Jans looft potentiële 'nationale topspeler': 'Hij kan fysiek wel mee in Engeland'

    Jans looft potentiële 'nationale topspeler': 'Hij kan fysiek wel mee in Engeland'

    maandag 20 augustus 2018 om 16:09

    Bij Studio Voetbal is men lyrisch over de ontwikkeling van Denzel Dumfries. De rechtsback van PSV maakte vorig jaar de overstap van Sparta naar sc Heerenveen en vertrok deze zomer alweer naar de Nederlandse top. Presentator Tom Egbers vraagt aan Ron Jans of Dumfries een 'nationale topspeler' is.

    "Nu nog niet, maar dat kan hij wel worden", antwoordt Jans. "Hij kan fysiek wel mee in de Engelse competitie. Hij heeft snelheid, kracht en lengte. Hij kopte tegen Fortuna Sittard ook nog bijna een corner binnen. Het is wel een kandidaat, want aan de rechterkant zijn we nog wel aan het zoeken naar wie daar moet spelen."

    Ook Pierre van Hooijdonk is lovend, maar niet alleen over Dumfries. Ook Angelino krijgt complimenten. "Angelino was heel offensief (tegen Fortuna, red.), net als Dumfries. Daar is kwaliteit genoeg. Het geeft je team twee extra aanvallers. Hij (Angelino, red.) beschikt ook nog over een geweldige voorzet. Dit krijg je erbij."

    Voor PSV lonkt de Champions League, maar Jans moet nog maar zien of het de Eindhovenaren lukt om BATE Borisov uit te schakelen. "Ik ben wel een beetje sceptisch geworden, omdat wij het internationaal jaren niet zo goed doen. Dan ben ik nog heel vriendelijk. Het verrast me niet als ze het halen. Ik heb echt genoten van het spel van Ajax tegen Standard Luik en Sturm Graz. Ik hoop dat PSV dat ook gaat halen."

    Lees ook35 miljoen euro lonkt voor PSV: 'Dure wedstrijden, het verschil is 20 miljoen'

    Plaats een reactie

    Lucien1978 +5155
    maandag 20 augustus 2018 om 16:12
    We hebben gelukkig de beste links en rechtsback van Nederland
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    maandag 20 augustus 2018 om 16:16
    Zijn zeker niet slecht maar kunnen beide nog veel verbeteren
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5155
    maandag 20 augustus 2018 om 16:45
    Dat ben ik zeker met je eens
    Vind ik leuk
    Romario9 +11791
    maandag 20 augustus 2018 om 19:35
    Zitten beiden nog niet aan hun top. Mooi dat we twee backs met potentie hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:16
    Ik vind ze in ieder geval niet minder als veel andere backs in de verdediging. We gaan zien hoe het uit pakt!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:26
    Die een beslissende penalty missen daarnaast is de LB van ajax beter naar mijn bevooroordeelde mening:)
    Vind ik leuk
    MN223 +1039
    maandag 20 augustus 2018 om 18:12
    Wat is die Ziyech dan een mislukkeling met zijn pienantie tegen Twente...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:38
    Andere situatie en niet in dezelfde woorden die ik gebruikte. Daarnaast dat mag je vinden, prima.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8061
    maandag 20 augustus 2018 om 17:34
    Rechtsback wel, linksback niet. Dat is Tagliafico natuurlijk, hoe die speelde tegen Standard komt geen enkel andere linksback uit de Eredivisie in de buurt. Zeker Angelino niet, die werd er een paar keer simpel uitgelopen door Semedo.

    Beide backs van PSV worden overhypet. Verdedigend heel erg kwetsbaar en als je vorige week naar de statistieken keek zag je dat hun voorzetten samen 2 van de 17 aankwamen...

    Het valt dus wel mee.
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    maandag 20 augustus 2018 om 20:00
    Alleen een Ajacied kan een back beoordelen op het aantal geslaagde voorzetten....
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8061
    maandag 20 augustus 2018 om 20:08
    Dumfries en Angelino zijn beiden mede gehaald om hun offensieve dadendrang, jullie systeem is er zelfs op ingedeeld. Bergwijn en Lozano staan niet voor niks veel meer naar binnen dan vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    maandag 20 augustus 2018 om 21:33
    Wat nou “jullie”? Wie zegt dat ik voor PSV ben?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:09
    Tagliafico is evenals Dumfries een hele matige back. Kijk in komende wedstrijden als ze enigszins onder druk komen te staan. In dat geval valt Dumfries bij opbouwend voetbal en Tagliafico verdedigend door de mand. Angelino zit op een hoger nivo. Maar dat had manchester al ooit gezien
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 20 augustus 2018 om 16:12
    Kan alleen al mee in Engeland om zijn naam.
    Alleen nog een B ertussen "Dumbfries".
    Ik weet niet wat die twee hebben gedronken maar daar lust ik ook wel een glaasje van. Ik zie eerder iets in Angelino als in Dumbfries.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:15
    Deze grap is inmiddels al 20x gemaakt
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 20 augustus 2018 om 16:25
    Ben ik blij dat jij van de VP politie ben.
    Krijg ik nu een bekeuring?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:33
    Een kinderlijke reactie op een kinderlijke grap die eerder gemaakt is. Straks weer lekker aan de Fortnite jongen? Veel plezier
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 20 augustus 2018 om 21:22
    Volgens mij heb ik toch ook niet aan jou gevraagd of je het een leuke grap vond. Waarom reageer je er uberhaupt op? Kun je er niet tegen als er iets word gezegd over je clubje?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:13
    Ik reageer op je flauwe grap. Vervolgens val je me op een sarcastische manier aan. En daaruit trek ik bepaalde conclussies. Als je het goed terug leest zie je dat je ook gewoon normaal op mijn reactie had kunnen reageren, maar dat deed je niet.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13791
    maandag 20 augustus 2018 om 16:15
    Sowieso beter dan jullie backjes.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 20 augustus 2018 om 16:22
    Dat mag jij vinden. Ik denk daar toch echt anders over.
    Malacia is pas 19 en is nu al een degelijke speler en St. Juste vind ik inderdaad beter als Dumfries ja.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2976
    maandag 20 augustus 2018 om 16:24
    Jij moet echt je Feyenoord-bril afzetten, ga je mond spoelen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 20 augustus 2018 om 16:26
    Ik zeg ook dat dit mijn mening is. Je hoeft het uiteraard niet met me eens te zijn. Je mag het ook gewoon mis hebben ;-)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13791
    maandag 20 augustus 2018 om 16:58
    Over dumb gesproken 😂😂
    St.Juste is geen back.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18108
    maandag 20 augustus 2018 om 18:06
    Dan mag je wel naar de Pearl toe, want ST Juste speelde als back.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13791
    maandag 20 augustus 2018 om 23:06
    Dat hij er heeft gespeeld maakt hem geen back.
    Of is Frenkie ook een centrale verdediger?
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    stollie38 +18108
    woensdag 22 augustus 2018 om 20:12
    Jazeker ooit gehoord van multifunctionele spelers of heb je geen voetbalkennis in muggen dorp
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 20 augustus 2018 om 21:24
    Nee hoor Spaanse vlieg, hij staat nou eenmaal graag rechts achterin omdat hij linksbuiten is zeker?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2976
    maandag 20 augustus 2018 om 16:23
    Inderdaad, een verademing als je Nieuwkoop en Malacia ziet.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 20 augustus 2018 om 16:26
    Nieuwkoop inderdaad niet, Malacia wel ja.
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    maandag 20 augustus 2018 om 16:40
    Haha man verlaag je toch niet zo. Wees blij dat jullie twee goede backs hebben. Ieder zijn mening. Ik vind Angelino weer niet veel bijzonders.
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    maandag 20 augustus 2018 om 20:01
    Ik vind beffen met het licht uit niks bijzonders.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18108
    maandag 20 augustus 2018 om 18:07
    Tuurlijk Angelino beter, hahaha vandaar dat hij die hakbal probeerde om Fortuna te helpen waar de gelijkmaker uit viel.😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    zwollie +7915
    maandag 20 augustus 2018 om 17:08
    Denk eerder aan mr humphries uit word u al geholpen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 20 augustus 2018 om 16:13
    En 2 weken geleden vond iedereen hem toch nog gewoon shit nadat al zijn voorzetten tegen Feyenoord ongeveer op de Aalsterweg terecht waren gekomen?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13791
    maandag 20 augustus 2018 om 16:13
    Denzel is een beest!
    Gaan we veel plezier van beleven.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17533
    maandag 20 augustus 2018 om 16:37
    De meeste beesten kunnen niet voetballen ;-)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13791
    maandag 20 augustus 2018 om 16:59
    Voetbalbeesten wel
    Vind ik leuk
    Degraaf +17533
    maandag 20 augustus 2018 om 17:39
    Dat zijn olifanten in een circus.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18108
    maandag 20 augustus 2018 om 18:08
    Van een mug een olifant. 😉
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:15
    Slimme aankoop van PSV. Natuurlijk is het geen Arias maar hij doet het erg goed.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:16
    Ik ben erg benieuwd naar zijn ontwikkeling! Net als iedereen hier eigenlijk kan ook ik nog niet veel over zijn spel zeggen. We zullen het allemaal maar moeten zien!
    Vind ik leuk
    Leedz +7033
    maandag 20 augustus 2018 om 16:18
    Dat wordt een gevalletje Strootman, die ging binnen 1,5 jaar van Sparta naar Utrecht en naar PSV om vervolgens weer binnen 2 jaar naar Europese top te gaan
    Vind ik leuk
    Dani82 +1925
    maandag 20 augustus 2018 om 16:22
    Oh jee... en als je kijkt hoe strootman presteert, hou ik me hart vast. Arme dumfries
    Vind ik leuk
    Leedz +7033
    maandag 20 augustus 2018 om 16:28
    Laten we hopen voor het Nederlands Voetbal dat dat hem bespaart blijft
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5155
    maandag 20 augustus 2018 om 16:48
    Het rotte is wel dat Strootman bij AS Roma bijna iedere week tot de uitblinkers hoort.

    Een van de enige nederlanders in het buitenland die iedere week speelt.

    Andere zijn Depay, Robben, Propper en Wijnaldum. Het rare is dat het ook nog allemaal ex psv ers zijn.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13791
    maandag 20 augustus 2018 om 17:01
    Niks raars aan.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8061
    maandag 20 augustus 2018 om 17:30
    Depay is nog maar een paar maanden basisspeler en Wijnaldum zal met de komst van Fabinho en Keita veel minder gaan spelen.

    Laten we niet overdrijven.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1925
    maandag 20 augustus 2018 om 18:06
    Jammer dat we er in oranje niks van terug zien. Als je hem daar ziet voetballen, springen de tranen in je ogen en kan ik maar moeilijk geloven dat hij daar wel presteert.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    maandag 20 augustus 2018 om 16:20
    En het ophemelen van onze nationale spelers is weer begonnen! Nu kan hij zo mee bij Liverpool, straks als hij 3 wedstrijden voorbij wordt gespeeld door een buitenspeler is hij weer te slecht voor de Deense 2e divisie.Zullen we eerst maar eens een half jaar kijken hoe hij t doet? Dan kunnen we misschien een oordeel geven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1779
    maandag 20 augustus 2018 om 19:25
    Dat lijkt mij het idd het beste.
    Vind ik leuk
    Luka123 +102
    maandag 20 augustus 2018 om 16:22
    Ziet eruit als de Nederlandse Zouma! 😂👍🏻
    Vind ik leuk
    Spekholz +528
    maandag 20 augustus 2018 om 16:28
    Fysiek is die sterk,maar vind hem best lomp overkomen zo nu en dan..
    Vind ik leuk
    Kuip +7856
    maandag 20 augustus 2018 om 16:28
    Heeft veel potentie. Z’n drive is geweldig. Het is geen stylist maar kan uiteindelijk zeker mee in de PL.
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    maandag 20 augustus 2018 om 16:36
    Hij heeft potentie maar laten we niet op de feiten vooruit lopen. Vooralsnog een prima indruk achtergelaten
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1996
    maandag 20 augustus 2018 om 16:45
    Ja Jans de wereldburger.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26433
    maandag 20 augustus 2018 om 17:04
    Eerst Dumfries eens tegen BATE Borisov zien. Goed spelen in de Eredivisie zegt weinig.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6572
    maandag 20 augustus 2018 om 17:08
    Wat zien beide kenners van de ED wat ik niet zie, ben van beide weinig gecharmeerd. Wellicht ben ik te kritisch.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1505
    maandag 20 augustus 2018 om 17:10
    Je zou toch denken dat Ronnie 24/7 met Groningen bezig zou zijn en hen uit het slop weet te trekken.

    Ipv lekker op tv over voetbal babbelen
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:14
    Laat die dikkop Jans eerst maar eens een goede selectie bij Groningen samenstellen ipv op tv de wijsneus uithangen!
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    maandag 20 augustus 2018 om 17:17
    Was vorige week Bergwijn een topper, die nu weer geheel verzaakte, is het stokje weer door Dumfries overgenomen. Sorry, laat het eerst maar eens een heel seizoen zien dan al na de eerste de beste wedstrijd er een topper in te zien, die zich ook in Engeland staande zou kunnen houden. Op dit moment hebben we niet veel in te brengen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    Hans Worst +844
    maandag 20 augustus 2018 om 17:41
    Waarom heeft Jans m dan niet van Sparta gekocht.....
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:02
    Fijn dat Jans goed kan inschatten welk niveau er in Engeland wordt nagestreefd. Sinds hij als technische man bij de FC is blijkt het wat lastig juiste niveau spelers en hoofdtrainers in te schatten
    Vind ik leuk
    Renelas +205
    maandag 20 augustus 2018 om 19:11
    Een paar wedstrijden geleden maakte hij nog weinig indruk. We zullen het zien.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:21
    Jans zit bij Groningen.. dan ben je al snel onder de indruk van een speler...
    Ken hem alleen van die film Dumb & Dumfries
    Vind ik leuk
    Fey 010 +6
    maandag 20 augustus 2018 om 23:04
    Ongelooflijk!! Wat heeft Feyenoord weer zitten slapen. Toen hij nog bij Sparta speelde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws