor Fulham heb getekend", laat Anguissa weten via de officiële kanalen. "Dit is een nieuw hoofdstuk in mijn carrière, eentje waar ik erg naar uitkijk. Ik hoop dat ik mijn kwaliteiten tentoon kan stellen. Ik hou van een uitdaging en verzeker dat ik mijn best zal doen voor het team, de club en de supporters."

    Anguissa is de twaalfde zomerversterking van Fulham. De club wist eerder Jean Michael Seri, Aleksandar Mitrovic, Alfie Mawson, Fabri, Maxime Le Marchand en Joe Bryan te contracteren. André Schürrle, Calum Chambers, Timothy Fosu-Mensah, Sergio Rico en Luciano Vietto kwamen op huurbasis.

    Plaats een reactie

    AjaxSnake +641
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:01
    Wordt weer een mooi seizoen volgens mij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:02
    Is hij DJ?
    Vind ik leuk
    Niels92 +30219
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:02
    145 miljoen euro aan spelers, dat is maar 20 miljoen minder dan de begroting van Ajax en PSV samen :)

    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:06
    145 miljoen dat is ongeveer het dubbele van wat de eredivisie in deze transferperiode uitgeeft, en dat voor een club die net gepromoveerd is....
    ....
    Vind ik leuk
    Rodajc +15688
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:09
    En nu nog er een team van zien te maken, het belang daarvan wordt maar even opzij geschoven.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12002
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:11
    12 nieuwe spelers, pfff... zware taak voor de coach daar om er een geolied team van te maken.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:13
    Daarom moet er een competitie komen met de beste 8 clubs van Nederland en België. Die wedstrijden zorgen voor meer spanning brengen meer op internationaal. Wedstrijden zoals Anderlecht tegen Ajax kunnen ze zelfs buiten Nederland waarderen. En het niveau gaat omhoog. Je denkt toch niet dat een jong talent beter wordt door te spelen tegen Emmen?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:16
    Op zich wel een gaaf idee natuurlijk, maar het gaat ten kosten van veel mooie Nederlandse clubs dus zal ik er altijd op tegen blijven.

    Heerrenveen strijden tegen degradatie? Nooit meer NEC in de topdivisie? Clubs als Helmond die naar het 4e niveau verdwijenen? Nee bedankt, doe mij maar de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:22
    Nee nee.. je behoudt een eredivisie.. de winnaar promoveert naar de benl divisie.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:23
    En dat is dus precies het probleem...
    Die beneleague houd ik wel voor FIFA.... Misschien met België een gezamenlijk bekertje houden met 2 playoffpoules van 4 clubs in de halve finale?


    Of kwart dat de nrs 1 en 2 doorgaan
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 00:23]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:08
    Een eredivisie zonder Ajax PSV Feyenoord ?
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:06
    Droom verder, de rest van de wereld zal niet ineens interesse hebben in twee samengevoegde Mickey Mouse competities. Het is klaar voor Nederlandse clubs in Europa. Deze financiële achterstand zal eerder groter worden dan kleiner.
    Vind ik leuk
    Harmmm +91
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:07
    Ben ook fel voor een samengevoegde competitie. Vandaag weer een bevestiging gehad hoe we er werkelijk voor staan. Helaas vrees ik dat een dergelijke competitie er nooit gaat komen omdat (zie klachten hierboven) dit voor veel (mindere) clubs het einde op de hoogste divisie zal betekenen. Maar wat mij betreft is dit de enige redding van het NLse voetbal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 01:08]
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1276
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:31
    Wat geven wij ongelelofelijk veel uit als Aja. Kijk naar fullham een net gepromoveerde ploeg, zij geven meer dan 100 mil meer uit dan wij!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 00:31]
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7863
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:41
    Ja dat is voornamelijk die tv pot. Anders lig je er daar sowieso uit binnen no time. Die hebben ook allemaal een spits lopen van 25 mio plus.
    Als je die bedragen niet spendeert vind je nog geen trainer of niks.
    Vind ik leuk
    Stom +354
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:53
    Tsja. Leuk dat Ajax eerder deze week "een van de financieel meest gezonde clubs van Europa" genoemd werd maar als een promovendus in Engeland al weer met dit soort bedragen kan smijten dan heb je daar inderdaad weinig aan...
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7863
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:38
    Dus ook een club als OM houdt spelers niet bij dergelijke bedragen. Geeft te denken in Nederland.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    vrijdag 10 augustus 2018 om 00:53
    En dan zijn er nog nederlanders die het raar vinden dat "we" van clubs als osiek rosenburg of trencin op de kloten krijgen......
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:53
    Europees is nog te aanvaarden. Maar als we al gaan verliezen van plaatselijke voetbalverenigingen uit Rozenburg :P
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:03
    Ach ja als de clubs in de PL elk jaar tussen de 150 en 200 miljoen aan tv gelden krijgen kun je ook veel uitgeven
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 01:03]
    Vind ik leuk
    Spekholz +534
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:09
    Leuke spelers, maar niet direct toppers voor de PL. Zal een lastig seizoen worden voor ze.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:30
    Waanzinnig. Wie kijkt er nou in hemelsnaam naar Fullham?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:25
    Fulham is bezig met de uitbreiding van het stadion van 25.700 naar 29.600 plaatsen, omdat het altijd vol zit. Dit werk moet in de zomer van 2019 beginnen.

    De club is de oudste (opgericht in 1879) club uit Londen die in de PL heeft gespeeld/speelt.
    Vind ik leuk
    Spekholz +534
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:43
    Ben vorig jaar daar geweest, is wel een schitterend ouderwets stadion. Liep zelfs gewoon door het uitvak heen naar het vak waar ik zat, wist niet wat me overkwam. Werden toen overklast door Nottingham met De Vries op doel.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:51
    Voor een club die 140 miljoen aan transfers uittrekt is dat wel een klein stadium lijkt mij. Heb je al eens gekeken naar het aantal bekers dat Fulham ooit heeft gewonnen?

    Dat Londonaren voor zo'n club naar het stadium gaan, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar dat Nederlanders zo'n club zouden gaan volgen geheel niet.

    Ajax is alle opzichten een gigant tov van Fulman, behalve financieel dan. Ik blijf dat meer dan vreemd vinden.

    Vind ik leuk
    Stom +354
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:57
    Het blijft wel een beetje sneu natuurlijk, niet alleen daar maar ook in de Eredivisie. Als dank voor het afdwingen van promotie dumpen we de meeste spelers om betere aan te trekken!

    Da's nog eens een straf. De hele bank mag oprotten en een paar basisspelers mogen op de bank komen zitten achter nieuw gehaalde basisspelers. Misschien toch gewoon een foutje maken in de verdediging zodat de club net niet promoveert ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:10
    Ook in Engeland gaat het wel eens mis, maar het grootste deel van de clubs die in private handen zijn gekomen hebben eigenaren die ook echt iets willen neerzetten. En vaak ook echt het kapitaal hebben om dat te gaan doen.

    In tegenstelling tot de diverse vijfderangs wannabe's die in Nederland beloven te investeren in de club, maar als het er op aankomt geen cent te makken hebben, criminelen of luchtfietsers van de bovencategorie blijken te zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:13
    Best indrukwekkend wat Fulham heeft gehaald. Ik vind het een geweldige club. Een familieclub met één van de mooiste stadions ter wereld. Prachtige ligging. Goed publiek.
    Hoop dat ze met deze selectie in de middenmoot kunnen eindigen.
    Sowieso hebben ze goudhaantje Sessegnon nog. Ben benieuwd naar zijn verrichten in de Premier League.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:02
    "Ik ben blij dat ik voor Fulham heb getekend",

    Je vergeet er bij te vertellen dat het al je hele leven een droom is om daar te spelen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2398
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:06
    Fulham terug waar het hoort, in de middenmoot, mijn voorspelling.
    Vind ik leuk
    Luka123 +101
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:44
    Nou als ze nou nog niet in de middenmoot eindigen weet ik het ook niet meer...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws