Update: Excelsior heeft Omarsson binnen: IJslandse spits tekent voor drie jaar

    Update: Excelsior heeft Omarsson binnen: IJslandse spits tekent voor drie jaar

    zaterdag 11 augustus 2018 om 18:25

    Excelsior lijkt in de zoektocht naar een nieuwe spits beet te hebben. De club heeft met IFK Göteborg een akkoord bereikt over de transfer van Elias Omarsson.

    Dat bevestigt de Zweedse club vrijdag. Excelsior en Göteborg zijn eruit, maar Omarsson moet wel nog een akkoord bereiken met de Kralingers. Dat lijkt een kwestie van tijd. In het meest gunstige geval kan de spits debuteren tegen Feyenoord, de wedstrijd die volgend weekend in De Kuip wordt gespeeld. 

    Excelsior zocht bijna de hele zomer naar een spits die de naar PEC Zwolle vertrokken Mike van Duinen op moest volgen. De club vond die niet, waardoor waarschijnlijk routinier Anouar Hadouir de spitspositie in gaat vullen tegen Fortuna Sittard (zaterdag). Volgens RTV Rijnmond heeft Omarsson nog geen akkoord bereikt met Excelsior, maar Göteborg is stellig en zegt dat de spits definitief naar Kralingen verkast. 

    Technisch directeur Mats Gren van Göteberg: "Zoals veel anderen heeft ook Elias de ambitie om naar Europa te verhuizen. Toen wij de kans kregen om Sargon Abraham en Robin Söder te halen (aanwinsten, red.), was het mogelijk om Elias te laten gaan. We danken een loyale teamgenoot en wensen hem succes in zijn carrière."

    Excelsior meldt dat er een akkoord is bereikt met Göteborg, maar dat de deal nog niet rond is. Algemeen directeur Ferry de Haan hoopt zaterdag een klap op de transfer te geven.

    Omarsson blijkt erg trefzeker, want dit seizoen was hij in twaalf wedstrijden maar liefst acht keer trefzeker voor Göteborg. Eerder speelde hij voor het Noorse Valerengen en Keflavik in zijn thuisland.

    Update 11/8, 18.25 uur: Excelsior heeft de komst van Elias Omarsson via de officiële kanalen bevestigd. De 23-jarige IJslandse spits tekent een contract voor drie seizoenen, met een optie voor nog een jaar. Ómarsson meldt zich zaterdagavond al in Rotterdam, waar hij de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard zal bijwonen. Maandag volgt de medische keuring, waarna hij zal aansluiten bij de selectie in aanloop naar het treffen met Feyenoord.

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +8195
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:30
    Eerste uitgegeven transfersom voor Excelsior ooit? Kan me niet voorstellen dat de club hem gratis laat gaan met zulke geweldige cijfers.

    Overigens: sinds wanneer is Zweden geen Europa???
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 17:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:38
    Sinds dat de tovenaar gestopt is bij het Zweedse elftal
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:39
    Ik wilde het net zeggen haha, volgens mij heeft die technische directeur nooit op een wereldkaart gekeken. Laatste keer dat ik keek hoorde Zweden gewoon hij Europa.
    Vind ik leuk
    13 +13068
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:39
    Ik weet niet meer voor wie, maar ik dacht gelezen te hebben dat het meest wat Excelsior ooit voor een speler betaalde een kwart miljoen was.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:41
    Meen je dat? Oke, meende dat ze nog nooit een transfersom hadden uitgegeven.
    Vind ik leuk
    Bdog +5477
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:56
    Volgens bronnen voetbalt deze jongen als een krant, en die pikken ze op Woudenstijn doorgaans gratis op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:58
    Kranten worden zeldzaam, dus uitzonderlijk talent. ;) ;)
    Vind ik leuk
    Bdog +5477
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:02
    Als het maar droog blijft!
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10813
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:09
    Uit de oud papier container doelde hij op, denk ik.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:37
    Was voor Van Duinen volgens mij
    Vind ik leuk
    13 +13068
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:41
    Die kwam transfervrij.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7279
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:43
    Ah ok. Daar hebben ze dus aardig op verdiend!
    Vind ik leuk
    13 +13068
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:55
    Aan de andere kant zijn er ook erg veel spelers die Excelsior transfervrij verlaten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:46
    Hij bedoelt buiten Scandinavië in rest van West-Europa. 8 goals in 12 wedstrijden is goed moyenne.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:49
    Nee, voor die gast van Telstar hebben ze ook een som betaald. Vraag niet hoeveel ;)
    Vind ik leuk
    Cootje I +256
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:35
    Vorig seizoen is voor Caanepael ook een transfersom betaald. En ik meen aantal seizoenen geleden ook voor Elbers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 21:07
    Idd. En hij staat nu in de basis. Jerdy Schouten. Osman bij Heracles ook.

    Leuk voor ze.
    Vind ik leuk
    Schaar +1488
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:29
    Zweden is toch een provincie in Zlatanland.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15712
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:42
    Is dat waar het dorpje Ajax ligt?
    Vind ik leuk
    Ron777 +75
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:52
    Ik heb gekeken bij ifk gothenburg daar staat elias heeft de ambitie om vooruit te komen in Europa net als vele andere spelers
    Vind ik leuk
    Neth +68
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:27
    Volgens mij was Elbers in 2015 de eerste transfer in de geschiedenis waar Excelsior voor betaalde...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zondag 12 augustus 2018 om 04:10
    Thanks!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:31
    Kan net zo goed excelsior maassluis zijn. Zie nergens excelsior rotterdam
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:50
    Ja. Klopt. Of Excelsior Pernis. Haha. Grapje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:33
    Wie kent deze jongen al? Ik niet.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:51
    Geen flauw idee. Maar dat heb ik met alle Scandinaviërs die in de Eredivisie komen ballen ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:55
    Okay, we zijn ook geen Johan Boskamp.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:56
    ;). ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:05
    Blij met deze gast in de eredivisie! Leuke vervanging voor Van Duin. Dit was een groot talent van IJsland waardoor het land hem als parel voor de toekomst zagen. Jongen kan zowel in de spits als op de buitenpositie uit de voeten. Heeft alleen een kleine terugval gehad waardoor hij zijn talent nog niet volledig heeft kunnen laten zien. Vorig jaar wel weer opgestaan en laten zien wat hij kan.
    Vind ik leuk
    mexicano +692
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:37
    Even voor de duidelijkheid; Excelsior heeft nog geen akkoord
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1554
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:47
    Ben benieuwd
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1678
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:48
    Haha die op de foto heten allebei Serneke
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:56
    Scherp! ;)
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +935
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:21
    Dat is de sponsor...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1678
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:38
    Joh...
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1546
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:04
    Toivonen 2.0 ?
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:10
    Club heeft twee versterkingen gehaald. Deze moet opkrassen. Dan ga je naar Nederland en waarschijnlijk maak je er ook nog 20.
    Vind ik leuk
    Spekholz +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:11
    Mooi dat die naar Europa wil verhuizen. Schijnbaar hoort Zweden daar niet bij..
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:19
    Hij doet mij een beetje denken aan die Lasse Nilsson van Heerenveen.. Mocht deze spits ook dat niveau hebben dan heeft Excelsior een prima speler binnengehaald. Ben erg benieuwd hoe Excelsior komend seizoen gaat presteren , er hebben vele wisselingen plaatsgevonden.
    Vind ik leuk
    Robby G +1301
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:36
    Prima cijfers..
    Vind ik leuk
    De Joker +194
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:43
    De rust bewaren en op het laatst van de transfermarkt toeslaan dat is meestal de kracht van Excelsior. Het geraamte staat komende weken wordt dit aangevuld en gaan we weer voor de 6e keer achterelkaar in de eredivisie voetballen
    Vind ik leuk
    Rrr +2
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:11
    Zo is het pap
    Vind ik leuk
    Martinnat +945
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:27
    Dat doen jullie wel goed , kunnen andere clubs voorbeeld aan nemen
    Vind ik leuk
    ruite083 +136
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:29
    Bij Excelsior bewaren ze altijd de rust, kunnen veel zgn top clubs een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1018
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
    Ik heb zo’n gevoel dat deze speler een mini-sensatie gaat worden. Er is elk seizoen wel een club, waar ineens een spits veel goals gaat maken, terwijl niemand het aan zag komen. Reden? Het afglijden van het niveau van de eredivisie.
    We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
    Was dat niks voor fc twente?
    Vind ik leuk
    De Joker +194
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:11
    Twente speelt volgens mij in de keuken kampioen divisie. Deze jongen gaat voor meer.
    Vind ik leuk
    Ron777 +75
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:18
    Kijk op YouTube staat een filmpje van 10 minuten als hij het zelfde doet bij excelsior in 34 wedstrijden dan zijn ze hem volgend jaar alweer kwijt met een grote transfer vandaar 3 jaar met optie voor nog 1 jaar
    Vind ik leuk
    Blowsabum +14
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:55
    Net het filmpje zitten kijken, als het echt rond gaat komen heeft Excelsior er een prima speler bij. Nu hopen dat(mits het rond komt) hij weinig aanpassingsproblemen kent, over het algemeen hebben Scandinavische mensen weinig tot geen aanpassingsproblemen. Al met al heeft excelsior wederom een selectie die zich moet kunnen handhaven(Zeg ik met een Excelsior bril op)
    Doet ferry en wouter toch wel netjes op naar 6 jaar eredivisie
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4413
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:59
    Eigenlijk zouden ze bij een club als NAC de Haan en Gudde moeten binnenhalen. NAC heeft toch een stuk meer mogelijkheden, die twee zouden van NAC een club voor het linkerrijtje kunnen maken.
    Vind ik leuk
    Blowsabum +14
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:02
    Ben blij dat ze beide nog op woudestein zijn te bewonderen. Doen beide echt waanzinnig werk. Kom er al 35 jaar heb de club zien groeien en dat is eigenlijk sinds Albert de Jong de voorzitter werd en die groei zet zich gestaag door dankzij Ferry en Wouter.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4413
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:27
    Ik moet zeggen dat wel bewondering heb hoe Excelsior met bescheiden het zo goed doet. Het is ergens wel een onmogelijk verhaal, een nationale topclub en een traditieclub die normaliter in de Eredivisie speelt als buren en toch zo goed doen.

    En dan niet met gekke constructies, maar gewoon prima spelers. Jongens uit die in de eerste divisie uitblinken, of bij een subtopper op de bank zitten of jongens die naar het buitenland zijn gegaan en toch weer terugwillen. Elke keer weer een prima elftal. Logisch beleid ook, maar dat is tegenwoordig voldoende op bovenmatig te presteren.

    Voor jullie natuurlijk uitstekend dat die twee het zo goed doen natuurlijk. Anderzijds, Excelsior blijft een club met beperkingen wat misschien ook de charme is. Maar als ik zie wat een idioot beleid er wordt gevoerd bij menig ander Eredivise ploeg denk ik dat die twee beter een naar een club gaan met meer mogelijkheden. Als ze Excelsior elk seizoen redelijk eenvoudig uit de degradatie zorgen houden dan zouden zij bij een grotere club misschien ook wel meer eruit halen. Wat ik zeg, een NAC zou wellicht met intelligenter beleid minimaal middenmoter kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    De Joker +194
    maandag 13 augustus 2018 om 18:18
    Overigens moet ik nog zien of Mitchel bij jullie kan aarden en de tijd krijgt. Zoals ik de selectie van jullie tegen Excelsior in Zundert en gisteren bij AZ zag spelen,dan denk ik dat het voor jullie , ook al hebben jullie veel meer te besteden ,het moeilijk gaan krijgen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4413
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56
    Lijkt me een prima versterking, een jonge speler uit Scandinavië die het goed doet en zelfs international is. Excelsior heeft weer een leuke ploeg met hun bescheiden budget.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:57]
    Vind ik leuk
    FS046 +0
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:59
    Speelt zaterdag dus niet tegen Fortuna?
    Vind ik leuk
    Blowsabum +14
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:05
    Naar ik begrepen heb niet schijnt nog niet helemaal rond te zijn. S6 morgen, maar de 3 punten blijven op woudestein😉
    Vind ik leuk
    sphynx +1082
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:12
    weet nog wel een goede spits, ene mance ;)

    https://www.transfermarkt.nl/antonio-mance/profil/spieler/225591

    Vind ik leuk
    Ron777 +75
    zaterdag 11 augustus 2018 om 01:05
    Ja zal niet zo veel kosten aangezien de begroting maar 2 miljoen is en excelsior 7 miljoen dus volgende week weer leuk want dan speelt excelsior tegen feyenoord moet dus ook 3 punten zijn voor excelsior
    Vind ik leuk
    sphynx +1082
    zaterdag 11 augustus 2018 om 09:38
    scorebordjournalistiek van het hoogste nivo
    Vind ik leuk
    Ron777 +75
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:23
    Misschien dat die spits mance iets voor feyenoord is net zo die toornstra denkt dat feyenoord barcelona is met terugkomen van 4-0 achterstand van mij mag dat en graag ook voor de punten
    Vind ik leuk
    sphynx +1082
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:36
    5-0 donderdag
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    zaterdag 11 augustus 2018 om 19:27
    Prima cijfers. Er wordt veel gescout in Scandinavië. Knap dat Excelsior deze spits dan aan kan trekken.
    Vind ik leuk
    buddha +8730
    zaterdag 11 augustus 2018 om 20:03
    hoppaaaaaaaa wij gaan Europa in ;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Excelsior heeft Omarsson binnen: IJslandse spits tekent voor drie jaar