Peterson verandert rugnummer: 'Fans met oude rugnummer krijgen nieuw shirt van me'

Peterson verandert rugnummer: 'Fans met oude rugnummer krijgen nieuw shirt van me'

Gepubliceerd: woensdag 15 augustus 2018 om 22:17wo 15-08-2018 om 22:17

Hij maakte zaterdag met rugnummer achttien een weergaloze goal in de seizoensopening tegen Ajax, maar de rest van het seizoen speelt Kristoffer Peterson met een ander rugnummer. De 23-jarige buitenspeler speelt de rest van de wedstrijden met rugnummer 7.

Peterson vertelt dat zijn voorkeur is ontstaan uit een cadeau dat hij ooit van twee vrienden kreeg. "Zij waren op vakantie in Portugal en kochten daar voor mij een shirt van Cristiano Ronaldo, met rugnummer 7. Sindsdien was ik fan van hem als speler. Ik was geen fan van Manchester United, maar alles van Cristiano Ronaldo hing vanaf toen op mijn kamer", vertelt hij op de website van Heracles Almelo.

Peterson heeft veel geduld moeten hebben voor hij zijn favoriete nummer mocht dragen. Tot dit seizoen kwam het er niet van. "Zelfs niet in de jeugd. Nu de kans zich voordeed om hier bij Heracles Almelo met dat nummer te spelen, heb ik overlegd met de club en hebben we het gelukkig kunnen doorvoeren. Het is altijd een droom geweest om met rugnummer 7 te spelen. Voetballen met je favoriete rugnummer maakt het spelletje gewoon nóg leuker dan het al is."

En als er supporters zijn die al een shirt hebben gekocht met het 'oude' rugnummer 18? "Zij kunnen contact opnemen met mij of met de club. Dan zorg ik ervoor dat ze van mij een nieuw shirt met rugnummer 7 krijgen."

Poll

Gaat Heracles in het linkerrijtje eindigen?

(3952 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 15 augustus 2018 om 22:24
zij gaan 7e plek halen ;-)
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 23:28
Doen we het voor :)
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 00:20
Boven feyenoord?
Vind ik leuk
lol123 +356
woensdag 15 augustus 2018 om 22:25
Respect!
Vind ik leuk
|Ajax| +1285
woensdag 15 augustus 2018 om 22:26
18, 7 wat is het verschil?
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 22:29
11
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 22:30
Bij ajax hebben de rugnummers anders tot ophef geleid volgens vp
Vind ik leuk
De Liefhebber +11117
donderdag 16 augustus 2018 om 10:32
En VP heeft altijd gelijk.......
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 22:30
11
Vind ik leuk
|Ajax| +1285
woensdag 15 augustus 2018 om 22:39
Het verschil tussen een shirt met het rugnummer 7 en een shirt met het rugnummer 18 is 11? Ik wist niet dat een getal een shirt kon veranderen!
Vind ik leuk
Cappie +7648
woensdag 15 augustus 2018 om 22:43
Twijfel ik toch of je het begrijpt of niet. :p
Vind ik leuk
|Ajax| +1285
woensdag 15 augustus 2018 om 22:50
Ik begrijp het heel goed 👍🏻
Vind ik leuk
MN223 +1388
woensdag 15 augustus 2018 om 22:50
Zeg, hou je pedofiele gedachten voor je!
Vind ik leuk
goekie4 +1641
woensdag 15 augustus 2018 om 22:27
Mooi gebaar dat de supporters een nieuw shirt krijgen
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
woensdag 15 augustus 2018 om 23:32
Toch weer 8 mensen blij gemaakt vandaag..
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 22:27
Al die duizenden Almeloërs die al zijn shirt met nummer 18 hadden gekocht, haha.
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 22:37
Nou ook buiten Almelo zijn wel mensjes te vinden die deze club supporten hoor,
Mischien niet heel veel of heel ver uit almelo maar ze zijn er wel
Vind ik leuk
tikkietoe +5904
woensdag 15 augustus 2018 om 22:32
Zal wel geen grote terugroep actie van shirts nummer 18 worden, denk ik.
Vind ik leuk
Riszh +453
woensdag 15 augustus 2018 om 22:33
Dacht hij nou echt dat mensen een shirt met zijn naam erop hebben ‘gekocht’ ?
Vind ik leuk
Lesseh +151
woensdag 15 augustus 2018 om 22:45
Dit is een speler die niet aan zich zelf denkt, maar ook nog aan de supporters die een t-shirt met het nummer 18 hebben gekocht (klasse) ook al zijn het maar een 100 supporters die en t-shirt met zijn nummer hebben gekocht.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 22:48]
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 22:49
"Hij maakte zaterdag met rugnummer achttien een weergaloze goal" VP, zaterdag droeg hij ook al nummer 7 ;). Mooi gebaar trouwens van hem dat hij de nieuwe shirts gaat betalen!
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 22:57
Kanjer deze jongen. Hoeft ie niet te doen, doet het toch.. Niets dan liefde #KP7
Vind ik leuk
Marco S +6563
woensdag 15 augustus 2018 om 23:28
Toffe gast.. echt sympathiek dat hij die vier fans gaat schadeloosstellen
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 23:42
Misschien vinden ze in Almelo Klaas-Jan Huntelaar net zo’n vervelend mannetje
Vind ik leuk
Schaar +1533
donderdag 16 augustus 2018 om 00:52
Klaas-Jan heeft niets met Fc Twente van doen. Prima gast.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 06:02
Waar zeg ik dat Klaas Jan iets met FC Twente heeft. Ik regeer op een reactie die stelde dat Peterson een vervelend mannetje was. Ik heb geen haat ofzo mocht me dat verweten worden
Vind ik leuk
Humberto01 +772
donderdag 16 augustus 2018 om 01:04
Jongen wat een gelul hier! Om een speler die een andere rugnummer krijgt. Vooral die reacties van de Ajacieden is beschamend. Ze hebben er nog steeds de Pé in dat hij zo geweldig scoorde tegen hen. Met dank aan de corrupte scheids Guzebuccoek hebben ze weer gezwijnd! De man heeft er alles aan gedaan om de 3 punten in Amsterdam te laten maar het mocht niet baten. Onvolwassen en kinderlijk de reactie van met name de Ajaxcieden hier! Het meest ondankbare voetbalpubliek van het land. Je club na een helft uitfluiten zie je daar alleen.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 08:55
Iedereen lacherig doen...
Gewoon een nette oplossing, hij zijn zin, de (paar) fans hun zin. En VP zijn zin want ze hebben weer een berichtje te posten
Vind ik leuk
Lesseh +151
donderdag 16 augustus 2018 om 09:58
Het natuurlijk wel zo dat geen enkele speler van Ajax ooit zo'n gebaar zal maken naar hun fans. Dus het is en blijft een fantastische gebaar van de Heracles Almelo speler Peterson.
Vind ik leuk
Donnygo +3959
donderdag 16 augustus 2018 om 10:14
Iedere Heracles fan is nu fan van hem een gratis shirt is altijd leuk;)
Vind ik leuk
Cookee +12163
donderdag 16 augustus 2018 om 16:12
Pedersen! Hallo.
Ik heb er eentje met rugnummer 7,5.
Kan ik even cashen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws