'KNVB moet streven naar dezelfde voorwaarden: bij ieder duel evenveel camera's'

'KNVB moet streven naar dezelfde voorwaarden: bij ieder duel evenveel camera's'

Gepubliceerd: maandag 20 augustus 2018 om 13:54ma 20-08-2018 om 13:54

Heracles Almelo won dit weekend met 4-2 van ADO Den Haag. Bij de vierde treffer van de Almeloërs leek echter sprake van buitenspel. Dat de treffer niet werd afgekeurd door de VAR had volgens scheidsrechter Bas Nijhuis alles te maken met het tekort aan camera's. Volgens een van de grondleggers van de videoscheidsrechter zou dat niet moeten kunnen.

"We zitten daar in die videoruimte en daar worden meerdere wedstrijden gedaan. Wij zijn afhankelijk van de camera's van FOX", vertelde Nijhuis zondag aan Omroep West. "Om even te vergelijken: bij VVV - Ajax waren tien camera's. Bij Heracles - ADO waren zes camera's. Dat houdt dus in dat we het met zes camera's moeten doen en dat houdt ook in dat we bijvoorbeeld op de buitenspellijn geen camera's hebben staan."

Volgens Raymond van Meenen, één van de grondleggers van de videoarbitrage, zouden er bij elke wedstrijd evenveel camera's moeten staan. "De KNVB moet streven naar een situatie waarbij je alle wedstrijden onder dezelfde voorwaarden moet laten spelen", stelt hij tegenover Omroep West.

"Dat betekent dat je bij ieder duel hetzelfde aantal camera's zou moeten hebben", stelt hij. "Want dan krijg je nooit de discussie over bij die wedstrijd had je meer camera's en kon je buitenspel wél goed beoordelen en bij de andere niet." Om met een VAR te kunnen werken zijn minimaal zes camera's nodig, al blijft buitenspel dan lastig te beoordelen. "Je moet goede afspraken maken over wat je wel en niet beoordeelt. Die afspraken liggen ook vast en dan gaat het erom hoe je dat in de praktijk toepast."

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

maandag 20 augustus 2018 om 13:58
Wel schandalig dat de top clubs de voorkeur krijgen boven mindere clubs !!
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:01
Zeker mee eens! Als je het toepast, doe het dan overal!
Vind ik leuk
Reinier86 +1487
maandag 20 augustus 2018 om 14:02
Hoezo is dat nou weer schandalig?

De betere clubs als Feyenoord komen gewoon vaker in het strafschopgebied dan de mindere clubs.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 14:02]
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:06
Jij noemt Feyenoord een betere club? hahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
Vakkie D +4034
maandag 20 augustus 2018 om 15:53
Jij ziet Feyenoord strijden om lijfsbehoud? top 6 is betere clubs. En verder zijn de betere clubs de clubs die de prijzen pakken.
Vind ik leuk
Voebtal +7512
maandag 20 augustus 2018 om 16:32
Het is nog grappiger.. hij zegt "beter als" Hahahahahahaha hahahahahaha.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:06
Het is niet helemaal terecht om Feyenoord momenteel in het rijtje 'betere clubs' te scharen.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:16
Dat zien ze nog niet in Henkie..
Vind ik leuk
frhoi +1354
maandag 20 augustus 2018 om 15:04
net alsof Ajax het zoveel beter doet :')
Vind ik leuk
cj_fey +4189
maandag 20 augustus 2018 om 19:35
Ze staan wel punt los 🤷🏻‍♂️
Vind ik leuk
Vakkie D +4034
maandag 20 augustus 2018 om 15:54
Betere clubs spelen mee om prijzen, of is het raar om in de topsport te kijken naar resultaten?
Vind ik leuk
Old Star +7705
maandag 20 augustus 2018 om 14:45
Dit is wel echt een rete domme opmerking...
Vind ik leuk
HanV +4885
maandag 20 augustus 2018 om 21:52
Alles wordt bijgehouden: De ploeg met de meeste doelpogingen is AZ, daarna komen PEC, Feyenoord, ADO en Ajax. Vorig seizoen: Ajax, PSV, AZ, Feyenoord en PEC.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19517
maandag 20 augustus 2018 om 14:03
Doe het goed of doe het niet.
Ze laten nu ruimte om te discussiëren. Alle clubs 10 camera's op kosten van de KNVB gaat hem ook niet worden.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
maandag 20 augustus 2018 om 14:04
Ze doen het nu goed. En het kan nog beter. Heel normaal.
En totaal niet oneerlijk of zo. De grensrechters zijn er ook gewoon.
Vind ik leuk
4everfcu +4247
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:22
laat de knvb maar een paar cameras kopen van de boetepot daar moet genoeg in zitten van de laatste tien jaar.
Vind ik leuk
GetRekt +1880
maandag 20 augustus 2018 om 14:03
Kan zowel voordelig als nadelig zijn.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
maandag 20 augustus 2018 om 14:03
Voorkeur? FOX betaalt en bepaalt. Dr kijken weet ik veel hoeveel meer mensen naar een potje Feyenoord, PSV of Ajax. De stadions zijn weet ik veel hoeveel groter. De mogelijkheden om camera's de plaatsen eindelozer. Natuurlijk zijn er daar meer.
Vind ik leuk
4everfcu +4247
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:23
onzin die mensen hebben geen keuze aangezien altijd dezelfde clubs worden uitgezonden.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:05
Inderdaad belachelijk.
En er dan met 10 camera's nog zo'n puinhoop van maken. Wat een foutenfestijn was het in Venlo.
Vind ik leuk
Johan_D +3459
maandag 20 augustus 2018 om 14:20
Blom was de grondlegger van dit foutenfestijn.

Een overtreding niet zien bij de treffer van VVV , een zuivere strafschop op Huntelaar niet zien en een schandalige overtreding op de Jong niet met rood bestraffen.
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2957
maandag 20 augustus 2018 om 14:13
Het is natuurlijk al schandalig dat iemand een meter buitenspel over het hoofd ziet. Overigens hebben ze volgens mij gewoon genoeg camera's om te concluderen dat dit buitenspel is. Ik noem dit jezelf een beetje indekken na een belachelijke fout.
Vind ik leuk
JanTa48 +6765
maandag 20 augustus 2018 om 16:07
Vind ik ook. Die rotschop die Frenkie de Jong kreeg had met rood bestraft moeten worden maar spelrs van topclubs zijn vaak vogelvrij verklaard.
Vind ik leuk
4everfcu +4247
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:27
je bedoeld waarschijnlijk dat de topclubs altijd het voordeel krijgen en bevoordeeld worden,maar een ding is zeker had ajax hem gemaakt tegen vvv was hij nooit afgekeurd geweest.
Vind ik leuk
mesterspsv +536
maandag 20 augustus 2018 om 16:49
Dit kan toch alleen in Nederland hé 😉.Overal aan mee willen doen maar iets fatsoenlijk regelen hoooo máar.
Vind ik leuk
JanTa48 +6765
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:36
Alleen door het VAR in de praktijk te brengen in competitieverband kan je de kinderziektes eruit halen. Ik geloof er wel in maar men moet nog wat geduld hebben. Cynisme heeft nooit wat tot stand gebracht.
Vind ik leuk
mesterspsv +536
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:26
Die kinderziektes kunnen voor sommige clubs veel stress opleveren aan het einde van de competitie. Begin je ergens aan dan moet het ook meteen goed zijn!
Vind ik leuk
JanTa48 +6765
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:05
Dat is onmogelijk. Je moet het in de praktijk brengen wil je fouten eruit krijgen.
Vind ik leuk
4everfcu +4247
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:17
met alles
Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
maandag 20 augustus 2018 om 14:01
Natuurlijk streef je naar een zo eerlijk mogelijke sport. En dus wil je overal alles kunnen zien. Dat lukt nu eenmaal niet altijd.
Toch vind ik het gezever van dit weekeinde over camara's en VAR's echt exemplarisch voor de stupiditeit in 't land. Bij de NOS zat onze vriend van FC Groningen: Ron. Eerlijke en heldere vent dat. Verwoordde het prima.

De sport is weer een stukje eerlijker geworden. Ook wanneer op de ene plek buitenspel wordt geconstateerd en op de andere plek niet; dat is van alle dagen en gaat gelukkig veel minder en minder voorkomen.

Ajax werd niet geholpen door de VAR. Ajax kreeg wat het toekwam door de VAR en werd eens niet tegengewerkt door dingen die een scheids niet ziet. Een enorm verschil.
Net als VVV vorige week. Net als die gele kaart in Utrecht die dik terecht rood werd dankzij de VAR.

Het is absurd om te zien hoe graag sommige supporters zien dat de door hun gehate club punten verspeelt door minder eerlijkheid. Dit weekeinde het grote bewijs daarvan.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 20 augustus 2018 om 14:15
En die blinde die bij VVV-Ajax op het veld stond, zat gisteren achter de tv bij Feyenoord- Excelsior en grijpt 2x niet in.
1x bij Larsson die wordt afgezaagd in de 16 meter in de 1ste helft en een 2de keer toen Vilhena niet ver voor tijd een doodschop kreeg.

Dus het is nu niet alleen belangrijk wie er fluit maar ook wie er achter de tv zit.



Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
maandag 20 augustus 2018 om 14:16
Dis een beetje de bevestiging van wat ik hierboven beschreef. Opvallend hoe de slachtofferrol in Rotterdam tot Cult of religie is verheven. Bijzonder opvallend wederom.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 20 augustus 2018 om 14:36
"Ajax kreeg wat het toekwam door de VAR en werd eens niet tegengewerkt door dingen die een scheids niet ziet."

Over een slachtofferrol gesproken......


En je snapt niet helemaal wat ik bedoel te zeggen.

Die 2 wedstrijden hadden hetzelfde duo alleen waar de een op het veld stond zat ie bij de andere wedstrijd voor de tv. Blom op het veld\Makkelie achter de tv en er wordt een paar ingegrepen op momenten die daar om vragen.
Laat ik in het midden of de aansluitende beslissingen juist zijn of niet, de momenten vroegen er om.
Die 2 momenten bij Feyenoord vroegen er ook om, maar Blom grijpt niet in vanachter de tv.

Ik zie niet in waar ik me tot slachtoffer uitroep in dit verhaal. Ik heb in mijn reactie 0 waardeoordeel uitgesproken over de al dan niet terechte correcties mbv VAR bij VVV-Ajax.

En ja.... er zullen best mensen die zijn die jouw mening vwb VAR na VVV-Ajax met een korreltje zou nemen gezien het feit dat de VAR momenten in het voordeel van Ajax uitvielen.
Nogmaals, terecht of niet die beslissingen na raadplegen van de tv, daar ga ik niet over bekvechten.




Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
maandag 20 augustus 2018 om 14:47
Dat noem je een slachofferrol? Ajax kreeg toch wat het toekwam? Het was toch een onterechte goal en een terecht gegeven penalty?

Je roept jezelf hie steeds uit tot slachtoffer. Alleen al de voorbeelden die je aanhaalt zijn bizar :')
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 20 augustus 2018 om 15:23
"en werd eens niet tegengewerkt"

Door dat woord "eens" duik je head first de slachtofferrol in. Arm, arm Ajax..... altijd worden ze benadeeld.

En nogmaals..... ik ga niet in op of het wel of niet terecht was, de uiteindelijke beslissingen.
Het was terecht dat er door de VAR werd ingegrepen: Joh, kijk nou nog eens goed.
En dat had bij die pot in De Kuip ook niet misstaan.

En ik haal die Feyenoord momenten er bij omdat A: dat een van de weinige wedstrijden is geweest die ik helemaal op groot genoeg scherm heb gezien.
En B: die toevallig ook onder leiding stond van het duo wat VVV-Ajax deed.

En dat is het grote falen van VAR, het lost niets definitiefs op. Het blijven mensen die beslissen. is het niet het al dan niet geven van een penalty, dan is het wel of er uberhaupt gekeken gaat worden.




Vind ik leuk
Polly11 +4030
maandag 20 augustus 2018 om 15:55
Makkelie zat bij PSV, zat die ook voor Ajax?
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 20 augustus 2018 om 16:09
Makkelie floot Feyenoord gisteren en Blom zat achter de knoppen gisteren.
Ging er even vanuit dat dat zaterdag andersom was bij VVV-Ajax omdat het duo wat gisteren Heerenveen - Vitesse deed, een dag tevoren ook samen elders waren.
Dus dat er koppeltjes samen een weekendje op pad gaan.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:48
Ben je die doodschop van Vilhena vorige week uit bij de Graafschap alweer vergeten. Had rood moeten zijn en vier wedstrijden schorsing. Had ie tegen Excelsior niet geraakt kunnen worden
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 20 augustus 2018 om 15:14
40 wedstrijden schorsing toch?
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 20 augustus 2018 om 14:02
""De KNVB moet streven naar een situatie waarbij je alle wedstrijden onder dezelfde voorwaarden moet laten spelen"

Maw, de knvb jast er een systeem door heen wat niet overal op dezelfde manier is te gebruiken.
Fantastisch.

Ik weet niet hoor... maar als een competitie waar zo godsgruwelijk veel geld in omgaat als de PL nog niet aan die narigheid begint, is dat misschien een teken dat het nog niet echt lekker werkt?
Vind ik leuk
HanV +4885
maandag 20 augustus 2018 om 22:00
Het is toch FOX dat bepaalt hoeveel camera's er bij een wedstrijd zijn.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 20 augustus 2018 om 22:01
Ik mag toch hopen dat dit systeem los staat van wat Fox wil....
Vind ik leuk
HanV +4885
maandag 20 augustus 2018 om 22:09
Volgens Nijhuis niet: Wij zijn afhankelijk van de camera's van FOX.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 20 augustus 2018 om 22:15
Heeft dat dan niet meer te maken met hoeveel ze er kwijt kunnen in een stadion dan met wat ze willen plaatsen?
Je zet natuurlijk makkelijker 15 cameras neer in de kuip dan op woudestein.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:02
Knettergek dat dit niet al het geval is hè. Sta ik wel eventjes van te kijken zeg.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:02
Misschien hadden ze dit voor het invoeren van de VAR moeten bedenken.. Alle stadions dezelfde mogelijkheden en anders niet.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:06
Evenals overal een grasmat en anders niet.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:03
Als je de VAR aan een competite, ben je de supporters verplicht om overal evenveel camera’s te laten draaien vind ik. Kom op zeg wat een amateuristische boel daar bij de KNVB.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
maandag 20 augustus 2018 om 14:05
Doellijn technologie was ook alleen maar beschikbaar in Arena en Kuip. En dan om en om half jaar.
Dat de VAR halfslachtig ingevoerd is niet dan niet veel verbazing opleveren.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
maandag 20 augustus 2018 om 14:03
Makkelijk excuus weer van Nijhuis voor zijn eigen falen.
Zal vanavond wel weer bij Derksen in zijn hol kruipen op tv.
Vind ik leuk
R94 +2005
maandag 20 augustus 2018 om 14:03
Het zou de KNVB niet zijn als ze dingen niet compleet random doen natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:03
Gewoon gelul want bij de wedstrijd van Heracles ADO zag je het ook op de schermen van het stadion en thuis op fox kon ook iedereen het zien. Daarbij kunnen we het afgeven op de Var dat ze het niet hebben gezien maar er staat ook nog een grensrechter die het gewoon had moeten zien maar die stond ook uit zijn neus te vreten!
Vind ik leuk
whiskey33 +520
maandag 20 augustus 2018 om 14:04
VAR zal dikwijls in voordeel van topclubs zijn/ worden beoordeeld door scheids. Dat zal niet verandeten door VAR
Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
maandag 20 augustus 2018 om 14:06
Topclubs worden in NL vaak benadeeld door overtredingen wat we in ons landje afdoen als 'strijd'. Groenendijk begon daar ook al over.
Er zijn gewoon regels die nu eindelijk beter gehanteerd zullen worden.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:07
Op deze manier is t gewoon competitie vervalsing. Elk duel in de Eredivisie moet onder dezelfde reglementen worden afgewerkt. Dit kan echt niet hoor
Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
maandag 20 augustus 2018 om 14:21
Vervalsing? Zelfde regels?
Bij welke wedstrijd golden andere regels dan?
Vind ik leuk
RedNas +3498
maandag 20 augustus 2018 om 15:36
Zaterdag zag ik zelfs binnen 1 wedstrijd andere regels: VVV mocht tussen minuut 35 en 85 ongeveer 18 minuten tijdrekken. En Onana kreeg na 30 seconden geel.

Maar serieus, sommigen zien echt overal een complot in. En hun conclusie is vrijwel altijd, het is niet eerlijk want Ajax is groot en wij zijn klein. Piep piep hoi.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3480
maandag 20 augustus 2018 om 16:59
Dat en zelfs als je geel krijgt als keeper kun je gewoon doorgaan met tijdrekken.. De eerste scheidsrechter die je daadwerkelijk 2x geel geeft en dus laat vertrekken moet volgens mij nog geboren worden.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 14:09
Ze hadden die VAR beter in de toto divisie kunnen testen en pas als alle kinderziektes eruit zijn invoeren in de eredivisie hoor...knvb laat zich weer lekker voor t karretje spannen door de uefa
Vind ik leuk
SimonSays +6407
maandag 20 augustus 2018 om 14:14
De VAR hoort ook niet afhankelijk te zijn van de camera's van FOX, de KNVB hoort die camera's beschikbaar te stellen.

En kunstgras te verbieden, als ze dan toch bezig zijn.
Vind ik leuk
mcmodd +25143
maandag 20 augustus 2018 om 14:15
Voor de invoering van de VAR heb ik dikwijls gelet op de grensrechters, op welke plek ze liepen bij buitenspelsituaties. Heel opvallend was dat ze vaak niet op de hun verplichte lijn liepen. Hijgend om er te komen waren ze, indien ze niets zagen, dikwijls niet op de juiste plek om goed te kunnen oordelen. Nu met de VAR is dat echt niet anders. Als ze wel op de goede plek lopen en het vertrek van de pass kunnen zien, is een vlag omhoog voldoende om de scheidsrechter te melden dat er sprake is van buitenspel. Wellicht dat de conditie van deze goedbetaalde assistenten wat beter kan, maar wellicht, als meer camera’s niet mogelijk is, kunnen er per kant twee assistenten lopen. Aan de ‘verkeerde kant loopt dan altijd een vent of vrouw, die alleen maar op het buitenspel hoeft te letten. Geheid dat je, mits geen visueel gehandicapten worden ingezet, het probleem teboven bent.
Vind ik leuk
Donnygo +3438
maandag 20 augustus 2018 om 14:16
Dit is toch wel heel erg slecht.

Als je de basis van het systeem niet eens kunt verzorgen hoe wil je dan dat het eerlijk verloopt.
Vind ik leuk
deltiaan +1338
maandag 20 augustus 2018 om 14:20
het is en blijven allemaal smoesjes van die mafia bende in zeist de fluitisten doen toch wat wat ze willen en dan zeggen dan camera's te weinig was duidelijk een meter buitenspel en dat had de grensrechter gewoon MOETEN zien
Vind ik leuk
HansVites +5693
maandag 20 augustus 2018 om 14:29
Geef om te beginnen elke club in de eredivisie evenveel TV gelden net zoals ze dat in Engeland doen, waarom moet de ene club meer TV gelden krijgen als een andere club.
En verbied dan gelijk dat kunstgras.
Vind ik leuk
Ramon89 +687
maandag 20 augustus 2018 om 16:23
Wat heeft een club aan meer geld als ze alsnog minder aan de var hebben? Ze betalen hun eigen camera's niet hoor.
Vind ik leuk
HansVites +5693
maandag 20 augustus 2018 om 18:35
Wie zegt dat dan als je goed leest zie je dat ze gebruik maken van de Foxsport camera's ik heb het niet over de VAR, ik zeg alleen dat het eerlijker moet waarom moeten de grote rijke clubs meer tv gelden krijgen als kleinere clubs, in Engeland krijgt elke club even veel TV geld.
En wat een club aan meer geld heeft ga ik je niet uitleggen.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 18:36]
Vind ik leuk
Ramon89 +687
maandag 20 augustus 2018 om 18:58
Uiteraard heb je gelijk maar het heeft niets met dit var probleem te maken, evenals kunstgras. Dit var probleem is eigenlijk veel oneerlijker.
Vind ik leuk
Senn +7403
maandag 20 augustus 2018 om 15:06
Als ik op de tv kan zien dat het buitenspel is, waarom kunnen hun dat dan niet zien?
Vind ik leuk
Peter12345 +305
maandag 20 augustus 2018 om 16:02
Omdat FOX achteraf zelf een lijn heeft getrokken waardoor je meer zicht krijgt op het wel of niet buitenspel zijn. De VAR kan die lijn niet trekken en kan dus geen 100% uitsluitsel geven. En bij twijfel moet de aanvaller het voordeel krijgen.
Vind ik leuk
Senn +7403
maandag 20 augustus 2018 om 16:46
Heb je het moment gezien? Dit was overduidelijk, hier was geen lijn voor nodig.
Vind ik leuk
Peter12345 +305
maandag 20 augustus 2018 om 21:20
Ja heb het gezien. Is nog uitgebreid besproken bij Fox achteraf.
Maar los van dat moment, is het toch waar dat het oneerlijk is?
Vind ik leuk
JoeyC +3374
maandag 20 augustus 2018 om 15:13
Competitievervalsing, maar dat is al langer een feit met gebruik van tv-beelden.
Vind ik leuk
Founder +242
maandag 20 augustus 2018 om 15:13
Nee dat is niet precies genoeg. Evenveel camera's zegt nog niet alles.
Evenveel cameras'op dezelfde posities in het stadion is wat het moet zijn.
Wil je meer camera's dan is dit geen punt, alleen kunnen deze geen rol spelen bij de beslissing van de VAR. Probleem opgelost.
Als je vervolgens de scheidsrechter het recht ontneemt om de VAR in te roepen is ook die weer de oude scheids. Geef vervolgesn d eaanvoerders van beide ploegen 3 mogelijkheden de VAR te raadplegen. Daar zul je het mee moeten doen.
Vind ik leuk
Peter12345 +305
maandag 20 augustus 2018 om 16:01
Is inderdaad vreemd. Als je weet dat er een camera op de 16 staat waarmee vrijwel alle buitenspel goals af worden gekeurd, kun je veel meer risico nemen met de buitenspel val.

Wanneer je afhankelijk bent van een grensrechter durf je minder risico te nemen, want als die er naast zit heb je een goal tegen die onterecht af moest worden gekeurd.

Heracles heeft hier zelf nadeel van, want een spits zal veel meer op het randje spelen nu.
Vind ik leuk
Nopain +47
maandag 20 augustus 2018 om 16:02
Door de var worden scheidsrechters en grensrechters alleen maar luier.

Randje buitenspel, wel of geen strafschop. Ze hebben nu altijd de var om om terug te vallen. Dus ze zullen eerder niet vlaggen en geen strafschop geven.

Het is natuurlijk schandalig wat er afgelopen weekend weer met de Var is gebeurd....

Misschien moeten we anders maar geen grensrechters meer hebben, maar een camera die op een rails langs de lijn mee gaat. Vervolgens zit er dus een chip in de bal die registreert of de bal geraakt wordt door een schoen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10457
maandag 20 augustus 2018 om 16:12
Je kunt ook gewoon goeie scheidsrechters aanstellen! Blom mist 3 beslissende situaties!
Vind ik leuk
Ramon89 +687
maandag 20 augustus 2018 om 16:22
Dit is dus wél een vorm van competitie vervalsing.. ondanks dat de meeste partijen er niets aan kunnen doen (behalve fox).
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 16:24
"Je moet goede afspraken maken over wat je wel en niet beoordeelt. Die afspraken liggen ook vast en dan gaat het erom hoe je dat in de praktijk toepast."

Hij herstelt zijn eerste zin leuk.

Je moet wel goede afspraken maken ... ja, idd. Bijv. dat vanaf nu, elke keer een pingel wordt gegeven voor shirtje trekken.
Vind ik leuk
Axim +871
maandag 20 augustus 2018 om 16:33
ja , een partijdige VAR ziet al snel wat er (nagenoeg ) niet is ...of andersom :-(
Vind ik leuk
Lucien1978 +6230
maandag 20 augustus 2018 om 16:44
10 camera's en dan nog een enorme fout maken.

Dit kan alleen in NL
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 16:44]
Vind ik leuk
mchollie +3466
maandag 20 augustus 2018 om 17:53
Er zou een regel moeten komen dat coaches zelf om een VAR kunnen vragen, bijvoorbeeld Max 3 keer en als je het onterecht aanvraagt ben je je recht er op kwijt.
Vind ik leuk
mchollie +3466
maandag 20 augustus 2018 om 17:56
Ik begrijp trouwens niet waarom de VAR zoveel kost, fox heeft toch zoveel camera’s staan? De herhaling op tv kan ook uit verschillende oogpunten gedaan worden.

Dus knvb, neem een abbo op fox en je hebt meer camera’s.
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1119
maandag 20 augustus 2018 om 18:27
Dit is het einde van een competitie als er een scheef beeld ontstaat door het aantal camera's.... ongelooflijk dit ADO wordt anders behandeld als ajax.... Je gaat bijna twijfelen of er uberhaupt gereageerd wordt op een misstap van ajax
Vind ik leuk
pietprecies +9535
maandag 20 augustus 2018 om 18:34
Eens, laat ze ook gelijk wat doen aan die plastic matten als ze toch bezig zijn...
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 19:01
Deze reactie snel verwijderen
Vind ik leuk
4everfcu +4247
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:16
dus als je buitenspel staat bij ajax word je wel terug gefloten maar bij bvb een heracles niet nee wat mij betreft stoppen we heel snel met die onzin eerlijker word het er niet van en het is puur willekeur.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws