Update: Deense bondscoach roept Dolberg niet op, Schöne wel uitgenodigd

    Update: Deense bondscoach roept Dolberg niet op, Schöne wel uitgenodigd

    maandag 20 augustus 2018 om 15:21

    Kasper Dolberg hoeft er niet op te rekenen dat hij zal worden opgeroepen voor de komende interlands van het Deense elftal. In september speelt Denemarken tegen Slowakije en Wales.

    Dolberg maakte, net als Lasse Schöne, wel deel uit van de selectie die deze zomer actief was op het WK in Rusland. "Dolberg is weer aan het trainen, maar het zou niet wijs zijn om hem nu te selecteren", stelt bondscoach Age Hareide tegenover Nordjyske. "Het is voor hem het beste om eerst fit te worden en wedstrijden te gaan spelen bij Ajax."

    De Deense spits staat al enige tijd aan de kant door een blessure aan de buikwand. Denemarken speelt op 5 september eerst een oefenduel tegen Slowakije. Op 9 september staat de eerste wedstrijd in de Nations League op het programma. Daarin is Wales de tegenstander. Op het WK in Rusland werd Denemarken uitgeschakeld door de latere finalist Kroatië. 

    Update 15:21 uur: Kasper Dolberg is door bondscoach Age Hareide inderdaad niet opgeroepen. Lasse Schöne mag zich volgende maand wel melden, zo heeft de Deense voetbalbond bekendgemaakt.

    Poll

    Gaan de blessures van Dolberg zijn carrière dwarsbomen?

    (1958 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 14:45
    Rustig maar manneke, er ligt een gouden toekomst voor je in het verschiet!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:46
    En wanneer begint die dan?
    Vooralsnog wordt het er niet echt beter op.
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1099
    maandag 20 augustus 2018 om 14:47
    Ik krijg er een beetje de kriebels van wanneer een volwassen man ''manneke'' zegt. Iets is hier niet juist
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 20 augustus 2018 om 14:48
    je moet hem ook niet serieus 'nemen'.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +386
    maandag 20 augustus 2018 om 16:02
    een 'beer' is toch een soort harige homo?! dan wil al helemaal niet weten wat een Master Beer is :P
    Vind ik leuk
    Lampenpit +626
    maandag 20 augustus 2018 om 14:54
    Thanks man, dat moest ik ff horen vandaag.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1500
    maandag 20 augustus 2018 om 15:58
    Heeft erg veel last van blessures. Gaat zijn carriere sowieso in de weg staan. Wil niet zeggen dat hij geen mooie carriere op kan bouwen trouwens
    Vind ik leuk
    PRICE +34004
    maandag 20 augustus 2018 om 14:47
    Wel veel pech die Dolberg,lijkt me toch dat binnenkort hij er weer zal staan.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 20 augustus 2018 om 14:49
    Waar?
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1496
    maandag 20 augustus 2018 om 14:51
    Dat zeg je goed '' staan ''
    Was een leuk talent maar zo jong zoveel blessures , ik denk dat het nooit meer iets wordt met deze jonge
    Al heeft hij zeker wel aangetoond dat het in potentie een hele goede spits kon worden
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:34
    Gelukkig heb jij er kijk op!
    Wat je eigenlijk wilt zeggen: “ik hoop niet dat het ooit nog wat wordt met hem omdat hij bij Ajax speelt”.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1496
    maandag 20 augustus 2018 om 16:37
    😂😂 wat een idioot ben jij zeg niets maar dan ook helemaal niets in mijn tekst suggereert dat
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:42
    😂😂😂
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2049
    maandag 20 augustus 2018 om 14:59
    Voor zijn Blessure was die hopeloos uit vorm ! Hij heeft eigenlijk sinds dat Traore weg is geen enkele goede wedstrijd meer gespeeld. Vind hem er ook echt zo bijlopen van het zal allemaal wel
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    PRICE +34004
    maandag 20 augustus 2018 om 15:08
    Zit wel iets in wat jij hier schrijft Gerwin. Benieuwd of het niveau van onder Bosz weer terug komt.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2049
    maandag 20 augustus 2018 om 15:13
    Vrees dat het niet meer de speler wordt onder Bosz zijn instelling is gewoon ruk ! Ik let altijd extra op hem als die speelt erger me mateloos aan Dolberg.. glijd elke x uit is elke keer te laat en zit meer met zijn haar te spelen dan dat die met voetbal bezig is. Toch wel erg dat een houterige spits van 35 het dan beter doet. Zou zoiets hebben als ik Dolberg was laat die ouwe een poepie ruiken maar nee hoor gewoon lekker slenteren over het veld. Vind het sowieso een vreemde gozer. Iets zit er niet goed bij die jongen.
    Vind ik leuk
    PRICE +34004
    maandag 20 augustus 2018 om 15:17
    Wat jij zegt herken ik ook wel.
    Apart dat Dolberg lijkt wel totaal geen emoties heeft.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2049
    maandag 20 augustus 2018 om 15:38
    Precies het is een ijskonijn maar denk dat hij een autist is tenminste heeft wel die trekjes
    Vind ik leuk
    Pec010 +1946
    maandag 20 augustus 2018 om 15:18
    Toen hij wel goed speelde vond iedereen hem juist zo lekker rustig en stoïcijns. Nu wordt die zelfde eigenschap precies andersom uitgelegd.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11294
    maandag 20 augustus 2018 om 16:52
    Welkom in de zeer oppurtinistische voetbalwereld waar de waan van de dag reageert.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6044
    maandag 20 augustus 2018 om 15:18
    Verrassend nieuws, dat Dolberg niet wordt opgeroepen voor het nationaal elftal. Ik neem aan dat Veltman wel weer de volgende interland present is bij Oranje ;)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:49
    Rustig aan zijn herstel blijven werken en weer minuten gaan pakken, die jongen is nog jong zat. Zijn kansen gaan echt wel weer komen!
    Vind ik leuk
    Blindsy +10705
    maandag 20 augustus 2018 om 14:53
    Dus een niet-fitte, nog terugkerende speler die ook niet voor zn club speelt, moet je niet voor zijn nationale team oproepen?
    Dit moet toch wel een van de meest domme, nutteloze berichten ooit, op VP zijn.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20160
    maandag 20 augustus 2018 om 14:55
    In potentie de beste spits van nederland mist hij niet geblesseerd is. Voorwaarde is wel dat hij constant is met productie goals. Kan een grote meneer worden.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2049
    maandag 20 augustus 2018 om 14:57
    Zie wel veel Ajacieden op andere platforms om Dolberg roepen maar als ik heel eerlijk moet wezen vind ik Dolberg niks heeft een handjevol aardige wedstrijden gespeelt alleen onder Bosz en naast Traore ! Maar verder ook niks Bosz had al een x gezegd dat Dolberg lui is en zich 100% moet inzetten met zo’n mentaliteit hoor je niet eens bij Ajax thuis.. loopt er maar vaak sloom bij ligt veel op de grond en heeft altijd bonje met zijn haar.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2942
    maandag 20 augustus 2018 om 15:09
    Misschien moet je de naam Gerwin maar aanpassen naar "blinde".
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2049
    maandag 20 augustus 2018 om 15:36
    Blinde ? Dan kijk jij nooit naar Ajax blijkbaar praatjesmaker
    Vind ik leuk
    flipper +1532
    maandag 20 augustus 2018 om 16:54
    Ik neem straks nog een blinde sla(vink).
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:57
    Hij zit gewoon in een vervelende fase van voetbalcarrière. Volwassen worden en gewoon weer aan het voetballen komen. Dat komt helemaal goed!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +5004
    maandag 20 augustus 2018 om 14:58
    Nog altijd het volste vertrouwen in deze jongen. Wat hij al heeft laten zien biedt alleen maar veel garantie voor de toekomst. Beter safe than sorry 😛
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:00
    Nog een jonge jongen komt er wél
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:29
    Jongen jongen met een lijf van een 62 jarige helaas.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:28
    Nou ... als ik zie hoe makkelijk de Sint nog op zijn paard stapt ... dan word ik jaloers.
    Vind ik leuk
    Snapje? +5434
    maandag 20 augustus 2018 om 15:02
    Dolberg moet echt nog verbeteren.... hopelijk lukt het hem om blessure vrij te worden.... en héél veel kijken hoe KJ bezig is, met en zonder bal.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +515
    maandag 20 augustus 2018 om 15:08
    Die blessure ligt hem al dwars! Hij kon een jaar geleden voor 50miljoen weg!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 20 augustus 2018 om 15:15
    Die oefen interlands zijn erger voor het voetbal dan een verkeerde beslissing van de VAR.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:26
    Dat geldt alleen in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2689
    maandag 20 augustus 2018 om 15:16
    Hij was wel onderdeel van de selectie op het WK, maar was hij toen wel fit? Hij heeft sindsdien toch niets gespeeld voor Denemarken?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:28
    Nee hij was tien zeer zeker ook niet okselfris.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:28
    Ahax zal wel ontzettend balen nu, dat ze die mega aanbieding uit Monaco toendertijd niet geaccepteerd worden.
    Dolberg dreigt langzamerhand een chronisch blessuregeval te worden en grote clubs kijken over de schouder van Ajax mee.
    Vind ik leuk
    yuuup +9304
    maandag 20 augustus 2018 om 15:31
    Dat is nu echt verrassend. Het schijnt dat zelfs Neymar niet geselecteerd is door de Deense bondscoach.
    Hopelijk weet hij wat hij doet, want als je zulke spelers thuis laat, zet je je eigen positie wel ter discussie.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    maandag 20 augustus 2018 om 15:34
    Is toch niet gek Dolberg heeft niet gespeeld dus hoezo zou hij opgeroepen moeten worden, Schone speelt wel en ook wel goed dus is ook logisch
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5203
    maandag 20 augustus 2018 om 15:44
    Dolberg komt gewoon te kort. Geen schande maar gewoon een niveau lager straks proberen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30113
    maandag 20 augustus 2018 om 15:53
    Fysiek helaas wel.ja.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11294
    maandag 20 augustus 2018 om 16:55
    Ja want hij speelde verschrikkelijk slecht tegen in t jaar waarin Ajax de EL finale haalde.Dolberg is gewoon nooit meer fit geweest, daarom haalt hij niet z'n oude niveau.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30113
    maandag 20 augustus 2018 om 15:53
    Dolberg wie?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11294
    maandag 20 augustus 2018 om 16:56
    De spits die ff inviel verleden jaar in de Kuip en die jullie ff gek speelde en een heerlijk doelpunt maakte.Ik snap dat je dat soort dingen wil vergeten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30113
    maandag 20 augustus 2018 om 18:06
    Dat is al 2 seizoenen terug. Word een 2de fischer.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11294
    maandag 20 augustus 2018 om 18:23
    Was verleden jaar hoor.1-4.Als hij niet fit wordt kan dat zomaar.Maar dit is een buikwandblessure,heeft niks met benen of knieën te maken.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:18
    Begin zo langzamerhand te twijfelen of we de Dolberg van vóór de blessures ooit nog terug zullen zien... Hij kwam als een vuurpijl en ging als een komeet...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:38
    Hij zal wel niet opgeroepen zijn voor de te nemen penalty's
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:42
    Update: Jörgebsen is ook niet opgeroepen. Ook geblesseerd, VP. Niet van Ajax, naar net zo irrelavant.
    Vind ik leuk
    J.tee +74
    maandag 20 augustus 2018 om 16:47
    Dolberg is al uit de basis gespeelt bij ajax , en interlands geven ze hem blijkbaar ook al geen kans
    Vind ik leuk
    Skylab +115
    maandag 20 augustus 2018 om 20:17
    50miljoen was te weinig......dus dat!
    Vind ik leuk
    MN223 +1000
    maandag 20 augustus 2018 om 22:34
    Update: ik ben ook niet opgeroepen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Deense bondscoach roept Dolberg niet op, Schöne wel uitgenodigd