Update: Deense bondscoach roept Dolberg niet op, Schöne wel uitgenodigd

    Update: Deense bondscoach roept Dolberg niet op, Schöne wel uitgenodigd

    maandag 20 augustus 2018 om 15:21

    Kasper Dolberg hoeft er niet op te rekenen dat hij zal worden opgeroepen voor de komende interlands van het Deense elftal. In september speelt Denemarken tegen Slowakije en Wales.

    Dolberg maakte, net als Lasse Schöne, wel deel uit van de selectie die deze zomer actief was op het WK in Rusland. "Dolberg is weer aan het trainen, maar het zou niet wijs zijn om hem nu te selecteren", stelt bondscoach Age Hareide tegenover Nordjyske. "Het is voor hem het beste om eerst fit te worden en wedstrijden te gaan spelen bij Ajax."

    De Deense spits staat al enige tijd aan de kant door een blessure aan de buikwand. Denemarken speelt op 5 september eerst een oefenduel tegen Slowakije. Op 9 september staat de eerste wedstrijd in de Nations League op het programma. Daarin is Wales de tegenstander. Op het WK in Rusland werd Denemarken uitgeschakeld door de latere finalist Kroatië. 

    Update 15:21 uur: Kasper Dolberg is door bondscoach Age Hareide inderdaad niet opgeroepen. Lasse Schöne mag zich volgende maand wel melden, zo heeft de Deense voetbalbond bekendgemaakt.

    Poll

    Gaan de blessures van Dolberg zijn carrière dwarsbomen?

    (1959 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 14:45
    Rustig maar manneke, er ligt een gouden toekomst voor je in het verschiet!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:46
    En wanneer begint die dan?
    Vooralsnog wordt het er niet echt beter op.
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1058
    maandag 20 augustus 2018 om 14:47
    Ik krijg er een beetje de kriebels van wanneer een volwassen man ''manneke'' zegt. Iets is hier niet juist
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1575
    maandag 20 augustus 2018 om 14:48
    je moet hem ook niet serieus 'nemen'.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +375
    maandag 20 augustus 2018 om 16:02
    een 'beer' is toch een soort harige homo?! dan wil al helemaal niet weten wat een Master Beer is :P
    Vind ik leuk
    Lampenpit +833
    maandag 20 augustus 2018 om 14:54
    Thanks man, dat moest ik ff horen vandaag.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2744
    maandag 20 augustus 2018 om 15:58
    Heeft erg veel last van blessures. Gaat zijn carriere sowieso in de weg staan. Wil niet zeggen dat hij geen mooie carriere op kan bouwen trouwens
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:49
    Rustig aan zijn herstel blijven werken en weer minuten gaan pakken, die jongen is nog jong zat. Zijn kansen gaan echt wel weer komen!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12455
    maandag 20 augustus 2018 om 14:53
    Dus een niet-fitte, nog terugkerende speler die ook niet voor zn club speelt, moet je niet voor zijn nationale team oproepen?
    Dit moet toch wel een van de meest domme, nutteloze berichten ooit, op VP zijn.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    maandag 20 augustus 2018 om 14:55
    In potentie de beste spits van nederland mist hij niet geblesseerd is. Voorwaarde is wel dat hij constant is met productie goals. Kan een grote meneer worden.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    maandag 20 augustus 2018 om 14:57
    Zie wel veel Ajacieden op andere platforms om Dolberg roepen maar als ik heel eerlijk moet wezen vind ik Dolberg niks heeft een handjevol aardige wedstrijden gespeelt alleen onder Bosz en naast Traore ! Maar verder ook niks Bosz had al een x gezegd dat Dolberg lui is en zich 100% moet inzetten met zo’n mentaliteit hoor je niet eens bij Ajax thuis.. loopt er maar vaak sloom bij ligt veel op de grond en heeft altijd bonje met zijn haar.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2989
    maandag 20 augustus 2018 om 15:09
    Misschien moet je de naam Gerwin maar aanpassen naar "blinde".
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    maandag 20 augustus 2018 om 15:36
    Blinde ? Dan kijk jij nooit naar Ajax blijkbaar praatjesmaker
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:54
    Ik neem straks nog een blinde sla(vink).
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:57
    Hij zit gewoon in een vervelende fase van voetbalcarrière. Volwassen worden en gewoon weer aan het voetballen komen. Dat komt helemaal goed!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    maandag 20 augustus 2018 om 14:58
    Nog altijd het volste vertrouwen in deze jongen. Wat hij al heeft laten zien biedt alleen maar veel garantie voor de toekomst. Beter safe than sorry 😛
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:00
    Nog een jonge jongen komt er wél
    Vind ik leuk
    Snapje? +7192
    maandag 20 augustus 2018 om 15:02
    Dolberg moet echt nog verbeteren.... hopelijk lukt het hem om blessure vrij te worden.... en héél veel kijken hoe KJ bezig is, met en zonder bal.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    maandag 20 augustus 2018 om 15:08
    Die blessure ligt hem al dwars! Hij kon een jaar geleden voor 50miljoen weg!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    maandag 20 augustus 2018 om 15:15
    Die oefen interlands zijn erger voor het voetbal dan een verkeerde beslissing van de VAR.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:26
    Dat geldt alleen in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3520
    maandag 20 augustus 2018 om 15:16
    Hij was wel onderdeel van de selectie op het WK, maar was hij toen wel fit? Hij heeft sindsdien toch niets gespeeld voor Denemarken?
    Vind ik leuk
    yuuup +9568
    maandag 20 augustus 2018 om 15:31
    Dat is nu echt verrassend. Het schijnt dat zelfs Neymar niet geselecteerd is door de Deense bondscoach.
    Hopelijk weet hij wat hij doet, want als je zulke spelers thuis laat, zet je je eigen positie wel ter discussie.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    maandag 20 augustus 2018 om 15:34
    Is toch niet gek Dolberg heeft niet gespeeld dus hoezo zou hij opgeroepen moeten worden, Schone speelt wel en ook wel goed dus is ook logisch
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5818
    maandag 20 augustus 2018 om 15:44
    Dolberg komt gewoon te kort. Geen schande maar gewoon een niveau lager straks proberen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    maandag 20 augustus 2018 om 15:53
    Fysiek helaas wel.ja.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 16:55
    Ja want hij speelde verschrikkelijk slecht tegen in t jaar waarin Ajax de EL finale haalde.Dolberg is gewoon nooit meer fit geweest, daarom haalt hij niet z'n oude niveau.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    maandag 20 augustus 2018 om 15:53
    Dolberg wie?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 16:56
    De spits die ff inviel verleden jaar in de Kuip en die jullie ff gek speelde en een heerlijk doelpunt maakte.Ik snap dat je dat soort dingen wil vergeten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    maandag 20 augustus 2018 om 18:06
    Dat is al 2 seizoenen terug. Word een 2de fischer.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 18:23
    Was verleden jaar hoor.1-4.Als hij niet fit wordt kan dat zomaar.Maar dit is een buikwandblessure,heeft niks met benen of knieën te maken.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:18
    Begin zo langzamerhand te twijfelen of we de Dolberg van vóór de blessures ooit nog terug zullen zien... Hij kwam als een vuurpijl en ging als een komeet...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:38
    Hij zal wel niet opgeroepen zijn voor de te nemen penalty's
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:42
    Update: Jörgebsen is ook niet opgeroepen. Ook geblesseerd, VP. Niet van Ajax, naar net zo irrelavant.
    Vind ik leuk
    J.tee +75
    maandag 20 augustus 2018 om 16:47
    Dolberg is al uit de basis gespeelt bij ajax , en interlands geven ze hem blijkbaar ook al geen kans
    Vind ik leuk
    Skylab +114
    maandag 20 augustus 2018 om 20:17
    50miljoen was te weinig......dus dat!
    Vind ik leuk
    MN223 +1063
    maandag 20 augustus 2018 om 22:34
    Update: ik ben ook niet opgeroepen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws