Update: Excelsior heeft Omarsson binnen: IJslandse spits tekent voor drie jaar

Update: Excelsior heeft Omarsson binnen: IJslandse spits tekent voor drie jaar

Gepubliceerd: zaterdag 11 augustus 2018 om 18:25za 11-08-2018 om 18:25

Excelsior lijkt in de zoektocht naar een nieuwe spits beet te hebben. De club heeft met IFK Göteborg een akkoord bereikt over de transfer van Elias Omarsson.

Dat bevestigt de Zweedse club vrijdag. Excelsior en Göteborg zijn eruit, maar Omarsson moet wel nog een akkoord bereiken met de Kralingers. Dat lijkt een kwestie van tijd. In het meest gunstige geval kan de spits debuteren tegen Feyenoord, de wedstrijd die volgend weekend in De Kuip wordt gespeeld. 

Excelsior zocht bijna de hele zomer naar een spits die de naar PEC Zwolle vertrokken Mike van Duinen op moest volgen. De club vond die niet, waardoor waarschijnlijk routinier Anouar Hadouir de spitspositie in gaat vullen tegen Fortuna Sittard (zaterdag). Volgens RTV Rijnmond heeft Omarsson nog geen akkoord bereikt met Excelsior, maar Göteborg is stellig en zegt dat de spits definitief naar Kralingen verkast. 

Technisch directeur Mats Gren van Göteberg: "Zoals veel anderen heeft ook Elias de ambitie om naar Europa te verhuizen. Toen wij de kans kregen om Sargon Abraham en Robin Söder te halen (aanwinsten, red.), was het mogelijk om Elias te laten gaan. We danken een loyale teamgenoot en wensen hem succes in zijn carrière."

Excelsior meldt dat er een akkoord is bereikt met Göteborg, maar dat de deal nog niet rond is. Algemeen directeur Ferry de Haan hoopt zaterdag een klap op de transfer te geven.

Omarsson blijkt erg trefzeker, want dit seizoen was hij in twaalf wedstrijden maar liefst acht keer trefzeker voor Göteborg. Eerder speelde hij voor het Noorse Valerengen en Keflavik in zijn thuisland.

Update 11/8, 18.25 uur: Excelsior heeft de komst van Elias Omarsson via de officiële kanalen bevestigd. De 23-jarige IJslandse spits tekent een contract voor drie seizoenen, met een optie voor nog een jaar. Ómarsson meldt zich zaterdagavond al in Rotterdam, waar hij de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard zal bijwonen. Maandag volgt de medische keuring, waarna hij zal aansluiten bij de selectie in aanloop naar het treffen met Feyenoord.

Plaats een reactie

Cheat Codes +7667
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:30
Eerste uitgegeven transfersom voor Excelsior ooit? Kan me niet voorstellen dat de club hem gratis laat gaan met zulke geweldige cijfers.

Overigens: sinds wanneer is Zweden geen Europa???
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 17:33]
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:38
Sinds dat de tovenaar gestopt is bij het Zweedse elftal
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:39
Ik wilde het net zeggen haha, volgens mij heeft die technische directeur nooit op een wereldkaart gekeken. Laatste keer dat ik keek hoorde Zweden gewoon hij Europa.
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:49
Nee, voor die gast van Telstar hebben ze ook een som betaald. Vraag niet hoeveel ;)
Vind ik leuk
Cootje I +341
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:35
Vorig seizoen is voor Caanepael ook een transfersom betaald. En ik meen aantal seizoenen geleden ook voor Elbers.
Vind ik leuk
Schaar +1524
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:29
Zweden is toch een provincie in Zlatanland.
Vind ik leuk
Neth +67
vrijdag 10 augustus 2018 om 21:27
Volgens mij was Elbers in 2015 de eerste transfer in de geschiedenis waar Excelsior voor betaalde...
Vind ik leuk
Cheat Codes +7667
zondag 12 augustus 2018 om 04:10
Thanks!
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:31
Kan net zo goed excelsior maassluis zijn. Zie nergens excelsior rotterdam
Vind ik leuk
Il Gordo +18541
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:50
Ja. Klopt. Of Excelsior Pernis. Haha. Grapje.
Vind ik leuk
mexicano +791
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:37
Even voor de duidelijkheid; Excelsior heeft nog geen akkoord
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3712
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:47
Ben benieuwd
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:48
Haha die op de foto heten allebei Serneke
Vind ik leuk
MaxFR010 +1488
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:21
Dat is de sponsor...
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
vrijdag 10 augustus 2018 om 21:38
Joh...
Vind ik leuk
Herendivisie +1949
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:04
Toivonen 2.0 ?
Vind ik leuk
Tweey +2106
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:10
Club heeft twee versterkingen gehaald. Deze moet opkrassen. Dan ga je naar Nederland en waarschijnlijk maak je er ook nog 20.
Vind ik leuk
Spekholz +538
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:11
Mooi dat die naar Europa wil verhuizen. Schijnbaar hoort Zweden daar niet bij..
Vind ik leuk
Sil95 +12036
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:19
Hij doet mij een beetje denken aan die Lasse Nilsson van Heerenveen.. Mocht deze spits ook dat niveau hebben dan heeft Excelsior een prima speler binnengehaald. Ben erg benieuwd hoe Excelsior komend seizoen gaat presteren , er hebben vele wisselingen plaatsgevonden.
Vind ik leuk
Robby G +1434
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:36
Prima cijfers..
Vind ik leuk
De Joker +195
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:43
De rust bewaren en op het laatst van de transfermarkt toeslaan dat is meestal de kracht van Excelsior. Het geraamte staat komende weken wordt dit aangevuld en gaan we weer voor de 6e keer achterelkaar in de eredivisie voetballen
Vind ik leuk
Rrr +6
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:11
Zo is het pap
Vind ik leuk
Martinnat +992
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:27
Dat doen jullie wel goed , kunnen andere clubs voorbeeld aan nemen
Vind ik leuk
ruite083 +179
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:29
Bij Excelsior bewaren ze altijd de rust, kunnen veel zgn top clubs een voorbeeld aan nemen.
Vind ik leuk
Mr. O +1624
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
Ik heb zo’n gevoel dat deze speler een mini-sensatie gaat worden. Er is elk seizoen wel een club, waar ineens een spits veel goals gaat maken, terwijl niemand het aan zag komen. Reden? Het afglijden van het niveau van de eredivisie.
We gaan het zien.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
Was dat niks voor fc twente?
Vind ik leuk
De Joker +195
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:11
Twente speelt volgens mij in de keuken kampioen divisie. Deze jongen gaat voor meer.
Vind ik leuk
Shelbourne +5971
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56
Lijkt me een prima versterking, een jonge speler uit Scandinavië die het goed doet en zelfs international is. Excelsior heeft weer een leuke ploeg met hun bescheiden budget.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:57]
Vind ik leuk
FS046 +0
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:59
Speelt zaterdag dus niet tegen Fortuna?
Vind ik leuk
Blowsabum +14
vrijdag 10 augustus 2018 om 20:05
Naar ik begrepen heb niet schijnt nog niet helemaal rond te zijn. S6 morgen, maar de 3 punten blijven op woudestein😉
Vind ik leuk
sphynx +1041
vrijdag 10 augustus 2018 om 21:12
weet nog wel een goede spits, ene mance ;)

https://www.transfermarkt.nl/antonio-mance/profil/spieler/225591

Vind ik leuk
FCG1971 +4741
zaterdag 11 augustus 2018 om 19:27
Prima cijfers. Er wordt veel gescout in Scandinavië. Knap dat Excelsior deze spits dan aan kan trekken.
Vind ik leuk
buddha +10895
zaterdag 11 augustus 2018 om 20:03
hoppaaaaaaaa wij gaan Europa in ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws