'Ajax wil aflopend contract van Dolberg-stand-in openbreken en verlengen'

    'Ajax wil aflopend contract van Dolberg-stand-in openbreken en verlengen'

    maandag 20 augustus 2018 om 06:41

    Ajax wil langer door met Kaj Sierhuis. Het contract van de twintigjarige spits loopt volgend jaar af, maar kan verlengd worden met twee jaar. Sierhuis heeft het voorstel in beraad.

    Dat meldt De Telegraaf. Ajax wil Sierhuis belonen voor zijn goede ontwikkeling. De jonge stand-in van Kasper Dolberg presteert goed en mocht tegen Heracles Almelo (1-1) zijn basisdebuut maken voor de Amsterdammers. Als het aan Ajax ligt blijft hij langer in Amsterdam. Het huidige contract wordt, indien Sierhuis dit accepteert, opengebroken, opgewaardeerd en verlengd. De Telegraaf verwacht dat beide partijen elkaar snel zullen vinden.

    Sierhuis werd vorig seizoen kampioen met Jong Ajax in de Jupiler League. De aanvaller loopt al sinds 2009 rond op De Toekomst. Via diverse jeugdelftallen speelde hij zich in de kijker bij de hogere elftallen. Voor Jong Ajax speelde hij vorig seizoen twintig wedstrijden, waarin hij twee goals maakte.

    Sierhuis krijgt de laatste tijd steeds meer de kans in Ajax 1, omdat Erik ten Hag het nog steeds zonder Dolberg moet doen. Sierhuis geldt dus als alternatief voor de Deense spits. Klaas-Jan Huntelaar is de nummer een.

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 06:44
    Mooi al denk ik niet dat hij de spits van Ajax gaat worden in de toekomst.

    Dit omdat ik hem net wat te houterig vind en qua meevoetballen wel wat mis bij hem. .
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 06:45]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 06:48
    De gemiste kans ...

    Daar ging hij weer, de gemiste kans,
    ik wilde hem nog pakken, maar dan was het hands.
    Nu ging de gemiste kans, mij voorbij,
    een gemiste kans zie je ook niet aankomen.
    Een gemiste kans maakt mij soms wel blij,
    want hij gaat nooit mis in mijn dromen.
    Met kansen moet je natuurlijk blij zijn,
    maar als ze je neus voorbij gaan, is dat nooit zo fijn.
    Daar kun je psychisch aan onder doorgaan,
    vooral als je voor lul hebt gestaan.
    Sta je lekker te wachten op je gemiste kans,
    huppelt ze zo voorbij ... je dikke schwanz.
    Nee, mijn kansen komen vrij snel,
    de gemiste natuurlijk, dat begrijpt u wel.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9857
    maandag 20 augustus 2018 om 07:06
    Kijk dit is leuk, de oude garde die er werk van maakt; geen 1, 2 3 regeltjes met veel kut en schelden maar een verhaaltje dat getuigd van iemand die wat heeft te melden.
    Vind ik leuk
    Morris +22842
    maandag 20 augustus 2018 om 07:21
    Haha.. De tekst is leuk maar hij zegt weinig hoor.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9857
    maandag 20 augustus 2018 om 07:28
    Het gaat om de intentie, er wat van maken met z'n allen.....
    De inhoud....? ach, ik geef ook slechts mijn mening voor wat het waard is.....niks dus....maar ik draag wel bij :)
    Vind ik leuk
    Morris +22842
    maandag 20 augustus 2018 om 07:33
    Maak je het niet iets te groot? Een VP forum..

    Overigens creëert VP de sfeer met hun suggestieve koppen en teksten
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9857
    maandag 20 augustus 2018 om 07:41
    Weet ik veel Morris, zo ervaar ik dat nu eenmaal.

    Maar het is aan ons om daar wat mee te doen...dat is de uitdaging juist.
    Het is het besef van ; we zijn allemaal voetbal liefhebbers, iedereen heeft z'n eigen cluppie en we weten allemaal dat er nog veel belangrijkere waarden zijn in dit leven......
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26494
    maandag 20 augustus 2018 om 07:55
    Mooi en positief begin van de week!

    En hopelijk gaat het voor het Nederlands voetbal ook eenn mooie week worden!
    Vind ik leuk
    Morris +22842
    maandag 20 augustus 2018 om 08:06
    Da's waar.. Ik waardeer je nobel streven.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9857
    maandag 20 augustus 2018 om 08:09
    Moeilijk soms, maar opgeven.....
    Nu komt Morris ook bij de club, toch weer winst......?
    Vind ik leuk
    Morris +22842
    maandag 20 augustus 2018 om 08:25
    Wie zegt dat ik er al niet zat?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9857
    maandag 20 augustus 2018 om 08:31
    Ha, ha , je bent een lieverd, sorry !
    Vind ik leuk
    Morris +22842
    maandag 20 augustus 2018 om 08:55
    Wat intiem..
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 08:25
    Paul zegt het goed.

    Iedereen op dit forum draagt wat bij. Wat? Weet ik veel.
    Voor ieder wat wils.

    Waarom lees je dit? Weet ik veel.

    Omdat voetbal leuk is waarschijnlijk. Vind je ook niet?

    Ik kan ook 3 serieuze berichtjes per dag plaatsen.
    Maar het voetbal word al serieus genoeg gemaakt
    Vind ik leuk
    pietprecies +6136
    maandag 20 augustus 2018 om 07:57
    Alleen heeft het totaal niks van doen met waar hij op reageerde...

    Beetje het zelfde als dat jij me vraagt: hoeveel is 1+1 en ik dan antwoordt met Slagroom
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:16
    Denk van Jules Deelder de oer Spartaan.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:51
    Ik dacht dat Jules mooie gedichten maakte?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 07:21
    In het spel van Ajax past niet een houterige Huntelaar of Sierhuis..

    Normaal gesproken is de spits een van de meest begaafde spelers binnen je je selectie. (Dolberg)

    Ajax blijft veel tikken, beetje Barcelona style, 0.7
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 06:46
    Hij werkt super hard en je ziet hem altijd langs de bank staan. Hij leeft enorm mee met wat er op 't veld gebeurd. Hopelijk kan hij daar zelf ook wat betekenen
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 06:46]
    Vind ik leuk
    NvC +4238
    maandag 20 augustus 2018 om 06:47
    Deze jongen heeft veel potentie. Ik hoop dat hij blijft en verder ontwikkeld. Hoe meer NLse spitsen hoe meer concurrentie bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    maandag 20 augustus 2018 om 06:51
    20 wedstrijden en 2 goals? Whow talentje!
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1305
    maandag 20 augustus 2018 om 06:54
    Geloof niet dat deze cijfers kloppen hoor!
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    maandag 20 augustus 2018 om 06:57
    Dat dacht ik ook al. Een verdediger scoort nog vaker.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +243
    maandag 20 augustus 2018 om 07:49
    Hij heeft lang geen 20 wedstrijden gespeeld, had alleen invalbeurten omdat hij terugkwam van een rugblessure. Daarvoor maakte hij prima cijfers, goed om hem langer vast te leggen en kansen te geven op ontwikkeling. Niettemin nog geen zekerheid voor dit seizoen.Uitlenen zou een optie kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +827
    maandag 20 augustus 2018 om 07:24
    Dit klopt niet. Hij heeft er vorig jaar volgend mij 14 gemaakt. Van die 20 wedstrijden was het merendeel ook invalbeurten. Goede cijfers dus.
    Vind ik leuk
    2cents +56596
    maandag 20 augustus 2018 om 08:34
    900 minuten, 14 goals. Dus iedere 64 minuten een goal in Jong Ajax vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1167
    maandag 20 augustus 2018 om 11:17
    20 wedstrijden, 14 goals. Veel als invaller. Gemiddeld een doelpunt per +/- 65 minuten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    Riszh +250
    maandag 20 augustus 2018 om 06:52
    Enorm getalenteerde jongen, maakt sinds de jeugd al klasse doelpunten. Als ie hard blijft trainen word hij een grote.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    maandag 20 augustus 2018 om 06:55
    Zegt echt he le maal niks. Jeugd / senioren is zo’n enorm verschil. Hij mist specifieke kwaliteiten om Nederlandse top te halen. Net te klein, net te langzaam, net te weinig techniek. Qua postuur een Dolberg, naja, vergelijk deze 2 en je hebt je antwoord.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    maandag 20 augustus 2018 om 06:53
    20 wedstrijden 2 goals. Hij zal vast heel lekker in de groep liggen.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +827
    maandag 20 augustus 2018 om 07:24
    Dit klopt niet. Hij heeft er vorig jaar volgend mij 14 gemaakt. Van die 20 wedstrijden was het merendeel ook invalbeurten. Goede cijfers dus.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    maandag 20 augustus 2018 om 06:53
    Ik begrijp het niet, Cassierra werd vorig jaar overtuigend topscorer bij Jong met 18 doelpunten terwijl Sierhuis er maar 2 scoorde in 20! wedstrijden, en toch wordt Cassierra uitgeleend..
    Vind ik leuk
    Pvm9 +827
    maandag 20 augustus 2018 om 07:23
    Dit klopt niet. Hij heeft er vorig jaar volgend mij 14 gemaakt. Van die 20 wedstrijden was het merendeel ook invalbeurten. Goede cijfers dus.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    maandag 20 augustus 2018 om 07:35
    Cassierra heeft er vorig seizoen bij Jong echt 18 in het netje gelegd hoor.
    Zijn totaal bij Jong is 29 doelpunten in 46 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +827
    maandag 20 augustus 2018 om 08:00
    De cijfers die ik noem zijn van sierhuis
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    maandag 20 augustus 2018 om 08:07
    Sierhuis vorig seizoen idd 19 gespeeld en 13 in het netje gelegd. Totaal bij Jong is 17 doelpunten in 27 wedstrijden.

    Dat zijn zeker ook goede statistieken, maar hoe komt VP dan in godsnaam bij 2 doelpunten in 20 wedstrijden?
    Echt slechte berichtgeving weer!
    Vind ik leuk
    Nbl +527
    maandag 20 augustus 2018 om 06:54
    We zullen zien hoe ver Kai het gaat schoppen . Ik denk dat hij tekort komt voor het eerste elftal . Wel een echte spits ! .maar minder in het mee voetballen . We gaan het zien . Ik vindt nog steeds dat er een buitenspeler en een spits bij moet komen
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    maandag 20 augustus 2018 om 09:56
    De laatste echte ajax spits was Patrick Kluivert
    Vind ik leuk
    Nbl +527
    maandag 20 augustus 2018 om 10:07
    Huntelaar op zich ook wel maar ballen die hij paar jaar geleden 100% scoorde mist hij nu is gewoon goed voor stand in.dolberg is teveel geblesseerd . Dus neem aan dat er nog wel iets gaat gebeuren .
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    maandag 20 augustus 2018 om 11:38
    Ik hoop van wel . Wat Hunter betreft ok hij ook een echte ajax spits ,maar de laatste 'volgens het boekje 'spits was echt Patrick . Meevoetballen verdedigen ,bal herovering én nog in dekleine ruimte en in de zestien kunnen voetballen,dat doet Hunter niet
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:36
    Geen Suarez?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    maandag 20 augustus 2018 om 14:51
    Die was ietsje minder compleet en kwam niet uit de ajax jeugd
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    maandag 20 augustus 2018 om 07:13
    Dolberg stand in? Waar staat dolberg in dan?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    maandag 20 augustus 2018 om 09:55
    Die ligt in de lappenmand die staat niet voorlopig
    Vind ik leuk
    orion73 +1479
    maandag 20 augustus 2018 om 07:21
    Contract wordt alleen verlengd zodat hij niet gratis wegloopt straks. Dat is de enige reden. Nooit zal hij vaste waarde worden in ajax1.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    maandag 20 augustus 2018 om 07:32
    Niet verlengen, deze speler komt veel tekort voor de top.. gaat nooit slagen bij Ajax..
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3471
    maandag 20 augustus 2018 om 07:34
    Dolberg stand-in? Dan dient Dolberg eerst zelf eens te spelen...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 07:42
    20 Wedstrijden: 2 goals voor een spits in een team dat kampioen wordt in de Jupilerleague?! Aaaiii....
    Vind ik leuk
    2cents +56596
    maandag 20 augustus 2018 om 08:36
    Foutje van VP. Bovendien was hij stand-in van Cassierra. Als invaller toch nog 14 goals gemaakt voor de kampioen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:33
    Ah, kijk! Ik had al zo'n gevoel van dat er iets niet helemaal klopte! Heb dan alleen de tijd en de zin niet om dat helemaal uit te gaan zoeken. Bedankt voor de correctie!
    Vind ik leuk
    Sigma +2798
    maandag 20 augustus 2018 om 07:43
    VP is mede schuldig hier aan onnodige verhitte discussies....VP maakt een topic met veel onwaarheden die supporters van andere clubs als zoete koek innemen om Ajax supporters te kak te zetten......

    Kay speelde vorig seizoen 19 wedstrijden voor jong Ajax, waarvan merendeels invalbeurten, hij scoorde 13 doelpunten.....

    Ja vp dit is toch heel wat anders dan wat jullie hebben geschreven.....jullie maken gewoon fakenews......
    Vind ik leuk
    torinofc +374
    maandag 20 augustus 2018 om 08:02
    Sierhuis krijgt de laatste tijd steeds meer de kans in Ajax 1...... we zijn 2 wedstrijdne bezig
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 08:05
    Ajax Amsterdam U19 44 - 37
    Ajax Amsterdam U21 29 - 18
    Ajax Amsterdam UEFA U19 (Youth Leaugue) 17 - 11
    Ajax U18 10 - 9
    Ajax Amsterdam 2 - 0

    Ik weet niet waar VP hun statistieken vandaan haalt? Prima statistieken, helemaal als je bedenkt dat het bij U21 vooral invalbeurten betreft.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    maandag 20 augustus 2018 om 08:25
    Heeft de Dolber-stand-in zelf geen naam? Wat een titel weer zeg, noem de man gewoon Sierhuis.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1998
    maandag 20 augustus 2018 om 09:17
    2 goals vorig seizoen.. zou ik toch eerder voor Casiera gaan
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8061
    maandag 20 augustus 2018 om 10:56
    14 hoor, deze statistieken kloppen niet.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4804
    maandag 20 augustus 2018 om 09:19
    De stand in van cassiera krijgt contract verlenging... wat gebeurd er dan met cassierra?!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    maandag 20 augustus 2018 om 09:54
    Cassiera is een stuk beter .
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    maandag 20 augustus 2018 om 09:56
    De laatste echte ajax spits was Patrick Kluivert .
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    maandag 20 augustus 2018 om 10:45
    Weinig alternatieven lijkt mij. Althans als je erop vooruit wilt gaan
    Vind ik leuk
    Ajaciedje +41
    maandag 20 augustus 2018 om 10:57
    Volgens mij heeft Sierhuis vorig jaar meerdere hattricks gemaakt dus hoe kan het dat hier staat dat hij 2 doelpunten heeft gemaakt?
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    maandag 20 augustus 2018 om 11:00
    Goed om het open te breken al had ik liever gezien dat hij verhuurd was zodat hij meer minuten zal maken.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +416
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:29
    Volgens mij is die twintig wedstrijden voor Jong Ajax gelul. Cassiera speelde bijna alle wedstrijden op 9 daar. Kaj speelde voornamelijk wedstrijden voor de o19 en scoorde daarin heel vaak.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws