'Ajax wil aflopend contract van Dolberg-stand-in openbreken en verlengen'

'Ajax wil aflopend contract van Dolberg-stand-in openbreken en verlengen'

Gepubliceerd: maandag 20 augustus 2018 om 06:41ma 20-08-2018 om 06:41

Ajax wil langer door met Kaj Sierhuis. Het contract van de twintigjarige spits loopt volgend jaar af, maar kan verlengd worden met twee jaar. Sierhuis heeft het voorstel in beraad.

Dat meldt De Telegraaf. Ajax wil Sierhuis belonen voor zijn goede ontwikkeling. De jonge stand-in van Kasper Dolberg presteert goed en mocht tegen Heracles Almelo (1-1) zijn basisdebuut maken voor de Amsterdammers. Als het aan Ajax ligt blijft hij langer in Amsterdam. Het huidige contract wordt, indien Sierhuis dit accepteert, opengebroken, opgewaardeerd en verlengd. De Telegraaf verwacht dat beide partijen elkaar snel zullen vinden.

Sierhuis werd vorig seizoen kampioen met Jong Ajax in de Jupiler League. De aanvaller loopt al sinds 2009 rond op De Toekomst. Via diverse jeugdelftallen speelde hij zich in de kijker bij de hogere elftallen. Voor Jong Ajax speelde hij vorig seizoen twintig wedstrijden, waarin hij twee goals maakte.

Sierhuis krijgt de laatste tijd steeds meer de kans in Ajax 1, omdat Erik ten Hag het nog steeds zonder Dolberg moet doen. Sierhuis geldt dus als alternatief voor de Deense spits. Klaas-Jan Huntelaar is de nummer een.

Plaats een reactie

maandag 20 augustus 2018 om 06:44
Mooi al denk ik niet dat hij de spits van Ajax gaat worden in de toekomst.

Dit omdat ik hem net wat te houterig vind en qua meevoetballen wel wat mis bij hem. .
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 06:45]
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 07:21
In het spel van Ajax past niet een houterige Huntelaar of Sierhuis..

Normaal gesproken is de spits een van de meest begaafde spelers binnen je je selectie. (Dolberg)

Ajax blijft veel tikken, beetje Barcelona style, 0.7
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 06:46
Hij werkt super hard en je ziet hem altijd langs de bank staan. Hij leeft enorm mee met wat er op 't veld gebeurd. Hopelijk kan hij daar zelf ook wat betekenen
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 06:46]
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 20 augustus 2018 om 06:47
Deze jongen heeft veel potentie. Ik hoop dat hij blijft en verder ontwikkeld. Hoe meer NLse spitsen hoe meer concurrentie bij Oranje.
Vind ik leuk
Ale +6119
maandag 20 augustus 2018 om 06:51
20 wedstrijden en 2 goals? Whow talentje!
Vind ik leuk
Dexterinho +1422
maandag 20 augustus 2018 om 06:54
Geloof niet dat deze cijfers kloppen hoor!
Vind ik leuk
Ale +6119
maandag 20 augustus 2018 om 06:57
Dat dacht ik ook al. Een verdediger scoort nog vaker.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1157
maandag 20 augustus 2018 om 07:49
Hij heeft lang geen 20 wedstrijden gespeeld, had alleen invalbeurten omdat hij terugkwam van een rugblessure. Daarvoor maakte hij prima cijfers, goed om hem langer vast te leggen en kansen te geven op ontwikkeling. Niettemin nog geen zekerheid voor dit seizoen.Uitlenen zou een optie kunnen zijn.
Vind ik leuk
Pvm9 +1040
maandag 20 augustus 2018 om 07:24
Dit klopt niet. Hij heeft er vorig jaar volgend mij 14 gemaakt. Van die 20 wedstrijden was het merendeel ook invalbeurten. Goede cijfers dus.
Vind ik leuk
2cents +63142
maandag 20 augustus 2018 om 08:34
900 minuten, 14 goals. Dus iedere 64 minuten een goal in Jong Ajax vorig seizoen.
Vind ik leuk
Riszh +482
maandag 20 augustus 2018 om 06:52
Enorm getalenteerde jongen, maakt sinds de jeugd al klasse doelpunten. Als ie hard blijft trainen word hij een grote.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
maandag 20 augustus 2018 om 06:55
Zegt echt he le maal niks. Jeugd / senioren is zo’n enorm verschil. Hij mist specifieke kwaliteiten om Nederlandse top te halen. Net te klein, net te langzaam, net te weinig techniek. Qua postuur een Dolberg, naja, vergelijk deze 2 en je hebt je antwoord.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
maandag 20 augustus 2018 om 06:53
20 wedstrijden 2 goals. Hij zal vast heel lekker in de groep liggen.
Vind ik leuk
Pvm9 +1040
maandag 20 augustus 2018 om 07:24
Dit klopt niet. Hij heeft er vorig jaar volgend mij 14 gemaakt. Van die 20 wedstrijden was het merendeel ook invalbeurten. Goede cijfers dus.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 06:53
Ik begrijp het niet, Cassierra werd vorig jaar overtuigend topscorer bij Jong met 18 doelpunten terwijl Sierhuis er maar 2 scoorde in 20! wedstrijden, en toch wordt Cassierra uitgeleend..
Vind ik leuk
Pvm9 +1040
maandag 20 augustus 2018 om 07:23
Dit klopt niet. Hij heeft er vorig jaar volgend mij 14 gemaakt. Van die 20 wedstrijden was het merendeel ook invalbeurten. Goede cijfers dus.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 07:35
Cassierra heeft er vorig seizoen bij Jong echt 18 in het netje gelegd hoor.
Zijn totaal bij Jong is 29 doelpunten in 46 wedstrijden.
Vind ik leuk
Pvm9 +1040
maandag 20 augustus 2018 om 08:00
De cijfers die ik noem zijn van sierhuis
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:07
Sierhuis vorig seizoen idd 19 gespeeld en 13 in het netje gelegd. Totaal bij Jong is 17 doelpunten in 27 wedstrijden.

Dat zijn zeker ook goede statistieken, maar hoe komt VP dan in godsnaam bij 2 doelpunten in 20 wedstrijden?
Echt slechte berichtgeving weer!
Vind ik leuk
Nbl +819
maandag 20 augustus 2018 om 06:54
We zullen zien hoe ver Kai het gaat schoppen . Ik denk dat hij tekort komt voor het eerste elftal . Wel een echte spits ! .maar minder in het mee voetballen . We gaan het zien . Ik vindt nog steeds dat er een buitenspeler en een spits bij moet komen
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 20 augustus 2018 om 09:56
De laatste echte ajax spits was Patrick Kluivert
Vind ik leuk
Nbl +819
maandag 20 augustus 2018 om 10:07
Huntelaar op zich ook wel maar ballen die hij paar jaar geleden 100% scoorde mist hij nu is gewoon goed voor stand in.dolberg is teveel geblesseerd . Dus neem aan dat er nog wel iets gaat gebeuren .
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:12]
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 20 augustus 2018 om 11:38
Ik hoop van wel . Wat Hunter betreft ok hij ook een echte ajax spits ,maar de laatste 'volgens het boekje 'spits was echt Patrick . Meevoetballen verdedigen ,bal herovering én nog in dekleine ruimte en in de zestien kunnen voetballen,dat doet Hunter niet
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:36
Geen Suarez?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 20 augustus 2018 om 14:51
Die was ietsje minder compleet en kwam niet uit de ajax jeugd
Vind ik leuk
orion73 +1529
maandag 20 augustus 2018 om 07:21
Contract wordt alleen verlengd zodat hij niet gratis wegloopt straks. Dat is de enige reden. Nooit zal hij vaste waarde worden in ajax1.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2746
maandag 20 augustus 2018 om 07:32
Niet verlengen, deze speler komt veel tekort voor de top.. gaat nooit slagen bij Ajax..
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5985
maandag 20 augustus 2018 om 07:34
Dolberg stand-in? Dan dient Dolberg eerst zelf eens te spelen...
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 07:42
20 Wedstrijden: 2 goals voor een spits in een team dat kampioen wordt in de Jupilerleague?! Aaaiii....
Vind ik leuk
2cents +63142
maandag 20 augustus 2018 om 08:36
Foutje van VP. Bovendien was hij stand-in van Cassierra. Als invaller toch nog 14 goals gemaakt voor de kampioen.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:33
Ah, kijk! Ik had al zo'n gevoel van dat er iets niet helemaal klopte! Heb dan alleen de tijd en de zin niet om dat helemaal uit te gaan zoeken. Bedankt voor de correctie!
Vind ik leuk
Sigma +2865
maandag 20 augustus 2018 om 07:43
VP is mede schuldig hier aan onnodige verhitte discussies....VP maakt een topic met veel onwaarheden die supporters van andere clubs als zoete koek innemen om Ajax supporters te kak te zetten......

Kay speelde vorig seizoen 19 wedstrijden voor jong Ajax, waarvan merendeels invalbeurten, hij scoorde 13 doelpunten.....

Ja vp dit is toch heel wat anders dan wat jullie hebben geschreven.....jullie maken gewoon fakenews......
Vind ik leuk
torinofc +599
maandag 20 augustus 2018 om 08:02
Sierhuis krijgt de laatste tijd steeds meer de kans in Ajax 1...... we zijn 2 wedstrijdne bezig
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:05
Ajax Amsterdam U19 44 - 37
Ajax Amsterdam U21 29 - 18
Ajax Amsterdam UEFA U19 (Youth Leaugue) 17 - 11
Ajax U18 10 - 9
Ajax Amsterdam 2 - 0

Ik weet niet waar VP hun statistieken vandaan haalt? Prima statistieken, helemaal als je bedenkt dat het bij U21 vooral invalbeurten betreft.
Vind ik leuk
Bhj +2507
maandag 20 augustus 2018 om 08:25
Heeft de Dolber-stand-in zelf geen naam? Wat een titel weer zeg, noem de man gewoon Sierhuis.
Vind ik leuk
G.Kopf +5575
maandag 20 augustus 2018 om 09:17
2 goals vorig seizoen.. zou ik toch eerder voor Casiera gaan
Vind ik leuk
Cheat Codes +7641
maandag 20 augustus 2018 om 10:56
14 hoor, deze statistieken kloppen niet.
Vind ik leuk
Garinsha +5119
maandag 20 augustus 2018 om 09:19
De stand in van cassiera krijgt contract verlenging... wat gebeurd er dan met cassierra?!
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 20 augustus 2018 om 09:54
Cassiera is een stuk beter .
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 20 augustus 2018 om 09:56
De laatste echte ajax spits was Patrick Kluivert .
Vind ik leuk
Mari +13139
maandag 20 augustus 2018 om 10:45
Weinig alternatieven lijkt mij. Althans als je erop vooruit wilt gaan
Vind ik leuk
Ajaciedje +41
maandag 20 augustus 2018 om 10:57
Volgens mij heeft Sierhuis vorig jaar meerdere hattricks gemaakt dus hoe kan het dat hier staat dat hij 2 doelpunten heeft gemaakt?
Vind ik leuk
Donnygo +6037
maandag 20 augustus 2018 om 11:00
Goed om het open te breken al had ik liever gezien dat hij verhuurd was zodat hij meer minuten zal maken.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +970
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:29
Volgens mij is die twintig wedstrijden voor Jong Ajax gelul. Cassiera speelde bijna alle wedstrijden op 9 daar. Kaj speelde voornamelijk wedstrijden voor de o19 en scoorde daarin heel vaak.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws