Mulder: 'Ajax moet zijn contract opwaarderen naar Tadic-hoogte'

Mulder: 'Ajax moet zijn contract opwaarderen naar Tadic-hoogte'

Gepubliceerd: maandag 20 augustus 2018 om 07:34ma 20-08-2018 om 07:34

Ajax doet er wellicht slim aan om het contract van Hakim Ziyech open te breken. Die suggestie werd zondagavond geopperd bij Rondo van Ziggo Sport. Wim Kieft vraagt zich af de Marokkaan klaar is voor een stap naar het buitenland.

"Ziyech is ook een liefhebber. Misschien moet Ajax zijn contract openbreken en zeggen: je blijft gewoon", zegt Youri Mulder. "Zijn contract opwaarderen naar de Tadic-hoogte? Misschien wel. Als Ajax doorgaat in de Champions League, denk ik dat hij heel graag wil blijven, met Tadic in de Champions League spelen."

Kieft zet zijn vraagtekens bij de persoonlijke ontwikkeling van Ziyech. "Misschien is het nog wel te vroeg voor hem om naar het buitenland te gaan. Zijn grootste probleem is constant zijn. Constant dat je scherp bent en weinig balverlies lijdt. Afgelopen week was hij zo geconcentreerd (tegen Standard Luik, red.), zo goed en zo bepalend."

Aad de Mos begrijpt dat na het WK niet iedereen in de rij stond voor Ziyech. "De grootste clubs hebben ook gekeken naar het WK en toen stond hij er niet. Hij is te wisselvallig. De grote clubs kijken daar toch naar. Van Kluivert (vertrokken naar AS Roma, red.) weten ze dat er nog ruimte in zit."

Poll

Moet Ajax het contract van Ziyech verbeteren?

(4378 stemmen)

Plaats een reactie

danny1974 +1727
maandag 20 augustus 2018 om 07:39
Lijkt mij handig..die Tadic verdient nu 4 miljoen en je weet dat Ziyech zich altijd achtergesteld voelt dus snel over de brug komen. Dit is het gevolg als je het salarisplafond laat varen. Wie is de volgende de aanvoerder, of....verder laten wij het salaris van Tikkiebreed Blind maar helemaal buitenbeschouwing houden, die kost 9 miljoen per jaar. Dit gaat fout in de tweede voetbalhoofdstad van Nederland.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 07:55]
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 07:41
En ik heb nog helemaal niks van Tadic gezien waaruit blijkt dat die 4 miljoen per jaar waard is..
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 07:45
Dan moet je misschien die dikke stront eens uit je ogen halen!
Vind ik leuk
Mo +11876
maandag 20 augustus 2018 om 08:27
Is toch al bij aardig wat goals betrokken geweest
Vind ik leuk
Ale +5268
maandag 20 augustus 2018 om 08:31
Zit stuk tekengeld bij.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:44
In Europa is hij toch samen met Ziyech en de ligt , de top drie doe zorgt dat het loopt
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 08:52
In Europa.. Tegen Standard Luik, een net als Nederland uitgeholde competitie en Sturm Graz.. zo zo dan hebben we het over de top van Europa..
En dan in Nederland niet normaal van VVV kunnen winnen, en gelijk tegen Heracles.. dan ben je echt het Bayern Munchen van Nederland..
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:56
Wat een afgunst... zwaar weekend gehad?
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 10:10
Waarom Afgunst?
Geef me 1 reden dat mij afgunstig zou kunnen maken..
Omdat ze Blom nodig hebben om te kunnen winnen bij VVV? of dat ze gelijk spelen tegen de Heraclieden?
Vind ik leuk
Leggooafca +115
maandag 20 augustus 2018 om 08:46
Hij ziyech en lozano zijn gewoon de beste van de eredivisie...
Vind ik leuk
companen +1708
maandag 20 augustus 2018 om 10:07
Stengs fit de Allerbeste in Nederland,
Vind ik leuk
Mo +11876
maandag 20 augustus 2018 om 11:21
Tuurlijk jochie
Vind ik leuk
companen +1708
maandag 20 augustus 2018 om 10:06
Als ze dat in Nederland betalen hieven ze toch nooit meer naar het buitenland.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 12:36
Jawel, want op deze manier is Ajax binnen 5 jaar van al z'n geld af, en spelen ze divisie lager..
Vind ik leuk
Adjab +1069
dinsdag 21 augustus 2018 om 00:38
Opperkneus
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
woensdag 22 augustus 2018 om 17:25
Uitschelder
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:50
Het is niet te hopen dat ze dadelijk voor de toppers 4 mln salaris moeten overmaken. Dat is 16 tot 20 mln extra per jaar. Dan gaat het wel heel hard met de liquide middelen....... dan mag je echt de CL niet meer missen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2980
maandag 20 augustus 2018 om 09:47
Hoe kom je aan die bedragen?
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 09:49
Eens. Het domste wat je kunt doen als club is het loslaten van een salarisplafond. Het begint bij ééntje, maar voor je het weet staan er vijftien anderen ook aan je bureau omdat ze zich "ondergewaardeerd" voelen.
En als je dan eens een paar jaar geen grote transferbedragen bij kunt boeken, of CL miljoenen, dan heb je een zeer groot probleem.

Je kunt die gasten beter goede bonusregelingen voorleggen; zorgen ze voor een geldstroom, dan delen ze daar in mee. Of éénmalige betalingen waar je ook meteen weer vanaf bent in je boekhouding.
Vind ik leuk
Krav +197
maandag 20 augustus 2018 om 11:28
Maar daarvoor komen ze namelijk niet. Ze willen zekerheid van een topsalaris.

Ik zeg altijd wel: bouw verdiepingen op je plafond.

Als een speler na 3 jaar bijtekent kan hij boven het plafond uitkomen. Dit kan iedereen dus halen mits ze 3 jaar lang zo goed bleken dat je als club doorwil.

Wie weet kan je dan net als grotere clubs je talenten voor altijd verbinden. Want ze kunnen het hier gewoon verdienen.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 11:46
Dat zou ik dan weer niet doen. Af en toe is het prima om een echte clubspeler te hebben die tien jaar bij je blijft. Maar het is uitermate positief voor je elftal, de ontwikkeling van talenten en het aanspreken van het publiek om regelmatig verversing in je team te hebben. Als je vijf van dat soort spelers 3+ jaren in je elftal hebt, houden ze ook nieuw talent tegen.
Dat moet uiteraard wel met beleid en gelijkmatig gebeuren om té grote pieken en dalen te voorkomen.

Ik denk ook niet dat het gaat om de zekerheid van een topsalaris. Uiteindelijk wil 90% van die jongens zich ook gewoon wekelijks kunnen meten met andere toppers. Op het trainingsveld en in wedstrijden. Die uitdaging kun je de echte talenten niet jarenlang bieden binnen de Nederlandse grenzen.

En - vanwege de geweldige zomer die we net hebben gehad - wil ik het dan nog niet eens hebben over het leven in een beter klimaat ;-)
Vind ik leuk
Mari +10809
maandag 20 augustus 2018 om 10:41
Ja, dat heeft papa goed geregeld.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 07:40
Hij zal heus wel naar het buitenland gaan, dat is die in feite al, want hij is Marokkaan en speelt voor Marokko, dus voor hem is Nederland al het buitenland, maar buiten Nederland zal die heus nog wel bij een onbeduidend clubje zijn zakken gaan vullen..
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 07:40]
Vind ik leuk
MOKUM*** +1764
maandag 20 augustus 2018 om 08:15
En jij bent??
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1558
maandag 20 augustus 2018 om 09:04
Een voetbalkneus, aan zijn naam en reactie te zien!
Vind ik leuk
Leggooafca +115
maandag 20 augustus 2018 om 08:47
Je maakt je naam wel weer waar
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 07:44
Ziyech is de beste speler van de eredivisie! Voor zo iemand kom je naar het stadion!
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 07:53
Dan is het heel , heel triest gesteld met de eredivisie, nog nooit zo'n overschatte speler mee gemaakt.. enige wat die die kan is steekpasjes geven, maar dat is nou ook niet bepaald heel erg moeilijk..
Vind ik leuk
AlecBlc +1480
maandag 20 augustus 2018 om 08:02
'voetbalkneus' jij doet je naam wel waar. Jij bent zeker een voeybalkneus als je denkt dat Ziyech een matige speler is. Ziyech is een geweldige spelverdeler
Vind ik leuk
Paulus1962 +1299
maandag 20 augustus 2018 om 08:02
Jij hebt zeker ook op een hoog nivo gespeeld, want volgens jou is het allemaal niet zo moeilijk.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 08:05
Jullie alle 3 hierboven: jullie zijn dus helemaal geen niveau gewend? als je hem echt goed vind heb je er echt geen verstand van..

Maar dat blijkt ook wel, want er is geen 1 club serieus in hem geintreseerd, en zkeer niet voor het geld wat Ajax er voor wil hebben. Dit is zo'n speler die je er gratis bij krijgt als een soort van Actie..
Vind ik leuk
FC CF +16
maandag 20 augustus 2018 om 10:44
1. vindt
2. geïnteresseerd
3. zeker

Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 08:06
Ik heb eredivisie gespeeld jongeman, bij een topclub.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 08:06]
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:35
Hahaha, niet alleen dom maar ook liegen. Voetbalsneu!
Vind ik leuk
Paulus1962 +1299
maandag 20 augustus 2018 om 09:02
Dat je dan op zo 'n site als deze bezig bent, als ex prof voetballer zou ik wel iets anders te doen hebben.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 09:48
Hoezo, wat een onzin.. heb mn zakken gevuld, ik hoef niet zo nodig in de schijnwerpers meer te staan..
Vind ik leuk
FC CF +16
maandag 20 augustus 2018 om 10:58
Hahahahahahahahahahahahhahahahahaha. Was dat jouw ultieme natte droom?
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 12:08
Hallo Andy, alles goe?
Vind ik leuk
wattenstaafje +22693
maandag 20 augustus 2018 om 12:34
*proest*
Vind ik leuk
MOKUM*** +1764
maandag 20 augustus 2018 om 22:07
Ja dat zal. En dan zeker nog kampioen geweest ook? CL gewonnen ook?? WC gewonnen?? Ook!!
Vind ik leuk
Leggooafca +115
maandag 20 augustus 2018 om 08:49
Wat irriteer ik me aan jou reacties.. je doet net of ziyech troep is.. hij werkt als een gek en zijn trap is niet normaal
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 10:00
Nee je irriteert me aan mij omdat ik een gevoelig onderwerp op tafel leg.. en je baalt daarvan.. jij weet stiekum ook dat Ziyach niet bijzonder is, maar je wilt erin blijven geloven..
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:19
11 jaar of vooruit 15?
Vind ik leuk
FC CF +16
maandag 20 augustus 2018 om 11:01
stiekem.

Pfff... Geen snelle leerling zo te zien. Als je voetbaltalent vergelijkbaar is met je Nederlandse taal, zal `t wel reservebank 5e klasse zijn geweest i.p.v. de vermeende topclub waar je gespeeld zou hebben.
Vind ik leuk
Leggooafca +115
maandag 20 augustus 2018 om 11:37
Zeker een feyenoorder jij? Jaloezie straalt er van af... berghuis nog niks laten zien en lozano doet het ook zo geweldig ;) ziyech brengt het meeste gevaar mee en heb nog geen speler uit de eredivisie zo'n wedstrijd zien spelen als ziyech tegen luik
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 09:55
Ik heb ook zo mijn twijfels over Ziyech (af en toe briljante momenten, veel te vaak "afwezig" in een wedstrijd), maar weet heel zeker dat ik vele malen minder ben dan Ziyech in zijn slechtste momenten.

Maar ben, net als wat anderen hier, ook heel erg benieuwd naar jouw voetbaltechnische prestaties. Bij voorkeur in wedstrijden die er echt toe doen. Met de druk die daar bij hoort. En - ik zal het niet té lastig voor je maken - met een paar honderd man op de tribune.

Aanvulling: zie net dat je beweert voormalig ED speler te zijn. Dat maakt mij alleen maar nieuwsgieriger. Kom op kneus: geen woorden maar daden. Kom uit de kast en laat ons genieten van jouw prestaties.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 09:56]
Vind ik leuk
FSCeara +8759
maandag 20 augustus 2018 om 09:18
Juist, en daarom zou Ajax zijn contract moeten openbreken en gelijk moeten trekken met Tadic en Blind.
Als je salarisplafond laat varen dan moet je je beste speler ook meeste betalen.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 09:21
Ik ben meer van het gelijk houden kwa salarissen...

Waarom hoort een Ziyech meer te verdienen dan een de Jong?

Ze moeten een team creëren, een team wat voor elkaar door het vuur gaat, dan wals je binnen de kortste keren over elke tegenstander heen in Nederland!

Ajax speelt kut, maar de rest van Nederland is helemaal kut.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 10:01
PSV doet het toch niet zo slecht, staan fier bovenaan..
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:03
Je bent niet alleen koe lomp, ook nog zo scheel als een otter!

Nos teletekst pagina 819
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 10:33
Waarom gelijk schelden? ik heb de stand niet eens gezien, ik ging er gemakshalve maar vanuit.. (ze staan bijna altijd bovenaan, vandaar)
Vind ik leuk
FSCeara +8759
maandag 20 augustus 2018 om 10:31
Even ter zijde maar AZ staat bovenaan.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 10:34
Niet voor lang..
Vind ik leuk
FSCeara +8759
maandag 20 augustus 2018 om 10:36
Dat is de vraag. Heb PSV dit weekend bij ons zien spelen en was ook niet geweldig en mag van geluk spreken dat je volle punten mee hebt genomen. Ik hoop dat het lang spannend gaat blijven tussen 4 of 5 clubs maar ben bang dat we van geluk mogen spreken als het er 3 zijn
Vind ik leuk
FSCeara +8759
maandag 20 augustus 2018 om 10:34
Salarisplafond is niet meer van deze tijd als je mee wil doen in Europa.dan blijf je achter de feite aanlopen met 2de rangs spelers welke Blind en Tadic in Europa ook maar zijn.
Als Ajax dan over alles heen walst dan is dat maar zo en dan is het aan de andere teams om alles ook op orde te krijgen met of zonder buitenlandse investeerders.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 10:23
Ajax zal wel gek zijn om Ziyach dat salaris te gaan geven, ze hebben er nu al spijt van dat ze het Tadic betalen..
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:35
Je moeder doet de benen al wijd, al wordt ze niet betaald de slet
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 10:36
We moeten maar eens een keer prive afspreken, zal ik je kop eens onder handen nemen, masturbeer
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:37
Graag zelfs eikel! Met mensen zoals jij ben ik zo klaar!
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 10:40
Kostelijk..
Vind ik leuk
Krav +197
maandag 20 augustus 2018 om 11:35
Nou komt er nog wat van!?! ;)
Vind ik leuk
Come on Utreg +28469
maandag 20 augustus 2018 om 07:46
Het zou mooi zijn als Ziyech voor de Eredivisie behouden blijft. Hij kan zeker een toegevoegde waarde zijn in de CL. En de komst van Tadic kan ook belangrijk zijn. Hij moet inderdaad constanter worden maar dat zou natuurlijk ook in een andere competitie kunnen. Wellicht gaat het hem in de Eredivisie wel te makkelijk af.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 07:54
Wat lul je nou, wat do t hij dan? zijn jullie hier helemaal niks gewend ofzo? serieus..
Vind ik leuk
Come on Utreg +28469
maandag 20 augustus 2018 om 07:57
Zie jij geen verschil qua intensiteit bij Ziyech tussen de wedstrijden bijvoorbeeld in de voorronde CL en Heracles/VVV ??
Vind ik leuk
#Keizerout +37957
maandag 20 augustus 2018 om 08:01
Ik denk dat als je die stap wilt maken je ook tegen Heracles en VVV gewoon serieus moet kunnen voetballen.
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 08:02
Dat zijn nog steeds maar clubjes uit nietszeggende voetballanden, heb jij Ziyach gezien op het WK? ja gezien wel, maar heb je hem ook zien schitteren, of afgaan als een Gieter..?
Super overschatte speler.. is inmiddels al 25, dan had die allang een bepalende speler moeten zijn bij een topclub, en niet bij een clubje, die nog niet eens zeker zijn van CL. en die in de competitie alleen via de VAR kan winnen..
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:04
Misschien kan jij beter terugkruipen in je moeders holletje! Schijnbaar zit jouw verstand er nog in
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 08:07
Wat is er dan niet waar wat ik schrijf? jij bent gewoon niks gewend blijkbaar
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:11
Je schrijft klinklare onzin, en niets anders dan proberen te provoceren!

Noem ens 1 spelertje op van jouw clubje wat beter is dan Ziyech?
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 11:42
Al zou ik geen speler op kunnen noemen, dat maakt Ziyach nog steeds geen goede speler. Sterker, hij zomaar de beste speler van de eredivisie kunnen zijn en dan nog steeds geen topspeler zijn..

Maar dat snapt Masturbeer waarschijnlijk niet.. teveel gerukt misschien.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 11:43
Ik hoef niet te rukken, vraag je moeder maar eens
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 20 augustus 2018 om 11:45
Jij bent of een ziekelijke idioot, of een allochtoon, met een "jouw moeder" obsessie.. met geen van beide wil ik iets van doen hebben, toedeloe masturbeer..
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 08:29
Heb jij Messi of Lozano zien schitteren op het wk? Misschien Ozil of James Rodriguez???
Vind ik leuk
Krav +197
maandag 20 augustus 2018 om 11:36
Lijkt wel ziekelijke jaloersie te worden...
Vind ik leuk
rpaulp50 +12404
maandag 20 augustus 2018 om 07:55
Meer, meer en nog meer......
Laten die dure spelers van Ajax nu eerst eens Heracles en VVV helemaal van de mat spelen.......wat een gelul van oa Mulder, het lijkt helemaal ergens op.
Vind ik leuk
markie +1831
maandag 20 augustus 2018 om 08:01
Een zeer goede speler... Als hij het niveau eens 10 wedstrijden kan vasthouden, maar het is bij hem net hoe de wind waait. Vooral die hopeloze afstandsschoten moeten echt beter.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 08:02]
Vind ik leuk
Fritske01 +4061
maandag 20 augustus 2018 om 08:08
Wacht nu eerst de komende tweeluik voor de CL af. Met een Neres die geblesseerd is is het weer iets lastiger geworden.
Als je je definitief plaatst is het verantwoord. Zo niet weg doen en geld pakken.
Het blijft een potentiële onruststoker.
Vind ik leuk
Floaz +928
maandag 20 augustus 2018 om 09:16
Ja joh openbreken en hetzelfde salaris geven als Blom, ze waren ongeveer van hetzelfde niveau tegen VVV
Vind ik leuk
pos +9005
maandag 20 augustus 2018 om 09:24
Ziyech is in mijn ogen belangrijker dan Tadic ooit zal worden voor Ajax. Kan me zo voorstellen dat er wel wat scheve ogen zijn als de spelers horen dat hij zo'n 4 miljoen per jaar krijgt. CL halen is een absolute must bij dit soort salarissen.
Vind ik leuk
klick +1080
maandag 20 augustus 2018 om 09:36
wat eens stom gelul. ze moeten gewoon verkopen anders ontstaat er zeker een probleem
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 09:36]
Vind ik leuk
John040 +2504
maandag 20 augustus 2018 om 09:58
Die kan alleen transfer vrij naar andere club niemand betaald grote som voor speler die internationaal niks heeft gepresteerd en nooit prijs heeft gewonnen.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:00
Heb je geen leven om elke keer, Als het over ajax gaat te “provoceren “
Vind ik leuk
Donnygo +3438
maandag 20 augustus 2018 om 12:18
Neem toch aan dat ze daar wel mee bezig zijn.
Vind ik leuk
El Cazador +8114
maandag 20 augustus 2018 om 12:27
Deze topic c.q. item is weer het optima forma voor alle azijn zeikers richting Ajax. Kennelijk is het bij deze pissers thuis ook het glas half vol, ik heb medelijden met alle Wifes and Girl friends van deze malloten !!!
Vind ik leuk
Cptje +204
maandag 20 augustus 2018 om 13:29
Openbreken jaar erbij en flink salaris , gaat hij over een jaar voor 60 milj weg
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 13:45
Nou, Aad, dat geld ook voor Lozano. Die wil ook niemand meer hebben...
Vind ik leuk
Gerro +7967
maandag 20 augustus 2018 om 23:05
Ja goed idee om zijn contract op te waarderen en wanneer Siem de Jong en Orejuela verkocht worden komt er ook weer meer ruimte in de salaris huishouding. Idemdito bij de Ligt en de Jong contract op waarderen wanneer CL word afgedwongen want dan komt er zomaar 35 miljoen extra binnen en mag dat geen probleem zijn.
Vind ik leuk
Bals +389
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:20
Wie is Mulder om te zeggen wat AJAX moet doen? Zijn vader is al een opgeblazen nono, maar zoonlief is nog een graad erger.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws