Barcelona benoemt vier aanvoerders: Sergi Roberto nieuwe naam op het lijstje

    Barcelona benoemt vier aanvoerders: Sergi Roberto nieuwe naam op het lijstje

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 22:15vr 10-08-2018 om 22:15

    FC Barcelona heeft vrijdagmiddag zijn vier aanvoerders voor het nieuwe seizoen bekendgemaakt. Lionel Messi neemt de karakteristieke rood-gele band over van Andrés Iniesta, maakt de club bekend via de officiële kanalen.

    Messi droeg de aanvoerdersband voor het eerst in 2015 en was sindsdien vice-aanvoerder achter Iniesta. De 34-jarige Spanjaard heeft deze zomer echter besloten om zijn geliefde Barcelona na zestien jaar in te ruilen voor het Japanse Vissel Kobe. Sergio Busquets is de nieuwe vice-aanvoerder in Camp Nou. De dertigjarige controleur was, net als Messi, in 2015 voor het eerst aanvoerder van de Catalanen en behoorde sindsdien al tot het vaste clubje met captains.

    Datzelfde geldt voor Gerard Piqué, die dit seizoen de nummer drie is in de lijst. Sergi Roberto komt nieuw binnen op de vierde plek. De middenvelder annex rechtsback maakte in 2011 zijn debuut voor de hoofdmacht en vervangt Javier Mascherano op het lijstje met aanvoerders. De Argentijnse routinier maakte halverwege het vorige seizoen een transfer naar het Chinese Hebei Fortune.

    Poll

    Is Messi een goede keuze als aanvoerder?

    (788 stemmen)

    Plaats een reactie

    Johnny Cash +6759
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:19
    Meer dan terecht !
    Vind ik leuk
    Dezeun +5146
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:24
    Vind je
    Geweldige voetballer maar niet iemand die voorop gaat in de strijd
    Vind ik leuk
    Adje80 +9025
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:41
    Maar wel de man waarvan iedereen alles aan zal nemen
    Vind ik leuk
    Dezeun +5146
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:47
    Zolang er gepresteerd word wel ja
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1061
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:17
    Ik zou dan inderdaad eerder voor Suarez kiezen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:47
    Inderdaad. Dat hebben we met Argentinië wel gezien.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:20
    Geen gekke dingen , messi lijkt me logisch ook. Leuk voor sergi roberto , had altijd het 12de man gevoel bij hem maar laatste 2 jaar heeft hij zich echt ontwikkeld tot een hele goede stabiele rechtsback die ook makkelijk het middenveld in dribbelt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27592
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:21
    Logisch rijtje. Allemaal zelf opgeleid.
    Vind ik leuk
    Chucky +767
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:24
    Net als bij onze godenzonen...
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1061
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:22
    Ik zal wel in de minderheid zijn als ik dit zeg, maar ik vraag me toch echt af of Messi de juiste persoon is. Als voetballer is hij van absolute wereldklasse, vraag me alleen af of dit als aanvoerder ook het geval is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:26
    Dat beeld dat mensen over hem hebben dat die niet leidt etc klopt niet. Met hem in de veld voelen zijn medespelers zich ook echt meer op zijn gemak. Hij coacht veel meer in het veld dan dat mensen denken. Vaak geeft die aan van je moet die ruimtes ingaan of probeer die bal zo te geven enzovoort
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:30
    Heb zin in el clasico 💪
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:38
    Laat staan de el classico, zondag al de supercup! Ik verheug me al enorm daarvoor. Eindelijk begint de seizoen ook weer echt
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:50
    De Supercup is toch woensdag?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:54
    Nee zondag
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 23:54]
    Vind ik leuk
    AZistheclub +2422
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:11
    Woensdag de Europese Real - Atletico.
    Zondag de Spaanse Sevilla - Barca idd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 03:41
    De berichten onder mij zeggen het al, maar de spaanse supercup is idd zondag. Barca heeft de cl niet gewonnen dus geen normale supercup voor hun:(
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27592
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:52
    Bij Barca is hij veel bepalender dan bij Argentinie. Bij Barca is het niet meer dan logisch dat Messi de band van Iniesta heeft overgenomen. Bij Argentinie wil het niet vlotten met Messi.
    Vind ik leuk
    Brankovic +637
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:00
    Bovendien kan je het ook van de andere kant bekijken. Je voelt je niet echt aanvoerder als Messi ook in het veld loopt, ze zullen toch vooral naar hem kijken en naar hem luisteren. Kan je hem beter ook de band geven, anders heeft die nul waarde.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:23
    Vind het jammer dat Alba niet in de rijtje staat. Ook van hoe hij is buiten het veld, want hij laat zijn nieuwe collegas echt snel thuis voelen. Steunt iedereen zoveel mogelijk en geeft hun echt een goed gevoel over hun spel. Alba moest echt hierin
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +916
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:27
    Dan zou Rakitic er ook in kunnen, spreekt 5/6 talen en iedereen zegt dat hij altijd goed ontvangt en goed met hem kunnen praten
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:28
    Alleen speelt Alba al veel langer bij Barca en is die altijd al een echte leider geweest. Ook laat alba meer van zich horen in het veld dan Rakitic
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5619
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:29
    Alba is de grootste achterbakse klootzak op de Europese velden. Kaarten aannaaien, schwalbes, bah bah.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:36
    Oo je bedoelt dat om een kaart vragen dat letterlijk elke andere team op de wereld doet? Laten we hem als zondebok gebruiken. Schwalbes maken? Je laat blijken alsof die het elke wedstrijd doet, maar totaal niet het geval. Bewijst ook maar weer in hoeverre je naar alba kijkt
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5619
    zaterdag 11 augustus 2018 om 02:22
    Voor jullie is dat normaal ja. Zegt weer voldoende
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 03:41
    Lees je mijn bericht?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:23
    Is geen leider imo. Zou em eerder aan busquets of pique geven
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:25
    Buquets is de grootste matennaaier op de Spaanse velden
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:28
    Ze doen maar wat daar, wat heb je nou aan vier aanvoerders? Wie heeft er ooit 4 aanvoerders bekend gemaakt?
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 01:14
    Iedere club heeft vier aanvoerders. Zo heeft uit mijn hoofd Real Ramos, Marcelo, Modric en Kroos als aanvoerders terwijl Ajax de Ligt, Shöne, Tadic en Blind als de vier aanvoerders heeft. Dan heb je bij Manchester United dus Valencia, Pogba, Matiç en Lingard/Herrera. Bij Bayern Neuer, Boateng, Müller en Robben. Feyenoord is werkelijk de enige ploeg waar ik de spelers uit mijn hoofd ken waar het niet heel duidelijk is. Volgens mij is het daar van Persie, Clasie, Vilhena en Berghuis/van der Heijden.

    Als je eerste aanvoerder niet verder kan heb je de tweede aanvoerder, kan je tweede aanvoerder niet verder heb je de derde aanvoerder etc. In het geval van een blessure/schorsing van alle vier de aanvoerders stemmen de spelers op de vijfde aanvoerder en zijn vice-aanvoerder.

    Bij Barcelona heb je dus Messi, Busquets, Pique en Roberto als aanvoerders en als deze 4 niet verder kunnen stemmen ze op een vijfde en zesde aanvoerder. In het geval Barcelona zullen dat waarschijnlijk Alba en Vidal zijn.

    Nu zijn er mensen die Suárez als aanvoerder willen. Die gozer is niet zeker van een basisplaat. Coutinho honderd procent op links. Dan heb je dus Messi, Dembélé, Munir en Malcom waar Suárez het tegen op moet nemen. Van Messi verliest hij het. Dus of Messi wordt Valse nummer 9 of rechtsbuiten. Waarschijnlijk die eerste dus heeft Suárez de strijd al verloren. Dembélé speelt waarschijnlijk op rechts. Malcom en Munir kunnen op de flanken en Coutinho zal linksbuiten zijn. Ze gaan dit seizoen zeer waarschijnlijk terug naar 4-3-3 dus heeft Suárez maar een hoop: dat Coutinho in plaats van Rakitić wordt opgesteld in het midden veld. Dembélé wordt dan linksbuiten, Messi rechtsbuiten en Suárez dan spits. Zie dat niet gebeuren. Suárez speelt alleen als Valverde 4-4-2 blijft spelen.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7044
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:36
    Ik had Suarez op 2 gezet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:36
    Had toch graag Rakitić op z’n minst in dit lijstje teruggezien. Hele onderschatte schakel op het middenveld van Barcelona en Kroatië en ook een echte leider die verantwoordelijkheid neemt als dat nodig is. Ongelovelijke motor las ergens dat die 72 wedstrijden in een seizoen had gespeeld, op z’n minst een geschiktere aanvoerder dan Roberto ookal komt die uit eigen jeugd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 22:37]
    Vind ik leuk
    Raak +221
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:44
    Wacht maar tot Frenkie komt.
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1269
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:09
    Eindelijk".
    Vind ik leuk
    Spekholz +531
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:50
    Logische keuze, bij Barça is hij wel een echte leider!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws