'Het is natuurlijk niet erger dan De Kuip, maar ze maken er één groot feest van'

'Het is natuurlijk niet erger dan De Kuip, maar ze maken er één groot feest van'

Gepubliceerd: maandag 20 augustus 2018 om 17:56ma 20-08-2018 om 17:56

Guus Til heeft zondag genoten van de supporters van FC Emmen. De promovendus stond met 1-4 achter tegen AZ, maar dat weerhield de supporters er niet van om vrolijk door te gaan met zingen.

Til 'houdt wel van dit soort wedstrijdjes', vertelt hij aan De Telegraaf. "Het is natuurlijk niet erger dan De Kuip, maar je merkt wel dat de supporters er hier één groot feest van maken."

De middenvelder van AZ merkte dat de sfeer negentig minuten lang goed bleef in Emmen, ondanks dat de Alkmaarders flink uithaalden. "Normaal gesproken vinden de fans het wel welletjes geweest als hun ploeg met 4-1 achter staat, maar hier bleven ze gewoon vrolijk doorgaan. Mooi, man", lacht Til.

AZ won op bezoek bij Emmen met 1-4 en is momenteel koploper van de Eredivisie. Zondag is Vitesse in Alkmaar de tegenstander.

Plaats een reactie

Ajacied_8 +19093
maandag 20 augustus 2018 om 18:01
Tot nu toe heeft het Emmen stadion anders wel, procentueel gezien, voller gezeten dan het Feyenoord stadion gedurende de eredivisie.
Vind ik leuk
feye88 +2267
maandag 20 augustus 2018 om 18:06
Nee dat is niet waar. De capaciteit bij Feyenoord is niet de toegestane hoeveelheid toeschouwers. Het is gewoon uitverkocht. Bij Emmen waren er lege stoeltjes.
Vind ik leuk
Kaar +2093
maandag 20 augustus 2018 om 18:15
Haha ik wist toen ik het artikel las dat dit soort reacties over de Kuip zouden komen🤣 Te voorspelbaar gewoon. Hoop jaloerse mensen als het om ons prachtige stadion gaat 😉
Vind ik leuk
Leggooafca +114
maandag 20 augustus 2018 om 21:11
Het is een mooi stadion, zonde dat ze hem willen vervangen eigenlijk.. maar laatste 2 wedstrijden was het wel wat leger dan ik gewend ben bij feyenoord
Vind ik leuk
Kaar +2093
maandag 20 augustus 2018 om 21:14
Dat klopt inderdaad, zeker tegen Trencin 😇 maar meestal is het wel uitverkocht.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:17]
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 11:36
Die paar kunnen ook gevolg zijn van vakantieperiode. Hier nog anderhalve week schoolvakantie
Vind ik leuk
fedor2501 +5804
maandag 20 augustus 2018 om 18:33
Ach meissie toch. Procentueel gezien zijn jullie ook veel succesvoller als de rest maar daar koop je de laatste jaren weinig voor.
Vind ik leuk
Romo +1268
maandag 20 augustus 2018 om 19:40
Uhhh 5 prijzen in 4 jaar
Vind ik leuk
fedor2501 +5804
maandag 20 augustus 2018 om 22:11
Ja klopt en daar zijn we trots op.
Vind ik leuk
klick +1178
maandag 20 augustus 2018 om 19:14
http://www.soccernews.nl/news/405720/veel-lege-stoelen-in-uitverkochte-arena-het-blijft-schandalig
Vind ik leuk
Bergwag +1039
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:45
Is ook belachelijk. Degene die wel willen kunnen niet door dit soort figuren.
Opkomstplicht invoeren en anders neem je maar een scc zodat je lekker aparte kaarten haalt voor de grote wedstrijden.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6615
maandag 20 augustus 2018 om 18:02
Emmenaren gaan door Til(l) it's over.
Vind ik leuk
Ramon89 +875
maandag 20 augustus 2018 om 18:04
Heel normaal, zeker als je allang in je handjes mag knijpen dat je op dit niveau mag meedoen. Ik gun het ze overigens van harte!
Vind ik leuk
NvC +7359
maandag 20 augustus 2018 om 18:08
Lekker genieten Emmen.
Vind ik leuk
Donnygo +4070
maandag 20 augustus 2018 om 18:15
Ja de fans van Emmen zullen toch ook niet verwachten te winnen van clubs als AZ Vitesse, Ajax of Feyenoord en dan maken ze er een feest van. Toch leuker dan tegen een Jong team spelen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29096
maandag 20 augustus 2018 om 18:24
Emmen hoeft de punten ook niet tegen AZ binnen te halen voor lijfsbehoud. Dan kan je er maar beter een feestje van maken.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 18:28
Niks tegen de kuip hoor maar die sfeer daar word al tijd veelste veel opgeblazen tis zeker niet sfeerloos maar tis niet zo sfeervol als dat fox en de media altijd beweren
Vind ik leuk
035 +7202
maandag 20 augustus 2018 om 18:32
Jij bent er wel eens geweest?
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 18:37
Jup en dat en hoort en merkt Iedereen wel tis zeker niet sfeerloos maar media overhyped te veel
Vind ik leuk
J.tee +99
maandag 20 augustus 2018 om 18:46
De kuip is een van de gezelligste sfeer volle stadions in de eredivisie , mijn mening. Als je kijkt naar andere stadions een biertje of een sigaret is al verboden
Vind ik leuk
Koeroe +12439
maandag 20 augustus 2018 om 18:51
bier is in de kuip ook zonder alcohol. Lopen ze een hoop geld op mis. Snap dat het bepaalde potjes nodig is maar tegen excelsior ofzo kan t toch geen kwaad lijkt me
Vind ik leuk
J.tee +99
maandag 20 augustus 2018 om 18:53
Nee dat is waar kijk naar de johan cruijf arena een sigaret is niet gezond maar brengt wel een sfeertje , het is daar verboden om te roken
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 18:56
In de fside rookt en zuipt iedereen wattie wilt hoor en bij nac word het meeste gezope van de hele eredivisie
Vind ik leuk
J.tee +99
maandag 20 augustus 2018 om 18:58
Dat klopt in de fside roken en zuipen ze wat ze willen doe jij wat als stuward zijnde tegen een man van 2 meter gespierd en roekeloos , tuurlijk niet en vooral niet daar
Vind ik leuk
Koeroe +12439
maandag 20 augustus 2018 om 19:23
op de fside zijn ze dan ook heeeel cool
Vind ik leuk
Red de Kuip +2174
maandag 20 augustus 2018 om 19:16
Weer zo’n gefrustreerde.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:53
Wie jij ?
Vind ik leuk
Red de Kuip +2174
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:20
Waarom zou ik het tegen mezelf zeggen.....beetje domme opmerking.
Vind ik leuk
repeP +2088
maandag 20 augustus 2018 om 18:47
Dacht dat Til een buitenlandse toptransfer zou gaan maken?
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
maandag 20 augustus 2018 om 19:54
De Kuip hoor je alleen als er gescoord wordt of als ze achterstaan (Het GeKKer).

Verder is die zgn sfeer een hype die door de media in stand wordt gehouden.
Vind ik leuk
Kaar +2093
maandag 20 augustus 2018 om 20:41
Tuuuuurlijk. Zelfs de spelers in de eredivisie doen mee aan de hype 😂😂
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
maandag 20 augustus 2018 om 22:55
Inderdaad die lullen wel mee met de media.
Media-training hé.
Vind ik leuk
Kaar +2093
maandag 20 augustus 2018 om 23:03
Hahaha lul toch niet zo stom joh 🤣
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:01
Is de waarheid.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:54
Precies
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 12:47
Wat lul jij nou in De Kuip hangt de beste sfeer van alle eredivisie clubs
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 21:58
Emmen, de Graafschap en Fortuna laten een leuke indruk achter. Hopelijk houden ze het vol en laten zij zien dat de grotere clubs op de hielen worden gezeten. Gewoon schroom van je af gooien en met plezier voetballen! Make de eredivisie great again!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws