Slutsky weet wat Vitesse te doen staat: 'Op dat punt heeft Basel ons geslacht'

    Slutsky weet wat Vitesse te doen staat: 'Op dat punt heeft Basel ons geslacht'

    donderdag 16 augustus 2018 om 10:23

    Vitesse moet donderdagavond een 0-1 achterstand zien weg te poetsen in de Europa League-return tegen FC Basel. Leonid Slutsky gelooft in de kansen van de Arnhemmers.

    De oefenmeester verklaart tegenover De Gelderlander dat Vitesse een goede balans moet vinden tussen aanvallen en controle houden. "De tactiek wordt heel erg belangrijk. Wij moeten geduld hebben. We moeten wachten op kansen en dan ditmaal wél toeslaan. Want dat is in internationaal voetbal noodzaak", aldus Slutsky.
    De trainer verwacht een wedstrijd 'waarin er toch meer behoudend wordt gespeeld'. "Het gaat hier voor beide clubs wel om een enorm belangrijk resultaat", weet hij.

    Volgens Slutsky was zijn ploeg in de heenwedstrijd iets te enthousiast. "We waren op jacht naar de zege, maar liepen daarbij te vaak uit de organisatie. Dat is de belangrijkste les voor Vitesse tot nu toe. Aanvallen is mooi. Maar de verdedigende taken mogen niet verwaarloosd worden en de organisatie moet overeind blijven. Basel heeft ons op dat punt in Arnhem geslacht."

    Plaats een reactie

    psv.040 +345
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:26
    goeie trainer.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18912
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:32
    Toffe vent ook
    Vind ik leuk
    HenkD +18
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:21
    Met een Toffe Vent win je geen wedstrijden
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9080
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:12
    Als dit seizoen goed af loopt met vitesse en ze weten hoger te eindedigen als vorige seizoen dan mogen er beste meerde clubs voorbeeld nemen aan een buitebuitenlandse trainer.
    In Nederland ik ben het niet altijd eens geweest met de Nederlandse voetbal school je ziet dat de andere landen ons kwa niveau ons zwaar voorbij streefe.

    Chapau voor vitesse 👍
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    Laliga +1961
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:30
    Inderdaad , er werd lacherig over deze man gedaaan door dat dansen maar hij is wel gewoon meerdere malen kampioen geworden dus weet van de hoed en de rand. Als je als vitesse zo iemand kan aantrekken doe je gewoon hele goede zaken
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:26
    Come On Vitesse! Alles voor de puntjes op de coëfficiëntlijst!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +310
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:26
    Matchday! Kom op Vites!
    Vind ik leuk
    Dezeun +4297
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:27
    Succes vanavond
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:27
    Slutsky is een geweldige trainer voor Vitesse! Komt helemaal goed dit jaar met hun!
    Vind ik leuk
    Koeien +2357
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:08
    Dat niet alleen, ik denk ook voor Nederlands voetbal in het algemeen. Nederlandse coaches verwachten vaak op dezelfde manier in Europa te kunnen spelen als in de ED. Groot veld van beide kanten en aanvallen maar, die deksel heeft AZ bv wel behoorlijk op de neus gekregen.

    Ik denk dan ook dat Slutsky veel internationale ervaring meebrengt waar elke Europees spelende club in NL wat van kan leren.

    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:19
    Dat denk ik ook!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:27
    Succes Vitesse, pak dat Basel.
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1177
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:28
    Heb er vertrouwen in. Als Linssen er zin in heeft kan Vitesse gaan verrassen.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:29
    Suc7 sloetski en Vitesse vanuit demark
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:22
    Sta je op de markt ?
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18023
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:29
    Succes Vitesse. Zal een moeilijke wedstrijd worden maar Vitesse heeft een sterk team.
    Vind ik leuk
    Streaker +3203
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:29
    Basel pakken zou een prestatie van formaat zijn. Succes Vitesse!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:23
    Basel is uit vorm zelfs nog te sterk
    Vind ik leuk
    Streaker +3203
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:28
    Zolang ze met een ronde bal spelen is alles mogelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:31
    Vandaag 2 zeer belangrijke wedstrijden en hopelijk 2 Nederlandse clubs die door gaan.
    Vind ik leuk
    Maxxx +86
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:31
    Leuke trainer! Een keertje wat anders
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25336
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:34
    Sympathieke vent met goede teksten, die Slutsky.
    Vind ik leuk
    Robby G +1269
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:51
    Come op Feyenoord en Vitesse, stunten beide...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:53
    Heerlijk als Slut kansloos ten ondergaat, jammer voor Vitesse......maar geef mij Basel maar !
    Vind ik leuk
    YB +244
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:10
    En waarom vind jij dat heerlijk, heeft ie je iets aan gedaan? Best kansloos dit.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:26
    De slut wordt uitgeschakeld
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11023
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:03
    Weer een nekker met een fake account !
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 16 augustus 2018 om 20:41
    1-0 slut gaat niet goed.....
    Vind ik leuk
    remakil +5499
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:57
    Het probleem in de heenwedstrijd was het missen van de eerste en grootste kans. Ze konden binnen 5 minuten op 1-0 staan en dan heb je de buit deels binnen... zulke kansen missen, is dodelijk internationaal...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 16 augustus 2018 om 20:41
    Ze moeten die Slut gewoon Manager maken, zoals ze dat bij Utrecht ook doen, naar Engels model....ha ha Utrecht begon goed .....ha ha
    Vind ik leuk
    0260165 +614
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:13
    Ik zou gewoon net zoals tegen Groningen spelen. De goals vielen makkelijk, de 4 meest aanvallende spelers speelden goed en verdedigend kan Vitesse het toch niet dichthouden helaas.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1963
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:50
    Denk dat het een leuke wedstrijd wordt.
    Vind ik leuk
    snibbo +336
    donderdag 16 augustus 2018 om 11:57
    Hup vites (en slutsky) namens heel NL
    Vind ik leuk
    Kevindo +684
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:26
    Leuke trainer die natuurlijk ook gewoon drie landstitels, twee bekers en twee supercups heeft gewonnen. Weliswaar met een Russische topclub, maar daar zijn er natuurlijk meerdere van. Ik denk dat hij Vitesse toch naar een hoger plan kan tillen en mocht hij erin slagen om te stunten vanavond, dan zet je jezelf natuurlijk direct heel goed neer bij de club. Toch ben ik bang dat Vitesse het niet gaat redden.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:07
    Komaan Vitesse maak Nederland trots.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1874
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:10
    Zet hem op Vitesse!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:16
    Topcoach met humor. Die zie je niet meer zo vaak. Vitesse gaat gewoon lekker meedoen om de titel samen met PSV en Ajax. Met dit team moeten ze in Basel winnen.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +353
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:29
    Succes, mannen van Vitesse! Laat die club maar Bazel(en), zolang jullie maar minimaal één keer meer scoren dan de tegenstander!
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +415
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:51
    Interessante trainer, ben erg benieuwd hoe deze man het gaat doen! Heeft ogenschijnlijk zijn sporen verdiend in het Rusland en contreien. Hij kraamt vooralsnog geen onzin uit!
    Vind ik leuk
    johanII +0
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:06
    De eerste trainer in 30 jaar die deze taal gebruikt: 'Basel heeft ons geslacht.'

    Voor mij een opluchting, die eerlijkheid over zichzelf/eigen club. Met het serieusdoenerig geneuzel, het altijd zichzelf onbewust bedekken, wat in de Nederlandse cultuur geslopen is (ondertussen vaak wel elk ander de maat nemend) vrees ik dat NLs voetbal nooit echt meer boven middelmaat uit zal komen.

    Oost Europa zal de wereld nog gaan verrassen. Hopelijk nog niet tegen PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11023
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:05
    Het zal moeilijk worden maar ik geef ons een kleine kans.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Slutsky weet wat Vitesse te doen staat: 'Op dat punt heeft Basel ons geslacht'