'KNVB moet streven naar dezelfde voorwaarden: bij ieder duel evenveel camera's'

    'KNVB moet streven naar dezelfde voorwaarden: bij ieder duel evenveel camera's'

    maandag 20 augustus 2018 om 13:54

    Heracles Almelo won dit weekend met 4-2 van ADO Den Haag. Bij de vierde treffer van de Almeloërs leek echter sprake van buitenspel. Dat de treffer niet werd afgekeurd door de VAR had volgens scheidsrechter Bas Nijhuis alles te maken met het tekort aan camera's. Volgens een van de grondleggers van de videoscheidsrechter zou dat niet moeten kunnen.

    "We zitten daar in die videoruimte en daar worden meerdere wedstrijden gedaan. Wij zijn afhankelijk van de camera's van FOX", vertelde Nijhuis zondag aan Omroep West. "Om even te vergelijken: bij VVV - Ajax waren tien camera's. Bij Heracles - ADO waren zes camera's. Dat houdt dus in dat we het met zes camera's moeten doen en dat houdt ook in dat we bijvoorbeeld op de buitenspellijn geen camera's hebben staan."

    Volgens Raymond van Meenen, één van de grondleggers van de videoarbitrage, zouden er bij elke wedstrijd evenveel camera's moeten staan. "De KNVB moet streven naar een situatie waarbij je alle wedstrijden onder dezelfde voorwaarden moet laten spelen", stelt hij tegenover Omroep West.

    "Dat betekent dat je bij ieder duel hetzelfde aantal camera's zou moeten hebben", stelt hij. "Want dan krijg je nooit de discussie over bij die wedstrijd had je meer camera's en kon je buitenspel wél goed beoordelen en bij de andere niet." Om met een VAR te kunnen werken zijn minimaal zes camera's nodig, al blijft buitenspel dan lastig te beoordelen. "Je moet goede afspraken maken over wat je wel en niet beoordeelt. Die afspraken liggen ook vast en dan gaat het erom hoe je dat in de praktijk toepast."

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 13:58
    Wel schandalig dat de top clubs de voorkeur krijgen boven mindere clubs !!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:01
    Zeker mee eens! Als je het toepast, doe het dan overal!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:58
    En probeer ook naar de overtredingen van Ajax te kijken (de Ligt in blessuretijd) en niet alleen naar de overtredingen van tegenstanders die in het voordeel zijn van Ajax. Met 2 maten meten heet dat en dat al in de 2de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    maandag 20 augustus 2018 om 16:11
    Hahahaha, hiep, hiep, hallo...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:31
    Jajaaa nu weten we het wel dat jullie Calimero's zijn na 4 jaar niks én in de Bijlmer woont.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    maandag 20 augustus 2018 om 16:41
    Het is niet eerlijk.. Zit het je nu zelfs al dwars de je het qua droogte niet van ons kan winnen? Geen paniek, jullie komen net uit een 7-jarige droogte dus je staat daarin nog steeds gedeeld aan kop.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3042
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:18
    kom kleuter dat heeft er ook echt met het topic te maken.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:51
    Als je zo schrijft, kom je inderdaad over als een kleuter.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:14
    Overtreding van van Ooijen op De jong was ook niet bestraft terwijl ik als vvv’er het een dikke rode kaart vindt, maar dat is nou juist het probleem.
    De regels van de VAR zijn het probleem!
    Er zijn maar 4 situaties waar de VAR in mag grijpen en een van de situaties is een directe rode kaart. De VAR kan op basis van de videobeelden een rode kaart aangeven. Dit geldt niet voor tweede gele kaarten. Als de VAR er niets in ziet gaat het spel gewoon verder dat betekend dus niet dat deze niet bekeken zijn. Er is dus niet met 2 maten gemeten want anders hadden wij in de 82ste minuut met 10 man gestaan en hadden we het Ajax wel heel makkelijk gemaakt in de laatste minuten....
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 16:16]
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    maandag 20 augustus 2018 om 14:02
    Hoezo is dat nou weer schandalig?

    De betere clubs als Feyenoord komen gewoon vaker in het strafschopgebied dan de mindere clubs.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 14:02]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:06
    Jij noemt Feyenoord een betere club? hahahahahahahahahaha
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2570
    maandag 20 augustus 2018 om 15:53
    Jij ziet Feyenoord strijden om lijfsbehoud? top 6 is betere clubs. En verder zijn de betere clubs de clubs die de prijzen pakken.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    maandag 20 augustus 2018 om 16:32
    Het is nog grappiger.. hij zegt "beter als" Hahahahahahaha hahahahahaha.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:06
    Het is niet helemaal terecht om Feyenoord momenteel in het rijtje 'betere clubs' te scharen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:16
    Dat zien ze nog niet in Henkie..
    Vind ik leuk
    frhoi +901
    maandag 20 augustus 2018 om 15:04
    net alsof Ajax het zoveel beter doet :')
    Vind ik leuk
    cj_fey +4162
    maandag 20 augustus 2018 om 19:35
    Ze staan wel punt los 🤷🏻‍♂️
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2570
    maandag 20 augustus 2018 om 15:54
    Betere clubs spelen mee om prijzen, of is het raar om in de topsport te kijken naar resultaten?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    maandag 20 augustus 2018 om 14:32
    En als er dan 2 "mindere" clubs tegen elkaar spelen die beide in het strafschopgebied komen hebben die gewoon pech omdat er niet genoeg camera's zijn? Bull shit natuurlijk, dan kan het namelijk gebeuren dat ze punten tekort komen voor de play-offs of degradatie.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3042
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:20
    klopt maar daar is de var niet voor die zijn er om drie clubs te helpen als het niet loopt in het veld.
    Vind ik leuk
    Old Star +7308
    maandag 20 augustus 2018 om 14:45
    Dit is wel echt een rete domme opmerking...
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    maandag 20 augustus 2018 om 21:52
    Alles wordt bijgehouden: De ploeg met de meeste doelpogingen is AZ, daarna komen PEC, Feyenoord, ADO en Ajax. Vorig seizoen: Ajax, PSV, AZ, Feyenoord en PEC.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18883
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    Doe het goed of doe het niet.
    Ze laten nu ruimte om te discussiëren. Alle clubs 10 camera's op kosten van de KNVB gaat hem ook niet worden.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:04
    Ze doen het nu goed. En het kan nog beter. Heel normaal.
    En totaal niet oneerlijk of zo. De grensrechters zijn er ook gewoon.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    maandag 20 augustus 2018 om 14:27
    De grensrechter die zijn vlag pas omhoog steekt nadat de scheidsrechter of 4e official het zegt zoals afgelopen weekend bedoel je?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:36
    Precies. Die horen alsnog hun werk te doen ja.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    maandag 20 augustus 2018 om 14:50
    Die doen hun werk nadat ze aangesproken zijn, die kan je dus met zo goed op de tribune zetten.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3042
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:22
    laat de knvb maar een paar cameras kopen van de boetepot daar moet genoeg in zitten van de laatste tien jaar.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1775
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    Kan zowel voordelig als nadelig zijn.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    Voorkeur? FOX betaalt en bepaalt. Dr kijken weet ik veel hoeveel meer mensen naar een potje Feyenoord, PSV of Ajax. De stadions zijn weet ik veel hoeveel groter. De mogelijkheden om camera's de plaatsen eindelozer. Natuurlijk zijn er daar meer.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3042
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:23
    onzin die mensen hebben geen keuze aangezien altijd dezelfde clubs worden uitgezonden.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:53
    In een kleiner stadion is de buitenspelregel anders? Natuurlijk niet, dus op die lijn moet sowieso een camera staan.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:08
    Daar gaat het dus niet om haha.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:21
    Om even te vergelijken: bij VVV - Ajax waren tien camera's. Bij Heracles - ADO waren zes camera's. Dat houdt dus in dat we het met zes camera's moeten doen en dat houdt ook in dat we bijvoorbeeld op de buitenspellijn geen camera's hebben staan."

    Dus bij Heracles kan het gebeuren dat er een doelpunt in buitenspelpositie over het hoofd word gezien en bij VVV niet. Oneerlijk dus, maar dat vind ik niet verrassend bij de knvb.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:45
    Daar reageerde ik al op he haha.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:05
    Inderdaad belachelijk.
    En er dan met 10 camera's nog zo'n puinhoop van maken. Wat een foutenfestijn was het in Venlo.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3503
    maandag 20 augustus 2018 om 14:20
    Blom was de grondlegger van dit foutenfestijn.

    Een overtreding niet zien bij de treffer van VVV , een zuivere strafschop op Huntelaar niet zien en een schandalige overtreding op de Jong niet met rood bestraffen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    maandag 20 augustus 2018 om 14:28
    Overtreding van de ligt laat je maar even buiten beschouwing?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:36
    Haha wat een onzin. Dat stelde dus idd echt geen zak voor. Kom op man.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3898
    maandag 20 augustus 2018 om 15:54
    Die van de ligt stelde net zoveel voor als de afgekeurde goal van VVV
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 16:21
    Vreemd. Iedere analist en voetballer vond het een overduidelijke overtreding.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3898
    maandag 20 augustus 2018 om 17:00
    Het was zwaar gestraft, maar klopt, die van de Ligt echter ook, daar doelde ik op. Uiteindelijk zullen er altijd meningsverschillen zijn.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:52
    Welke analisten?

    Arbiter Kevin Blom had zelf niet gezien dat Samuelsen aan het shirt van Nicolas Tagliafico trok, maar keurde na het bekijken van de beelden de treffer van VVV af. Hedwiges Maduro noemt de beslissing 'zwaarbestraft' en stelt dat er sprake is van een 'fifty-fifty' situatie. Arnold Bruggink is uitgesproken. "Nu zie je dat de topclub weer de voorkeur krijgt. Ik vind het echt veel te zwaar. Dit is een stuk lichter dan vorig seizoen bij Sparta-FC Emmen (Sparta kreeg geen strafschop na vasthouden door Jeroen Veldmate en degradeerde uiteindelijk, red.)."

    Glenn Helder sluit zich aan bij Bruggink. "Dit is het geluk van een topclub. Als het andersom zou gebeuren, zou Blom niet gefloten hebben", aldus de voormalig Oranje-international. "Ik ben een voorstander van de VAR, maar nu ga ik toch twijfelen. Als je dit bestraft, moet je alles bestraffen."

    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2976
    maandag 20 augustus 2018 om 14:13
    Het is natuurlijk al schandalig dat iemand een meter buitenspel over het hoofd ziet. Overigens hebben ze volgens mij gewoon genoeg camera's om te concluderen dat dit buitenspel is. Ik noem dit jezelf een beetje indekken na een belachelijke fout.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5499
    maandag 20 augustus 2018 om 16:07
    Vind ik ook. Die rotschop die Frenkie de Jong kreeg had met rood bestraft moeten worden maar spelrs van topclubs zijn vaak vogelvrij verklaard.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3042
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:27
    je bedoeld waarschijnlijk dat de topclubs altijd het voordeel krijgen en bevoordeeld worden,maar een ding is zeker had ajax hem gemaakt tegen vvv was hij nooit afgekeurd geweest.
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    maandag 20 augustus 2018 om 16:49
    Dit kan toch alleen in Nederland hé 😉.Overal aan mee willen doen maar iets fatsoenlijk regelen hoooo máar.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5499
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:36
    Alleen door het VAR in de praktijk te brengen in competitieverband kan je de kinderziektes eruit halen. Ik geloof er wel in maar men moet nog wat geduld hebben. Cynisme heeft nooit wat tot stand gebracht.
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:26
    Die kinderziektes kunnen voor sommige clubs veel stress opleveren aan het einde van de competitie. Begin je ergens aan dan moet het ook meteen goed zijn!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5499
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:05
    Dat is onmogelijk. Je moet het in de praktijk brengen wil je fouten eruit krijgen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3042
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:17
    met alles
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:01
    Natuurlijk streef je naar een zo eerlijk mogelijke sport. En dus wil je overal alles kunnen zien. Dat lukt nu eenmaal niet altijd.
    Toch vind ik het gezever van dit weekeinde over camara's en VAR's echt exemplarisch voor de stupiditeit in 't land. Bij de NOS zat onze vriend van FC Groningen: Ron. Eerlijke en heldere vent dat. Verwoordde het prima.

    De sport is weer een stukje eerlijker geworden. Ook wanneer op de ene plek buitenspel wordt geconstateerd en op de andere plek niet; dat is van alle dagen en gaat gelukkig veel minder en minder voorkomen.

    Ajax werd niet geholpen door de VAR. Ajax kreeg wat het toekwam door de VAR en werd eens niet tegengewerkt door dingen die een scheids niet ziet. Een enorm verschil.
    Net als VVV vorige week. Net als die gele kaart in Utrecht die dik terecht rood werd dankzij de VAR.

    Het is absurd om te zien hoe graag sommige supporters zien dat de door hun gehate club punten verspeelt door minder eerlijkheid. Dit weekeinde het grote bewijs daarvan.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 20 augustus 2018 om 14:15
    En die blinde die bij VVV-Ajax op het veld stond, zat gisteren achter de tv bij Feyenoord- Excelsior en grijpt 2x niet in.
    1x bij Larsson die wordt afgezaagd in de 16 meter in de 1ste helft en een 2de keer toen Vilhena niet ver voor tijd een doodschop kreeg.

    Dus het is nu niet alleen belangrijk wie er fluit maar ook wie er achter de tv zit.



    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:16
    Dis een beetje de bevestiging van wat ik hierboven beschreef. Opvallend hoe de slachtofferrol in Rotterdam tot Cult of religie is verheven. Bijzonder opvallend wederom.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 20 augustus 2018 om 14:36
    "Ajax kreeg wat het toekwam door de VAR en werd eens niet tegengewerkt door dingen die een scheids niet ziet."

    Over een slachtofferrol gesproken......


    En je snapt niet helemaal wat ik bedoel te zeggen.

    Die 2 wedstrijden hadden hetzelfde duo alleen waar de een op het veld stond zat ie bij de andere wedstrijd voor de tv. Blom op het veld\Makkelie achter de tv en er wordt een paar ingegrepen op momenten die daar om vragen.
    Laat ik in het midden of de aansluitende beslissingen juist zijn of niet, de momenten vroegen er om.
    Die 2 momenten bij Feyenoord vroegen er ook om, maar Blom grijpt niet in vanachter de tv.

    Ik zie niet in waar ik me tot slachtoffer uitroep in dit verhaal. Ik heb in mijn reactie 0 waardeoordeel uitgesproken over de al dan niet terechte correcties mbv VAR bij VVV-Ajax.

    En ja.... er zullen best mensen die zijn die jouw mening vwb VAR na VVV-Ajax met een korreltje zou nemen gezien het feit dat de VAR momenten in het voordeel van Ajax uitvielen.
    Nogmaals, terecht of niet die beslissingen na raadplegen van de tv, daar ga ik niet over bekvechten.




    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:47
    Dat noem je een slachofferrol? Ajax kreeg toch wat het toekwam? Het was toch een onterechte goal en een terecht gegeven penalty?

    Je roept jezelf hie steeds uit tot slachtoffer. Alleen al de voorbeelden die je aanhaalt zijn bizar :')
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 20 augustus 2018 om 15:23
    "en werd eens niet tegengewerkt"

    Door dat woord "eens" duik je head first de slachtofferrol in. Arm, arm Ajax..... altijd worden ze benadeeld.

    En nogmaals..... ik ga niet in op of het wel of niet terecht was, de uiteindelijke beslissingen.
    Het was terecht dat er door de VAR werd ingegrepen: Joh, kijk nou nog eens goed.
    En dat had bij die pot in De Kuip ook niet misstaan.

    En ik haal die Feyenoord momenten er bij omdat A: dat een van de weinige wedstrijden is geweest die ik helemaal op groot genoeg scherm heb gezien.
    En B: die toevallig ook onder leiding stond van het duo wat VVV-Ajax deed.

    En dat is het grote falen van VAR, het lost niets definitiefs op. Het blijven mensen die beslissen. is het niet het al dan niet geven van een penalty, dan is het wel of er uberhaupt gekeken gaat worden.




    Vind ik leuk
    Polly11 +3898
    maandag 20 augustus 2018 om 15:55
    Makkelie zat bij PSV, zat die ook voor Ajax?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 20 augustus 2018 om 16:09
    Makkelie floot Feyenoord gisteren en Blom zat achter de knoppen gisteren.
    Ging er even vanuit dat dat zaterdag andersom was bij VVV-Ajax omdat het duo wat gisteren Heerenveen - Vitesse deed, een dag tevoren ook samen elders waren.
    Dus dat er koppeltjes samen een weekendje op pad gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:48
    Ben je die doodschop van Vilhena vorige week uit bij de Graafschap alweer vergeten. Had rood moeten zijn en vier wedstrijden schorsing. Had ie tegen Excelsior niet geraakt kunnen worden
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 20 augustus 2018 om 15:14
    40 wedstrijden schorsing toch?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 20 augustus 2018 om 14:02
    ""De KNVB moet streven naar een situatie waarbij je alle wedstrijden onder dezelfde voorwaarden moet laten spelen"

    Maw, de knvb jast er een systeem door heen wat niet overal op dezelfde manier is te gebruiken.
    Fantastisch.

    Ik weet niet hoor... maar als een competitie waar zo godsgruwelijk veel geld in omgaat als de PL nog niet aan die narigheid begint, is dat misschien een teken dat het nog niet echt lekker werkt?
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    maandag 20 augustus 2018 om 22:00
    Het is toch FOX dat bepaalt hoeveel camera's er bij een wedstrijd zijn.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 20 augustus 2018 om 22:01
    Ik mag toch hopen dat dit systeem los staat van wat Fox wil....
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    maandag 20 augustus 2018 om 22:09
    Volgens Nijhuis niet: Wij zijn afhankelijk van de camera's van FOX.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 20 augustus 2018 om 22:15
    Heeft dat dan niet meer te maken met hoeveel ze er kwijt kunnen in een stadion dan met wat ze willen plaatsen?
    Je zet natuurlijk makkelijker 15 cameras neer in de kuip dan op woudestein.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:02
    Knettergek dat dit niet al het geval is hè. Sta ik wel eventjes van te kijken zeg.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:02
    Misschien hadden ze dit voor het invoeren van de VAR moeten bedenken.. Alle stadions dezelfde mogelijkheden en anders niet.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:06
    Evenals overal een grasmat en anders niet.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    Als je de VAR aan een competite, ben je de supporters verplicht om overal evenveel camera’s te laten draaien vind ik. Kom op zeg wat een amateuristische boel daar bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    maandag 20 augustus 2018 om 14:05
    Doellijn technologie was ook alleen maar beschikbaar in Arena en Kuip. En dan om en om half jaar.
    Dat de VAR halfslachtig ingevoerd is niet dan niet veel verbazing opleveren.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    Makkelijk excuus weer van Nijhuis voor zijn eigen falen.
    Zal vanavond wel weer bij Derksen in zijn hol kruipen op tv.
    Vind ik leuk
    R94 +2018
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    Het zou de KNVB niet zijn als ze dingen niet compleet random doen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    Gewoon gelul want bij de wedstrijd van Heracles ADO zag je het ook op de schermen van het stadion en thuis op fox kon ook iedereen het zien. Daarbij kunnen we het afgeven op de Var dat ze het niet hebben gezien maar er staat ook nog een grensrechter die het gewoon had moeten zien maar die stond ook uit zijn neus te vreten!
    Vind ik leuk
    whiskey33 +204
    maandag 20 augustus 2018 om 14:04
    VAR zal dikwijls in voordeel van topclubs zijn/ worden beoordeeld door scheids. Dat zal niet verandeten door VAR
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:06
    Topclubs worden in NL vaak benadeeld door overtredingen wat we in ons landje afdoen als 'strijd'. Groenendijk begon daar ook al over.
    Er zijn gewoon regels die nu eindelijk beter gehanteerd zullen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:07
    Op deze manier is t gewoon competitie vervalsing. Elk duel in de Eredivisie moet onder dezelfde reglementen worden afgewerkt. Dit kan echt niet hoor
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40757
    maandag 20 augustus 2018 om 14:21
    Vervalsing? Zelfde regels?
    Bij welke wedstrijd golden andere regels dan?
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    maandag 20 augustus 2018 om 15:36
    Zaterdag zag ik zelfs binnen 1 wedstrijd andere regels: VVV mocht tussen minuut 35 en 85 ongeveer 18 minuten tijdrekken. En Onana kreeg na 30 seconden geel.

    Maar serieus, sommigen zien echt overal een complot in. En hun conclusie is vrijwel altijd, het is niet eerlijk want Ajax is groot en wij zijn klein. Piep piep hoi.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    maandag 20 augustus 2018 om 16:59
    Dat en zelfs als je geel krijgt als keeper kun je gewoon doorgaan met tijdrekken.. De eerste scheidsrechter die je daadwerkelijk 2x geel geeft en dus laat vertrekken moet volgens mij nog geboren worden.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:09
    Ze hadden die VAR beter in de toto divisie kunnen testen en pas als alle kinderziektes eruit zijn invoeren in de eredivisie hoor...knvb laat zich weer lekker voor t karretje spannen door de uefa
    Vind ik leuk
    Ron777 +101
    maandag 20 augustus 2018 om 14:12
    Dan begrijp ik het nier maar bij excelsior-fortuna wareniet 6 camera's en daar zagen ze wel een rode kaart voor bruins en bij vvv-ajax waren er 10 en zien ze de rode kaart op de jong niet dit is gewoon doorustig slechte VAR volgende bij vvv-ajax werd doelpunt afgekeurd omdat de vvv speler het mouwtje van de ajax speler vast pakte bij feyenoord-excelsior werd een speler aan de zijlijn ook bij zijn mouwtje gepakt bal kwijt 3 pasjes later doelpunt en wel geldig dus matenaaierrij klasse justitie weg met VAR door zulke beslissingen
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    maandag 20 augustus 2018 om 22:03
    Het is ook niet zo dat het voorval niet in beeld is geweest. Het ligt niet aan het aantal camera's.
    Vind ik leuk
    Ron777 +101
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:16
    Dat bedoel ik het is gewoon de kluns die er achter zit als er hij geen VAR was geweest en eenu wedstrijd had gefloten had hij niets gezien en geldig doelpunt VVV nu gaat hij 2 minuten kijken en ziets het pas
    Vind ik leuk
    SimonSays +6217
    maandag 20 augustus 2018 om 14:14
    De VAR hoort ook niet afhankelijk te zijn van de camera's van FOX, de KNVB hoort die camera's beschikbaar te stellen.

    En kunstgras te verbieden, als ze dan toch bezig zijn.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23948
    maandag 20 augustus 2018 om 14:15
    Voor de invoering van de VAR heb ik dikwijls gelet op de grensrechters, op welke plek ze liepen bij buitenspelsituaties. Heel opvallend was dat ze vaak niet op de hun verplichte lijn liepen. Hijgend om er te komen waren ze, indien ze niets zagen, dikwijls niet op de juiste plek om goed te kunnen oordelen. Nu met de VAR is dat echt niet anders. Als ze wel op de goede plek lopen en het vertrek van de pass kunnen zien, is een vlag omhoog voldoende om de scheidsrechter te melden dat er sprake is van buitenspel. Wellicht dat de conditie van deze goedbetaalde assistenten wat beter kan, maar wellicht, als meer camera’s niet mogelijk is, kunnen er per kant twee assistenten lopen. Aan de ‘verkeerde kant loopt dan altijd een vent of vrouw, die alleen maar op het buitenspel hoeft te letten. Geheid dat je, mits geen visueel gehandicapten worden ingezet, het probleem teboven bent.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    maandag 20 augustus 2018 om 14:16
    Dit is toch wel heel erg slecht.

    Als je de basis van het systeem niet eens kunt verzorgen hoe wil je dan dat het eerlijk verloopt.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1237
    maandag 20 augustus 2018 om 14:20
    het is en blijven allemaal smoesjes van die mafia bende in zeist de fluitisten doen toch wat wat ze willen en dan zeggen dan camera's te weinig was duidelijk een meter buitenspel en dat had de grensrechter gewoon MOETEN zien
    Vind ik leuk
    HansVites +4890
    maandag 20 augustus 2018 om 14:29
    Geef om te beginnen elke club in de eredivisie evenveel TV gelden net zoals ze dat in Engeland doen, waarom moet de ene club meer TV gelden krijgen als een andere club.
    En verbied dan gelijk dat kunstgras.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +381
    maandag 20 augustus 2018 om 16:23
    Wat heeft een club aan meer geld als ze alsnog minder aan de var hebben? Ze betalen hun eigen camera's niet hoor.
    Vind ik leuk
    HansVites +4890
    maandag 20 augustus 2018 om 18:35
    Wie zegt dat dan als je goed leest zie je dat ze gebruik maken van de Foxsport camera's ik heb het niet over de VAR, ik zeg alleen dat het eerlijker moet waarom moeten de grote rijke clubs meer tv gelden krijgen als kleinere clubs, in Engeland krijgt elke club even veel TV geld.
    En wat een club aan meer geld heeft ga ik je niet uitleggen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    Ramon89 +381
    maandag 20 augustus 2018 om 18:58
    Uiteraard heb je gelijk maar het heeft niets met dit var probleem te maken, evenals kunstgras. Dit var probleem is eigenlijk veel oneerlijker.
    Vind ik leuk
    Senn +7273
    maandag 20 augustus 2018 om 15:06
    Als ik op de tv kan zien dat het buitenspel is, waarom kunnen hun dat dan niet zien?
    Vind ik leuk
    Peter12345 +208
    maandag 20 augustus 2018 om 16:02
    Omdat FOX achteraf zelf een lijn heeft getrokken waardoor je meer zicht krijgt op het wel of niet buitenspel zijn. De VAR kan die lijn niet trekken en kan dus geen 100% uitsluitsel geven. En bij twijfel moet de aanvaller het voordeel krijgen.
    Vind ik leuk
    Senn +7273
    maandag 20 augustus 2018 om 16:46
    Heb je het moment gezien? Dit was overduidelijk, hier was geen lijn voor nodig.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +208
    maandag 20 augustus 2018 om 21:20
    Ja heb het gezien. Is nog uitgebreid besproken bij Fox achteraf.
    Maar los van dat moment, is het toch waar dat het oneerlijk is?
    Vind ik leuk
    JoeyC +2523
    maandag 20 augustus 2018 om 15:13
    Competitievervalsing, maar dat is al langer een feit met gebruik van tv-beelden.
    Vind ik leuk
    Founder +244
    maandag 20 augustus 2018 om 15:13
    Nee dat is niet precies genoeg. Evenveel camera's zegt nog niet alles.
    Evenveel cameras'op dezelfde posities in het stadion is wat het moet zijn.
    Wil je meer camera's dan is dit geen punt, alleen kunnen deze geen rol spelen bij de beslissing van de VAR. Probleem opgelost.
    Als je vervolgens de scheidsrechter het recht ontneemt om de VAR in te roepen is ook die weer de oude scheids. Geef vervolgesn d eaanvoerders van beide ploegen 3 mogelijkheden de VAR te raadplegen. Daar zul je het mee moeten doen.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +208
    maandag 20 augustus 2018 om 16:01
    Is inderdaad vreemd. Als je weet dat er een camera op de 16 staat waarmee vrijwel alle buitenspel goals af worden gekeurd, kun je veel meer risico nemen met de buitenspel val.

    Wanneer je afhankelijk bent van een grensrechter durf je minder risico te nemen, want als die er naast zit heb je een goal tegen die onterecht af moest worden gekeurd.

    Heracles heeft hier zelf nadeel van, want een spits zal veel meer op het randje spelen nu.
    Vind ik leuk
    Nopain +48
    maandag 20 augustus 2018 om 16:02
    Door de var worden scheidsrechters en grensrechters alleen maar luier.

    Randje buitenspel, wel of geen strafschop. Ze hebben nu altijd de var om om terug te vallen. Dus ze zullen eerder niet vlaggen en geen strafschop geven.

    Het is natuurlijk schandalig wat er afgelopen weekend weer met de Var is gebeurd....

    Misschien moeten we anders maar geen grensrechters meer hebben, maar een camera die op een rails langs de lijn mee gaat. Vervolgens zit er dus een chip in de bal die registreert of de bal geraakt wordt door een schoen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:12
    Je kunt ook gewoon goeie scheidsrechters aanstellen! Blom mist 3 beslissende situaties!
    Vind ik leuk
    Ramon89 +381
    maandag 20 augustus 2018 om 16:22
    Dit is dus wél een vorm van competitie vervalsing.. ondanks dat de meeste partijen er niets aan kunnen doen (behalve fox).
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:24
    "Je moet goede afspraken maken over wat je wel en niet beoordeelt. Die afspraken liggen ook vast en dan gaat het erom hoe je dat in de praktijk toepast."

    Hij herstelt zijn eerste zin leuk.

    Je moet wel goede afspraken maken ... ja, idd. Bijv. dat vanaf nu, elke keer een pingel wordt gegeven voor shirtje trekken.
    Vind ik leuk
    Axim +834
    maandag 20 augustus 2018 om 16:33
    ja , een partijdige VAR ziet al snel wat er (nagenoeg ) niet is ...of andersom :-(
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5127
    maandag 20 augustus 2018 om 16:44
    10 camera's en dan nog een enorme fout maken.

    Dit kan alleen in NL
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    mchollie +3440
    maandag 20 augustus 2018 om 17:53
    Er zou een regel moeten komen dat coaches zelf om een VAR kunnen vragen, bijvoorbeeld Max 3 keer en als je het onterecht aanvraagt ben je je recht er op kwijt.
    Vind ik leuk
    mchollie +3440
    maandag 20 augustus 2018 om 17:56
    Ik begrijp trouwens niet waarom de VAR zoveel kost, fox heeft toch zoveel camera’s staan? De herhaling op tv kan ook uit verschillende oogpunten gedaan worden.

    Dus knvb, neem een abbo op fox en je hebt meer camera’s.
    Vind ik leuk
    Rikkie1993 +895
    maandag 20 augustus 2018 om 18:27
    Dit is het einde van een competitie als er een scheef beeld ontstaat door het aantal camera's.... ongelooflijk dit ADO wordt anders behandeld als ajax.... Je gaat bijna twijfelen of er uberhaupt gereageerd wordt op een misstap van ajax
    Vind ik leuk
    pietprecies +6041
    maandag 20 augustus 2018 om 18:34
    Eens, laat ze ook gelijk wat doen aan die plastic matten als ze toch bezig zijn...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:01
    Deze reactie snel verwijderen
    Vind ik leuk
    4everfcu +3042
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:16
    dus als je buitenspel staat bij ajax word je wel terug gefloten maar bij bvb een heracles niet nee wat mij betreft stoppen we heel snel met die onzin eerlijker word het er niet van en het is puur willekeur.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws